ΓΕΛ: Back to the Past

Ξεκίνησε από veni, 13 Μαΐου 2015, 12:22:20 ΠΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

ilias_s

Ποια προβλήματα προκάλεσαν τα 7ωρα και σε ποιές ειδικότητες? Χρειαστήκατε εσείς ασυνήθιστα μεγάλο αριθμό αναπληρωτών κάποιου συγκεκριμένου κλάδου?

Σε γενικές γραμμές, κάθε φορά που γίνονται αλλαγές στο Ω.Π κάποιας βαθμίδας τα τελευταία χρόνια, πέρα από ελάχιστες εξαιρέσεις, όλα έρχονται και κουμπώνουν τόσο καλά που οι ανάγκες παραμένουν μέσες-ακρες οι ίδιες. Λες και, λέμε τώρα, κάποιος στο ΙΕΠ κάθεται και υπολογίζει, με το υπάρχον προσωπικό, τα κενά και τα πλεονάσματα με κάθε σενάριο και οι ανάγκες δεν ξεφεύγουν ποτέ!

Αυτή τη στρατηγική των "μη διορισμών" την έχουν οι κυβερνήσεις από το 2010 και μετά! Και είναι οφθαλμοφανές ότι το κριτήριο είναι οικονομικό. Απλά δείτε από που φεύγουν οι ώρες και που καταλήγουν και ποιοι παίρνουν τις νέες Β' αναθέσεις! Μέχρι και η συγχώνευση των κλάδων ΠΕ19 και ΠΕ20 σε ΠΕ86 δεν ήταν τυχαία. Και οι δύο κλάδοι είμασταν με πλεόνασμα ωρών αλλά οι ΠΕ20 είχαμε Γ' ανάθεση τα μαθηματικά του γυμνασίου... Όταν γίναμε όλοι ΠΕ86 ποιος κέρδισε? Το υπουργείο, που μέσα σε μία μέρα μπορούσε πλέον να αναθέτει τα μαθηματικά γυμνασίου και σε εμάς τους πρώην ΠΕ20 από την πρώτη μέρα... και στέλνοντας τους ΠΕ03 στα ΓΕΛ!

tdrivas

Όσοι/ες έχετε δύναμη, βάζετε το λιθαράκι σας στη διαβούλευση. Πρώτα και πάντα με πυξίδα τους μαθητές και τις μαθήτριες μας.

http://www.opengov.gr/ypepth/?c=66328
Thanassis Drivas
BSc in Computer Science
MSc in Space Science Applications and Technologies
https://github.com/tdrivas

evry

Ηλία αναφορικά με το 7ωρο υπάρχει τεράστια έλλειψη σε βιολόγους και σε κάποια περίπτωση σε Φυσικούς.
Επίσης δε νομίζω ότι κάποιος πρώην ΠΕ20 χωρίς πτυχίο μαθηματικών μπορεί να κάνει μαθηματικά, τουλάχιστον πέρυσι έτσι ήταν, έχει αλλάξει?
Δηλαδή κάποιος ΠΕ86 που ήταν ΠΕ20 μπορεί να κάνει μαθηματικά αυτή τη στιγμή?
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

Laertis

Στο Γυμνάσιο μπορούν απο το Μάη του 2018 να κάνουν μαθηματικά όλοι οι ΠΕ86 ως Β' ανάθεση (είτε με πτυχίο Πληροφορικής είτε Μαθηματικού).
Στο Λύκειο πάλι δε μπορεί κανείς ΠΕ86 χωρίς πτυχίο μαθηματικού.
Νικολακάκης Γιώργος
Μηχανικός Η/Υ Συστημάτων
Καθηγητής Πληροφορικής
http://users.sch.gr/gnikola

tdrivas

Thanassis Drivas
BSc in Computer Science
MSc in Space Science Applications and Technologies
https://github.com/tdrivas

ilias_s

#935
Παράθεση από: evry στις 26 Απρ 2020, 11:05:50 ΜΜ
Ηλία αναφορικά με το 7ωρο υπάρχει τεράστια έλλειψη σε βιολόγους και σε κάποια περίπτωση σε Φυσικούς.
Επίσης δε νομίζω ότι κάποιος πρώην ΠΕ20 χωρίς πτυχίο μαθηματικών μπορεί να κάνει μαθηματικά, τουλάχιστον πέρυσι έτσι ήταν, έχει αλλάξει?
Δηλαδή κάποιος ΠΕ86 που ήταν ΠΕ20 μπορεί να κάνει μαθηματικά αυτή τη στιγμή?

Φυσικά! Εγώ έκανα πέρυσι, φέτος δε χρειάστηκε. Από πέρυσι κάνουμε μαθηματικά χωρίς κανένα περιορισμό ή αστερίσκο (μαλιστα στις αναθέσεις το διευκρινίζει "είτε με πτυχίο μαθηματικών είτε πληροφορικής" για τους δυσπιστους ... αφήνοτας απ έξω τους Θεολόγους!). Το "μαγικό" γραφειοκρατικό τέχνασμα ήταν πως από τη στιγμή που όλοι οι ΠΕ19 και ΠΕ20 γινόμαστε ΠΕ86 το επιχείρημα "μα αυτός είναι από ΤΕΙ!" εξαφανίζεται! Οπότε αφού το υπουργείο λέει ότι μπορούμε... μπορούμε όλοι! Για εμένα πάντως ήταν μία καλή ευκαιρία να γνωρίσω από πρώτο χέρι το "μύθο" των μαθηματικών του γυμνασίου και να τον "προσγειώσω"!!! Αυτή όμως είναι μία άλλη συζήτηση...

Το 7ωρο, στην περίπτωση των Βιολόγων, δεν ανέβασε δραματικά τις ανάγκες. Πριν, στη Γ' τάξη υπήρχε η 2ωρη Βιολογία Ο.Π Θετικών Σπ. και η 2ωρη Βιολογία Γ.Π... Αυτά καταργήθηκαν και ήρθε η 7ωρη Βιολογία Ο.Π! Σε ένα μέσο ΓΕΛ με 3 τμ. στη Γ' τάξη, είχαμε και οριακή μείωση 1 ώρας με το 7ωρο (γιατί πόσα τμήματα Ο.Π Σπ. Υγείας φτιάξανε... πολύ δύσκολα 2!!!). Στο δικό μου (μικρό) ΓΕΛ που έχει 2 τμ. η Γ' ΓΕΛ καταγράφηκε αύξηση 1 ώρας (επειδή εγκρίθηκε κατ' εξαίρεση μονομελές τμήμα)!

Για τους Φυσικούς... με την κατάργηση του 3ωρου του εργαστηρίου (και παλιότερα την κατάργηση της Φυσικής Γ.Π) δημιουργήθηκε σταδιακά ικανό πλεόνασμα για να καλύψει τα 7ωρα. Βλέπω ότι στην ομάδα σχολείων που ανήκω οι αλλαγές στους ΠΕ04 δεν δημιούργησαν ιδιαίτερες επιπλέον ανάγκες.

Παράθεση από: Laertis στις 27 Απρ 2020, 12:15:58 ΠΜ
...
Στο Λύκειο πάλι δε μπορεί κανείς ΠΕ86 χωρίς πτυχίο μαθηματικού.

Δεν το έθεσες σωστά : "Στο Λύκειο πάλι δε μπορεί κανείς ΠΕ86 χωρίς πτυχίο μαθηματικού."

Αυτό είναι προφανές και λογικότατο αφού...

Όποιος ΠΕ86 έχει πτυχίο μαθηματικού ΕΙΝΑΙ και μαθηματικός (και μπορεί να αναγνωρίσει 2η Ειδικότητα). Υπάρχει ειδική πρόβλεψη γι' αυτούς που διορίστηκαν ως Πληοροφορικοί με άλλο πτυχίο+σεμινάριο ώστε να μπορούν να χρησιμοποιήσουν το πτυχίο ΑΕΙ άλλης ειδικότητας ως προσόν διορισμού αλλά ΚΑΙ προσόν απόδοσης 2ης ειδικότητας.  Αν δεν το έχει κάνει πράττει ενάντια στο συμφέρον του!

Και για να μην εκτροχιαζόμαστε... Ό,τι γίνεται, ειδικά από το 2010-11 και μετά, στα ΠΣ και ΩΠ των σχολείων, στις αναθέσεις κτλ ΣΙΓΟΥΡΑ δε ζημιώνει ούτε δημιουργεί επιπλέον επιβαρύνσεις για το υπουργείο!!! Οι μόνοι που ζημιώνουν είναι οι μαθητές & οι οικογένειές τους, τα διδακτικά αντικείμενα και οι αντίστοιχες επιστήμες και μαζί με αυτές και εμείς οι εκπ/κοί!

gkatsion

Να ενισχυθεί η επιστήμη μας χωρίς καμία μείωση! Δεν καταλαβαίνω θα έχουμε και ενοχές για το προσωπικό; Αν είναι δυνατόν. Ποτέ δεν το σκέφτηκαν αυτό οι ΠΕ02 και ΠΕ03. Ας πάρουν αναπληρωτές!

1ωρο (Α-Β-Γ Δημοτικού)
2ωρο (Δ-Ε-ΣΤ Δημοτικού),
2ωρο (Α-Β-Γ Γυμνασίου)
και 2ωρο (Α-Β Λυκείου).
Πανελλήνιες όπως τα άλλα μαθήματα.

Δείτε τα κενά του Υπουργείου, πλεονάζουμε σχεδόν παντού.

Γ Αθήνας κάνουμε 50-60 άτομα και μαθηματικά κάθε χρόνο.

Αν έχουμε εμείς 2ες σκέψεις, και ενοχές, φανταστείτε οι άλλοι πόσο θα νοιαστούν...
ΈΞΟΔΟΣ_ΑΠΟ_ΛΥΚΕΙΟ <-- ΑΕΙ + PHD + ΑΣΕΠ

evry

#937
Η δική μου άποψη είναι η εξής:

Εμείς μπορεί να ζητάμε να γίνει και 4ωρο. Δεν αρκεί αυτό θα πρέπει να καταθέσουμε και τα ανάλογα επιχειρήματα. Όλοι οι κλάδοι θέλουν να αυξηθούν οι ώρες τους.
Θα πρέπει δηλαδή πέρα από την αξία της πληροφορικής να γίνουμε και λίγο πιο συγκεκριμένοι στο τι ακριβώς θέλουμε γιατί αλλιώς μπορεί (όπως είπα και έχει συμβεί στο παρελθόν) να βρεθούμε σε χειρότερη θέση. Για παράδειγμα θα ήταν καλύτερα να γίνει το μάθημα στο Γυμνάσιο δίωρο αλλά να μην σπάει το τμήμα? Πάλι οι ίδιες ώρες θα έβγαιναν, ίσως λίγο περισσότερες αλλά θα ήταν πολύ πιο αντιπαραγωγικές και για εμάς και για τους μαθητές.
Για να καταλήξω λοιπόν σε αυτό που ήθελα να πω είναι ότι θα πρέπει να πάμε και με συγκεκριμένο πλαίσιο, δηλαδή όχι μόνο με πλάνο ωρών γενικά και αόριστα αλλά και με συγκεκριμένο πρόγραμμα σπουδών και περιεχόμενο το οποίο θα πρέπει να δημοσιοποιήσουμε ώστε να καταλάβουν όλοι τι μπορεί να γίνει στο σχολείο για την πληροφορική και γιατί αρκετά από αυτά που κάνουμε είναι αναχρονιστικά.
π.χ. ειδικά για το γυμνάσιο θα πρέπει να εκμεταλλευτούμε το νέο (!!) πιλοτικό πρόγραμμα σπουδών το οποίο έχει εγκριθεί από το Υπουργείο, δεν πρόκειται δηλαδή για κάτι δικό μας, είναι επίσημο και λέει τα παρακάτω:

Η διδασκαλία του Πληροφορικού Γραμματισμού στο Γυμνάσιο έχει σαφή εργαστηριακό προσανατολισμό. Βασικός παράγοντας είναι η ενεργός συμμετοχή κάθε μαθητή, η συνεχής αλληλεπίδραση και συνεργασία με τον διδάσκοντα και, κυρίως, με τους συμμαθητές του. Το Εργαστήριο Πληροφορικής αποτελεί για τους μαθητές χώρο μελέτης, έρευνας, ενεργητικής συμμετοχής και συνεργασίας, ώστε να ενθαρρύνεται και να ευνοείται η διερευνητική προσέγγιση της γνώσης, η αλληλεπιδραστική και συνεργατική μάθηση, η αυτενέργεια και η δημιουργικότητα.
Για την επίτευξη των παραπάνω στόχων, κάθε διδακτική ενότητα περιλαμβάνει δύο συνεχόμενες διδακτικές ώρες στο ωρολόγιο πρόγραμμα, ώστε να δοθεί επαρκής χρόνος, στους μαθητές και στον εκπαιδευτικό, για την υλοποίηση ολοκληρωμένων μαθησιακών δραστηριοτήτων. Έτσι, επιμηκύνεται ο μαθησιακός χρόνος και οι μαθητές έχουν αυξημένες δυνατότητες να διερευνήσουν, να πειραματιστούν, να συνεργαστούν, να σχεδιάσουν και να αναπτύξουν σύνθετα‐ολοκληρωμένα ψηφιακά έργα με ποικίλα εργαλεία των ΤΠΕ.


Καλό θα ήταν φυσικά όπου ΤΠΕ να βάλουμε πληροφορική.
Το συγκεκριμένο ΠΣ είναι αναρτημένο στην παρακάτω ιστοσελίδα του ψηφιακού σχολείου (ακόμα):
Πρόγραμμα σπουδών Γυμνασίου

Θα πρέπει φυσικά να επικαιροποιηθεί αλλά είναι μια αρχή και κάτι χειροπιαστό για να τους θυμίσουμε ότι είχαν εγκρίνει πρόγραμμα σπουδών με δίωρο εργαστηριακό μάθημα.

Για το μάθημα του Λυκείου υπάρχει το πρόγραμμα σπουδών του 2014 που έχει μέσα ακόμα και πολυπλοκότητα, δηλαδή είχε ολόκληρο κεφάλαιο με Θ, Ο και Ω και Υπολογιστική σκέψη για να καταλάβετε και ήταν για 6ωρο μάθημα. Επισυνάπτω το αρχείο.
Χρειαζόμαστε ολοκληρωμένη πρόταση, αυτό προσπαθώ να πω.
Θα τα γράψω αυτά στη διαβούλευση αλλά καλό θα ήταν να γράψουμε όλοι μας και να χρησιμοποιήσουμε ανάλογα επιχειρήματα.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

ilias_s

#938
Θα συμφωνήσω σε όλα αυτά που γράφει ο Evry πιο πάνω. Απλά θα ήθελα να προσθέσω ότι αυτή η "μαξιμαλιστική προσέγγιση" δεν βγαίνει μακροπρόθεσμα σε καλό κανενός... Δε βγήκε σε καλό ούτε στους ΠΕ02 ούτε στους ΠΕ03..! Αν θέλετε μπορώ να σας αναλύσω το γιατί αλλά δε νομίζω πως χρειάζεται, αρκεί να πω ότι τις "δόξες" προ-2010 δεν τις έχουν πλέον και δεν προβλέπεται να τις δουν ξανά σύντομα.

Και εμείς ως κλάδος, λόγω :

1) οικονομικών συμφερόντων (το αντικείμενό μας πουλάει πολύ στην ιδιωτ. εκπ/σή-κατάρτιση)
2) "απόστασης" από τα κέντρα λήψης αποφάσεων (και συλλόγων που είναι πολύ "αδύναμοι)
3) πιστοποίησης σε δεξιότητες ΤΠΕ πολλών άλλων κλάδων (θυμάστε τον Αρβανιτόπουλο που μας χαρακτήρισε απλά "δεξιότητα"? )
4) λόγω "κακών προηγούμενων" (μετράμε ήδη μερικά χτυπήματα κάτω από τη ζώνη ως κλάδος από τη "γέννησή" μας)

μπορεί να βρεθούμε πολύ πιο εύκολα χαμένοι αν απλά ζητάμε χωρίς να μπορούμε να στηρίξουμε επαρκώς τα αιτήματά μας. Ένας κίνδυνος που τίθεται τα τελευταία χρόνια είναι να καταλήξουμε "έρμα" (δηλαδή "σαβούρα") για να καλύπτουμε κενά άλλων κλάδων! Το ζητούμενο δεν είναι απλά να αυξήσουμε τις ώρες πάση θυσία μπαίνοντας π.χ στο νηπιαγωγείο! Το θέμα είναι να μπορέσουμε να κάνουμε τη δουλειά σωστά! Προς το παρόν η δουλειά δεν γίνεται όπως πρέπει με τα 1ωρα και αυτό λειτουργούσε ως φθηνό αντεπιχείρημα από αρκετούς άλλους κλάδους όταν θέταμε το ζήτημα της υποβάθμισης του διδακτικού μας αντικειμένου. Όσο η πληροφορική φυτοζωεί σε βαθμίδες ολόκληρες κάποιοι θα προσπαθούν να την αποτελειώσουν.

P.Tsiotakis

Παράθεση από: P.Tsiotakis στις 16 Απρ 2020, 11:18:16 ΠΜ
....
Επίσης, δεν μπορεί το Υπουργείο να διαμορφώσει νέα Προγράμματα Σπουδών, νέα Βιβλία (μεταφρασμένα ή όχι) ή θέματα για Τράπεζα Θεμάτων για όλες τις τάξεις και γνωστικά αντικείμενα
ψάχνοντας στο address book  και μάλιστα με εφαρμογή για την Α Λυκείου μέχρι τον Σεπτέμβριο.

Θα πρέπει να χαλάσει η γνωστή πιάτσα, να γίνει μεγάλος σχεδιασμός για όλες τις βαθμίδες με περιγράμματα ΠΣ ανά βαθμίδα, να εμπνευστούν ικανοί άνθρωποι να συμμετάσχουν ξανά σε ανοικτές ομάδες ύστερα από ανοικτή πρόσκληση.



Πρόσκληση για τη δημιουργία Μητρώου εποπτών/αξιολογητών και εκπονητών προγραμμάτων σπουδών, επιμορφωτικού υλικού, επιμορφωτών/πολλαπλασιαστών του ΙΕΠ

https://www.esos.gr/arthra/67290/prosklisi-gia-ti-dimioyrgia-mitrooy-epoptonaxiologiton-kai-ekponiton-programmaton

Υπάρχει κανείς που θέλει να ταξιδέψει Βack to the future;


Λαμπράκης Μανώλης

Δεν ανοίγω άλλο θέμα, 15 Ιουνίου οι Πανελλήνιες φέτος, αν κάποιος δεν το άκουσε  :angel: >:D

Λαμπράκης Μανώλης

ξανά δεν ανοίγω άλλο θέμα

https://www.alfavita.gr/panellinies/320577_programma-ton-panelladikon-exetaseon-2020

το πρόγραμμα των εξετάσεων

Mxyzptlk

Η αιτηση αναφέρει στη μοριοδοτηση για ολα τα ΠΣ και το υλικο ότι μοριοδοτειτε μονο αν ηταν
σε συγχρηματοδοτούμενο πρόγραμμα ΕΣΠΑ στην εκπόνηση ή αξιολόγηση, εκπαιδευτικού υλικού

Αρα πεταμε εξω οσους δουλεψαν με την προηγουμενη κυβερνηση και δεν ετρογαν κονδυλια ΕΣΠΑ
και παρακατω λεει

Μέλη Δ.Ε.Π./Ομότιμοι Καθηγητές/Ε.ΔΙ.Π./Ε..Π., και επιστημονικοί συνεργάτες με διδασκαλία στο
Πανεπιστήμιο

ΕΔ.ΙΠ, Ε.ΠΕπιστημονικοι συνεργατες???  :o :o :o :o
Απο ποτε το τεχνικο και βοηθητικο προσωπικο εχει αποψη για τρη συνατξη προγραμματων σπουδων??

Μαλλον θα ειναι τα δικα μας παιδια
Απο τα αποτελεσματα θα φανει  ποια παιδια ειναι αυτα. Οσοι δεν ειναι εκπαιδευτικοι ουτε πανεπιστημιακοι αλλα εχουν τον τιτλο του .... επιστημονικου συνεργστη..

Back to ... Ελλαντα

Παράθεση από: P.Tsiotakis στις 29 Απρ 2020, 10:40:09 ΠΜ

Πρόσκληση για τη δημιουργία Μητρώου εποπτών/αξιολογητών και εκπονητών προγραμμάτων σπουδών, επιμορφωτικού υλικού, επιμορφωτών/πολλαπλασιαστών του ΙΕΠ

https://www.esos.gr/arthra/67290/prosklisi-gia-ti-dimioyrgia-mitrooy-epoptonaxiologiton-kai-ekponiton-programmaton

Υπάρχει κανείς που θέλει να ταξιδέψει Βack to the future;

P.Tsiotakis

Παράθεση από: Mxyzptlk στις 23 Μαΐου 2020, 02:07:00 ΜΜ
ΕΔ.ΙΠ, Ε.ΠΕπιστημονικοι συνεργατες???  :o :o :o :o
Απο ποτε το τεχνικο και βοηθητικο προσωπικο εχει αποψη για τρη συνατξη προγραμματων σπουδων??

Από τότε που έπρεπε να φτιαχτούν ΠΣ (ανεξορθολόγιστα) και στις Ξένες Γλώσσες, Μουσική, Τέχνες κ.λπ., αλλά δεν είναι και τόσο προφανές (ούτε τώρα)...

σχετικά με το τί σημαίνει ΕΕΠ και ΕΔΙΠ, η wikipedia θα περιέχει σίγουρα αρκετές πληροφορίες εντός των σημειώσεων μαθητή..