Περι Ι.Ε.Κ.

Ξεκίνησε από iliasthes, 18 Ιαν 2011, 05:14:52 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

poursali

Ηλία ή όποιος άλλος γνωρίζει, πότε θα ανακοινωθούν οι επιλεγέντες εκπαιδευτές;
κανονικά ήταν για σήμερα, αλλά κάτι ακούγεται ότι περιμένουν τους "διαθέσιμους" καθηγητές από τις Διευθύνσεις και μετά θα προχωρήσουν στην επιλογή.

Ορθόν;
μετρον αριστον
είμαι τζαμπατζής, χρησιμοποιώ λίνουξ

iliasthes

Ορθότατο. Αν και δεν υπάρχει επίσημη ημερομηνία μέχρι πότε να περιμένουμε τους αποσπασθέντες, στο ΙΕΚ που εργάζομαι εγώ, σήμερα το μεσημέρι θα επικοινωνήσουμε με τη Δευτεροβάθμια να μάθουμε αν ολοκληρώθηκε η διαδικασία για να καλούμε από αύριο τους επιλεγέντες. Λογικά όλα τα ΙΕΚ αύριο μεθαύριο θα πρέπει να ενημερώσουν τους επιλεγέντες, αφού από τη Δευτέρα ξεκινάνε τα μαθήματα.

poursali

άκου να δεις τι σκέφτηκα και γελάω μόνος μου με τις ενδεχόμενες συνέπειες.

τι θα γίνει αν ένας από τους διατιθέμενους εκπαιδευτές δηλώσει πχ ασθένεια και χάσει κάποιες ώρες κατάρτισης;
θα μου πεις, θα αναπληρωθούνε... αλλά..... δεν αναπληρώνονται πάντα την ίδια μέρα (πχ οι ώρες της Δευτέρας, μπορεί και να αναπληρωθούνε Τετάρτη)...

και τώρα μια ακόμα καλύτερη απορία... τι θα γίνει αν και την τελευταία διαθέσιμη μέρα ο εκπαιδευτής δεν εμφανιστεί.... επειδή λογικά δεν θα υπογράψει καμία σύμβαση με τα ΙΕΚ, δεν έχει την νομική υποχρέωση να συμπληρώσει 14 βδομάδες κατάρτισης;

ορθόν; καταλαβαίνεις που το πάω φαντάζομαι... μπορούμε να γελάσουμε ελεύθερα μέχρι να αρχίσει ο πονοκέφαλος για διευθυντές κλπ....

ρητορική: γιατί σε αυτή τη φωτισμένη χώρα όλα πρέπει να γίνονται στο πόδι και για κάθε κατάσταση που δεν έχει προβλεφτεί (ενώ θα έπρεπε) καλύπτουμε το κενό με εγκυκλίους και νόμους και έχουμε ζαλιστεί; οεο;
μετρον αριστον
είμαι τζαμπατζής, χρησιμοποιώ λίνουξ

iliasthes

Αυτόν τον προβληματισμό τον έχουμε. Οι ωρομίσθιοι, δεν θέλαν να χαθεί καμία ώρα, γιατί χάναν τα χρήματα τους. Στα ΙΕΚ προβλέπονται 14 εβδομάδες κατάρτισης. Έτσι ένα δίωρο μάθημα έχει 14 δίωρα. Αν χαθεί ένα μάθημα προβλέπονται στο τέλος του εξαμήνου 2-3 ημέρες αναπλήρωσης, στις οποίες γίνονται όσα μαθήματα έχουν χαθεί (αν αυτό μπορεί να γίνει και πριν έρθει η περίοδος της αναπλήρωσης, τόσο το καλύτερο). Να επισημάνω οτι ώρες χάνονται πολύ πιο εύκολα, όχι λόγω καιρού ή άλλων φαινομένων (απεργίες), αλλά γιατί δεν έχουν προβλεφθεί και οι αργίες στο πρόγραμμα.

Δηλαδή προβλέπονται συνολικά 14 εβδομάδες κατάρτισης, οι ημέρες αναπλήσωσης και μετά εξετάσεις. Αν όμως η μέρα που είναι το μάθημα κάποιοι εκπαιδευτή έχει τις "αργίες" (28η Οκτωβρίου, 17 Νοέμβρη, κάποιες ημέρες πολιούχων κλπ), τότε με το κανονικό πρόγραμμα θα κάνει μόνο τα 12-13 μαθήματα και θα πρέπει να καλύψει σε άλλη μέρα το χαμένο μάθημα. Ένα ακόμα αρνητικό, για μένα είναι το εξής. Στο επόμενο εξάμηνο οι ανάγκες θα είναι διαφορετικές. Μπορεί δηλαδή σε αυτό το εξάμηνο να είχαμε ανάγκη για 6 ώρες διδασκαλίας οικονομικών επιστημών, 12 ώρες χημικών κ.ο.κ για κάθε ειδικότητα. Στο επόμενο εξάμηνο όμως, το πρόγραμμα μπορεί να προβλέπει λιγότερες ή περισσότερες ώρες για κάποιες ειδικότητες. Έτσι συνάδελφοι, οι οποίοι συμπλήρωσαν ώρες σε αυτό το εξάμηνο, από τον Φλεβάρη και μετά μπορεί να βρεθούν πάλι με μειωμένο ωράριο ή αντιθέτως να μην επαρκούν.

Μια παροιμία λέει οτι ο διάβολος κρύβεται στις λεπτομέρειες και έτσι είναι πραγματικά. Για να βρεθεί κάποιος να λαμβάνει αποφάσεις για  κάποιους φορείς καλό θα είναι να έχει θητεύσει πρώτα σε αυτούς και να γνωρίζει τις λεπτομέρειες της λειτουργίας τους.

poursali

επίσης αναρωτιέμαι ακόμα πώς γίνεται σε μια θέση για την οποία προκηρύσσεται διαγωνισμός και θέτονται κάποια κριτήρια, ακόμα και αν δεν υπάρχει καμία συγκεκριμένη μοριοδότηση,  να αλλάζουν έτσι τα δεδομένα από τη μια μέρα στην άλλη... και δεν έχω δει ούτε μια ανακοίνωση από κανέναν... ακόμα μια απορία για δυνατούς λύτες... ο συνάδελφος που θα διατεθεί στα ΙΕΚ για συμπλήρωση του ωραρίου του προστατεύεται από τα συνδικαλιστικά του όργανα; μπορεί να απεργήσει πχ όταν θα υπάρξει τέτοια μέρα;

λεπτομέρειες ρωτάω; ίσως. αλλά έχουν ουσία νομίζω.
μετρον αριστον
είμαι τζαμπατζής, χρησιμοποιώ λίνουξ

iliasthes

Μα ποιος θα απεργήσει, όταν θα πρέπει να καλύψει το μάθημα κάποια άλλη φορά;  Εντάξει δεν είναι καλό να βλέπεις συναδέλφους με 8 ώρες πχ διδασκαλία και την ίδια στιγμή να υπάρχουν 10 ώρες στην ειδικότητα του στο ΙΕΚ της πόλης του, αλλά όταν ακούω την αλλαγή στον τόνο της φωνής, όσων τηλεφωνούν πότε θα πάρουμε τους εκπαιδευτές και τους λέμε οτι πχ στην ειδικότητα τους θα μας στείλει η δευτεροβάθμια, θέλω να ανοίξει η γη να με καταπιεί. Αποφεύγω να σηκώνω το τηλέφωνο στη δουλειά, γιατί κάποιοι είναι πραγματικά σε απελπιστική κατάσταση. Και μιλάμε για ανθρώπους με διατριβές, οι οποίοι όλα αυτά τα χρόνια βασίζονταν στις ωρομισθίες, των ΙΕΚ, των ΤΕΙ και των ΑΕΙ. 4 ώρες σε ένα ΙΕΚ, 4 σε ένα τμήμα ΤΕΙ, άλλες 4 σε κανένα φροντιστήριο, τέλος πάντων μαζεύαν καμιά 20 ώρες την εβδομάδα και βγάζαν σχεδόν κανονικό μισθό. Φέτος κοπήκαν όλα.

poursali

Παράθεση από: iliasthes στις 28 Σεπ 2011, 10:39:37 ΜΜ
Εντάξει δεν είναι καλό να βλέπεις συναδέλφους με 8 ώρες πχ διδασκαλία και την ίδια στιγμή να υπάρχουν 10 ώρες στην ειδικότητα του στο ΙΕΚ της πόλης του, αλλά όταν ακούω την αλλαγή στον τόνο της φωνής, όσων τηλεφωνούν πότε θα πάρουμε τους εκπαιδευτές και τους λέμε οτι πχ στην ειδικότητα τους θα μας στείλει η δευτεροβάθμια, θέλω να ανοίξει η γη να με καταπιεί.

ορθόν :)
Αλλά διαφωνώ με την προχειρότητα που έγινε. Ακόμα και αν φαινομενικά γλυτώνουν κάποια χρήματα, νομίζω ότι πρέπει κάπου στη ζυγαριά να μπαίνει και το συμφέρον της υπηρεσίας.
μετρον αριστον
είμαι τζαμπατζής, χρησιμοποιώ λίνουξ

denispyr

Παράθεση από: iliasthes στις 28 Σεπ 2011, 04:41:54 ΜΜ
.... Να επισημάνω οτι ώρες χάνονται πολύ πιο εύκολα, όχι λόγω καιρού ή άλλων φαινομένων (απεργίες), αλλά γιατί δεν έχουν προβλεφθεί και οι αργίες στο πρόγραμμα.

Δηλαδή προβλέπονται συνολικά 14 εβδομάδες κατάρτισης, οι ημέρες αναπλήσωσης και μετά εξετάσεις. Αν όμως η μέρα που είναι το μάθημα κάποιοι εκπαιδευτή έχει τις "αργίες" (28η Οκτωβρίου, 17 Νοέμβρη, κάποιες ημέρες πολιούχων κλπ), τότε με το κανονικό πρόγραμμα θα κάνει μόνο τα 12-13 μαθήματα και θα πρέπει να καλύψει σε άλλη μέρα το χαμένο μάθημα....
Μικρή διόρθωση: οι αργίες (πχ 28 Οκτωβρίου) λαμβάνονται υπόψη στον προγραμματισμό και αναφέρεται και η ημέρα αναπλήρωσης. Αυτό δεν ισχύει για τους πολιούχους. Η πρακτική, σε δύο ΙΕΚ που συνεργαζόμουν/εργαζόμουν, ήταν ότι (με συμφωνία εκπαιδευτών-καταρτιζόμενων) η αναπλήρωση μπορούσε να γίνει και εμβόλιμα σε κάποια μέρα (πχ με 7ή ή 8η ώρα) ώστε να μην χρειάζεσαι μέρες στο τέλος.
Τη διόρθωση την κάνω απλά και μόνο για το ορθόν του θέματος - δεν αλλάζει σε τίποτα αυτό που λες.
Διονύσης

denispyr

Παράθεση από: poursali στις 28 Σεπ 2011, 08:49:19 ΜΜ
επίσης αναρωτιέμαι ... λεπτομέρειες ρωτάω; ίσως. αλλά έχουν ουσία νομίζω.
Παραθέτω απάντηση του iliasthes από παρόμοιο θέμα, το οποίο, κατά τη γνώμη μου, επισημαίνει τη διαφορά μεταξύ των τυπικών προσόντων και αυτών που θέλει μία εργασία.
Παράθεση από: iliasthes στις 26 Σεπ 2011, 12:43:01 ΜΜ
... δεν είναι εύκολη υπόθεση η συμπλήρωση ωραρίου σε ΙΕΚ. Αν πχ κάποιος κληθεί να συμπληρώσει 10 ώρες σε ΙΕΚ σε μαθήματα ειδικότητας και όχι απλά χρήση η/υ, σημαίνει οτι θα κάνει 3-4 σε κάποιες ειδικότητες και 5 διαφορετικά μαθήματα, για τα οποία δεν υπάρχει βιβλίο, αλλά θα πρέπει να ετοιμάσει μόνος του σημειώσεις.
Αυτό είναι το πιο δύσκολο κομμάτι η συγγραφή των σημειώσεων και να σημειωσω πως τα μαθήματα είναι ιδιαίτερα εξειδικευμένα. Μιλάω γενικά και όχι μόνο για τα μαθήματα πληροφορικής. Δηλαδή για παράδειγμα ένας χημικός μπορεί να κληθεί να διδάξει οινολογία, ή ποιοτικό έλεγχο φαρμάκων και ένας συνάδελφος με ειδικότητα τουριστικών επιχειρήσεων μπορεί να διδάξει τεμαχισμό κρεάτων ή σύνθεση μενού. Μαθήματα για τα οποία είναι δύσκολο να βρει υλικό, ή να τα γνωρίζει με επάρκεια αν δεν έχει επαγγελματική εμπειρία. Ίσως για 1-2 μαθήματα για συμπλήρωση 3-4 ωρών να είναι βολικά, αλλά για παραπάνω να επισημάνω οτι θα χρειαστεί αρκετό διάβασμα και προσωπική δουλειά στο σπίτι.
ή αλλιώς "Αν έχεις επαγγελματικό δίπλωμα, μπορείς να πάρεις μέρος σε γκραν-πρι?"   :o
Διονύσης

soron80

σήμερα επικοινώνησα με το ΙΕΚ και μου είπαν ότι τα μαθήματα ξεκινάνε 10/10 τελικά και πως οι επιλογές θα γίνουν την επόμενη εβδομάδα..
περιμένουν τα ΠΥΣΔΕ να τοποθετήσουν κόσμο!! :o :o :o :o :o :o


υ.γ. και θα περιμένουν.......
Τσισπαράς Βασίλης
Καθηγητής Πληροφορικής ΠΕ19

iliasthes

Ναι χθες το απόγευμα έγινε αυτή η ενημέρωση. Δεν είναι μόνο το θέμα των εκπαιδευτικών, αλλά και των καταρτιζομένων. Υπάρχει σε αρκετά ΙΕΚ πρόβλημα με τις πληρωμές των διδάκτρων.

Εμείς είχαμε ειδικότητα με περίπου 50 αιτήσεις, παιδιών (οι 20 θα έμεναν έξω από το τμήμα γιατί μέχρι 30 μπορούσαμε να δεχτούμε) και φθάσαμε μέχρι και τον τελευταίο στην κατάταξη για να μαζέψουμε τελικά περίπου 25 οριστικοποιήσεις εγγραφής (πληρωμή). Από τη στιγμή της αρχικής εγγραφής μέχρι την πληρωμή, μεσολάβησε η παραλαβή της έκτακτης ατομικής εισφοράς, η ανακοίνωση της έκτακτης εισφοράς ακινήτων και τα υπόλοιπα μέτρα και αρκετοί κάναν πίσω για οικονομικούς λόγους. Σε άλλα ΙΕΚ έχουν ακόμα μεγαλύτερο πρόβλημα. Εντωμεταξύ εκτός από κάποια δημοσιεύματα δεν υπάρχει κάποια εξέλιξη στο θέμα των κουπονιών κατάρτισης και ακόμα και αν τα πάρουν πίσω τα χρήματα μέσω των κουπονιών μετά από μερικούς μήνες, πολλοί δεν μπορούν να τα δώσουν ούτε προσωρινά. Είδαμε μεγάλη μεταστροφή των ίδιων ατόμων στις 1-9 Σεπτεμβρίου που καταθέταν την αίτηση και αυτής της εβδομάδας που έπρεπε να πληρώσουν.


Για τους εκπαιδευτικούς ίσως είναι καλό για να προλάβουν να ετοιμάσουν σημειώσεις και γενικά υλικό για τα μαθήματα που θα αναλάβουν. Τουλάχιστον σε εμάς, αυτή ήταν η αντίδραση τους. Να πω και κάτι θετικό, έχω διαπιστώσει μεγάλη βελτίωση στις διαδικασίες και την εσωτερική λειτουργία, από τότε που η ευθύνη πέρασε στο ΙΔΕΚΕ. Σίγουρα υπήρξαν προβλήματα στην αρχή, λόγω άγνοιας, αλλά βελτιώνονται ενδιαφέρονταικαι έχουν αυτιά οι άνθρωποι.

Vangelis

Ηλία να ρωτήσω κάτι
οι σημειώσεις των εκπαιδευτών δεν κατατίθενται στο ΙΕΚ άρα ένας εκπαιδευτής δεν μπορεί να χρησιμοποιήσει τις σημειώσεις του προηγούμενου; γιατί θα πρέπει να βγάζει καινούργιες;

poursali

Το σωστό θα ήταν να βγάλει σημειώσεις ή ακόμα καλύτερα βιβλία το ΙΔΕΚΕ για να είναι κοινή η κατάρτιση σε όλα τα ΙΕΚ.
Από κει και πέρα ο κάθε παλιότερος εκπαιδευτής δεν θέλει ο προσωπικός του κόπος να "χαριστεί" στον επόμενο. Είναι και θέμα πνευματικών δικαιωμάτων προφανώς.
Την πρώτη φορά που δίδαξα σε ΙΕΚ, ζήτησα απλά να δω παλιότερες σημειώσεις, όχι να τις χρησιμοποιήσω. Λόγω απειρίας ήθελα να δω τι έκαναν συνάδελφοι παλιότερα, αλλά δεν μου τις έδειξαν.
μετρον αριστον
είμαι τζαμπατζής, χρησιμοποιώ λίνουξ

denispyr

Παράθεση από: iliasthes στις 29 Σεπ 2011, 10:54:21 ΜΜ
.... Να πω και κάτι θετικό, έχω διαπιστώσει μεγάλη βελτίωση στις διαδικασίες και την εσωτερική λειτουργία, από τότε που η ευθύνη πέρασε στο ΙΔΕΚΕ. Σίγουρα υπήρξαν προβλήματα στην αρχή, λόγω άγνοιας, αλλά βελτιώνονται ενδιαφέρονταικαι έχουν αυτιά οι άνθρωποι.
[grinia]και σε λίγο καιρό τα ΙΕΚ θα περάσουν στην περιφέρεια και αυτή η καρδάρα γνώσης θα χυθεί και μία άλλη θα αρχίσει να γεμίζει, πάλι με κόπο των εμπλεκόμενων, με διπλοδουλειές λόγω άγνοιας, με, με, με. Καταφέρνουμε να μη χαιρόμαστε με τα καλά γιατί βλέπουμε την ανοησία να στρίβει τη γωνία. [/grinia]
Διονύσης

iliasthes

Βαγγέλη αυτό που αναφέρεις θεωρητικά ισχύει στην πράξη όμως σε κάποια ΙΕΚ γίνεται , ενώ σε κάποια άλλα όχι. Στο ΙΕΚ Καβάλας που βρίσκομαι, όντως ίσχυε αυτό για πολλά χρόνια και υπήρχε μια πολύ καλά οργανωμένη βιβλιοθήκη και από τις σημειώσεις των εκπαιδευτών και από βιβλία του εμπορίου. Το κτίριο του ΙΕΚ ήταν πολύ καλό και είχε τις υποδομές να υποστηρίξει τη βιβλιοθήκη και τη δημιουργία καβάντζας σε διδακτικό υλικό (για να μην ξεχνόμαστε)  ;D. Δυστυχώς το κτίριο κρίθηκε ακατάλληλο και εγκαταλείφθηκε. Τώρα φιλοξενούμαστε σε ένα μικρό γραφείο στο συγκρότημα των επαγγελματικών σχολείων, όπου είναι αδύνατο κάτι τέτοιο. Ακόμα και διοικητικά έγγραφα δεν τα κρατάμε πολύ καιρό και τα μετακομίζουμε κατά περιόδους στο παλιό κτίριο, το οποίο όμως κατακλύζεται από σκόνη, έντομα και πιθανώς και τρωκτικά. Πολλά ΙΕΚ εξ' αρχής είχαν πρόβλημα υποδομών και χώρων και από πέρισυ εμφανίστηκε πρόβλημα ακόμα και για αναλώσιμα. Μεγάλο ρόλο παίζιε και το γεγονός οτι κάθε χρόνο ένα μεγάλο ποσοστό των αποσπασμένων είναι διαφορετικοί συνάδελφοι, με αποτέλεσμα να υπάρχει άγνοια ακόμα και για τα στοιχειώδη της λειτουργίας. Πέρισυ εγώ μάθαινα, φέτος είμαι αποτελεσματικός, προλαμβάνω και δεν θεραπεύω τα προβλήματα και είμαι  σε θέση να κάνω και προτάσεις για τη βελτίωση της λειτουργίας.

Επίσης τουλάχιστον εδώ οι ειδικότητες που θα λειτουργήσουν φέτος, είχαν λειτουργήσει πριν αρκετά χρόνια ξανά, γενικά οι ειδικότητες ανακυκλώνονται. Δεν μπορεί σε μια επαρχιακή πόλη κάθε χρόνο να αποφοιτούν 20 επαγγελματίες σε έναν κλάδο. Σε 5 χρόνια θα υπάρξει υπερεπαγγελματισμός.

Υ.Γ: Φροντίσαμε και τελειώσαμε όλες τις δουλειές για την έναρξη του εξαμήνου πριν έρθει η εγκύκλιος της παράτασης και τώρα δεν έχουμε τι να κάνουμε και περνάω την ώρα μου στα φόρουμ. Ενώ αν ήμασταν οι κλασσικοί αναλβητικοί Έλληνες δεν θα είχαμε τέτοιο πρόβλημα  ;D