Δημοτικό > Γενικά

Ωρα προσελευσης στο ολοημερο;

<< < (2/3) > >>

ilias_s:

--- Παράθεση από: odysseas στις 09 Δεκ 2018, 10:21:05 μμ ---Παιδιά, δεν θέλω να παρεξηγηθώ, αλλά είναι 15 λεπτά. Ο δάσκαλος που στο ζητάει δεν θέλει να πάει για καφέ, θέλει να είναι ασφαλή τόσο τα παιδιά που φεύγουν, όσο και αυτά που μένουν. Η ασφάλειά τους αξίζει ένα 15λεπτο, κι ας μην το προβλέπει με σαφήνεια κάποια διάταξη.

Όσο για την ευθύνη, αυτή την έχουμε ούτως ή άλλως από τη στιγμή που μπαίνουμε σε σχολείο και οι γονείς μας εμπιστεύονται τα παιδιά τους. Είναι αυταπάτη να πιστεύουμε ότι μπορούμε να την αποφύγουμε ή να την αποποιηθούμε. Το "κάτι" μπορεί να γίνει στο εργαστήριο, στην τάξη, στην αυλή, οπουδήποτε κι οποτεδήποτε. Ευθύνη έχουμε συνεχώς, δεν είναι μόνο το 15λεπτο. Και καλύτερα να είμαστε εκεί, μήπως και μπορέσουμε να το αποτρέψουμε ή να βοηθήσουμε, παρά να είμαστε μακριά και να έχουμε το κρίμα στο λαιμό μας.

--- Τέλος παράθεσης ---

Οδυσσέα, καλή η ασφάλεια των μαθητών αλλά κάποιες φορές όταν το παρακάνουμε λόγω υπερβάλλοντα ζήλου καταλήγουμε να καλύπτουμε άθελά μας καταστάσεις και ευθύνες άλλων. Άλλο το "οφείλεις" και άλλο το "καλυτερα είναι". Ο καθένας να κάνει τη δουλειά του όπως οφείλει. Αν όλοι το κάνουν αυτό δεν θα υπάρχουν κενά στην ασφαλεία των μαθητών ούτε χώρος για γκρίνια από τους εκπ/κούς.

Η εμπειρία μου λέει πως όταν κάποιος πρέπει να κάνει "το κάτι παραπάνω" είναι γιατί κάποιος άλλος κάνει "κάτι λιγότερο". Προσωπικά, όταν είναι για την ασφάλεια των μαθητών, κάνω ακριβώς αυτό που οφείλω και αν διαπιστώνω πως κάτι δεν λειτουργεί καλά το λέω και δεν προσπαθώ να αναλάβω επιπλέον ευθύνες για να το καλύψω. Έχω και πολύ συγκεκριμένο παράδειγμα να σου καταθέσω αν θες να γίνω συγκεκριμένος για το πως το (χαζο)φιλότιμο των εκπ/κών αφήνει κάποιους τρίτους να "αλωνίζουν" (και να πλουτίζουν αν θες, σε βάρος της ασφάλειας).

Ο mitsispap καλά είναι, αν δεν ξέρει τι οφείλει να κάνει και τι όχι, να διαβάσει ο ίδιος τον νόμο. Έτσι θα δει τόσο τις υποχρεώσεις του αλλά και αυτές των υπολοίπων. Ούτε τηλέφωνα χρειάζονται στο υπουργείο ούτε τίποτα. Ο νόμος είναι εκεί και είναι κατανοητός. Αν υπάρχει ασάφεια, την πατήσαμε! Εκεί απλά κάνουμε το "παραπάνω" αναγκαστικά. Η προσωπική μου αίσθηση είναι πως μάλλον θα απογοητευθεί ...

Όμως, απ' όσο ξέρω και όπως είπες και 'συ, η υποχρέωση της επιτήρησης βαρύνει και τον ίδιο αλλά και τον δάσκαλο. Το λέω γιατί έχω δει δυσανάλογα πολλά για τα χρόνια υπηρεσίας μου.

mitsospap:

--- Παράθεση από: ilias_s στις 11 Δεκ 2018, 04:54:18 μμ ---Οδυσσέα, καλή η ασφάλεια των μαθητών αλλά κάποιες φορές όταν το παρακάνουμε λόγω υπερβάλλοντα ζήλου καταλήγουμε να καλύπτουμε άθελά μας καταστάσεις και ευθύνες άλλων. Άλλο το "οφείλεις" και άλλο το "καλυτερα είναι". Ο καθένας να κάνει τη δουλειά του όπως οφείλει. Αν όλοι το κάνουν αυτό δεν θα υπάρχουν κενά στην ασφαλεία των μαθητών ούτε χώρος για γκρίνια από τους εκπ/κούς.

Η εμπειρία μου λέει πως όταν κάποιος πρέπει να κάνει "το κάτι παραπάνω" είναι γιατί κάποιος άλλος κάνει "κάτι λιγότερο". Προσωπικά, όταν είναι για την ασφάλεια των μαθητών, κάνω ακριβώς αυτό που οφείλω και αν διαπιστώνω πως κάτι δεν λειτουργεί καλά το λέω και δεν προσπαθώ να αναλάβω επιπλέον ευθύνες για να το καλύψω. Έχω και πολύ συγκεκριμένο παράδειγμα να σου καταθέσω αν θες να γίνω συγκεκριμένος για το πως το (χαζο)φιλότιμο των εκπ/κών αφήνει κάποιους τρίτους να "αλωνίζουν" (και να πλουτίζουν αν θες, σε βάρος της ασφάλειας).

Ο mitsispap καλά είναι, αν δεν ξέρει τι οφείλει να κάνει και τι όχι, να διαβάσει ο ίδιος τον νόμο. Έτσι θα δει τόσο τις υποχρεώσεις του αλλά και αυτές των υπολοίπων. Ούτε τηλέφωνα χρειάζονται στο υπουργείο ούτε τίποτα. Ο νόμος είναι εκεί και είναι κατανοητός. Αν υπάρχει ασάφεια, την πατήσαμε! Εκεί απλά κάνουμε το "παραπάνω" αναγκαστικά. Η προσωπική μου αίσθηση είναι πως μάλλον θα απογοητευθεί ...

Όμως, απ' όσο ξέρω και όπως είπες και 'συ, οι υποχρέωση της επιτήρησης βαρύνει και τον ίδιο αλλά και τον δάσκαλο. Το λέω γιατί έχω δει δυσανάλογα πολλά για τα χρόνια υπηρεσίας μου.

--- Τέλος παράθεσης ---
Αν ο νομος ηταν κατανοητος, θα ειχε απαντηθει το θεμα σε μιση σειρα, μια ωρα προσελευσης ζηταω. Διαβασα οτι βρηκα και δεν καταλαβα και μετα ανοιξα το θεμα. Νομιζω ακομα δεν εχω παρει απαντηση.
Στα υπολοιπα που λες συμφωνω.

Επισης εγω να κανω χαρες ή οχι, ωφειλω να το ξερω.

mitsospap:

--- Παράθεση από: odysseas στις 09 Δεκ 2018, 10:21:05 μμ ---Παιδιά, δεν θέλω να παρεξηγηθώ, αλλά είναι 15 λεπτά. Ο δάσκαλος που στο ζητάει δεν θέλει να πάει για καφέ, θέλει να είναι ασφαλή τόσο τα παιδιά που φεύγουν, όσο και αυτά που μένουν. Η ασφάλειά τους αξίζει ένα 15λεπτο, κι ας μην το προβλέπει με σαφήνεια κάποια διάταξη.

Όσο για την ευθύνη, αυτή την έχουμε ούτως ή άλλως από τη στιγμή που μπαίνουμε σε σχολείο και οι γονείς μας εμπιστεύονται τα παιδιά τους. Είναι αυταπάτη να πιστεύουμε ότι μπορούμε να την αποφύγουμε ή να την αποποιηθούμε. Το "κάτι" μπορεί να γίνει στο εργαστήριο, στην τάξη, στην αυλή, οπουδήποτε κι οποτεδήποτε. Ευθύνη έχουμε συνεχώς, δεν είναι μόνο το 15λεπτο. Και καλύτερα να είμαστε εκεί, μήπως και μπορέσουμε να το αποτρέψουμε ή να βοηθήσουμε, παρά να είμαστε μακριά και να έχουμε το κρίμα στο λαιμό μας.

--- Τέλος παράθεσης ---
Καταλαβαινω την οπτικη σας γωνια, δεν θελετε να κανουμε κακη εντυπωση. Δεν ειναι τοσο απλο ομως να αναλαβανεις κατι, οταν δεν πρεπει. Να παρακαμπτεις τον νομο γιατι ετσι σε βολευει και να φορτωνεις κατι σε καποιον επιπλεον. Γιαυτο ας δουμε τι λεει ο νομος αν μπορουμε, και μετα αν θες το ξανασκεφτομαστε. Δεν μου αρεσει το στα τυφλα...

ilias_s:

--- Παράθεση από: mitsospap στις 11 Δεκ 2018, 07:47:06 μμ ---Αν ο νομος ηταν κατανοητος, θα ειχε απαντηθει το θεμα σε μιση σειρα, μια ωρα προσελευσης ζηταω. Διαβασα οτι βρηκα και δεν καταλαβα και μετα ανοιξα το θεμα. Νομιζω ακομα δεν εχω παρει απαντηση.
Στα υπολοιπα που λες συμφωνω.

Επισης εγω να κανω χαρες ή οχι, ωφειλω να το ξερω.

--- Τέλος παράθεσης ---

Κάτσε θα διαβάσω την πιο πρόσφατη σχετική εγκύκλιο και θα επανέλθω.

Πάντως, όταν εξαιρείσαι από κάτι ο νόμος το γράφει ξεκάθαρα καθώς και τις προϋποθέσεις για την εξαίρεσή σου. Εδώ μιλάμε για επιτήρηση μαθητών στο διάλλειμα (δηλαδή εφημερία) έστω και στο ολοήμερο.

Θα επανέλθω σύντομα...

EDIT :

Λοιπόν, σύμφωνα το Άρθρο 6 της υπ' αρίθμ. Φ.7/142557/Δ1/4-9-2018 με θέμα "Λειτουργία Δημοτικών Σχολείων για το σχολικό έτος 2018-2019

https://www.esos.gr/sites/default/files/articles-legacy/6fiz4653ps-hml.pdf

Αν συμπληρώνεις ωράριο μόνο σε αυτό το σχολείο οφείλεις να κάνεις εφημερία (υπάρχει και πίνακας αντίστοιχων εφημεριών για το ολοήμερο, όπως και για το πρωινό πρόγραμμα). Ποια μέρα έχεις εφημερία στο πρωινό και στο ολοήμερο καθορίζεται με απόφαση Συλλόγου. Αν δε σε έχουν βάλει καθόλου τότε κακώς συμβαίνει αυτό και πρέπει να μπεις.

Αν συμπληρώνεις σε 2 σχολεία (μη συστεγαζόμενα), όπως ορίζει γενικά ο νόμος, εφημερία κάνεις στο σχολείο της οργανικής θέσης ή της κύριας τοποθέτησής σου μόνο (εκεί που έχεις τις περισσότερες ώρες δηλαδή). Θεωρώ πως, για να σου ζητούν στο συγκεκριμένο σχολείο να επιτηρείς μαθητές στο διάλλειμα ολοήμερο, προφανώς είναι το σχολείο που έχεις τοποθετηθεί.

Εξαιρείσαι εντελώς από την υποχρέωση εφημερίας ΑΝ διδάσκεις σε 3 ή περισσότερα σχολεία εφόσον έστω το ένα βρίσκεται σε άλλο χώρο τα άλλα 2 ΔΕΝ είναι συστεγαζόμενα.

ΠΡΟΣΟΧΗ : Άλλο συστεγαζόμενα και άλλο συνλειτουργούντα σχολεία. Τα συστεγαζόμενα είναι ουσιαστικά ένα σχολείο σε θέματα εφημερίας. Τα συνλειτουργούντα όχι.

Είδες, δεν ήταν και τόσο δύσκολο..! Δες τώρα σε ποιά κατηγορία είσαι και κρίνε. Αν πάλι μπερδέυεσαι, πες μας σε πόσα σχολεία πας και ποιο είναι αυτό στο οποίο ανήκεις (και αν κάποια από αυτά είναι συστεγαζόμενα) και εδώ είμαστε.

mitsospap:
Κατι παρομοιο με ρωτησε, σε ποσα σχολεια ειμαι, μια διευθυντρια αλλου σχολειου που την πηρα τηλ να την ρωτησω για να μην καρφωθω.  Απλα εσυ το εκανες εμπεριστατωμενα. Οποτε οκ ξεκαθαρισε.

Ευχαριστω για τον χρονο σου και οχι δεν θα καταλαβαινα γιατι εφημερια ειναι κατι αλλο για μενα.

Πλοήγηση

[0] Λίστα μηνυμάτων

[#] Επόμενη σελίδα

[*] Προηγούμενη σελίδα

Μετάβαση στην πλήρη έκδοση