Προτάσεις για εξορθολογισμό της ύλης από την επόμενη χρονιά

Ξεκίνησε από petrosp13, 23 Ιαν 2020, 01:31:54 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

petrosp13

Είναι φανερό ότι η αύξηση της ύλης έγινε πρόχειρα σε διάφορα σημεία και καλό θα είναι να εξορθολογιστούν, για να μην χρειάζεται οι μαθητές να μπερδεύονται μέσα σε αυτό το χάος κι εμείς να μην έχουμε πρόβλημα να εξηγούμε ότι δεν είμαστε ελέφαντες

Για πλάκα μπορούν και πρέπει να γίνουν οι εξής αλλαγές από την επόμενη χρονιά. Αφορούν "διπλοεγγραφές ύλης" που δεν έχει κανένα νόημα να καλύπτονται σε δυο διαφορετικά σημεία, με διαφορετικούς ορισμούς και λεπτομέρειες:

1. Αφαίρεση παραγράφου τμηματικού προγραμματισμού από το Κεφάλαιο 6. Καλύπτεται πλήρως στο Κεφάλαιο 10 των υποπρογραμμάτων και δεν προσφέρει ΤΙΠΟΤΑ
2. Αφαίρεση παραγράφου αντικειμενοστραφούς προγραμματισμού από το Κεφάλαιο 6. Καλύπτεται πλήρως στο νέο Κεφάλαιο του Αντικειμενοστραφούς Προγραμματισμού και δεν προσφέρει ΤΙΠΟΤΑ
3. Αφαίρεση παραγράφων που αφορούν τα λάθη από το Κεφάλαιο 6. Καλύπτεται πλήρως και πιο αναλυτικά στο νέο Κεφάλαιο της Εκσφαλμάτωσης
4. Αφαίρεση της παραγράφου 3.1. για τα Δεδομένα και τις Πληροφορίες γιατί είναι πολύ άσχημα γραμμένη και καλύπτεται πλήρως από το Κεφάλαιο 1.
5. Αφαίρεση παραγράφων Στοίβας-Ουράς από το Κεφάλαιο 3. Καλύπτονται από το αντίστοιχο κεφάλαιο του νέου βιβλίου.

Από εκεί και πέρα, υπάρχουν και σημεία που πραγματικά δεν προσφέρουν τίποτα στην ύλη ενός μαθήματος Πληροφορικής για διάφορους λόγους:

1. Το Κεφάλαιο 1. Καλύπτεται σχετικά στο βιβλίο της Β.
2. Το Κεφάλαιο 4. Αναφέρονται τόσο λίγα πράγματα και τόσο θεωρητικά που δεν προσφέρουν τίποτα. Η Δυαδική αναζήτηση έχει ήδη διδαχθεί, οπότε η λογική του "Διαίρει και Βασίλευε" δεν προσφέρει κάτι νέο.
3. Η παράγραφος 6.1. που αφορά το αντικείμενο του προγραμματισμού. Είναι ξεκομμένη από το υπόλοιπο κεφάλαιο και δεν προσφέρει τίποτα στον μαθητή.

Κατανοούμε ότι λόγω αύξησης ωρών, έπρεπε να αυξηθεί και η ύλη, ΑΛΛΑ αυτό δεν σημαίνει ότι έπρεπε να προστεθούν κεφάλαια 2-3 διδακτικών ωρών, να προστεθούν παράγραφοι που διπλο-παρουσιάζονται, ή ανούσια θεωρητικά τμήματα.
Η εισαγωγή "μεγάλων" κεφαλαίων όπως ο Αντικειμενοστραφής, η Εκσφαλμάτωση και οι Δομές Δεδομένων έχει περισσότερο νόημα, παρά την δυσκολία τους.
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

gthal

Φιλικά,
Γιώργος Θαλασσινός

evry

Η "διδασκαλία" της δυαδικής αναζήτησης δεν έχει κανένα απολύτως νόημα αν πρώτα οι μαθητές δεν έχουν κατανοήσει την έννοια της αναδρομής και την έννοια της πολυπλοκότητας του αλγορίθμου.
Αυτή τη στιγμή αποτελεί ακόμα μια έννοια  (μεταξύ άλλων) που έχει εισαχθεί στο μάθημα με εντελώς αντιεπιστημονικό και αντιπαιδαγωγικό τρόπο, όπως για παράδειγμα είναι ο αντικειμενοστρεφής προγραμματισμός.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

akalest0s

Και τα δύο παραδείγματα που σωστά αναφέρει ο Ευριπίδης, δείχνουν την εκ θεμελίων ελλιπή ή προβληματική σχεδίαση του μαθήματος. Για τα κεφάλαια που ανέφερες Πέτρο, τα διπλοκεφάλαια του "παλιού" βιβλίου μαθητή, αρχικά είχα ξαφνιαστεί που τα αφήσαν μέσα, με δεδομένο ότι καλύπτονται εκτενέστερα στο συμπληρωματικό βιβλίο. Μετά ξαφνιάστηκα με τον εαυτό μου, που ακόμη ξαφνιάζεται με τέτοια ζητήματα.
Ο όγκος (χαώδους) θεωρίας φέτος, είναι απλά αστείος.
"Abstraction is not the first stage, but the last stage, in a mathematical development." MK
"I don't want to write about a high level thing, unless I fully understand about a low level thing" DK

ApoAntonis

υπήρχε μέτρο και χάθηκε ή δεν υπήρξε εξ'αρχής;

από τα στατιστικά του υπουργείου για το 2019

οι σχετικές συχνότητες επί τοις εκατό, οπτικοποιημένες για μεγαλύτερη απόλαυση.


epsilonXi


petrosp13

Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

ApoAntonis

#7
Όταν το 20% των υποψηφίων αριστεύουν στο μάθημα (με βαθμό πάνω από 18)
μάλλον θα πρέπει να θεωρηθεί με χαμηλό βαθμό δυσκολίας και
επομένως μπορεί να απορροφήσει αρκετές προσθήκες που θα τον ανεβάσουν.

Για να πω ότι έγραψα κάτι on topic:
να φύγει/καεί/μπεί σε τροχιά γύρω από τον ήλιο και να κυρηχθεί παράνομος
ο ορισμός της ταξινόμησης
που κάθε φορά που τον διαβάζω με πιάνει πονοκέφαλος
(σήμερα τον έδειξα σε δύο φιλολόγους, τον ορισμό, για να παίρνουν ιδέες για ασκήσεις συντακτικού)


George Eco

#8
Εμμμ το στατιστικό σου δείγμα συνάδελφε είναι τρομακτικά biased.
Μας δείχνεις τα στατιστικά του 2019;
Της χρονιάς με τα ευκολότερα θέματα Πανελληνίων ever;
Να το σταθμίσουμε με μέσο όρο πενταετίας και δεκαετίας;
Να ψάξουμε τα στατιστικά του 2013 που ήταν ζόρικα;

Πάντως δε χρειάζεται να ανησυχούμε και πολύ.
Πιστεύω επικείμενες αλλαγές θα το κάνουν μοντέρνο το μάθημα.

petrosp13

Το θέμα της ευκολίας ή δυσκολίας των θεμάτων δεν έχει σε τίποτα να κάνει με διπλο-εγγραφές ύλης και 4 βιβλία για το ίδιο μάθημα
Δεν είπε κανένας να μην αυξηθεί η ύλη, αλλά να γίνει στοχευμένα, με ολοκληρωμένα κεφάλαια που δεν θα αναπαράγουν τα ίδια, δεν θα είναι μόνο θεωρητικά και δεν θα μας βάζουν να φαινόμαστε γελοίοι στα μάτια των παιδιών
Γιατί δεν μπορείς να απαντήσεις σοβαρά σε μια ερώτηση του τύπου: "Ποιον ορισμό για τα δεδομένα/στοίβα/τμηματικό/αντικειμενοστραφή κτλ θα μάθουμε κύριε;"
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

ApoAntonis

Ωραία
μιλάμε για εξορθολογισμό. Έχουμε ένα μάθημα που δεν ξέρουμε ποιά είναι η θεωρία του.
Μπορεί να ζητηθεί ορισμός; Φυσικά.
Διαβάζονται οι ορισμοί του βιβλίου;
(κακώς περιορίζεται το πλήθος των βιβλίων καθώς πρέπει να προσμετράται και αυτό της Β', αφού κατά τις οδηγίες δεν έρχεται σε σύγκρουση)

Που είναι γραμμένη η απάντηση της ερώτησης:
στην δομή
ΓΙΑ ΑΠΟ <μεταβλητή> ΑΠΟ <τιμή 1> μέχρι <τιμή 2> ΜΕ_ΒΗΜΑ χ
τι είναι τα <τιμή 1> και <τιμή 2> ; Η απάντηση βρίσκεται στο βιβλίο της Β'.

Επόμενο, ταξινόμηση.
Στις οδηγίες αναφέρεται πως πρέπει να δοθούν αλγόριθμοι ταξινόμησης επιπλέον του βιβλίου. Ποιοί; Όλοι ή
μόνο ο αλγόριθμος της ταξινόμησης με επιλογή;
Αποτελούν διδακτέα ύλη τα παραδείγματα, δύναται να ζητηθούν; Υπό ποιά μορφή;

Μεθεπόμενο (ακόμα στις οδηγίες είμαστε)
Αναζήτηση:
να παρουσιαστεί η σειριακή αναζήτηση
σε έναν μη ταξινομημένο πίνακα. Να τονισθεί η σπουδαιότητα της χρήσης μιας λογικής μεταβλητής <<done>> προκειμένου να
αποφευχθούν περιττές επαναλήψεις.

Δηλαδή, το βασικό δεν είναι να μην γίνουν περιττές επαναλήψεις (κάνουμε αποδοτικότητα; ) αλλά
να γίνει χρήση της <<σημαίας>>. Χωρίς <<σημαία>> δεν γίνεται;
Είναι ή δεν είναι θεωρία ότι οι εμφωλευμένες δομές επιλογής πρέπει να αποφεύγονται;
Τότε γιατί στις οδηγίες το πρόγραμμα που υλοποιεί την δυαδική αναζήτηση δεν ακολουθεί τον κανόνα;


Στην περίπτωση κατά την οποία έδωσα την εντύπωση πως θεωρώ το μάθημα εύκολο, διευκρινίζω ότι το υποννοούμενο ήταν το ακριβώς αντίθετο
και ότι η πλασματική εικόνα που δημιουργήθηκε την προηγούμενη χρονιά αποτυπώνει εσφαλμένες προσεγγίσεις.
(μία από την οποίες είναι ότι το αντικείμενο σηκώνει πολλές προσθήκες)

Γιάννης Αναγνωστάκης

Εγώ θα πρότεινα να καταγράψουμε

1) Προτάσεις για μείωση - αφαίρεση περιττών κομματιών

2) Λάθη - ασάφειες που υπάρχουν στο νέο βιβλίο

Γιάννης Αναγνωστάκης

Και κάτι πολύ βασικό

έχουμε φτάσει να έχουμε πλέον πάρα πολύ θεωρία. Πρέπει να σταματήσει η ύπαρξη ερωτήσεων ανάπτυξης αλλιώς να μειώθει η θεωρία


Λαμπράκης Μανώλης

Καλημέρα σε όλους

για να δούμε τι θα γίνει πάλι ... λέτε γίνουν αλλαγές στην ύλη ?? πάλι απ την αρχή ?? αν μειώσουν τις ώρες στο σχολείο είναι λογικό παντως .. αν γίνει κάιτ τέτοιο, τουλάχιστιν να αφαιρέσουν κεφάλαια που προκαλούν  ασάφειες και μπερδέματα ..

petrosp13

Αφαίρεση αντικειμενοστραφούς, εκσφαλμάτωσης, δομών δεδομένων, υποπρογραμμάτων και πινάκων
:D :D :D
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

petrosp13

Κάποιες λεπτομέρειες που αφορούν ασκήσεις:
1. Στο Κεφάλαιο της Εκσφαλμάτωσης, καλό θα είναι να δοθεί μια συγκεκριμένη δομή επίλυσης ασκήσεων για την εύρεση λαθών, με μια ενιαία μορφή πίνακα, όπως στην μέθοδο «μαύρο κουτί».
2. Στο Κεφάλαιο του Αντικειμενοστραφούς Προγραμματισμού, οι ασκήσεις να γίνουν περισσότερο σαφείς, να δίνουν τα πλήρη δεδομένα ώστε να μην αφήνονται κλάσεις και αντικείμενα στην φαντασία του λύτη και να οδηγούν σε 1-2 πιθανές λύσεις.
3. Να δοθεί εντός διδακτικού εγχειριδίου παράδειγμα με δομή Επίλεξε και διάστημα τιμών από...έως.
4. Η προγραμματιστική υλοποίηση της λειτουργίας μιας Ουράς παρουσιάζει διάφορες προσεγγίσεις και λύσεις και οι περισσότερες ίσως ξεφεύγουν σε επίπεδο δυσκολίας και λεπτομέρειας ενός μαθήματος Πληροφορικής Λυκείου. Καλό θα είναι να αφαιρεθούν ή να δοθούν σαφέστατες οδηγίες.
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

akalest0s

Παράθεση από: petrosp13 στις 18 Φεβ 2020, 12:35:34 ΜΜ
3. Να δοθεί εντός διδακτικού εγχειριδίου παράδειγμα με δομή Επίλεξε και διάστημα τιμών από...έως.
Συμφωνώ με τα παραπάνω. Μια ερώτηση, οι προτεινόμενες από το υπουργείο λύσεις, θεωρούνται τυπικά εκτός διδακτικού πακέτου;
"Abstraction is not the first stage, but the last stage, in a mathematical development." MK
"I don't want to write about a high level thing, unless I fully understand about a low level thing" DK

evry

Το ότι ο συμβολισμός .. υπάρχει στις λύσεις δε σημαίνει τίποτα. Είναι ακόμα εκτός ύλης, από τη στιγμή που το συγκεκριμένο εγχειρίδιο όχι μόνο δεν αποτελεί μέρος της εξεταστέας ύλης αλλά δεν έχει μοιραστεί στους μαθητές. Επίσης δεν είναι βέβαιο ότι έχουν ενημερωθεί και όλοι οι καθηγητές.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

akalest0s

"Abstraction is not the first stage, but the last stage, in a mathematical development." MK
"I don't want to write about a high level thing, unless I fully understand about a low level thing" DK

ΔΗΜΗΤΡΗΣ Χ

@ Ακαλεστ0ς
Χα χα. Πολυ καλο φιλε. Ακριβως ετσι ειναι.
Θα γραψω και κατι ασχετο και σχετικο συναμα, με  ολα αυτα που λεμε για την υλη.
ξεχναμε μαλλον το εξης:
Εμεις οι διδασκοντες,καθε χρονο γινομαστε καλυτεροι και εμπειροτεροι στο μαθημα. Πραγματα που μας προβληματισαν τα λυσαμε και παμε για αλλα...
Καθε χρονο ομως εχουμε καινουρια παιδια  τα οποια τα ξεκιναμε απο την αρχη... Δεν υπαρχει επαρκης προετοιμασια και εξοικοιωση στα παιδια απο τις προηγουμενες ταξεις και ολη αυτη η υλη, με ολα αυτα τα "βαθεια σημεια" που συζηταμε, χωρις την προετοιμασια που απαιτειται... ειναι μεν ωραια και ενδιαφερουσα αλλα ειναι πολυ για τα παιδια.
Ανεξαρτητως διδακτικων ωρων.
Λαμβανοντας υπ οψιν ακομα, οτι το μαθημα ειναι μια αλυσιδα οπως τα μαθηματικα και καθως και τα δυο ειναι πολυ σημαντικα εργαλεια για τη συνεχεια σε ολους τους κλαδους, ποσο αραγε μπορουμε να τρεξουμε;

gthal

Συμμερίζομαι τους προβληματισμούς σου και συμφωνώ Δημήτρη Χ
Φιλικά,
Γιώργος Θαλασσινός

Λαμπράκης Μανώλης

Παράθεση από: ΔΗΜΗΤΡΗΣ Χ στις 19 Φεβ 2020, 11:23:34 ΜΜ
@ Ακαλεστ0ς
Χα χα. Πολυ καλο φιλε. Ακριβως ετσι ειναι.
Θα γραψω και κατι ασχετο και σχετικο συναμα, με  ολα αυτα που λεμε για την υλη.
ξεχναμε μαλλον το εξης:
Εμεις οι διδασκοντες,καθε χρονο γινομαστε καλυτεροι και εμπειροτεροι στο μαθημα. Πραγματα που μας προβληματισαν τα λυσαμε και παμε για αλλα...
Καθε χρονο ομως εχουμε καινουρια παιδια  τα οποια τα ξεκιναμε απο την αρχη... Δεν υπαρχει επαρκης προετοιμασια και εξοικοιωση στα παιδια απο τις προηγουμενες ταξεις και ολη αυτη η υλη, με ολα αυτα τα "βαθεια σημεια" που συζηταμε, χωρις την προετοιμασια που απαιτειται... ειναι μεν ωραια και ενδιαφερουσα αλλα ειναι πολυ για τα παιδια.
Ανεξαρτητως διδακτικων ωρων.
Λαμβανοντας υπ οψιν ακομα, οτι το μαθημα ειναι μια αλυσιδα οπως τα μαθηματικα και καθως και τα δυο ειναι πολυ σημαντικα εργαλεια για τη συνεχεια σε ολους τους κλαδους, ποσο αραγε μπορουμε να τρεξουμε;

Συμφωνώ και εγώ ..

stam12

Όντως η ύλη είναι πολύ ακόμη και για το 7-ωρο κι αυτό το κεφάλαιο του Αντικειμενοστραφούς προγραμματισμού, είναι πολύ θεωρητικό, με "πλαδαρά" παραδείγματα. Δεν το 'χω διδάξει ακόμα και σκέφτομαι πως θα το διδάξω!
Το να κάνεις λάθος είναι ανθρώπινο και το να ρίχνεις το φταίξιμο στον υπολογιστή είναι ακόμη πιο ανθρώπινο.

akalest0s

Παράθεση από: stam12 στις 22 Φεβ 2020, 02:18:57 ΜΜΔεν το 'χω διδάξει ακόμα και σκέφτομαι πως θα το διδάξω!
Είπαμε, με καφεδάκι και chit chat  ;D
(και γω όπου να'ναι το ξεκινάω και προβληματίζομαι..)
"Abstraction is not the first stage, but the last stage, in a mathematical development." MK
"I don't want to write about a high level thing, unless I fully understand about a low level thing" DK

petrosp13

Παράθεση από: petrosp13 στις 23 Ιαν 2020, 01:31:54 ΜΜ
Είναι φανερό ότι η αύξηση της ύλης έγινε πρόχειρα σε διάφορα σημεία και καλό θα είναι να εξορθολογιστούν, για να μην χρειάζεται οι μαθητές να μπερδεύονται μέσα σε αυτό το χάος κι εμείς να μην έχουμε πρόβλημα να εξηγούμε ότι δεν είμαστε ελέφαντες

Για πλάκα μπορούν και πρέπει να γίνουν οι εξής αλλαγές από την επόμενη χρονιά. Αφορούν "διπλοεγγραφές ύλης" που δεν έχει κανένα νόημα να καλύπτονται σε δυο διαφορετικά σημεία, με διαφορετικούς ορισμούς και λεπτομέρειες:

1. Αφαίρεση παραγράφου τμηματικού προγραμματισμού από το Κεφάλαιο 6. Καλύπτεται πλήρως στο Κεφάλαιο 10 των υποπρογραμμάτων και δεν προσφέρει ΤΙΠΟΤΑ
2. Αφαίρεση παραγράφου αντικειμενοστραφούς προγραμματισμού από το Κεφάλαιο 6. Καλύπτεται πλήρως στο νέο Κεφάλαιο του Αντικειμενοστραφούς Προγραμματισμού και δεν προσφέρει ΤΙΠΟΤΑ
3. Αφαίρεση παραγράφων που αφορούν τα λάθη από το Κεφάλαιο 6. Καλύπτεται πλήρως και πιο αναλυτικά στο νέο Κεφάλαιο της Εκσφαλμάτωσης
4. Αφαίρεση της παραγράφου 3.1. για τα Δεδομένα και τις Πληροφορίες γιατί είναι πολύ άσχημα γραμμένη και καλύπτεται πλήρως από το Κεφάλαιο 1.
5. Αφαίρεση παραγράφων Στοίβας-Ουράς από το Κεφάλαιο 3. Καλύπτονται από το αντίστοιχο κεφάλαιο του νέου βιβλίου.

Από εκεί και πέρα, υπάρχουν και σημεία που πραγματικά δεν προσφέρουν τίποτα στην ύλη ενός μαθήματος Πληροφορικής για διάφορους λόγους:

1. Το Κεφάλαιο 1. Καλύπτεται σχετικά στο βιβλίο της Β.
2. Το Κεφάλαιο 4. Αναφέρονται τόσο λίγα πράγματα και τόσο θεωρητικά που δεν προσφέρουν τίποτα. Η Δυαδική αναζήτηση έχει ήδη διδαχθεί, οπότε η λογική του "Διαίρει και Βασίλευε" δεν προσφέρει κάτι νέο.
3. Η παράγραφος 6.1. που αφορά το αντικείμενο του προγραμματισμού. Είναι ξεκομμένη από το υπόλοιπο κεφάλαιο και δεν προσφέρει τίποτα στον μαθητή.

Κατανοούμε ότι λόγω αύξησης ωρών, έπρεπε να αυξηθεί και η ύλη, ΑΛΛΑ αυτό δεν σημαίνει ότι έπρεπε να προστεθούν κεφάλαια 2-3 διδακτικών ωρών, να προστεθούν παράγραφοι που διπλο-παρουσιάζονται, ή ανούσια θεωρητικά τμήματα.
Η εισαγωγή "μεγάλων" κεφαλαίων όπως ο Αντικειμενοστραφής, η Εκσφαλμάτωση και οι Δομές Δεδομένων έχει περισσότερο νόημα, παρά την δυσκολία τους.

Πάμε πάλι στα ίδια
Εντάχθηκε το κεφάλαιο 1 στην ύλη και δεν βλέπουμε ούτε καν αναφορά
Εντάχθηκε η Εκσφαλμάτωση και είναι σαν να μην υπάρχει
Υπάρχουν μεγάλα και ιδιαίτερα δυσνόητα κομμάτια θεωρίας, στα οποία αναλώνουμε χρόνο όλοι μας και οι μαθητές και δεν ζητώνται ΠΟΤΕ (σκοπιές νο1, σκοπιές νο2, πλεονεκτήματα τμηματικού κ.α.)
Τελικά, τα παιδιά χάνονται σε έναν τεράστιο όγκο θεωρίας που ποτέ δεν ζητάται και σπαταλούν χρόνο που θα αφιέρωναν σε πραγματικά σημαντικά τμήματα της ύλης
Και μιλάμε για δυο χρονιές που η θεωρία μειώθηκε πάρα πολύ λόγω κορονοιού, αφαιρέθηκαν οι δυναμικές δομές και ο αντικειμενοστραφής

Κάποια γενναία επίσημη απόφαση για αυτά θα υπάρξει ποτέ;
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

George Eco

#26
Παράθεση από: petrosp13 στις 19 Ιουν 2021, 01:22:11 ΜΜ
Πάμε πάλι στα ίδια
Εντάχθηκε το κεφάλαιο 1 στην ύλη και δεν βλέπουμε ούτε καν αναφορά
Εντάχθηκε η Εκσφαλμάτωση και είναι σαν να μην υπάρχει
Υπάρχουν μεγάλα και ιδιαίτερα δυσνόητα κομμάτια θεωρίας, στα οποία αναλώνουμε χρόνο όλοι μας και οι μαθητές και δεν ζητώνται ΠΟΤΕ (σκοπιές νο1, σκοπιές νο2, πλεονεκτήματα τμηματικού κ.α.)
Τελικά, τα παιδιά χάνονται σε έναν τεράστιο όγκο θεωρίας που ποτέ δεν ζητάται και σπαταλούν χρόνο που θα αφιέρωναν σε πραγματικά σημαντικά τμήματα της ύλης
Και μιλάμε για δυο χρονιές που η θεωρία μειώθηκε πάρα πολύ λόγω κορονοιού, αφαιρέθηκαν οι δυναμικές δομές και ο αντικειμενοστραφής

Κάποια γενναία επίσημη απόφαση για αυτά θα υπάρξει ποτέ;

Εντάχθηκε το κεφάλαιο 1 στην ύλη και δεν βλέπουμε ούτε καν αναφορά. ΣΥΜΦΩΝΩ!
Επίσης ισχύει για την ενότητα 4.1 το ίδιο, γιατί τη κράτησαν δηλαδή.


Διαφωνώ ομως με το θέμα της εκσφαλμάτωσης. Υπήρχε σε Σ-Λ και γενικά, μεγαγνωστικά όταν τα παιδιά λύνουν ασκήσεις και διορθώνουν ή προσαρμόζουν κώδικα, χρησιμοποιούν εκσφαλμάτωση. Πόσο μάλιστα στα θέματα Γ, Δ που έπεσαν. Καλώς είναι εντός ύλης. Απλά ο τρόπος που διαχωρίζονται τα είδη σφαλμάτων είναι λίγο... περίεργος να πω;

Επίσης, με ρωτά μαθήτρια:
Αν έχουμε ακέραιο στο κλειστό 1 ως εκατό [1,100] λέμε ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ 1..100.
Αν θέλουμε πραγματικό αριθμό, μεταξύ ανοικτό 1 ως εκατό ανοικτό (1,100) πώς θα το γράψω σε ΕΠΙΛΕΞΕ;

Τη διαβεβαίωσα πως δε πρέπει τις τελευταίες ώρες πριν τις εξετάσεις να αναλωθεί σε ΑΥΤΟ, γιατί κάτι τέτοιο δε παίζει να πέσει..
Βέβαια... το ερώτημα παραμένει. Πώς θα το γράψουμε αυτό;
Και για αυτό μόνο το λόγο, νομίζω πως η ΕΠΙΛΕΞΕ πρέπει να βελτιωθεί στη διατύπωσή της ή να αφαιρεθεί από την ύλη, με την ευκαιρία, κάποιος να κάνει και προαιρετικό το ΑΛΛΙΩΣ στην ΑΛΛΙΩΣ_ΑΝ στη θεωρία, να συμπεριληφθούν στο αλφάβητο της ΓΛΩΣΣΑΣ τα [ ] και : και να ξεκαθαριστεί πως σε πραγματικό μπορώ να αναθέσω ακέραια τιμή.


ΔΗΜΗΤΡΗΣ Χ

Καλησπέρα σε όλους τους συναδέλφους. Καλή ξεκούραση σε όσους τελείωσαν, Υπομονή για λίγο ακόμα σε όσους συνεχίζουμε με μαθήματα των ΕΠΑΛ και καλή δύναμη σε όσους ξεκινήσουν προετοιμασία των καινούριων.
Θα ήθελα και εγώ να τοποθετηθώ και να συνεχίσω το θέμα που έχει ανοίξει ο Πέτρος, από πέρυσι. Πέρυσι δεν πετύχαμε κάτι... Παραθέτω το λινκ για μια αλλη συζητηση που ειχα ανοιξει κι εγω για τη θεωρία του μαθήματος πέρυσι και γενικά για την ύλη...

https://alkisg.mysch.gr/steki/index.php?topic=8382.0

Ούτε φέτος κόβω να γίνεται κάτι Πετρο... αλλά εγώ θα παραθέσω την άποψή μου και τι να πω...

Η ύλη του μαθήματος πρέπει να μελετηθεί οπωδήποτε και να μειωθεί ή τουλάχιστον να μην αυξηθεί για την επόμενη χρονιά, και να μειωθεί οπωσδήποτε η θεωρία (ΘΕΡΜΗ ΠΑΡΑΚΛΗΣΗ, ΑΣ ΜΗΝ ΠΙΑΣΟΥΜΕ ΕΔΩ ΣΕ ΑΥΤΗ ΤΗ ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΓΙΑ ΤΗ ΓΛΩΣΣΑ Η ΤΗΝ PYTHON ΚΛΠ, ΟΚ ΚΑΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΛΛΑΞΕΙ. ΕΔΩ ΑΣ ΚΟΙΤΑΞΟΥΜΕ ΝΑ ΠΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΑΥΤΟ, ΓΙΑ ΤΗ ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΥ ΕΡΧΕΤΑΙ...)

Η χρονια που μόλις πέρασε ήταν εξαντλητική για όλους μας. Νομίζω ότι η ύλη ήταν πολύ για τα δεδομένα και τις συνθήκες... Πολύ κυνήγι. Εγώ κουράστηκα πάρα πολύ. Αναρωτιέμαι λοιπόν τι θα γίνει του χρόνου, ΠΟΥ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΠΟΥ ΕΡΧΟΝΤΑΙ ΑΠΟ ΤΗ Β ΛΥΚΕΙΟΥ ΕΙΝΑΙ ΣΧΕΔΟΝ ΑΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΤΑ...
Τα τελευταία χρόνια, εχω και προετοιμάζω τμηματάκια απο β λυκείου και βγάζουμε κάποια κομμάτια και αυτό πραγματικά βοηθάει πολύ. Ωστόσο φέτος, τα παιδιά της Β λυκειου, είχαν μια συμπεριφορα διαφορετικη από τα παιδια της Γ. Τα παιδιά της Γ δεν είχαν επιλογες. Ετρεξαν μαζί μας, ακολούθησαν, προσπάθησαν. Προετοιμάστηκαν και πήγαν να γράψουν. Τα παιδια της Β, Νοέμβρη, Δεκέμβρη, άντε και Ιανουάριο, ακολουθούσαν. Μετά κλώτσησαν... Δεν μπορούσαν, δεν τα ανάγκαζε κάτι, κατα πλειοψηφία κλώτησαν. Προσωπικά βλέποντάς αυτό και θεωρώντας ότι η επάνοδος από κοντά θα αναδείκνυε απορίες στους μαθητες της Γ, τελος Απρίλη σταμάτησα τη Β, για να ξεκουραστούν μεχρι να ξαναξεκινήσουμε τέλος Ιουνίου αλλά και να δώσω ώρες στα παιδιά της Γ για απόρίες.
Φίλος μου δε, καθηγητής σε σχολείο (εγώ είμαι φροντιστής) μου είπε το ίδιο, ότι δηλαδη δεν έχει καταφέρει να κάνει πολλά πράγματα με τα παιδια της Β γιατι κουράστηκαν.
ΔΗΛΑΔΗ τα παιδια της Β έρχονται σχετικά απροετοίμαστα. Θα πρέπει να ληφθεί υπόψιν αυτό στην ύλη που θα βγεί για φέτος. Η ΥΛΗ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΜΑΣ ΕΙΝΑΙ ΜΕΓΑΛΗ. Ας μην μπεί ούτε φέτος η διανομη πιτσας κλπ στην ύλη. Μην αυξηθεί, με το σκεπτικό οτι μπορεί να μην υπάρχει lock down και τηλεκπαίδευση (και μακάρι να μην υπάρχει). Ας ληφθεί υπόψιν το πως έρχεται η Β... Προς Θεου, λίγο σεβασμός στα παιδιά και στους διδάσκοντες. ΤΑ ΠΑΙΞΑΜΕ. ας μεινει η υλη εκει και ας μειωθει επιτέλους η θεωρία του μαθήματος, βγάζοντας ότι άχρηστο πρέπει να βγει...

ΥΓ: ασχετο αλλά και σχετικό. η τηλεκπαιδευση πηγε καλά ως προς την παράδοση. Βρήκαμε όλοι νέους τρόπους, ανακαλύψαμε νεα πράγματα, έμεινε μια καλή προίκα. Στα τμήματα όμως (λιγότερο σε ιδιαίτερα) η αλληλεπίδραση δεν μπορεί να είναι ή ιδια και ως προς την ταχύτητα. πολύ περισσότερος επιπλέον χρόνος απαιτήθηκε για να βγεί πέρα αυτό που έπρεπε να βγει. Του χρόνου ξεκινάμε μειον σε σχέση με περυσι. δεν έχει δουλευτει η Β. Μακάρι να ληφθεί υπόψιν...


ManiacGr

Συμφωνώ απόλυτα με τον ΔΗΜΗΤΡΗΣ Χ. Τα παιδιά που ακολουθούν, έρχονται να κολυμπήσουν στα βαθειά, χωρίς εμπειρία και χωρίς σωσίβιο! Ο τρόπος που δουλεύω την Β λυκείου είναι ίδιος και τελικά από τον Απρίλιο και μετά τους έκανα μάθημα 1 ώρα τη βδομάδα και αυτό φρόντισα να είναι κάτι όσο πιο ενδιαφέρον μπορούσα για να τους κρατήσω σε όσο καλύτερη φόρμα γινόταν... Δεν ξέρω αν οι συνάδελφοι στα σχολεία (που ανοίξαν έστω και για λίγο) συμμερίζονται τον τρόπο σκέψης των φροντιστών, αλλά για εμάς που ξεχάσαμε τις φάτσες των μαθητών μας και τους είχαμε "κλεινικά νεκρούς" από τον Μάρτιο σχεδόν και μετά, νομίζω ο κύριος φόβος μας είναι "τι θα παραλάβουμε στην Γ λυκείου για τη χρονιά 21-22"!
Για να μη γράφω ολόκληρο σεντόνι... θα συμφωνήσω απόλυτα στη μείωση της θεωρίας. Βαρέθηκα να μιλάω μόνος μου και κυριολεκτικά αισθάνθηκα σαν φιλόλογος που διδάσκει ιστορία! Έχει τόση πράξη και ζωντάνια η πληροφορική που το μάθημα "πνίγεται" στη θεωρία. Μου αρέσει να δημιουργώ και το ίδιο αρέσει στους μαθητές μου! Αν θέλαμε να μάθουμε κάτι που απλά θα πρέπει να το παπαγαλίσουμε θα πηγαίναμε να γίνουμε φιλόλογοι (δεν έχω κάτι με τους φιλόλογους, απλά νομίζω ότι τα μαθήματά τους είναι ο ορισμός της παπαγαλίας). Όλοι οι καλοί μου μαθητές γκρινιάζουν για τη θεωρία! Μέχρι και παιχνίδι για τα κινητά τους αναγκάστηκα να τους φτιάξω για να βοηθήσω την κατάσταση και πάλι τους φαίνεται πολύ!

George Eco

Θα συμφωνήσω σε πολλά με τους προλαλήσαντες.
Αφού το μάθημα δεν είναι απ' τη φύση του παπαγαλίζον, ας γίνει περικοπή αχρείαστης θεωρίας κι ας... τι συζητάμε τώρα; Το μάθημα πρέπει να αλλάξει μορφή γενικά.