Διαίσθηση της τελευταίας στιγμής ...

Ξεκίνησε από lsourtzo, 18 Μαΐου 2011, 11:15:57 ΠΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

evry

το είδα και σου λέω ότι είναι λάθος αυτό. Δεν μπορείς να περιορίσεις τον μαθητή. όταν μίλαγα για θεωρία αναφερόμουν στο ΑΕΠΠ και όχι στο μάθημα του ΕΠΑΛ.
Η οδηγία αυτή κατά τη γνώμη μου είναι λανθασμένη και αν είχε δοθεί στο δικό μας το μάθημα θα είχε γίνει το έλα να δεις.
Τι εννοώ: Ας υποθέσουμε ότι ένας μαθητής δεν τους άκουγε και δεν το έλυνε με βάση αυτή την οδηγία. Το έλυνε με δικό του τρόπο ο οποίος όμως είναι επιστημονικά σωστός με βάση αυτά που λέει το βιβλίο και με βάση αυτά που διδάσκονται.
Θα μπορούσαν να του κόψουν? με ποια δικαιολογία? πρόσεξε τη διαφορά: Άλλο ο περιορισμός να είναι μέρος του προβλήματος και άλλο να πρόκειται για σύσταση ή απαγόρευση. Από τη στιγμή που η λύση του μαθητή λύνει το πρόβλημα δεν μπορεί να του πει κανείς τίποτα. Είναι πολύ λεπτό το ζήτημα

Παράθεση από: kpde στις 19 Μαΐου 2011, 09:53:07 ΜΜ
evry, δες δύο "πλαίσια" παραπάνω. Σε άσκηση ήταν η υπόδειξη και όχι σε θεωρεία
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

alepap76

Άσκηση : δύο ομάδες ποδοσφαίρου, ο ΑΟΝ και ο ΑΟΦ, υποβιβάστηκαν λόγω χρεών στη Δ' Εθνική και για να επιβιώσουν αποφάσισαν να δημιουργήσουν μια καινούρια, τον ΑΟΛ. Κάθε ομάδα διαθέτει σε κατάλληλους πίνακες μιας διάστασης , 26 θέσεων ο καθένας, τα ονοματεπώνυμα των παικτών, τα λεπτά συμμετοχής τους στο τελευταίο πρωτάθλημα και την αμοιβή τους. Να γραφεί αλγόριθμος ο οποίος:
α. θα διαβάζει τα στοιχεία των παικτών κάθε ομάδας σε κατάλληλους πίνακες ελέγχοντας τα λεπτά συμμετοχής ώστε να μη γίνονται αποδεκτές αρνητικές τιμές
β. θα ταξινομεί τους πίνακες για κάθε ομάδα χωριστά με βάση τα λεπτά συμμετοχής και σε περίπτωση ισοβαθμίας με βάση την αμοιβή τους σε αύξουσα σειρά
γ. θα δημιουργεί τους πίνακες της ΑΟΛ λαμβάνοντας υπόψη ότι από κάθε ομάδα θα υπάρχουν 16 παίκτες. Οι παίκτες να 'εγγράφονται' στους πίνακες της νέας ομάδας ταξινομημένοι σε φθίνουσα σειρά με βάση τα λεπτά συμετοχής
δ. θα εμφανίζει τα ονόματα των παικτών της νέας ομάδας

μια άσκηση με συγχώνευση....δεν αναγκάζει το μαθητή να κάνει συγχώνευση;

johngreek

Μάλλον χάθηκε ένα σχόλιο μου  . Το ξαναγράφω γρήγορα . Σχετικά με το θέμα με τα αθροίσματα πινάκων και αν συνιστά παπαγαλία ή όχι . Εγώ ξέρω μαθητές που στο φροντιστήριο τους συνιστούν να μαθαίνουν απ εξω τα λυμένα του βιβλίου . Θα μπορούσε με κάποιες παραλλαγές το θέμα να εξετάζει τις ίδιες γνώσεις χωρίς να είναι αντιγραφή του σχολικού παραδείγματος

johngreek

Μπορεί να μπεί και ο αλγόριθμος της συγχώνευσης από το τετράδιο με κενά προς συμπλήρωση  .

kpde

Παράθεση από: alepap76 στις 19 Μαΐου 2011, 10:17:12 ΜΜ
....δεν αναγκάζει το μαθητή να κάνει συγχώνευση;

Δε μπορεί ο μαθητής να αντιγράψει τα 16 στοιχεία του ΑΟΝ στις πρώτες θέσεις του ΑΟΛ και τα πρώτα 16 του ΑΟΦ σστις τελευταίες του ΑΟΛ και μετά να κάνει ταξινόμηση;

kpde

Παράθεση από: johngreek στις 19 Μαΐου 2011, 10:22:22 ΜΜ
Μπορεί να μπεί και ο αλγόριθμος της συγχώνευσης από το τετράδιο με κενά προς συμπλήρωση  .

Δεν καταλαβαίνω τη διαφορά. Αυτόν δε μπορούν να τον έχουν μάθει απέξω ;

alepap76

Παράθεση από: kpde στις 19 Μαΐου 2011, 10:25:48 ΜΜ
Δε μπορεί ο μαθητής να αντιγράψει τα 16 στοιχεία του ΑΟΝ στις πρώτες θέσεις του ΑΟΛ και τα πρώτα 16 του ΑΟΦ σστις τελευταίες του ΑΟΛ και μετά να κάνει ταξινόμηση;
ζητά να τοποθετούνται ταξινομημένα τα ονοματεπώνυμα,όχι να ταξινομηθούν μετα

evry

δεν  είναι τόσο απλό, γιατί δεν είναι θεωρία.Οι μαθητές δεν είναι υποχρεωμένοι να τον μάθουν απέξω
Επίσης η διατύπωση θα πρέπει να είναι πάρα πολύ καλή και η επιλογή των κενών επίσης, ώστε να εξετάζει αυτά που πρέπει να εξετάσει. Δηλαδή τρόπο σκέψης. Δεν είναι τόσο απλό
Παράθεση από: kpde στις 19 Μαΐου 2011, 10:25:48 ΜΜ
Δε μπορεί ο μαθητής να αντιγράψει τα 16 στοιχεία του ΑΟΝ στις πρώτες θέσεις του ΑΟΛ και τα πρώτα 16 του ΑΟΦ σστις τελευταίες του ΑΟΛ και μετά να κάνει ταξινόμηση;
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

johngreek

@kpde Δεν καταλαβαίνω τη διαφορά. Αυτόν δε μπορούν να τον έχουν μάθει απέξω ;


Οφ κορς . Εγώ δεν είπα τι πρέπει ή τι θα μ'αρεσε να μπει . ¨Ειπα τι ΜΠΟΡΕΙ να μπει

evry

εεε, θα φτιάξει έναν πρόχειρο πίνακα ας πούμε temp . θα τα ταξινομεί εκεί και μετά θα τα τοποθετεί ταξινομημένα, πως σου φαίνεται?  ;)
Παράθεση από: alepap76 στις 19 Μαΐου 2011, 10:28:32 ΜΜ
ζητά να τοποθετούνται ταξινομημένα τα ονοματεπώνυμα,όχι να ταξινομηθούν μετα
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

alepap76

Παράθεση από: evry στις 19 Μαΐου 2011, 10:30:50 ΜΜ
εεε, θα φτιάξει έναν πρόχειρο πίνακα ας πούμε temp . θα τα ταξινομεί εκεί και μετά θα τα τοποθετεί ταξινομημένα, πως σου φαίνεται?  ;)
οπότε πάλι ερχόμαστε σε καυτά θέματα όπως πέρυσι...αυτός που θα κάνει τον temp θα πρέπει να πάρει τα ίδια μόρια με κάποιον που θα κάνει τη συγχώνευση;

kpde

Παράθεση από: evry στις 19 Μαΐου 2011, 10:11:13 ΜΜ
το είδα και σου λέω ότι είναι λάθος αυτό. Δεν μπορείς να περιορίσεις τον μαθητή. όταν μίλαγα για θεωρία αναφερόμουν στο ΑΕΠΠ και όχι στο μάθημα του ΕΠΑΛ.
Η οδηγία αυτή κατά τη γνώμη μου είναι λανθασμένη και αν είχε δοθεί στο δικό μας το μάθημα θα είχε γίνει το έλα να δεις.
Τι εννοώ: Ας υποθέσουμε ότι ένας μαθητής δεν τους άκουγε και δεν το έλυνε με βάση αυτή την οδηγία. Το έλυνε με δικό του τρόπο ο οποίος όμως είναι επιστημονικά σωστός με βάση αυτά που λέει το βιβλίο και με βάση αυτά που διδάσκονται.
Θα μπορούσαν να του κόψουν? με ποια δικαιολογία? πρόσεξε τη διαφορά: Άλλο ο περιορισμός να είναι μέρος του προβλήματος και άλλο να πρόκειται για σύσταση ή απαγόρευση. Από τη στιγμή που η λύση του μαθητή λύνει το πρόβλημα δεν μπορεί να του πει κανείς τίποτα. Είναι πολύ λεπτό το ζήτημα

Καταλαβαίνω το νόημά σου και έχεις κάποιο δίκαιο, όμως δε μπορώ να πω πως συμφωνώ απόλυτα.

Σε αντίθεση με τα υπόλοιπα μαθήματα, το δικό μας έχει σοβαρά ερίσματα στο χώρο του engineering και εκεί, η λύση ενός προβλήματος γίνεται συχνά βάση περιορισμών.  Οι περιορισμοί αυτοί άλλοτε αφορούν χρόνο, άλλοτε μνήμη, άλλοτε γλώσσα προγραμματισμού.  Δεν είναι το ίδιο με τα μαθηματικά.  Εκεί ΝΑΙ, οι μόνοι περιορισμοί προέρχονται από το χώρο του προβλήματος.  Σε μας υπάρχουν και εξωγενείς περιορισμοί.

Αν λοιπόν ο προγραμματιστής κληθεί να υλοποιήσει τον αλγόριθμό του σε κάποιο περιβάλλον με συγκεκριμένους περιορισμούς θα πρέπει να μπορεί να δώσει λύση βάση αυτών των περιορισμών. 

Πιστεύω πως είναι απόλυτα θεμιτό, ο μαθητής της ΑΕΠΠ, να κληθεί να λειτουργήσει εντός σαφώς καθορισμένου πλαισίου προκειμένουν να εξεταστεί αν μπορεί.

kpde

Παράθεση από: alepap76 στις 19 Μαΐου 2011, 10:33:15 ΜΜ
οπότε πάλι ερχόμαστε σε καυτά θέματα όπως πέρυσι...αυτός που θα κάνει τον temp θα πρέπει να πάρει τα ίδια μόρια με κάποιον που θα κάνει τη συγχώνευση;

με τέτοια εκφώνηση, φοβάμαι πως ναι :(

johngreek

Εφόσον "κάθε τεκμηριωμένη απάντηση γίνεται δεκτή" δυστυχώς ναι

alepap76

και τότε γιατί να είναι κακό να υπάρχει υπόδειξη όπως στον οεφε που έλεγε να χρησιμοποιηθούν μόνο οι δομές δεδομένων που περιγράφει το σενάριο της άσκησης; προσωπικά το θεωρώ must have....