Επιμόρφωση στο μάθημα της ΑΕΠΠ

Ξεκίνησε από Σπύρος Δουκάκης, 21 Δεκ 2009, 10:15:31 ΠΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

Σπύρος Δουκάκης

Σε συνέχεια της έρευνας θέτω το ζήτημα της επιμόρφωσης στο μάθημα της ΑΕΠΠ. Εδώ είναι καλό να πούμε κάτι περισσότερο από ΝΑΙ ή ΟΧΙ...

Ποια είναι η γνώμη σας; Σύμφωνα με το ερωτηματολόγιο τέθηκαν ερωτήσεις για τα ακόλουθα:

1. Χρειάζεται να υπάρξει κάποια επιμόρφωση; Γιατί; Εσείς χρειάζεστε επιμόρφωση;

2. Ποιοι είναι οι εκπαιδευτικοί που χρειάζονται επιμόρφωση; Γιατί;

3. Σε ποια θέματα χρειάζεστε επιμόρφωση (στα εκπαιδευτικά λογισμικά, στον τρόπο που θα εντάξετε τα εκπαιδευτικά λογισμικά, στον τρόπο που θα διδάξετε τις αλγοριθμικές δομές, σε διάφορα ζητήματα που δεν είναι ξεκάθαρα στο διδακτικό πακέτο); Γιατί;

4. Με ποιον τρόπο, θέλετε να γίνει η επιμόρφωση, δηλαδή τι είδους επιμόρφωση επιθυμείτε (ενδοσχολική, σε επιμορφωτικά κέντρα, πανεπιστημιακή, αυτοεπιμόρφωση, εξ αποστάσεως ασύγχρονη, εξ αποστάσεως σύγχρονη, συνδυασμός); Γιατί;

5. Ποια θέλετε να είναι η διάρκεια; Γιατί;


Σπύρος Δουκάκης

Σύμφωνα με τις απαντήσεις των συμμετεχόντων στην έρευνα προκύπτει ότι:

54,3% δηλώνει ότι χρειάζεται επιμόρφωση στο μάθημα
45,7% δηλώνει ότι δεν χρειάζεται επιμόρφωση στο μάθημα.

Στη συσχέτιση που κάναμε με τα χρόνια διδασκαλίας του μαθήματος αναδεικνύεται ότι όσο περισσότερα χρόνια έχει διδάξει κάποιος το μάθημα τόσο περισσότερο δηλώνει ότι δεν χρειάζεται επιμόρφωση. Ταυτόχρονα εμφανίζονται νέοι συνάδελφοι (ποσοστό 35%) να δηλώνουν ότι δεν χρειάζονται επιμόρφωση και ταυτόχρονα 13% των συναδέλφων που έχουν διδάξει το μάθημα όλα τα χρόνια που υπάρχει, να δηλώνουν ότι χρειάζονται επιμόρφωση...

Ταυτόχρονα με μία άλλη συσχέτιση προκύπτει ότι περίπου το 45% αυτών που δηλώνουν ότι δεν θέλουν επιμόρφωση γνωρίζουν λίγο ή δεν γνωρίζουν τα εκπαιδευτικά λογισμικά που μπορούν να συνοδεύσουν το μάθημα και πιο συγκεκριμένα το εγκεκριμένο εκπαιδευτικό λογισμικό...

P.Tsiotakis

Είναι λογικό, τα χρόνια υπηρεσίας και η εμπειρία στην εκπαίδευση να καθιστούν κάποιον ικανότερο εκπαιδευτικό.

Ωστόσο, είναι πάγιο αίτημα των εκπαιδευτικών (γενικά) ως ΟΛΜΕ η επιμόρφωση και μάλιστα με απαλλαγή καθηκόντων από τα διδακτικά καθήκοντα.

1) Αν λάβουμε υπόψη οτι οι σχολές πληροφορικής δεν έχουν χαρακτηριστεί ως "καθηγητικές", αλλά βέβαια και οτι όλες οι άλλες θετικές σχολές (που έχουν χαρακτηριστεί), στην πραγματικότητα ΔΕΝ είναι, τότε υπάρχει ένα ζήτημα.
Επιμόρφωση (και μάλιστα διαρκή) προφανώς χρειάζονται οι εκπαιδευτικοί στο παιδαγωγικό κομμάτι. Και βέβαια, μιλάμε για θέματα όπως διαχείριση τάξης, ψυχολογία κλπ

2) Επιμόρφωση πιθανώς να απαιτείται και σε θέματα της επιστήμης, καθώς κακά τα ψέματα, η τεχνολογία προσωράει και μερικές φορές οι ερωτήσεις των παιδιών μας ξεπερνάνε. Βέβαια, κάποιος μπορεί να πει πως είναι καθήκον μας να ενημερωνόμαστε, ωστόσο υπάρχουν αντικείμενα που δε μπορεί κάποιος χωρίς κάποιο ερέθισμα και εισαγωγική εκπαίδευση να μυηθεί σε αυτά.

3) Ένας τρίτος τομέας όμως (σε συνέχεια των επιστημονικών θεμάτων) είναι θέματα τεχνικών διδασκαλίας - διδακτικών προσεγγίσεων, εφαρμογών των θεωριών μάθησης (πχ εποικοδομιστικό μοντέλο) κλπ αλλά και θέματα αξιολόγησης των μαθητών σε αυτό το νέο πλαίσιο. Υπάρχουν επιχειρήματα υπερ ή κατά διαφόρων προσεγγίσεων μάθησης, αλλά είναι βέβαιο, πως το εργαστηριακό μάθημα δεν ακολουθεί το ίδιο μοντέλο με το παραδοσιακό. Έτσι, όπως έχουν διαμορφωθεί τα πράγματα με τον τρόπο που λειτουργεί το σχολείο και την απαξίωση γενικά των μαθητών για αυτό, είναι μεγάλο ζήτημα πως θα κρατήσεις το μαθητή στην τάξη πνευματικά, εκτός από σωματικά.

Ακόμη κι αν το νούμερο 2 μπορεί να προσπεραστεί, τα θέματα 1 και 3 δεν τα "μάθαμε" στις σπουδές μας, ούτε φυσικά μαθαίνονται από τα βιβλία (ακόμη κι αν υπήρχε χρόνος για τόσο διάβασμα). Θεωρώ ακόμη, πως δεν τα εξασφαλίζουν ούτε τα χρόνια εκπαιδευτικής υπηρεσίας.
Πιθανώς, κάποιες πτυχές τους βελτιώνονται στον καθένα μας, αλλά όχι σφαιρικά.



Μάλλον η δημοσιουπαλλική μας ιδιότητα υπερτερεί της εκπαιδευτικής, όταν ισχυριζόμαστε οτι δεν επιθυμούμε επιμόρφωση. Και αυτό που μου προκάλεσε εντύπωση είναι το αντίστοιχο προσοστό στους νεότερους συναδέλφους.

Είναι δεδομένο οτι με οικογένεια και υποχρεώσεις κανείς δε μπορεί να διαθέσει χρόνο τα απογεύματα για επιμόρφωση, αλλά με την πίεση για εξασφάλιση ενός πλαισίου προσιτού (άδεια από την υπηρεσία, και απασχόληση της πρωινές ώρες) δε θα έπρεπε να ζητάμε να γίνουμε καλύτεροι εκπαιδευτικοί;


Laertis

Συμφωνώ στα περισσότερα με τον Παναγιώτη αλλά θέλω να αναφέρω και μιά παράμετρο που πιθανόν να "δικαιολογεί" την άρνηση αρκετών συναδέλφων για επιμόρφωση. Καλή η θεωρητική προσέγγιση αλλά εγώ το βλέπω κι απο μια άλλη ματιά.
Θεωρητικά όλοι θα ήθελαν να γίνονται επιμορφώσεις , όλοι τις θεωρούν χρησιμές κλπ κλπ.
Για ποιές επιμορφώσεις όμως μιλάμε ;

Οι επιμορφώσεις που έχουν γίνει μέχρι στιγμής, και αναφέρομαι κυρίως στην επιμόρφωση των εκπαιδευτικών ΠΕ19-20 αλλά και στην επιμόρφωση των εκπαιδευτικών στις ΤΠΕ (ΚΣΕ), ανέδειξε για μένα την αδυναμία οργάνωσης μιας σωστής και επιτυχημένης επιμόρφωσης. Θα μπορούσα να αναφερθώ σε πολλούς τομείς ελλείψεων και παραλείψεων, αλλά θα σταθώ κυρίως σε δύο.

Πρώτος τομέας (αφορά κυρίως την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών ΠΕ19-20) είναι η προχειρότητα με την οποία διοργανώνεται/διοργανώθηκε η επιμόρφωση. Συνήθως γίνεται στο πόδι με μεγάλη καθυστέρηση για να προλάβουμε τις ημερομηνίες και τα χρήματα του ΚΠΣ και ακολουθούν μεγάλα προβλήματα που αφορούν το πρόγραμμα επιμόρφωσης και όσους συμμετέχουν σε αυτό (επιμορφωτές, υπέυθυνοι έργου, επιμορφούμενοι). Καμία ενημέρωση για το πρόγραμμα, την ύλη, τις απαιτήσεις σε χρόνο και τις διακικασίες "πιστοποίησης" κ.α.
Τι είναι άραγε αυτό που θα κάνει τους συναδέλφους να πιστέψουν ότι μια ακόμα επιμόρφωση θα είναι χρήσιμη για τους ίδιους κι όχι μόνο για τον φορέα διοργάνωσης, τους επιμορφωτές και τους υπευθύνους έργου ( είναι πολλά τα λεφτά...).

Δεύτερος τομέας είναι η προφανής έλλειψη αξιολόγησης -άγνωστη λέξη για το Ελληνικό γίγνεσθαι- στα περισσότερα έργα επιμόρφωσης. Και δε μιλάω για την γελοία διαδικασία διαγωνίσματος που υπεβλήθησαν όλοι όσοι παρακολούθησαν την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών ΠΕ19-20, αλλά την αξιολόγηση στην πράξη. Το έργο της επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών στις ΤΠΕ (ΚΣΕ) διήρκεσε περίπου 6-7 χρόνια και υποτίθεται ότι είχε σκοπό την εξοικίωση των εκπαιδευτικών με τις ΤΠΕ και τη χρήση αυτών στο εκπαιδευτικό έργο. Και τί έγινε ; Φαγώθηκαν τα λεφτά και οι περισσότεροι που επιμορφώθηκαν συνεχίζουν να αρνούνται να χρησιμοποιήσουν Η/Υ στην τάξη ή στη δουλειά τους, εκτός κι αν έχει επιπλέον προνόμοια (βλέπε παροχή notebook). Αξιολογήθηκε ποτέ το έργο αν πέτυχε τους σκοπούς του ; Τι έφταιξε και δεν λειτούργησε σωστά ως προς τους στόχους ; Τι θα πρέπει να διορθωθεί ; Ερωτήματα μεγάλου βεληνεκούς ....
Αντ'αυτού συνεχίζω να βλέπω την ίδια και χειρότερη προχειρότητα και έλλειψη σχεδιασμού/πλάνου στα περισσότερα - μήπως σε όλα- έργα που αφορούν την εκπαίδευση (ψηφιακή τάξη, e-school, επιμόρφωση 2ου επιπέδου, κοινωνία της πληροφορίας κ.α.).

Τι είναι άραγε αυτό που θα κάνει τους συναδέλφους που δεν θέλουν αυτήν την επιμόρφωση, να πιστέψουν ότι θα αλλάξει κάτι. Μέχρι στιγμής τίποτα  παρά μόνο τα παχιά λόγια και οι υποσχέσεις/διαπιστώσεις των φορέων υλοποίησης, των μελλοντικών υπευθύνων έργου και επιμορφωτών (έρχεται βλέπεται το ΕΣΠΑ με πλούσια δώρα...)
Στην πράξη ΤΙΠΟΤΑ ...
Νικολακάκης Γιώργος
Μηχανικός Η/Υ Συστημάτων
Καθηγητής Πληροφορικής
http://users.sch.gr/gnikola

Νίκος Αδαμόπουλος

Παράθεση από: sdoukakis στις 22 Δεκ 2009, 02:03:10 ΠΜ
Ταυτόχρονα εμφανίζονται νέοι συνάδελφοι (ποσοστό 35%) να δηλώνουν ότι δεν χρειάζονται επιμόρφωση και ταυτόχρονα 13% των συναδέλφων που έχουν διδάξει το μάθημα όλα τα χρόνια που υπάρχει, να δηλώνουν ότι χρειάζονται επιμόρφωση...

Βέβαια, το να διδάσκει κάποιος το μάθημα όλα τα χρόνια και να δηλώνει ότι χρειάζεται επιμόρφωση δεν είναι περίεργο ούτε και κάτι κακό. Και ο πιο καλός και έμπειρος μπορεί να επιθυμεί να γίνει ακόμα καλύτερος στη δουλειά του... Υπάρχουν συνάδελφοι, ασχέτως ειδικότητας, που τους βλέπεις στο παρά πέντε πριν πάρουν σύνταξη να ενδιαφέρονται για νέα πράγματα, να ασχολούνται με λογισμικά, να τρέχουν σε επιμορφωτικές εκδηλώσεις, κλπ. 

Από την άλλη, πολλοί νέοι συνάδελφοι να δηλώνουν ότι δεν χρειάζονται επιμόρφωση, αυτό κάπως θα πρέπει να ερμηνευτεί... Ειδικά οι πιο νέοι συνάδελφοι συνήθως δεν έχουν ακόμα δημιουργήσει οικογένεια, γεγονός που θα τους εμπόδιζε στην παρακολούθηση μιας τέτοιας επιμόρφωσης. Στο κάτω κάτω θα μπορούσε να είναι μέσα στο ωράριο... Αλλά όμως δυσκολεύομαι να δεχτώ ότι οι συνάδελφοι πιστεύουν για τον εαυτό τους ότι είναι τέλειοι στο αντικείμενό τους... Άρα κάπως αλλιώς θα πρέπει να εξηγείται...

Νίκος Αδαμόπουλος

Παράθεση από: Laertis στις 22 Δεκ 2009, 11:25:21 ΠΜ
Τι είναι άραγε αυτό που θα κάνει τους συναδέλφους που δεν θέλουν αυτήν την επιμόρφωση, να πιστέψουν ότι θα αλλάξει κάτι.

Ωστόσο η ερώτηση ήταν: "Χρειάζομαι επιμόρφωση στο μάθημα" (Ναι - Όχι) ...

Δηλαδή όσοι απάντησαν Όχι, ήταν επειδή θεώρησαν ότι η ερώτηση εννοούσε: "Επιθυμώ επιμόρφωση στο μάθημα με τον τρόπο που ξέρω ότι έγιναν άλλες αντίστοιχες επιμορφώσεις" (Ναι - Όχι) ... ;;;;

Προφανώς δεν το αποκλείουμε ότι έγινε για αυτό το λόγο! Φαντάζομαι ότι θα τοποθετηθούν κι οι άλλοι συνάδελφοι...

Αλλά ας φανταστούμε κι ας προτείνουμε το πώς θα θέλαμε να πραγματοποιηθεί μια τέτοια επιμόρφωση. Η επιμόρφωση που αναφέρεις προφανώς είχε άλλο προσανατολισμό. Ως προς το μάθημα της ΑΕΠΠ περιλάμβανε μόνο ένα τρίωρο μάθημα με τίτλο "Δομημένος Προγραμματισμός" και ένα ακόμα με τίτλο "Η πληροφορική στο ΛΥΚΕΙΟ" που κάπως σχετίζονταν.

tom

Γεια σας παιδιά από έναν νέο στο στέκι ;)

Πιστεύω κατ' αρχάς ότι όλοι χρειαζόμαστε επιμόρφωση!

Όχι τόσο στο επιστημονικό κομμάτι, στο οποίο κατά τη γνώμη μου
είμαστε καλυμμένοι από τη σχολή μας (όσον αφορά τις απαιτήσεις του μαθήματος Α.Ε.Π.Π.)
αλλά κυρίως στο κομμάτι της ψυχολογίας και της διδακτικής.
Συμφωνώ  λοιπόν με τον Παναγιώτη στα τρία σημεία.

Πιστεύω ότι ο καλύτερος τρόπος επιμόρφωσης, ειδικά σε θέματα διδακτικής, είναι το βιωματικό εργαστήριο.
Και όχι αυτό που υλοποιείται από κάποιους "ειδικούς" αλλά από εμάς τους ίδιους. Πως θας σας φαίνονταν η ιδέα
να ανατεθεί σε μια ομάδα καθηγητών που τους ενδιαφέρει από ένα κομμάτι της ύλης του Α.Ε.Π.Π (να αντιστοιχεί περίπου σε μια διδακτική ώρα) και να το παρουσιάσει στους υπόλοιπους συναδέλφους-μαθητές ζωντανά;

Να το παρουσιάσει με τον τρόπο που θέλει, με χρήση διδακτικών μέσων και εκπαιδευτικών λογισμικών της αρεσκείας του και εκπαιδευτικών τεχνικών της επιλογής του. Νομίζω ότι οι παρατηρήσεις, ο διάλογος που θα ακολουθήσει, οι προτάσεις που θα οδηγήσουν σε σύνθεση απόψεων και τα συμπεράσματα που θα βγουν,
θα έχουν εξαιρετικό ενδιαφέρον...

Αν βέβαια υπάρχει η δυνατότητα το παραπάνω να παρακολουθεί κάποιος ειδικός, ο οποίος στο τέλος θα κάνει τα σχόλια και τις προτάσεις του, αυτό θα είναι ακόμη πιο εποικοδομητικό.

Η παραπάνω ιδέα μπορεί να υλοποιηθεί στα πλαίσια κάποιας ημερίδας για το Α.Ε.Π.Π. ή ενός συνεδρίου διδακτικής της πληροφορικής. ώστε να ελαχιστοποιηθούν οι χωρικοί και οι χρονικοί μας περιορισμοί :)

Ξέρετε τι πιστεύω ότι είναι το πιο δύσκολο; Να δεχτείς την κριτική του συναδέλφου σου, να την αξιολογήσεις και να παραδεχτείς ότι υπάρχει δυνατότητα βελτίωσης...ειδικά όταν θεωρείς ότι δεν σου χρειάζεται καν επιμόρφωση!  ;)

Διδάσκω το μάθημα τρίτη χρονιά και συνέχεια αναθεωρώ τον τρόπο και το περιεχόμενο της διδασκαλίας μου. Νομίζω είναι υγειές.

Φιλικά,

Θωμάς
Θωμάς Σκυλογιάννης

- Ζήσε σα να' ταν να πεθάνεις αύριο. Μάθε σα να' ταν να ζεις για πάντα.
                                                                                     Μαχάτμα Γκάντι

Loukritia

Το ζήτημα της επιμόρφωσης είναι- όντως- λεπτό.
Θεωρώ ότι για το αντικείμενο της ΑΕΠΠ δεν χρειάζεται συνεχής επιμόρφωση, ή ότι τέλος πάντων το στέκι και τα πολύ καλά sites συναδέλφων αρκούν για την ενημέρωση που χρειαζόμαστε. Ωστόσο- και αν αποφασίσουμε ότι χρειάζεται επιμόρφωση στο αντικείμενο της ΑΕΠΠ, αυτή θα πρέπει να αφορά τις ασάφειες τις ΑΕΠΠ (που είναι πολλές, έχουν τεθεί ως θέμα στο ΣΤΕΚΙ άπειρες φορές κι επίσημη απάντηση δεν εδόθη) και πρέπει να γίνει από τα μέλη της συγγραφικής ομάδας ή από κάποιο επίσημο στόμα. Γιατί σε κάθε άλλη περίπτωση, η επιμόρφωση θα καταλήξει στη συζήτηση περί αναγκαιότητας αλλαγής του σχολικού εγχειριδίου και ουσιαστικό αποτέλεσμα δεν θα υπάρξει.
Θεωρώ βέβαια ότι θα έπρεπε να ενημερωθούν οι συνάδελφοι για τα πολύ καλά λογισμικά που συνοδεύουν το μάθημα και από κει και πέρα θα μπορούσαν να δοθούν σχέδια μαθήματος ή δειγματικές από συναδέλφους που επιθυμούν  να εκθέσουν την δουλεία τους (εκθέσουν με την καλή έννοια).  Αλλά επιμόρφωση σε μορφή εισήγησης όπου απλά θα παρουσιάζονται τα κεφάλαια του βιβλίου, όχι ευχαριστώ δεν θα πάρω!
Time is a great teacher, but unfortunately it kills all its pupils ... - Louis Hector Berlioz

Laertis

#8
Παράθεση από: Νίκος Αδαμόπουλος στις 22 Δεκ 2009, 12:03:57 ΜΜ
Ωστόσο η ερώτηση ήταν: "Χρειάζομαι επιμόρφωση στο μάθημα" (Ναι - Όχι) ...

Δηλαδή όσοι απάντησαν Όχι, ήταν επειδή θεώρησαν ότι η ερώτηση εννοούσε: "Επιθυμώ επιμόρφωση στο μάθημα με τον τρόπο που ξέρω ότι έγιναν άλλες αντίστοιχες επιμορφώσεις" (Ναι - Όχι) ... ;;;;

Προφανώς δεν το αποκλείουμε ότι έγινε για αυτό το λόγο! Φαντάζομαι ότι θα τοποθετηθούν κι οι άλλοι συνάδελφοι...

Αλλά ας φανταστούμε κι ας προτείνουμε το πώς θα θέλαμε να πραγματοποιηθεί μια τέτοια επιμόρφωση. Η επιμόρφωση που αναφέρεις προφανώς είχε άλλο προσανατολισμό. Ως προς το μάθημα της ΑΕΠΠ περιλάμβανε μόνο ένα τρίωρο μάθημα με τίτλο "Δομημένος Προγραμματισμός" και ένα ακόμα με τίτλο "Η πληροφορική στο ΛΥΚΕΙΟ" που κάπως σχετίζονταν.

Ωστόσο η απάντηση η δική μου στην ερώτησή σου Νίκο είναι :
Δεν θέλω καμία επιμόρφωση σαν αυτές που έγιναν στα 17 χρόνια που υπάρχει η Πληροφορική στα σχολεία. Καλό είναι να αναλύουμε κάποιες μονολεκτικές απαντήσεις και να προσπαθούμε να δούμε τι κρύβεται απο πίσω. Μίλησα με στοιχεία και όχι θεωρητικά και έθεσα τα παραπάνω ερωτήματα/επιφυλάξεις.

Άποψή μου είναι ότι μέχρι στιγμής υπάρχει μια κακή πρακτική αλλά ίσως και να είμαι εκτός θέματος (ακόμα)...

Θα περιμένω όμως υπομονετικά να μιλήσω όταν θα θίξετε το ζήτημα της υλοποίησης της Επιμόρφωσης γιατί, θεωρητικά, συμφωνώ κι εγώ ότι χρειάζομαι Επιμόρφωση, αλλά τα προβλήματα ξεκινούν απο κει και πέρα. :-X
Νικολακάκης Γιώργος
Μηχανικός Η/Υ Συστημάτων
Καθηγητής Πληροφορικής
http://users.sch.gr/gnikola

Νίκος Αδαμόπουλος

Παράθεση από: Laertis στις 22 Δεκ 2009, 08:17:57 ΜΜ
Ωστόσο η απάντηση η δική μου στην ερώτησή σου Νίκο είναι :
Δεν θέλω καμία επιμόρφωση σαν αυτές που έγιναν στα 17 χρόνια που υπάρχει η Πληροφορική στα σχολεία. Καλό είναι να αναλύουμε κάποιες μονολεκτικές απαντήσεις και να προσπαθούμε να δούμε τι κρύβεται απο πίσω. Μίλησα με στοιχεία και όχι θεωρητικά και έθεσα τα παραπάνω ερωτήματα/επιφυλάξεις.

Έτσι κι αλλιώς οι συζητήσεις που άνοιξαν (όχι βέβαια ότι δεν έχουν ξαναγίνει τέτοιες συζητήσεις!) σε αυτό που λες αποσκοπούν: Να αναλύσουμε κάποιες απαντήσεις που ίσως μέσα από ένα ερωτηματολόγιο δεν είναι εφικτό να γίνει.

Κατά τα άλλα Γιώργο δεν διαφωνούμε. Κι εγώ παρόλο που κλήθηκα αρκετές φορές να παίξω κάποιον ενεργό ρόλο (επιμορφωτή, συντονιστή, μέλους επιτροπής) στα πλαίσια τέτοιων επιμορφώσεων, ωστόσο δεν υπεραμύνομαι της λογικής και του τρόπου υλοποίησής τους. Ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα - και σίγουρο όχι το μοναδικό - πιστεύω είναι η μεγάλης κλίμακας υλοποίηση που μέχρι σήμερα έχει υιοθετηθεί. Αυτό οδηγεί: α) στην εμπλοκή πολλών μεσαζόντων για την οργάνωση, β) στη δημιουργία ασφυκτικών χρονοδιαγραμμάτων, γ) στην έλλειψη ευελιξίας, δ) στην ελλειπή πληροφόρηση των υπευθύνων σχεδιασμού για τις πραγματικές ανάγκες που πρέπει να καλύψει η επιμόρφωση, ε) στην ελλειπή πληροφόρηση των ίδιων για την εμφάνιση αστοχιών και λανθασμένων επιλογών ώστε να προβούν σε ανασχεδιασμό, στ) κ.ά.

Παράθεση από: Laertis στις 22 Δεκ 2009, 08:17:57 ΜΜ
Θα περιμένω όμως υπομονετικά να μιλήσω όταν θα θίξετε το ζήτημα της υλοποίησης της Επιμόρφωσης γιατί, θεωρητικά, συμφωνώ κι εγώ ότι χρειάζομαι Επιμόρφωση, αλλά τα προβλήματα ξεκινούν απο κει και πέρα. :-X

Μην περιμένεις! Όταν θα θίξει κάποιος από ψηλά τη ζήτημα της υλοποίησης θα είναι πλέον αργά! Θα έχουν όλα ήδη αποφασιστεί. Εδώ είμαστε, και ήδη στην κουβέντα λέμε πώς θα θέλαμε ή πώς νομίζουμε ότι θα έπρεπε να γίνονται τέτοιες επιμορφώσεις...

Η γνώμη μου είναι πως η επιμόρφωση που θα μας άρεσε περισσότερο θα είναι εκείνη που θα σχεδιάσουμε μόνοι μας! Και επειδή σε τέτοια περίπτωση μάλλον δεν θα υπάρχει χρηματοδότηση (!!) θα πρέπει να στραφούμε σε μικρής κλίμακας, τοπικού επιπέδου, ευέλικτες επιμορφώσεις που θα βασίζονται αρχικά στο μεράκι και στην όρεξη κάποιων συναδέλφων που σίγουρα υπάρχουν, και που στη συνέχεια, μέσα στο κατάλληλο πλαίσιο και κλίμα που μπορεί να διαμορφωθεί, θα γίνουν περισσότεροι.

Σπύρος Δουκάκης

Βλέπω και εγώ ότι αυτό που απαιτείται ένα νέο πλαίσιο επιμόρφωσης. Φίλος και συνάδελφος μου έλεγε θέλω αυτοεπιμόρφωση και μάλιστα ασύγχρονη. Μου έλεγε έχω το Στέκι, μελετώ όποτε θέλω και μαθαίνω νέα πράγματα.

Θα έλεγα απλώς ότι η έννοια της ομαδικότητας (διαδικτυακή ή δια ζώσης) στην επιμόρφωση έχει και άλλα οφέλη που είμαι βέβαιος ότι όλοι τα ξέρουμε.

Τέλος, εγώ βλέπω την επιμόρφωση με σκοπό τη Μάθηση μέσω σχεδιασμού. Βλέπω δηλαδή ένα πλαίσιο επιμόρφωσης που θα πρέπει να παραχθεί κάτι, το οποίο αύριο το πρωί που λέει ο λόγος θα πρέπει να δουλέψει.

Λέω μία σχετική αμερικανιά. Βάζω μία ομάδα καθηγητών να δημιουργήσουν έναν ιστότοπο που θα έχει υλικό για το μάθημα που διδάσκουν, με στόχο από το άλλο τετράμηνο να δοκιμαστεί πιλοτικά, αλλά υποχρεωτικά. Με τέτοιο τρόπο θα μάθεις, ο επιμορφωτής θα είναι συνεργάτης, οι επιμορφούμενοι θα είναι αγωνιστές και όλοι -όσοι θέλουν- θα κερδίσουν.

Ενδιαφέρον είναι επίσης ότι σύμφωνα με τις δηλώσεις τους οι εκπαιδευτικοί επιθυμούν επιμόρφωση πρωτίστως στα ζητήματα που δεν είναι ξεκάθαρα στο διδακτικό πακέτο... και στη συνέχεια στον τρόπο ένταξης των λογισμικών.


ntzios kostas

ΠαράθεσηΕνδιαφέρον είναι επίσης ότι σύμφωνα με τις δηλώσεις τους οι εκπαιδευτικοί επιθυμούν επιμόρφωση πρωτίστως στα ζητήματα που δεν είναι ξεκάθαρα στο διδακτικό πακέτο... και στη συνέχεια στον τρόπο ένταξης των λογισμικών.
Επιμόρφωση για θέματα που δεν είναι ξεκάθαρα στο διδακτικό πακέτο; Νομίζω ότι εδώ θα ήθελαν μία απάντηση και όχι επιμόρφωση. Αν είναι να γίνει τετοιου είδους επιμόρφωση ας ετοιμάσουμε ένα PDF με τις απαντήσεις και να λήξει το θέμα. Επιμόρφωση σημαίνει πώς θα διδάξω το μάθημα, πόσο θα σταθώ σε κάποια σημεία της ύλης, σε ποια θέματα δυσκολεύονται οι μαθητές, πόσες και ποιες ασκήσεις να λύσω στην τάξη, πώς να αξιολογήσω τους μαθητές, τι βαθμούς θα βάλω κ.τ.λ.

Πάντως και εμένα μου κάνει εντύπωση το μεγάλο ποσοστό καθηγητών που νομίζει ότι δεν χρειάζεται επιμόρφωση.
Επίσης δεν μου κάνει εντύπωση πώς ένας νέος καθηγητής καλείται να διδάξει το μάθημα χωρίς επιμόρφωση και αυτό το δεν, γιατί όλα είναι μία συνέχεια της "αρπακολιστικης" συμπεριφοράς μας.
Το μάθημα Ανάπτυξη Εφαρμογών δεν έχει σαν στόχο την εκμάθηση κάποιου συγκεκριμένου προγραμματιστικού περιβάλλοντος ούτε την καλλιέργεια προγραμματιστικών δεξιοτήτων από τη μεριά των μαθητών. Δεν αποσκοπεί στη λεπτομερειακή εξέταση της δομής, του ρεπερτορίου και των συντακτικων κανόνων κάποιας γλώσσας...

Σπύρος Δουκάκης

Το ερώτημα είναι, αν στην εισαγωγική επιμόρφωση γίνεται κάποια αναφορά στο τι είναι το μάθημα και πώς διδάσκεται; Έχετε κάποια εικόνα;

Δεν είμαι βέβαιος ότι ένας απόφοιτος Πανεπιστημίου είναι καθόλα έτοιμος να διδάξει αλγοριθμική. Μάλλον πιστεύω ότι μπορεί να διδάξει προγραμματισμό... Αν και θα συμφωνήσω ότι:

Παράθεση από: ntzios kostas στις 23 Δεκ 2009, 01:12:28 ΠΜ
Επιμόρφωση σημαίνει πώς θα διδάξω το μάθημα, πόσο θα σταθώ σε κάποια σημεία της ύλης, σε ποια θέματα δυσκολεύονται οι μαθητές, πόσες και ποιες ασκήσεις να λύσω στην τάξη, πώς να αξιολογήσω τους μαθητές, τι βαθμούς θα βάλω κ.τ.λ.

Όσον αφορά τα προγράμματα επιμόρφωσης, το στήσιμο και την υλοποιησή τους, όλοι έχουμε παράπονα είτε σαν επιμορφωτές είτε σαν επιμορφούμενοι... Θέλει δουλειά αυτό το κομμάτι και προπαντώς νέες ιδέες.

ntzios kostas

ΠαράθεσηΤο ερώτημα είναι, αν στην εισαγωγική επιμόρφωση γίνεται κάποια αναφορά στο τι είναι το μάθημα και πώς διδάσκεται; Έχετε κάποια εικόνα;
Τι είναι αυτό; Γίνεται τέτοιο πράγμα. Αν ναι ειλικρινά δεν το ήξερα.

Η επιμόρφωση πρέπει να γίνεται σε νέους συνάδελφους υποχρεωτικά και σε παλιότερους προαιρετικά. Όπως το σκεφτόνουνα το θέμα σήμερα μου φαίνεται λογικό πολλοί συνάδελφοι να δηλώνουν ότι δεν χρειάζονται επιμόρφωση. Τόσα χρόνια το σύστημα τους έβαλε να διδάξουν ένα μάθημα και τους λέει κόψτε το κεφάλι σας. Τι και πώς θα το διδάξετε είναι δικός σας θέμα. Σας "παρέχω" ένα βιβλίο καθηγητή  και ένα πρόγραμμα σπουδών (το οποίο εδώ που τα λέμε θέλει αλλαγή). Μετά λοιπόν από κάποια χρόνια διδασκαλίας το σύστημα θα τους καλέσει για επιμόρφωση. Ε όχι ρε φίλε δεν θα πάρω, επιμορφώθηκα μόνος μου. Ευχαριστώ πολύ.
Το μάθημα Ανάπτυξη Εφαρμογών δεν έχει σαν στόχο την εκμάθηση κάποιου συγκεκριμένου προγραμματιστικού περιβάλλοντος ούτε την καλλιέργεια προγραμματιστικών δεξιοτήτων από τη μεριά των μαθητών. Δεν αποσκοπεί στη λεπτομερειακή εξέταση της δομής, του ρεπερτορίου και των συντακτικων κανόνων κάποιας γλώσσας...

evry

  Στην εισαγωγική επιμόρφωση γίνεται και παραγίνεται αναφορά στο μάθημά μας. Το αντικείμενο αυτό διδάσκεται για 3 ώρες. Θα μου πείτε ότι ο χρόνος δεν φτάνει, αλλά από το τίποτα κάτι είναι και αυτό. Υπάρχει λοιπόν ένα τρίωρο στο οποίο ο επιμορφωτής κάνει μια εισαγωγή στο μάθημα στους νεοδιόριστους συναδέλφους και αυτοί μπορούν να κάνουν ότι ερωτήσεις θέλουν.
  Δυστυχώς όμως, υπάρχει γενικά μια απαξίωση της όλης διαδικασίας από όλους. Από αυτούς που οργανώνουν τη διαδικασία, από κάποιους επιμορφωτές και φυσικά από κάποιους επιμορφούμενους. Όταν ας πούμε ένα ΠΕΚ έχει μόνο 3 βιντεοπροβολείς και εγώ μπαίνω στη διαδικασία να εξηγήσω σε κάποια σχολική σύμβουλο των φιλολόγων ότι ο βιντεοπροβολέας είναι σημαντικότερος για το αντικείμενο "Διδασκαλία με ΝΤ" από ότι για τα "Αρχαία" υπάρχει σαφώς πρόβλημα οργάνωσης.
  Επίσης, οι περισσότεροι επιμορφούμενοι βλέπουν αυτή τη διαδικασία περισσότερο σαν μια άδεια παρά σαν επιμόρφωση. Όταν η πρώτη ερώτηση που κάνουν αρκετοί είναι πόσες απουσίες δικαιούνται καταλαβαίνετε με πόση όρεξη έχουν έρθει για να "επιμορφωθούν". Από την άλλη πλευρά αρκετοί επιμορφωτές είναι φανερό ότι κάνουν αγγαρεία, οπότε αν βάλετε όλα τα παραπάνω μαζί είναι δύσκολο να πούμε ότι η εισαγωγική επιμόρφωση δουλεύει σωστά.
   Μιλάω φυσικά για το 1ο μέρος που είναι το θεωρητικό. Για το τελευταίο που γίνεται μέσα στην τάξη με διδασκαλίες έχω ακούσει καλά λόγια.

  Σχετικά με το θέμα της διδασκαλίας της αλγοριθμικής δεν κατάλαβα γιατί ένας απόφοιτος πανεπιστημίου δεν μπορεί να διδαξει αλγοριθμική. Δηλαδή αν δεν μπορεί αυτός/η τότε  ποιος μπορεί? ο απόφοιτος του ΙΕΚ Κορέλκο? εκτός αν μιλάμε για πτυχιούχους πληροφορικής που δεν κάνουν αλγοριθμική ( :-\ :-\ :-\) ή για διορισμένους καθηγητές πληροφορικής με άλλο βασικό πτυχίο που επίσης δεν έχουν διδαχθεί αλγοριθμική, οπότε εκεί θα συμφωνήσω ότι πράγματι αυτοί οι καθηγητές δεν μπορούν να διδάξουν αλγοριθμική.
   Για να έχει όμως νόημα αυτή η κουβέντα θα πρέπει να αναρωτηθούμε το εξής ερώτημα : Κάνουμε αλγοριθμική? Για να πούμε ότι κάνουμε θα πρέπει να εισάγουμε τους μαθητές σε τεχνικές σχεδίασης αλγορίθμων που είναι εκτός ύλης και να ασχολούμαστε με επίλυση προβλημάτων (algorithmic problem solving). Ασχολούμαστε με αυτά? Δίνουμε στους μαθητές προβλήματα στα οποία πρέπει πρώτα να σχεδιάσουν τη λύση και στη συνέχεια να την κωδικοποιήσουν? ή μήπως τους δίνουμε ουσιαστικά τη λύση και τους ζητάμε να την κωδικοποιήσουν σε ψευδογλώσσα ή ΓΛΩΣΣΑ? Αυτό δεν είναι σχεδίαση αλγορίθμων αλλά προγραμματισμός.

Οπότε από τη στιγμή που δεν κάνουμε στο μάθημα αυτό Αλγοριθμική δεν νομίζω ότι πρέπει να ανησυχούμε αν οι σημερινοί απόφοιτοι μπορούν να το διδάξουν ή όχι.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr