[HELP] ΤΠΕ χωρίς εργαστήριο;

Ξεκίνησε από eara, 25 Σεπ 2016, 02:04:25 ΠΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

eara

Συνάδελφοι, τα φώτα σας...

Φέτος βρέθηκα για συμπλήρωση ωραρίου σε Δημοτικό όπου καλούμε να αναλάβω το ΤΠΕ και στις 6 τάξεις (7 τμήματα). Τα πρόβληματα μου είναι:

1. Το σχολείο δεν διαθέτει εργαστήριο υπολογιστών!

    Τρέχουσα κατάσταση: Υπάρχουν 2-3 μηχανήματα στο γραφείο των δασκάλων, και 1 στην τέως βιβλιοθήκη όπου μεταστεγάστηκε κάποιο τμήμα λόγω έλειψης αιθουσών.
    Μπορεί να γίνει μάθημα με 2-3 μηχανήματα όταν ο Μ.Ο. μαθητών/τμήμα είναι 15+;
    Από την μέχρι στιγμής συζήτηση με την διεύθυνση του σχολείου απέσπασα ότι θα προσπαθήσουν να βρούν μηχανήματα... το πότε δεν το γνωρίζω...

2. Δεν υπάρχει διαθέσιμη αίθουσα για να στεγαστεί ανεξάρτητα το όποιο "εργαστήριο" "θα" στηθεί.

    Τρέχουσα κατάσταση: 6 ταξεις, 6 αίθουσες, 7 τμήματα! Φέτος η Α' έσπασε σε 2 τμήματα και έτσι μια μικρή βιβλιοθήκη μετατράπηκε σε αίθουσα διδασκαλίας.
    Η μέχρι στιγμής συζήτηση με την Δ/νση του σχολείου περιστρέφεται γύρω από το γραφείο των δασκάλων.
    Η ιδέα να στηθεί σε κάποια από τις αίθουσες διδασκαλίας (που υπάρχουν κάποιες ευρύχωρες) θα αναγκάσει το στεγαζόμενο εκεί τμήμα να περιφέρεται από αίθουσα σε αίθουσα για 6 ώρες (2 φορές την εβδομάδα με το τρέχον πρόγραμμα).
    Η δε αίθουσα πολλάπλών χρησιμοποιείται το χειμώνα από τα παιδιά για τα διαλείματα... και αν απομονώσουμε μια γωνιά της ως εργαστήριο τότε δεν φαίνεται να επαρκεί για τις υπόλοιπες χρήσεις... (προσωπική εκτίμηση).

3. Τι θα κάνω από την εβδομάδα που μας έρχετε με τα παιδιά και μέχρι να λυθούν τα 1 & 2;

    Ξεκίνησα με 3 τάξεις με το "ζωγραφίστε τον όποιον υπολογιστή έχετε" και έτσι πέρασε η 1η ώρα...
    Τώρα τί θα μπορούσα να κάνω από εδώ και στο εξής μέχρι να βρεθούν υπολογιστές και χώρος να στηθούν;
    Με μια πρόχειρη ματιά στο διαδίκτυο μέχρι στιγμής αντιλαμβάνομαι ότι δεν πάω να διδάξω πληροφορική στα παιδιά, αλλά ΤΠΕ και ότι αυτό συνεπάγεται...
    Οπότε κατά την ταπεινή μου εκτίμηση ούτε το CS unplugged μπορεί να με βοηθήσει άμεσα...

Ζητάω την βοηθειά σας ειδικά στο 3ο που με καίει άμεσα...


ark

Για να μην διαθέτει το σχολείο εργαστήριο σημαίνει πως δεν έκαναν μάθημα ΤΠΕ πέρσι. Μπορείς να ξεκινήσεις με πολύ βασικά όπως τι είναι υπολογιστής και από τι αποτελείται, πως ανοίγει και πως κλείνει. Με φωτοτυπία που θα ζωγραφίζουν την κάθε συσκευή. Α, Β, Γ πως χρησιμοποιείται το ποντίκι. Το πληκτρολόγιο και να ζωγραφίζουν τα πλήκτρα. Η ζωγραφική και το χρώμα βοηθάει, απασχολούνται και μαθαίνουν ταυτόχρονα. Τα παιδιά λένε ότι ξέρουν αλλά τα πιο απλά πράγματα θα χρειαστεί να τα επαναλάβεις πολλές φορές.

ark

Υπάρχει το Computer Maste level I μεταφρασμένο στα Ελληνικά

P.Tsiotakis

Καλημέρα,

προφανώς πρέπει να μπεις σε μια διαδικασία σταδιακής απόκτησης υπολογιστών μέχρι/αν γίνει κάτι κεντρικά (δωρεές, χορηγίες, λαχειοφόρους) με εμπλοκή του σχολείου και του συλλόγου γονέων και κηδεμόνων και του ΚΕΠΛΗΝΕΤ.

Μέχρι τότε προφανώς χρειάζεσαι εσύ έναν υπολογιστή (φορητό ή όχι) και προβολικό. Θα μπορείς με τη μορφή επίδειξης και συζήτησης στην ομάδα να χρησιμοποιείς πόρους από το ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ και τα μαθησιακά αντικείμενα, εκπαιδευτικό λογισμικό και προσομοιώσεις γενικά καθώς και εκπαιδευτικά σενάρια από την πλατφόρμα του ΑΙΣΩΠΟΥ. Μπορείς να σηκώνεις κυκλικά μαθητές και να χειρίζονται τον κεντρικό υπολογιστή μετά από συζήτηση και διαπραγμάτευση στην τάξη.

Φυσικά πρέπει και οφείλεις να χρησιμοποιήσεις εκπαιδευτικό και υλικό και δραστηριότητες UNPLUGGED από πηγές όπως:

Και αυτό διότι επιβάλλεται στην περίπτωσή σου, αλλά κυριότερον, είναι σημαντικό οι μαθητές να καταννοήσουν ότι η επιστήμη της Πληροφορικής έχει θεωρητικό υπόβαθρο και έννοιες που δεν εξαρτώνται αναγκαστικά από το εργαλείο των Η/Υ. Πολλές από αυτές τις δραστηριότητες είναι εκπληκτικές και επιτρέπουν την εντρύφηση ακόμη και σε δύσκολες προγραμματιστικές έννοιες ή πεδία όπως οι βάσεις δεδομένων και η κρυπτογραφία.

Με εκατοντάδες εκπαιδευτικούς πληροφορικής να διδάσκουν στο δημοτικό πλέον, θα ήταν ευχής έργον να διαμορφωθούν μικρές κοινότητες και ομάδες που θα μεταφράσουν/προσαρμόσουν τέτοια εκπαιδευτικά σενάρια και φύλλα εργασίας....

Προς το παρόν αναμένουμε τις οδηγίες διδασκαλίας του μαθήματος της Πληροφορικής στο Δημοτικό. Είναι, αν δεν απατώμαι, το μόνο αντικείμενο που δεν έχει δημοσιευτεί η εισήγηση της ομάδας εξορθολογισμού, από όλα τα μαθήματα και βαθμίδες εκπαίδευσης....

Καλή δύναμη.

ilias_s

#4
Δεν είναι λίγο περίεργο να ζητούν από κάποιον να κάνει ΤΠΕ σε Δ.Σ που δεν διαθέτει εργαστήριο (ή έστω ικανό αριθμό Η/Υ)? Γνωρίζεις ότι (τουλάχιστον) στο ολοήμερο πρόγραμμα του δηματικού τα διάφορα αντικείμενα που διδάσκονται τα παιδιά προβλέπονται στην περίπτωση που το ΔΣ διαθέτει την απαραίτητη υλικοτεχνική υποδομή για τη διεξαγωγή του μαθήματος?

Εντάξει, καλό είναι τα παιδιά να αποσυνδέσουν την Επιστήμη της Πληροφορικής από το εργάλειο που λέγεται Η/Υ αλλά όχι και έτσι! Δεν είναι δυνατό να κάνεις επί 1 χρόνο θεωρητικό μάθημα ΤΠΕ και μάλιστα σε παιδάκια αυτής της ηλικίας!!! Υπάρχουν έννοιες που μπορείς και πρέπει να περάσεις θεωρητικά στα παιδιά αλλά σε ένα μεγάλο βαθμό, νομίζω, πως σε αυτή την ηλικία πρέπει να δουλευτεί και η δεξιότητα. Μη το ξεχνάμε αυτό!

Καλά η 1η, 2η ή και η 3η ώρα κάπως θα περάσουν με θεωρία ή προβολή... στη 10η και τη 15η τι θα τους κάνεις?

Επίσης, εσύ θα πρέπει να μπεις στη διαδικασία απόκτησης Η/Υ (εδώ θα διαφωνίσω με τον Π.Τσιωτάκη)? Εσύ ούτε καν οργανική δεν έχεις στο σχολείο αυτό και η προμήθεια (έστω και από δωρεά) δεν είναι μία απλή διαδικασία που θα "τρέξει" ένας καθηγητής! Ο Δ/ντής που ζητάει προσωπικό χωρίς να έχει διασφαλίσει την υλικοτεχνική υποδομή και όσοι του το διαθέτουν θα πρέπει να ασχοληθούν πρώτα και κύρια!!!

Δεν ξέρω αν ακούγομαι κακός-περίεργος-αντιδραστικός ή ό,τι άλλο ΑΛΛΑ... μήπως "το νερό που ρίχνουμε στο κρασί μας" μας οδηγεί τελικά να θεωρούμε δεδομένο ότι θα πρέπει να ξεπερνάμε τα όρια του παραλογισμού κάθε φορά και περισσότερο?

Μήπως, σε απλά ελληνικά, πρέπει να σκεφτείς πως η διαθεσή σου εκεί εξυπηρετεί έναν πιο απλό, καθημερινό και καθόλου ευγενή σκοπό... του να μην υπερβαίνουν οι δάσκαλοι το υποχρεωτικό τους ωράριο (μετά ζητάνε υπερωρίες, δεν υποχρεούνται να κάθονται στο ολοήμερο και άλλα τέτοια!).

format_m

Θα συμφωνήσω με τον ilias_s ότι θεωρία στο δημοτικό είναι πολύ δύσκολο να κάνεις, ειδικά στις μικρές τάξεις.Πηγαίνω σε 2 δημοτικά σχολεία χωρίς εργαστήριο πληροφορικής, ο σύμβουλος σήμερα με ρώτησε αν ακολουθώ τον οδηγό σπουδών για το μάθημά μου και όταν του απάντησα ότι προσπαθώ αλλά είναι δύσκολο με ένα φορητό υπολογιστή κι έναν βιντεοπροβολέα που στήνω και ξε-στήνω από τάξη σε τάξη, μου απάντησε ότι πρέπει να τον διαβάσω και να τον εφαρμόσω με ό,τι μέσα διαθέτω. Ακολούθησε ένας δάσκαλος που μου είπε ότι πρέπει μόνη μου να στήσω ένα εργαστήριο με 3 φορητούς υπολογιστές που διαθέτει το σχολείο και να υποδείξω στον ηλεκτρολόγο που θα τους βάλω για να μου φτιάξει κανάλια και δίκτυο.Προς το παρόν, να δουλεύω με πολύμπριζα και να κολλήσω τα καλώδια στο πάτωμα για να μην είναι επικίνδυνα.Εγώ τι πρέπει να απαντήσω; Θα στήσω μόνη μου και αιθαίρετα όπως θέλω το εργαστήριο;Είναι δική μου υποχρέωση;

ilias_s

ΔΕ ΘΑ ΚΑΝΕΙΣ ΤΙΠΟΤΑ!!! (ήταν η πρώτη φράση που είπε η γυναίκα μου που είναι δασκάλα μόλις της διάβασα το post σου)

Πρώτα απ' όλα... ο σύμβουλος λέει όσα του επιβάλλεται να πει από τη θέση που είναι. Ειδικότερα αν είναι του κλάδου ΠΕ19 (αμφιβάλλω) θα έπρεπε να μη λέει ανοησίες και θα έπρεπε να δείχνει περισσότερη κατανόηση σε συναδέλφους που καλούνται να διδάξουν πληροφορική χωρίς υποδομές και να μη χρησιμοποιεί την κλασσική "ξύλινη γλώσσα" γιατί πέρα από στέλεχος της εκπαίδευσης είναι πρωτίστως εκπαιδευτικός και ο ρόλος του παιδαγωγικός.

Αν είναι, όπως υποψιάζομαι, του κλάδου ΠΕ70 (δασκάλων), γράψτον κανονικά! Πέρα από την παιδαγωγική καθοδήγηση δεν είναι αρμοδιότητά του να εκφέρει άποψη σχετικά με τη διδασκαλία μαθήματος που δεν είναι του κλάδου του ούτε να ασχολείται με τις (ανύρκτες) υποδομές των σχολείων που είναι στην ευθύνη του. Να αφήσει τις θεωρίες για κανένα δάσκαλο που τσιμπάει και να ασχοληθεί καλύτερα με την ανεπάρκεια των διαφόρων δ/ντών που δεν κατάφεραν να εξασφαλίσουν, εδώ και πάνω από μία 10ετία που διδάσκονται οι ΤΠΕ στο Ολοήμερο πρόγραμμα των ΔΣ, την ελάχιστη υποδομή.

Το στήσιμο του "εργαστηρίου" δεν είναι δική σου ευθύνη αλλά του Δ/ντή σε συνεργασία με το ΚΕΠΛΗΝΕΤ της περιοχής σου (στα ΚΕΠΛΗΝΕΤ υπάγονται και οι μονάδες της Π/θμιας). Εσύ, αν θες, μπορείς να προτείνεις στο δ/ντή να προμηθευτεί ένα access point για ασύρματη σύνδεση (δεδομένης της "δυσκολίας" να στηθεί κανονικά δομημένη καλωδίωση) ή αν διαθέτει χώρο όπου θα κάνεις μάθημα μόνιμα υπόδειξέ τη γωνία που θες να στήσεις τα laptop. Για λεπτομέρειες κανονικά θα πρέπει και πάλι να μιλήσει με το ΚΕΠΛΗΝΕΤ.

Ο δάσκαλος να αφήσει τις νουθεσίες για την τάξη του.

παρις

format_m  όταν  πήγα στο ΔΣ, είχα μονο router k καλωδίωση. Σιγα σιγά έστησα ένα ubuntu LTSP 12.04 χωρίς καθόλου windows. Αλλά το έκανα γιατι το ήθελα εγώ. Σαν να μου φαίνεται οτι έχεις δώσει αερα. Δεν είναι δικός/δική σου, δουλειά. Aν δεν βάλεις windows δεν βάζεις σκληρούς, CD/DVD μόνο αν θες, και άδειες windows οπότε κάθε σταθμός εργασίας είναι 140-160 ευρώ. Ο server θέλει λίγα παραπάνω χρήματα, i3 με 4 ή 8gb Ram & σκληρός. Στο λεω για να μην αγοράζεις άχρηστο hardware.

Εγώ αν δεν είχα εργαστήριο θα είχα μεγάλο πρόβλημα, δεν ξέρω τίποτα απο όλα αυτά που σου έδωσε ο Παναγιωτης Τσιωτάκης.

παρις

Παράθεση από: Παναγιώτης Τσιωτάκης στις 25 Σεπ 2016, 10:56:32 ΠΜ
Καλημέρα,

προφανώς πρέπει να μπεις σε μια διαδικασία σταδιακής απόκτησης υπολογιστών μέχρι/αν γίνει κάτι κεντρικά (δωρεές, χορηγίες, λαχειοφόρους) με εμπλοκή του σχολείου και του συλλόγου γονέων και κηδεμόνων και του ΚΕΠΛΗΝΕΤ.

Μέχρι τότε προφανώς χρειάζεσαι εσύ έναν υπολογιστή (φορητό ή όχι) και προβολικό. Θα μπορείς με τη μορφή επίδειξης και συζήτησης στην ομάδα να χρησιμοποιείς πόρους από το ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ και τα μαθησιακά αντικείμενα, εκπαιδευτικό λογισμικό και προσομοιώσεις γενικά καθώς και εκπαιδευτικά σενάρια από την πλατφόρμα του ΑΙΣΩΠΟΥ. Μπορείς να σηκώνεις κυκλικά μαθητές και να χειρίζονται τον κεντρικό υπολογιστή μετά από συζήτηση και διαπραγμάτευση στην τάξη.

Φυσικά πρέπει και οφείλεις να χρησιμοποιήσεις εκπαιδευτικό και υλικό και δραστηριότητες UNPLUGGED από πηγές όπως:

Και αυτό διότι επιβάλλεται στην περίπτωσή σου, αλλά κυριότερον, είναι σημαντικό οι μαθητές να καταννοήσουν ότι η επιστήμη της Πληροφορικής έχει θεωρητικό υπόβαθρο και έννοιες που δεν εξαρτώνται αναγκαστικά από το εργαλείο των Η/Υ. Πολλές από αυτές τις δραστηριότητες είναι εκπληκτικές και επιτρέπουν την εντρύφηση ακόμη και σε δύσκολες προγραμματιστικές έννοιες ή πεδία όπως οι βάσεις δεδομένων και η κρυπτογραφία.

Με εκατοντάδες εκπαιδευτικούς πληροφορικής να διδάσκουν στο δημοτικό πλέον, θα ήταν ευχής έργον να διαμορφωθούν μικρές κοινότητες και ομάδες που θα μεταφράσουν/προσαρμόσουν τέτοια εκπαιδευτικά σενάρια και φύλλα εργασίας....

Προς το παρόν αναμένουμε τις οδηγίες διδασκαλίας του μαθήματος της Πληροφορικής στο Δημοτικό. Είναι, αν δεν απατώμαι, το μόνο αντικείμενο που δεν έχει δημοσιευτεί η εισήγηση της ομάδας εξορθολογισμού, από όλα τα μαθήματα και βαθμίδες εκπαίδευσης....

Καλή δύναμη.
Ολα τα underline αν μπορείς να μας δώσεις link ή περισσότερες πληροφορίες.