Σχέδιο Προγράμματος για την Α', Β' & Γ' Λυκείου

Ξεκίνησε από skoud, 02 Οκτ 2010, 11:50:30 ΠΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

geokra


Gnirut

Καλά τα κείμενα που έχουν γραφτεί αλλά επίσης καλό θα ήταν και το να καταθέταμε μαζί και μια συγκεκριμένη πρόταση για ουσιαστική αναβάθμιση των πληροφορικών μαθηματων στο λύκειο.

Δυστυχώς για οποιαδήποτε παιδαγωγική επιτροπή π.χ. αυτό το 37ωρο "Διερευνώ-Δημιουργώ-Ανακαλύπτω" στην Α', Β' Λυκείου είναι ασαφές και χωρίς κάποιο συγκεκριμένο παιδαγωγικό στόχο, οπότε και υποψήφιο για "κόψιμο". Καλά δεν συζητάμε δε για εκείνη την έρμη Τεχνολογία Επικοινωνιών στην παρούσα της μορφη. Πάλι καλά που ύστερα από τόσα χρόνια εδέησε κάποιος και έκοψε αυτό το 7ο κεφάλαιο, το τι τράβαγα κάθε χρόνο να εξηγήσω στους μαθητές τι σχέση έχει η τεχνική σχεδίαση με τις επικοινωνίες δεν λέγεται.

Γιάννης Αναγνωστάκης

Παράθεση από: geokra στις 14 Οκτ 2010, 11:26:37 ΠΜ
πολύ καλό στο diorismos.gr, μπράβο συνάδελφοι.

Πράγματι πολύ καλή κίνηση

Καλό θα ήταν να δημοσιευτούν τέτοια κείμενα σε όσο περισσότερα ειδησιογραφικά sites ή εφημερίδες είναι εφικτό

Επίσης

θα πρότεινα σταδιακά να γίνει μία πρώτη κουβέντα και να ειπωθούν προτάσεις για την ύλη των 2 μαθημάτων (σύμφωνα και με την ανακοίνωηση της ΠΕΚΑΠ)  που θα υποβάλλουμε στην δημόσια διαβούλευση ....


skoud

Η κατάσταση δυσκολεύει.. : http://www.vimeo.com/15800330

Πρέπει όλοι να εντείνουμε τις προσπάθειές μας, τώρα, με κάθε τρόπο!

Ας αφήσουμε πολλές και δευτερεύουσες λεπτομέρειες και μικροδιαφορές μας, για αργότερα.



Ενώ οι μαθητές ξέχασαν από καιρό τα λάθη του δασκάλου, αυτός ακόμα τα θυμάται...

skoud

Θέση Συμβούλων Πληροφορικής για το Νέο Σχολείο

Στο πλαίσιο της επικείμενης δημόσιας διαβούλευσης και με βάση το σχέδιο της επιτροπής για το Νέο Λύκειο οι Σχολικοί Σύμβουλοι της Πληροφορικής στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση θέλουμε να εκφράσουμε την άποψή μας σχετικά με το σχεδιασμό του Νέου Λυκείου.
Ο στόχος της πολιτείας για τη δημιουργία του ψηφιακού σχολείου που θα καλύπτει τις σύγχρονες ανάγκες των πολιτών της ψηφιακής εποχής, της ηλεκτρονικής δημοκρατίας και της δια βίου μάθησης απαιτεί την ολοκληρωμένη και αυτοδύναμη ύπαρξη γνωστικών αντικειμένων Πληροφορικής για τους μαθητές όλων των βαθμίδων. Τα γνωστικά αντικείμενα αυτά αναπτύσσουν την ικανότητα κατανόησης και επίλυσης πραγματικών προβλημάτων. 
Θεωρούμε ότι είναι απαραίτητο ο μαθητής του Νέου Λυκείου να έχει τη δυνατότητα να εμβαθύνει στην ψηφιακή παιδεία, ώστε
(α) να αποκτά ικανότητες μεθοδολογικού χαρακτήρα και να αξιοποιεί ικανότητες δημιουργικής, αλγοριθμικής, αναλυτικής και συνθετικής σκέψης
(β) να αντιμετωπίζει κριτικά και να παρεμβαίνει δημιουργικά στη διαμόρφωση της ψηφιακής πραγματικότητας.

Για το σκοπό αυτό δε θα πρέπει να διακόπτεται η συνέχεια της διδασκαλίας της Πληροφορικής μετά το Γυμνάσιο και μέχρι την αποφοίτηση από το Λύκειο.
Για τους ανωτέρω λόγους  προτείνουμε την ύπαρξη αυτόνομης ομάδας μαθημάτων Πληροφορικής στο Νέο Λύκειο και ζητάμε να έχουμε τη δυνατότητα να αναπτύξουμε και να τεκμηριώσουμε τις θέσεις μας σε μια επικείμενη συνάντηση

Οι Σχολικοί Σύμβουλοι Πληροφορικής

Ανανίδου Δήμητρα        Δυτικής Θεσσαλονίκης
Γώγουλος  Γεώργιος      Δυτικής Κρήτης
Θεοφανέλλης  Τιμολέων   Β. Αιγαίου
Κανίδης Ευάγγελος       Γ Αθήνας και Δυτικής Αττικής
Καράκιζα Τσαμπίκα       Νοτίου Αιγαίου
Κοτίνη Ισαβέλλα         Σερρών
Κολοκοτρώνης Δημήτριος   Θεσσαλίας (Λάρισσα)
Κωτσάκης  Σταύρος       Πελοπόννησος (Δ/ση Αρκαδίας)
Λαδιάς Αναστάσιος       Β Αθήνας και Ανατολικής Αττικής
Λιακέας Γεώργιος        Πελοπόννησoυ (Δ/ση Μεσσηνίας)
Λιγνός Ιωάννης          Πειραιώς και Δ Αθήνας
Μπαρμπόπουλος Γεώργιος  Αιτωλοακαρνανίας
Μπελεσιώτης Βασίλης     Α Αθήνας
Μπέλλου Ιωάννα          Ηπείρου (Ιωαννίνων)
Πανσεληνάς Γεώργιος     Ανατολική Κρήτη
Πολυμέρης  Γεράσιμος    Περιφ. Ιονίων  Νήσων
Ναλμπάντη Θεοδώρα       Θράκης
Στυλιανού Ευάγγελος     Ν. Πέλλας και Ν. Ημαθίας
Τζελέπη Σοφία           Αντ. Θεσσαλονίκης και Χαλκιδικής
Τσεπαπαδάκης Ανδρέας    Κυκλάδων

Ενώ οι μαθητές ξέχασαν από καιρό τα λάθη του δασκάλου, αυτός ακόμα τα θυμάται...

ntzios kostas

#275
Είναι πεντακάθαρο τι εννοούν πληροφορική. Αν δεν τους εξηγήσουμε τι κάνουμε στο λύκειο, τη μάχη λογικότατα τη χάνουμε.

Μα είναι δυνατόν δεν υπάρχει ένας σύμβουλος θετικών επιστημών ώστε να τους αναφέρει την λέξη αλγοριθμική και προγραμματισμός; Που νομίζουν ότι εξετάζονται τα παιδιά στη Γ λυκείου στο Word; Ότι στις σχολές πληροφορικής δεν υφίστανται αυτά τα μαθήματα;


Μήπως πρέπει να στείλουμε στον κύριο που μιλάει με την υπουργό κανένα email και να του εξηγήσουμε τι κάνουμε στο λύκειο και τι πάει να κόψει το υπουργείο; Γιατί μου φαίνεται ότι είναι βαθιά νυχτωμένος.

Επίσης η άποψη μου είναι τη λέξη "ψηφιακό" να μην την πολύ χρησιμοποιούμε. Άραγε οι Πανεπιστημιακοί έχουν πλέον ενημερωθεί για την κατάσταση;

ΥΓ. Θα δείτε ότι με αυτή τη λογική θα τεθεί και θέμα ύπαρξης των σχολών πληροφορικής.
Το μάθημα Ανάπτυξη Εφαρμογών δεν έχει σαν στόχο την εκμάθηση κάποιου συγκεκριμένου προγραμματιστικού περιβάλλοντος ούτε την καλλιέργεια προγραμματιστικών δεξιοτήτων από τη μεριά των μαθητών. Δεν αποσκοπεί στη λεπτομερειακή εξέταση της δομής, του ρεπερτορίου και των συντακτικων κανόνων κάποιας γλώσσας...

sstergou

Πληροφορική είναι το Word Processing, το Excel και το Powerpoint, απαραίτητα εφόδια για κάθε φοιτητή.....

Συνάδελφοι, πρέπει να διαχωρίσουμε την πληροφορική από την χρήση υπολογιστή.
Αν ποτέ κάποια αντιπροσωπεία συναντηθεί με εκροσωπο του υπουργείου αυτό είναι το πρώτο που πρέπει να συζητηθεί.
Από κει και πέρα ας πάρουν τις αποφάσεις τους.

Είναι ντροπή μία επιστήμη να ταυτίζεται με μια σουίτα γραφείου.

Παρακάτω βέβαια λέει ότι θα φέρει τη silicon valley στην ελλάδα. Προφανώς στο υπουργείο δεν έχουνε αρκετούς δακτυλογράφους.

Νίκος Αδαμόπουλος

Έχουμε κανένα νέο από τα τμήματα της τριτοβάθμιας; Είχα ακούσει για μια προσπάθεια ενημέρωσής τους... Θα ανταποκριθούν;

akpa

Πρέπει να κινηθούμε άμεσα, με πραγματικές ουσιαστικές προτάσεις.

To mediawiki θα το σηκώσετε τελικά;
Εκτός από τις ανακοινώσεις της ΠΕΚΑΠ που μπορούν να βγαίνουν σε διαβούλευση πριν σταλούν, είναι πολύ χρήσιμο ως εργαλείο για να συνθέσουμε ένα προσχέδιο με το τι προτείνουμε να περιλαμβάνει η ύλη του νέου Λυκείου.
Και, γιατί οχι, να γράψουμε και το βιβλίο το ίδιο.

people are motivated by profit.

Keep Growing

...αφήστε τις προτάσεις, αυτοί δεν αστειεύονται, πρέπει να αντιδράσουμε δυναμικά, πρέπει να βγούμε στους δρόμους, ...εγώ είμαι έτοιμος μέχρι και απεργία πείνας να κάνω...
...αυτοί είναι αδίστακτοι, δέρνουν γυναίκες και παιδιά,
...θα κάτσουν να ασχοληθούν με τα κείμενα;
...όπου και να γυρίσεις το βλέμμα σου, βλέπεις πλέον κρατική βία και καταστολή...
τι δημοκρατία είναι αυτή να πάρει ευχή, ...τί λαός είμαστε;
Ο Έρωτας (του Εκπ/κου Πληροφορικού) στ' αλώνια της καλδέρας (του υπνωτισμού).

akpa

Παράθεση από: Keep Growing στις 14 Οκτ 2010, 08:01:19 ΜΜ
...θα κάτσουν να ασχοληθούν με τα κείμενα;

Οχι δεν θα ασχοληθούν με τα κείμενα. Εμείς θα ασχοληθούμε.
Με τα δικά μας κείμενα. Και θα αγνοήσουμε τα δικά τους.

Συνάδελφε, το σύστημα υπάρχει, αυτοί υπάρχουν επειδή εμείς τους υπακούμε, επειδή εμείς τους δίνουμε σημασία.
Η λύση δεν είναι να βγούμε στους δρόμους, η λύση είναι στο να αγνοήσουμε τους δικούς τους δρόμους, την ύπαρξή τους γενικότερα, και τις παράλλογες εντολές τους. Η λύση είναι να χαράξουμε και να ακολουθήσουμε το δικό μας δρόμο.
people are motivated by profit.

dtsilog

Για άλλη μια φορά τα ίδια... Επιπεδοποίηση της Επιστήμης Πληροφορικής.

Η ερώτηση του δημοσιογράφου πολύ σωστή και σαφής: "Λείπει η Πληροφορική από τα 3 σημαντικότερα χρόνια στο Γενικό Λύκειο". Βέβαια η παρομοίωση του της Επιστήμης της Πληροφορικής με τη σουίτα του Office ατυχής και απράδεκτη.

Το ίδιο σαφής και ξεκάθαρη η απάντηση της Διαμαντοπούλου για την Πληροφορική στο Γενικό Λύκειο: "Πλέον κάνουμε την Πληροφορική στοιχείο-εργαλείο για τη διδασκαλία όλων των μαθημάτων από τα Αρχαία μέχρι τη Χημεία". Καμία λοιπόν απάντηση για ανεξάρτητο γνωστικό αντικείμενο. Γιατί; Γιατί προφανώς αυτό είναι το σχέδιο τους, απλά να μην υπάρχει.

Για άλλη μια φορά γινόμαστε θεατές στο ίδιο έργο. Το ΚΑΠΕΛΩΜΑ της Πληροφορικής.

Από τότε που μπήκε στα σχολεία τη χρησιμοποίησαν οι ίδιοι άνθρωποι που κυβερνούν και τώρα, για να εξυπηρετήσουν άλλους σκοπούς, που καμία σχέση δεν είχαν με το καλό της εκπαίδευσης. Από τη δεκαετία του 90 μέχρι και σήμερα. Κάτι μου λέει ότι όπως και τότε έτσι και τώρα θα τη χρησιμοποιήσουν ως "στοιχείο-εργαλείο" για να δημιουργήσουν ώρες διδασκαλίας για τις γνωστές ειδικότητες των συναδέλφων μας.

Το μόνο καλό είναι πως τώρα βλέπουμε με βεβαιότητα τι ακριβώς σχεδιάζουν. Το γιατί μπορεί ο καθένας να το υποθέσει.

Να πω ένα μπράβο στο συνάδελφο Σταύρο Κουνάδη, φαίνεται πως κάποιοι ενδιαφέρονται πραγματικά και παρακολουθούν από κοντά τις εξελίξεις που μας αφορούν όλους άμεσα. Το ίδιο ενδιαφέρον πρέπει να δείξουμε όλοι μας για να μπορέσουμε να αντιδράσουμε δυναμικά.
Πολύ νωρίς είδες τα Όχι να γίνονται Ίσως... ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ και ΑΝΤΙΔΡΑΣΗ έννοιες που ΧΑΘΗΚΑΝ! (*ΔΕΝ)

Keep Growing

" Η λύση είναι να χαράξουμε και να ακολουθήσουμε το δικό μας δρόμο."

...είμαι όλος αυτιά...

ΥΓ. Συγγνώμη για το λάθος post
Ο Έρωτας (του Εκπ/κου Πληροφορικού) στ' αλώνια της καλδέρας (του υπνωτισμού).

evry

Παράθεση από: dtsilog στις 14 Οκτ 2010, 08:15:24 ΜΜ
Η ερώτηση του δημοσιογράφου πολύ σωστή και σαφής: "Λείπει η Πληροφορική από τα 3 σημαντικότερα χρόνια στο Γενικό Λύκειο". Βέβαια η παρομοίωση του της Επιστήμης της Πληροφορικής με τη σουίτα του Office ατυχής και απράδεκτη.

Ο κύριος που πήρε την συνέντευξη από την υπουργό δεν είναι δημοσιογράφος. Είναι IEEE Fellow!!! και μάλιστα ήταν διευθύνων σύμβουλος στην HP, και ένα από τα επιτεύγματά του (από ότι λέει) ήταν ότι έπεισε την HP να βάλει το UNIX στα μηχανάκια της. Ασχολείται με την πληροφορική από την δεκαετία του 60. Αυτό θα πρέπει να μας προβληματίσει, πως ένας άνθρωπος με αυτό το background κάνει αυτές τις ερωτήσεις.
Το βιογραφικό του είναι στο παρακάτω λινκ
http://laliotis.org/resume.htm
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

dtsilog

Πολύ νωρίς είδες τα Όχι να γίνονται Ίσως... ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ και ΑΝΤΙΔΡΑΣΗ έννοιες που ΧΑΘΗΚΑΝ! (*ΔΕΝ)