Επαγγελματικό Λύκειο > Προγραμματισμός Υπολογιστών

Ασκήσεις, σημειώσεις, κλπ-Eνότητα 1η (Κεφάλαια 1-2)

(1/6) > >>

iliasthes:
Λοιπόν κάνω την αρχή και ανοίγω το τόπικ.


Ελέω προσωρινών προγραμμάτων του σχολείου κάναμε αυξημένες κατά 50% τις ώρες του συγκεκριμένου μαθήματος, οπότε ολοκληρώθηκε η 1η ενότητα ήδη (Κεφ 1 και 2).
Συνειμμένο υπάρχει ένα τεστάκι που γράψαμε στο τέλος της ενότητας.  Επίσης πέρα από το βιβλίο,αξιοποιήθηκε ένα πρόβλημα από την αλγοριθμική. Συγκεκριμένα το ΘΕ01: Ακουλουθιακή δομή και μεταβλητές η δραστηριότητα από την Αριθμητική στην Αλγοριθμική. Οι μαθητές συμπληρώσανε τα βήματα 1,2,3 από τα 6 της άσκησης, αφού μέχρι εκεί έχουνε διδαχτεί. Στην συνέχεια τους ζητήθηκε να επαναδιατυπώσουνε το πρόβλημα "γενικεύοντας" το, έτσι ώστε και ο καθορισμός των απαιτήσεων του προβλήματος και η ανάλυση να γίνει για το γενικό πρόβλημα. Στη συνέχεια ακολούθησαν παρόμοιες ασκήσεις.

Αυτό που θα ήθελα αν κάποιος συνάδελφος έκανε κάτι διαφορετικό, είναι για τους ορισμούς που δίνει το βιβλίο για τα δεδομένα, των καθορισμό κλπ, γιατί μου φάνηκαν αρκετά μπερδεμένα.

bouz:
Οι ασκήσεις που τους έβαλες είναι μια χαρά. Εγώ τους έκανα την άσκηση με τη βαθμολογία μιας ομάδας μπάσκετ από το σχολικό. Επίσης, η άσκηση του σχολικού με τη ΔΕΗ μου φαίνεται πολύ τραβηγμένη για τόσο νωρίς. Βέβαια δε γνωρίζω τι ξέρουν τα παιδιά γιατί δεν έχω ξαναδιδάξει σε ΕΠΑΛ

Συνάδελφοι πως σας φάνηκε η ύλη?Εμένα μου φάνηκε μεγάλη και εκτιμώ πως θα έχω πρόβλημα.

Ακόμα, έχει εξαιρεθεί η παρ. 4.4.4 που είναι η αναδρομή. Στην παράγραφο όμως 12.2.1, που είναι εντός ύλης την αναφέρει  :D ?

gergerman:
Γεια σας συνάδελφοι και καλή χρονιά. Χθες ξεκίνησα και εγώ τη διδασκαλία του μαθήματος στη Γ τάξη του ΕΠΑΛ και πριν θέσω κάποιες ερωτήσεις θα ήθελα να καταθέσω κανα δυο παρατηρήσεις:

1) Σχετικά με το υπάρχον topic, πιστεύω ότι θα μας φανεί πολύ χρήσιμο στην πορεία του χρόνου, ώστε να προσπαθήσουμε να άρουμε τις όποιες ασάφιες και παραλήψεις του βιβλίου.

1) Με μια πρώτη ματιά το βιβλίο μου φαίνεται αρκετά κακογραμμένο. Θα έλεγα ότι μπερδευει το μαθητή ενώ δεν αποσαφηνίζει καλά κάποια λεπτά σημεία.

2) Ας ελπίσουμε ότι θα "τραβήξει" το μάθημα, αναλογιζόμενοι το κατα κύριο λόγο αδιάφορο ακροατήριο, σε σχέση με τους μαθητές του ΓΕΛ.

Τώρα, να ρωτήσω κάποια πράγματα ...

1) Υπάρχει κάπου βιβλίο καθηγητή,με κάποιες υποδείξεις και κυρίως με λύσεις των ασκήσεων του βιβλίου;Η΄ακόμα έχετε δει στην αγορά κάποιο βοήθημα για το μάθημα αυτο;

2) Στο ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1 μπορείτε να δώσετε μια περαιτέρω εξήγηση της έννοιας της συνθήκης που μπαίνει στον πίνακα δεδομένων-ζητούμενων; Πότε υπάρχει κάτι τέτοιο; Φαντάζομαι όχι σε κάθε πρόβλημα.

3) Επίσης στην άσκηση 2 του βιβλίου, με το λογαριασμό της ΔΕΗ,πως διατυπώσατε τη διάκριση που  πρέπει να γίνει αν οι ΚW είναι μεγαλύτερες του 100 ή όχι( αλλάζει ο τρόπος υπολογισμού του κόστους ), στις σχέσεις ζητουμένων-δεδμένων . Όποιος μπορεί ας ανεβάσει μια πιθανή λύση της άσκησης.

Ευχαριστώ και καλή συνέχεια ...

vassilisB:
Καλημέρα και καλή χρονιά σε όλους. Διδάσκω για πρώτη φορά το μάθημα και διαβάζοντας το κεφάλαιο 4, ομολογώ ότι με μπέρδεψε σε αρκετά σημεία, μιας και σε σχέση με την ΑΕΠΠ δεν είναι τόσο αυστηρά δομημένο. Απορίες (λίγο χαζές!) λοιπόν :
1) Ο αλγόριθμος ξεκινάει με την εντολή "Αλγόριθμος", ή απλά εσωκλείουμε τις εντολές Στο "Αρχή" - "Τέλος"?
2) Η εντολή εκχώρησης είναι το ρήμα "Βάλε", ο τελεστής "=" ή ο τελεστής εκχώρησης "<--"? Στη σελίδα 25 στον αντίστοιχο πίνακα με τις εντολές φαίνονται τα ρήματα '"Βάλε" και "Αντικατέστησε". Στη σελίδα 31 χρησιμοποιείται ο τελεστής "=", ενώ στην ίδια σελίδα στο διπλανό διάγραμμα ροής χρησιμοποιούνται και το "=" και ο τελεστής εκχώρησης  :o. Ομολογώ ότι κάπου εκεί χάθηκε η μπάλα  ;D
3) Η εντολή Διάβασε χρησιμοποιείται μόνη της, π.χ. Διάβασε αριθμός ή συντάσσεται ως εξής : Διάβασε τα δεδομένα : αριθμός ?
4) Για τις αριθμητικές πράξεις χρησιμοποιούνται οι αριθμητικοί τελεστές (+,-,* κλπ) ή τα ρήματα σε προστακτική, δηλαδή Πολλαπλασίασε κοκ?
5) Στη δομή επιλογής και συγκεκριμένα στην εντολή Αν..τότε..αλλιώς, οι εντολές εσωκλείονται σε Αρχή και Τέλος? Στο βιβλίο δεν αναφέρεται κάτι τέτοιο, αλλά τότε πώς διαχωρίζονται οι εντολές που περιλαμβάνει το "αλλιώς"? Για παράδειγμα, στο παρακάτω τμήμα αλγορίθμου :

Διάβασε χ
Αν Χ < 0
Τότε Ψ = Ψ + 1
Αλλιώς  Ψ = Ψ - 1
           Εμφάνισε Ψ

η εντολή Εμφάνισε Ψ θα εκτελεστεί στην περίπτωση Αλλιώς ή θα εκτελεστεί σε κάθε περίπτωση. Δηλαδή, πού κλείνει η εντολή ΑΝ????
6) Στο διάγραμμα ροής (σελ. 27) γιατί στην εντολή Διάβασε ή στις εντολές εκχώρησεις δεν γράφει τα πάντα μέσα στο σχήμα, αλλά βάζει μόνο την εντολή και τα υπόλοιπα δίπλα??
7) Στο διάγραμμα ροής (σελ. 26) δίνεται ένα ξεχωριστό σχήμα για την εκτύπωση? Καλά δεν υπάρχει το πλάγιο παραλληλόγραμμο για εντολές Εισόδου - Εξόδου? πότε θα χρησιμοποιηθεί το συγκεκριμένο σχήμα?  :-\
8. Στο διάγραμμα ροής υπάρχει ο κύκλος που φανερώνει το σημείο διακλάδωσης. Από ότι είδα το χρησιμοποιεί μόνο στη δομή επανάληψης. Δε συμβολίζει ο κύκλος την ένωση δύο γραμμών? Γιατί δεν το χρησιμοποιεί και στο κλείσιμο της εντολής Αν..τότε..αλλιώς στο σημείο που ενώνονται το Αληθής - Ψευδής?
9) Στο κάτω μέρος της σελίδας 30 χρησιμοποιεί το σχήμα του πολύγωνου. Στο παρακείμενο μπλε κουτί δίνει την εντολή με την οποία χρησιμοποιείται αυτό το σχήμα. Είναι η εντολή switch...case η λάθος έχω καταλάβει? Το χρησιμοποιούμε ποτέ αυτό το σχήμα στο μάθημα ή όχι?
10) Το διάγραμμα της εντολής Για... είναι αυτό το κλειστό κουτί?? Δεν έπρεπε να χρησιμοποιεί κάποια συνθήκη? Πού τοποθετούνται διαγραμματικα οι εντολές που ακολουθούν το τέλος της  εντολής Για? Και οι εντολές μέσα στη Για γράφονται μέσα στο πλαίσιο που σχηματίζεται, όπως στη σελίδα 32?
11) Είναι δυνατόν σχολικό βιβλίο για πανελλαδικώς εξεταζόμενο μάθημα να μην έχει 1 παράδειγμα για κάθε εντολή?!!!  >:(
12) Αν εμείς έχουμε τόσες απορίες, ένας μαθητής που θα βασιστεί στο σχολικό υπάρχει περίπτωση να καταλάβει κάτι μέσα από αυτό?  :laugh:

Ουφ, ζαλίστηκα και σας ζάλισα το ξέρω, συγγνώμη. Ευχαριστώ.
Φιλικά, Βασίλης
 

bouz:
Φίλε gegerman το βιβλίο καθηγητή το ψάχνουνε (έτσι έμαθα) και ελπίζω να το έχουμε σύντομα στα χέρια μας.

Σχετικά με τη συνθήκη, από ότι κατάλαβα χρησιμοποιείται για την ορθότητα των δεδομένων του αλγόρίθομου (δες ΚΕΦ 2). Για παράδειγμα στην άσκηση 1 κεφάλαιο 2 η συνθήκη θα μπορούσε να είναι η εξής:
Το πλήθος των νικών μιας ομάδας πρέπει να είναι μικρότερο ή ίσο από το πλήθος των παιχνιδιών που παίζει σε μια αγωνιστική περίοδο.

Τέλος με την άσκηση της ΔΕΗ, νομιζω πρέπει να γίνει διαχωρισμός δύο περιπτώσεων (δε μπόρεσα να βρω άλλη λύση), το οποίο εκτίμησα ότι ήταν δύσκολο να το καταλάβουν τα παιδιά για αυτό και δεν την έκανα καθόλου στην τάξη.

Πλοήγηση

[0] Λίστα μηνυμάτων

[#] Επόμενη σελίδα

Μετάβαση στην πλήρη έκδοση