ΑΠΟΡΙΑ ΣΤΗΝ ΕΠΙΛΕΞΕ

Ξεκίνησε από ΤΙΜ, 21 Αυγ 2019, 01:21:06 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

ΜΑΚΡΙΔΑΚΗ ΣΤΕΛΛΑ

Έστω η εκφώνηση της άσκησης σελ 50 από τις λύσεις ΙΕΠ.
Παραθέτω τους παρακάτω τρόπους. Είναι όλοι σωστοί;

1.
ΑΝ κβ >= 0 ΤΟΤΕ
   ΕΠΙΛΕΞΕ κβ
   ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ <= 2000
      αξία <- κβ*1.52
   ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ <= 3200
      αξία <- 2000*1.52 + (κβ - 2000)*2.03
   ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΑΛΛΙΩΣ
     αξία <- 2000*1.52 + 1200*2.03 + (κβ - 3200)*4.65
   ΤΕΛΟΣ_ΕΠΙΛΟΓΩΝ
  ΑΛΛΙΩΣ
ΓΡΑΨΕ 'Λάθος δεδομένα...'
ΤΕΛΟΣ_ΑΝ

2.
ΑΝ κβ >= 0 ΤΟΤΕ
   ΕΠΙΛΕΞΕ κβ
   ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ 0..2000
      αξία <- κβ*1.52
   ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ 2001..3200
      αξία <- 2000*1.52 + (κβ - 2000)*2.03
   ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΑΛΛΙΩΣ
     αξία <- 2000*1.52 + 1200*2.03 + (κβ - 3200)*4.65
   ΤΕΛΟΣ_ΕΠΙΛΟΓΩΝ
  ΑΛΛΙΩΣ
ΓΡΑΨΕ 'Λάθος δεδομένα...'
ΤΕΛΟΣ_ΑΝ

3.
   ΕΠΙΛΕΞΕ κβ
   ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ <= 2000
      αξία <- κβ*1.52
   ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ <= 3200
      αξία <- 2000*1.52 + (κβ - 2000)*2.03
   ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΑΛΛΙΩΣ
     αξία <- 2000*1.52 + 1200*2.03 + (κβ - 3200)*4.65
   ΤΕΛΟΣ_ΕΠΙΛΟΓΩΝ

akalest0s

Στην 3η περίπτωση, γιατί αγνοείς τον περιορισμό κβ >= 0? Μπορεί να είναι λογικό ότι θα είναι μεγαλύτερο του 0, αλλά νομίζω δεν μπορείς έτσι αυθαίρετα να αγνοήσεις τον περιορισμό, ειδικά από την στιγμή που το συμπεριλαμβάνει ο δοσμένος πίνακας.
"Abstraction is not the first stage, but the last stage, in a mathematical development." MK
"I don't want to write about a high level thing, unless I fully understand about a low level thing" DK

ΜΑΚΡΙΔΑΚΗ ΣΤΕΛΛΑ

Με το σκεπτικό ότι σε όλες τις ασκήσεις που υπάρχουν και στα βοηθήματα τις λύνουμε με πολλαπλής και δεν βάζουμε εμφωλευμένες αλλά κατευθείαν πχ χ<=1000 γιατί να βάλουμε εδώ ;

anestis85

Καλησπέρα σε όλους,
σύμφωνα με τη νέα ύλη γνωρίζουμε ότι:
Η  <λίστα_τιμών_Ν> μπορεί να αποτελείται από: διακριτές τιμές (π.χ. 1, 5, 8), από περιοχή τιμών από...έως  (π.χ. από 4 έως 20) ή να υπακούν σε μια συνθήκη (π.χ. < 30). Στη <λίστα_τιμών_Ν>  ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ η χρήση των τελεστών ΚΑΙ, Ή, ΌΧΙ.
Η δική μου απορία είναι η εξής: Μπορώ να βάλω κείμενο στην Επίλεξε;

πχ.
Διάβασε Ον
Επίλεξε Ον
Περίπτωση "Κώστας"
     Γράψε "Σε λένε Κώστα"
Τέλος_Επιλογών

Προσωπική μου εκτίμηση είναι ότι δεν επιτρέπεται. Η θεωρία αναφέρει το τί μπορεί να μπει στη λίστα τιμών. Αλλά όχι αποκλειστικά...

ikariofil

το κείμενο δεν είναι μια αλφαριθμητική τιμή; Για ποιο λόγο να μην επιτρέπεται;

P.Tsiotakis

έχει δίκιο ο Ηλίας
επιτρέπονται οι αλφαριθμητικές τιμές

το νέο βιβλίο έχει και παράδειγμα με λογικές τιμές

gthal

#21
Παράθεση από: anestis85 στις 25 Νοε 2019, 12:50:11 ΜΜ
Η  <λίστα_τιμών_Ν> μπορεί να αποτελείται από: διακριτές τιμές (π.χ. 1, 5, 8), από περιοχή τιμών από...έως  (π.χ. από 4 έως 20) ή να υπακούν σε μια συνθήκη (π.χ. < 30). Στη <λίστα_τιμών_Ν>  ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ η χρήση των τελεστών ΚΑΙ, Ή, ΌΧΙ.
Έχει βρει κανείς παράδειγμα σύνταξης  με περιοχή τιμών από...έως   ;
πχ πώς θα συντασσόταν το από 4 έως 20  χωρίς συνθήκες;

EDIT:  Εντάξει, μόλις είδα τις λύσεις από το ΙΕΠ  :-X 
Διάβασα και τις σχετικές συζητήσεις (είχα πολύ καιρό να μπω στο Στέκι)... Τι να πω... να προσθέσω κι εγώ την απογοήτευσή μου και την απελπισία μου  :'(
Δε μπορεί να διδαχθεί φέτος αυτό το μάθημα όπως το κάνανε  >:(

EDIT 2:
Και δηλαδή, να ρωτήσω κάτι; Το ΙΕΠ εξέδωσε αυτές τις λύσεις ώστε να επανακαθορίσει τον τρόπο σύνταξης; Η λύση ορίζει τον τρόπο σύνταξης, ή ο τρόπος σύνταξης ορίζει τη λύση; Εγώ λοιπόν γυρνάω και απαντάω στο ΙΕΠ και στην κοινότητα ολόκληρη ότι η λύση του είναι λάθος, γιατί δεν ακολουθεί τη σύνταξη που ορίζει το βιβλίο, τόσο το παλιό όσο και το καινούριο. Η σύνταξη μιλάει για λίστα τιμών. Οπουδήποτε στη ΓΛΩΣΣΑ έχουμε ορίσει λίστα αντικειμένων (πχ λίστα παραμέτρων, ή λίστα μεταβλητών στο τμήμα δηλώσεων, λίστα μεταβλητών δίπλα σε μία Διάβασε ή μια Γράψε) είναι τα αντικείμενα αυτά χωρισμένα με κόμμα. Το 4 .. 20  ΔΕΝ είναι λίστα τιμών όσον αφορά τη ΓΛΩΣΣΑ. Πότε το ξαναείδαμε αυτό;;; Το φτιάξαμε μόλις σήμερα!! και πρόκειται για τρανταχτή ασυνέπεια!! (ούτε βέβαια το <20 είναι λίστα τιμών - και σε αυτό είμαι πολύ αντίθετος)
Αυτό το "Οι τιμές αυτές μπορεί να είναι διακριτές τιμές, περιοχή τιμών από...έως ή να υπακούν σε μια συνθήκη" (ειδικά αυτό το από...έως) είναι τόόόόσο χαλαρό που μπορεί ο καθένας να το εκλάβει (και άρα να το συντάξει) όπως θέλει. Έτσι το ΙΕΠ το συντάσσει ως  <τιμή1> .. <τιμή2>  χωρίς να επικυρώνεται αυτή η σύνταξη πουθενά στο βιβλίο (άσε που το βιβλίο έχει τρεις τελείες και όχι δύο  :police: ).  Αν είναι να το δεχτούμε, τότε και κάποιος μαθητής που μπορεί να το συντάξει ως <τιμή1> --> <τιμή2> (είναι κι αυτός ένας τρόπος να συμβολίσω περιοχή τιμών από...έως όταν δεν υπάρχει ένας ήδη ορισμένος τρόπος στη ΓΛΩΣΣΑ) οπότε, γιατί όχι, να του το λάβουν κι αυτό σωστό!
Φιλικά,
Γιώργος Θαλασσινός

akalest0s

Παράθεση από: gthal στις 29 Νοε 2019, 09:29:06 ΠΜ
EDIT 2:
Και δηλαδή, να ρωτήσω κάτι; Το ΙΕΠ εξέδωσε αυτές τις λύσεις ώστε να επανακαθορίσει τον τρόπο σύνταξης; Η λύση ορίζει τον τρόπο σύνταξης, ή ο τρόπος σύνταξης ορίζει τη λύση; Εγώ λοιπόν γυρνάω και απαντάω στο ΙΕΠ και στην κοινότητα ολόκληρη ότι η λύση του είναι λάθος, γιατί δεν ακολουθεί τη σύνταξη που ορίζει το βιβλίο, τόσο το παλιό όσο και το καινούριο. Η σύνταξη μιλάει για λίστα τιμών. Οπουδήποτε στη ΓΛΩΣΣΑ έχουμε ορίσει λίστα αντικειμένων (πχ λίστα παραμέτρων, ή λίστα μεταβλητών στο τμήμα δηλώσεων, λίστα μεταβλητών δίπλα σε μία Διάβασε ή μια Γράψε) είναι τα αντικείμενα αυτά χωρισμένα με κόμμα. Το 4 .. 20  ΔΕΝ είναι λίστα τιμών όσον αφορά τη ΓΛΩΣΣΑ. Πότε το ξαναείδαμε αυτό;;; Το φτιάξαμε μόλις σήμερα!! και πρόκειται για τρανταχτή ασυνέπεια!! (ούτε βέβαια το <20 είναι λίστα τιμών - και σε αυτό είμαι πολύ αντίθετος)
Αυτό το "Οι τιμές αυτές μπορεί να είναι διακριτές τιμές, περιοχή τιμών από...έως ή να υπακούν σε μια συνθήκη" (ειδικά αυτό το από...έως) είναι τόόόόσο χαλαρό που μπορεί ο καθένας να το εκλάβει (και άρα να το συντάξει) όπως θέλει. Έτσι το ΙΕΠ το συντάσσει ως  <τιμή1> .. <τιμή2>  χωρίς να επικυρώνεται αυτή η σύνταξη πουθενά στο βιβλίο (άσε που το βιβλίο έχει τρεις τελείες και όχι δύο  :police: ).  Αν είναι να το δεχτούμε, τότε και κάποιος μαθητής που μπορεί να το συντάξει ως <τιμή1> --> <τιμή2> (είναι κι αυτός ένας τρόπος να συμβολίσω περιοχή τιμών από...έως όταν δεν υπάρχει ένας ήδη ορισμένος τρόπος στη ΓΛΩΣΣΑ) οπότε, γιατί όχι, να του το λάβουν κι αυτό σωστό!
Σε αγαπάω, απλά!  ;D
Όπως ακριβώς τα λες.. Εγώ ευτυχώς την άφησα την Επίλεξε για όσο πιο αργά γινόταν, και ακόμη και όταν την έκανα, τους είπα "θα την ξαναδούμε, όταν/αν έρθουν οδηγίες διευκρινιστικές". Οπότε κάποια στιγμή θα την ξανακάνω, ξεκάρφωτη, με όσο πιο ξεκάθαρο τρόπο μπορώ, για να μην νιώθω και γω και τα παιδιά ότι κοροϊδευόμαστε (κάτι που με την επανένταξη της συγκεκριμένης δομής στην ύλη, έτσι και αλλιώς συμβαίνει..). Είναι πολύ άσχημο πράγμα, χωρίς ιδιαίτερο λόγο, να χάνουν τα παιδιά την αίσθηση εγκυρότητας, λογικής και τελικά σιγουριάς, λόγω τέτοιων κακών "υλοποιήσεων".

(παρεμπιπτόντως, αυτό που περιγράφεις είναι και ο λόγος για τον οποίο δεν είναι καλή ιδέα να εξετάζονται τα παιδιά σε ψευδογλώσσα στις Πανελλαδικές)
"Abstraction is not the first stage, but the last stage, in a mathematical development." MK
"I don't want to write about a high level thing, unless I fully understand about a low level thing" DK

tsak

Σχετικά με το "από..εως", από τη στιγμή που υπάρχει στον ορισμό της ΕΠΙΛΕΞΕ και στο νέο βιβλίο, εγώ το δέχομαι και το διδάσκω στους μαθητές και δεν μπορεί να πει κανένας τίποτα νομίζω. Τώρα, η υλοποίηση διαστήματος τιμών του τύπου "0..200" θα μπορεί επίσης να γίνει δεκτή αφού υπάρχει στις λύσεις του ΙΕΠ. Θα πρέπει όμως κάποτε να βγει ένα ανανεωμένο και ενιαίο σύγγραμμα για να καταλήξουμε όλοι σε μια ψευδογλώσσα κοινά αποδεκτή από όλους και χωρίς θολά σημεία. 

Λαμπράκης Μανώλης

Καλημέρα και καλή χρονιά σε όλους
'
παιδιά, υποθέτω ας μη ρωτήσω καλύτερα αν η έκφραση/συμβολισμός/πως λέγεται   10..1 είναι σωστή έτσι ??? χεχεχε  ....  >:D :laugh: δηλαδή οκ το 1..10, το 10..1 ισχύει  ?? έτσι μιας που μου ήρθε το αναφέρω

Κώστας Τ.

Καλησπέρα και απο μενα.
Εστω οτι δεχόμαστε το 1...10 ή το "απο...εως". Αυτά ομως ειναι στις περιπτωσεις που το διαστημα ειναι "κλειστο", δηλαδη [1, 10].
Η ερωτηση μου ειναι, τι κανουμε σε περιπτωση που το διαστημα ειναι "ανοιχτο" σε καποιο ακρο; πχ (1, 10) ή [1, 10) ή (1, 10];
Σε συνθηκη θα λεγαμε πχ x>1 και x<10 (χωρις το ισον =)

P.Tsiotakis

Αν είναι το διάστημα ανοικτό, δεν υλοποιείται με τελίτσες, αλλά με τον άλλο τρόπο που μπορεί να υλοποιηθεί το από.έως,
τις ανισώσεις:

Επιλεξε χ
Περίπτωση <= 1
! αρβίλογλου
Περίπτωση < 10
! πυρίτιος
Τέλος_επιλογών

Κώστας Τ.

#27
Ευχαριστώ πολυ για την απαντηση!
Το Περιπτωση <= 1 δεν ειναι σωστο, το x ειναι μεγαλύτερο του 1 οταν x ε (1, 10), με την εννοια οτι δεν θελω να παρω περιπτωσεις για το x εκτός διαστηματος!
Επισης, αν εχουμε 2 διαστηματα, οχι κολλητα;
πχ x ε (1, 10) U (20, 30)
(Χωρις να παρω περιπτωσεις εκτος διαστηματος)

P.Tsiotakis

Παράθεση από: Κώστας Τ. στις 20 Ιαν 2020, 07:07:03 ΜΜ
Το Περιπτωση <= 1 δεν ειναι σωστο, το x ειναι μεγαλύτερο του 1 οταν x ε (1, 10), με την εννοια οτι δεν θελω να παρω περιπτωσεις για το x εκτός διαστηματος!
το διάστημα πυρίτιος ήταν το (1, 10). Αν δε θες να κάνει κάτι στην άλλη περίπτωση, τότε γιατί χρησιμοποιείς δομή ΠΟΛΛΑΠΛΗΣ επιλογής;


Παράθεση από: Κώστας Τ. στις 20 Ιαν 2020, 07:07:03 ΜΜ
Επισης, αν εχουμε 2 διαστηματα, οχι κολλητα;
πχ x ε (1, 10) U (20, 30)
(Χωρις να παρω περιπτωσεις εκτος διαστηματος)

Τότε να χρησιμοποιήσεις τη δομή ΑΝ, γιατί η επίλεξε συνίσταται σε συγκεριμένες περιπτώσεις.

Κώστας Τ.

Ναι συγγνωμη δεν φανηκε σωστα αυτο που ηθελα να πω, ότι δηλαδη αν εχουμε ανοιχτα διαστηματα με τρυπες ενδιάμεσα πχ (1, 10), (20, 30) και (40, 50) και θελουμε να παρουμε περιπτωσεις μονο για αυτά, τοτε έχουμε προβλημα με την ΕΠΙΛΕΞΕ.

Συμφωνουμε απολυτα οτι η ΕΠΙΛΕΞΕ σε προβληματικες περιπτώσεις δεν ενδείκνυται.