ΠΛΑΝΟ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΝΕΑΣ ΥΛΗΣ ΑΕΠΠ 2019-2020

Ξεκίνησε από Nikosn, 01 Σεπ 2019, 11:09:08 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

Nikosn

Συνάδελφοι ανοίγω αυτό το θεμα για να ακουστούν προτάσεις σχετικά με το πλάνο / σειρά διδασκαλίας ενοτήτων και πιθανόν ωρες ανα παράγραφο. Οποίος έχει κάποιο πλάνο μπορεί να το αναρτήσει εδώ ώστε να παιρνουμε όλοι ιδέες. Μόλις ολοκληρώσω το δικό μου θα το ανεβάσω.
Η γνώση κατακτάται μέσα από τα λάθη μας

Πέτρος Κ.

Για φέτος, αν δεν έρθει άλλη οδηγία, θα ακολουθήσω την σειρά διδασκαλίας που προτάθηκε στην παρουσίαση του ΙΕΠ: http://iep.edu.gr/images/IEP/EPISTIMONIKI_YPIRESIA/Epist_Monades/B_Kyklos/Natural_Sciences/2019/05-07-2019/2019-07-05-01-pliroforiki.pdf (σελ 35)

stam12

Πως σας φαίνεται αυτό το παράδειγμα με τους "ανθοπώλες" στον αντικειμενοστραφή προγραμματισμό; Μπορεί να διδαχτεί; Εμένα πάντως δε μου φαίνεται και πολύ πετυχημένο.
Το να κάνεις λάθος είναι ανθρώπινο και το να ρίχνεις το φταίξιμο στον υπολογιστή είναι ακόμη πιο ανθρώπινο.

gkappa

Το παράδειγμα με τους ανθοπώλες (πρόβλημα «Αποστολή λουλουδιών» όπως αναφέρεται) το θεωρώ ικανοποιητικό.

Είναι ικανοποιητικά «χτισμένο» και θεωρώ ότι επιτυγχάνεται η κατανόηση των βασικών εννοιών του OOP (αντικείμενα, ιδιότητες, μέθοδοι, ενθυλάκωση, κλάσεις, κληρονομικότητα κλπ)

Το ερώτημα το δικό μου είναι για τις άλλες δραστηριότητες του κεφαλαίου (αλλά και των άλλων ενοτήτων του εγχειριδίου) θα υπάρξουν κάποιες προτάσεις – λύσεις (σαν βοηθητικό υλικό για τους καθηγητές που θα κληθούν να διδάξουν τη νέα ύλη φέτος) ή θα πρέπει να τα φτιάξουμε εμείς;

(έχει ανοιχτεί ένα σχετικό θέμα «Συζήτηση και προτεινόμενες λύσεις των δραστηριοτήτων του νέου βιβλίου» που από ότι καταλαβαίνω κινείται στη λογική του να τα φτιάξουμε εμείς. Δεν είναι κακό – έχει όμως κανείς κάποια «πιο εκ των έσω» ενημέρωση για το αν θα υπάρξουν προτεινόμενες λύσεις ή όχι; )

ΣΧΟΙΝΑΣ ΚΩΣΤΑΣ

Πότε πιστεύετε ότι θα τελειώσετε την παλαιά  ύλη του ΑΕΠΠ και θα ξεκινήσετε την νέα ύλη,  εγώ προσωπικά  το βλέπω να ξεκινώ τη νέα ύλη  αρχές Φεβρουαρίου, αλλά  δεν νομίζω ότι μπορείς να κάνεις πολλά πράγματα  επανάληψη τι λέτε  εσείς;
Καθηγητής πληροφορικής ΠΕ20

tsabatman

Όσον αφορά τους μαθητές της Β λυκείου, διδάσκουμε ΓΛΩΣΣΑ η υπάρχει περίπτωση για του χρόνου να αλλάξει σε python;

akalest0s

Παρόλες τις νύξεις που υπάρχουν από το ΙΕΠ, δε φαίνεται να είναι κάτι τέτοιο έτοιμο για του χρόνου. Πάντως, όπως και να έχει, κάνε τους Γλώσσα και η μετάβαση σε python δεν θα είναι πιο δύσκολη από ότι θα είναι για τους υπόλοιπους.
"Abstraction is not the first stage, but the last stage, in a mathematical development." MK
"I don't want to write about a high level thing, unless I fully understand about a low level thing" DK

ilias_s

Παράθεση από: ΣΧΟΙΝΑΣ  ΚΩΣΤΑΣ στις 04 Σεπ 2019, 09:35:18 ΜΜ
Πότε πιστεύετε ότι θα τελειώσετε την παλαιά  ύλη του ΑΕΠΠ και θα ξεκινήσετε την νέα ύλη,  εγώ προσωπικά  το βλέπω να ξεκινώ τη νέα ύλη  αρχές Φεβρουαρίου, αλλά  δεν νομίζω ότι μπορείς να κάνεις πολλά πράγματα  επανάληψη τι λέτε  εσείς;

Με ένα πρόχειρο υπολογισμό που έκανα...

Αν λάβουμε υπόψη την προτεινόμενη διδακτική αλληλουχία και τις ώρες του ΙΕΠ θέλεις περίπου 17-18 εβδομάδες να ξεμπερδέψεις με την "παλιά" ύλη (μέχρι και Διαδικασίες-Συναρτήσεις), η οποία περιέχει εμβόλιμα και κάποια από τα νέα κομμάτια φυσικά. Αυτό είναι 4 1/2 μήνες ουσιαστικά! Δηλαδή, αν δεχτούμε ότι ξεκινάμε κανονικά από 16 Σεπτέμβρη και χωρίς να χαθούν μαθήματα, θα μας πάρει και όλο τον Φλεβάρη (ακολουθώντας πάντα την πρόταση διδασκαλίας του ΙΕΠ). Μετά μένουν άλλες 31 ώρες (δηλαδή 4-5 εβδομάδες). Άρα, σύμφωνα με το ΙΕΠ, τελειώνεις όλη την ύλη μέχρι τα μέσα Απριλίου. Μετά έχεις βαριά-βαριά 1 μήνα για επαναλήψεις (~28 ώρες!) ...και νομίζω πως ένα μέσο τμήμα πολύ δύσκολα είχε τόσες ώρες για επανάληψη παλιότερα.

Όμως...

Αν και δεν έχουμε δει στην πράξη τις δυνατότητες εμπέδωσης της νέας ύλης από τους μαθητές στο χρόνο που προτείνει το ΙΕΠ, μπορώ να υποθέσω πως π.χ οι 8+12 ώρες για διδασκαλία+ασκήσεις εμπέδωσης στις Διαδικασίες-Συναρτήσεις είναι μάλλον πολύς χρόνος, δεδομένου ότι παλιότερα (με το 2ωρο της ΑΕΠΠ) δε νομίζω πως μας έπαιρνε 10 εβδομάδες η ενότητα αυτή. Το παλιό κομμάτι της ύλης βγαίνει πιο σύντομα από το χρόνο που δίνει το ΙΕΠ (~125ώρες).


akalest0s

Το ότι λείπουμε από την λίστα, σημαίνει ότι συνεχίζουμε να περιμένουμε, ή "that's all folks";
"Abstraction is not the first stage, but the last stage, in a mathematical development." MK
"I don't want to write about a high level thing, unless I fully understand about a low level thing" DK

Λαμπράκης Μανώλης

Έλα  ντε... Υποθετω περιμένουμε μάλλον...

tdrivas

Thanassis Drivas
BSc in Computer Science
MSc in Space Science Applications and Technologies
https://github.com/tdrivas

ilias_s

Παράθεση από: Λαμπράκης Μανώλης στις 17 Σεπ 2019, 05:36:41 ΜΜ
Έλα  ντε... Υποθετω περιμένουμε μάλλον...

Οι οδηγίες διδασκαλίας εστάλλησαν σήμερα με mail στα σχολεία (σε εμάς γύρω στις 13.00). Έχουν αναρτηθεί-προστεθεί και στο esos.gr.

Δεν τις μελέτησα ακόμα αλλά μου έκανε εντύπωση πως είναι 35 σελίδες την ώρα που οι αντίστοιχες οδηγίες και για τα 3 φιλολογικά μαθήματα (Γλώσσα-Λογοτεχνία, Αρχαία) είναι συνολικά 24.

pgrontas

Ένα πρώτο σχόλιο είναι ότι μου κάνει τρομερή εντύπωση που μιλάμε για εμπέδωση και καθε δομή επανάληψης την έχει ένα δίωρο. Είδα καλά; γιατί νομίζω ότι χρειάζεται τουλάχιστον τριπλάσιο χρόνο.
Programs must be written for people to read, and only incidentally for machines to execute - Harold Abelson

akalest0s

Παράθεση από: pgrontas στις 17 Σεπ 2019, 09:00:45 ΜΜ
Ένα πρώτο σχόλιο είναι ότι μου κάνει τρομερή εντύπωση που μιλάμε για εμπέδωση και καθε δομή επανάληψης την έχει ένα δίωρο. Είδα καλά; γιατί νομίζω ότι χρειάζεται τουλάχιστον τριπλάσιο χρόνο.
Χαχαχα, για άλλη μια φορά, πόσο εγκεφαλικά προσεγγίζουν το θέμα, και πόσο μακριά είναι από τη πραγματικότητα. Κάθε δομή επανάληψης 2 ώρες, ενώ πχ τα δέντρα ("μελέτη σε θεωρητικό επίπεδο και μέσω γραφικών αναπαραστάσεων"), 3 ώρες.
Ας μείνουμε στο μπάλωμα "προτείνονται ενδεικτικά", για να γλιτώσουμε τα περαιτέρω εγκεφαλικά  :P
"Abstraction is not the first stage, but the last stage, in a mathematical development." MK
"I don't want to write about a high level thing, unless I fully understand about a low level thing" DK