Θέματα ΟΕΦΕ

Ξεκίνησε από bagelis, 13 Απρ 2008, 04:22:15 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

GNT

Καλησπερα και παλι.
Στις απαντησεις των θεμάτων της ΟΕΦΕ στο 2ο θεμα χρησιμοποιεί την εντολή ΓΡΑΨΕ παρότι εχουμε ψευδοκώδικα.
Το βιβλιο λεει οτι για την εμφανιση μηνυματων σε ψευδογλώσσα εχουμε τις εντολές Εμφάνισε,Εκτύπωσε,Αποτελέσματα.
Συνεπώς κάτι τετοιο δεν ειναι λάθος;;;;Ρωταω γιατι δυστυχώς και μαθητές μου εγραψαν ΓΡΑΨΕ στις λυσεις τους και λογικά θα πρέπει να τους το παρω για λαθος...

evry

  Κατ'αρχήν το Αποτελέσματα δεν έχει σχέση με εμφάνιση μηνυμάτων. Η ψευδογλώσσα λέγεται έτσι για κάποιον συγκεκριμένο λόγο, δεν είναι πραγματική γλώσσα προγραμματισμού γιατί η σύνταξη δεν είναι αυστηρή. Αυτό που έχει σημασία είναι η σκέψη του μαθητή.
Αν ένας μαθητής γράψει το παρακάτω είναι σωστό ή όχι?

Κώδικας: ΓΛΩΣΣΑ
Αλγόριθμος Παράδειγμα
   Διάβασε α
   ρ <- Ρίζα(α)
   Εμφάνισε_στην_Οθόνη ρ
   Εκτύπωσε_στον_Εκτυπωτή  2*ρ
Τέλος Παραδείγματος

What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

GNT

Σωστα,λαθος εκφραση το μηνυματα...
Τωρα σχετικα με αυτο που ρωτας αποψη μου ειναι οτι θα πρεπε να ειναι γραμμενο με πεζά γιατι τα κεφαλαια τα χρησιμοποιεί το βιβλίο στη ΓΛΩΣΣΑ.
Ας πει ομως και καποιος αλλος.
Ευχαριστω που απαντησες

GNT

Βρηκε ενας μαθητης μου ενα συντακτικο λαθος στα θεματα της ΟΕΦΕ...
Στο 1Ε γραφει ΤΕΛΟΣ_ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ενω κανονικα θα επρεπε να γραφει ΤΕΛΟΣ_ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΠΡΟΣΟΜΟΙΩΣΗ.
Σωστά???

Laertis

Nope,

για δες το βιβλίο απο το κεφάλαιο 7 και μετά, στα λυμένα παραδείγματα. Στα μισά κλείνει με ΤΕΛΟΣ_ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ και στα άλλα ΤΕΛΟΣ_ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ όνομα.
Ποιό λες να είναι το σωστό και ποιό το λάθος ;

Φίλε GNT, θεωρείς ότι πρέπει να κόβονται μονάδες γιαυ το παραπάνω ή για τα κεφαλαία αντι για μικρά ή στο Γράψε αντί εμφάνισε ; Αν ναι υπαρχει μεγάλη  διαφορά στη φιλοσοφία ... Το μάθημα αυτό επικεντρώνει στην αλγοριθμική σκέψη κι όχι στην αυστηρή σύνταξη της γλώσσας και των κανόνων συντακτικού κλπ. Αν ίσχυε αυτό θα είμασταν όλοι φιλόλογοι  :D
Νικολακάκης Γιώργος
Μηχανικός Η/Υ Συστημάτων
Καθηγητής Πληροφορικής
http://users.sch.gr/gnikola

GNT

Εχεις δικιο.Το βιβλιο τα χρησιμοποιει και τα δυο. Αν πρεπει να βαλει και το ονομα μετα τοτε ναι ειναι συντακτικό λαθος αν οχι τοτε δεν ειναι.Αλλα δες και στο θεμα 3 της ΟΕΦΕ που γραφει ΤΕΛΟΣ_ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΟΘΟΝΕΣ.Μου φαινεται πολυ σατανικη η συμπτωση να εχει γινει και εδω παραλειψη.Μαλλον για σκοπιμη αφαιρεση μου φαινεται στο 1Ε.

Για το Γραψε ή ΓΡΑΨΕ προφανως και δε θα επρεπε να κοβονται μοναδες...Εγω απλα αναφερθηκα εκει λογω της διαφοροποιησης στο σχολικό βιβλίο.Τωρα αν εχουν σκεφτει τοοοοοοσο πολυ το case sensitivity οι συγγραφεις τι να πω;;;Απο τι μία δεν ειναι κακό καθώς υπάρχουν γλώσσες που ειναι case sensitive αλλα απο την αλλη θα έπρεπε να το γραφει ρητά(όπως και τοοοοοσα αλλα πράγματα) για να μην μπλεκόμαστε κι εμεις.

Αυτά  :laugh:

andreas_p

Καλημέρα σας.

Ελέγχουμε αλγοριθμική σκέψη και όχι τυποποίηση.

Συνεπώς  :

1) Πεζά ή κεφαλαία δεν παίζει ρόλο.

2) "Γράψε" σε αλγόριθμο  δεν είναι και τόσο φοβερό.

3) ΤΕΛΟΣ_ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ 

   Αν παρατηρήσετε τα θέματα των τελευατίων 2-3 ετών, θα δείτε για το        ΤΕΛΟΣ_ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ότι  είναι χωρίς όνομα.  Οπότε  δεν βάζουμε όνομα.

Στη λύση ΟΕΦΕ Θ4 υπάρχει λάθος στην αναζήτηση στη συνθήκη της  ΟΣΟ.

Είναι   :   ΟΣΟ   found = ΨΕΥΔΗΣ  ΚΑΙ  i <=250 (και όχι 365)  ΕΠΑΝΑΛΑΒΕ
                 ....
             ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ

Ανδρέας

klitos

Ρε μανια με τα κεφαλαια και τα μικρα .... γραψε και εμφάνισε                                                                                    Η ιδια η επιτροπή θεμάτων εχει δόσει θέματα Πανελληνιων οπου αναφερει την εντολή Εμφανισε σε υποπρόγραμμα και τα προγραμματα ειναι γραμμενα με μικρα και οχι κεφαλαια.  Τ Ε Λ Ο Σ
πρεπει να δοθει τελος σαυτό το θεμα 
Το εχουμε εξαντλησει το θεμα συναδελφοι
κλητος χατζηγεωργιου

P.Tsiotakis

Παράθεση από: klitos στις 08 Μαΐου 2008, 02:37:50 ΜΜ
Η ιδια η επιτροπή θεμάτων εχει δόσει θέματα Πανελληνιων οπου αναφερει την εντολή Εμφανισε σε υποπρόγραμμα και τα προγραμματα ειναι γραμμενα με μικρα και οχι κεφαλαια. 

Η  επιτροπή θεμάτων OEΦΕ;;   >:D

P.Tsiotakis

Μετά απο ατέλειωτες βραδιές αναζήτησης και ιστιοπλοήγησης, επιτέλους τα βρήκα:

Για όσους ακόμα, δεν τα είχαν  :D  :

http://www.oefe.gr/index.php?p=themata2008

http://www.apolito.gr/library/121196139489774.shtml

Ρήγος Γιώργος

Συγγνώμη αλλα η λύση που έχει δωθεί για το τέταρτο θέμα, μήπως είναι λίγο υπερβολική; Θέλω να πω δεν μπορεί να λυθεί με τρόπο πιό κατανοητό για τα παιδιά;

Αλεξόπουλος Ανδρέας

χθες το βράδυ που έδειξε κάποιος τα θέματα και τις λύσεις. ήθελα να γράψω εδώ ενα σχόλιο αλλά το επέφυγα επειδή τα θέματα δεν έχουν δοθεί προς τα έξω. απλά για μένα η λύση που δίνεται στο τελευταίο ερώτημα του 4ου θέματος είναι λάθος (όσον αφορά τα πλαίσια του μαθήματος τουλάχιστον) . δε θέλω να γράψω τι ακριβώς εννοώ. όποιοι τα έχουν δει φαντάζομαι καταλαβαίνουν τι εννοώ.


Ρήγος Γιώργος

Δεν ξέρω αν είναι λάθος(μιλας μάλλον για το μεταβλητό βήμα) απλά δεν μπορώ (δεν θέλω) να μπω καν στην λογική αυτής της λύσης. Τα θέματα τα έχει αναρτήσει ο ΟΕΦΕ οπότε......

Αλεξόπουλος Ανδρέας

μα ούτε κι εγώ μπαίνω σε αυτή τη λογική. αλοίμονο. από τι στιγμή που δε ξέρει πόσες επαναλήψεις θες να κάνει δεν χρησιμοποιείς το ΓΙΑ. νομίζω ότι είναι αυτονόητο αυτό. μιλάμε πάντα στα πλαίσια του μαθήματος. Σε μια κανονική γλώσσα προγραμματισμού εννοείται πως ο αλγόριθμος αυτός δίνει το σωστό αποτέλεσμα.
Αλλά διαβάζοντας και παλιότερες συζητήσεις, όλοι έχουν συμφωνήσει ότι όπως δεν μεταβάλουμε τον μετρητή της επανάληψης μέσα στο βρόχο, έτσι δε μεταβάλουμε και το βήμα. Άλλωστε και το βιβλίο το λέει πως το ΓΙΑ το χρησιμοποιούμε για συγκεκριμένο αριθμό επαναλήψεων. Άρα αυτό εννοώ όταν λέω πως είναι λάθος και εννοείται ότι δεν θα χρησιμοποιούσα, ούτε θα έδειχνα ποτέ σε κανέναν μαθητή μια τέτοια λύση για αυτό το ερώτημα