Γνωρίζει κανείς τιποτα σχετικά με το επιλογής της Α Λυκειου;
Ποια ειναι η ύλη;ποιο ειναι το βιβλιο; Θα εξεταζεται κ αυτο οπως τα υπολοιπα μαθηματα της Α λυκειου;
θα εξετάζεται γραπτώς
http://www.esos.gr/article/eidisis-defterovathmia-ekpaidefsi/mathimata-epilogis-a-taxis-genikoylikioy-a-b-esperinoy (http://www.esos.gr/article/eidisis-defterovathmia-ekpaidefsi/mathimata-epilogis-a-taxis-genikoylikioy-a-b-esperinoy)
ευχαριστω πολυ ;)
Με ποια ύλη και ποιο βιβλίο?
υποθετω θα διδαχθουν καποια κεφαλαια απο το βιβλιο εφαρμογες πληροφορικης υπολογιστων. δεν γνωριζω την υλη. ουτε αν το μαθημα διδασκεται στο εργαστηριο. Προς το παρον, μεχρι να βγει η επισημη υλη σκεφτομαι να τους διδαξω καποια πραγματα στο powerpoint που θα τους χρησιμευσουν και για το Project
Παράθεση από: elenitaaaaa στις 17 Σεπ 2013, 09:49:09 ΜΜ
υποθετω θα διδαχθουν καποια κεφαλαια απο το βιβλιο εφαρμογες πληροφορικης υπολογιστων. δεν γνωριζω την υλη. ουτε αν το μαθημα διδασκεται στο εργαστηριο. Προς το παρον, μεχρι να βγει η επισημη υλη σκεφτομαι να τους διδαξω καποια πραγματα στο powerpoint που θα τους χρησιμευσουν και για το Project
Το ίδιο γίνεται και στο Γυμνάσιο με το powerpoint... Ας ελπίσουμε στην επίσημη ύλη να μην περιλαμβάνεται πλέον αυτό το λογισμικό γιατί ο Ταμήλος θα βγαίνει και θα λέει ότι τα παιδιά μαθαίνουν επί 12 χρόνια το powerpoint...
Παράθεση από: Νίκος Αδαμόπουλος στις 18 Σεπ 2013, 11:34:57 ΠΜ
Το ίδιο γίνεται και στο Γυμνάσιο με το powerpoint... Ας ελπίσουμε στην επίσημη ύλη να μην περιλαμβάνεται πλέον αυτό το λογισμικό γιατί ο Ταμήλος θα βγαίνει και θα λέει ότι τα παιδιά μαθαίνουν επί 12 χρόνια το powerpoint...
Είμαι σίγουρος πως αυτό το γκισντάνι ο Ταμήλος δεν έχει ιδέα από office. και το λέω επώνυμα, σαν κάτοικος της εκλογικής του περιφέρειας. Όπως επίσης δεν θα ξέρει ούτε σπίτια να σηκώνει(ως πολιτικός μηχανικός). Να μου κόβονταν....όλα τα άκρα αν το ψήφιζα ποτέ.
Υ.Γ. Συγνώμη, δεν έπρεπε να κάνω αυτό το post σε αυτό το θέμα.
Καλημέρα
Έχουμε καμιά ανεπίσημη πληροφόρηση σχετικά με την ύλη του μαθήματος μας στην Α Λυκείου;
Το τι μπορούμε να διδάξουμε είναι προφανές αλλά τώρα εμπλέκονται και γραπτές εξετάσεις και θελει προσοχη.
Παράθεση από: fan στις 27 Σεπ 2013, 10:26:28 ΠΜ
Το τι μπορούμε να διδάξουμε είναι προφανές [...]
Τι πρέπει να διδάξουμε, δηλαδή;
Ερώτηση για τους παλιούς : μέχρι να βγει η ύλη για την Α' Λυκείου , το τελευταίο πρόγραμμα σπουδών είναι αυτό που υπάρχει στο pi-schools (http://www.pi-schools.gr/content/index.php?lesson_id=1&ep=506 ) ?
ναι αυτό είναι
OK , ευχαριστώ :)
ανακοινωθηκε επιτελους. αυτος ειναι ο ενδεικτικος προγραμματισμος ωρων π προτεινει το υπουργειο
κατάλαβε κανείς αν τα θέματα εξετάσεων θα δοθούν από εμάς ή από τράπεζα θεμάτων ?
..... την άλλη ανακοίνωση οτι στα εργαστήρια Η/Υ θα διδάσκει μόνο ένας καθηγητής , το είδατε :'( πάνε για κατάργηση του κλάδου , τελικά >:(
Παιδια νομίζω τα εχουμε μπερδέψει. Πάντα το μαθημα εξεταζοταν γραπτως το τετραμηνο. Αν δειτε τις παλιές οδηγίες έπρεπε στο τετρσμηνο να τα εξεταζουμε γραπτα.
Παράθεση από: Aggelikoula στις 01 Οκτ 2013, 09:31:22 ΜΜ
Παιδια νομίζω τα εχουμε μπερδέψει. Πάντα το μαθημα εξεταζοταν γραπτως το τετραμηνο. Αν δειτε τις παλιές οδηγίες έπρεπε στο τετρσμηνο να τα εξεταζουμε γραπτα.
Η εξέταση περιλαμβάνει:
α) ένα (1) θέμα θεωρίας αποτελούμενο από ερωτήσεις οι οποίες αναπτύσσονται γραπτώς και
β) τρία (3) θέματα ασκήσεων - προβλημάτων τα οποία αναπτύσσονται στους υπολογιστές του εργαστηρίου, οι απαντήσεις των οποίων παραδίδονται από τους μαθητές/τριες σε αντίστοιχα ηλεκτρονικά αρχεία.
Η τελική βαθμολογία προκύπτει κατά 40% από το θέμα της θεωρίας και κατά 60% (3 x 20%) από τις εργαστηριακές ασκήσεις.
Το ερώτημα είναι : τα θέματα τα βάζουμε εμείς ?
Τα ηλεκτρονικά θέματα τι θα είναι δηλαδή;
Φτιάξτε κάτι σε powerpoint; Σε γλωσσομάθεια; Σε joomla; Σε blogger? Τι θέλει να πει ο ποιητής;
Από όλα αυτά που δημοσιεύτηκαν, μου προέκυψαν κάποιες απορίες.
1. Οι σελίδες θεωρίας είναι περίπου 200 σε αυτά τα κεφάλαια και πρέπει να διδαχθούν σε 26 ώρες. Δηλαδή σε κάθε ώρα θα πρέπει να παραδίδουμε 7-8 σελίδες;;;;;
2. Σε τι λογισμικό θα γίνονται οι συνθετικές εργασίες;; Αν κάθε εκπαιδευτικός διδάσκει διαφορετικό λογισμικό, πώς θα μπαίνουν τα θέματα και θα είναι κοινά σε όλα τα σχολεία;;;
Αν κάποιος έχει περισσότερη ενημέρωση παρακαλώ να με διαφωτίσει!
Ή δεν θα λειτουργήσει η Τράπεζα θεμάτων ή η Πληροφορική της Α'Λυκείου δεν θα εξετάζεται μαζί με τα άλλα μαθήματα. Δεν βρίσκω άλλη λύση.
:-)
Μην τα θελετε ολα δικα σας. εβγαλαν υλη οι "ανθρωποι". δεν μπορουν να κανουν πολλα πραγματα ταυτοχρονα... :P του χρονου περισσοτορες πληροφοριες...
πως θα διασφαλίζεται η ακεραιότητα και η αυθεντικότητα των εργασιών...
πως θα γίνεται η αναβαθμολόγηση...
... άραγε;
Παράθεση από: milou στις 01 Οκτ 2013, 10:10:11 ΜΜ
Η εξέταση περιλαμβάνει:
α) ένα (1) θέμα θεωρίας αποτελούμενο από ερωτήσεις οι οποίες αναπτύσσονται γραπτώς και
β) τρία (3) θέματα ασκήσεων - προβλημάτων τα οποία αναπτύσσονται στους υπολογιστές του εργαστηρίου, οι απαντήσεις των οποίων παραδίδονται από τους μαθητές/τριες σε αντίστοιχα ηλεκτρονικά αρχεία.
Η τελική βαθμολογία προκύπτει κατά 40% από το θέμα της θεωρίας και κατά 60% (3 x 20%) από τις εργαστηριακές ασκήσεις.
Το ερώτημα είναι : τα θέματα τα βάζουμε εμείς ?
Αφορά την εξέταση τετραμήνου πιστεύω. Αποκλείεται προαγωγικές εξετάσεις σε Η/Υ.
Παράθεση από: Aggelikoula στις 03 Οκτ 2013, 05:48:20 ΜΜ
Αφορά την εξέταση τετραμήνου πιστεύω. Αποκλείεται προαγωγικές εξετάσεις σε Η/Υ.
Δεν νομίζω! Σε ποιο άλλο μάθημα καθορίζεται ο τρόπος εξέτασης τετραμήνου;;;
Παράθεση από: Πέτρος Κ. στις 03 Οκτ 2013, 06:21:10 ΜΜ
Δεν νομίζω! Σε ποιο άλλο μάθημα καθορίζεται ο τρόπος εξέτασης τετραμήνου;;;
Μα γίνεται προαγωγικες εξετασεις σε Η/Υ;
σχετικά με την ύλη.... όταν λέει "Κεφ7 προγραμματιστικά περιβάλλοντα" εννοεί μονο την παράγραφο 7.7;;
το κεφάλαιο 9 ολοκληρο;
Συνάδελφοι δεν ξέρω αν έχει κανείς ενημέρωση από σχολικό σύμβουλο, αλλά έχω τις εξής απορίες:
1) Η θεωρία είναι τεράστια, οπότε εγώ ξεκίνησα καλύπτοντας τις ερωτήσεις του βιβλίου αλλά περιληπτικά. Αρκεί αυτό; Για παράδειγμα στο κεφάλαιο 3 που δίνουν μια ώρα είναι 20 σελίδες!!!!! (φυσικά δεν πρόλαβα)
2) Σχετικά με τα ηλεκτρονικά θέματα, θα εξετάζονται στο εργαστήριο; Νομίζω ότι καλό θα ήταν να μας στείλουν συγκεκριμένα, μια λιστα, με λογισμικά που πρέπει να διδάξουμε. Οι οδηγίες είναι λίγο γενικές και αόριστες. Οταν λέει "Ενδεικτικά προτείνεται λογισμικό γενικής χρήσης (open office, gimp, audacity κ.ά.), προγραμματιστικά περιβάλλοντα (Dev-Pascal, Dev-C++, κ.α.), λογισμικό δημιουργίας ιστοσελίδων (KompoZer, NVU, Joomla, WordPress κ.ά.). " Αυτό σημαίνει ότι πρέπει σε 25 ωρες εργαστηρίου πρέπει να μάθουν όλα τα λογισμικά που αναφέρονται, όλ ατα εργαλεία και προγραμματισμό σε Pascal ή C?
Είναι δυνατόν; Εσείς τι κάνετε;
Εγώ πάντως δεν πρόλαβα ούτε το μισό απο το 3ο κεφάλαιο σε 1 ώρα. Το βιβλίο έχει εξειδικευμένα πράγματα που γεννούν απορίες στα παιδιά.
Το βιβλίο εκπαιδευτικού δίνει ενδεικτικά 4 ώρες σε αυτό το κεφάλαιο.
Επίσης γίνεται να κάνεις σε 26 ώρες pascal, joomla και openoffice?
Δεν ξέρω πραγματικά τι να κάνω και πως να μοιράσω το χρόνο!
4 ώρες για κεφάλαια 3 και 4
http://platform.openwebquest.org/view/index.php?wq=387
Ιστοεξερεύνηση
υλικό από το φάκελό μου για το Β επίπεδο επιμόρφωσης
όποιος θέλει μπορεί να το υλοποιήσει
Πολύ καλό Παναγιώτη!
---
Τα παιδιά ρωτούν διαρκώς και επίμονα για το θέμα των τελικών εξετάσεων.
Εσείς πώς το διαχειρίζεστε αυτό;
τα δικά μου δε νοιάζονται για αυτό (ακόμη)
περιμενω οδηγιες, αυτό που ηρθε απο το υπουργειο μαλλον μπερδεύει (ως προς την εξέταση)
ΑΝ ΕΦΑΡΜΟΣΤΕΙ ΤΟ ΝΕΟ ΛΥΚΕΙΟ ΓΙΑ ΦΕΤΟΣ γιατί τράπεζα ακούω και τράπεζα δε βλέπω
ΑΝ ΕΦΑΡΜΟΣΤΕΙ ΠΟΤΕ ΤΟ ΝΕΟ ΛΥΚΕΙΟ βέβαια
Υποτίθεται ότι υπάρχει τράπεζα για τα βασικά μαθήματα τουλάχιστον
Μην περιμένετε να βγάλουν τράπεζα για μια δευτερεύουσα επιστήμη σαν την δική σας τόσο νωρίς
Τον Μάρτιο καλά είναι;
Τράπεζα δεν υπάρχει για τίποτα
μόνο νπδδ υπάρχουν απο οσο γνωρίζω
Πολύ καλή δουλειά Παναγιώτη!
Υπάρχουν άλλες αντίστοιχες από συναδέλφους για τα άλλα κεφάλαια;
Γιατί φαντάζομαι όλοι ψαχνόμαστε αυτή τη στιγμή, οχι μόνο στο τι θα διδάξουμε μόνο, αλλά και πως αυτό θα γίνει αποτελεσματικά για να αντιμετωπιστεί η τελική εξέταση. Φαντάζομαι μας προβληματίζει το πως θα προετοιμάσουμε τα παιδιά για την εξέταση του 50% των θεμάτων που δεν θα ελέγχεται από εμάς.
Μια σκέψη:
Δεδομένου ότι δεν έχουμε τράπεζα θεμάτων για να κατευθυνθούμε στον τρόπο εξέτασης ίσως θα έπρεπε όπως γίνεται και στην ΑΕΠΠ, να αρχίσουμε να προτείνουμε και να ανταλλάσσουμε τεστάκια και διαγωνίσματα, τα οποία σε τελευταία ανάλυση μπορούν να αποτελέσουν το πρώτο υλικό για αυτούς που θα φτιάχνουν την τράπεζα θεμάτων.
για διαγώνισμα ξέρουμε αν θα είναι μόνο γραπτό ή και άσκηση στο εργαστήριο;
περιμένουμε κάποιο προεδρικό διάταγμα σχετικά με το μάθημα;
Παιδιά, δεν ξέρω αν το έχει ανεβάσει κάποιος αλλά στο έγγραφο αυτό του υπουργείου (αρχές Οκτωβρίου 2013) διευκρινίζονται πολλά σημεία που αφορούν τις εφαρμογές της Α΄ (Σελ. 79)
έχει κάποιος βάλει διαγώνισμα στην Α Λυκείου; Πως έβαλε τα εργαστηριακά θέματα; εντός εξέτασης ή εκτός; Με δεκα μηχανηματα και 27 μαθητές πως έγινε η εξέταση;
Αν έχει κάποιος μια ιδέα ας βοηθήσει. Από ύλη που βρισκόσαστε;
Έχω τελειώσει το 3ο κεφάλαιο και μπήκα σήμερα στο 4ο.
Επίσης, έχουμε στο σχολείο διδάξει την δομή ακολουθίας (και αρκετά είδη προβλημάτων) σε www.pseudoglossa.gr
Αν ισχύσει αυτό που λέει το υπουργείο, είμαστε πανέτοιμοι να εξετάσουμε δικτυακά με το pseudoglossa.info
Απλά, θέλω να έχω το κολ.....κι μου και των μαθητών μας καλυμμένο.Γι'αυτό προχωρήσαμε έτσι .
Εγώ αφού τελείωσα το 3ο και 4ο κεφάλαιο, μπήκα στο 11ο και κανω λίγο πολυμέσα, συμπίεση & δ/χση ήχου και εικόνας. Αφήνω τον προγραμματισμό για το Β' τετράμηνο.
Τους έβαλα ένα τεστάκι στους υπολογιστές με δραστηριότητες διάρκειας 45' και τώρα σκέφτομαι να τους βάλω και ένα γραπτό επαναληπτικό για ναείμαι καλυμένος. Δε ξέρω, αλλά αφού εξετάζεται γραπτά μάλλον είναι υποχρεωτικό το διαγώνισμα στο Α΄τετράμηνο.
Συνάδελφοι το θέμα δεν είναι τί θα αποφασίσουμε εμείς ατομικά ή σε επίπεδο σχολικής μονάδας να κάνουμε από τα κεφ 3-4, 11 κλπ
Π.χ. ακολουθώντας το ενδεικτικό πρόγραμμα του υπουργείου, στο κεφ. 4. έκανα μόνο την περίληψη του κεφαλαίου (τη μισή σελίδα στο τέλος - περιττό να σας πώ ότι στο τεστάκι που τους έβαλα στη μισή αυτή σελίδα πήρα αρκετούς βαθμούς ΠΡΟ-ΠΟ και την πλειοψηφία κάτω από τη βάση, πήρα βέβαια και ελάχιστα 20άρια ... )
Το κεφ. 11 είναι τόσο τεχνικά διατυπωμένο και στην πράξη δυσνόητο που αν επιχειρήσω να το κάνω έστω και περιληπτικά στο ενδεικτικό 8ωρο και τους βάλω και ωριαίο, θα κλάψουν μανούλες.
Το κομβικό σημείο στο πως και τί πρέπει να διδαχτεί, είναι το αν θα εφαρμοστεί η Τράπεζα.Γιατί αν την εφαρμόσουν θεωρώ ότι ΔΕΝ είμαστε καλυμμένοι κάνοντας απλά αυτό που εμείς θεωρούμε "ενδεικνυόμενο", "σωστό" ή "εύκολο". Τι θα γίνει δηλαδή αν πέσει μια ερώτηση από κομμάτι του κεφαλαίου που τους πώ να μην το διαβάσουν; Δεν θα βρεθούμε με το πιστόλι στον κρόταφο τον Ιούνιο κατηγορούμενοι από μαθητές, γονείς και υπουργείο; Π.χ. στη διεύθυνση μου έγινε πέρσι καταγγελία από γονιό σε καθηγητή ότι έβαλε θέμα από ύλη που δεν είχε καλύψει στην τάξη. Φαντάζεστε τι πρόκειται να γίνει; Εκτός αν μας δώσουν τη δυνατότητα να χτυπάμε "next" στη βάση μέχρι να μας προκύψει ερώτηση που μας .... "αρέσει" γιατί την έχουμε καλύψει ...
Νομίζω ότι συμφωνούμε όλοι ότι μέσα στις 26 ώρες που προτείνουν για τη θεωρία, δεν υπάρχει περίπτωση να καλύψει κανείς ικανοποιητικά τις σελίδες ύλης 5 κεφαλαίων. Όπως είναι πραγματικά ουτοπικό να καλύψεις τα πρακτικά θέματα σε άλλες 26. Εγώ π.χ. έχω αποφασίσει να τους κάνω ψευδογλώσσα-ΓΛΩΣΣΑ στο κομμάτι του προγραμματισμού μέχρι το σημείο της δομής επιλογής, άντε ίσως και καμία Για. Δεν θα χρειαστώ τουλάχιστον 8 ώρες (και λίγες τις λέω!) για να εξηγήσω την γλώσσα, να κάνω παραδείγματά και ασκήσεις στον πίνακα ή μέσω netop και να τους αφήσω και 2-3 ώρες να πειραματιστούν μόνοι τους; Και πώς θα καλύψω στις υπόλοιπες 16 ώρες όλα τα υπόλοιπα εργαστηριακά;
Μ'αρέσει που προτείνουν C++ και άλλα λοιπά πακέτα. Πόσο στην κοσμάρα τους πρέπει να είναι οι άνθρωποι;
Και τέλος, ας μου εξηγήσουν τα αστέρια του υπουργείου ΠΩΣ θα πραγματοποιηθεί το ωριαίο διαγώνισμα με ύλη 40-60 θεωρία-εργαστήριο με 25,26,27 μαθητές και 7,10, 11 ΗΥ και πολύ περισσότερο πώς και πού θα εξεταστούν 90 παιδιά που έχει το σχολείο μου στις Ε.Π. μέσα σε 2 ώρες τον Ιούνιο, χωρίς να έχω διαρροή θεμάτων, χωρίς αντιγραφή, χωρις να τους βάλω γελοίο πρόγραμμα του στυλ "Hello World" .....
Παρεμπιπτόντως, συναδέλφισσα έθεσε αυτά τα ερωτήματα στο σχολικό σύμβουλο της περιοχής και 1 μήνα μετά ακόμα περιμένει απάντηση... Προτείνω να αρχίσουμε μαζικό βομβαρδισμό στους συμβούλους μας με ερωτήσεις για τα θέματα που έχουν προκύψει ώστε να πιέσουν με τη σειρά τους το υπουργείο, γιατί προβλέπω να έχουμε κακά ξεμπερδέματα μ'αυτό το μάθημα.
Συμφωνώ.
Επίσης θα ήθελα να ρωτήσω κάτι επειδή στο Γυμνάσιο έχω κάνει μόνο Γ Γυμνασίου και δεν ξέρω την ύλη στην Α και Β. Κάνουν τα παιδιά στην Α και Β για πολυπρογραμματισμό και διαχείριση μνήμης, ώστε να θεωρείται διδαχθείσα λύση το ΚΕΦ4 και να χρειάζεται μόνο ενίσχυση προυπάρχουσας (sic) γνώσης;
Προσωπικά μόλις τελείωσα το ΚΕΦ3 το οποίο μου πήρε περίπου 6 ώρες (κάνω μία φορά την εβδομάδα θεωρία και μία πρακτική - εργαστήριο). Διαπίστωσα ότι οι μαθητές είτε δεν έχουν διδαχθεί βασικά πράγματα είτε δεν θυμούνται τίποτα. Για παράδειγμα ούτε ένας από τους 40 μαθητές που έχω δεν μπορούσε να αναφέρει έστω και μία διαφορά RAM και σκληρού δίσκου.
Παναγιώτη,
Στην Α' Γυμνασίου στο Κεφάλαιο 5 για το Λογισμικό γίνεται μια αναφορά στο ότι τα προγράμματα φορτώνονται στη μνήμη, ότι το Λ/Σ ελέγχει την εκτέλεση των προγραμμάτων και εκεί μπορεί κανείς να αναφέρει κάτι για το πως ο Η/Υ καταφέρνει να εκτελεί "ταυτόχρονα" πολλά προγράμματα αλλά στο βιβλίο δεν υπάρχει κανενός είδους εμβάθυνση.
Ρίξε μια ματιά εδώ (Κεφ. 5 Α' Γυμνασίου, Παρ. 5.1-5.3):
http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php/DSB100/534/3529,14500/
Συγκλινουμε νομίζω όλοι στα ίδια.
Οσοσν αφοράστον τρόπο διδασκαλίας σε σχέση με το δοσμένο προγραμματισμό.
Η ύλη 3 και 4ου κεφαλαίου δεν βγήκε (τουλάχιστον απο μένα) σε δυο ώρες. Τώρα τέλειωσα το 4ο. Τα παιδιά είχαν τρομερές δυσκολίες στο 30 κεφάλαιο. Αφαίρεσα τα πολύ αναλυτικά, αλλά ποιός μου λέει οτι δεν θα τα δω μέσα σε ερωτήματα της τράπεζας θεμάτων.
Το κεφάλαιο με τα πολυμέσα είναι πολύ αναλυτικό. Ισχύει ο ίδιος κίνδυνος, με τα παραπάνω για τις τελικές εξετάσεις.
Ομως το πρακτικό θέμα του διαγωνίσματος είναι άμεσο και πιστεύω οτι πρέπει να τεθεί εγγράφως; δηλαδή να διευκρινιστεί :
πώς θα γίνει διαγωνισμα ενός ενιαίου τμήματος σε μια διδακτική ώρα όπου 25 μαθητές με δέκα υπολογιστές θα λύσουν 4 θέματα τρία εκ των οποίων είναι εργαστηριακές ασκήσεις. Πόσο δε μάλλον αν το τμήμα έχει παιδιά με δυσλεξία.
Συμφωνώ οτι πρέπει να διατυπωθεί ερώτημα για τους συμβούλους. ΠΕΚΑΠ ακούει κανείς; ή θα το κάνουμε μόνοι μας ;
Όσον αφορά το διαγώνισμα α τετραμήνου, υπάρχει ένας σχετικά απλός αλγόριθμος για να υλοποιηθεί, απαιτεί όμως ένα εξτρα αριθμό επιτηρητών, πέρα από εμάς.
Εγώ π.χ. που έχω 13 ΗΥ στο εργαστήριο και τμήμα (μόνο) 25 μαθητών, θα βάλω τους 12 (13) να γράφουν θεωρία σε άλλη τάξη με κάποιο συνάδελφο που θα μου διατεθεί (???) και τους υπόλοιπους 13 (12) να κάνουν τις εργαστηριακές ασκήσεις. Στο μέσο την ώρας αλλάζουν τα δύο τμήματα, και αυτοί που εγράφαν θεωρία έρχονται στο εργαστήριο και αντίστροφα.
Προφανώς τμήματα με 10 ΗΥ και πάνω από 20 μαθητές πρέπει να κάνουν κάποια αλχημεία σπάζοντας στα 3. Εξαιρετικά δύσκολο.
Εναλλακτικά μπορούμε να ζητήσουμε 2 ώρες, μία για θεωρία και μία για (τμηματική) εξέταση στο εργαστήριο.
Όπως και να έχει, πρέπει να βάλουμε ΑΠΛΑ θέματα. Και πολύς χρόνος δεν θα χρειαστεί άρα δεν θα έχουμε πολύ προβλήματα με τα "σπασίματα" που περιγράφω, και δεν θα βγει φήμη "δύσκολου" μαθήματος. Ο νοών νοείτω.
Συνάδελφοι όσο αφορά το τετραμηνιαίο διαγώνισμα Α' τετραμήνου στις Εφαρμογές Πληροφορικής θα ακολουθήσω τα εξής: θα βάλω τα γραπτά όλους μαζί και μετά σε άλλες ώρες θα εξεταστούν στις ασκήσεις. Μ'αυτόν τον τρόπο θα είμαι 1) ποιο ευέλικτος 2) δεν θα υποχρεώσω κάποιον άλλο συνάδελφο να μου κάνει επιτήρηση και 3) ο αριθμός των λειτουργούντων ΗΥ δεν παίζει πλέον τόσο καθοριστικό ρόλο.
Ευχαριστώ,
Ευχαριστώ και τον κο Τσιωτάκη για την σημαντική βοήθεια που μου έδωσε μέσω του http://platform.openwebquest.org/ για να βγάλω θέματα αξιολόγησης.
Ανακοινώθηκε η εξεταστέα ύλη;
ο σχολικός μας σύμβουλος μας έστειλε αυτο:
Oδηγίες αξιολόγησης για την Α Λυκείου (30631/Γ2/04-03-2014).
Αφορά την αξιολόγηση στην Α" ΓΕΛ και Α'-Β" τάξη Εσπερινού ΓΕΛ
Μαθήματα Επιλογής
Εφαρμογές Πληροφορικής
Η γραπτή εξέταση περιλαμβάνει θέματα διαβαθμισμένης δυσκολίας και συγκεκριμένα:
α) δύο (2) θέματα θεωρίας,
β) δύο (2) θέματα ασκήσεων ή προβλημάτων.
Τα θέματα θεωρίας αποτελούνται από ερωτήσεις διαφόρων τύπων με τις οποίες ελέγχονται η γνώση και η κατανόηση της θεωρίας, η κριτική ικανότητα των μαθητών, η ικανότητα αξιοποίησης θεωρητικών γνώσεων για την αξιολόγηση δεδομένων και την εξαγωγή συμπερασμάτων και η δυνατότητα παρουσίασής τους με σωστούς επιστημονικούς όρους και σωστό γραπτό λόγο.
Τα θέματα ασκήσεων ή προβλημάτων στοχεύουν στον έλεγχο της ικανότητας του μαθητή να χρησιμοποιεί, σε συνδυασμό, γνώσεις ή δεξιότητες που απέκτησε για την επίλυσή τους.
Η βαθμολογία προκύπτει κατά 50% από τα θέματα της θεωρίας (2×25%) και κατά 50% από τις ασκήσεις ή τα προβλήματα (2×25%).
....
Για τα μαθήματα επιλογής προωθείται νομοθετική ρύθμιση προκειμένου όλα τα θέματα να ορίζονται από τον διδάσκοντα-διδάσκοντες.
Παράθεση από: tasospap στις 15 Φεβ 2014, 10:19:53 ΠΜ
Ανακοινώθηκε η εξεταστέα ύλη;
Για την Α΄ τάξη Ημερησίου ΓΕΛ η εξεταστέα ύλη του μαθήματος ορίζεται ως εξής:
Από το βιβλίο «Εφαρμογές Πληροφορικής Υπολογιστών Α', Β" / Γ" Ενιαίου Λυκείου» των Ε. Γιακουμάκη, Κ. Γκυρτή, Β.Σ. Μπελεσιώτη, Π. Ξυνού, Ν. Στεργιοπούλου – Καλαντζή, έκδοση ΙΤΥΕ «ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ» 2013.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 3. ΤΟ ΥΛΙΚΟ ΤΟΥ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 4. ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 7. ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 11. ΠΟΛΥΜΕΣΑ
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 12. ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΕΣ – ΔΙΚΤΥΑ – ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ & ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΕΣ
Από το κεφάλαιο 12 αφαιρούνται οι παράγραφοι:
12.1 Η εξέλιξη των μέσων επικοινωνίας
12.3.2 Μοντέλο αναφοράς OSI
12.3.7 Ethernet, IEEE-802.3 και TCP/IP
12.4 Τηλεπικοινωνιακές και δικτυακές εφαρμογές
Βρε παιδιά έχει καταλάβει κάποιος τι είναι αυτές οι ασκήσεις και τα προβλήματα που προβλέπονται στην εξέταση; Στον Η/Υ; ;)
Άγνωσται αι βουλαί του κυρίου (Άρβι) ...
Προσωπικά δεν έχω καταλάβει κάτι συγκεκριμένο από την εγκύκλιο.
Σε περίπτωση που δεν έρθει κάτι πιο σαφές, σκέφτομαι να βάλω ένα πρόβλημα του στυλ.
Ένα τραγούδι(εικόνα/βίντεο) ψηφιοποιείται με ρυθμό δειγματοληψίας(ανάλυση/πλήθος καρέ) τάδε και εύρος δείγματος 16bit(...). Να υπολογίσετε πόσους τομείς θα πιάσει στο δίσκο αν το μέγεθος τομέα είναι τάδε, πόσο χρόνο θα χρειαστεί να μεταδοθεί με σύνδεση τάδε κτλ.
Επίσης ως δεύτερο, σκέφτομαι ένα απλό πρόγραμμα σε Scratch (αυτό έχουμε κάνει), που τα τουβλάκια που πρέπει να χρησιμοποιηθούν θα είναι στην κόλλα.
Φυσικά υποθέτω ότι η εξέταση θα γίνει σε χαρτί.
Πάντως θα ήταν καλό να ακουστούν προτάσεις, ώστε να πάρουμε όλοι ιδέες.
Τελικά θα ενταχθεί το μάθημα στην Τράπεζα θεμάτων ή όχι. Τι σημαίνει "Για τα μαθήματα επιλογής προωθείται νομοθετική ρύθμιση προκειμένου όλα τα θέματα να ορίζονται από τον διδάσκοντα-διδάσκοντες.";;;;;;;;;;
Το θέμα είναι πρώτα αν θα υπάρξει γενικά τράπεζα θεμάτων
Δεν έχουν βγάλει λίστα (έστω και demo) για κανένα μάθημα...; ???
Τελικα δε γνωριζουμε ακριβως αν θα υπαρξει τραπεζα θεματων για το μαθημα ή όχι;
Σε τροπολογία που θα συμπεριληφθεί στο σχέδιο νόμου του υπουργείου ανάπτυξης...
Γεια σας!!!!!
Γνωρίζει κανείς, αν η διδακτέα ύλη είναι και εξεταστέα?
Παράθεση από: tanius76 στις 05 Μαΐου 2014, 04:33:44 ΜΜ
Γεια σας!!!!!
Γνωρίζει κανείς, αν η διδακτέα ύλη είναι και εξεταστέα?
Συνάδελφε η εξεταστέα ύλη έχει ορισθεί εδώ και καιρό από το ΥΠΑΙΘ, πριν το μάθημα βγεί εκτός τράπεζας θεμάτων για την φετινή χρονιά.
Η εξεταστέα έχει αναρτηθεί σε μήνυμα από τον χρήστη "elenitaaaaa" στο παρόν θέμα εδώ (https://alkisg.mysch.gr/steki/index.php?topic=5386.msg64271#msg64271)
Με μια πιο προσεκτική ματιά στην εξεταστέα ύλη και στην διδακτέα, διαπίστωσα ότι η διδακτέα είναι 232 σελίδες και η εξεταστέα που έχει ορισθεί με ΦΕΚ είναι 181 σελίδες. Τα 2/3 της διδακτέας είναι 155 σελίδες. Η εξεταστέα δηλαδή που έχει ορίσει το ΥΠΑΙΘ είναι 26 σελίδες παραπάνω από το ανώτατο όριο, με δεδομένο ότι η εξεταστέα ύλη πρέπει να μεταξύ της μισής διδακτέας και των 2/3 αυτής !
Σκέφτομαι να αφαιρέσω τα κεφάλαια 3 και 4. Τι λέτε συνάδελφοι ? Εσείς έχετε αποφασίσει αν θα τροποποιήσετε την ύλη από την στιγμή που δεν εξετάζεται μέσω τράπεζας θεμάτων το μάθημα και το βιβλίο δεν είναι και ότι καλύτερο όπως βέβαια ξέρουμε εδώ και χρόνια ?
Έχουμε επίσης κάποιο νέο σχετικά με το αν θα εξετασθεί το μάθημα και εργαστηριακά ?
τα 2 θέματα που είναι προβήματα, θα ειναι σε υπολογιστή ή γραπτά;τη μορφή θα έχουν;καμία ενημέρωση ακομα ε;
Νωρίς είναι
Σε συνομιλια που ειχα με τον συμβουλο μου ειπε οτι οι 2 ασκησεις μπορει να
ειναι κ στους Η/Υ.
Παραδειγμα 2 προγραμματα σε Γλωσσα η οποιο προγραμματιστικο περιβαλλον χρησιμοποιησατε μπορειτε να βαλετε τους μαθητες να τα γραψουν στο εργαστηριο
στους Η/Υ να τα τυπωσετε να μπει σφραγιδα και υπογραφη κ να διορθωθει αυτο
ως ασκησεις. Διαφορετικα στο χαρτι κανονικα οπως και τα θεματα θεωριας..
Παράθεση από: vigor στις 05 Μαΐου 2014, 06:40:03 ΜΜ
Συνάδελφε η εξεταστέα ύλη έχει ορισθεί εδώ και καιρό από το ΥΠΑΙΘ, πριν το μάθημα βγεί εκτός τράπεζας θεμάτων για την φετινή χρονιά.
Η εξεταστέα έχει αναρτηθεί σε μήνυμα από τον χρήστη "elenitaaaaa" στο παρόν θέμα εδώ (https://alkisg.mysch.gr/steki/index.php?topic=5386.msg64271#msg64271)
Παράθεση από: vigor στις 05 Μαΐου 2014, 06:40:03 ΜΜ
Συνάδελφε η εξεταστέα ύλη έχει ορισθεί εδώ και καιρό από το ΥΠΑΙΘ, πριν το μάθημα βγεί εκτός τράπεζας θεμάτων για την φετινή χρονιά.
Η εξεταστέα έχει αναρτηθεί σε μήνυμα από τον χρήστη "elenitaaaaa" στο παρόν θέμα εδώ (https://alkisg.mysch.gr/steki/index.php?topic=5386.msg64271#msg64271)
Βασικά, το ερώτημα είναι αν μπορούμε να μειώσουμε την εξεταστέα-διδακτέα ύλη, μια και το μάθημα δίνεται ενδοσχολικά?
Παράθεση από: vigor στις 06 Μαΐου 2014, 10:30:37 ΜΜ
Με μια πιο προσεκτική ματιά στην εξεταστέα ύλη και στην διδακτέα, διαπίστωσα ότι η διδακτέα είναι 232 σελίδες και η εξεταστέα που έχει ορισθεί με ΦΕΚ είναι 181 σελίδες. Τα 2/3 της διδακτέας είναι 155 σελίδες. Η εξεταστέα δηλαδή που έχει ορίσει το ΥΠΑΙΘ είναι 26 σελίδες παραπάνω από το ανώτατο όριο, με δεδομένο ότι η εξεταστέα ύλη πρέπει να μεταξύ της μισής διδακτέας και των 2/3 αυτής !
Σκέφτομαι να αφαιρέσω τα κεφάλαια 3 και 4. Τι λέτε συνάδελφοι ? Εσείς έχετε αποφασίσει αν θα τροποποιήσετε την ύλη από την στιγμή που δεν εξετάζεται μέσω τράπεζας θεμάτων το μάθημα και το βιβλίο δεν είναι και ότι καλύτερο όπως βέβαια ξέρουμε εδώ και χρόνια ?
Έχουμε επίσης κάποιο νέο σχετικά με το αν θα εξετασθεί το μάθημα και εργαστηριακά ?
Εγώ σκέφτομαι να αφαιρέσω το κεφάλαιο 12, μια και δεν με έφτασε ο χρόνος να το κάνω!
Πληροφορήθηκα από συναδέλφους ότι δεν μπορούμε να τροποποιήσουμε την εξεταστέα ύλη που έχει δώσει το ΥΠΑΙΘ και για την οποία δεν λαμβάνει υπόψη ότι πρέπει να είναι μεταξύ του 50% και των 2/3 της διδακτέας.
Καλησπέρα συνάδελφοι. Δεν ξέρω εσάς αλλά αυτό το μάθημα με ταλαιπώρησε πάρα πολύ από την αρχή της χρονιάς. Με τεράστια ύλη, με μη σαφείς οδηγίες του τύπου "κάνε όλη τη θεωρία της επιστήμης των υπολογιστών αλλά μην πεις τα πολύ τεχνικά"( οδηγία εγγράφου 1/10) και με το φόβο της τράπεζας θεμάτων προσπάθησα να καλύψω τη θεωρία. Είναι όμως τόσες πολλές οι έννοιες και τόσο δύσκολο το βιβλίο, που τα παιδιά από ένα σημείο και μετά χάθηκαν. Πλέον με δεδομένη τη μη τράπεζα θεμάτων θεωρώ απαραίτητο το να τους δώσω ερωτήσεις( γύρω στις 30) με τις πιο σημαντικές έννοιες της εξεταστέας ύλης. Πάντως νομίζω ότι η εξεταστέα ύλη είναι συγκεκριμένη και δεν μπορεί να αφαιρεθεί. Εγώ π.χ. το τελευταίο κεφάλαιο το έκανα σε ένα μάθημα και είπα τα άκρως απαραίτητα...
Σχετικά με τις ασκήσεις, άλλο μπάχαλο και εκεί. Στην αρχή είπαν για ηλεκτρονικά αρχεία. Έκανα λοιπόν open office ρίχνοντας βάρος στη θεωρία.
Mετά είπαν για προβλήματα. Αναγκάστηκα να κάνω λίγη ΓΛΩΣΣΑ. Τώρα θα βάλω μια άσκηση με pixels , fps, bits ,ppi και ένα εύκολο θέμα στη γλώσσα(π.χ. υπολογισμός εμβαδόν τριγώνου). Αλλά πάλι εκεί φοβάμαι ότι θα γίνει πατατράκ ....
Εγώ πάντως νομίζω ότι η εξέταση είναι στο χαρτί. Αλλιώς πρέπει να βγάλεις τόσα θέματα όσες και οι ομάδες που θα είναι στον υπολογιστή για να είναι διαφορετικά μεταξύ τους.
100 μαθητές/10 υπολογιστές = 10 θέματα = 10 βάρδιες
10 βάρδιες*30 min (τουλ.) /βαρδια = 300 = όλη η μέρα !!!!!!
Συνάδελφοι καλημέρα,
το Προεδρικό Διάταγμα 68 ΦΕΚ α110/2014 που εκδόθηκε στις 7/5/14 για το μάθημα επιλογής Εφαρμογές Υπολογιστών της Α' αναφέρει τα εξής:
1. Η γραπτή εξέταση στο μάθημα Εφαρμογές Πληρο−
φορικής στην Α΄ τάξη Ημερήσιου και Α΄ και Β΄ τάξεις
Εσπερινού Γενικού Λυκείου περιλαμβάνει θέματα δια−
βαθμισμένης δυσκολίας και συγκεκριμένα:
α) δύο (2) θέματα θεωρίας,
β) δύο (2) θέματα ασκήσεων ή προβλημάτων.
Τα θέματα θεωρίας αποτελούνται από ερωτήσεις δια−
φόρων τύπων με τις οποίες ελέγχονται η γνώση και η
κατανόηση της θεωρίας, η κριτική ικανότητα των μα−
θητών, η ικανότητα αξιοποίησης θεωρητικών γνώσεων
για την αξιολόγηση δεδομένων και την εξαγωγή συ−
μπερασμάτων και η δυνατότητα παρουσίασής τους με
σωστούς επιστημονικούς όρους και σωστό γραπτό λόγο.
Τα θέματα ασκήσεων ή προβλημάτων στοχεύουν στον
έλεγχο της ικανότητας του μαθητή να χρησιμοποιεί, σε
συνδυασμό, γνώσεις ή δεξιότητες που απέκτησε για
την επίλυσή τους.
Η βαθμολογία προκύπτει κατά 50% από τα θέματα
της θεωρίας (2x25%) και κατά 50% από τις ασκήσεις ή
τα προβλήματα (2x25%).
Δεν αναφέρεται πουθενά για εξέταση των ασκήσεων στους υπολογιστές του εργαστηρίου
Παράθεση από: kadafi στις 14 Μαΐου 2014, 12:09:31 ΜΜ
Δεν αναφέρεται πουθενά για εξέταση των ασκήσεων στους υπολογιστές του εργαστηρίου
Εξάλλου, αν ένας μαθητής ζητήσει αναβαθμολόγηση, πως θα εγγυηθούμε την ακεραιότητα του ψηφιακού παραδοτέου;
Ο οποιοσδήποτε θα μπορούσε να μας κατηγορήσει για αλλοίωση του!
Σε μας ο σύμβουλος είχε πει ότι θα είναι μόνο γραπτές οι εξετάσεις και ότι δε θεωρείται εργαστηριακό μάθημα με ό,τι συνεπάγεται αυτό για τη μείωση του ωραρίου.....
Παράθεση από: gimnasio στις 17 Μαΐου 2014, 10:06:02 ΠΜ
Σε μας ο σύμβουλος είχε πει ότι θα είναι μόνο γραπτές οι εξετάσεις και ότι δε θεωρείται εργαστηριακό μάθημα με ό,τι συνεπάγεται αυτό για τη μείωση του ωραρίου.....
Είναι εργαστηριακό μάθημα, δεδομένου ότι κατά τη διάρκεια της χρονιάς χρησιμοποιείται εργαστήριο, σύμφωνα και με τις οδηγίες. Απλά η εξέταση είναι γραπτή εξ ολοκλήρου. Αυτή είναι η εντύπωση μου (και η κοινή λογική...)
Το μάθημα είναι θεωρητικό (όσον αφορά τις αναθέσεις - δηλαδή ένας καθηγητής) και γίνεται στο εργαστήριο (όσον αφορά την ουσία). Τα ίδια λέει εξάλλου και το Πρόγραμμα Σπουδών για το έρμο νέο μάθημα της Β Λυκείου.
Όπως επίσης και των ΕΠΑΛ στις Ομάδες προσανατολισμού όπου υπάρχει και επίσημη γνωμοδότηση ότι το μάθημα "ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ Πληροφορικής" είναι ΠΡΟΦΑΝΩΣ θεωρητικό, ως εισαγωγικό μάθημα. ::)
Ότι συμφέρει το Υπουργείο και όχι τα παιδιά, δυστυχώς.
Θα μπορούσε κάποιος συνάδελφος να ανεβάσει, ενδεικτικά, είτε τα θεματα που έβαλε στο σχολείο του, είτε ένα ενδεικτικό σετ από (κυρίως) ασκήσεις; Βέβαια αυτό εξαρτάται και από το τι έχει διδαξει όλη τη χρονιά, αλλά... για το καλό!!!
Καλημέρα συνάδελφοι ...
εχθές με πήρε τηλέφωνο ένας μαθητής που έμεινε λέει στο μάθημα της πληροφορικής, έπρεπε να γράψει 4 και έγραψε 2, και θέλει να κάνουμε 1-2 ώρες να του πω κάποια βασικά ... σήμερα τυχαίνει και έχω μάθημα μέχρι αργά, οπότε αν μπρεί κάποιος συνάδελφος να απαντήσει
1) το μάθημα είναι το εφαρμογές πληροφορικής έτσι ???? :laugh: :D ??? δεν έχω ασχοληθεί ξανά, και ο μαθητής δεν ξέρει να μου πει, γενικά πληροφορική μου λέει
2) μήπως υπάρχει κάπου η ύλη ?? στα links εδώ δεν οδηγούν κάπου
3) ξέρει κάποιος κανά δυο sos Που λέμε να δώσω βάση?? τέτοια ώρα τέτοια λόγια ...
4) τράπεχα θεμάτων υπάρχει στο μάθημα ?? λίγο που έψαξα στα πεταχτά δεν βρήκα κάτι ...
ευχαριστώ
1) Ναι
2) http://pe19.gr/%CE%B5%CE%BE%CE%B5%CF%84%CE%B1%CF%83%CF%84%CE%AD%CE%B1-%CF%8D%CE%BB%CE%B7-%CF%83%CF%84%CE%B9%CF%82-%CE%B5%CF%86%CE%B1%CF%81%CE%BC%CE%BF%CE%B3%CE%AD%CF%82-%CF%80%CE%BB%CE%B7%CF%81%CE%BF%CF%86%CE%BF/
και γενικώς για το μάθημα : http://pe19.gr/tag/%CE%B5%CF%86%CE%B1%CF%81%CE%BC%CE%BF%CE%B3%CE%AD%CF%82-%CF%80%CE%BB%CE%B7%CF%81%CE%BF%CF%86%CE%BF%CF%81%CE%B9%CE%BA%CE%AE%CF%82/
3) sos δεν υπάρχουν, η θεωρία προέρχεται απο την παραπάνω ύλη και οι ασκήσεις αναλόγως με το τι έκανε ο καθηγητής στη διάρκεια της χρονιάς π.χ Προγραμματισμός : scratch ή αλγοριθμική ή γλώσσα, Πολυμέσα : διαχείριση & επεξεργασία εικόνας ή ήχου κλπ.
4) Δεν ισχύει η τράπεζα θεμάτων για τα μαθήματα επιλογής. Ο καθηγητής βάζει όλα τα θέματα (2 θεωρία + 2 ασκήσεις).
Καλή δύναμη
Σε ευχαριστώ συνάδελφε, και συγνώμη για τις ερωτήσεις του στυλ "ποια είναι τα sos", αλλά εχθές που μου είπε μέχρι αύριο, με φουλ πρόγραμμα, υποθέτω ό,τι προλάβω να δω είναι (σαν μαθητής την τελευταία στιγμή, που να με άκουγαν οι μαθητές μου να άρχιζαν το δούλεμα :laugh: :D ;D )
ευχαριστώ ξανά καλό απόγευμα
Επιτέλους το νέο βιβλίο!
http://www.iep.edu.gr/files/vivlia/EFARMOGES_PLIROFORIKIS.pdf
;)
Ευχαριστούμε για την ενημέρωση.Επιτέλους.
πάμε στο https://alkisg.mysch.gr/steki/index.php?topic=5887.0