Πρώτες εντυπώσεις από τη βαθμολόγηση

Ξεκίνησε από evry, 04 Ιουν 2008, 12:11:25 ΠΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

evry

  Επιστρέφοντας από το βαθμολογικό σήμερα, είπα να πω λίγα πράγματα για αυτά που είδα. Όσον αφορά το 1ο θέμα μέσα από 70 γραπτά μόνο 4 είχαν απαντήσει σωστά στην ερώτηση για τις τεχνικές σχεδίασης αλγορίθμων. Επίσης τα 2 πρώτα ΣΛ τα έχουν λάθος αρκετοί. Η πλάκα όμως (όπως περίμενα) είναι ότι τα έχουν λάθος ειδικά οι μαθητές που έχουν ολόσωστα τα θέματα 3 και 4 και από τον τρόπο που γράφουν κώδικα φαίνεται ότι ξέρουν προγραμματισμό. Αυτό κάτι πρέπει να λέει.  Επίσης πολύς κόσμος τα έχει κάνει σαλάτα στην Επίλεξε. Υποθέτω ότι η επιτροπή την έβαλε για εύκολο θέμα αλλά δεν τα υπολόγισαν καλά.
   Τώρα στο δεύτερο θέμα είδα κάτι που ομολογουμένως δεν το περίμενα. Όταν είδα το θέμα 2 σκέφτηκα ότι όλοι θα τα κάνουν σαλάτα στα div και mod (ειδικά σε αυτό). Και όμως ως δια μαγείας ρε παιδιά σχεδόν όλοι το έχουν σωστό. Και μιλάμε για γραπτά που δεν έχουν αγγίξει τα 3,4 για γραπτά που απαντάνε αντί για αλγόριθμο με φυσική γλώσσα. Και όμως αυτοί οι μαθητές έχουν κάνει τους υπολογισμόυς με το div και το mod. Να γιατί η επιτροπή δεν ζήτησε πίνακα τιμών αλλά έδωσε 12 μονάδες για 3 αριθμούς!!! και 8 στο διάγραμμα ροής με την εμφωλευμένη Όσο. Καταλαβαίνετε φυσικά που το πάω, κάποια στιγμή κάποιος θα ρώτησε στην τάξη :

  Ρε παιδιά τι ώρα είναι ? και κάποιος απάντησε φωναχτά 1 και 2 λεπτά και 8 δευτερόλεπτα. 
ή τελος πάντων κάπως έτσι.
Πραγματικά απαράδεκτο να έχουν δώσει 12 μονάδες σε 3 νούμερα.
   Τώρα το απίστευτο είναι ότι πολλοί τα έχουν κάνει σαλάτα στο θέμα 3 ενώ έχουν γράψει το θέμα 4 σωστά σε γενικές γραμμές. Από ότι κατάλαβα τους μπέρδεψε η διαδικασία και κυρίως το γεγονός ότι τους ζήταγε πρόγραμμα και όχι αλγόριθμο. Κυρίως στη ν επικοινωνία υποπρογράμματος με πρόγραμμα γίνεται το έλα να δεις, μερικοί έχουν βάλει και global μεταβλητές (εν άγνοιά τους φυσικά). Άρα από ότι βλέπω ως τώρα η μεγαλύτερη αποτυχία θα είναι στο θέμα αυτό και στη θεωρία.
  Τέλος το θέμα 4 ήταν το θέμα των παπαγάλων, δώσε διπλή επανάληψη και πάρτους την ψυχή. και στο τέλος και μια διπλή ταξινόμηση είναι ψωμοτύρι.

  Συμπερασματικά, από ότι φαίνεται η επιτροπή έχει ένα ελαφρυντικό αν μπορούμε να το πούμε έτσι, ότι σίγουρα πιέστηκαν για εύκολα θέματα. Η πλάκα είναι ότι ναι μεν έβαλαν εύκολα αλλά εύκολα για ποιους, μα για τους διαβασμένους. Δηλαδή όσοι θα ήταν από 16 και πάνω θα πάνε στο 19 και όσοι ήταν για 20 θα πάνε στο 19 πάλι λόγω θεωρίας.
   Η πλάκα όμως θα είναι στα πιο κάτω στρώματα. Οι μαθητές που θα έγραφαν κοντά στο 10-12 φέτος μπορεί να γράψουν κάτω από 10. Δηλαδή αν όλα αυτά τα έκαναν για τη βάση του 10 την πάτησαν παταγωδώς. Ο μαθητής που είναι κοντά στο 10 είναι φανερό ότι δεν έχει κατανοήσει βασικές έννοιες του μαθημάτος άρα δε μπορεί να γράψει έναν ολόκληρο αλγόριθμο ή πρόγραμμα όσο εύκολα και να είναι. ʼρα τα θέματα 3 και 4 δεν θα τα γράψουν, ή απλά θα τσιμπολογήσουν μονάδες από εκεί. Από το θέμα 2 θα πάρουν 12 μονάδες για τους λόγους που προανέφερα και 2-3 από το διάγραμμα ροής. ʼρα έχουμε 15. Τώρα αυτά τα παιδιά περίμεναν να γράψουν κάτι από το 1ο θέμα. Εκεί όμως είναι που έβαλαν δύσκολα. Από εκεί όλοι έχουν πάρει 6 από τα ΣΛ (όπως καταλαβαίνετε τα λάθη έκαναν propagation) και 4+8 από κενά-αντιστοιχίσεις (τα έχουν σωστά ΟΛΟΙ!!!). ʼρα έχουν σύνολο γύρω στις 33 μονάδες στην καλύτερη περίπτωση. Θα πρέπει να πάρουν άλλες 17+ από τα άλλα δυο θέματα. Δεν ξέρω αν αυτό είναι τόσο εφικτό, τουλάχιστον με όσα έχω δει ως τώρα. Μιλάω πάντα για τους μαθητές που πέρυσι ήταν κοντά στο 10 ή λίγο πιο πάνω έτσι?

Αυτά σαν μια πρώτη εντύπωση

ΥΓ. Επίσης να ευχαριστήσω δημόσια την επιτροπή γιατί τα θέματα που έβαλε ήταν τόσο τυποποιημένα που η βαθμολόγηση γίνεται πολύ πιο εύκολα και πιο γρήγορα (τα λάθη που κάνουν οι μαθητές είναι στάνταρντ) από πέρυσι (καταραμένα γραμματόσημα!!!) και λογικά θα προκύψουν ελάχιστες αναβαθμολογήσεις. Ουδέν κακόν αμιγές καλού τελικά

What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

potato

Be open source. Knowledge belongs to the world.

andreas_p

Καλημέρα σας.

Στατιστικά  :

< 50   :   35/75 (47%)

>90    :   6/75 (8%)

Μεγάλο ποσοστό στην περιοχή  50-79.

Ανδρέας

andreas_p

Υ.Γ.

Όσοι βρέθηκαν  στο 85-95  απάντησαν ολόσωστα τα Θ2, Θ3, Θ4 !!!

Καλημέρα παπαγαλάκια.



Ανδρέας

potato

Παράθεση από: andreas_p στις 04 Ιουν 2008, 07:48:10 ΠΜ
Όσοι βρέθηκαν  στο 85-95  απάντησαν ολόσωστα τα Θ2, Θ3, Θ4 !!!

Καλημέρα παπαγαλάκια.

Και από έναν καλό περιμένουμε να απαντήσει ολόσωστα τα 2,3,4 και να χάσει από θεωρία.
Be open source. Knowledge belongs to the world.

p-p

#5
Ερώτηση 1 προς βαθμολογητές: Στις οδηγίες προς εξεταζομένους λέει πως μπορείτε να χρησιμοποιήσετε μολύβι μόνο για σχέδια, διαγράμμα και πίνακες. Οπότε αν ενας μαθητής στο δεύτερο θέμα κάνει το διάγραμμα ροής και τον πίνακα τιμών με μολύβι είναι οκ σωστά;

Ερώτηση 2 προς βαθμολογητές: Αν κάποιος μαθητής εκτός απο την κύρια διαφορά μεταγλωττιστή και διερμηνευτή βάλει και τις υπόλοιπες είναι απόλυτα σωστό;

Ευχαριστώ πολύ.

p-p
Ηλεκτρολόγος Μηχανικός & Μηχανικός Υπολογιστών (Α.Π.Θ.)
“When Kepler found his long-cherished belief did not agree with the most precise observation, he accepted the uncomfortable fact. He preferred the hard truth to his dearest illusions; that is the heart of science.” - Carl Sagan

stefanosps

Μια ερώτηση προς τους βαθμολογητές. Μια μαθήτριά μου, στο δεύτερο θέμα βρήκε 1, 2, 16 γιατί έκανε λάθος σε μία πράξη στο τέλος. Πόσο χάνει; 4 μονάδες; Ο πίνακας τιμών είναι σωστός εκτός από αυτή την πράξη (τον έγραψε στο καθαρό).
Το λάθος έγινε από καθαρή απροσεξία, πρόκειται για πολύ καλή μαθήτρια, μου έγραψε 93 στο τελικό προτεινόμενο διαγώνισμα από το ΣΤΕΚΙ.

Ευχαριστώ

klitos

Χάνει το πολυ 4 μονάδες , εγώ τις έκοβα 2
κλητος χατζηγεωργιου

evry

Σχεδόν σίγουρα θα χάσει 4. Δύσκολο να χάσει λιγότερο εκτός αν το γραπτό είναι εξαιρετικό και ο βαθμολογητής του δώσει κάτι παραπάνω, πράγμα διόλου απίθανο.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

Sergio

"εφόσον ο μαθητής έχει κάποιες τιμές σωστές λάθος αλλά έχει αποτυπώσει τον σχετικό πίνακα τιμών στο γραπτό του, η βαθμολόγηση θα πρέπει να ασιστεί στην παρακολούθηση του πίνακα τιμών"

Επομένως ο βαθμολογητής ΟΦΕΙΛΕΙ να παρακολουθήσει τον πίνακα τιμών και να κόψει αναλογικά.

Θεωρώ ότι αν το λάθος είναι μόνο στην τελευταία πράξη, επομένως η μαθήτρια έχει ΑΠΟΔΕΙΞΕΙ ότι χειρίζεται σωστά:
- εντολές εκτός βρόχου
- εντολές σε πρώτου επιπέδου εμφώλευση
- εντολές σε δεύτερου επιπέδου εμφώλευση
- δομή επανάληψης

ΔΕΝ πρέπει να χάσει περισσότερες από 2 μονάδες
Απ τη μια η θητεία μου σε σχολικές αίθουσες: να φλυαρώ - να ελπίζω πως κατι κατάλαβαν - να εξερευνώ - να μαθαίνω. Απ την άλλη, σχεδόν συνομήλικη, η Διδακτική της Πληροφορικής: ερευνά διαδικασίες μάθησης - φλερτάρει με την Ψυχολογία - με καλεί να αφήσω το βλέμμα του Πληροφορικού και να δω με τα μάτια του δασκάλου. Τέκνα των 2, οι απόψεις μου.. (προσαρμοσμένο από τον πρόλογο του βιβλίου "Το μακρόν Φυσική προ του βραχέως διδάσκω" του Ανδρέα Κασσέτα)

andreas_p

p-p

Ερώτηση 2 προς βαθμολογητές:  ...


Δε θα χάσει κανένα μόριο.


Ανδρέας

mostel

Για την 1η ερώτηση γιατί δεν απαντάει κάνεις ; Τελικά υπάρχει πρόβλημα με το μολύβι στο διάγραμμα ροής , ναι ή όχι ;


Μάλλον δεν υπάρχει , αλλά ας έχουμε και μια έγκυρη και έγκαιρη (!!!) άποψη των βαθμολογητών.




Στέλιος
When you see a good move ; Look for a better one .

Laertis

Eίναι προφανώς οκ mostel , αλοίμονο ....
Νικολακάκης Γιώργος
Μηχανικός Η/Υ Συστημάτων
Καθηγητής Πληροφορικής
http://users.sch.gr/gnikola

mostel

Γιατί έχασα που έχασα από τη θεωρία, αμά μας κόψουν και από εκεί, την κάτσαμε τη βάρκα !



Ευχαριστώ πολύ για την επαλήθευση,


Στέλιος



When you see a good move ; Look for a better one .

Michael

ΠαράθεσηΤώρα στο δεύτερο θέμα είδα κάτι που ομολογουμένως δεν το περίμενα. Όταν είδα το θέμα 2 σκέφτηκα ότι όλοι θα τα κάνουν σαλάτα στα div και mod (ειδικά σε αυτό). Και όμως ως δια μαγείας ρε παιδιά σχεδόν όλοι το έχουν σωστό. Και μιλάμε για γραπτά που δεν έχουν αγγίξει τα 3,4 για γραπτά που απαντάνε αντί για αλγόριθμο με φυσική γλώσσα. Και όμως αυτοί οι μαθητές έχουν κάνει τους υπολογισμόυς με το div και το mod. Να γιατί η επιτροπή δεν ζήτησε πίνακα τιμών αλλά έδωσε 12 μονάδες για 3 αριθμούς!!! και 8 στο διάγραμμα ροής με την εμφωλευμένη Όσο. Καταλαβαίνετε φυσικά που το πάω, κάποια στιγμή κάποιος θα ρώτησε στην τάξη :

  Ρε παιδιά τι ώρα είναι ? και κάποιος απάντησε φωναχτά 1 και 2 λεπτά και 8 δευτερόλεπτα.
ή τελος πάντων κάπως έτσι.
Πραγματικά απαράδεκτο να έχουν δώσει 12 μονάδες σε 3 νούμερα.

Δυστυχώς evry υπάρχουν και χειρότερα. Από τις φετινές εξετάσεις αυτό που μου έκανε τη μεγαλύτερη εντύπωση είναι μια λεπτομέρεια που έχει διαφύγει από πολλούς. Στη Φυσική, παραδοσιακά το δεύτερο θέμα αποτελείται από κάποια multiple choice με αιτιολόγηση (στην πραγματικότητα απόδειξη). Μέχρι και πέρυσι κάθε απλή απάντηση χωρίς αιτιολόγηση έπαιρνε 2 εκατοστά. Οι αποδείξεις έπιαναν όλα τα υπόλοιπα μόρια του θέματος. Φέτος, υπήρξε η εξής πρωτότυπη κατανομή μονάδων:

2.1. Παίρνει 3/100 η αντιγραμμέν… εε… η απλή απάντηση, 3/100 η αιτιολόγηση.
2.2. Παίρνει 3/100 η απλή απάντηση, 4/100 η αιτιολόγηση. (Πάλι καλά που δεν είναι ανάποδα. Προφανώς τους έλειπε μια μονάδα μέχρι να συμπληρώσουν τα 25/100 του θέματος και επέλεξαν να τη δώσουν στην αιτιολόγηση. Ευτυχώς που το 25 είναι περιττός!)
2.3. Παίρνει 6/100 (!) η απλή απάντηση, 6/100 η αιτιολόγηση.

Και επειδή 3+3+6=12 > 6=2*3, βγάζω το συμπέρασμα ότι οι εξεταστές φέτος στη Φυσική επέλεξαν συνειδητά να πριμοδοτήσουν τη στεγνή αντιγραφή. Εδώ δεν υπάρχει καμία δικαιολογία, παρά μόνο η ελπίδα ότι κανένας, ή τουλάχιστον ελάχιστοι θα αντιληφθούν αυτήν την ανεπαίσθητη αλλά τόσο κρίσιμη για τη "βάση του 10" λεπτομέρεια.

EleniK

Τα θέματα στη Φυσική είχαν τη φιλοσοφία των θεμάτων της Πληροφορικής....
Ελένη Κοκκίνου
Καθηγήτρια Πληροφορικής, ΠΕ19

ntzios kostas

Και τα 2 ερωτήματα του ανδρέα λαμβάνονται σωστά.

Για την ερώτηση του στέφανου τώρα τα πράγματα είναι πιο πολύπλοκα. Προσωπικά εγώ αν έβλεπα ότι φαίνονται πεντακάθαρα οι εντολές που εκτελεί και τι τιμές έχουν οι μεταβλητές σε κάθε βήμα του αλγορίθμου και επιπλέον το λάθος φαινόταν σε μία πράξη που προηγουμένως τηςν είχε εκτελέσει σωστά, δεν θα της έκοβα τίποτα. Όμως τις περισσότερες φορές ο πίνακας τιμών που κάνουν οι μαθητές σε ένα τέτοιο θέμα δεν είναι τόσο καθαρό, ώστε να φαίνεται τι ακριβώς κάνουν, οπότε σε περίπτωση λάθους τις χάνουν όλες τις μονάδες.


Τελικά θα έλεγα να υπολογίζει ότι θα χάσει 4 μονάδες.

Γενικότερα σ' αυτό το στιλ  θεμάτων όλοι μπορούν να την πατήσουν. Ακόμα και ο πιο καλός επιστήμονας. Με τα περσινά θέματα ήλπιζα ότι δεν θα το ξαναβαζαν.
Το μάθημα Ανάπτυξη Εφαρμογών δεν έχει σαν στόχο την εκμάθηση κάποιου συγκεκριμένου προγραμματιστικού περιβάλλοντος ούτε την καλλιέργεια προγραμματιστικών δεξιοτήτων από τη μεριά των μαθητών. Δεν αποσκοπεί στη λεπτομερειακή εξέταση της δομής, του ρεπερτορίου και των συντακτικων κανόνων κάποιας γλώσσας...

evry

@stefanosps
Με συγχωρείς αλλά από τη βιασύνη μου δεν είδα ότι είχες γράψει πως ο πίνακας τιμών ήταν στο καθαρό. Αν είναι έτσι και το γραπτό είναι καλό λογικά θα χάσει 2 αφού όπως είπε ο Σέργιος η πράξη είναι έξω από τον βρόχο.

Παράθεση από: stefanosps στις 04 Ιουν 2008, 02:35:42 ΜΜ
Μια ερώτηση προς τους βαθμολογητές. Μια μαθήτριά μου, στο δεύτερο θέμα βρήκε 1, 2, 16 γιατί έκανε λάθος σε μία πράξη στο τέλος. Πόσο χάνει; 4 μονάδες; Ο πίνακας τιμών είναι σωστός εκτός από αυτή την πράξη (τον έγραψε στο καθαρό).
Το λάθος έγινε από καθαρή απροσεξία, πρόκειται για πολύ καλή μαθήτρια, μου έγραψε 93 στο τελικό προτεινόμενο διαγώνισμα από το ΣΤΕΚΙ.

Ευχαριστώ
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

evry

Προφανώς ο Στέργιος αναφέρεται στον υπεύθυνο και δίκαιο τρόπο βαθμολόγησης που θα έπρεπε να ισχύει, ενώ εγώ αναφερόμουν στο πιθανότερο που μπορεί να συμβεί, να πει δηλαδή κάποιος ότι 3 νούμερα είναι από 4 βαθμοί ο κάθε αριθμός.
Συμφωνώ απόλυτα με σένα Σέργιο και θέλω να σου κάνω την εξής ερώτηση: Βλέπεις σε ένα γραπτό ως απάντηση τους τρεις αριθμούς 1 4 8. Πόσο κόβεις? Επίσης βλέπεις ότι ο πίνακας που έχει στο πρόχειρο είναι άλλα αντ'αλλων. Με άλλα λόγια με κάποιο μαγικό τρόπο κατάφερε να πάει από λάθος αριθμό σε σωστό (ή δεν άκουσε καλά όταν του το έλεγαν). Τι κάνεις?
   Επίσης κάποιοι δίνουν τους αριθμούς 1 2 2 8 (πρόφανως ο άλλος του είπε το 2 δύο φορές γιατί νόμισε ότι την πρώτη δεν το άκουσε:-).
Γενικά έχει πολλά τέτοια.

Παράθεση από: Sergio στις 05 Ιουν 2008, 12:55:19 ΠΜ
"εφόσον ο μαθητής έχει κάποιες τιμές σωστές λάθος αλλά έχει αποτυπώσει τον σχετικό πίνακα τιμών στο γραπτό του, η βαθμολόγηση θα πρέπει να ασιστεί στην παρακολούθηση του πίνακα τιμών"

Επομένως ο βαθμολογητής ΟΦΕΙΛΕΙ να παρακολουθήσει τον πίνακα τιμών και να κόψει αναλογικά.

Θεωρώ ότι αν το λάθος είναι μόνο στην τελευταία πράξη, επομένως η μαθήτρια έχει ΑΠΟΔΕΙΞΕΙ ότι χειρίζεται σωστά:
- εντολές εκτός βρόχου
- εντολές σε πρώτου επιπέδου εμφώλευση
- εντολές σε δεύτερου επιπέδου εμφώλευση
- δομή επανάληψης

ΔΕΝ πρέπει να χάσει περισσότερες από 2 μονάδες
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

petrosp13

Τρίτη στις 11 ανακοινώνονται οι βαθμοί
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

EleniK

Ελένη Κοκκίνου
Καθηγήτρια Πληροφορικής, ΠΕ19

petrosp13

Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

andreas_p


EleniK

Πέτρο που το έμαθες για Τρίτη στις 11? Πάντως 11 Ιουλίου είναι πάρα πολύ αργά.
Ελένη Κοκκίνου
Καθηγήτρια Πληροφορικής, ΠΕ19

bagelis

Τρίτη 24/06 κατά τις 11 θα έχουν αναρτηθεί στα Λύκεια....

andreas_p


gpapargi


andreas_p

ΔΕ συμφωνώ , Γιώργο.

Όχι απλώς ξεφτίλα, η ΑΠΟΛΥΤΗ ξεφτίλα.

Πριν μέρες κάποιοι (οι γνωστοί με τις ... άκρες) γνώριζαν όχι μόνο τη δική τους βαθμολογία αλλά και άλλων ... άσχετων.

Απλά για να ικανοποιήσουν το αίσθημα της περιέργειας και του ... ταπεινού κουτσομπολιού.

Τι να πω ; ....


gpapargi

Τα θυμάμαι και το 1990 που έδινα εγώ εξετάσεις. Κάποιος είχε τους βαθμούς του νωρίτερα... κάποιος άλλος φίλος του παρεξηγήθηκε που δε φρόντισε να μάθει και τους δικούς του... ψιλοτσακώθηκαν... ωραία πράγματα.

Ξέρεις πόσες πληροφορίες τις παίρνεις δυσκολότερα από το ελληνικό δημόσιο από ότι τους βαθμούς των εξετάσεων;