«Πού θα μας χρησιμεύσει ο προγραμματισμός;»

Ξεκίνησε από dora, 01 Νοε 2010, 04:46:03 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

dora

Εσείς , τι θα απαντούσατε σε μια μαθήτρια (του 20) Γ' Γυμνασίου  που ρωτά:

«Πού θα μας χρησιμεύσει ο προγραμματισμός;»

iteo

Κατά πρώτον δεν κάνουμε προγραμματισμό ακριβώς. Πιο μεγάλη βαρύτητα δίνεται στους αλγορίθμους και αυτό γιατί όντως βοηθάνε στην ανάπτυξη της αναλυτικής σκέψης στα παιδιά. Υπάρχουν μαθητές που μπορούν να λύσουν τις πιο πολύπλοκες συναρτήσεις μαθηματικών αλλά δεν μπορούν να λύσουν απλά προβλήματα καθημερινότητας. :( Τις περισσότερες φορές γιατί απλά μαθαίνουν πράγματα χωρίς να βλέπουν την πρακτική αξία τους. Τους βοηθάει στο να μάθουν να βάζουν σε μια σειρά τις σκέψεις τους ώστε να μπορούν να λύνουν προβλήματα από μόνοι τους ακόμη και αν δεν έχουν συναντήσει παρόμοιο, βασισμένοι σε προηγούμενες εμπειρίες τους. Κατά την γνώμη μου αυτό το μάθημα, ακόμη και αν δεν είχε το κομμάτι του προγραμματισμού, θα έπρεπε να διδάσκεται σε όλες τις κατευθύνσεις.

Loukritia

Γεια σου Dora!!!Τι κάνεις;;;
Εγώ τους έλεγα πως θα βοηθήσει να μάθετε να σκέφτεστε και να δομείτε καλύτερα την σκέψη σας αλλά και τον λόγο σας (ανάλυση προβλήματος, ακριβέστερη περιγραφή δεδομένων). Επίσης, καλλιεργεί την δημιουργικότητα και την φαντασία (ιδίως τα LOGO like γραφικά περιβάλλοντα), ενώ μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να λύσει και απλά προβλήματα (π.χ. σκέψου την επίλυση   μιας εξίσωσης, μέσα από γραφικό περιβάλλον). Είναι βασικό να δώσουμε στα παιδιά να καταλάβουν πως Πληροφορική δεν είναι μόνο οι σουίτες γραφείου και δη συγκεκριμένης εταιρείας και πως κι εμεις στις σχολές μας δεν μάθαμε OFFICE !!!
Μπορείς να τους φτιάξεις κανά δυο ενδιαφέροντα προγραμματάκια για επίδειξη στα πρώτα μαθήματα, ώστε να τους κινήσεις το ενδιαφέρον και να πειστούν πως θα κάνουν ενδιαφέροντα πράγματα στη διάρκεια και στο τέλος (μεγάλη εργασία) της χρονιάς!
Time is a great teacher, but unfortunately it kills all its pupils ... - Louis Hector Berlioz

Λάμπρος Μπουκουβάλας

Δεν υπάρχουν πολλές απαντήσεις!

1. αν όλα ήταν ρόδινα, θα ήταν μια εισαγωγή στην αεππ...
2. το μάθημα της γ΄ γυμν δεν είναι μόνο προγραμματισμός, ούτε καν καθαρός προγραμματισμός, αλλά είναι ένα μάθημα - κατ'αρχάς - λογικής, που τα μαθαίνει πολλά πράγματα και τα βοηθά να εξοικειωθούν με την έννοια του "κατευθύνω το πισί, δεν με κατευθυνει".
3. εναλλακτικά, σε πολλές σχολές στα πρώτα εξάμηνα έχει pascal ή κάτι παρόμοιο. και όχι σχολές πληροφορικής...
4. και στο κάτω-κάτω, ο προγραμματισμός έχει την ίδια αξία με τα μαθηματικά και με όλα τα άλλα μαθήματα. με την ίδια λογική, ας ρωτήσω κι εγώ: γιατί να μάθω παραγώγους; γιατί να μάθω θερμοδυναμική; γιατί να μάθω παγκόσμια γεωγραφία, ιστορία των εθνών, γαλλικά; πού θα μου φανούν χρήσιμα; τελικά μας φαίνονται χρήσιμα στη ζωή ΟΛΑ, ακόμη και τα πιο απίθανα!!!
Λάμπρος Μπουκουβάλας
MSc - MRes

http://blogs.sch.gr/lambrosbouk

Ο Θουκυδίδης  (που τον διαβάζουν οι ξένοι, αλλά όχι εμείς)  έγραφε: «Αταλαίπωρος τοις πολλοίς η ζήτησις της αληθείας, και επί τα ετοίμα μάλλον τρέπονται» (Ι, 20, 3). Οι περισσότεροι δηλαδή αναζητούν αβασάνιστα την αλήθεια και στρέφονται σε ό,τι βρίσκουν έτοιμο. Δεν προβληματίζονται...

mour

Η προφανής απάντηση που δίνω εγώ στην αντίστοιχη ερώτηση είναι ΠΟΥΘΕΝΑ !!!
Αφού δεχτούν την απάντηση με "ανακούφιση" τα ρωτάω που θα χρησιμεύσει η Γεωμετρία, τα αρχαία, η λογοτεχνία, τα θρησκευτικά κλπ. Εκεί πάνω στη συζήτηση που ακολουθεί (προφανώς όλα αυτά γίνονται παρόντος όλου του τμήματος) αναπτύσσω την άποψη ότι με την πληροφορική αναπτύσσεται η ικανότητα της συνθετικής σκέψης και το πως με απλά πράγματα όπως είναι οι ούτε 20 εντολές της γλώσσας που μαθαίνουν θα κάνουν ένα σωρό πράγματα.
2η φορά στο ίδιο τμήμα δεν έχω δεχτεί αυτή την ερώτηση  :)

Χ.Μοτσενίγος

Και να συμπληρώσω κι εγώ ότι με τον ας πούμε προγραμματισμό που κάνουμε στη Γ΄ Γυμνασίου:

α) Μαθαίνουμε  έστω σε στοιχεώδες επίπεδο τον τρόπο με τον οποίο διδάσκουμε τον υπολογιστή να κάνει κάτι που θέλουμε εμείς, προσαρμοσμένο δηλαδή στις ανάγκες μας.

β) Κατανοούμε ότι το να να φτιάξεις ένα προγραμματάκι που να δουλεύει δεν είναι εντελώς παίξε  -  γέλασε, θέλει και κόπο και οργάνωση σκέψης και χρόνο άρα δίνει μια πιο ρεαλιστική οπτική στα παιδιά για το τι σημαίνει Πληροφορική γενικά και προγραμματιστής ειδικότερα. Τα παιδιά συχνά θεωρούν ότι το να φτιάξεις ένα πρόγραμμα δεν είναι και τίποτα φοβερο "το λες στον υπολογιστή και το κάνει". Ειδικά στη Γ΄Γυμνασίου διαλύονται πολλές αυταπάτες των παιδιών γύρω από την Πληροφορική. Κάποια απογοητεύονται από το ...μόχθο που απαιτεί η συγγραφή ενός μικρού προγράμματος και αυτό είναι καλό γιατί μέχρι τότε θεωρούσαν εαυτούς μεγάλους "κομπιουτεράδες" αφού έμπαιναν στο facebook και ήξεραν να κατεβάζουν ταινίες και να παίζουν Ιντερνετικά παιχνίδια. Κάποια άλλα παιδιά πάλι ξαφνικά "πορώνονται" με το αντικέιμενο και εκδηλώνουν έναν ενθουσιασμό που μπορεί να μην τον είχαν τα προηγούμενα χρόνια.

γ) Αν τύχει και υπάρξουν μαθητές με μεράκι κι όρεξη μπορούν να φτιάξουν με σχετικά λίγο κόπο μικρές εφαρμογές με πολυμεσικά χαρακτηριστικά (τουλάχιστον στο Microworlds αυτό είναι εφικτό) οι οποίες εντυπωσιάζουν τόσο τους συμμαθητές όσο και τους γονείς. Μου έχει τύχει μερικές φορές αυτό. Η περηφάνεια παιδιών και γονέων τότε δεν περιγράφεται.

Τι λες dora φτάνουν αυτοί οι λόγοι για να καλύψουν την απορία της μαθήτριάς σου ή να βρούμε κι άλλους;   :)

nikos33

εγώ θα ρωτούσα που ΔΕΝ χρειάζεται ο προγραμματισμός δεδομένου ότι έχουμε πήξει στις ηλεκτρονικές συσκευές γύρω μας οι οποίες όλες προγραμματίζονται άλλες λίγο και άλλες περισσότερο.

όλοι μας ζούμε τα προβλήματα της τεχνολογίας και αν θέλουμε πλέον να κάνουμε τη δουλειά μας θα πρέπει να έχουμε μια ιδέα πως λειτουργούν όλα αυτά, δηλαδή με εντολές.

βρείτε μου κάτι που να μην έχει μέσα του προγράμματα, το κινητό, ο ψηφιακός δέκτης, το αυτοκίνητο, το atm, ο web browser, κλπ κλπ

όσο για την ερώτηση την έχω δεχτεί πολλές φορές...και απαντώ δε ξέρω μπορεί να μη χρειαστεί ποτέ, μπορεί και να σου σώσει και τη ζωή...

η γνώση είναι σαν ένα οικοδόμημα, αρχίζει στο δημοτικό πολύ πλατιά και γενική  σα θεμέλιο, για να πας στο γυμνάσιο λύκειο, να γίνει πιο συγκεκριμένη το πανεπιστήμιο και εξειδικευμένη στο μεταπτυχιακό...

αν κάποιος ξέρει κάποιο shortcut ας το πει !