Αξιολόγηση θεμάτων "να βρείτε τι εμφανίζει"

Ξεκίνησε από Wizard, 12 Μαρ 2009, 05:19:28 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

Wizard

Κάποια θέματα πανελληνίων ζητάνε από τα παιδιά να γράψουν τι θα εμφανίσει ένας αλγόριθμος.
Ας υποθέσουμε ότι ένας τέτοιος αλγόριθμος εμφανίζει 5 ζεύγη τιμών μέσα από επαναληπτικές διαδικασίες, κλήσεις υποπρογραμμάτων κλπ που κάθε ζεύγος εξαρτάται από το προηγούμενο και ότι πιάνει 10 μονάδες (δηλ. 1 μονάδα ανά τιμή). Αν κάποιος έχει σωστό το 1ο ζεύγος τιμών, αλλά μετά απροσεξία βρίσκει λανθασμένες τιμές στο 2ο ζεύγος και κατά συνέπεια σε όλα τα άλλα ζεύγη, αλλά όλες οι επόμενες πράξεις του μετά το 1ο ζεύγος είναι "σωστές" (δηλαδή, με δεδομένο το λάθος του, τα υπόλοιπα ζεύγη είναι "σωστά"), πόσο πρέπει να πάρει;
Εγώ θα έβαζα 5-7 μονάδες (να πω την αλήθεια, δεν έχω κατασταλάξει).

evry


   Σύμφωνα με τις οδηγίες πρέπει να κόψεις μόνο τα πρώτα νούμερα που είναι λάθος. Αν με βάση αυτά, τα υπόλοιπα βγαίνουν σωστά θα πρέπει να δώσεις τις υπόλοιπες μονάδες, άντε να κόψεις λίγο ακόμα, αλλά σε καμία περίπτωση να τα κόψεις όλα.
   
   Φυσικά υπάρχουν και κάποιοι βαθμολογητές που "βιάζονται" οπότε ότι νούμερο δουν λάθος το κόβουν με συνοπτικές διαδικασίες. Αυτοί όμως είναι πολύ λίγοι
    Θα σου πω τι μου έτυχε φέτος στο αντίστοιχο θέμα. Ενώ ξεκίνησα να διορθώνω ανακάλυψα ότι η συντριπτική πλειοψηφία των μαθητών είχε όλο το θέμα σωστό, ακόμα και μαθητές που δεν είχαν κάνει καθόλου τα 3,4. Μυστήριο ε?
   Μου έτυχαν ελάχιστα γραπτά που είχαν κάνει λάθος στα νούμερα (5%). Για αυτούς για ένα πράγμα ήμουν σίγουρος. Ότι το έκαναν μόνοι τους. Γύρισα στο πρόχειρο, είδα τον πίνακα και εντόπισα το λάθος.   
Καλό να υπάρχει ο πίνακας και οι υπολογισμοί στο καλό μαζί με την απάντηση, ώστε αν κάνουν λάθος να μπορεί ο βαθμολογητής να εντοπίσει εύκολα που είναι, χωρίς να χρειαστεί να γυρίσει στο πρόχειρο.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

Wizard

Συμφωνώ και εγώ με αυτά που λες, αλλά αν δεν έχει γραφεί στο καθαρό ο πίνακας τιμών, επιτρέπεται ο βαθμολογητής να χρησιμοποιήσει το πρόχειρο; Και αν ακόμα δεν υπάρχει πουθενά ο πίνακας τιμών και εμφανίζονται "ξερές" οι τιμές, ο βαθμολογητής πρέπει να εκτελέσει τον αλγόριθμο, χρησιμοποιώντας τις τιμές που βρίσκει ο μαθητής ή θα κόψει όλα τα επόμενα;

Καρκαμάνης Γεώργιος

όταν δεν υπάρχει ο πίνακας τιμών και απλά εμφανίζονται "ξερά" οι αριθμοί τότε η βαθμολόγηση θα γίνει αναλογικά με ότι νούμερα έχει βρει ο μαθητής.
Όταν υπάρχει ο πίνακας τιμών και ενώ γίνονται σωστά οι πράξεις εμφανίζει λανθασμένες τιμές από ένα σημείο και έπειτα, τότε κάποιες μονάδες χάνει.

michaeljohn

Πολύ δύσκολο θέμα.
Η γενική αρχή στη βαθμολόγηση είναι ότι το λάθος δεν μεταφέρεται. Επομένως θα πάρει 8.
Θέτω όμως μερικούς προβληματισμούς που δείχνουν  την δυσκολία της βαθμολόγησης του θέματος.
•   Αν μετά το λάθος ο αλγόριθμος μέσα από δομή επιλογής οδηγείται σε πιο εύκολους δρόμους(π.χ. σε απλές εντολές εκχώρησης αντί σε πιο σύνθετες εντολές ή κλήση υποπρογράμματος);
•   Αν  ο μαθητής δώσει σαν απάντηση μόνο το πρώτο ζεύγος τιμών και όχι τις επαναληπτικές ;
•   Αν  ο μαθητής δώσει σαν απάντηση 6 (αντί 5) ζεύγη τιμών με λανθασμένο το τελευταίο;
•   Αν γραφεί  μόνο ο πίνακας τιμών;
•   Αν δοθούν σωστά οι τιμές που εμφανίζονται και ο πίνακας τιμών είναι λανθασμένος σε τιμές μεταβλητών που δεν εμφανίζονται ;
•   ……

michaeljohn

Συμπληρωματικά :
•   Αν ο μαθητής δώσει σαν απάντηση μόνο το τελευταίο ζεύγος τιμών ;

Σαν πρώτο συμπέρασμα λέω ότι πρέπει να ζητείται από την εκφώνηση και ο πίνακας τιμών.(Αλλά που υπάρχει στο βιβλίο; Απλά το θέμα είναι κατάλοιπο από το 2ο βιβλίο που διδάχθηκε το διδακτικό έτος 1999-2000……΄)

Μιχαλογιάννης Κώστας

Καρκαμάνης Γεώργιος

ΠαράθεσηΑν  ο μαθητής δώσει σαν απάντηση μόνο το πρώτο ζεύγος τιμών και όχι τις επαναληπτικές ;
Θα λάβει όσες μονάδες αντιστοιχούν στις δύο πρώτες τιμές
ΠαράθεσηΑν  ο μαθητής δώσει σαν απάντηση 6 (αντί 5) ζεύγη τιμών με λανθασμένο το τελευταίο;
Εδώ είναι λίγο πιο δύσκολη περίπτωση. Κάποιος μπορεί να μην κόψει τίποτα. Άλλος μπορεί να αφαιρέσει κάτι λόγο ότι εκτέλεσε μια επανάληψη παραπάνω
ΠαράθεσηΑν γραφεί  μόνο ο πίνακας τιμών;
Εαν στον πίνακα τιμών υπάρχει μια στήλη που να δείχνει την έξοδο, τότε δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα. Εαν δεν υπάρχει τότε θα πάρει κάποια μόρια όχι όμως όλα τα μόρια.
ΠαράθεσηΑν δοθούν σωστά οι τιμές που εμφανίζονται και ο πίνακας τιμών είναι λανθασμένος σε τιμές μεταβλητών που δεν εμφανίζονται ;
Αυτό το βλέπω λίγο δύσκολο να συμβεί αλλά δεν νομίζω να υπάρχει κανένα πρόβλημα
ΠαράθεσηΑν ο μαθητής δώσει σαν απάντηση μόνο το τελευταίο ζεύγος τιμών ;
Δεν νομίζω πως δικαιούται να λάβει κάποιο μόριο

michaeljohn

Απλά κάποιους προβληματισμούς έθεσα.
Γιώργο μάλλον πρέπεις να ξαναεκτιμήσεις την απάντηση σου στο τελευταίο ερώτημα.

Μιχαλογιάννης Κώστας

evry


  Συνάδελφε Κώστα συμφωνώ και εγώ με την απάντηση του Γιώργου στο τελευταίο ερώτημα και θα προσπαθήσω να δικαιολογήσω γιατί.
  Οι ασκήσεις αυτές κατά τη γνώμη μου θα πρέπει να εκλείψουν και να ζητείται οπωσδήποτε πίνακας τιμών. Με ένα Εμφάνισε μέσα στην επανάληψη τους αναγκάζεις να σου δώσουν ουσιαστικά τον πίνακα τιμών.

Τυπικά τώρα οι βαθμοί πάνε αναλογικά. Ας υποθέσουμε όμως ότι η σωστή απάντηση είναι 1 4 8 10 12.
Συνήθως οι οδηγίες που δίνονται λένε ότι οι βαθμοί πάνε αναλογικά. Δηλαδή αν το θέμα πάρει 10 μονάδες πάνε 2 μονάδες σε κάθε αριθμό. (Ούτε ΤΖΟΚΕΡ να έπαιζαν)

Ας υποθέσουμε ότι η απάντηση του μαθητή είναι το τελευταίο ζεύγος , δηλαδή  10 12. Η απάντηση είναι λάθος διότι δεν μιλάμε για μια λάθος πράξη αλλά εδώ ο μαθητής δεν έχει καταλάβει ούτε πόσες επαναλήψεις γίνονται. Αν έχει πίνακα τιμών έχει καλώς, αν όμως μας δίνει ξερά αυτά τα νούμερα τότε σίγουρα δεν θα πάρει τους βαθμούς που αναλογούν στα νούμερα αυτά. Σκεφτείτε ας πούμε τον μαθητή που δίνει την απάντηση
1 4 13 18 90
και αυτός έχει 2 σωστά νούμερα αλλά κατάλαβε ότι γίνονται 5 επαναλήψεις και κάπου έχει κάνει λάθος στις πράξεις. Γιατί να πάρει τα ίδια με τον προηγούμενο?

  Αυτό που θέλω να πω είναι πως πρέπει ο βαθμολογητής να μην βαθμολογεί ξερά τα νούμερα που βλέπει αλλά να προσπαθεί να καταλάβει πως προέκυψαν αυτά και γενικότερα το πνεύμα της λύσης.

Στο ίδιο πρόβλημα ας πούμε ότι κάποιος δίνει την παρακάτω απάντηση
10 12 1 4 8 10 12
Πως γίνεται? απλά δεν άκουσε καλά και όταν του το επανάλαβαν τα ξανάγραψε όπως τα άκουσε!!!  Τι πρέπει να πάρει αυτό το παιδί?

ή το άλλο , κάποιος μαθητής δίνει την παρακάτω απάντηση. Τι βαθμό νομίζετε ότι πρέπει να πάρει?

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12  όπως βλέπετε όλοι οι σωστοί αριθμοί είναι μέσα

  Για αυτό η άποψη μου είναι ότι δεν πρέπει να βαθμολογείται ο μαθητής ανάλογα με το πόσα νούμερα πέτυχε σωστά (Οι πανελλήνιες δεν είναι ΤΖΟΚΕΡ) αλλά με τη φιλοσοφία της λύσης. Και για να μπορείς να καταλάβεις πως σκέφτηκε ο μαθητής θέλεις πίνακα τιμών. Όταν οι θεματοδότες ζητάνε 3-4 ξερά νούμερα χωρίς το ιστορικό και μάλιστα δίνουν 12 μονάδες (!!!) για τα νούμερα αυτά (γνωρίζοντας ότι οι μαθητές θα συνεννοηθούν μεταξύ τους ), όπως φέτος , αυτό σε βάζει σε πολλές σκέψεις
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

Καρκαμάνης Γεώργιος

O evry δικαιολόγησε πολύ σωστά το τι ακριβώς συμβαίνει με την βαθμολόγηση τέτοιων θεμάτων

michaeljohn

Συνάδελφοι καλησπέρα.
Κατ'αρχήν νομίζω ότι συμφωνούμε όλοι οτι πρέπει να ζητείται και ο πίνακας τιμών.
Ξαναθέτω προβληματισμούς μέ ένα παράδειγμα.
Έστω ότι  οι αριθμοί που εμφανίζονται μετά από 5 επαναλήψεις είναι
1,2
3,4
5,6
7,8
9,10
Έστω επίσης ότι ο πρώτος μαθητής δίνει για απάντηση μόνο το τελευταίο ζεύγος τιμών
δηλ.
     9,10
Τί λάθος έκανε;Απλά το εμφάνισε εντός της επανάληψης το εξέλαβε εκτός. Έκανε όμως όλες τις επαναλήψεις.
Ο δεύτερος μαθητής δίνει για απάντηση μόνο το πρώτο ζεύγος
δηλ.
      1,2
Τί λάθος έκανε; δεν κατάλαβε την ύπαρξη επανάληψης!
Πώς βαθμολογούνται λοιπόν;


michaeljohn

Συνάδελφε Γιώργο
σύμφωνα με τα λεγόμενά σου ο πρώτος θα πάρει 0/10
και ο δευτερος 2/10
κάτι δεν πάει καλά.....

evry


Ένα λεπτό, υπάρχει πίνακας τιμών? έστω στο πρόχειρο? φαίνεται κάπου η σκέψη του μαθητή? Γιατί αν δεν φαίνεται τότε το πιθανότερο δεν είναι ότι έκανε όλες τις επαναλήψεις αλλά ότι άκουσε από κάποιον τα νούμερα αυτά.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

Καρκαμάνης Γεώργιος

Αγαπητέ michaeljohn
εάν δεν υπάρχει πίνακας τιμών, τότε ναι θα πάρει αυτά τα μόρια που αναφέρεις γιατί στην πρώτη περίπτωση, βλέποντας τους δύο αριθμούς, εγώ θα σκεφτώ πονηρά και θα πω: πως αφού δεν βρήκε τα υπόλοιπα 8 νούμερα χωρίς πίνακα τιμών είτε στο καθαρό είτε στο πρόχειρο(που δεν είναι υποχρεωμένος ο βαθμολογητής να το εξετάσει) πέταξε τα τελευταία 2 νούμερα; Κάτι δεν πάει καλά..........

Για την άλλη περίπτωση βρήκε τα δύο πρώτα νούμερα, άρα θα πάρει τις δύο μονάδες

michaeljohn

Εννοείται ότι υπάρχει πίνακας τιμών στο πρόχειρο.Στο καθαρό δεν ζητείται να υπάρχει.
Σαν βαθμολογητές επίσης θεωρούμε ότι, πως ό,τι γράφει ο μαθητής δεν είναι προϊόν  υποκλοπής....παρ'όλο που μερικές φορές είμαστε βέβαιοι για το αντίθετο.
Πάντως χωρίς πίνακα τιμών δεν ξέρουμε άν  δυο αριθμοί που δόθηκαν σαν απάντηση είναι τα δυο πρώτα ή τα δύο τελευταία!
Τέλος πάντων!
Μού έτυχε πάντως το εξής:
Ο α' μαθητής έχει στο καθαρό μόνο τον πίνακα τιμών(που δε ζητείται) χωρίς να λέει τι τιμές εμφανίζονται, ούτε να έχει ειδική στήλη εμφάνισης
και ο β' μαθητής να δίνει σαν απάντηση μόνο το τελευταίο ζεύγος τιμών, να έχει πίνακα τιμών στο πρόχειρο και όχι στο καθαρό ,αφού απλά δεν ζητείται.
τι γίνεται εδώ; 


evry

Παράθεση από: michaeljohn στις 01 Απρ 2009, 08:57:52 ΜΜ
Σαν βαθμολογητές επίσης θεωρούμε ότι, πως ό,τι γράφει ο μαθητής δεν είναι προϊόν  υποκλοπής....παρ'όλο που μερικές φορές είμαστε βέβαιοι για το αντίθετο.
Σίγουρα, αν δούμε το θέμα τυπικά είμαστε υποχρεωμένοι να θεωρήσουμε ότι αυτά που γράφει ο μαθητής δεν είναι προϊόντα υποκλοπής. Ωστόσο γνωρίζοντας την κατάσταση που επικρατεί προσωπικά πιστεύω ότι η πλειοψηφία των μαθητών (>50%) αν δεν αντιγράφει τα πολλαπλών επιλογών και τις τιμές που ζητούνται τότε σίγουρα τα διασταυρώνει. Έχω συζητήσει το θέμα με πολλούς μαθητές.

Παράθεση
Ο α' μαθητής έχει στο καθαρό μόνο τον πίνακα τιμών(που δε ζητείται) χωρίς να λέει τι τιμές εμφανίζονται, ούτε να έχει ειδική στήλη εμφάνισης
Δεν θα του έδινα με τίποτα όλες τις μονάδες αλλά δεν θα του έκοβα και πολλές. Εξαρτάται και από την εικόνα του υπόλοιπου γραπτού. Πάντως θα έκοβα λίγο, εφόσον φυσικά ο πίνακας τιμών είναι σωστός

Παράθεση
και ο β' μαθητής να δίνει σαν απάντηση μόνο το τελευταίο ζεύγος τιμών, να έχει πίνακα τιμών στο πρόχειρο και όχι στο καθαρό ,αφού απλά δεν ζητείται.
τι γίνεται εδώ;
Αν ο πίνακας τιμών είναι σωστός, θα του έκοβα ελάχιστα.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

Καρκαμάνης Γεώργιος

Θέτω ένα άλλο ερώτημα:

Πρέπει ο βαθμολογητής να βλέπει το πρόχειρο των μαθητών;

evry

#17
Απαντώ στην ερώτηση με ερώτηση

Πρέπει ηθικά ή πρέπει τυπικά?
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

Καρκαμάνης Γεώργιος


ntzios kostas

Προσωπικά θα έλεγα ότι δεν κοιτάω καθόλου το πρόχειρο. Τον πίνακα τιμών ο μαθητής μπορεί να το έχει κάνει πάνω στα θέματα με ένα μολυβάκι και στη συνέχεια να το σβήσει. Εννοείται πως δεν βρήκε στην τύχη τους αριθμούς εξόδου. Αν τώρα ο μαθητής αντέγραψε δεν με απασχολεί για την διαμόρφωση του βαθμού του, ιδίως στο συγκεκριμένο θέμα που δεν αποδεικνύεται κιόλας. Θεωρώ κατά την διόρθωση ότι ο έλεγχος για τυχών αντιγραφή έγινε από τους συνάδελφους επιτηρητές.

Τώρα αν εμφανίσει τις 2 από τις 10 τιμές, είτε αυτές είναι οι δύο τελευταίες ή οι δύο πρώτες θα πάρει 2 μόρια. Αν δω πίνακα τιμών και δεν δω να εμφανίζεται τίποτα ή μία πράξη στην αρχή του εβγαλε όλα τα αποτελέσματα λάθος δεν θα του δώσω κανένα μόριο. Προσπαθώ να εφαρμόσω ακριβώς την πρόταση βαθμολόγησης από το βαθμολογικό, που στο προηγούμενο παράδειγμα με τους 10 αριθμους μου είπε να βάζω ένα βαθμό για κάθε ένα σωστό αποτέλεσμα. Κανένα σωστό αποτέλεσμα = 0.

Τώρα αν ο μαθητής εμφανίσει 15 τιμές και μέσα σε αυτές και οι 10 που πρέπει να εμφανιστούν το βαθμολογικό με αφήνει ακάλυπτο και προσπαθώ να κόβω κάτι για κάθε λάθος απάντηση.

Καλημέρα σας
Κώστας
Το μάθημα Ανάπτυξη Εφαρμογών δεν έχει σαν στόχο την εκμάθηση κάποιου συγκεκριμένου προγραμματιστικού περιβάλλοντος ούτε την καλλιέργεια προγραμματιστικών δεξιοτήτων από τη μεριά των μαθητών. Δεν αποσκοπεί στη λεπτομερειακή εξέταση της δομής, του ρεπερτορίου και των συντακτικων κανόνων κάποιας γλώσσας...

evry


  Η διαφορά είναι πως τυπικά από όσο ξέρω δεν πρέπει να λαμβάνεις το πρόχειρο υπόψη σου, έτσι δεν είναι? Από την άλλη αν στο πρόχειρο δεις ότι ο μαθητής το έχει λύσει σωστά αλλά δεν έχει προλάβει να το περάσει στο καλό ή για παράδειγμα έχει τον πίνακα τιμών όπου φαίνεται ξεκάθαρα πως έχει μόνο ένα λάθος στην αρχή και τα υπόλοιπα βάση αυτού είναι σωστά, τι κάνεις?
    Ξαναλέω ότι προφανώς υπάρχουν οδηγίες βαθμολόγησης, και πρέπει να τις τηρούμε όλοι μας, όμως αν είναι να βαθμολογούμε ξερά μερικά νούμερα τότε δε νομίζω ότι είμαστε απαραίτητοι. Και ένα scanner μια χαρά μπορεί να κάνει τη δουλειά.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

Καρκαμάνης Γεώργιος

Θεωρώ ότι το πρόχειρο δεν πρέπει να το λαμβάνει υπόψη κανείς βαθμολογητής και να εξετάζει μόνο ότι υπάρχει στο καθαρό.
Αν βλέπουμε το πρόχειρο ψάχνοντας για πίνακα τιμών τότε γιατί να μην βλέπουμε το πρόχειρο και όταν συναντάμε και κάποιο άλλο λάθος; Έτσι κάθε φορά που θα υπάρχει ένα λάθος,  θα γυρνάμε στο πρόχειρο και θα αναρωτιόμαστε : μήπως το έκανε σωστά στο πρόχειρο και στην βιασύνη του το αντέγραψε λάθος;
Τα παιδιά βαθμολογούνται σε αυτό που γράφουν στο καθαρό και το ξέρουν αυτό(για όλα τα μαθήματα)

evry

φυσικά και το πρόχειρο δεν λαμβάνεται υπόψη. Μερικές φορες όμως, ειδικά στα θέματα εμφάνισης τιμών που θέλεις να δεις τον τρόπο σκέψης του μαθητή και όχι να βαθμολογήσεις ξερα μερικά νούμερα το πρόχειρο πιστεύω ότι βοηθάει τον βαθμολογητή να εκφέρει άποψη
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

andreas_p

Καλημέρα σας.

Το συγκεκριμένο θέμα (τα τελευταία 9 χρόνια που διορθώνω - βαθμολογώ) μας έχει ταλανίσει και μας έχει οδηγήσει σε κόντρες του τύπου "κόβω α και όχι β".

ΜΙΑ είναι η λύση.

Η επιτροπή θεμάτων να δώσει μια πιο προσεκτική και σαφή διατύπωση (και όχι ένα ξερό "Τι θα εμφανίσει"), κλείνοντας έτσι τις κερκόπορτες της  αντιγραφής.

evry

Αν κλείσουν οι κερκόπορτες τις αντιγραφής θα ανοίξουν οι κερκόπορτες τις αποτυχίας και δεν νομίζω ότι θέλουν αυτo. Από ότι έχουν δείξει το μονο που τους νοιάζει είναι τα στατιστικά των εξετάσεων και η ανακοίνωση τους.Να μην φαίνεται μεγάλη η αποτυχία ώστε να είναι όλοι ευτυχισμένοι

Παράθεση από: andreas_p στις 03 Απρ 2009, 09:45:39 ΠΜ
Η επιτροπή θεμάτων να δώσει μια πιο προσεκτική και σαφή διατύπωση (και όχι ένα ξερό "Τι θα εμφανίσει"), κλείνοντας έτσι τις κερκόπορτες της  αντιγραφής.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

Laertis

Συμφωνώ Ανδρέα και Ευριπίδη ...
Το πρόβλημα με αυτού του τύπου τα θέματα προέρχεται απο την μη χρησιμοποίηση της έννοιας του πίνακα τιμών απο το βιβλίο και τετράδιο του μαθητή. Πουθενά δεν αναφέρεται ο πίνακας τιμών, κι όσο κι αν είναι αυτονόητο για όλους εμάς που διδάσκουμε, η επιτροπή "φοβάται" να ζητήσει ξεκάθαρα κάτι που μπορεί να θεωρηθεί "εκτός ύλης" ή καλύτερα κάτι που δεν περιγράφεται/αναφέρεται στο βιβλίο-τετράδιο μαθητή.
Νικολακάκης Γιώργος
Μηχανικός Η/Υ Συστημάτων
Καθηγητής Πληροφορικής
http://users.sch.gr/gnikola

Καρκαμάνης Γεώργιος

Υπάρχει και ένας άλλος τρόπος που μπορεί να μας βοηθήσει η επιτροπή:

Να μας στείλει ορισμένες οδηγίες για την βαθμολόγηση τέτοιων θεμάτων και να μην αφήνει στα κατά τόπους βαθμολογικά να κανονίζεται η βαθμολογηση και κατανομή των μορίων.

andreas_p

Ας το κάνει ...

Αλλά το καλύτερο θα ήταν να προσέξει τη διατύπωση των θεμέτων.

Vangelis

Η λύση όπως ανέφεραν και άλλοι συνάδελφοι είναι να ζητείται ο πίνακας τιμών.  Επειδή όμως τυπικά δεν υπάρχει πουθενά η μορφή που πρέπει να έχει ένας τέτοιος πίνακας θα πρέπει η επιτροπή σύνταξης θεμάτων να δημιουργεί έναν και να τον αποστέλλει μαζί με την εκφώνηση του θέματος.
Εναλλακτικά θα πρέπει να υπάρχουν αρκετά "εμφάνισε" για να δημιουργείται έμμεσα  ένας τέτοιος πίνακας.