Πανελλήνιες 2019 - σχολιασμός θεμάτων

Ξεκίνησε από Λαμπράκης Μανώλης, 12 Ιουν 2019, 09:07:16 ΠΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

Λαμπράκης Μανώλης

Καλημέρα σε όλους

καλή επιτυχία στους μαθητές αλλά και σε εμάς

ας σχολιάσουμε εδώ τα θέματα και τις λύσεις τους

ΜΑΚΡΙΔΑΚΗ ΣΤΕΛΛΑ


konnacarmen


marvic

Καλή επιτυχία!
Πότε λέτε να τα έχουμε στα χέρια μας;

evry

Σήμερα  :D

Έχουν δημιουργηθεί πίνακες για γενικό σχολιασμό , λύσεις και σχολιασμό ανά θέμα εδώ:

https://alkisg.mysch.gr/steki/index.php?board=109.0
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

tkon

Οι μαθητές βγαίνουν από τα εξεταστικά
Αναφέρουν ότι έπεσαν σχετικά εύκολα θέματα
Περιμένουμε να πάρουμε τα θέματα και τα να κρίνουμε.


Λαμπράκης Μανώλης


IoannisMas


tsak


petrosp13

ΘΕΜΑ Α
Για τα ΣΛ, ακούω αρκετούς να έχουν μπερδέψει αν ο δείκτης πρέπει να είναι ακέραιος. Η λέξη "υποχρεωτικά" τους φάνηκε ισχυρή μάλλον
Η ανάπτυξη που έπεσε, κατάλληλη σε μέγεθος, μακάρι να συνεχίσουμε έτσι
Πίνακας τιμών και διάγραμμα ροής --> ΔΩΡΑΚΙ
Αν κάποιος γνώριζε τον αλά ρωσικά, δεν χρειαζόταν καν να διαβάσει την εκφώνηση

ΘΕΜΑ Β
Ωραία θέματα και τα δυο
Πολλά κενά, δύσκολη αντιγραφή, μια μονάδα για το καθένα. Κάποια λάθη έχουν γίνει από τους περισσότερους
Τα υποπρογράμματα απαιτούσαν καλή κατανόηση κλήσεων και παραμέτρων

ΘΕΜΑ Γ
Ένα κλασικό θέμα με τιμή φρουρό και πινακάκι, που απαιτούσε πλήθη και μέγιστο
Η μόνη "παγίδα" που είχαν τα φετινά θέματα ότι το πινακάκι δεν έπρεπε να λυθεί με τον "κλασικό" τρόπο που αποκλείει τις προηγούμενες περιπτωσεις, γιατί το μηδέν πρέπει να εξαιρεθεί

ΘΕΜΑ Δ
Ένα απλό θέμα κατανόησης πινάκων με ένα απλό συνηθισμένο υποπρόγραμμα

Γενικά, προβλέπω ότι θα υπάρχει μεγάλη διαφορά στην βαθμολόγηση με πέρσι, πολύ λιγότεροι κάτω από την βάση, πολύ περισσότεροι πάνω από το 16
Και προβλέπω διαβάθμιση των βαθμολογιών, όχι τόσο λόγω διαβάθμισης της δυσκολίας, αλλά επειδή η ευκολία των θεμάτων χαλάρωσε πολλούς μαθητές με αποτέλεσμα να χάνουν ανόητες μονάδες από δω κι από κει, άλλος περισσότερες και άλλος λιγότερες
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

angrits

Ο γενικός σχολιασμός μου στα φετινά θέματα είναι ένας. ΓΕΛΟΙΑ. Με όλη την σημασία της λέξεις. Άσχετα πως έγραψαν οι μαθητές μου όπως και πολύ άλλοι, τα θέματα μου θύμισαν 7-8 χρόνια πριν που έδιναν παραπάνω μαθήματα πανελλήνιες και δεν έβαζαν τόσο δύσκολα. Κακά διαβασμένοι μαθητές που πρόσεχαν όλη την χρονιά μπορούσαν να γράψουν ένα αξιοπρεπή βαθμό.

angrits

Παράθεση από: petrosp13 στις 12 Ιουν 2019, 12:47:43 ΜΜ

ΘΕΜΑ Γ
Ένα κλασικό θέμα με τιμή φρουρό και πινακάκι, που απαιτούσε πλήθη και μέγιστο
Η μόνη "παγίδα" που είχαν τα φετινά θέματα ότι το πινακάκι δεν έπρεπε να λυθεί με τον "κλασικό" τρόπο που αποκλείει τις προηγούμενες περιπτωσεις, γιατί το μηδέν πρέπει να εξαιρεθεί


Γιατί δεν μπορεί να λυθεί με το κλασικό τρόπο; ούτο σι άλλλος ελέγχεις ποιο πριν ο αριθμός να είναι θετικός.

petrosp13

Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

angrits

Παράθεση από: petrosp13 στις 12 Ιουν 2019, 04:24:18 ΜΜ
Μη αρνητικός
Ξεκινάς το πινακάκι από 1 που στο έχει ποιο το πρόβλημα

petrosp13

Ότι στο Αλλιώς_Αν δεν θα γράψεις <=1000
Και δεν θα γράψεις απλά Αλλιώς
Αυτός είναι ο κλασικός τρόπος αντιμετώπισης σε τέτοια πινακάκια
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

angrits

Αν το θέτεις έτσι οκ (για μένα το να βάλεις όλα τα όρια είναι πιο κλασικό). Αν και κατά την γνώμη μου μπορείς να το κάνεις αυτό εφόσον στον έλεγχο αποκλείσεις και το 0. Και δεν πιστεύω ότι θα στο πάρει κάποιος διωρθωτής λάθος που θα το αποκλείσεις. Βέβαια σου λέει απλός να ελένξεις μόνο αν είναι αρνητικό και απλός το μηδεν δεν κάνει τίποτα. Ίδωμεν.

pvs

Τα θέματα θύμισαν έντονα αυτά του 2016. Γελοία προσωπικά δεν χαρακτηρίζω ποτέ θέματα πανελληνίων καθώς δεν δίνουμε εμείς αλλά οι μαθητές οι οποίοι εκείνη τη στιγμή νιώθουν ότι το στυλό ζυγίζει 1τόνο. Το θετικό είναι ότι αρκετά παιδιά πήραν μία καλή ψυχολογική ώθηση (μετά τα μαθηματικά) σε αντίθεση με πέρυσι που πολλοί από εμάς προσπαθούσαμε να τονώσουμε ηθικό κτλ. Προσωπικά κρίνοντας από το γενικό επίπεδο της κατεύθυνσης κρατώ μικρό καλάθι το τι τελικά θα έχουν γράψει. Συνεπώς ας μη βιαζόμαστε για συμπεράσματα. 

ilias_s

Θέματα φυσιολογικά και μέσες-άκρες κυμαίνονταν στα "αναμενόμενα". Ασκήσεις και θεωρίες που δεν νομίζω πως ήταν έκπληξη για κανένα και τα έχουμε "αγγίξει" λίγο πολύ οι πάντες. Γελοία δε θα τα έλεγα αν θυμηθούμε πως απευθύνονται σε μαθητές (και σταματάω εδώ).

Προσωπική άποψη, θεωρώ ότι ήταν πιο ισορροπημένα από άλλες χρονιές, χωρίς υπερβολές, παγίδες ή εξεζητημένες ερωτήσεις και κάπως έτσι θα έπρεπε να είναι να θέματα στις πανελλαδικές όλων των ετών (από την εποχή των δεσμών).

Ορίστε και οι ενδεικτικές απαντήσεις που έστειλαν στα Β.Κ και Ε.Ε.Κ (στα συνημμένα ως zip)




Λαμπράκης Μανώλης

Προφανώς "γελοία" δεν μπορεί να είναι καθώς απευθύνονται σε μαθητές, όμως ήταν πάρα πολύ εύκολα ... είναι πρώτη χρονιά φέτος, κατά την οποία οι μαθητές μου  (εκτός από τους αδιάφορους ), δεν είχαν απορία σε ΚΑΝΕΝΑ ερώτημα ... αν το σκεφτεί κανείς δεν υπήρχε κάτι που να σήκωνε δευτερη σκέψη ..
πέρα από το άγχος της στιγμής και λάθη απροσεξίας κτλ, δεν υπήρχε κάποιο ερώτημα λίγο πιο σύνθετο ...

andreas_p

Ένα ευχαριστώ  το οφείλουμε  στην Επιτροπή  θεμάτων !
1) Θέματα με σαφήνεια και ακρίβεια. Χωρίς θολά σημεία και διττές  ερμηνείες.
2 ) Κάλυπταν μεγάλο μέρος της ύλης.

Επίσης ...
Πόσο εύκολα ήταν τα  :

Β2, Δ4,  Δ5  ;;;

Α.Π.

karaba

Παράθεση από: angrits στις 12 Ιουν 2019, 04:20:34 ΜΜ
Γιατί δεν μπορεί να λυθεί με το κλασικό τρόπο; ούτο σι άλλλος ελέγχεις ποιο πριν ο αριθμός να είναι θετικός.
κόντεψα να πνιγώ :)
karaba

kyriakos208

Στο αλα ρωσικα αν έκανε κάποιος πρόγραμμα+δήλωση μεταβλητών+Διάβασε Μ1,Μ2 πριν την όσο θα κοπούν μόρια?αν ναι πόσα?

Λαμπράκης Μανώλης

Καλημέρα
κατά την γνώμη μου προφανως και δεν θα πρέπει να κοπεί τίποτα, σε καμία περίπτωση

mokasa

Παράθεση από: kyriakos208 στις 13 Ιουν 2019, 09:38:22 ΠΜ
Στο αλα ρωσικα αν έκανε κάποιος πρόγραμμα+δήλωση μεταβλητών+Διάβασε Μ1,Μ2 πριν την όσο θα κοπούν μόρια?αν ναι πόσα?
Δεν θα κοπούν μόρια από αυτά που αναφέρεις, αρκεί η δήλωση των Μ1, Μ2 να γίνει στις ακέραιες, όπως άλλωστε αναφέρει και η εκφώνηση.

tsioulak

Παράθεση από: Λαμπράκης Μανώλης στις 13 Ιουν 2019, 10:12:03 ΠΜ
Καλημέρα
κατά την γνώμη μου προφανως και δεν θα πρέπει να κοπεί τίποτα, σε καμία περίπτωση

Κανονικα δεν θα επρεπε να αλλα η ασηκηση ζητουσε να γινουν σε ΓΛΩΣΣΑ μονο τα συγκικρεμενα βηματα, οποτε μπορει και να κοψουν κανα δυο μορια.

Λαμπράκης Μανώλης

Καλημέρα σε όλους

Κατά την ταπεινή μου άποψη αν κάνουν πρόγραμμα δεν '' χαλάει '' απολύτως τίποτα στη λύση της άσκησης... Ούτε καν θα έπρεπε  να το λάβει υπόψη κάποιος.... Ειδικά συνάδελφε το ' κάνα δυο' μόρια που αναφέρεις, εμένα αν μου έκοβαν 2 μόρια θα ζητούσα επανεξέταση  και θα τραβούσα τα μαλλιά μου ( τα οποία έχω χάσει εδώ κι καιρό χεχεχε)

evry

Ρε παιδιά ήμαρτον!
Διαβάζουν και μαθητές. Γιατί να κόψει ο βαθμολογητής?
Από τη στιγμή που έχει δοθεί σωστή λύση και μάλιστα πιο ολοκληρωμένη από αυτή που ζητήθηκε όχι να κόψει, παραπάνω πρέπει να βάλει.
Δεν διορθώνουμε  ιστορία.

Επίσης αν αντί για πρόγραμμα κάποιος δώσει αλγόριθμο σε ψευδογλώσσα ή ακόμα και διάγραμμα ροής δεν θα πρέπει να χάσει πολλά γιατί έχει δείξει ότι καταλαβαίνει τη μετατροπή της φυσικής γλώσσας σε δομημένο αλγόριθμο. Τη σκέψη του μαθητή πρέπει να βαθμολογούμε όχι αν έχει ξεχάσει κανένα κόμμα ή έγραψε πρόγραμμα με κεφαλαία ή μικρά.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

panosz

Παράθεση από: evry στις 14 Ιουν 2019, 09:23:26 ΠΜ
Ρε παιδιά ήμαρτον!
Διαβάζουν και μαθητές. Γιατί να κόψει ο βαθμολογητής?
Από τη στιγμή που έχει δοθεί σωστή λύση και μάλιστα πιο ολοκληρωμένη από αυτή που ζητήθηκε όχι να κόψει, παραπάνω πρέπει να βάλει.
Δεν διορθώνουμε  ιστορία.

Επίσης αν αντί για πρόγραμμα κάποιος δώσει αλγόριθμο σε ψευδογλώσσα ή ακόμα και διάγραμμα ροής δεν θα πρέπει να χάσει πολλά γιατί έχει δείξει ότι καταλαβαίνει τη μετατροπή της φυσικής γλώσσας σε δομημένο αλγόριθμο. Τη σκέψη του μαθητή πρέπει να βαθμολογούμε όχι αν έχει ξεχάσει κανένα κόμμα ή έγραψε πρόγραμμα με κεφαλαία ή μικρά.

Καλημέρα !

+++++
Panos

P.Tsiotakis

Η διαφορά ψευδογλώσσας και ΓΛΩΣΣΑΣ για το τμήμα αλγορίθμου που ζητήθηκε στον ρωσικό πολλαπλασιασμό είναι το εμφάνισε/ΓΡΑΨΕ
δεν μπορώ να φανταστώ ότι θα συζητηθεί σε βαθμολογικό απώλεια μονάδων για αυτό πάνω από 5 λεπτά
αν ήμουν σε κάποιο βαθμολογικό δε θα επέτρεπα τη συζήτηση σε αυτό το θέμα πάνω από 15 δευτερόλεπτα

μπορώ να φανταστώ κάποιους να ήθελαν να κόψουν (ή να κόψουν τελικά) 1 μόριο. Αν ήταν printf ίσως έκοβαν 2.

tsioulak

Παράθεση από: Λαμπράκης Μανώλης στις 14 Ιουν 2019, 08:56:24 ΠΜ
Καλημέρα σε όλους

Κατά την ταπεινή μου άποψη αν κάνουν πρόγραμμα δεν '' χαλάει '' απολύτως τίποτα στη λύση της άσκησης... Ούτε καν θα έπρεπε  να το λάβει υπόψη κάποιος.... Ειδικά συνάδελφε το ' κάνα δυο' μόρια που αναφέρεις, εμένα αν μου έκοβαν 2 μόρια θα ζητούσα επανεξέταση  και θα τραβούσα τα μαλλιά μου ( τα οποία έχω χάσει εδώ κι καιρό χεχεχε)

Εφοσον το προγραμμα δουλευει (δηλαδη διαβαζει τα Μ1 και Μ2) τοτε συμφωνω μαζι σου, απλα ειπα οτι επειδη δεν εγινε συγκεκριμενα αυτο που ζηταει η ασκηση (και εγιναν παραπανω) μπορει και να βρεθει καποιος που θα κοψει κατι "ψιλα".

Λαμπράκης Μανώλης

Δεν μπορώ να καταλάβω ποια είναι τα παραπάνω που λες, ίσα ίσα θεωρώ πως ίσως είναι πιο ολοκληρωμένη η λύση ... ένας μαθητητς μου πχ στο Α3 με την εμφάνιση τιμών, επειδή του φάνηκε πολύ απλό να γράψει δυο-τρία νούμερα, έκανε σαν ένα μικρό πίνακα τιμών για κάθε περίπτωση ...  δεν μπήκα στην διαδικασία να σκεφτώ αν του κόψουν μονάδες... όπως και να χει όλες οι απόψεις σεβαστές, καταλαβαίνω πως το λες, απλά ελπίζω να επικρατήση η (απλή) λογική ... μιας που διαβάζουν και μαθητές ας μην τους αγχώνουμε παραπάνω με τέτοιες λεπτομέριες ..

Φιλικά Μανώλης


ilias_s

Παράθεση από: tsioulak στις 14 Ιουν 2019, 07:00:51 ΠΜ
Κανονικα δεν θα επρεπε να αλλα η ασηκηση ζητουσε να γινουν σε ΓΛΩΣΣΑ μονο τα συγκικρεμενα βηματα, οποτε μπορει και να κοψουν κανα δυο μορια.

Στο "κάτι παραπάνω" δεν κόβεις τίποτα. Βαθμολογείς κατά πόσο, αυτό που ζητάει η άσκηση, έχει γίνει σωστά ή όχι (δηλαδή αν δίνει σωστό αποτέλεσμα).

Να μην είμαστε υπερβολικοί. Βαθμολογούνται μαθητές, όχι επαγγελματίες προγραμματιστές! Σκέψου ότι έχουν διδαχθεί ένα διδακτικό αντικείμενο, κακήν κακώς, 1ω/εβδ. στη Β' Λυκείου και 2ω/εβδ. στη Γ' Λυκείου, δηλαδή λιγότερο από τη ΜΗ-εξεταζόμενη Ιστορία Προσανατολισμού. Εδώ ή ίδια η ΓΛΩΣΣΑ είναι υποθετική (μη-πραγματική) με δεκάδες ασάφειες, αδυναμίες και εκπτώσεις... εμείς θα "ξυρίσουμε" τους μαθητές επειδή έγραψαν 2-3 εντολές παραπάνω;;;

tsioulak

Παράθεση από: ilias_s στις 15 Ιουν 2019, 02:18:09 ΜΜ
Στο "κάτι παραπάνω" δεν κόβεις τίποτα. Βαθμολογείς κατά πόσο, αυτό που ζητάει η άσκηση, έχει γίνει σωστά ή όχι (δηλαδή αν δίνει σωστό αποτέλεσμα).

Να μην είμαστε υπερβολικοί. Βαθμολογούνται μαθητές, όχι επαγγελματίες προγραμματιστές! Σκέψου ότι έχουν διδαχθεί ένα διδακτικό αντικείμενο, κακήν κακώς, 1ω/εβδ. στη Β' Λυκείου και 2ω/εβδ. στη Γ' Λυκείου, δηλαδή λιγότερο από τη ΜΗ-εξεταζόμενη Ιστορία Προσανατολισμού. Εδώ ή ίδια η ΓΛΩΣΣΑ είναι υποθετική (μη-πραγματική) με δεκάδες ασάφειες, αδυναμίες και εκπτώσεις... εμείς θα "ξυρίσουμε" τους μαθητές επειδή έγραψαν 2-3 εντολές παραπάνω;;;

Το ξανα ειπα, εφοσον το προγραμμα δουλευει ("κανει compile") εγω δεν θα εκοβα μορια, καποιος ομως μπορει να το κανει επειδη "βγηκε εκτος θεματος".

Λαμπράκης Μανώλης

Καλημέρα σε όλους

είμαι ο πρώτος που είπε πως μάλλον θα πρέπει να σταματήσουμε τον "ατέρμων βρόγχο" αυτής της συζήτησης, όμως συνάδελφε ειλικρινά δεν καταλαβαίνω το "εκτός θέματος"  ...  καταλαβαίνω πως το λες, αλλα δεν το καταλαβαίνω ... χεχεχε ... μα δεν εχει βγει εκτός θέματος ούτε 1 στα 100000 αν γράψει πρόγραμμα και βάλει μεταβλητές ... δηλαδή αν έλεγε "γράψτε τμήμα αλφορίθμου" και κάποιος έκανε αλγόριθμο θα ήταν εκτός θέματος ??? οκ, κάποιος μπορεί να κόψει όπως μπορεί να κόψει και από τα γράμματα πχ ή από τα μικρά στην ΓΛΩΣΣΑ ή επειδή ξύπνησε στραβά, όμως κατά την γνώμη μου είναι η εξαίρεση που επιβεβαιώνει τον κανόνα και δεν θα έπρεπε να γίνει ...

αρκετά νομίζω αναλύσαμε το θέμα, καλό τριήμερο ας έχουμε, καλή ξεκούραση στους μαθητές μας και σε εμάς και καλά αποτελέσματα

evry

Παράθεση από: tsioulak στις 16 Ιουν 2019, 06:32:05 ΠΜ
Το ξανα ειπα, εφοσον το προγραμμα δουλευει ("κανει compile") εγω δεν θα εκοβα μορια, καποιος ομως μπορει να το κανει επειδη "βγηκε εκτος θεματος".
1ον  το ότι κάνει compile δε σημαίνει ότι δουλεύει
2ον  Οι βαθμολογητές δεν εξετάζουν αν το πρόγραμμα κάνει compile
3ον  εκτός θέματός υπάρχει μόνο στην έκθεση
4ον  Με βάση όσα έχω δει ως βαθμολογητής και συντονιστής μπορώ να πω με βεβαιότητα ότι δεν υπάρχει καμία περίπτωση να κοπούν μονάδες.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

tsioulak

Υπαρχουν διορθωτες που ψαχνουν δικαιολογια για να κοψουν μορια, αυτο ειναι γνωστο, δεν ειμαι εγω ενας απο αυτους αλλα υπαρχουν και αυτο που λεω ειναι οτι οι μαθητες δεν πρεπει να τους δινουν δικαιολογια για να κοψουν μορια.

Προσωπικο παραδειγμα, οταν ο μικρος μου αδερφος εδωσε πανελλαδικες (εγω τοτε ημουν φοιτητης), στο δικο μας μαθημα (και στο ΑΟΘ, αλλα αυτο δεν εχει σημασια) το γραπτο του ηταν τελειο ΑΛΛΑ το θεμα Δ το ειχε λυσει με πολυ περιεργο τροπο, σωστος ηταν ο τροπος του αλλα ηταν περιεργος. Ο ενας βαθμολογητης του εδωσε 100, ο αλλος 80, ο τριτος του εδωσε 92.

Οποτε εγω συμβουλευω τους μαθητες να μην δινουν τετοιες αφορμες.
Σωστα τα λεει ο Μανωλης, επρεπε να εξηγηθω καλυτερα στην πρωτη μου αναρτηση (επειδη κοιτανε το forum και μαθητες) και αρκετα το αναλυσαμε.

evry

Όχι δεν είναι γνωστό και δεν ισχύει σε καμία περίπτωση! Επίσης είναι απαράδεκτο να ακούγονται τέτοιες απόψεις και να χαρακτηρίζονται έτσι οι βαθμολογητές.
Αυτό όμως όπως εξηγώ παρακάτω βοηθάει στο να τα ρίξουμε όλα στον άκαρδο και κακό βαθμολογητή , γιατί είναι δύσκολο να παραδεχτούμε το λάθος μας.
Παράθεση από: tsioulak στις 16 Ιουν 2019, 10:27:16 ΠΜ
Υπαρχουν διορθωτες που ψαχνουν δικαιολογια για να κοψουν μορια, αυτο ειναι γνωστο,
Δηλαδή για σκεφτείτε. Είναι δυνατόν να πηγαίνει κάποιος να διορθώσει για να κόψει μόρια?
Επειδή κάτι τέτοια στερεότυπα ακούγονται στις μέρες μας θα εξηγήσω γιατί συμβαίνει αυτό.
Καταρχήν έχετε ακούσει ποτέ μαθητή να διαμαρτύρεται γιατί πήρε παραπάνω από ότι περίμενε? Εγώ όχι. Και όμως το πιθανότερο τι είναι κατά τη γνώμη σας?
Να ξεφύγει από κάποιον βιαστικό βαθμολογητή κάποιο λάθος που δεν θα δει, ή κάποιος αιμοβόρος/αιμοδιψής βαθμολογητής να κόβει από σημεία που δεν θα έπρεπε?
Συνήθως συμβαίνει το πρώτο. Όταν ο μαθητής δει δυο βαθμολογίες π.χ. 100 και 90 δεν καταλαβαίνει ότι ο 100 του έκανε χάρη και του χάρισε αλλά πάντα υποθέτει ότι ο κακός είναι ο 90.
Αυτό εξηγείται επειδή τόσα χρόνια τα παιδιά έχουν μάθει στο σχολείο να γράφουν 5 και να παίρνουν 25 με αποτέλεσμα να μην μπορούν να αξιολογήσουν σωστά αυτά που έχουν γράψει.
Αντί λοιπόν να δουν την αλήθεια είναι πιο εύκολο να κατηγορήσουν τον ανώνυμο αόρατο άγνωστο σφαγέα βαθμολογητή που κόβει .... έτσι...... γιατί του αρέσει!

What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

ilias_s

Παράθεση από: tsioulak στις 16 Ιουν 2019, 10:27:16 ΠΜ
Υπαρχουν διορθωτες που ψαχνουν δικαιολογια για να κοψουν μορια, αυτο ειναι γνωστο, δεν ειμαι εγω ενας απο αυτους αλλα υπαρχουν και αυτο που λεω ειναι οτι οι μαθητες δεν πρεπει να τους δινουν δικαιολογια για να κοψουν μορια.

Προσωπικο παραδειγμα, οταν ο μικρος μου αδερφος εδωσε πανελλαδικες (εγω τοτε ημουν φοιτητης), στο δικο μας μαθημα (και στο ΑΟΘ, αλλα αυτο δεν εχει σημασια) το γραπτο του ηταν τελειο ΑΛΛΑ το θεμα Δ το ειχε λυσει με πολυ περιεργο τροπο, σωστος ηταν ο τροπος του αλλα ηταν περιεργος. Ο ενας βαθμολογητης του εδωσε 100, ο αλλος 80, ο τριτος του εδωσε 92.

Οποτε εγω συμβουλευω τους μαθητες να μην δινουν τετοιες αφορμες.
Σωστα τα λεει ο Μανωλης, επρεπε να εξηγηθω καλυτερα στην πρωτη μου αναρτηση (επειδη κοιτανε το forum και μαθητες) και αρκετα το αναλυσαμε.

Μιλάμε για βαθμολόγηση που ακολουθεί τις οδηγίες και το ύφος της εξέτασης-βαθμολόγησης και πάντα από νορμάλ (μη-εμπαθείς) ανθρώπους. Τώρα αν βρούμε την εξαίρεση... τι να σου πω... Υπάρχουν πολλοί σε κάθε επάγγελμα! Όμως, αυτό που γράφεις για "εκτός θέματος" τυπικά δεν ισχύει.

Πάντως, από το παράδειγμα που έδωσες εγώ παρατηρώ πως ο ένας έκοψε ολόκληρη την άσκηση (80) και ο τρίτος έδωσε 92... Πως μπορείς να είσαι σίγουρος πως κάποιος τρίτος (έστω και αν είναι ο αδερφός σου) κάτω από πίεση χρόνου και άγχος, δίνοντας μία ανορθόδοξη (πιθανώς κάπως μπερδεμένη) λύση, δεν έκανε κανένα λάθος;;; Εγώ ούτε για τον εαυτό μου δεν θα ήμουν σίγουρος!!!

andreas_p

#40
Χρόονιααα  ήμουν Διορθωτής  - Βαθμολογητής
Πάντα μ'ενδιέφεραν  τα στατιστικά  σε σχέση με τον έτερο Βαθμολογητή.  (Α' ή Β'). ( Δηλαδή το ... 'ταίρι' μου).  Η μελέτη μου αφορούσε το Α_Τ (Α-Β). Στόχος ... <= 6 (στα 100). Ως ένα σημείο  αυτό ήταν εφικτό  ! Οι συνθήκες διόρθωσης (χωρίς κλιματιστικό,  χωρίς ησυχία  , ούτε καν τουαλέτες  ... καθαρές, η χρονική  πίεση , η απαξίωση του δύσκολου,    υπεύθυνου  έργου διόρθωσης - βαθμολόγησης , η κούραση  λόγω ανισομερούς  κατανομής  και πολλά άλλα) εύκολα φέρνουν το λάθος.
Ο κάθε ανώνυμος και ανεύθυνος  , χωρίς  να διαθέτει επαρκή δεδομένα ας μην κουνάει το δάχτυλο !
Να βλέπει το Α_Τ (Α-Β) !!!

Υ.Γ. Εννοείται  ότι προϋπόθεση  μιας δίκαιης (;) βαθμολόγησης είναι η πειραματική βαθμολόγηση , όπου το ... 'Ακαδημαϊκό  καβάλημα' του καθενός  ... αφήνεται  στην ... άκρη  !!!


Πυρόβολος 

petrosp13

Παράθεση από: andreas_p στις 17 Ιουν 2019, 09:37:43 ΜΜ
Στόχος ... <= 6 (στα 100).

Στο μάθημα μας, ο στόχος θα έπρεπε να είναι <=1
6 μονάδες διαφορά είναι τεράστια για ένα τέτοιο μάθημα που δεν υπάρχει υποκειμενικότητα
Στα φετινά θέματα για παράδειγμα, σε ποιο σημείο μπορούν δυο βαθμολογητές να έχουν διαφορές ώστε να έχουμε απόκλιση 6 μονάδων;
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

ilias_s

#42
Παράθεση από: petrosp13 στις 17 Ιουν 2019, 11:12:11 ΜΜ
Στο μάθημα μας, ο στόχος θα έπρεπε να είναι <=1
6 μονάδες διαφορά είναι τεράστια για ένα τέτοιο μάθημα που δεν υπάρχει υποκειμενικότητα
Στα φετινά θέματα για παράδειγμα, σε ποιο σημείο μπορούν δυο βαθμολογητές να έχουν διαφορές ώστε να έχουμε απόκλιση 6 μονάδων;

Δε θα έλεγα πως δεν υπάρχει υποκειμενικότητα... Είναι πολύ μικρότερη από άλλα μαθήματα αλλά υπάρχει.

Στα ερωτήματα κλειστού τύπου ή όπου οι μονάδες κατανέμονται ισόποσα στα ζητούμενα είναι εύκολο. Συνήθως όμως, στα υποερωτήματα των θεμάτων Γ και Δ, μπορεί εύκολα κάποιος να παρατηρήσει μία απόκλιση +/- 1 ανά βαθμολογητή και είναι κατανοητό.

Αν δεν υπήρχε καθόλου υποκειμενικότητα τότε όχι 3ος αλλά ούτε 2ος βαθμολογητής δε θα χρειάζονταν.


evry

1 μονάδα στις 100 δεν υπάρχει περίπτωση.
Μια απόσταση 5-6 μονάδες στο μάθημά μας είναι λογική γιατί στα θέματα Γ και Δ υπάρχουν λύσεις που μπορεί να βαθμολογηθούν με διαφορετικά σκεπτικά. Αν βάλεις μια απόκλιση 1-2 μονάδες ανά θέμα μια χαρά βγαίνουν οι 6.
Επίσης θα πω κάτι άλλο. Δοκιμάστε να διορθώσετε ένα γραπτό και μετά από καιρό προσπαθήστε να διορθώστε το ίδιο. Πάμε στοίχημα ότι δεν θα πετύχετε τον ίδιο ακριβώς βαθμό?
Επίσης σκεφτείτε ότι αν διορθώσεις 100 γραπτά το 101 το διορθώνεις με διαφορετικό τρόπο από ότι διόρθωσες το 1ο.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

tsioulak

Παράθεση από: ilias_s στις 17 Ιουν 2019, 08:42:22 ΜΜ
Μιλάμε για βαθμολόγηση που ακολουθεί τις οδηγίες και το ύφος της εξέτασης-βαθμολόγησης και πάντα από νορμάλ (μη-εμπαθείς) ανθρώπους. Τώρα αν βρούμε την εξαίρεση... τι να σου πω... Υπάρχουν πολλοί σε κάθε επάγγελμα! Όμως, αυτό που γράφεις για "εκτός θέματος" τυπικά δεν ισχύει.

Πάντως, από το παράδειγμα που έδωσες εγώ παρατηρώ πως ο ένας έκοψε ολόκληρη την άσκηση (80) και ο τρίτος έδωσε 92... Πως μπορείς να είσαι σίγουρος πως κάποιος τρίτος (έστω και αν είναι ο αδερφός σου) κάτω από πίεση χρόνου και άγχος, δίνοντας μία ανορθόδοξη (πιθανώς κάπως μπερδεμένη) λύση, δεν έκανε κανένα λάθος;;; Εγώ ούτε για τον εαυτό μου δεν θα ήμουν σίγουρος!!!

Και εμένα με είχε κάνει εντύπωση, μπορεί να μην τα είχε κάνει 100% ετσι οπως μου τα έχει πει και να έχασε ενα υποερωτημα, μπορεί και ο τριτος να μην έκατσε να μελετησει το περιεργο κομματι (φυσικα και μπορει και αυτος που του εδωσε 100 να ειχε κανει αυτος το λαθος), όπως και να 'χει ομως δεν θα επρεπε να κοπει ολοκληρο το θεμα επειδη η λύση του ήταν περιεργη και ομως συνεβει, για αυτο ειπα οτι ειπα.

Παράθεση από: andreas_p στις 17 Ιουν 2019, 09:37:43 ΜΜ
Χρόονιααα  ήμουν Διορθωτής  - Βαθμολογητής
Πάντα μ'ενδιέφεραν  τα στατιστικά  σε σχέση με τον έτερο Βαθμολογητή.  (Α' ή Β'). ( Δηλαδή το ... 'ταίρι' μου).  Η μελέτη μου αφορούσε το Α_Τ (Α-Β). Στόχος ... <= 6 (στα 100). Ως ένα σημείο  αυτό ήταν εφικτό  ! Οι συνθήκες διόρθωσης (χωρίς κλιματιστικό,  χωρίς ησυχία  , ούτε καν τουαλέτες  ... καθαρές, η χρονική  πίεση , η απαξίωση του δύσκολου,    υπεύθυνου  έργου διόρθωσης - βαθμολόγησης , η κούραση  λόγω ανισομερούς  κατανομής  και πολλά άλλα) εύκολα φέρνουν το λάθος.
Ο κάθε ανώνυμος και ανεύθυνος  , χωρίς  να διαθέτει επαρκή δεδομένα ας μην κουνάει το δάχτυλο !
Να βλέπει το Α_Τ (Α-Β) !!!

Υ.Γ. Εννοείται  ότι προϋπόθεση  μιας δίκαιης (;) βαθμολόγησης είναι η πειραματική βαθμολόγηση , όπου το ... 'Ακαδημαϊκό  καβάλημα' του καθενός  ... αφήνεται  στην ... άκρη  !!!


Πυρόβολος
Είναι οντως τόσο χάλια οι συνθηκες;

ilias_s

Παράθεση από: tsioulak στις 18 Ιουν 2019, 05:27:14 ΜΜ
...
Είναι οντως τόσο χάλια οι συνθηκες;

Σκέψου ότι τα Βαθμολογικά Κέντρα είναι ουσιαστικά σχολεία που απλά στεγάζουν τους βαθμολογητές εκείνη την περίοδο! Περιμένεις κάτι καλό να βγει από το συνδυασμό Ιούνιος + Δημόσιο Σχόλειο;;;




epsilonXi

Παράθεση από: petrosp13 στις 17 Ιουν 2019, 11:12:11 ΜΜ
Στο μάθημα μας, ο στόχος θα έπρεπε να είναι <=1
6 μονάδες διαφορά είναι τεράστια για ένα τέτοιο μάθημα που δεν υπάρχει υποκειμενικότητα
Στα φετινά θέματα για παράδειγμα, σε ποιο σημείο μπορούν δυο βαθμολογητές να έχουν διαφορές ώστε να έχουμε απόκλιση 6 μονάδων;

Φυσικά και υπάρχει υποκειμενικότητα, για τον πολύ απλό λόγο ότι δε γίνεται όλοι οι βαθμολογητές να συντονιστούν κεντρικά, ούτε να προβλέψουν όλες τις πιθανές απαντήσεις...

ίσως αν η βαθμολόγηση γινότανε Αύγουστο  :D , αφού θα είχαν προλάβει να κυκλοφορήσουν οι διάφορες απαντήσεις των μαθητών και να υπάρξει μια συζήτηση και μία σύγκλιση ως προς τον τρόπο βαθμολόγησης  >:D

φέτος:
-  μία μαθήτριά μου στο Α3 για κάποιο λόγο ενώ τα έκανε όλα, στο τετράδιό της έγραψε μόνο την τελευταία τιμή που εμφανιζότανε σε κάθε περίπτωση... πόσο της κόβεις γι' αυτό;
- στο Α5 αντί για ΟΣΟ, έβαλε ΜΕΧΡΙΣ_ΟΤΟΥ, ενώ μία άλλη έβαλε μόνο δομές επιλογής, πόσο κόβεις;
- στο Γ2 πόσο κόβεις άμα κάποιος χρησιμοποιήσει ΜΕΧΡΙΣ_ΟΤΟΥ χωρίς ΑΝ και εκτελέσει κανονικά επανάληψη ακόμα και για βίντεο με τίτλο «ΤΕΛΟΣ»;
- στο Δ5 που έχει μπόλικο γράψιμο, πόσο κόβεις άμα κάποιος δεν εμφανίσει στο τέλος τα ονόματα; πόσο κόβεις αν βάλει δείκτη στις αγκύλες το μετρητή του εξωτερικού και όχι του εσωτερικού βρόχου;



tsioulak

Παράθεση από: ilias_s στις 18 Ιουν 2019, 06:35:32 ΜΜ
Σκέψου ότι τα Βαθμολογικά Κέντρα είναι ουσιαστικά σχολεία που απλά στεγάζουν τους βαθμολογητές εκείνη την περίοδο! Περιμένεις κάτι καλό να βγει από το συνδυασμό Ιούνιος + Δημόσιο Σχόλειο;;;

Οκ, εχεις δικιο, με ανεμιστηρες την βγαζετε;

elenitaaaaa

Παράθεση από: tsioulak στις 19 Ιουν 2019, 12:40:54 ΠΜ
Οκ, εχεις δικιο, με ανεμιστηρες την βγαζετε;
Εμείς φέτος έχουμε και ανεμιστήρες και νιώθουμε άρχοντες. Μέχρι πέρσι ούτε ανεμιστήρες....και επειδή πάντα το μάθημά μας είναι από τα τελευταία που δίνονται, την αίθουσά μας την χτυπάει ο ήλιος.

themata

Υπάρχει κάποια εικόνα για τις βαθμολογίες των γραπτών ως τώρα?

nikosx

Νίκος Ξένος
Καθηγητής Πληροφορικής
nxenos@sch.gr

P.Tsiotakis

κάποιο λάθος έχει γίνει, αποκλείεται το ποσοστό αριστούχων στην ΑΟΘ και στη χημεία να είναι ίδιο.

Καρκαμάνης Γεώργιος

Αν και τα ποσοστό των αριστούχων στο μάθημα της ΑΕΠΠ θα κυμανθεί στα επίπεδα που αναφέρει το άρθρο της εφημερίδας (10-12%) ο αριθμός των γραπτών με βαθμό 100 θα είναι πολύ μικρός σε σχέση με το επίπεδο δυσκολίας/ευκολίας των θεμάτων.

meteo_xampos

Καλησπέρα σας συνάδελφοι!!! Άσχετο με όλα τα παραπάνω, αλλά έχω μια ερώτηση... Στο μηχανογραφικό που είναι το ΤΕΙ Μηχανικών Πληροφορικής Κρήτης; Δεν είναι στο 4ο πεδίο, αλλά ούτε και στο 2ο...

evry

Δεν υπάρχει πλέον ΤΕΙ στην Κρήτη.
Έγινε ΕΜΠ (Ελληνικό Μεσογειακό Πανεπιστήμιο)
https://www.hmu.gr/
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

Πέτρος Κ.

Παράθεση από: evry στις 22 Ιουν 2019, 04:54:45 ΜΜ
Δεν υπάρχει πλέον ΤΕΙ στην Κρήτη.
Έγινε ΕΜΠ (Ελληνικό Μεσογειακό Πανεπιστήμιο)
https://www.hmu.gr/
ΕΛΜΕΠΑ (Ελληνικό Μεσογειακό Πανεπιστήμιο)

evry

Το ξέρω αλλά προτιμώ το ..... ΕΜΠ
Παράθεση από: Πέτρος Κ. στις 23 Ιουν 2019, 06:36:24 ΜΜ
ΕΛΜΕΠΑ (Ελληνικό Μεσογειακό Πανεπιστήμιο)
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr