Το ίντερνετ λύνει αυτομάτως όλα τα προβλήματα στην παιδεία;

Ξεκίνησε από panos_t, 14 Σεπ 2010, 09:35:39 ΠΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

panos_t

Αφορμή για αυτό το μήνυμα μου έδωσε η πρωϊνή συζήτηση της κας Υπουργού που δήλωσε τον οραματισμό της με τον Πρωθυπουργό για υποδειγματικές διδασκαλίες στο διαδίκτυο όπου ο μαθητής θα μπορεί να βλέπει παράδοση από το σπίτι του πχ τους μιγαδικούς αν έχει κενά ή δεν κατάλαβε κάτι ή να δεί ένα πείραμα στη Φυσική.

Μακριά από εμένα ο αφορισμός και η αντιπαλότητες και τα κομματικά πράγματα. Ποτέ δεν θεώρησα μια δράση καλή ή κακή ανάλογα ποιός το είπε αλλα με το περιεχόμενό της. Σίγουρα λοιπόν είναι μια καλή και καινοτόμα ιδέα αλλά έχει συγκεκριμένη δράση υπό προυποθέσεις. Μην τη θεοποιούμε για "μεγάλη τομή" στην Παιδεία όπως ακούστηκε. Και εξηγώ:

- Τέτοιες σελίδες υπάρχουν σχεδόν μια δεκαετία, είτε από άλλα εκαπιδευτικά ιδρύματα (κυρίως στα αγγλικά) αλλά και πολλές ελληνικές (ενώσεις φυσικών, χημικών από φροντιστήρια). Άρα δεν είναι και τόσο νέα ιδέα

- Απαιτεί Η/Υ και γρήγορο ίντερνετ στο σπίτι που από μελέτες ο ελληνικός πληθυσμός έχει γύρω στο 40%  πρόσβαση στο ίντερνετ και 50% κατοχή Η/Υ (κυρίως κάτοικοι μεγάλων πόλεων). Άρα μια αγροτική οικογένεια (μάλιστα τώρα με την κρίση), θα έχει υπολογιστή και γρήγορο ίντερνετ ώστε το παιδί να κάνει τη χρήση του νεόυ μέσου;

- Σε πολλούς νομούς μόλις απομακρυνθείς 30 κμ από την πρωτέυουσα του Νομού δεν υπάρχουν υποδομές για ADSL ή και αν υπάρψχουν έχουν εξαντληθεί οι θύρες. Οι τιμές για ίντερνετ μέσω κινητής τηλεφωνίας είανι απαγορευτικές. Τα παιδιά αυτών των περιοχών τι θα κάνουν;

- Μπορεί να πάμε σε μια λογική "αφού δεν μπορώ να πάρω σύγχρονα εργαστήρια και να προσαρμόσω την ύλη σε μικρές και σωστές ενότητες για να την μάθεις κάντο μόνος σου στο σπίτι σου"!! Κάτι που δεν είναι καλό για την Παιδεία. Μεθαύριο θα λέμε, "είχαν κενό στα μαθηματικά να δούν το βίντεο του μαθήματος σπίτι για να συμπληρώσουν" ; Και τα παιδιά που δεν έχουν χρήματα για φροντιστήρια θα έχουν για υπολογιστή και συνδρομή ίντερνετ;

- Ήδη σε μελέτες η πολύωρη χρήση του ίντερνετ οδηγεί σε κατάθλιψη αλλά ας το αφήσουμε αυτό σαν υπερβολικό. Ας πάρουμε την ωριμότητα του 15 χρονου μαθητή. Θα δεί όλο το βίντεο με προσοχή  ή θα αλλάξει αντικείμενο σερφαρίσματος. Από μελέτες "ορθής" συμπεριφοράς του πολίτη σε διάφορεες ηλικίες δεν είμαστε και τόσο καλά στην Ευρώπη. Μάλλον σαν κακό παράδειγμα είμαστε πολλές φορές.

- Τέλος, θα μπορεί ο μαθητής να υποβάλλει ερωτήσεις διαδραστικά ή θα παρακολουθεί βαρετά ένα μάθημα στύλ ντοκυμανταίρ.

Απλές σκέψεις που γεννιούνται κυρίως γιατί από παλαιότερες γενιές μάθαμε ότι διδασκαλία είναι κατάθεση ψυχής, άγγιγμα ψυχών, ανθρώπινη επικοινωνία με το μαθητή και μετάδοση έμπνευσης, αγάπης για το μάθημα, ιδεών αξιών και γνώσεων. Η τεχνολογία μπορεί να τα παρέχει όλα αυτά και με τη λογική "κάντο μόνο σου στο σπίτι"΄;

gpapargi

Δεν ξέρω τι από όλα αυτά που τάζουν κατά καιρούς θα γίνουν και πως θα γίνουν στα δημόσια σχολεία (από όσο ξέρω οι πολιτικοί τα παιδιά τους κατά κανόνα τα πάνε στα λεγόμενα "καλά ιδιωτικα"), αλλά αυτή η ιδέα μου φαίνεται πάρα πολύ καλή. Να ένα παράδειγμα διδασκαλίας από τον Walter Lewin στο ΜΙΤ.

http://www.youtube.com/watch?v=ibePFvo22x4&p=F688ECB2FF119649&index=21

Πέρα από το όφελος για τους μαθητές υπάρχει και όφελος για τους καθηγητές. Πολλές φορές έχουμε συζητήσει κατά καιρούς ότι θα θέλαμε να δούμε ο καθένας πως διδάσκει ο άλλος. Θα ήθελα να δω καθηγητές να διδάσκουν... να πάρω ιδέες... τι λένε... πως το λένε.

Μόνο καλά βλέπω σε αυτή την ιδέα. Δε νομίζω ότι είναι λύση να απομακρύνεις το παιδί σου από το δίκτυο για να το προστατέψεις από τα κακά του. Αν δεν το μάθει από σένα θα το μάθει από αλλού. Καλύτερα λοιπόν να του τα δείξεις πρώτος με τον τρόπο που θέλεις.

alkisg

Υπάρχει ήδη η εκπαιδευτική τηλεόραση στο Internet, και κάθε παιδί μπορεί να πάει και να παρακολουθήσει μαθήματα υπολογιστών, χημείας κτλ. Και μάλιστα όχι απλή διδασκαλία, αλλά με επαγγελματικό πολυμεσικό υλικό.
Πόσα παιδιά ξέρετε να έχουν παρακολουθήσει εκπαιδευτική τηλεόραση στο Internet; ...

Στο υπουργείο δίνουν πολλά λεφτά σε καινοτομίες και μηδέν σε συντήρηση ή σε προβολή των υπάρχοντων ενεργειών. Έδωσαν ένα σωρό λεφτά για τη συγγραφή και την παραγωγή βιβλίων, λογισμικών και έργων και δεν έχουν κάποια ομάδα υπεύθυνη για τη συντήρησή τους, οπότε πολλά από αυτά είναι άχρηστα πια. Το ΠΣΔ επίσης, έχει προβλήματα συντήρησης. Τα σχολικά εργαστήρια. Τα μαθητικά netbooks. Κτλ κτλ, ατελείωτη η λίστα.

Μέχρι να αρχίσουν να συντηρούν αυτά που κάνουν, οι καινοτομίες τους με αφήνουν εντελώς αδιάφορο...

lykos

Τώρα καταλαβαίνω γιατί συνεχίζουμε να έχουμε ένα προβληματικό βιβλίο (αεππ) και ένα ακατάλληλο (τεχν.επικ.)!...  Επειδή σε λίγο θα μας είναι ούτως ή άλλως άχρηστα.
Γι' αυτό - επίσης - πολλοί μαθητές τ' αφήνουν μόνιμα κάτω απ' τα θρανία!

ΥΓ: Βλέπε σχετικά: "Όλα τά 'χε η Μαργιωρή... " ή "... κι' ύστερα ξύπνησε"