Διδασκαλία ΑΕΠΠ ανά ώρα για όλο το σχ. έτος 2016-17

Ξεκίνησε από Γιάννης Σ., 04 Δεκ 2016, 04:32:19 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

Γιάννης Σ.

Γεια σας.
Είναι κάτι που δεν κοινοποιούμε συχνά αλλά νομίζω ότι πρέπει να κάνουμε μια αρχή.
Κάθε χρόνο κάνω ένα πλάνο ανά ώρα για ολόκληρη τη χρονιά το οποίο φυσικά το διορθώνω και το προσαρμόζω όσο
προχωράει η χρονιά (όταν δεν το ξεχνάω ;) ).
Κάνω 3 φορές την εβδομάδα (φέτος πήρα και μία ώρα από την ιστορία κατεύθυνσης, και ας με κλείσουν μέσα ;) )
Το ανεβάζω εδώ με την διευκρίνιση ότι είναι γενικό πλάνο, μπορεί να μου έχουν ξεφύγει κάποια πράγματα.
Περιμένω διορθώσεις και προτάσεις. Ευχαριστώ εκ των προτέρων.

https://www.scribd.com/document/333175760/%CE%94%CE%B9%CE%B4%CE%B1%CF%83%CE%BA%CE%B1%CE%BB%CE%AF%CE%B1-%CE%91%CE%95%CE%A0%CE%A0-%CE%91%CE%BD%CE%AC-%CE%8F%CF%81%CE%B1-2016-17

ozorgnax

Συνάδελφε θα μου επιτρέψεις να παρατηρήσω ότι το να διδάσκονται κάποιοι μαθητές παραπάνω ώρες ένα μάθημα Πανελληνίων είναι κάτι που καταστρατηγεί την αρχή της ισονομίας των εξετάσεων. Προφανώς δεν είναι μόνο αυτό το πρόβλημα αλλά μη βάζουμε το λιθαράκι μας κι εμείς.

meteo_xampos

Εγώ ξεκίνησα να κάνω τρεις ώρες φέτος από το καλοκαίρι, γιατί πολύ απλά η ύλη στην οποία τα παιδιά εξετάστηκαν πέρυσι δεν έβγαινε με τίποτα με 2 ώρες... Η ύλη άλλαξε το Σεπτέμβριο και στους μαθητές τους μελετηρούς τις έκανα τις ώρες 2 και στους λιγότερο μελετηρούς τις άφησα 3... Αλλά σε μαθητές που ξεκίνησαν Σεπτέμβριο κάνω 3 ώρες, και αναλόγως με το αν βγαίνει εύκολα η ύλη θα τις μειώσω σε 2... Η παραπάνω ώρα βοηθάει πάρα πολύ στην αφομοίωση της ύλης από τους μαθητές και στην έξτρα ώρα μπορούμε να βάζουμε πολλά τεστ στους μαθητές μας...
Και στο κάτω κάτω σε όλα τα βασικά μαθήματα των πανελληνίων το ίδιο συμβαίνει!!! :)
Σε ότι αφορά το πρόγραμμά σου Γιάννη Σ., μόνο 11 ώρες για δομή επιλογής και ακολουθίας; Και τη δομή επανάληψης τη βγάζεις σχετικά γρήγορα... Εγώ είμαι του πιο αργού τέμπου ( +2-3 ώρες για δομή επιλογής και +4-5 για δομή επανάληψης)...
καλημέρα σας!!!

ozorgnax

Παράθεση από: meteo_xampos στις 05 Δεκ 2016, 08:46:56 ΠΜ
Εγώ ξεκίνησα να κάνω τρεις ώρες φέτος από το καλοκαίρι, γιατί πολύ απλά η ύλη στην οποία τα παιδιά εξετάστηκαν πέρυσι δεν έβγαινε με τίποτα με 2 ώρες... Η ύλη άλλαξε το Σεπτέμβριο και στους μαθητές τους μελετηρούς τις έκανα τις ώρες 2 και στους λιγότερο μελετηρούς τις άφησα 3... Αλλά σε μαθητές που ξεκίνησαν Σεπτέμβριο κάνω 3 ώρες, και αναλόγως με το αν βγαίνει εύκολα η ύλη θα τις μειώσω σε 2... Η παραπάνω ώρα βοηθάει πάρα πολύ στην αφομοίωση της ύλης από τους μαθητές και στην έξτρα ώρα μπορούμε να βάζουμε πολλά τεστ στους μαθητές μας...
Και στο κάτω κάτω σε όλα τα βασικά μαθήματα των πανελληνίων το ίδιο συμβαίνει!!! :)
Σε ότι αφορά το πρόγραμμά σου Γιάννη Σ., μόνο 11 ώρες για δομή επιλογής και ακολουθίας; Και τη δομή επανάληψης τη βγάζεις σχετικά γρήγορα... Εγώ είμαι του πιο αργού τέμπου ( +2-3 ώρες για δομή επιλογής και +4-5 για δομή επανάληψης)...
καλημέρα σας!!!
Αν κατάλαβα καλά εσύ μιλάς για φροντιστήριο ενώ ο Γιάννης για δημόσιο σχολείο... Έχει μια διαφορά

evry

Πως είναι δυνατόν να χρειάζονται παραπάνω ώρες σε ένα μάθημα του οποίου η ύλη έχει μειωθεί αρκετά?
Η ύλη αυτή τη στιγμή είναι η μικρότερη που είχε το μάθημα ποτέ. Έχουν αφαιρέσει τη μισή θεωρία. Οι ασκήσεις όσον αφορά την ύλη είναι οι ίδιες.Επίσης οι μαθητές έχουν ακούσει και κάποια πράγματα στην Β για αλγορίθμους έστω και σε μονώορο μάθημα.
Λογικά δεν θα έπρεπε η ύλη να βγαίνει αρκετά πιο εύκολα?
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

petrosp13

Έχεις δίκιο σε όλα, απλά υπάρχει μια μεγάλη διαφορά
Το μάθημα αντιστοιχεί σε 4000 μόρια και όχι σε 2200 πλέον
Μεγαλύτερη βαρύτητα, μεγαλύτερη σημασία, η ύλη πρέπει να αφομοιωθεί πραγματικά και σε μεγάλο βάθος από τους περισσότερους μαθητές
Δεν είμαστε σε εποχές που όλα τα παιδιά ασχολούνταν το 80% της ώρας τους με Μαθηματικά-Φυσική και στον υπόλοιπο χρόνο διάβαζαν ΑΟΔΕ για να γράψουν οπωσδήποτε 100!!

Το 3ωρο είναι απαραίτητο και για την κάλυψη περισσότερων κατηγοριών ασκήσεων, αλλά και για την ψυχική μας υγεία  :D
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

odysseas

Παράθεση από: ozorgnax στις 05 Δεκ 2016, 08:35:04 ΠΜ
Συνάδελφε θα μου επιτρέψεις να παρατηρήσω ότι το να διδάσκονται κάποιοι μαθητές παραπάνω ώρες ένα μάθημα Πανελληνίων είναι κάτι που καταστρατηγεί την αρχή της ισονομίας των εξετάσεων. Προφανώς δεν είναι μόνο αυτό το πρόβλημα αλλά μη βάζουμε το λιθαράκι μας κι εμείς.

Χωρίς να επιθυμώ ν' αντιπαρατεθώ, αυτό δεν είναι λογικό. Η ισονομία των εξετάσεων έχει να κάνει με το γεγονός ότι οι μαθητές εξετάζονται στα ίδια θέματα. Δεν μπορεί να είναι υποχρεωτικό όλοι οι μαθητές να παρακολουθούν τις ίδιες ώρες διδασκαλίας. Αν ένας μαθητής θεωρήσει ότι του αρκούν οι δύο ώρες του μαθήματος στο σχολείο, τότε θα πρέπει να απαγορευτεί και για τους υπόλοιπους η παρακολούθηση φροντιστηριακών μαθημάτων για να υπάρχει ισονομία; Κι αν ένας εκπαιδευτικός δημόσιου σχολείου έχει τη διάθεση να προσφέρει δωρεάν τις επιπρόσθετες ώρες διδασκαλίας που μπορεί να χρειάζεται ένας μαθητής, τότε αυτό είναι λιγότερο δίκαιο σε σχέση με τα παιδιά που δεν χρειάζονται τις επιπλέον ώρες ή που τις παρακολουθούν σε φροντιστήριο;

meteo_xampos

Συγγνώμη παρανόησα σε ότι αφορά το ότι μιλούσε ο Γιάννης για δημόσιο... Και στο δημόσιο θα έπρεπε να ήταν 3 ώρες το μάθημά μας... Η ύλη ναι έχει μειωθεί αρκετά, αλλά και το επίπεδο το μαθητών που παίρνουν το μάθημά μας πλέον δεν είναι όπως ήταν πλέον στην παλιά τεχνολογική (αν και υπάρχουν αρκετά διαμαντάκια και άλλα ακατέργαστα!!!)... Επίσης φέτος δε ξέρω γιατί αλλά θέλετε το νέο βοήθημα που βγάλανε που έχει ωραίες ασκήσεις, θέλετε η ταξινόμηση επιλογής και η δυαδική αναζήτηση που βάλανε, και η μείωση της ύλης σε σχέση με πέρυσι, περιμένω πιο ζόρικα θέματα, και η 3η ώρα προετοιμάζει τα παιδιά πολύ καλύτερα!!! Μπράβο σου Γιάννη που παίρνεις αυτή την τριτη ώρα πάντως... Θα βοηθήσεις τα παιδιά πάρα πολύ!!!

ozorgnax

Παιδιά τα πράγματα είναι απλά: Στο δημόσιο λύκειο οι εβδομαδιαίες ώρες του μαθήματος είναι 2 που σημαίνει ότι σύμφωνα με το νόμο όλοι μαθητές της χώρας πρέπει να διδάσκονται ΑΕΠΠ 2 ώρες την εβδομάδα. Προφανώς είναι παράλογο να έχουν 3(?) ώρες Ιστορία προσανατολισμού και 2 ΑΕΠΠ. Επίσης προφανώς, έξω από το σχολείο ο κάθε μαθητής μπορεί να κάνει όσες ώρες φροντιστήριο θέλει. Δε νομίζω όμως ότι είναι σωστό κάθε σχολείο να ερμηνεύει το ωρολόγιο πρόγραμμα όπως θέλει. Δεν το λέω με διάθεση αντιπαράθεσης προς το συνάδελφο και μπράβο του γιατί θέλει προσωπικό κόπο εκ μέρους του το εγχείρημα, αλλά το επόμενο βήμα είναι να πάμε σε καταστάσεις ιδιωτικών λυκείων όπου δεν διδάσκονται καθόλου ή ελάχιστα τα μαθήματα γενικής παιδείας.

ozorgnax

Παράθεση από: odysseas στις 05 Δεκ 2016, 12:37:58 ΜΜ
Δεν μπορεί να είναι υποχρεωτικό όλοι οι μαθητές να παρακολουθούν τις ίδιες ώρες διδασκαλίας. Αν ένας μαθητής θεωρήσει ότι του αρκούν οι δύο ώρες του μαθήματος στο σχολείο, τότε θα πρέπει να απαγορευτεί και για τους υπόλοιπους η παρακολούθηση φροντιστηριακών μαθημάτων για να υπάρχει ισονομία;

Κι όμως Οδυσσέα στα πλαίσια του δημοσίου σχολείου είναι υποχρεωτικό. Υπάρχουν ωρολόγια προγράμματα τα οποία υποτίθεται ότι πρέπει να εφαρμόζονται εξίσου από όλα τα σχολεία της χώρας. Τα φροντιστήρια είναι άλλο καπέλο, εκεί έχουμε μπει στον ιδιωτικό τομέα και ο καθένας κάνει ότι θέλει/μπορεί.

Γιάννης Σ.

Παράθεση από: ozorgnax στις 05 Δεκ 2016, 08:35:04 ΠΜ
Συνάδελφε θα μου επιτρέψεις να παρατηρήσω ότι το να διδάσκονται κάποιοι μαθητές παραπάνω ώρες ένα μάθημα Πανελληνίων είναι κάτι που καταστρατηγεί την αρχή της ισονομίας των εξετάσεων. Προφανώς δεν είναι μόνο αυτό το πρόβλημα αλλά μη βάζουμε το λιθαράκι μας κι εμείς.

Γενικώς δεν θα διαφωνίσω με τη λογική σου. Απλά εγώ διδάσκω το μάθημα 10 χρόνια και με τις 2 ώρες που έκανα παλιά ΠΟΤΕ μα ΠΟΤΕ δεν έφτανα σε σημείο να καλύψω πραγματικά την ύλη. Και αναφέρομαι σε δύσκολα θέματα στη δομή επανάληψης ή στους πίνακες. Τελείωνα πάντα με ένα αίσθημα 'αποτυχίας'. Μπορεί να φταίω εγώ και ο τρόπος που κάνω το μάθημα αλλά έτσι είναι. Πάντως ξέρω πολλούς που κάνουν τρίωρο σε δημόσιο σχολείο... :)

Γιάννης Σ.

Παράθεση από: evry στις 05 Δεκ 2016, 10:27:13 ΠΜ
Πως είναι δυνατόν να χρειάζονται παραπάνω ώρες σε ένα μάθημα του οποίου η ύλη έχει μειωθεί αρκετά?
Η ύλη αυτή τη στιγμή είναι η μικρότερη που είχε το μάθημα ποτέ. Έχουν αφαιρέσει τη μισή θεωρία. Οι ασκήσεις όσον αφορά την ύλη είναι οι ίδιες.Επίσης οι μαθητές έχουν ακούσει και κάποια πράγματα στην Β για αλγορίθμους έστω και σε μονώορο μάθημα.
Λογικά δεν θα έπρεπε η ύλη να βγαίνει αρκετά πιο εύκολα?
Μα το επίπεδο των μαθητών είναι πολύ χαμηλότερο τώρα χωρίς τη θετική άσε που πάντα λέγαμε ότι οι 2 ώρες ήταν λίγες για το μάθημα΄. Δεν έγιναν ξαφνικά πολλές επειδή αφαιρέθηκε ένα κομμάτι της θεωρίας...

Γιάννης Σ.

Παράθεση από: meteo_xampos στις 05 Δεκ 2016, 08:46:56 ΠΜ
Εγώ ξεκίνησα να κάνω τρεις ώρες φέτος από το καλοκαίρι, γιατί πολύ απλά η ύλη στην οποία τα παιδιά εξετάστηκαν πέρυσι δεν έβγαινε με τίποτα με 2 ώρες... Η ύλη άλλαξε το Σεπτέμβριο και στους μαθητές τους μελετηρούς τις έκανα τις ώρες 2 και στους λιγότερο μελετηρούς τις άφησα 3... Αλλά σε μαθητές που ξεκίνησαν Σεπτέμβριο κάνω 3 ώρες, και αναλόγως με το αν βγαίνει εύκολα η ύλη θα τις μειώσω σε 2... Η παραπάνω ώρα βοηθάει πάρα πολύ στην αφομοίωση της ύλης από τους μαθητές και στην έξτρα ώρα μπορούμε να βάζουμε πολλά τεστ στους μαθητές μας...
Και στο κάτω κάτω σε όλα τα βασικά μαθήματα των πανελληνίων το ίδιο συμβαίνει!!! :)
Σε ότι αφορά το πρόγραμμά σου Γιάννη Σ., μόνο 11 ώρες για δομή επιλογής και ακολουθίας; Και τη δομή επανάληψης τη βγάζεις σχετικά γρήγορα... Εγώ είμαι του πιο αργού τέμπου ( +2-3 ώρες για δομή επιλογής και +4-5 για δομή επανάληψης)...
καλημέρα σας!!!
Παράθεση από: evry στις 05 Δεκ 2016, 10:27:13 ΠΜ
Πως είναι δυνατόν να χρειάζονται παραπάνω ώρες σε ένα μάθημα του οποίου η ύλη έχει μειωθεί αρκετά?
Η ύλη αυτή τη στιγμή είναι η μικρότερη που είχε το μάθημα ποτέ. Έχουν αφαιρέσει τη μισή θεωρία. Οι ασκήσεις όσον αφορά την ύλη είναι οι ίδιες.Επίσης οι μαθητές έχουν ακούσει και κάποια πράγματα στην Β για αλγορίθμους έστω και σε μονώορο μάθημα.
Λογικά δεν θα έπρεπε η ύλη να βγαίνει αρκετά πιο εύκολα?
Μα το επίπεδο των μαθητών είναι πολύ χαμηλότερο τώρα χωρίς τη θετική άσε που πάντα λέγαμε ότι οι 2 ώρες ήταν λίγες για το μάθημα΄. Δεν έγιναν ξαφνικά πολλές επειδή αφαιρέθηκε ένα κομμάτι της θεωρίας...

Γιάννης Σ.

Παράθεση από: meteo_xampos στις 05 Δεκ 2016, 08:46:56 ΠΜ
Εγώ ξεκίνησα να κάνω τρεις ώρες φέτος από το καλοκαίρι, γιατί πολύ απλά η ύλη στην οποία τα παιδιά εξετάστηκαν πέρυσι δεν έβγαινε με τίποτα με 2 ώρες... Η ύλη άλλαξε το Σεπτέμβριο και στους μαθητές τους μελετηρούς τις έκανα τις ώρες 2 και στους λιγότερο μελετηρούς τις άφησα 3... Αλλά σε μαθητές που ξεκίνησαν Σεπτέμβριο κάνω 3 ώρες, και αναλόγως με το αν βγαίνει εύκολα η ύλη θα τις μειώσω σε 2... Η παραπάνω ώρα βοηθάει πάρα πολύ στην αφομοίωση της ύλης από τους μαθητές και στην έξτρα ώρα μπορούμε να βάζουμε πολλά τεστ στους μαθητές μας...
Και στο κάτω κάτω σε όλα τα βασικά μαθήματα των πανελληνίων το ίδιο συμβαίνει!!! :)
Σε ότι αφορά το πρόγραμμά σου Γιάννη Σ., μόνο 11 ώρες για δομή επιλογής και ακολουθίας; Και τη δομή επανάληψης τη βγάζεις σχετικά γρήγορα... Εγώ είμαι του πιο αργού τέμπου ( +2-3 ώρες για δομή επιλογής και +4-5 για δομή επανάληψης)...
καλημέρα σας!!!

Ναι η αλήθεια είναι πως δεν 'κάθομαι' πολύ καιρό στη δομή επανάληψης, καλύπτω εύκολες/μέτριες ασκήσεις και στο τέλος ανεβάζω το επίπεδο δυσκολίας στην επανάληψη. Μπορεί και να είναι λάθος. ;)

pvs

Παράθεση από: evry στις 05 Δεκ 2016, 10:27:13 ΠΜ
Πως είναι δυνατόν να χρειάζονται παραπάνω ώρες σε ένα μάθημα του οποίου η ύλη έχει μειωθεί αρκετά?
Η ύλη αυτή τη στιγμή είναι η μικρότερη που είχε το μάθημα ποτέ. Έχουν αφαιρέσει τη μισή θεωρία. Οι ασκήσεις όσον αφορά την ύλη είναι οι ίδιες.Επίσης οι μαθητές έχουν ακούσει και κάποια πράγματα στην Β για αλγορίθμους έστω και σε μονώορο μάθημα.
Λογικά δεν θα έπρεπε η ύλη να βγαίνει αρκετά πιο εύκολα?
Προσωπικά φέτος δυσκολεύομαι περισσότερο από κάθε άλλη χρονιά να προχωρήσω στην ύλη καθώς το γενικό επίπεδο των μαθητών είναι χαμηλό με ελάχιστες εξαιρέσεις. Επίσης παρατηρώ μια μείωση των μέτριων προς καλών μαθητών. Δεν ξέρω αν και άλλοι συνάδελφοι έχουν την ίδια εικόνα. Η ύλη σε σχέση με πέρυσι όντως μειώθηκε αλλά σε σχέση με την ύλη που είχαμε όταν υπήρχε η τεχνολογική με καλύτερο επίπεδο μαθητών είναι περισσότερη με ότι αυτό συνεπάγεται. Δεν ξέρω τι θα γίνει στο τέλος πάντως αν η επιτροπή αποφασίσει να αυξήσει το επίπεδο δυσκολίας των θεμάτων θα έχουμε πρόβλημα και θα χάσουμε και άλλους μαθητές από την κατεύθυνση την ίδια ώρα που φυσικοχημικοί υπόσχονται τον ουρανό με τα άστρα για να τραβήξουν κόσμο.