ΘΕΜΑ 1ο-2ο

Ξεκίνησε από jgalano, 15 Απρ 2009, 04:46:51 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

jgalano

Συνάδελφοι, επειδή πιστεύω ότι η μεγαλύτερη πληγή των μαθητών (καλών-μέτριων-κακών) είναι το πρώτο και το δεύτερο θέμα (που δίνουν και 12 μονάδες), προτείνω να επιμείνουμε λίγο στον τομέα αυτο με σκοπό την ανταλλαγή ιδεών και προτάσεων. Πιστέυω ότι θα βγουν πολλοί ενδιαφερόμενοι κερδισμένοι και κυρίως οι μαθητές που είναι θαμώνες στο στέκι. Για το λόγο αυτό ανεβάζω ένα 1ο-2ο Θέμα. Ελπίζω και άλλοι να έχουν την ίδια διάθεση! Για τυχόν παρατηρήσεις-λάθη .... εδώ είμαστε.

andreas_p

4.   Η γλώσσα LISP, είναι μια μη διαδικασιακή γλώσσα προγραμματισμού που χρησιμοποιείται στο χώρο της τεχνητής νοημοσύνης.

andreas_p

Δίνεται το παρακάτω πρόγραμμα με  όνομα ΘΕΜΑ_2 καθώς  και η συνάρτηση  Πράξεις :

andreas_p

ΤΕΛΟΣ_ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

andreas_p

Πράξεις ← (Χ + Υ) div 5 + 1
ΤΕΛΟΣ_ΣΥΝΑΡΤΗΣΗΣ

andreas_p

Να κάνετε πίνακα τιμών  ...

Ως έννοια είναι ... εκτός ύλης.  Άρα άλλη διατύπωση.

andreas_p

Ωραία τα θεματάκια σου.

Στην επόμενη σεζόν ηγείσαι κάποιου επαναληπτικού. (αν θέλεις  ... )

P.Tsiotakis

Ωραία θεματάκια και αυτά...

jgalano

Φίλε andreas_p ευχαριστώ για την πρόταση και για τις διορθώσεις. Έκανα μερικές διορθώσεις... οπότε μπορείτε να ξανακατεβάσετε το διορθωμένο. Απ' ότι είδα και άλλος συνάδελφος ανέβασε διαγωνισματάκια. Ελπίζω και άλλοι να ανεβάσουν δικές τους προτάσεις .

andreas_p

Θέμα 2

1.

Η διατύπωση θα μπορούσε να είναι πιο περιγραφική και απαιτητική :

1.  Να γράψετε αναλυτικά  όλες τις τιμές που παίρνουν οι μεταβλητές , οι πραγματικές παράμετροι,  οι τυπικές παράμετροι καθώς και τις τιμές που εμφανίζονται κατά τη διάρκεια εκτέλεσης των εντολών τόσο του κυρίου προγράμματος με όνομα ΘΕΜΑ_2 όσο και  των εντολών της συνάρτησης με όνομα  Πράξεις,  αν εισαχθούν διαδοχικά σε κάθε επανάληψη  τα ζεύγη τιμών:

α. -5, 5                  β. 25, 35                      γ. 50 , 11   
(Μονάδες 6)



gpapargi

#10
Μια γενικότερη ένσταση που έχω και την έχω καταθέσει επανειλημμένα είναι ως προς τη φιλοσοφία του τμηματικού προγραμματισμού. Δε θεωρώ σωστό το να δίνουμε άσκηση που να ζητάει μετατροπή μιας συνάρτησης σε ισοδύναμη διαδικασία, ούτε το να γραφτεί ξανά το πρόγραμμα χωρίς υποπρογράμματα γιατί κάτι τέτοιο δεν πρόκειται ποτέ να γίνει στην πράξη και δεν έχει και σχέση με τη φιλοσοφία του τμηματικού προγραμματισμού. Η φιλοσοφία του τμηματικού προγραμματισμού είναι να διδάσκεται ο μαθητής πώς να σπάει ένα αρχικό σύνθετο πρόγραμμα σε απλά υποπροβλήματα και τελικά να αναθέτει την επίλυση του καθενός από αυτά σε κατάλληλο υποπρόγραμμα (αναλυτική και συνθετική ικανότητα).

Βέβαια έπεσε τέτοιο θέμα στις εξετάσεις και το θεωρώ λάθος από άποψη φιλοσοφίας που δεν πρέπει να επαναλάβουμε.

Επίσης έχει αρχίσει και δε μου αρέσει καθόλου το κλασσικό πια δεύτερο θέμα των εξετάσεων (τι θα εκτυπώσει) καθώς ελέγχει αν ο μαθητής απλά ξέρει να εκτελεί και όχι αν καταλαβαίνει τη λειτουργία του αλγορίθμου. Συχνά μάλιστα χρειάζεται ο μαθητής να εκτελέσει πολλές εντολές και να κουραστεί τζάμπα χωρίς να ελέγχεται σε κάτι ουσιαστικό. Έτσι μια άποψη που μου αρέσει αρκετά είναι οι ασκήσεις που πρέπει να καταλάβεις τι κάνει ένας αλγόριθμος και όχι να τον εκτελέσεις. Με αυτό τον τρόπο ο μαθητής ελέγχεται ως προς τη βασική του κατανόησή του όχι στο αν μπορεί να εκτελέσει τις εντολές αλλά στο αν καταλαβαίνει το νόημά τους… δηλαδή ένα επίπεδο πάνω.

Ο σκεπτόμενος μαθητής απαντάει το θέμα εύκολα, γρήγορα και ξεκούραστα ενώ ο παπαγάλος μπερδεύεται γιατί δεν καταλαβαίνει. Βάλαμε τέτοιο θέμα στα τελευταία 3 διαγωνίσματα στο στέκι και ελπίζω να δούμε αυτόν τον τύπο θέματος στις εξετάσεις. Αν όχι για την αξία του, τουλάχιστον για το θέμα της αντιγραφής στο θέματα απλής εκτύπωσης.

Επίσης ελπίζω όλοι όσοι έχουν διάθεση να προσφέρουν στο μάθημα δίνοντας διαγωνίσματα, να ενσωματωθούν από του χρόνου στην ομάδα από το στέκι. Καλύτερα ένα διαγώνισμα …και να καίει… που θα είναι ελεγμένο από 10 μεριές και θα κυκλοφορήσει παντού παρά σκόρπιες μεμονωμένες προσπάθειες. 

jgalano

Συνάδεφε καλά αυτά που λες, αλλά κατά τη γνώμη μου ελάχιστοι μαθητές μέσα στην προετοιμασία των πανελληνίων εξετάσεων έχουν την δυνατότητα και τη διάθεση να φτάσουν σε τέτοιο επίπεδο.(Δίνουν και περισσότερο βάρος σε Μαθηματικά,Φυσική και ΑΟΘ λόγω συντελεστή).  Επίσης πρέπει με κάποιο τρόπο η πλειοψηφία των μαθητών να πλησιάζει στο 10. Αν δυσκολέψει πάρα πολύ και το 2ο θέμα θα υπάρξει μεγάλη αποτυχία στο μάθημα. Δε διαφωνώ με την ενσωμάτωση στην ομάδα διαγωνισμάτων, αλλά μου αρέσουν και οι μεμονωμένες προσπάθειες,οι οποίες δίνουν την δυνατότητα κατάθεσης μιας καθαρά προσωπικής άποψης, που ίσως να βοηθήσει κάποιους.   

gpapargi

Παράθεση από: jgalano στις 24 Απρ 2009, 02:14:24 ΜΜ
Δε διαφωνώ με την ενσωμάτωση στην ομάδα διαγωνισμάτων, αλλά μου αρέσουν και οι μεμονωμένες προσπάθειες,οι οποίες δίνουν την δυνατότητα κατάθεσης μιας καθαρά προσωπικής άποψης, που ίσως να βοηθήσει κάποιους.   

Αυτό είναι δεκτό και απόλυτα σεβαστό.

Αλλά για το θέμα της δυσκολολίας στο θέμα 2, ήθελα να ρωτήσω το εξής:
Το θέμα που στέλνω το βάλαμε στο στέκι πέρυσι (2008). Είναι δύσκολο για κάποιον που θέλει να πιάσει το 10;
Για μένα είναι ευκολότερο για κάποιον που αυτά τα λίγα που μαθαίνει τα μαθαίνει πραγματικά. Μόνο για κάποιον που πάει θέλει να γράψει κάτι χωρίς να έχει καταλάβει τίποτα θα φανεί (χωρίς να είναι) δυσκολότερο. Η γνώμη μου είναι αυτοί οι μαθητές... ας μη γράψουν τίποτα. Γιατί να πάρει πάνω από τη βάση κάποιος που δεν έχει πραγματική γνώση;