Το Στέκι των Πληροφορικών

Γενικά => Γενικά Παιδαγωγικά, Επιστημονικά και Τεχνικά Θέματα => Μήνυμα ξεκίνησε από: Δημήτρης Γκίνης στις 11 Ιαν 2017, 10:47:44 ΜΜ

Τίτλος: Διαδώστε το : ένα καλό άρθρο από το σΰλλογο καθηγητών Πληροφορική Αν Κρήτης
Αποστολή από: Δημήτρης Γκίνης στις 11 Ιαν 2017, 10:47:44 ΜΜ
https://goo.gl/zRcUYD (https://goo.gl/zRcUYD)
Τίτλος: Απ: Διαδώστε το : ένα καλό άρθρο από το σΰλλογο καθηγητών Πληροφορική Αν Κρήτης
Αποστολή από: gbougioukas στις 12 Ιαν 2017, 06:13:08 ΜΜ
"Δυστυχώς, η Πληροφορική αντιμετωπίζεται από όσους δεν γνωρίζουν ή την γνωρίζουν μόνο επιφανειακά, αντί ως Επιστήμη, ως απλή δεξιότητα και πολλές φορές, ατυχώς, ο όρος Πληροφορική συγχέεται με τις Τεχνολογίες Πληροφορικής και Επικοινωνίας (ΤΠΕ), δηλαδή με τη χρήση των τεχνολογιών και των εργαλείων της."

Θεωρώ ότι αυτό είναι η βασική αιτία της υποβάθμισης της πληροφορικής, το οποίο είναι όμως συνέπεια ενός άλλου φαινομένου το οποίο θα μπορούσαμε να ονομάσουμε... "απομαθηματικοποίηση της πληροφορικής". Για κάθε πρόγραμμα σε Γλώσσα, Java, C ή οποιαδήποτε άλλη γλώσσα προγραμματισμού υπάρχει μια "ισοδύναμη"/αντίστοιχη μηχανή Turing, και η μηχανή Turing είναι ένα αυστηρά ορισμένο μαθηματικό αντικείμενο το οποίο σηματοδοτεί κάτι που θα μπορούσαμε να ονομάσουμε "σύγχρονα μαθηματικά" - όχι τυχαία ο Alan Turing θεωρείται ο πατέρας της πληροφορικής. Επιπλέον, τις περισσότερες φορές που κατασκευάζουμε ένα πρόγραμμα, είτε το γνωρίζουμε είτε όχι, στην πραγματικότητα χρησιμοποιούμε το αξίωμα της  μαθηματικής επαγωγής (αυτή είναι και η κλασσική μέθοδος απόδειξης ορθότητας ενός αλγορίθμου). Ακόμη, θα πρέπει να τονιστεί ότι η πληροφορική είναι ο επιστημονικός τομέας όπου εντάσσονται (και τυπικά ως επί το πλείστον) τα σύγχρονα μαθηματικά τα οποία είναι γνωστά ως "διακριτά μαθηματικά".

Η μαθηματική φύση της πληροφορικής είναι που την κάνει "επιστήμη" και την διακρίνει από τις ΤΠΕ. Παραδόξως, υπάρχει  μεταξύ των πληροφορικών μία τάση (μάλλον κυρίαρχη) η οποία προωθεί την απομαθηματικοποίηση. Σ' αυτήν της την προσπάθεια μάλιστα καταλήγει σε κάποιους ορισμούς όπως ο παρακάτω (Βιβλίο Καθηγητή ΑΕΠΠ, σελ. 26):

"Θα πρέπει να γίνει συνείδηση στους μαθητές ότι με τον όρο πρόβλημα δεν α-
ναφερόμαστε σε μαθηματικού τ ύ π ο υ προβλήματα, τ α οποία αποτελούν ένα
μόνο είδος προβλημάτων. Προβλήματα υπάρχουν και θέτονται σε όλες τις ε-
πιστήμες και τους επιστημονικούς κλάδους, αλλά και σε κοινωνικό, πολιτι-
σμικό, εκπαιδευτικό και σε κάθε άλλο επίπεδο της ανθρώπινης δραστηριότη-
τας, καθώς επίσης και σε καταστάσεις της καθημερινής ζωής. Η προσέγγιση
της έννοιας τ ο υ προβλήματος γίνεται μέσα από μια γενική και π λ α τ ι ά θεώρη-
ση, χωρίς μαθηματικοκεντρική προδιάθεση."

Αδυνατώ να καταλάβω ότι υπάρχει "πρόβλημα" στα πλαίσια της πληροφορικής το οποίο δεν είναι μαθηματικού τύπου. Ο υπολογισμός του τόκου, το πρόβλημα της αναδίπλωσης πρωτεϊνών, το πρόβλημα του περιοδεύοντος πωλητή, το πρόβλημα του πλήθους των τεμαχίων ενός προϊόντος στην αποθήκη μιας εμπορικής εταιρείας μετά από καθορισμένο πλήθος παραλαβών και πωλήσεων, το πρόβλημα της περιγραφής της κβαντικής κατάστασης ενός συστήματος, το sudoku και το tetris είναι όλα μαθηματικού τύπου προβλήματα. Ποιου άλλου τύπου δηλαδή θα μπορούσε να είναι; Τύπου "προβλήματα (ερωτικών) σχέσεων"; Κατά την ταπεινή μου άποψη αυτές οι λογικές (πέραν του ότι είναι επιστημονικά ανυπόστατες) το μόνο που κάνουν είναι να βοηθούν στην απομάκρυνση της πληροφορικής από τον φυσικό της χώρο ο οποίος είναι φυσικά οι θετικές επιστήμες - με τα γνωστά αποτελέσματα ( επιστημονικό πεδίο Οικονομία και.. Πληροφορική, και όχι μόνο αυτό, αλλά στο επιστημονικό πεδίο Οικονομία και Πληροφορική ο συντελεστής των "μαθηματικών" είναι 1,3 ενώ η ΑΕΠΠ είναι χωρίς συντελεστή (πως είπατε;)).

Τίτλος: Απ: Διαδώστε το : ένα καλό άρθρο από το σΰλλογο καθηγητών Πληροφορική Αν Κρήτης
Αποστολή από: petrosp13 στις 12 Ιαν 2017, 08:43:15 ΜΜ
Παράθεση από: gbougioukas στις 12 Ιαν 2017, 06:13:08 ΜΜ
ο συντελεστής των "μαθηματικών" είναι 1,3 ενώ της ΑΕΠΠ 1 (πως είπατε;)).

2,3-1
Τίτλος: Απ: Διαδώστε το : ένα καλό άρθρο από το σΰλλογο καθηγητών Πληροφορική Αν Κρήτης
Αποστολή από: gbougioukas στις 13 Ιαν 2017, 10:52:56 ΠΜ
Παράθεση από: petrosp13 στις 12 Ιαν 2017, 08:43:15 ΜΜ
2,3-1

2,3 ο συντελεστής των μαθηματικών; Είσαι σίγουρος;

http://2lyk-pylaias.thess.sch.gr/autosch/joomla15/index.php/en/drastiriotites/2013-08-26-10-10-07/104-eisagogi-stin-tritovathmia-2016-2017/360-sxoles-ana-epist-pedio-syntelestes-varytitas-gia-sx-etos-2015-2017
Τίτλος: Απ: Διαδώστε το : ένα καλό άρθρο από το σΰλλογο καθηγητών Πληροφορική Αν Κρήτης
Αποστολή από: petrosp13 στις 13 Ιαν 2017, 11:04:50 ΠΜ
Για την ακρίβεια είναι
1,65-1
Τίτλος: Απ: Διαδώστε το : ένα καλό άρθρο από το σΰλλογο καθηγητών Πληροφορική Αν Κρήτης
Αποστολή από: gbougioukas στις 13 Ιαν 2017, 11:16:46 ΠΜ
Παράθεση από: petrosp13 στις 13 Ιαν 2017, 11:04:50 ΠΜ
Για την ακρίβεια είναι
1,65-1

Υπάρχει κάποιο link;
Τίτλος: Απ: Διαδώστε το : ένα καλό άρθρο από το σΰλλογο καθηγητών Πληροφορική Αν Κρήτης
Αποστολή από: petrosp13 στις 13 Ιαν 2017, 01:20:52 ΜΜ
80% των μορίων είναι ο ΜΟ, άρα 20% αντιστοιχεί σε κάθε μάθημα
Τα μαθηματικά έχουν επιπλέον 13%, άρα 33%
Τίτλος: Απ: Διαδώστε το : ένα καλό άρθρο από το σΰλλογο καθηγητών Πληροφορική Αν Κρήτης
Αποστολή από: gbougioukas στις 13 Ιαν 2017, 02:23:49 ΜΜ
Παράθεση από: petrosp13 στις 13 Ιαν 2017, 01:20:52 ΜΜ
80% των μορίων είναι ο ΜΟ, άρα 20% αντιστοιχεί σε κάθε μάθημα
Τα μαθηματικά έχουν επιπλέον 13%, άρα 33%

OK Πέτρο, δεν είχα καταλάβει καλά - Ευχαριστώ και διορθώνω :)
Τίτλος: Απ: Διαδώστε το : ένα καλό άρθρο από το σΰλλογο καθηγητών Πληροφορική Αν Κρήτης
Αποστολή από: Νίκος Αδαμόπουλος στις 17 Ιαν 2017, 04:17:08 ΜΜ
Παράθεση από: gbougioukas στις 12 Ιαν 2017, 06:13:08 ΜΜ
"Δυστυχώς, η Πληροφορική αντιμετωπίζεται από όσους δεν γνωρίζουν ή την γνωρίζουν μόνο επιφανειακά, αντί ως Επιστήμη, ως απλή δεξιότητα και πολλές φορές, ατυχώς, ο όρος Πληροφορική συγχέεται με τις Τεχνολογίες Πληροφορικής και Επικοινωνίας (ΤΠΕ), δηλαδή με τη χρήση των τεχνολογιών και των εργαλείων της."

Θεωρώ ότι αυτό είναι η βασική αιτία της υποβάθμισης της πληροφορικής, το οποίο είναι όμως συνέπεια ενός άλλου φαινομένου το οποίο θα μπορούσαμε να ονομάσουμε... "απομαθηματικοποίηση της πληροφορικής". Για κάθε πρόγραμμα σε Γλώσσα, Java, C ή οποιαδήποτε άλλη γλώσσα προγραμματισμού υπάρχει μια "ισοδύναμη"/αντίστοιχη μηχανή Turing, και η μηχανή Turing είναι ένα αυστηρά ορισμένο μαθηματικό αντικείμενο το οποίο σηματοδοτεί κάτι που θα μπορούσαμε να ονομάσουμε "σύγχρονα μαθηματικά" - όχι τυχαία ο Alan Turing θεωρείται ο πατέρας της πληροφορικής. Επιπλέον, τις περισσότερες φορές που κατασκευάζουμε ένα πρόγραμμα, είτε το γνωρίζουμε είτε όχι, στην πραγματικότητα χρησιμοποιούμε το αξίωμα της  μαθηματικής επαγωγής (αυτή είναι και η κλασσική μέθοδος απόδειξης ορθότητας ενός αλγορίθμου). Ακόμη, θα πρέπει να τονιστεί ότι η πληροφορική είναι ο επιστημονικός τομέας όπου εντάσσονται (και τυπικά ως επί το πλείστον) τα σύγχρονα μαθηματικά τα οποία είναι γνωστά ως "διακριτά μαθηματικά".

Η μαθηματική φύση της πληροφορικής είναι που την κάνει "επιστήμη" και την διακρίνει από τις ΤΠΕ. Παραδόξως, υπάρχει  μεταξύ των πληροφορικών μία τάση (μάλλον κυρίαρχη) η οποία προωθεί την απομαθηματικοποίηση. Σ' αυτήν της την προσπάθεια μάλιστα καταλήγει σε κάποιους ορισμούς όπως ο παρακάτω (Βιβλίο Καθηγητή ΑΕΠΠ, σελ. 26):

"Θα πρέπει να γίνει συνείδηση στους μαθητές ότι με τον όρο πρόβλημα δεν α-
ναφερόμαστε σε μαθηματικού τ ύ π ο υ προβλήματα, τ α οποία αποτελούν ένα
μόνο είδος προβλημάτων. Προβλήματα υπάρχουν και θέτονται σε όλες τις ε-
πιστήμες και τους επιστημονικούς κλάδους, αλλά και σε κοινωνικό, πολιτι-
σμικό, εκπαιδευτικό και σε κάθε άλλο επίπεδο της ανθρώπινης δραστηριότη-
τας, καθώς επίσης και σε καταστάσεις της καθημερινής ζωής. Η προσέγγιση
της έννοιας τ ο υ προβλήματος γίνεται μέσα από μια γενική και π λ α τ ι ά θεώρη-
ση, χωρίς μαθηματικοκεντρική προδιάθεση."

Αδυνατώ να καταλάβω ότι υπάρχει "πρόβλημα" στα πλαίσια της πληροφορικής το οποίο δεν είναι μαθηματικού τύπου. Ο υπολογισμός του τόκου, το πρόβλημα της αναδίπλωσης πρωτεϊνών, το πρόβλημα του περιοδεύοντος πωλητή, το πρόβλημα του πλήθους των τεμαχίων ενός προϊόντος στην αποθήκη μιας εμπορικής εταιρείας μετά από καθορισμένο πλήθος παραλαβών και πωλήσεων, το πρόβλημα της περιγραφής της κβαντικής κατάστασης ενός συστήματος, το sudoku και το tetris είναι όλα μαθηματικού τύπου προβλήματα. Ποιου άλλου τύπου δηλαδή θα μπορούσε να είναι; Τύπου "προβλήματα (ερωτικών) σχέσεων"; Κατά την ταπεινή μου άποψη αυτές οι λογικές (πέραν του ότι είναι επιστημονικά ανυπόστατες) το μόνο που κάνουν είναι να βοηθούν στην απομάκρυνση της πληροφορικής από τον φυσικό της χώρο ο οποίος είναι φυσικά οι θετικές επιστήμες - με τα γνωστά αποτελέσματα ( επιστημονικό πεδίο Οικονομία και.. Πληροφορική, και όχι μόνο αυτό, αλλά στο επιστημονικό πεδίο Οικονομία και Πληροφορική ο συντελεστής των "μαθηματικών" είναι 1,3 ενώ η ΑΕΠΠ είναι χωρίς συντελεστή (πως είπατε;)).

Μου φαίνεται αρκετά ακραία η τοποθέτηση αυτή!

Γιατί πηγαίνεις τόσο μακριά; Πτυχίο ΤΠΕ δεν έχουμε;

Κατάσταση Ελληνικών Τμημάτων σχετικών με ΤΠΕ (http://review.epe.org.gr/doc.php?q=1&d=al)

Το πρόβλημα είναι σύνθετο. Ο ίδιος ο κλάδος μας είναι πολυσυλλεκτικός. Βρίσκεις τα πάντα. Υπάρχουν πολλοί συνάδελφοι που θα προτιμούσαν να διδάσκουν μόνο χρήση ΤΠΕ, άλλοι καθόλου χρήση ΤΠΕ, άλλοι και τα δύο!



Τίτλος: Απ: Διαδώστε το : ένα καλό άρθρο από το σΰλλογο καθηγητών Πληροφορική Αν Κρήτης
Αποστολή από: itt στις 17 Ιαν 2017, 06:04:09 ΜΜ
ΠαράθεσηΓια κάθε πρόγραμμα σε Γλώσσα, Java, C ή οποιαδήποτε άλλη γλώσσα προγραμματισμού υπάρχει μια "ισοδύναμη"/αντίστοιχη μηχανή Turing, και η μηχανή Turing είναι ένα αυστηρά ορισμένο μαθηματικό αντικείμενο το οποίο σηματοδοτεί κάτι που θα μπορούσαμε να ονομάσουμε "σύγχρονα μαθηματικά"

Oι μηχανές turing δεν έχουν καμία σχέση με τα προγράμματα της C, όπως ακριβώς και ο αριθμός 5 δεν έχει καμία απολύτως σχέση με τα πέντε καφάσια μπύρα που έχω στο μπαλκόνι.

Δεν χρειάζεται η πληροφορική σαν επιστήμη να συνδεθεί με τα μαθηματικά, που έτσι και αλλιώς, από γνωσιολογική/επιστημολογική είναι λάθος να θεωρούνται επιστήμη (που μάλλον δημιουργεί πρόβλημα στο nerd μέσα μας, αλλά κάνενα στα μαθηματικά), για να αποδείξουμε κάτι.