Σχέδιο Προγράμματος για την Α', Β' & Γ' Λυκείου

Ξεκίνησε από skoud, 02 Οκτ 2010, 11:50:30 ΠΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

Katsadouros_Dhm

Πήγα να γράψω κάτι αλλά και πάλι τα ίδια μου έρχονται:
Αν πάρουμε σα βάση αυτό που ανακοινώθηκε πιστεύω ότι πρέπει να κινηθούμε (ως ΠΕΚΑΠ) και ως καθηγητές ως εξής:
1. Να συνεχίσουμε να πιέζουμε για μάθημα στην Α' Λυκείου.
2. Να θεωρηθούν όλα τα μαθήματα Πληροφορικής εργαστηριακά.
3. Να έχουμε δικαίωμα ανάθεσης στις ερευνητικές εργασίες.
και προσθέτω:
4. Επειδή αυτό που δημοσιεύθηκε λέγεται "Πρόταση για το Νέο Λύκειο" να μην αλλάξει με τίποτα προς το χειρότερο αλλά προς το καλύτερο ( για την Πληροφορική)
5. Να διεκδικήσουμε ( η ΠΕΚΑΠ και καθένας όπως μπορεί ) να είναι το μάθημά μας μάθημα βαρύτητας σε όσο το δυνατόν περισσότερες σχολές Θετικών ( και όχι μόνο ) Επιστημών.

Keep Growing

" 1. "ηξεις, αφήξεις, ου θνήξεις εν πολέμω" = "θα φύγεις, θα επιστρέψεις, δε θα πεθάνεις στον πόλεμο"

ενώ 2. "ηξεις, αφήξεις ου, θνήξεις εν πολέμω" = "θα φύγεις, δε θα επιστρέψεις, θα πεθάνεις στον πόλεμο".
   "  Πηγή Wikipedia


ΟΚ, Νίκο. Εγώ είμαι οπαδός της πρώτης πρότασης.  :D


ps. Και για να γίνει απόλυτα κατανοητό, υποστηρίζω τη στάση της ΠΕΚΑΠ.  :)
Ο Έρωτας (του Εκπ/κου Πληροφορικού) στ' αλώνια της καλδέρας (του υπνωτισμού).

Γιάννης Αναγνωστάκης

Παράθεση από: fof στις 30 Μαρ 2011, 05:56:38 ΜΜ
Εντάξει αν υπήρχε το μάθημα και στην Α Λυκείου θα ήμασταν κάπως καλύτερα, σε σχέση με τις υπόλοιπες ειδικότητες είμαστε νομίζω ριγμένοι..

Αυτό που δεν έχω καταλάβει από την πρόταση του Υπουργείου κατά πόσο θα συμπεριλαμβάνεται το μάθημα μας στις Πανελλαδικές εξετάσεις..

H εντύπωση μου είναι ότι από αυτά που βλέπω τα πανελλαδικώς εξεταζόμενα είναι 4 + η έκθεση

Πάρτε για παράδειγμα έναν ο οποίος θέλει να γίνει γιατρος..Προφανώς θα εξεταστεί σε χημεία-βιολογία, άρα μαζί με μαθηματικά-φυσική-έκθεση (δεν νομίζω ότι θα βγάλουν τα μαθηματικά για παράδειγμα ακόμα και απο την ιατρική, για προφανείς συντεχνιακούς λόγους) γίνονται 5

Είναι δεδομένο ότι πρέπει να πιέσουμε για πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα!!!

Και επίσης αν κατάλαβα την διατύπωση του Δ.Τ, τα πανεπιστήμια θα καθορίζουν την βαρύτητα του κάθε μαθήματος, δεν θα επιλέγουν όμως τα μαθήματα...Η επιλογή θα γίνει από το Υπουργείο!!

Άρα τώρα είναι η κατάλληλη στιγμή να πιέσουμε Πανεπιστήμια, Πολυτεχνεία, ΤΕΙ να απαιτήσουν την επιστήμη υπολογιστών ως εξεταζόμενο!!!






spin

Το γεγονός ότι η επίσημη πρόταση είναι κατά πολύ βελτιωμένη, όσον αφορά την Πληροφορική, σε σχέση με τις αρχικές διαρροές δεν πρέπει να μας εφησυχάζει.
Αντίθετα, αποδεικνύει ότι οι προσπάθειες του κλάδου μας δεν είναι μάταιες, δίνουν χειροπιαστά αποτελέσματα και θα πρέπει να συνεχιστούν.
Με απόλυτη ψυχραιμία, να διεκδικήσουμε τον εξορθολογισμό και την αποσαφήνιση του σχεδίου:

1) Ας μας εξηγήσει το υπουργείο, με ποια "λογική" χωράνε 2 ώρες για τα Θρησκευτικά στην Α' τάξη και δε χωράει η Πληροφορική.

2) Ας επιδιώξουμε όλα τα μαθήματα Πληροφορικής του Λυκείου να χαρακτηριστούν εργαστηριακά. Μέγιστος αριθμός μαθητών ανά τμήμα 16, ώστε ακόμα και σε εργαστήριο με μόνο 8 υπολογιστές να αναλογούν 2 παιδιά ανά υπολογιστή.

3) Ας διεκδικήσουμε λόγο και ρόλο στον καθορισμό της ύλης όλων των μαθημάτων. Στο υποχρεωτικό μάθημα της κατεύθυνσης της Γ' τάξης, κύριο (αν όχι αποκλειστικό) αντικείμενο να είναι μια βελτιωμένη (και απαλλαγμένη από τα γνωστά σε όλους προβλήματα) έκδοση της ΑΕΠΠ. Η αλγοριθμική είναι αποσταγμένη λογική και μαθαίνει στα παιδιά να χρησιμοποιούν το μυαλό τους. Είναι κρίμα (και άδικο για τα παιδιά) να απεμπολήσουμε τη συσσωρευμένη εμπειρία και το εκπαιδευτικό υλικό μιας ολόκληρης 12ετίας. Σε όλα τα μαθήματα να αναδειχθεί όσο γίνεται περισσότερο το ελεύθερο/ανοιχτού κώδικα λογισμικό.

4) Απαίτηση για μοναδική ανάθεση στις "Εφαρμογές Υπολογιστών/Πληροφορικής" και (ενδεχομένως) δεύτερη ανάθεση στην "Τεχνολογία και Ανάπτυξη".

5) Αποσαφήνιση για το τι θα συμβαίνει στο εργαστήριό μας κατά τις ώρες των μαθητικών εργασιών. Υποψιάζομαι ότι το υπουργείο θα προτείνει να έχουμε υποβοηθητικό ρόλο. Κάτι τέτοιο θα αύξανε τις ώρες μας, αλλά υπάρχουν ανάμεσά μας κάποιοι που διαφωνούν με αυτό. Προσωπικά δε θεωρώ ότι ένας τέτοιος ρόλος με προσβάλει ή με μειώνει. Η μοναδική μέση λύση σε αυτό είναι να δοθεί δεύτερη ανάθεση και σε πιστοποιημένους συναδέλφους άλλων ειδικοτήτων, ώστε όποιος πληροφορικός δεν το θέλει να έχει θεσμοθετημένα τη δυνατότητα να το αποφύγει. Τα ίδια προτείνω και το πολυσυζητημένο θέμα της παροχής τεχνικής/γραμματειακής υποστήριξης, η οποία καλό θα ήταν να πάρει επιτέλους τη μορφή συγκεκριμένων και αναγνωρισμένων ωρών στο εβδομαδιαίο πρόγραμμα και όχι ασύδοτου χαμαλικίου.

6) Και βέβαια παρουσία της "Επιστήμης Υπολογιστών" της Α' κατεύθυνσης στο νέο σύστημα των πανελλαδικών εξετάσεων, με αυξημένη βαρύτητα για όλες τις σχετικές σχολές.

Όλα τα παραπάνω είναι απλά μια άποψη-πρόταση.
Αν πραγματοποιηθούν όλα θα είναι (για μένα - αλλά πιστεύω και για πολλούς άλλους) το βέλτιστο σενάριο.
Αν δεν είναι δυνατόν να ικανοποιηθούν όλα, ας διεκδικήσουμε όσα περισσότερα μπορούμε.

ΠΕΚΑΠ γερά!

Σπ. Νικολαΐδης


P.Tsiotakis

προφανώς Βαγγέλη, ο παπα-γάλ(λ)ος ήπιε πολύ σαμπάνια και δεν ξέρει τι γράφει, ίσως να είχε πολλές φυσαλίδες (ευθείας ανταλλαγής)

P.Tsiotakis

Σπύρο και Δημήτρη, η σύνθεση των απόψεών σας, πιστεύω ότι είναι η έναρξη της συζήτησης στο συνέδριο
ποιός είπαμε το διοργανώνει;;  Α, η ΠΕΚΑΠ νομίζω

Σπύρος Δουκάκης

Παράθεση από: ptsiotakis στις 30 Μαρ 2011, 11:31:07 ΜΜ
...
ποιός είπαμε το διοργανώνει;;  Α, η ΠΕΚΑΠ νομίζω

Μην είσαι βέβαιος... μπορεί να το διοργανώνει η ΕΠΕ! :D :D :D και να το μάθουμε από κάποιο ict site... (όχι πληροφορικής)...

alpapanto

#1267
Δε χρειάζεται εφησυχασμός.... Στην Α λυκειου, που ξεκιναει απο το Σεπτεμβρη, δεν υπάρχουμε... Για τις αλλες ταξεις ποιος ξερει τι μπορει να αλλάξει στο μέλλον...

fof

Θέλω να πω κι εγώ ένα μεγάλο μπράβο στην ΠΕΚΑΠ και σε όλους τους συναδέλφους που αγωνίζονται, συμμετέχουν, ενθαρρύνουν! Την αναβάθμιση του Κλάδου μας!
Επίσης, μιας και πλησιάζει το τέλος αυτού του αγώνα, θεωρώ πως πρέπει οπωσδήποτε να συνεχιστεί με περισσότερη δύναμη, θέληση και πίστη στην απόκτηση όλων αυτών που ο Κλάδος μας πρέπει και αξίζει να έχει!

Για μένα δύο είναι τα βασικά..
-   Υποχρεωτικό μάθημα στην Α Λυκείου
-   Ευρεία ένταξη στα Πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα

Σπύρος Δουκάκης

Η ιστορία επαναλαμβάνεται όπως στην εποχή Αρσένη... μέ άλλες ώρες ξεκίνησε η ΑΕΠΠ και άλλες ώρες κατέληξε. Είναι ένα από τα ζητήματα που απαιτεί προσοχή.

Παράθεση από: evry στις 30 Μαρ 2011, 03:00:15 ΜΜ
...
Δεν ξέρω αν το πήρε χαμπάρι κανένας αλλά στις "διορθώσεις" του γνωστού portal με τις αποκλειστικές διαρροές, το μάθημα Βιολογία/Επιστήμη Υπολογιστών της Β από 3 έπεσε στις 2 ώρες. Μάλλον πήγε στα θρησκευτικά.


fof

Παράθεση από: Vangelis στις 30 Μαρ 2011, 10:01:11 ΜΜ
...
Μπορεί λοιπόν να μην το καταλάβατε αλλά η ΕΠΕ τα κατάφερε όλα.


Να την φτύσεις για να μην την ματιάσεις ... ;D ;D

Σπύρος Δουκάκης

Για την ιστορία ...

http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_ell_100088_30/03/2011_437439

Παράθεση από: ΚαθημερινήΤο σχέδιο για το νέο Λύκειο έχει προγραμματιστεί να παρουσιαστεί σήμερα από την ηγεσία του υπουργείου Παιδείας. Τις προηγούμενες ημέρες είχε δοθεί σε συνδικαλιστές του ΠΑΣΟΚ. Μάλιστα, εξαιτίας των αντιδράσεων των συνδικαλιστών δεν είχαν οριστικοποιηθεί σημεία, όπως π. χ. οι ώρες κάθε μαθήματος, με αποτέλεσμα η δημοσιοποίηση χθες σε ιστοσελίδα (www. esos. gr) μιας εκδοχής του σχεδίου να προκαλέσει αμηχανία στο υπουργείο, που έκανε λόγο για λάθη στο ωρολόγιο πρόγραμμα.

Παράθεση από: sdoukakis στις 30 Μαρ 2011, 11:45:11 ΜΜ
Η ιστορία επαναλαμβάνεται όπως στην εποχή Αρσένη... μέ άλλες ώρες ξεκίνησε η ΑΕΠΠ και άλλες ώρες κατέληξε. Είναι ένα από τα ζητήματα που απαιτεί προσοχή.


Παράθεση από: evry στις 30 Μαρ 2011, 03:00:15 ΜΜ
....
Δεν ξέρω αν το πήρε χαμπάρι κανένας αλλά στις "διορθώσεις" του γνωστού portal με τις αποκλειστικές διαρροές, το μάθημα Βιολογία/Επιστήμη Υπολογιστών της Β από 3 έπεσε στις 2 ώρες. Μάλλον πήγε στα θρησκευτικά.


lariseos

Μωραίνει Κύριος όν βούλεται απωλέσαι!

ή

κάποιοι χάκεψαν το site της ΕΠΕ

ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΒΓΑΖΟΥΝ ΤΕΤΟΙΑ ΑΝΑΚΟΊΝΩΣΗ ΕΙΔΙΚΑ ΣΗΜΕΡΑ!

http://www.epe.org.gr/showarticle.jsp?articleid=467

ΑΚΟΜΑ ΝΑ ΠΑΡΟΥΝ ΧΑΜΠΑΡΙ ΤΙ ΣΥΜΒΑΝΕΙ?

Σπύρος Δουκάκης

Παράθεση από: fof στις 30 Μαρ 2011, 11:53:04 ΜΜ
Να την φτύσεις για να μην την ματιάσεις ... ;D ;D

και αυτό σήμερα....30/03
http://www.epe.org.gr/showarticle.jsp?articleid=467  :-[  :'(

Ουπς! Έγραψα το ίδιο!!

petrosp13

Όσο το σκέφτομαι και κατασταλάζει στο μυαλό μου η πρόταση, δυστυχώς καταλήγω ότι θα έχουμε πρόβλημα ως προς τα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα, ειδικά αν ισχύσει ότι αυτά θα είναι 4
Εξηγούμαι:
Οι σχολές που απευθυνόμαστε πλέον είναι όλες οι σχολές των σημερινών πεδίων 2-5, στις οποίες θα έχουν πρόσβαση όλοι οι μαθητές των κατευθύνσεων Α και ΑΒ
Αν θεωρήσουμε σίγουρο το μάθημα της έκθεσης για κάθε σχολή, δεν υπάρχει σχολή στα πεδία αυτά που να μην θέσει ως μάθημα αυξημένης βαρύτητας τα μαθηματικά
Συνεπώς, στις σχολές που απευθυνόμαστε, τα 2 μαθήματα βαρύτητας έχουν κλείσει
1. Έκθεση
2. Μαθηματικά
και μένουν άλλα 2 για να οριστούν απο τις σχολές ως μαθήματα βαρύτητας
Ιατρικές σχολές: Χημεία, Βιολογία (Κατεύθυνση Α)
Οικονομικές σχολές: Οικονομία, Διοίκηση Επιχειρήσεων (Κατεύθυνση ΑΒ)
Θετικές σχολές: Φυσική, Χημεία (?), Βιολογία (?) (Κατεύθυνση Α)
Συνεπώς, για εμάς μένουν μόνο οι πολυάριθμες σχολές Πληροφορικής και πιθανόν οι πολυτεχνικές σχολές, αν και εκεί μπαίνει ερωτηματικό.

Άρα, γνώμη μου είναι ότι θα πρέπει να επιδιώξουμε τα εξεταζόμενα μαθήματα να είναι 4+Έκθεση και μετά να είμαστε το μάθημα που θα συμπληρώνει όλα τα πεδία σαν βαρύτητας
Διαφορετικά, νομίζω ότι θα μιλάμε για υποβάθμιση, αφού θα απευθυνόμαστε μόνο σε παιδιά που θα έχουν μελλοντικά άμεση σχέση με την Πληροφορική και θα εξαρτώμαστε απλά από την ύπαρξη τους κάθε χρονιά!
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής