Ημερίδα: «H πληροφορική στο Δημοτικό σχολείο. Προκλήσεις και Προοπτικές»

Ξεκίνησε από skoud, 07 Οκτ 2010, 09:08:00 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

Stefania

Παράθεση από: tasos73 στις 11 Οκτ 2010, 10:03:07 ΜΜ
Το γιατί όχι από τις πιο μικρές ηλικίες μπορεί να απαντηθεί εδώ, όσον αφορά προβλήματα υγείας που έχουν διαπιστωθεί
http://www.tovima.gr/default.asp?pid=2&ct=2&artid=339255&dt=23/06/2010


Εγώ πάλι άλλα κατάλαβα. Κατάλαβα ότι πρέπει να γίνεται σωστή χρήση σε αυτές τις ηλικίες (προφανώς με τη βοήθεια εκπαιδευτικών - σχολειου). Κατάλαβα ότι δεν μιλούν για Η/Υ μέσα στη τάξη, αλλά στο σπίτι. Όπου δεν υπάρχει επίβλεψη του Η/Υ και του διαδικτύου. Άρα μπορούν τα παιδιά να κάτσουν με τις ώρες και να παίζουν παιχνίδια, να δουν ακατάλληλες σελίδες.

Και επειδή δεν μου αρέσουν τα "αυθαίρετα" συμπεράσματα  μιας έρευνας, με μια μικρή αναζήτηση:

http://fds.duke.edu/db/aas/Economics/faculty/jacob.vigdor/publications
http://www.hks.harvard.edu/pepg/colloquia.htm
http://www.hks.harvard.edu/pepg/PDF/events/colloquia/Vigdor_ScalingtheDigitalDivide.pdf

Σαν επίλογο έχει:

Given the evidence of negative impacts of computer technology access and use on
achievement, school administrators and parents may benefit more clearly from policies and
initiatives designed to inhibit unproductive uses. Promoting the productive use of computers
may in itself be counterproductive, as students with more excuses to use the computer may have
greater difficulty in avoiding unproductive uses. Put to appropriate use, information technology
has always offered the promise of increasing the productivity of teaching and learning. The
challenge is to ensure that young students use information technology appropriately.


===========================================================

Γιατί ομως έχω βρεθεί σε θέση άμυνας; Ας πάω με τη λογική σας λοιπόν:

Δημοτικό: Δάσκαλοι. Συμφωνώ.
Γυμνάσιο: Το Υπουργείο θέλει πιστοποίηση σε χρήση υπολογιστή, word, excel, internet. Φιλόλογος για το word, φυσικός για το excel, γυμναστής – ξενόγλωσσοι για το διαδίκτυο. Συμφωνείτε;
Γενικό Λύκειο: Αλγοριθμική. Πληροφορικός θα πείτε. Και οι μαθηματικοί; Δεν έχουν ψυχή οι μαθηματικοί; Εξάλλου παράνομα είμαστε στη δευτεροβάθμια αφού σύμφωνα με τον ntzios kostas δεν θεωρουμαστε επαρκείς παιδαγωγικά.
Τεχνικό Λύκειο: Ας πούμε οτι σε ένα λύκειο έχουμε την ειδικότητα τεχνικού δικτύου. Πληροφορικός η οποιοσδήποτε από ΙΕΚ; Απο κολέγιο; Ή καλύτερα με πιστοποίηση Cisco Certified Network Associate;

Μου κάνει εντύπωση που εκατοντάδες της δευτεροβάθμιας είστε στα δημοτικά και δεν έχει βρεθεί ένας να υπερασπιστεί το έργο του. Άρα ή δεν παράγετε έργο και δεν προσπαθείτε, ή συμφωνείτε με τους παραπάνω συναδέλφους. Γιατί οι παραπάνω συνάδελφοι υποτιμούν απροκάλυπτα τη δουλειά σας και την προσπάθεια σας.

Και απο ποτε μπήκαμε στη λογική του δημοσίου, Till Death Do Us Part; Να θεωρήσω ότι όλοι αυτοί που αντιδρούν, πέρασαν σε μια σχολή πληροφορικής γιατί είχαν όνειρο να διδάξουν στη δευτεροβαθμια. Αλλά αν η ζωή τα φέρει έτσι και καταλήξουν σε δημοτικό, θα παραιτηθεί κανεις; Άκουγα τόσα χρόνια για υπεραριθμους πληροφορικούς σε γραφεία και άλλες υπηρεσίες. Παραιτήθηκε κανείς;

Βέβαια όπως είπε και ο συνάδελφος πιο πάνω, η καλύτερη λύση είναι να διεκδικήσουμε ΑΣΕΠ για τριτοβάθμια!!!

Edit: Τροποποίηση μηνύματος για αντιπαράθεση απόψεων και όχι ανθρώπων, όπως σωστά είπε ο iliasthes.  :)

iliasthes

Μια γενική παρατήρηση προς όλους. Καλό είναι να αποφεύγονται προσωπικοί χαρακτηρισμοί, ειρωνίες για τις γνώσεις ή τις ικανότητες του καθενός κλπ. Έχουμε αντιπαράθεση απόψεων και όχι ανθρώπων.

Πάμε παρακάτω, η άποψη που διατυπώνεται για το δημοτικό έχει να κάνει με τη γενικευμένη πρακτική που οφείλεται σε επιστημονικά δεδομένα, οτι είναι καλύτερο για το παιδί να αποφεύγεται η διδασκαλία με ξεχωριστούς διδάσκοντες ανά αντικείμενο οπωσδήποτε μέχρι και την τετάρτη δημοτικού και σταδιακά στην πέμπτη και έκτη δημοτικού να εισάγονται 2-3 διαφορετικοί διδάσκοντες σε κάποια αντικείμενα. Η δεύτερη ένσταση που διατύπωσαν κάποιοι συνάδελφοι έχει να κάνει με την επίδραση στη σωματική και ψυχική υγεία των παιδιών από τη χρήση των Η/Υ/. Ένα θέμα, για το οποίο δεν έχω ψάξει, δεν έχω υπ' όψιν κάτι συγκεκριμένο, οπότε δεν μπορώ να εκφράσω γνώμη. Έπομένως δεν είναι το ίδιο με το γυμνάσιο ή το λύκειο. Η διδασκαλία από καθηγητή ειδικότητας ή δάσκαλο δεν έχει να κάνει τόσο με το βαθμό δυσκολίας του αντικειμένου διδασκαλίας, όσο με παιδαγωγικά κριτήρια. Ούτε στα γυμνάσια επειδή είναι εύκολα κάποια αντικείμενα (ποιος πληροφορικός δεν κατέχει τα μαθηματικά του Γυμνασίου;) ο καθένας μπορεί να διδάξει ο,τι θέλει.

Τέλος κανένας δεν προσβάλλει τη δουλειά των συναδέλφων. Οι συνάδελφοι δίνουν τη μάχη τους. Αν όμως λέμε αυτά που αναφέρω εγώ ή ο συνάδελφος είναι αληθή, τότε οι συνάδελφοι με ποιο τρόπο θα τις αντιμετωπίσουν; Το άγχος και η διάσπαση των παιδιών δεν έχει να κάνει με το αν οι συνάδελφοι είναι καλοί ή κακοί, αλλά με το γεγονός οτι τα παιδιά δεν έχουν την ικανότητα ακόμα να προσαρμόζονται στη διαδικασία μάθησης σε διαφορετικούς διδάσκοντες, που ο καθένας λειτουργεί με διαφορετικό τρόπο (φυσιολογικό, αφού μιλάμε για διαφορετικούς ανθρώπους). Όσοι έχουν παιδιά στο δημοτικό, μπορεί να έχουν διαπιστώσει το πόσο συχνά το παιδί φέρνει σε αντιπαράθεση αυτό που του λέει ο δάσκαλος με αυτά που του λέει ο γονέας. Το κλασσικό " ο δάσκαλος μας είπε έτσι". Στη συντριπτική πλειοψηφία των περιπτώσεων νικάει ο δάσκαλος. Πολλοί γονείς όταν θέλουν να περάσουν ένα μήνυμα στο παιδί, ενημερώνουν το δάσκαλο και περνάει αυτός το μήνυμα. Όταν το παιδί έχει 3-4 δασκάλους που ο καθένας μπορεί να πει κάτι διαφορετικό, να έχει διαφορετικές απαιτήσεις και  πρότυπα συμπεριφοράς στην τάξη το παιδί χάνει τον κόσμο κάτω από τα πόδια του, δεν ξέρει τι να κάνει, δεν έχει αναπτύξει ακόμα τις ικανότητες που έχει ένα μεγαλύτερο παιδί να προσαρμόζει τη στάση του ανάλογα.

akpa

Παράθεση από: Stefania στις 12 Οκτ 2010, 10:22:51 ΠΜ
Βέβαια όπως είπε και ο συνάδελφος πιο πάνω, η καλύτερη λύση είναι να διεκδικήσουμε ΑΣΕΠ για τριτοβάθμια!!!

Σαφέστατα και εκεί είναι ο δρόμος μας, προς τα εκεί πρέπει να πιέσουμε.

Παραθέτω στατιστικά στοιχεία για το πόσοι μαθητές αντιστοιχούν σε κάθε καθηγητή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση του καναδα.
http://www.mels.gouv.qc.ca/STAT/indic02/indic02A/ia02114.pdf

Πόσοι αντιστοιχούν? Παρακαλώ καθίστε στην θέση σας πριν διαβάσετε.
20 παιδία ανά καθηγητή πανεπιστημίου!!!!!

Και μετά έρχονται από το υπουργείο και σου λένε "Δεν δουλεύει σωστά το ελληνικό πανεπιστήμιο".
Εμ πως να δουλέψει, όταν η αναλογία μαθητών/καθηγητή σε πολλές σχολές φτάνει ακόμα και τους 1000... :(
people are motivated by profit.

astef

Παράθεση από: iliasthes στις 12 Οκτ 2010, 01:29:35 ΜΜ
Μια γενική παρατήρηση προς όλους. Καλό είναι να αποφεύγονται προσωπικοί χαρακτηρισμοί, ειρωνίες για τις γνώσεις ή τις ικανότητες του καθενός κλπ. Έχουμε αντιπαράθεση απόψεων και όχι ανθρώπων.

Πάμε παρακάτω, η άποψη που διατυπώνεται για το δημοτικό έχει να κάνει με τη γενικευμένη πρακτική που οφείλεται σε επιστημονικά δεδομένα, οτι είναι καλύτερο για το παιδί να αποφεύγεται η διδασκαλία με ξεχωριστούς διδάσκοντες ανά αντικείμενο οπωσδήποτε μέχρι και την τετάρτη δημοτικού και σταδιακά στην πέμπτη και έκτη δημοτικού να εισάγονται 2-3 διαφορετικοί διδάσκοντες σε κάποια αντικείμενα. Η δεύτερη ένσταση που διατύπωσαν κάποιοι συνάδελφοι έχει να κάνει με την επίδραση στη σωματική και ψυχική υγεία των παιδιών από τη χρήση των Η/Υ/. Ένα θέμα, για το οποίο δεν έχω ψάξει, δεν έχω υπ' όψιν κάτι συγκεκριμένο, οπότε δεν μπορώ να εκφράσω γνώμη. Έπομένως δεν είναι το ίδιο με το γυμνάσιο ή το λύκειο. Η διδασκαλία από καθηγητή ειδικότητας ή δάσκαλο δεν έχει να κάνει τόσο με το βαθμό δυσκολίας του αντικειμένου διδασκαλίας, όσο με παιδαγωγικά κριτήρια. Ούτε στα γυμνάσια επειδή είναι εύκολα κάποια αντικείμενα (ποιος πληροφορικός δεν κατέχει τα μαθηματικά του Γυμνασίου;) ο καθένας μπορεί να διδάξει ο,τι θέλει.

Τέλος κανένας δεν προσβάλλει τη δουλειά των συναδέλφων. Οι συνάδελφοι δίνουν τη μάχη τους. Αν όμως λέμε αυτά που αναφέρω εγώ ή ο συνάδελφος είναι αληθή, τότε οι συνάδελφοι με ποιο τρόπο θα τις αντιμετωπίσουν; Το άγχος και η διάσπαση των παιδιών δεν έχει να κάνει με το αν οι συνάδελφοι είναι καλοί ή κακοί, αλλά με το γεγονός οτι τα παιδιά δεν έχουν την ικανότητα ακόμα να προσαρμόζονται στη διαδικασία μάθησης σε διαφορετικούς διδάσκοντες, που ο καθένας λειτουργεί με διαφορετικό τρόπο (φυσιολογικό, αφού μιλάμε για διαφορετικούς ανθρώπους). Όσοι έχουν παιδιά στο δημοτικό, μπορεί να έχουν διαπιστώσει το πόσο συχνά το παιδί φέρνει σε αντιπαράθεση αυτό που του λέει ο δάσκαλος με αυτά που του λέει ο γονέας. Το κλασσικό " ο δάσκαλος μας είπε έτσι". Στη συντριπτική πλειοψηφία των περιπτώσεων νικάει ο δάσκαλος. Πολλοί γονείς όταν θέλουν να περάσουν ένα μήνυμα στο παιδί, ενημερώνουν το δάσκαλο και περνάει αυτός το μήνυμα. Όταν το παιδί έχει 3-4 δασκάλους που ο καθένας μπορεί να πει κάτι διαφορετικό, να έχει διαφορετικές απαιτήσεις και  πρότυπα συμπεριφοράς στην τάξη το παιδί χάνει τον κόσμο κάτω από τα πόδια του, δεν ξέρει τι να κάνει, δεν έχει αναπτύξει ακόμα τις ικανότητες που έχει ένα μεγαλύτερο παιδί να προσαρμόζει τη στάση του ανάλογα.
Πάρα πολύ σωστά συνάδελφε iliasthes . Από την Ε' Δημοτικού και με προσοχή. Όχι νωρίτερα.
Για τα bold της παράθεσης που ανέφερα εγώ πριν λίγες μέρες, σχετικά με τα διάφορα είδη υποβόσκουσων διαταραχών, δεν υπάρχουν ακόμα στοιχεία διότι δεν έχει παρέλθει ικανό χρονικό διάστημα στο τέλος του οποίου θα πορούσε να διεξαχθεί επιδημιολογική μελέτη...Υπάρχουν όμως οι ... υποψίες!!
Το ίδιο πράγμα συμβαίνει και με την επίδραση ακτινοβολίας των κινητών στον άνθρωπο.Σε λίγα χρόνια θα γίνουν οι πρωτες επιδημιολογικές μελέτες στην Αμερική. Μέχρι να βγουν τα αποτελέσματα, εσείς ή ακόμα καλύτερα το παιδί σας, πόσες ώρες μιλάτε την ημέρα στο κινητό χωρίς handsfree ή blouetooth;; Ε;;
Πείτε μου εμένα ως γονέα και όχι ως καθηγητη ΠΕ19 τί να κάνω με την κόρη μου που θα πάει σε τέτοιο τύπο Δημοτικού Σχολείου...
Τι να κάνω Stefania;;
Πειραματόζωο η κόρη μου για να διοριστείς εσύ;; Δε νομίζω!!!!!
Ένας κλάδος παντός καιρού ...

sstergou

Θετικό το υπουργείο παιδείας στην αξιοποίηση και άλλων ειδικοτήτων επιστημόνων, όπως γεωτεχνικών, περιβαλλοντολόγων κλπ. στην Α'θμια Εκπαίδευση.

Διαβάστε και τραβήξτε τα μαλλιά σας. Η πρωτοβάθμια θα καταντήσει κάδος ανακύκλωσης καθηγητών δευτεροβάθμιας...

http://www.esos.gr/index.php?option=com_k2&view=item&id=9650:thetiko-to-ippaideias-stin-protasi-strataki-gia-ti-mellontiki-aksiopoiisi-geotexnikon&Itemid=1796

eland

Δύο θέματα:

Α. Για την παρακολούθηση της ημερίδας θα μπορούμε να πάρουμε εκπαιδευτική άδεια και οι καθηγητές εκτός Αττικής;

Β. Η πληροφορική στο δημοτικό έχει εισαχθεί για να εξυπηρετήσει συγκεκριμένους σκοπούς και θα πρέπει να μας προβληματίσει αυτό και να μας βάλει σε σκέψη. Είτε αυτοί οι σκοποί είναι να γίνουν τα δημοτικά χωνευτήρι καθηγητών δευτεροβάθμιας, είτε να ξεφορτώσουν το Λύκειο και να πασάρουν άτομα στο δημοτικό, είτε κάτι άλλο... σίγουρα οι σκοποί αυτοί απέχουν μακράν από "το καλό των παιδιών". Κι αυτό το λέω διότι τα χρόνια που είμαι στην εκπαίδευση με έχουν κάνει καχύποπτη για τις πολιτικές αποφάσεις των ιθυνόντων! Το θέμα είναι τι προτάσεις μπορούν να γίνουν ούτως ώστε να αποτελέσει (αν παραμείνει) ένα ουσιαστικό αντικείμενο και να μην δυσκολέψει παράλληλα το λειτούργημα των δασκάλων.
Πάνω σ' αυτό θέλω να τονίσω ότι οι δάσκαλοι έχουν υποτίθεται επιμορφωθεί πάνω στη χρήση νέων τεχνολογιών και τώρα έρχονται οι πληροφορικοί και καπαρώνουν τα εργαστήρια, οπότε οι πρώτοι δεν έχουν χώρο να εφαρμόσουν τις νέες τεχνολογίες.

Οπότε ο σχεδιασμός κάπου... κάπως... χωλαίνει! Δεν μπορείς να βάλεις ένα παιδάκι 6 χρονών να χειρίζεται υπολογιστή (πέρα από το να παίξει κάποιο παιχνιδάκι με χρώματα και σχήματα) όπως δεν μπορείς και να το βάλεις να μάθει αγγλικά, όταν δεν έχει μάθει ακόμη τα ελληνικά. Αυτό δεν χρειάζεται καμμιά μελέτη για να το καταλάβουμε συνάδελφοι... κοινή λογική χρειάζεται.

Το ότι δεν έχουμε την παιδαγωγική κατάρτιση δεν είναι το επιχείρημα που πρέπει να χρησιμοποιούμε για να "αρνηθούμε"... γιατί ποιος μας λέει ότι έχουμε την κατάρτιση για διδασκαλία στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση; Και μη μου πει κάποιος τη λέξη ΠΕΚ...  :P

Κι όσον αφορά το αν πρέπει να ασχολούμαστε με τη διδασκαλία της χρήσης υπολογιστών... ας μην είμαστε αλαζόνες. Δεν είμαστε καθηγητές τριτοβάθμιας για να διδάσκουμε μόνο Αλγοριθμική, Δομές Δεδομένων, Object-Oriented Programming, Τεχνητή Νοημοσύνη, Ψηφιακή Επεξεργασία Σήματος κ.ο.κ. Η χρήση των υπολογιστών αποτελεί και αυτή δικό μας αντικείμενο αρκεί να μην είναι το μόνο!  ::)

Και τέλος, ας μην επηρεάζει τις προτάσεις μας μόνο η υπάρχουσα επαγγελματική κατάστασή μας. Είτε ανήκουμε σε Γυμνάσιο, Λύκειο, ΕΠΑΛ, είτε είμαστε αναπληρωτές, ωρομίσθιοι ή αδιόριστοι... είμαστε όλοι καθηγητές πληροφορικής και με γνώμονα πρώτα απ' όλα την εκπαίδευση θα πρέπει να δράσουμε!

iliasthes

Συνάδελφε αγγλικά μπορείς να το βάλεις να μάθει το παιδί στην Α δημοτικού πριν μάθει  καν τα ελληνικά (το λέω με μεγάλη δόση ειρωνίας). Απλά θα βγάλεις μια δίγλωσση γενιά. Στην ηλικία που το παιδί μαθαίνει τη γλώσσα που θα μιλάει, θα μάθει δύο γλώσσες. Σε συνδυασμό με τη χρήση υπολογιστών, όπου κακά τα ψέμματα θέλοντας και μη έρχεται σε συνεχή επαφή με αγγλικές λέξεις, ακόμα και το κάνουμε "click" ή διπλό κλικ ή πατήστε Enter. Αν σήμερα χρησιμοποιούμε αραιά και που καμιά ξένη λέξη στο καθημερινό μας λεξιλόγιο σε λίγα χρόνια βλέπω να έχουμε μεικτή γλώσσα.

Κάποιοι στο υπουργείο το οραματίζονταν εδώ και χρόνια και το υλοποιούνε. Άρα ούτε για προχειρότητα ούτε για ασυνέπεια μπορούμε να τους κατηγορήσουμε.

Συμφωνώ οτι πρέπει να διδάσκουμε και χρήση Η/Υ, αλλά όχι μόνο χρήση Η/Υ. Κοινωνία της πληροφορίας κλπ οράματα δεν σημαίνουν οτι θα έχουμε τους πιο γρήγορους δακτυλογράφους του πλανήτη, ούτε η καινοτομία θα έρθει με τη μορφοποίηση κειμένων. Αυτό που χρειάζεται είναι διαχωρισμός ως γνωστικά αντικείμενα τηε χρήσης Η/Υ και της Πληροφορικής. Όπως έχουν οι μαθηματικοί άλγεβρα και γεωμετρία, οι φιλόλογοι Κ.Ν.Λ. και Νεοελληνική Γλώσσα έτσι κι εμείς θα μπορούσαμε να έχουμε αυτά τα δύο αντικείμενα. Τεσπα, έχουμε ξεφύγει πολύ από το αρχικό θέμα.

tom

Παράθεση από: iliasthes στις 13 Οκτ 2010, 07:02:22 ΜΜ
Τεσπα, έχουμε ξεφύγει πολύ από το αρχικό θέμα.
Συμφωνώ και θα παρακαλούσα οτιδήποτε αφορά προβλήματα-προβληματισμούς να καταχωρείται σε αυτό το θέμα:

https://alkisg.mysch.gr/steki/index.php?topic=3226.0

ή σε αυτό:

https://alkisg.mysch.gr/steki/index.php?topic=2728.0
Θωμάς Σκυλογιάννης

- Ζήσε σα να' ταν να πεθάνεις αύριο. Μάθε σα να' ταν να ζεις για πάντα.
                                                                                     Μαχάτμα Γκάντι

Vangelis

Ξεφύγαμε πολύ
και τι δεν ακούσαμε
.... ΑΣΕΠ για τριτοβάθμια ... (καλά δεν έχουν ακούσει πως εκλέγονται οι καθηγητές τριτοβάθμιας παγκοσμίως;)
.... Οι περισσότεροι σύμβουλοι Πληροφορικής είναι Μαθηματικοί ... (άρα)  όταν θα στείλουν όλους  τους  πληροφορικούς στα δημοτικά, ίσως  να αναλάβουν με τις ευλογίες των συμβούλων μας, οι μαθηματικοί την αλγοριθμική στο λύκειο.

Δεν καταλαβαίνω τι σημαίνει είναι "Μαθηματικοί" μήπως το πρώτο τους πτυχίο είναι στα Μαθηματικά; Άρα εξ ορισμού είναι ισόβιοι μαθηματικοί;.  Αναρωτιέμαι τι πρώτο πτυχίο  έχουν οι καθηγητές όλων των σχολών πληροφορικής που αποφοίτησαν όλοι αυτοί οι "καθαρόαιμοι" πληροφορικοί.  Για παράδειγμα ο πρόεδρος του τμήματος Πληροφορικής του Πανεπιστημίου Αθηνών έχει "βασικό" πτυχίο φυσικού!  Μήπως και αυτός είναι Φυσικός;.

Μάλιστα μαθαίνουμε ότι  επειδή οι δικοί μας σύμβουλοι έχουν αυτοκτονικές τάσεις (ίσως από αυτά που ακούνε) θα παραχωρήσουν το κύριο μάθημα της πληροφορικής σε άλλη ειδικότητα!! 

Προσωπικά θα υποστήριζα τη θέση  οι καθηγητές πληροφορικής να κάνουν μάθημα στα παιδιά του Δημοτικού  από την 3η τάξη και πάνω. Από τη στιγμή όμως που έγινε ότι έγινε θα προσπαθήσουμε για το καλύτερο.   Θα υποστηρίξουμε τους συναδέλφους που κάνουν μάθημα στο δημοτικό και θα υποστηρίξουμε τον κλάδο μας.

akpa

Παράθεση από: Vangelis στις 13 Οκτ 2010, 10:24:28 ΜΜ
Ξεφύγαμε πολύ
και τι δεν ακούσαμε
.... ΑΣΕΠ για τριτοβάθμια ... (καλά δεν έχουν ακούσει πως εκλέγονται οι καθηγητές τριτοβάθμιας παγκοσμίως;)

ναι τα ξέρουμε τα βύσματα παγκοσμίως πως εκλέγονται. γιαυτό και πρέπει να τα προκαλέσουμε σε εξέταση ίσος προς ίσο, πάνω στο γνωστικό μας αντικείμενο, και όχι σε εξέταση καλού γλυψίματος, στην οποία συνήθως ειδικεύονται.

Δεν καταλαβαίνω με ποια λογική εμείς να πρέπει να δίνουμε εξετάσεις πανελληνιες, εξετάσεις ΑΣΕΠ κλπ, ενώ αυτοί να φεύγουν κατευθείαν στο εξωτερικό, να αγοράζουν το πτυχίο τους και τα διδακτορικά τους, και στην συνέχεια να εκλέγονται από τους κολητούς τους.

Εγώ λέω ακόμα καλύτερη πρόταση, και οι μαθητές μας που περνάνε στην τριτοβάθμια, γιατί να δίνουν εξετάσεις; Καλύτερα να τους εκλέγουμε εμείς οι καθηγητές της δευτεροβάθμιας. Ούτως ή άλλως, με τα νέα συστήματα μπακαλικορεά εκεί το πάμε σιγά σιγά.

συγνώμη αλλά δεν κρατήθηκα.
people are motivated by profit.

akpa

Παράθεση από: Vangelis στις 13 Οκτ 2010, 10:24:28 ΜΜ
.... Οι περισσότεροι σύμβουλοι Πληροφορικής είναι Μαθηματικοί ... (άρα)  όταν θα στείλουν όλους  τους  πληροφορικούς στα δημοτικά, ίσως  να αναλάβουν με τις ευλογίες των συμβούλων μας, οι μαθηματικοί την αλγοριθμική στο λύκειο.

Μάλιστα μαθαίνουμε ότι  επειδή οι δικοί μας σύμβουλοι έχουν αυτοκτονικές τάσεις (ίσως από αυτά που ακούνε) θα παραχωρήσουν το κύριο μάθημα της πληροφορικής σε άλλη ειδικότητα!! 

Είναι εύκολο να ανακαλύψουμε αν ισχύει το εξωφρενικό σενάριο που μας παρουσιάζεις.
Στα ΠΕΚ πρέπει να θέσουμε ευθεώς το ερώτημα στους συμβούλους και στους εκπαιδευτές μας, ποιά θέση παίρνουν στο παρακάτω κείμενο. Νομίζω από τις απαντήσεις και τη θέση τους πάνω σε αυτό το κείμενο θα φανούν και οι προθέσεις τους. Αν δηλαδή θέλουν το καλό του κλάδου και των συναδέλφων ή αν βρίσκονται στην θέση που βρίσκονται με σκοπό απλά να εφαρμόσουν άκριτα και κατα γράμμα τα εντέλεστε των ανωτέρων τους, προσδοκώντας σε μια άλλη-καλύτερη θέση  για τον εαυτό τους, μετά την καταστροφή-απαξίωση του κλάδου μας (και της παιδείας γενικότερα).

Παράθεση
"4.2. Πού θα γίνεται η διδασκαλία του μαθήματος και ποια θα είναι
η φύση της;

Η διδασκαλία μπορεί να γίνεται στο Εργαστήριο Πληροφορικής (εάν αυτό υπάρχει –
στο Δημοτικό Σχολείο το Εργαστήριο Πληροφορικής δεν είναι θεσμοθετημένο όπως
στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση ως Σχολικό Εργαστήριο Πληροφορικής & Εφαρμογών
Η/Υ - Σ.Ε.Π.Ε.Η.Υ.), σε κάθε τάξη με τη χρήση και αξιοποίηση του κινητού εργαστηρίου
(δράση του ΥΠΔΒΜΘ που τρέχει αυτήν τη σχολική χρονιά 2010-11) ή στην έσχατη
περίπτωση με την αξιοποίηση ενός Η/Υ και προβολέα
. Η τελευταία είναι μια λύση
ανάγκης και δεν θα πρέπει να επιλέγεται όταν στο σχολείο υπάρχει οργανωμένο
εργαστήριο ή/και κινητό εργαστήριο (παρά μόνο σε ειδικές περιπτώσεις, για παράδειγμα,
στο ξεκίνημα της σχολικής χρονιάς 2010-11 κάποια σχολεία, που δεν έχουν εργαστήρια,
μάλλον δεν θα έχουν προμηθευτεί ακόμη το κινητό εργαστήριο).
2 Σε κάθε περίπτωση, είτε του εργαστηρίου είτε του κινητού εργαστηρίου, ο εκπαιδευτικός είναι
καλό να χρησιμοποιεί/αξιοποιεί (λελογισμένα) Η/Υ και προβολέα για να καθοδηγεί τις εργασίες
των μαθητών του.

Είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι, είτε ο εκπαιδευτικός εργάζεται στο εργαστήριο είτε
στο κινητό εργαστήριο (όταν αυτά πλέον υπάρχουν) όπως και σε οποιαδήποτε άλλη
περίσταση, καλό είναι να χρησιμοποιεί/αξιοποιεί (λελογισμένα) Η/Υ και προβολέα για να
καθοδηγεί τις εργασίες των μαθητών του. Επίσης, πολύ σημαντικό είναι ο εκπαιδευτικός
να έχει σχεδιάσει τη σειρά των δραστηριοτήτων που θα κάνει ανά διδακτική ώρα (να έχει
δηλαδή διαμορφώσει ένα συγκεκριμένο φύλλο εργασίας).
Οι μαθητές μιας τάξης ενός Δημοτικού Σχολείου μπορεί να είναι έως και 25. Το μάθημα
των ΤΠΕ θα γίνεται με όλους τους μαθητές.
Οπότε, ένας χωρισμός σε ομάδες των 2-3
ατόμων που εργάζονται μπροστά στους προσωπικούς υπολογιστές, είναι μια επιθυμητή
εκδοχή κοινωνικής οργάνωσης της τάξης στο μάθημα των ΤΠΕ. Φυσικά μπορούν να
υπάρχουν τροποποιήσεις στον αριθμό των μελών των ομάδων ανάλογα με τη φύση
των δραστηριοτήτων όπου εμπλέκονται οι μαθητές κάθε φορά."


Προσωπικά αισιοδοξώ ότι δεν θα υπάρξει σύμβουλος ή εκπαιδευτής που θα υποστηρίξει ότι είναι δυνατόν να γίνει ουσιαστικό μάθημα πάνω στη χρήση των υπολογιστών (όπως άλλωστε απαιτεί το ΑΠΣ του δημοτικού) μέσα σε τάξεις με 25αρια τμήματα, χρησιμοποιώντας κινητό εργαστήριο ή με λελογισμένη (sic) χρήση προτζέκτορα.
people are motivated by profit.

Stefania

Παράθεση από: astef στις 13 Οκτ 2010, 01:32:36 ΜΜ
Πάρα πολύ σωστά συνάδελφε iliasthes . Από την Ε' Δημοτικού και με προσοχή. Όχι νωρίτερα.
Για τα bold της παράθεσης που ανέφερα εγώ πριν λίγες μέρες, σχετικά με τα διάφορα είδη υποβόσκουσων διαταραχών, δεν υπάρχουν ακόμα στοιχεία διότι δεν έχει παρέλθει ικανό χρονικό διάστημα στο τέλος του οποίου θα πορούσε να διεξαχθεί επιδημιολογική μελέτη...Υπάρχουν όμως οι ... υποψίες!!
Το ίδιο πράγμα συμβαίνει και με την επίδραση ακτινοβολίας των κινητών στον άνθρωπο.Σε λίγα χρόνια θα γίνουν οι πρωτες επιδημιολογικές μελέτες στην Αμερική. Μέχρι να βγουν τα αποτελέσματα, εσείς ή ακόμα καλύτερα το παιδί σας, πόσες ώρες μιλάτε την ημέρα στο κινητό χωρίς handsfree ή blouetooth;; Ε;;

Τελικά αντιπαράθεση ανθρώπων έχουμε και όχι απόψεων.
Καταρχάς astef έτσι για αλλαγή, θα πρότεινα αντί να κάνεις παράθεση από άλλους συναδέλφους σου, να πεις τη προσωπική σου άποψη. Δεν έχεις; Έχεις αλλά δεν μπορείς να την εκφράσεις; Γιατί το μόνο που κάνεις είναι να παραθέτεις απόψεις συναδέλφων σου και να λες συμφωνώ και μετά να χρησιμοποιείς φθηνά, μα πάρα πολύ φθηνά επιχειρήματα που είναι και ανάξια σχολιασμού.

Παράθεση από: astef στις 13 Οκτ 2010, 01:32:36 ΜΜ
Πείτε μου εμένα ως γονέα και όχι ως καθηγητη ΠΕ19 τί να κάνω με την κόρη μου που θα πάει σε τέτοιο τύπο Δημοτικού Σχολείου...
Τι να κάνω Stefania;;
Πειραματόζωο η κόρη μου για να διοριστείς εσύ;; Δε νομίζω!!!!!

Δεν με έχουν προσβάλει ποτέ έτσι και σε καμιά περίπτωση δεν επιθυμώ 'διάλογο' πλέον μαζί σου (βέβαια δεν είχαμε και ποτέ, 'διάλογος' είναι όταν ο συνομιλητής γράψει και δυο – τρεις δικές του προτάσεις). Όμως αυτό που γράφεις ότι για να διοριστώ θα κάνω την κόρη σου πειραματόζωο με αναγκάζει (δυστυχώς) να απαντήσω.

Στα δημοτικά astef έχουμε πολλά ακατάλληλα κτίρια, είτε με αμίαντο, είτε λυόμενα, με υγρασία, με άβαφτους – τριμμένους τοίχους. Έχουμε τουαλέτες που αντιστοιχούν σε μεγάλο αριθμό μαθητών με αποτέλεσμα να υπάρχει θέμα υγιεινής. Έχουμε επικίνδυνες αυλές με διάφορα αιχμηρά αντικείμενα να προεξέχουν. (Αλήθεια astef ξέρεις πόσα ατυχήματα γίνονται σε κάθε διάλλειμα; Είμαι σίγουρη ότι κάθε μέρα πας στο διευθυντή του σχολειού και λες να καταργηθεί το διάλειμμα.) Έχουμε κυλικεία που πουλάνε ακατάλληλα προϊόντα. Έχουμε έξω από τα σχολεία internet cafe όπου μαθητές κάθονται με τις ώρες και παίζουν βίαια παιχνίδια (αυτό εννοούσε η έρευνα για προβλήματα με τη χρήση Η/Υ astef, την ανεξέλεγκτη πολύωρη χρήση των παιδιών με Η/Υ για παιχνίδια και internet χωρίς καμία επίβλεψη). Έχουμε κεραίες κινητής τηλεφωνίας ακριβώς απέναντι...

Και έρχεσαι και λες ότι τα ογδόντα λεπτά πληροφορικής την εβδομάδα θα προκαλέσουν ψυχοσωματικά προβλήματα και θα κάνουν την κόρη σου πειραματόζωο!!! Ογδόντα λεπτά την εβδομάδα όπου το παιδί θα μάθει να χρησιμοποιεί τον υπολογιστή, να παίζει εκπαιδευτικά παιχνίδια, να προστατεύεται από πιθανούς κινδύνους, να βρίσκει πληροφορίες με την καθοδήγηση του εκπαιδευτικού, να μπει στη λογική μαθαίνω πώς να μαθαίνω, να αναπτύσσει την κριτική του ικανότητα και τη φαντασία μέσα από απλά αλγοριθμικά παραδείγματα. Ογδόντα λεπτά που αν δουλευτούν σωστά (και όχι με 25 μαθητές στη τάξη και με 'κινητά' εργαστήρια) θα είναι τα ποιοτικότερα και πιο χρήσιμα λεπτά στην πρωτοβάθμια.

Είμαι σίγουρη ότι η κόρη σου δεν έχει ανάγκη το μάθημα γιατί θα τα μάθει όλα αυτά, αφού έχει πατέρα πληροφορικό. Η κόρη του αγρότη; Του οικοδόμου; Του μετανάστη;

Δεν ξέρω astef αν το μήλο πέσει κάτω από τη μηλιά, και θελήσει να γίνει και η κόρη σου εκπαιδευτικός πληροφορικής. Αν πάντως θελήσει, και την καλέσει το Υπουργείο στην αρχή σαν ωρομίσθια σε όλα τα μέρη της Ελλάδας για πολλά χρόνια, μετά την αναγκάσει να πάρει πιστοποιητικό παιδαγωγικής επάρκειας πληρώνοντας το αδρά, μετά της πει ότι η προϋπηρεσία δεν μετρά και πρέπει να δώσει ΑΣΕΠ. Και όταν τα κάνει όλα αυτά, και αφού το Υπουργείο κρίνει ότι η πληροφορική πρέπει να μπει στα δημοτικά και πρέπει να την κάνει πληροφορικός, εκείνη θελήσει να διοριστεί. Δεν θα έχει κάνει κάποιο έγκλημα..... Το σύστημα ακολούθησε και ακολουθεί.

Νομίζω το θέμα εξαντλήθηκε. Υπόσχομαι να μην απαντήσω σε όποιον ίσως συσχετίσει το μάθημα της πληροφορικής με τη ραδιενέργεια, το φαινόμενο του θερμοκηπίου και τις κλιματικές αλλαγές. Ίσως και την εισαγωγή στο ΔΝΤ (τα laptop στην πρώτη γυμνασίου φταίνε για το έλλειμμα). Εξάλλου το σύμπαν και κάτι άλλο είναι άπειρα (και ανίκητα θα πρόσθετα).

tom

Παράθεση από: astef στις 13 Οκτ 2010, 01:32:36 ΜΜ
Τι να κάνω Stefania;;
Πειραματόζωο η κόρη μου για να διοριστείς εσύ;; Δε νομίζω!!!!!

Παράθεση από: Stefania στις 14 Οκτ 2010, 09:58:54 ΠΜ
Καταρχάς astef έτσι για αλλαγή, θα πρότεινα αντί να κάνεις παράθεση από άλλους συναδέλφους σου, να πεις τη προσωπική σου άποψη. Δεν έχεις; Έχεις αλλά δεν μπορείς να την εκφράσεις; Γιατί το μόνο που κάνεις είναι να παραθέτεις απόψεις συναδέλφων σου και να λες συμφωνώ και μετά να χρησιμοποιείς φθηνά, μα πάρα πολύ φθηνά επιχειρήματα που είναι και ανάξια σχολιασμού.

Παιδιά να ενημερώσω ότι ή θα πρέπει να πέσουν οι τόνοι ή να συνεχίσετε με προσωπικά μηνύματα ή να διαγράφω επόμενα προσβλητικά μηνύματα (Λυπηθείτε με και διαλέξτε ένα από τα δύο πρώτα  :))

Παραθέτω το άρθρο από τον κανονισμό του σχολικού δικτύου:

Παράθεση
7. Σε περίπτωση δημοσίευσης περιεχομένου στην υπηρεσία από μέλος του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου, το μέλος πρέπει να φροντίσει ώστε:

    * Τα στοιχεία και το περιεχόμενο των άρθρων και των σχολίων που αναρτά στην υπηρεσία να μην προσβάλλουν άλλα μέλη του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου, άλλους χρήστες του δικτυακού τόπου και του Διαδικτύου γενικότερα, καθώς επίσης να ακολουθούν τους νόμους τα χρηστά ήθη και τα ήθη χρήσης του Διαδικτύου.
Θωμάς Σκυλογιάννης

- Ζήσε σα να' ταν να πεθάνεις αύριο. Μάθε σα να' ταν να ζεις για πάντα.
                                                                                     Μαχάτμα Γκάντι

astef

@Stefania
Δε νομίζω ότι κανείς προσέβαλε κανέναν!
Όσον αφορά τη δική μου άποψη την έχω πει ευθαρσώς...
Ιδού: "Για τα bold της παράθεσης που ανέφερα εγώ πριν λίγες μέρες, σχετικά με τα διάφορα είδη υποβόσκουσων διαταραχών, δεν υπάρχουν ακόμα στοιχεία διότι δεν έχει παρέλθει ικανό χρονικό διάστημα στο τέλος του οποίου θα πορούσε να διεξαχθεί επιδημιολογική μελέτη...Υπάρχουν όμως οι ... υποψίες-ενδείξεις!!
Το ίδιο πράγμα συμβαίνει και με την επίδραση ακτινοβολίας των κινητών στον άνθρωπο.Σε λίγα χρόνια θα γίνουν οι πρωτες επιδημιολογικές μελέτες στην Αμερική. Μέχρι να βγουν τα αποτελέσματα, εσείς ή ακόμα καλύτερα το παιδί σας, πόσες ώρες μιλάτε την ημέρα στο κινητό χωρίς handsfree ή blouetooth;; Ε;;"
Αυτά που αναφέρεις Stefania για το κτηριολογικό είναι σωστά, αλλά παντελώς άσχετα με το θέμα! Άσχετα και τα internet cafe!!
Πολύ σωστά αυτά που αναφέρεις περί συλλογής μορίων, όργωμα Ελλάδας, ΑΣΕΠ και αλλαγής συστήματος προσλήψεων. Και αυτό δεν το λέω ¨φιλολογικά"! Ξέρω πολύ καλά τι σημαίνει να μετακινείσαι καθημερινά 200χλμ πήγαινε-έλα και να έχεις κινδυνεύσει δύο φορές να σε σκοτώσουν στο δρόμο χωρίς να φταίς... :) Αυτό όμως δε σημαίνει ότι θα πάρεις βραβείο ή διορισμό μόνο για πειράματα "στου κασίδι το κεφάλι". Πολλά πράγματα είναι παρεξηγημένα στη χώρα μας! Υπάρχουν προσδοκίες και ευσεβείς πόθοι που μετατρέπονται ξαφνικά σε αίσθηση ότι το Κράτος μας χρωστάει, ενώ εμείς ξέραμε την κατάσταση εξαρχής...Αν είσαι μες στα πράγματα, η κατάσταση περί μελλοντικών διορισμών ΠΕ19-20 είχει ήδη φανεί από το 2004! Ο σκελετός των τρεχουσών αλλαγών στο σύστημα Παιδείας που εφαρμόζονται δεν είναι κομματικές, ήταν προδιαγεγραμμένες από το 2004, απλά οι προηγούμενοι φοβήθηκαν να τις εφαρμόσουν, ενώ οι τωρινοί τις επιταχύνουν. Ψάξτο και εννοείτε ότι εγώ σου εύχομαι το καλύτερο σε προσωπικό επίπεδο  :)
Stefania, θα μπορούσα να θέσω μια σειρά από πρακτικά ερωτήματα σχετικά με χρήση η/υ από παιδιά-έφηβους και την επίδρασή τους, στα οποία πολλοί (ίσως κι εγώ μέσα) θα έδιναν "λάθος" ή "διφορούμενες" απαντήσεις. Δε θέλω αντιπαραθέσεις και δε θα το κάνω.
Πάντως σε διαβεβαιώνω ότι οι απόψεις μου για τις ΝΤ είναι πολύ "extreme"... Για παράδειγμα, όπως ξέρεις, υπάρχει "θέμα" με τη χρήση κινητού στο σχολείο. Το κινητό θα μπορούσε να αποτελέσει διδακτικό μέσο;; Αν όχι, γιατί; Αν ναι, από ποιά ηλικία και υπό ποιες προϋποθέσεις;;  Πλεονεκτήματα-Μειονεκτήματα-Κίνδυνοι;; Τρόποι εφαρμογής; :)
Ειλικρινά, δεν έχω κάτι μαζί σου Stefania!
Και για να σε πείσω,επέτρεψέ μου να το πω λίγο διαφορετικά:
Πείτε μου εμένα ως γονέα και όχι ως καθηγητη ΠΕ19 τί να κάνω με την κόρη μου που θα πάει σε τέτοιο τύπο Δημοτικού Σχολείου...
Τι να κάνω Stefania;;
Πειραματόζωο η κόρη μου για να πάρω εγώ μετάθεση σε Δημοτικό δίπλα στο σπίτι μου; Δε νομίζω!!!!!

Ζητώ συγγνώμη αν σε στενοχώρησα, αλλά θεωρώ ότι γράφω "αλήθειες"...
Stefania, αν η Πληροφορική φύγει από το Λύκειο(έγκλημα), και αν εισακουστούμε και στο Δημοτικό αρχίζει από την Ε' πολλοί από εμάς τους μόνιμους δε θα έχουμε αντικείμενο. Ξέρεις τί κινδύνους εγκυμονεί αυτό! Παρ΄όλο που το γνωρίζω, εξακολουθώ να λέω την "αλήθεια"! Μάλλον είμαι βλάκας!!

Εν τέλει και για να μην επανέλθω, θεωρώ ότι αντικειμενικά, η εισαγωγή με το συγκεκριμένο τρόπο, των ΤΠΕ πριν την Ε' Δημοτικού, είναι καταστροφική για τα παιδιά!!
Ένας κλάδος παντός καιρού ...

Vangelis

Παράθεση από: akpa στις 14 Οκτ 2010, 12:17:42 ΠΜ
Είναι εύκολο να ανακαλύψουμε αν ισχύει το εξωφρενικό σενάριο που μας παρουσιάζεις.
Στα ΠΕΚ πρέπει να θέσουμε ευθεώς το ερώτημα στους συμβούλους και στους εκπαιδευτές μας, ποιά θέση παίρνουν στο παρακάτω κείμενο. Νομίζω από τις απαντήσεις και τη θέση τους πάνω σε αυτό το κείμενο θα φανούν και οι προθέσεις τους. Αν δηλαδή θέλουν το καλό του κλάδου και των συναδέλφων ή αν βρίσκονται στην θέση που βρίσκονται με σκοπό απλά να εφαρμόσουν άκριτα και κατα γράμμα τα εντέλεστε των ανωτέρων τους, προσδοκώντας σε μια άλλη-καλύτερη θέση  για τον εαυτό τους, μετά την καταστροφή-απαξίωση του κλάδου μας (και της παιδείας γενικότερα).


Η θέση των Σχολικών συμβούλων Πληροφορικής  είναι έδω http://www.alfavita.gr/artro.php?id=11879

Ωστε οι καθηγητές πανεπιστημίου "αγοράζουν" τα πτυχία τους!, χρησιμοποιούν "βύσματα" εκλέγονται απο "κολλητούς τους"  αλλα παρόλα αυτά καταφέρνουν να μορφώνουν και δίνουν πτυχία σε εμάς που φυσικά είμαστε "αστέρια" και ξέρουμε περισσότερα απο αυτούς!!!

Και επειδή επανέρχεται η συζήτηση  περι "βασικού" πτυχίου και "καθαρόμαιμων" πληροφορικών έψαξα στο τμήμα  Πληροφορικής του Πανεπιστημίου Αθηνών www.di.uoa.gr πόσοι απο τους καθηγητές του (ανώτατη βαθμίδα) έχουν βασικό πτυχίο πληροφορικής!.  Αποτέλεσμα μόνο ένας (1)!!!!.  Οι περισσότεροι με βασικό πτυχίο Φυσικού και Μαθηματικού!!.   Ο Ιωαννίδης με παγκόσμιες διακρίσεις πάνω στις Βάσεις Δεδομένων (και παρεπιπτώντος φοβερός καθηγητής) έχει βασικό πτυχίο Ηλεκτρολόγου Μηχανολόγου.  Σύμφωνα με μερικούς δεν δικαιούται να διδάξει το μάθημα "Βάσεις Δεδομένων¨στα ΕΠΑΛ γιατί δεν έχει βασικό πτυχίο πληροφορικής!!!! 

Απορώ πως μερικοί "καθαρόαιμοι" πληροφορικοί δέχονται να παίρνουν πτυχίο  (και φυσικά μεταπτυχιακά , διδακτορικά) απο ανθρώπους που δεν έχουν βασικό πτυχίο πληροφορικής!!!.