Γεια σας συνάδελφοι της Πληροφορικής (της πολύπαθης, για να καταθέσω κι εγώ μια γρήγορη αποτύπωσή της στο ελληνικό σχολείο...).
Φέτος, είναι η πρώτη μου χρονιά σε Γενικό Λύκειο και ανάμεσα σε άλλα, κατέθεσα αρκετό χρόνο για τη δημιουργία του προσωπικού μου site στο σχολικό δίκτυο http://users.sch.gr/iordanissav (http://users.sch.gr/iordanissav) (αν έχετε χρόνο, θα εκτιμούσα τη γνώμη σας γι' αυτό). Ο λόγος που προσθέτω αυτό το thread, είναι για να στείλω κι εγώ από την πλευρά μου την πρώτη μου συνεισφορά στο στέκι των Πληροφορικών.
Αφού έψαξα στο Internet (ακόμη και σε ξένα sites) για να βρω οπτικοποιημένη την ταξινόμηση πίνακα με τη μέθοδο φυσσαλίδας, προσωπικά δεν ικανοποιήθηκα αρκετά από όσες παρουσιάσεις είδα. Πολλές διαφάνειες, πολλά βέλη να δείχνουν εδώ κι εκεί, κλπ. Μου δόθηκε η εντύπωση ότι δημιουργήθηκαν περισσότερο για να ικανοποιήσουν εμάς και όχι τους μαθητές.
Έτσι, (και με βάση το ότι η κατανόηση προκύπτει κατα 80%, 15% και 5% από την παρατήρηση, το διάβασμα και την ακοή αντίστοιχα - μη ρωτήσετε που βρήκα τα ποσοστά!), αποφάσισα να δημιουργήσω τη δική μου εκδοχή την οποία και παραθέτω στο στέκι για αξιολόγηση και ελπίζω αξιοποίηση στην τάξη, από όσους την κατεβάσουν. Αν κάποιος πιστεύει ότι χρειάζεται οποιαδήποτε βελτίωση, είμαι διαδέσιμος.
Υ.Γ. Έχω κάνει κάποιες διορθώσεις στα επεξηγηματικά κείμενα (για όσους το έχουν κατεβάσει παλαιότερα)
ΙΟΡΔΑΝΗΣ ΣΑΒΒΟΥΛΙΔΗΣ ΠΕ-20
http://users.sch.gr/iordanissav (http://users.sch.gr/iordanissav)
Πολυ καλη δουλεια , μπραβο σου, αλλα θα ηθελα να τελειωνει η ταξινομηση και με τα υπολοιπα αχρηστα βηματα για να δειξεις ακριβως οτι ειναι αχρηστα και αρα αυτη η μεθοδος ειναι η πιο αργη.
Μπράβο Ιορδάνη πολύ καλή δουλειά..
Η παρατήρησή μου είναι ότι θα έπρεπε αντίστοιχα να βλέπει ο μαθητής και ποιο κομμάτι κώδικα τρέχει..
Ευχαριστώ για τις γρήγορες ανταποκρίσεις και τα σχόλιά σας.
Ανέβασα μια μικρή προσθήκη στις διαφάνειες Bubblesort, μετά τα σχόλια του [klitos], όπου δείχνω και την τελευταία σάρωση για να διακοπεί η διαδικασία αν ο πίνακας βρεθεί εν τω μεταξύ ταξινομημένος.
Απαντώντας στον [soron80], λέω ότι το είχα σκεφτεί και το είχα ξεκινήσει έτσι, αλλά άλλαξα γνώμη αμέσως. Πιστεύω πως ο σκοπός αυτών των διαφανειών, είναι να γίνει κατανοητή η διαδικασία με οπτικό τρόπο. Αν παραθέσω και τον κώδικα, ο μαθητής θα χαθεί μεταξύ του animation και της εκάστοτε γραμμής κώδικα που εκτελείται. Το αφήνω λοιπόν στον καθηγητή να το εξηγήσει παράλληλα ως ηχητική βοήθεια προς τους μαθητές την ώρα που το παρακολουθούν.
Δείτε το : http://arnosoftwaredev.blogspot.com/2005/01/sorting-algorithms-visualized.html
καλό και το: http://cs.smith.edu/~thiebaut/java/sort/demo.html
Παλαιότερα εξαιρετικό ήταν το: http://www.geocities.com/SiliconValley/Network/1854/Sort1.html αν το βρεί σε κανένα mirroring site κανείς ας ενημερώσει!
Ακόμα υλικό μπορείτε να βρείτε και στα:
http://www.cs.rit.edu/~atk/Java/Sorting/sorting.html
http://cg.scs.carleton.ca/~morin/misc/sortalg/
Δημήτρης Κονετάς :-)
Συγχαρητήρια Ιορδάνη και σε ευχαριστώ. Ωραία δουλειά και το site σου έχει πολλά καλούδια. ψήφισα "υπότιτλους"...
Ευχαριστώ και εσένα Δημήτρη για τις ιστοσελίδες.
Ανέβασα μια μικρή διόρθωση στην 3η κουκίδα του επεξηγηματικού κειμένου της τελευταίας διαφάνειας. Ξανακατεβάστε το αν θέλετε και συγνώμη γι' αυτό. (ένα μικρό "ΔΕΝ" κάνει τη διαφορά)
Συγχαρητήρια συνάδελφε για τον ιστότοπο.
Περισσότερες applet-σελίδες:
http://math.hws.edu/TMCM/java/xSortLab/
Από τότε που έχω να τη δω ανακάλυψα ότι έχει και ελληνική μετάφραση με downloadable εφαρμογή μάλιστα (δεν το δοκίμασα)
http://www.math.upatras.gr/~chrodost/index.php?option=com_content&task=view&id=35&Itemid=50
Είμαι σίγουρη ότι είχα δει ένα καλό bubble sort στην Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών Πληροφορικής αλλά ου γαρ έρχεται μόνον :)
edit - το βρήκα, ας είναι καλά τα ηλεκτρονικά βοηθήματα της μνήμης: http://www.akira.ruc.dk/~keld/algoritmik_e99/Applets/Chap08/Bubble/BubbleSort.html
Και η προσωπική μου αγαπημένη:
http://fac-staff.seattleu.edu/quinnm/web/education/JavaApplets/
Τα applets για ταξινόμηση δεν με ενθουσιάζουν τόσο αλλά δοκιμάστε τη μετατροπή από δεκαδικό σε δυαδικό και θα με θυμηθείτε!
must για το Βασικές Αρχές Ψηφιακής Τεχνολογίας των ΕΠΑΛ.