Ταξινόμηση πίνακα δύο διαστάσεων.

Ξεκίνησε από George Eco, 09 Δεκ 2020, 08:11:20 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

George Eco

Να ρωτήσω κάτι συνάδελφοι; Είναι εντός ύλης ταξινόμηση πίνακα δύο διαστάσεων, ή περιοριζόμαστε σε μονοδιάστατους;

petrosp13

Θεωρητικά είναι εντός ύλης και η ταξινόμηση σε τρισδιάστατο, εφόσον αναφέρονται κι αυτοί στο σχολικό βιβλίο
Από εκεί μέχρι το τι μπορεί να ζητηθεί στις εξετάσεις πλέον είναι μεγάλη απόσταση...
Ελπίζω να έγινα κατανοητός
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

P.Tsiotakis

Η άσκηση 2 στη σελίδα 86 του Παραρτήματος Α οδηγεί στο ασφαλές συμπέρασμα ότι η ταξινόμηση τμήματος ή διάστασης ενός δισδιάστατου πίνακα είναι εφαρμογή της ταξινόμησης εντός της φιλοσοφίας του μαθήματος.
αυτή η άσκηση 2 (και η άσκηση 1) είναι πολύ ωραίες, κάτι μου θύμιζαν ανέκαθεν, αλλά επειδή γερνάω και παραξενεύω μπορεί να σφάλλω ...

P.Tsiotakis

Παράθεση από: petrosp13 στις 09 Δεκ 2020, 08:42:44 ΜΜ
Θεωρητικά είναι εντός ύλης και η ταξινόμηση σε τρισδιάστατο, εφόσον αναφέρονται κι αυτοί στο σχολικό βιβλίο

σελίδα 22 οδηγιών


Οι ασκήσεις να αφορούν δισδιάστατους πίνακες και να γίνει μόνο απλή αναφορά στους πολυδιάστατους πίνακες (να δοθεί ένα παράδειγμα για το πως μπορεί να χρησιμοποιηθεί ο τρισδιάστατος πίνακας).

bugman

Υπάρχει ένα απλό παράδειγμα  με λογια όχι με αλγόριθμο που να δείχνει τη χρήση ταξινόμησης πολυδιάστατων πινάκων;
Πχ στους δύο διαστάσεων έχουμε το πρωτεύον κλειδί που είναι η πρώτη στήλη  και ορίζουμε δευτερέυοντα κλειδιά άλλες στήλες με μια σειρά ώστε όταν στο προηγούμενο κλειδί βρεθούν δύο σειρές με ιδια τιμή τότε πάμε σε έλεγχο δευτερεύοντος κλειδιού.
Στις τρεις διαστάσεις δεν έχω καμία φυσική ερμηνεία! Υπάρχει καμία;

P.Tsiotakis

ταξινόμηση διάστασης σε δισδιάστατο
Θέμα 4
http://www.korifi-fro.gr/dbData/Files/2007_aepp_texnk_n.pdf
μπορώ να επικαλεστώ και άλλα πολλά παραδείγματα, αλλά θα πρέπει να παραβιάσω το νόμο περί πνευματικών δικαιωμάτων

οι οδηγίες διδασκαλίας δεν αναφέρονται στην παρουσίαση ταξινόμησης πολυδιάστατων πινάκων, αλλά εφαρμογής τους γενικότερα
πχ στην παραπάνω άσκηση αν αποτυπώνονται οι βαθμολογίες των οδηγών στα τελευταία 3 χρόνια (θεωρώντας είναι οι ίδιοι).

σε αυτήν την περίπτωση θα μπορούσα να σκεφτώ και την ταξινόμηση στον τρισδιάστατο, αλλά προφανώς ξεφεύγει από τα όρια του μαθήματος

Κανένας

#6
Παράθεση από: P.Tsiotakis στις 10 Δεκ 2020, 09:26:15 ΠΜ
σελίδα 22 οδηγιών


Οι ασκήσεις να αφορούν δισδιάστατους πίνακες και να γίνει μόνο απλή αναφορά στους πολυδιάστατους πίνακες (να δοθεί ένα παράδειγμα για το πως μπορεί να χρησιμοποιηθεί ο τρισδιάστατος πίνακας).

Θυμήθηκα μια παλιά άσκηση με τριδιάστατο πίνακα:
Νικηφόρος Μανδηλαράς
ΓΕΛ Νάξου "Μανώλης Γλέζος"
https://blogs.sch.gr/nobody/

George Eco

Ευχαριστώ συνάδελφοι.  Πολύ ωραία όσα παραθέσατε!!!
Θα μου άρεσε  να είχε κάτι το βιβλίο στη θεωρία, αλλά και πάλι, επι του πρακτικού μπορούν να ζητήσουν όντως ότι τους κατέβει.

bugman

Η τρίτη διάσταση στην άσκηση που μας έδειξε ο Κανένας (!) μπήκε για να κρατηθούν δυο τιμές, τα γκολ του αγώνα από τις δυο ομάδες!
Επίσης το κέρδος από τις δυο πρώτες διαστάσεις είναι ότι βρίσκουμε με δυο νούμερα ομάδων τα αποτελέσματα στη κάθε έδρα των αγωνιζόμενων. Ο βασικός πίνακας ταξινόμησης είναι μιας διάστασης, αυτός με τις βαθμολογίες, ο οποίος παράλληλα ταξινομεί και τον πίνακα με τους αριθμούς των ομάδων (αυτούς δεν λέει το πρόγραμμα να τους φτιάξει κανείς αλλά είναι απαραίτητοι). Μόλις βγει μια ισοβαθμία, πχ στο Χ και Υ τότε κοιτάμε τους μεταξύ τους αγώνες Α[Χ,Υ,1]-Α[Χ,Υ,2]  θα βγάλει θετικό νίκησε ο Χ, και Α[Υ,Χ,1]-Α[Υ,Χ,2] θα βγάλει αρνητικό αν νίκησε ο Χ. Αν έχουμε (θετικό και θετικό) ή (αρνητικό και αρνητικό) (δεν γίνεται να έχουμε 0 δηλαδή ισότητα τερμάτων, γιατί το έχει αποκλείσει η άσκηση), τότε κοιτάμε το (Α[Χ,Υ,1]+Α[Υ,Χ,2])>(Α[Χ,Υ,2]+Α[Υ,Χ,1]) δηλαδή τη διαφορά των τερμάτων. Επειδή δεν έχουμε τριπλή ισοβαθμία (έτσι λέει η άσκηση), μετά τη πρώτη ταξινόμηση θα κάνουμε ένα πέρασμα για τις ισοβαθμίες οι οποίες μόνο  σαν συνεχόμενες τιμές θα υπάρχουν πχ αν ισοβαθμούν στο 14 και το πρώτο 14 είναι στον πίνακα βαθμών στο 3 τότε στο 4 θα είναι το άλλο 14άρι και μετά την εξέταση της διαφοράς ή και των αριθμό των γκολ, το πολύ να αλλάξουμε τα ονόματα στον αντίστοιχο πίνακα ονομάτων ομάδων, στις θέσεις 3 και 4.  Η όλη ταξινόμηση είναι μια απλούστευση ταξινόμησης δυο διαστάσεων (αφού γνωρίζουμε ότι δεν θα έχουμε τρεις ή περισσότερες ισοβαθμίες). Η απλούστευση φαίνεται από το ότι η ταξινόμηση γίνεται σε δυο στάδια, μια κανονική μονοδιάστατου πίνακα και μετά μια δεύτερη για αναζήτηση ισοβαθμιών!

Συμπέρασμα: Στο παράδειγμα δεν έχουμε ταξινόμηση τριών διαστάσεων!



Κανένας

Παράθεση από: George Eco στις 10 Δεκ 2020, 08:54:17 ΜΜ
Ευχαριστώ συνάδελφοι.  Πολύ ωραία όσα παραθέσατε!!!
Θα μου άρεσε  να είχε κάτι το βιβλίο στη θεωρία, αλλά και πάλι, επι του πρακτικού μπορούν να ζητήσουν όντως ότι τους κατέβει.

Συνήθως τα δεδομένα ενός διδιάστατου πίνακα που έχουν μεταξύ τους κάποια λογική (λειτουργική) σχέση, βρίσκονται στην ίδια γραμμή είτε στην ίδια στήλη. Έτσι μια ταξινόμηση σε διδιάστατο πίνακα έχει συνήθως νόημα ανά γραμμή(ες) ή στήλη(ες).
Αν παρ' όλα αυτά χρειαστεί να γίνει ολική ταξινόμηση σε διδιάστατο, μπορεί να αντιγραφεί σε μονοδιάστατο, να ταξινομηθεί αυτός και να αντιγραφεί μετά αντίστροφα αυτός στον διδιάστατο.
Τα παραπάνω ισχύουν κατά μείζονα λόγο σε τριδιάστατο πίνακα.
Επισυνάπτω και τη λύση της άσκησης με τον τριδιάστατο.

Νικηφόρος Μανδηλαράς
ΓΕΛ Νάξου "Μανώλης Γλέζος"
https://blogs.sch.gr/nobody/

bugman

Η απάντηση που δίνεις δεν θα έπαιρνε 20/20 γιατί κάνεις παραπάνω πράγματα! Δηλαδή κάνεις μέσα στην ταξινόμηση και την περίπτωση της ισότητας και εξετάζεις πάνω από δυο στοιχεία! Ενώ η άσκηση λέει ξεκάθαρα ότι αυτό ΔΕΝ θα συμβαίνει!
Βασικά η απάντηση που δίνεις είναι λάθος! Με μια πρώτη ματιά το ΣΕ[9], που ορίζεις, λέει ότι έχει 9 στοιχεία, αλλά το έχεις σε επανάληψη με Ι από 2 μέχρι 16!
Βασικά του έδωσες στοιχεία να δεις αν δουλεύει;

bugman

#11
Έγραψα τη λύση με αρχείο εισόδου, τους αγώνες στο πίνακα στο pdf.
Ισοβαθμίες έχουν: ΑΕΚ - ΠΑΝΑΘΗΝΑΪΚΟΣ, ΠΑΝΙΩΝΙΟΣ-ΛΕΒΑΔΕΙΑΚΟΣ, ΚΑΛΛΙΘΕΑ-ΑΚΡΑΤΗΤΟΣ.
Επίσης το πρόγραμμα καταγράφει μόνο τους αγώνες που έγιναν!

ΠαράθεσηΒΑΘΜΟΛΟΓΙΚΗ ΚΑΤΑΤΑΞΗ
ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΣ 63
ΑΕΚ 51
ΠΑΝΑΘΗΝΑΪΚΟΣ 51
ΗΡΑΚΛΗΣ 37
Skoda ΞΑΝΘΗΣ 35
ΛΑΡΙΣΑ 33
ΑΤΡΟΜΗΤΟΣ ΑΘΗΝΩΝ 32
ΠΑΟΚ 31
ΑΙΓΑΛΕΩ 29
ΑΠΟΛΛΩΝ ΚΑΛΑΜΑΡΙΑΣ 28
ΙΩΝΙΚΟΣ 27
Ο.Φ.Η. 21
ΠΑΝΙΩΝΙΟΣ 19
ΛΕΒΑΔΕΙΑΚΟΣ 19
ΚΑΛΛΙΘΕΑ 16
ΑΚΡΑΤΗΤΟΣ 16
ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΕΠΙΘΕΣΗ ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΣ (51)
ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΑΜΥΝΑ ΠΑΟΚ (24)


Κανένας

#12
Παράθεση από: bugman στις 12 Δεκ 2020, 12:02:26 ΠΜ
Η απάντηση που δίνεις δεν θα έπαιρνε 20/20 γιατί κάνεις παραπάνω πράγματα! Δηλαδή κάνεις μέσα στην ταξινόμηση και την περίπτωση της ισότητας και εξετάζεις πάνω από δυο στοιχεία! Ενώ η άσκηση λέει ξεκάθαρα ότι αυτό ΔΕΝ θα συμβαίνει!
Βασικά η απάντηση που δίνεις είναι λάθος! Με μια πρώτη ματιά το ΣΕ[9], που ορίζεις, λέει ότι έχει 9 στοιχεία, αλλά το έχεις σε επανάληψη με Ι από 2 μέχρι 16!
Βασικά του έδωσες στοιχεία να δεις αν δουλεύει;
Αγαπητέ Bugman, η άσκηση γράφτηκε το Φλεβάρη του 2006 με τα τρέχοντα αποτελέσματα των αγώνων του πρωταθλήματος εκείνης της χρονιάς. Οι δηλώσεις ΣΕ[9] και ΣΑ[9] δεν ξέρω πως προέκυψαν. Προφανώς πρέπει να αντικατασταθούν με ΣΕ[16], ΣΑ[16]. Ο πρόσθετος έλεγχος στην ταξινόμηση πρέπει να γίνει (ποιος έβαλε περισσότερα γκολ στους μεταξύ τους αγώνες αν ισοβαθμούν).
Δεν το έχω τρέξει. Ζητείται εθελοντής διορθωτής!
Νικηφόρος Μανδηλαράς
ΓΕΛ Νάξου "Μανώλης Γλέζος"
https://blogs.sch.gr/nobody/