Διατύπωση ύλης … κάθε χρόνο τα ίδια !!

Ξεκίνησε από lsourtzo, 07 Απρ 2006, 11:07:31 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

lsourtzo

θα μου πει κάποιος τι έγινε κατά την διόρθωση των θεμάτων του 2002 ??? δεν υπάρχει κανείς που να διόρθωνε τότε ???

Vangelis

Απλά βαριώμαστε να ψάξουμε τα θέματα του 2002 για να δούμε σε ποιό αναφέρεσαι!!!!

filippos

Φαντάζομαι ο συνάδελφος ανφέρεται στο 4ο θέμα:

ΘΕΜΑ 4ο
Μια εταιρεία αποθηκεύει είκοσι (20) προϊόντα σε δέκα (10) αποθήκες. Να γράψετε πρόγραμμα στη γλώσσα προγραμματισμού "ΓΛΩΣΣΑ", το οποίο:
α. περιέχει τμήμα δήλωσης των μεταβλητών του προγράμματος
Μονάδες 3
β. εισάγει σε μονοδιάστατο πίνακα τα ονόματα των είκοσι προϊόντων
Μονάδες 3
γ.εισάγει σε πίνακα δύο διαστάσεων Π[20,10] την πληροφορία που αφορά στην παρουσία ενός προϊόντος σε μια αποθήκη (καταχωρούμε την τιμή 1 στην περίπτωση που υπάρχει το προϊόν στην αποθήκη και την τιμή 0, αν το προϊόν δεν υπάρχει στην αποθήκη).
Μονάδες 4
δ.υπολογίζει σε πόσες αποθήκες βρίσκεται το κάθε προϊόν
Μονάδες 6
ε.τυπώνει το όνομα κάθε προϊόντος και το πλήθος των αποθηκών στις οποίες υπάρχει το προϊόν.
Μονάδες 4


Προσωπικά δε βαθμολογούσα εκείνη τη χρονιά, όμως από συναδέλφους είχα ακούσει ότι δώθηκε οδηγία στα βαθμολογικά κέντρα να θεωρούνται σωστές και οι λύσειςμε ψευδογλώσσα.

Το θέμα είχε συζητηθεί και στο συνέδριο στη Σύρο την ίδια χρονιά με αρνητικά σχόλια και με το πνεύμα ότι δεν έπρεπε να είχε ζητηθεί ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ.

Έτσι, τις επόμενες χρονιές, όποτε ζητήθηκε κάτι παρόμοιο, διατυπωνόταν σε δύο ερωτήματα, (1) να γίνει ο αλγοριθμος και (2) τι τύπο θα επιλέγατε για τις μεταβήτές που χρησιμοποιήσατε, δηλαδή με διατύπωση που ανίχνευε τις ίδιες γνώσεις ΧΩΡΙΣ όμως να ζητάει συγκεκριμένα ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

Εν τούτοις, μετά τα θέματα των τελευταίων ετών, προσωπικά συμφωνώ με την ερμηνεία που έχει δώσει και ο Βαγγέλης για τη διευκρυνιστική οδηγία και πιστεύω ότι πρέπει να θεωρείται "νόμιμο" να ζητηθεί πρόγραμμα (ή / και υποπρόγραμμα).

Θα ήταν όμως χρήσιμο να ακούσουμε τις εμπειρίες βαθμολογητών του 2002 σχετικά με το συγκεκριμένο θέμα (4)

lsourtzo

αυτό είχα ακούσει και εγώ ...

απλά αναρωτιέμαι ... με την ίδια σημείωση στην ύλη και τότε δεν βαθμολογήθηκε το πρόγραμμα σαν πρόγραμμα ...

σήμερα ...
και χωρίς να αλλάξει τίποτα στην διατύπωση στην ύλη ...
γιατί πρέπει να θεωρούμε ότι μπορούν να βάλουν πρόγραμμα ... μόνο σε έμενα φαίνονται παράλογα όλα αυτά ρε παιδιά !!!

τι άλλαξε δηλαδή στην διατύπωση τις ύλης στα τελευταία 4 χρόνια που να δικαιολογεί και διαφορική αντιμετωπίσει των θεμάτων από αυτήν που το ίδιο το υπουργείο είχε τρέξει να δώσει κατά την διόρθωση των θεμάτων το 2002 !!!

χωρίς να πρέπει να βάλω το μυαλό μου να σκεφτεί και πολύ,  λογική λέει :
-βάζεις θέμα με πρόγραμμα το 2002 ...
-το παίρνεις πίσω εξαιτίας μίας ασάφειας της ύλης ...
-άρα εμμέσως πλην σαφώς,δίνεις δίκιο σε όσους ερμηνεύουν την παράγραφο σαν περιορστηκή ως προς το είδος των ασκήσεων.
-θες να ξαναβάλεις άσκηση με πρόγραμμα ... μαγκιά σου
-βγάλε όμος πρώτα την υποσημείωση από την ύλη!!!

μόνο εγώ είμαι ο περίεργος δηλαδή ....
τι από τα παραπάνω δεν σας ακούγονται σωστά ώστε να θεωρείται ότι τώρα είναι σωστό να βάλουν πρόγραμμα ... ενώ το 2002 δεν ήταν ????

Laertis

Εγώ υπήρξα βαθμολογητής το 2002 και θυμάμαι ότι είχε φανεί σε όλους μας περίεργο κατ'αρχάς ότι το 4ο Θέμα ζητούσε αποκλειστικά πρόγραμμα. Δεν ήρθε όμως καμία διευκρίνιση κατα τη διάρκεια των εξετάσεων ενώ φαντάζομαι υπήρχαν πολλά ερωτήματα.
Στη συνέχεια δόθηκε ώς οδηγία στο βαθμολογικό να θεωρηθούν ισοδύναμες οι λύσεις αλγόριθμου/προγράμματος με μόνη διαφορά το α ερώτημα. Δηλαδή αν κάποιος έκανε απλό αλγόριθμο και δεν περιέγραφε περιφραστικά μετά το τέλος του αλγορίθμου το είδος των μεταβλητών δεν έπαιρνε τις 3 μονάδες.

Μην ξεχνάμε ότι εκείνη την χρονιά υπήρξε το μεγαλύτερο ποσοστό αποτυχίας στο μάθημα μας, περίπου 67% κάτω απο τη βάση, λόγω της δυσκολίας και της ασάφειας των θεμάτων (Θέμα 4γ).

Φίλε lsourtzo, η διαφοροποίηση είναι ότι τότε το 10 κεφάλαιο ήταν όλο εκτός ύλης και δεν υπήρχε κανένα πρόβλημα ώστε να λυθεί άσκηση και με τους 2 τρόπους. Μη κολλάς στην διατύπωση της ύλης γιατί όπως είπε και ο Βαγγέλης, τότε προέβλεπε τη λύση και σε Basic ή Pascal , αλλά μην ξεχνάμε ότι τότε υπήρχαν και 2 εγχειρίδια (βιβλία μαθητή) και διάλεγε ο καθηγητής πιο θα διδάξει.

Αλήθεια αν φίλε lsourtzo αν βαθμολογείς και βρεις γραπτό που λύνει μια άσκηση σε Pascal ή C ή κάποια άλλη γλώσσα θα το θεωρήσεις λάθος επειδή δεν αναφέρεται τίποτε στη διατύπωση της ύλης για υλοποίηση σε πραγματικές γλώσσες προγραμματισμού ;

Η διαφορά φέτος είναι ότι το 10ο κεφάλαιο απαιτεί υποχρεωτικά τη λύση σε ΓΛΩΣΣΑ οπότε θα θεωρούσα να σωστό όπως αναφέρεις να μπει πρόγραμμα με υποπρογράμματα (ΓΛΩΣΣΑ) αλλά σε οποοιαδήποτε άλλη άσκηση που δεν περιέχει υποπρογράμματα δε θεωρώ σωστό να ζητήσουν αποκλειτικά ΓΛΩΣΣΑ.

Καλή δύναμη σε όλους
;)
Νικολακάκης Γιώργος
Μηχανικός Η/Υ Συστημάτων
Καθηγητής Πληροφορικής
http://users.sch.gr/gnikola

lsourtzo

Thanks για το πόσο διαφωτιστικός ήσουν !!!
συμφωνώ σε όλα ... πλην ενός ...

δεν έχει νόημα να το επεκτείνουμε άλλο το θέμα πάντως ...
κατάλαβα πλήρως τη εννοείται και συμφωνώ μάλιστα σε αρκετά από αυτά !!
όντως καλή δύναμη σε όλους ...

ps. Να συμπληρώσω φίλε μου, άμα μου επιτρέπεις ότι το 2002 ήταν και η θεωρεία εξωφρενική ... δεν μπορεί να δύνονται 30 στα 100  μόρια σε οποιοδήποτε μάθημα από 3 σελίδες του βιβλίου και μόνο !!νομίζω αυτός ήταν και ο κύριος λόγος του record αποτυχίας.

Thanks όλους για τις απαντήσεις σας …
Καλή επιτυχία στα παιδιά σας.