Ή στραβός είν' ο γιαλός ή στραβά αρμενίζουμε

Ξεκίνησε από cets89, 01 Ιουν 2010, 02:09:04 ΠΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

cets89

Αν και παρακολουθώ με συνέπεια την πορεία αυτού του forum από τα πρώτα του βήματα, για πρώτη φορά αποφασίζω να εκφράσω μέσα από τις σελίδες του την άποψή μου για τα τεκταινόμενα στο χώρο της Πληροφορικής και ειδικότερα της εκπαίδευσης. Είχα την τύχη να εισαχθώ το ακαδημαϊκό έτος 1981-82 στο πρώτο αμιγές τμήμα Πληροφορικής της χώρας μας (τμήμα Μηχανικών Η/Υ & Πληροφορικής, Πολυτεχνική Σχολή Πανεπιστημίου Πατρών) τη δεύτερη χρονιά λειτουργίας του και ως εκ τούτου τη δυνατότητα να παρακολουθήσω από κοντά την εξέλιξη της Πληροφορικής στη χώρα μας από τα πρώτα βήματά της μέχρι σήμερα.
Στην εκπαίδευση υπηρετώ από το σχολικό έτος 1998-99 έχοντας διδάξει και βαθμολογήσει εξαρχής (2000) για το μάθημα "Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον", το οποίο για όποιους γνωρίζουν στοιχειώδεις όρους της Πληροφορικής είναι ψευδεπίγραφο, αφού ούτε με "ανάπτυξη εφαρμογών" έχει σχέση, πολύ δε περισσότερο με "προγραμματιστικό περιβάλλον".
Για τους παροικούντες την Ιερουσαλήμ της Πληροφορικής είναι γνωστό ότι μια από τις κύριες αιτίες κακοδαιμονίας του συγκεκριμένου μαθήματος είναι το απαράδεκτο (για να μην πω τίποτα χειρότερο) γεμάτο ασάφειες και αντιφάσεις εκπαιδευτικό πακέτο, το οποίο κάθε τέτοια εποχή μας αναγκάζει να μεταμορφωνόμαστε σε ιερείς του Πυθείου Απόλλωνα προσπαθώντας να μαντέψουμε τους χρησμούς της Πυθίας (συγγραφικής ομάδας). Το γεγονός ότι τόσα χρόνια ανεχόμαστε αδιαμαρτύρητα να διδάσκουμε βασιζόμενοι σε ένα εγχειρίδιο, το οποίο διατείνεται ότι "η αυγή του 2000 απειλεί να 'τρελάνει' τους υπολογιστές", υποψιάζομαι ότι τελικά θα οδηγήσει στην τρέλα εμάς και τους δύσμοιρους μαθητές μας.
Αλλά τι να περιμένει κανείς από τις αξιοθρήνητες εκάστοτε πολιτικές ηγεσίες του Υπουργείου Παιδείας, οι οποίες σε αγαστή συνεργασία με "επιστημονικούς φορείς"-παραγωγούς ταχύρυθμων σεμιναρίων-διαβατηρίων για διορισμό κατάφεραν το απίστευτο: να δώσουν το χρίσμα της διδασκαλίας της Πληροφορικής στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση ακόμα και σε πτυχιούχους Τ.Ε.Ι. Ιχθυοκομίας και Ζωικής παραγωγής, αποκλείοντας παράλληλα τους πτυχιούχους τμημάτων Πληροφορικής Α.Ε.Ι. και Τ.Ε.Ι. με το έωλο επιχείρημα της "έλλειψης παιδαγωγικής κατάρτισης"; Ας μας πληροφορήσει, ακόμα και τώρα, αν βέβαια γνωρίζει, η ηγεσία του Υπουργείου πόσοι και ποιοι από τους καθηγητές που διδάσκουν Πληροφορική στα παιδιά μας διαθέτουν βασικό πτυχίο Πληροφορικής!
Τώρα, όσον αφορά στο επίμαχο Θέμα Γ των φετινών πανελλαδικών εξετάσεων, η άποψή μου είναι ότι, με βάση τον ορισμό του πίνακα ως στατικής δομής δεδομένων στο σχολικό εγχειρίδιο, δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την επίλυσή του η δομή του πίνακα, καθόσον το μέγεθός του δεν είναι γνωστό στη φάση της μετάφρασης των εντολών.
Αυτό βέβαια δεν σημαίνει σε καμιά περίπτωση ότι οι υποψήφιοι που εφάρμοσαν αυτόν τον τρόπο επίλυσης διεθέτουν αλγοριθμική σκέψη κατώτερου επιπέδου συγκριτικά με εκείνους που εφάρμοσαν τον προτεινόμενο από την Κ.Ε.Ε. Η Κ.Ε.Ε. βέβαια δεν είναι άμοιρη ευθυνών, αφενός μεν λόγω της "παραπλανητικής" για τους υποψηφίους διατύπωσης της εκφώνησης, αφετέρου δε λόγω της καθυστερημένης και σπασμωδικής αντίδρασής της (Οι μονάδες που θα αφαιρεθούν ανά ερώτημα είναι στην κρίση του
εξεταστή-βαθμολογητή), που μάλλον περιέπλεξε παρά αποσαφήνισε το όλο θέμα. Επειδή, όπως προανέφερα, ο τρόπος επίλυσης με πίνακες πάσχει σε ό,τι αφορά τον ορισμό του μεγέθους της δομής, είναι εύλογο να υποστεί μια μικρή ποινή (το πολύ 2 μορίων). Βέβαια για τέτοια ζητήματα οφείλουν να πάρουν θέση τα μέλη της Κ.Ε.Ε. και οι σύμβουλοι Πληροφορικής, οι οποίοι όμως μέχρι στιγμής λάμπουν δια της απουσίας τους.
Το ερώτημα που προκύπτει μετά από όλα αυτά είναι: Τι κάνουμε από εδώ και πέρα;
Πρώτα-πρώτα να πιέσουμε όλοι ώστε να αποσυρθεί άμεσα το απαράδεκτο διδακτικό πακέτο. Τόσο δύσκολο πια είναι να γραφεί ένα ελκυστικό, αξιόπιστο και επαρκές διδακτικό πακέτο; Τα δείγματα δουλειάς των συναδέλφων, όπως προβάλλονται από τις σελίδες αυτού του forum, ευτυχώς συνηγορούν περί του αντιθέτου.
Εγώ θα προχωρήσω ένα βήμα παραπέρα: Αποτελεί άραγε ταμπού η υιοθέτηση μιας τυποποιημένης γλώσσας προγραμματισμού με εκπαιδευτικό προσανατολισμό, όπως π.χ. η Pascal, για την υλοποίηση των αλγορίθμων; Σίγουρα θα μας απαλλάξει από ασάφειες του τύπου Εμφάνισε, Εκτύπωσε, Γράψε, Επίλεξε, Δεδομένα, Αποτελέσματα κ.ο.κ. Το Υπουργείο Παιδείας της Κύπρου που έχει ακριβώς υιοθετήσει αυτή την προσέγγιση μήπως έχει κάνει λάθος;
Άλλωστε η FreePascal, για παράδειγμα, είναι μια από τις διεθνώς αποδεκτές γλώσσες για μαθητικούς διαγωνισμούς, όπως ο Πανελλήνιος Διαγωνισμός Πληροφορικής και η Διεθνής Ολυμπιάδα Πληροφορικής, στους οποίους καλούνται να συμμετάσχουν κάθε χρόνο οι μαθητές της χώρας μας.
Επιπλέον πρέπει να πιέσουμε ώστε να αυξηθούν από 2 σε 3 οι ώρες διδασκαλίας / εβδομάδα του μαθήματος, λόγω των διαρκώς αυξανόμενων απαιτήσεών του, που δύσκολα πλέον καλύπτονται στα στενά χρονικά περιθώρια ενός διώρου, με ταυτόχρονη αναμόρφωση και αναβάθμιση της διδακτέας ύλης. Είναι δυνατόν σήμερα να παραλείπεται η διδασκαλία της δυαδικής αναζήτησης ή να αγνοείται η χρήση δομών δευτερεύουσας μνήμης, όπως τα αρχεία;
As soon as an Analytical Engine exists, it will necessarily guide the future course of the science. Whenever any result is sought by its aid, the question will then arise--
By what course of calculation can these results be arrived at by the machine in the shortest time?
--CHARLES BABBAGE (1864)

Λάμπρος Μπουκουβάλας

Εσύ μια χαρά τα λες, αλλά ποιος σε ακούει; Ποιος μπορεί να συνεννοηθεί με τη διοίκηση;
Λάμπρος Μπουκουβάλας
MSc - MRes

http://blogs.sch.gr/lambrosbouk

Ο Θουκυδίδης  (που τον διαβάζουν οι ξένοι, αλλά όχι εμείς)  έγραφε: «Αταλαίπωρος τοις πολλοίς η ζήτησις της αληθείας, και επί τα ετοίμα μάλλον τρέπονται» (Ι, 20, 3). Οι περισσότεροι δηλαδή αναζητούν αβασάνιστα την αλήθεια και στρέφονται σε ό,τι βρίσκουν έτοιμο. Δεν προβληματίζονται...

dipa57

Παράθεση από: cets89 στις 01 Ιουν 2010, 02:09:04 ΠΜ
Ή στραβός είν' ο γιαλός ή στραβά αρμενίζουμε
Είναι λίγο στραβός ο γιαλός, κάνουμε και μεις καμία στραβοτιμονιά, και τελικά το καράβι πάει από δω κι από κει.
Δημήτρης Παπακωνσταντίνου
1110010100 1110110111 1110111100 1110101110 1111000100 1111000001 1110110111 1111000010