Χρήση πινάκων

Ξεκίνησε από Sergio, 23 Μαΐου 2011, 03:15:41 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

«..καλό είναι οι μαθητές σε αυτό το στάδιο να θεωρούν τους πίνακες στατικούς..» (Βιβλίο Καθηγητή, σελ.182) - ΠΟΙΟ ΣΤΑΔΙΟ ΕΝΝΟΕΙ ?

στο στάδιο της αρχικής εξοικείωσής τους με βασικές έννοιες αλγοριθμικής και προγραμματισμού και ανεξάρτητα από την αναπαράσταση που χρησιμοποιούν (διαγραμματική, ψευδογλώσσα, προγραμματισμός)
στο στάδιο της ενασχόλησής τους με τον προγραμματισμό σε ΓΛΩΣΣΑ: ενώ σε ψευδογλώσσα μπορούν να τους θεωρούν δυναμικούς, στη ΓΛΩΣΣΑ καλό είναι να τους θεωρούν στατικούς.
άλλο (εξηγείστε με σχετικό μήνυμα στο χώρο του θέματος)

faidra1

Με συγχωρείτε που παρεμβαίνω αλλά ο γιος μου διαβάζει το φόρουμ σας και μόλις είδε το παρακάτω μήνυμα αναστατώθηκε, διότι έδινε φέτος εξετάσεις και έλυσε το θέμα Γ με πίνακες. Επειδή είμαι καθηγήτρια μαθηματικών ξέρω από κάποια πράγματα από προγραμματισμό αλλά έχω ασχοληθεί πολύ λίγο με το μάθημα.
  Αν έχω καταλάβει καλά από όσα έχω ακούσει αλλά και από αυτά που μας είπαν στο σχολείο η λύση με πίνακες ναι μεν είναι λάθος αλλά δεν κόβεται όλο το θέμα. Δίνονται κάποια μόρια.
Από που κι ως που κάποιοι αποφασίζουν να μηδενίζουν με το έτσι θέλω ένα ολόκληρο θέμα??
Γιατί γκρεμίζουν έτσι τα όνειρα των παιδιών μας? Το θεωρώ απαράδεκτο και θα κάνω καταγγελία στο υπουργείο παιδείας ώστε να διερευνηθεί το θέμα. Δεν είναι δυνατόν κάποιοι να παίζουν με το μέλλον των παιδιών μας. Σχολείο μας είπαν ότι για αυτή τη λύση θα πάρει το παιδί μου 7-8 μόρια, Εσεις λέτε θα μηδενιστεί!!! Ντροπή!!!

Παράθεση από: sdoukakis στις 31 Μαΐου 2011, 12:51:04 ΠΜ
Μίλησα με την Πάτρα. Μου είπανε ότι θα κόψουν μονάδες και πιθανώς να το μηδενίσουν.

Σπύρος Δουκάκης

Το ζήτημα συζητείται σε επίπεδο τριτοβάθμιας και όχι δευτεροβάθμιας.

Παράθεση από: sdoukakis στις 30 Μαΐου 2011, 01:54:02 ΜΜ
όποιος θέλει ας ρίξει μία ματιά τι κάνει στο μάθημα ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΑΣΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟ το ceid...
(http://software.hpclab.ceid.upatras.gr/parousiasis.php)

Παράθεση από: gpapargi στις 30 Μαΐου 2011, 02:59:47 ΜΜ
Δηλαδή στην Πάτρα αν κάνεις εύρεση μεγίστου με πλήρη ταξινόμηση ή τα ρίχνεις  όλα σε πίνακα μεγάλου μεγέθους θα πάρεις όλους τους βαθμούς της άσκησης; Υπάρχει συγκεκριμένη απάντηση με ναι ή όχι σε αυτό;

Παράθεση από: faidra1 στις 31 Μαΐου 2011, 12:45:57 ΜΜ
Με συγχωρείτε που παρεμβαίνω αλλά ο γιος μου διαβάζει το φόρουμ σας και μόλις είδε το παρακάτω μήνυμα αναστατώθηκε, διότι έδινε φέτος εξετάσεις και έλυσε το θέμα Γ με πίνακες. Επειδή είμαι καθηγήτρια μαθηματικών ξέρω από κάποια πράγματα από προγραμματισμό αλλά έχω ασχοληθεί πολύ λίγο με το μάθημα.
  Αν έχω καταλάβει καλά από όσα έχω ακούσει αλλά και από αυτά που μας είπαν στο σχολείο η λύση με πίνακες ναι μεν είναι λάθος αλλά δεν κόβεται όλο το θέμα. Δίνονται κάποια μόρια.
Από που κι ως που κάποιοι αποφασίζουν να μηδενίζουν με το έτσι θέλω ένα ολόκληρο θέμα??
Γιατί γκρεμίζουν έτσι τα όνειρα των παιδιών μας? Το θεωρώ απαράδεκτο και θα κάνω καταγγελία στο υπουργείο παιδείας ώστε να διερευνηθεί το θέμα. Δεν είναι δυνατόν κάποιοι να παίζουν με το μέλλον των παιδιών μας. Σχολείο μας είπαν ότι για αυτή τη λύση θα πάρει το παιδί μου 7-8 μόρια, Εσεις λέτε θα μηδενιστεί!!! Ντροπή!!!


Sergio

Παράθεση από: faidra1 στις 31 Μαΐου 2011, 12:45:57 ΜΜ
Με συγχωρείτε που παρεμβαίνω αλλά ο γιος μου διαβάζει το φόρουμ σας και μόλις είδε το παρακάτω μήνυμα αναστατώθηκε, διότι έδινε φέτος εξετάσεις και έλυσε το θέμα Γ με πίνακες. Επειδή είμαι καθηγήτρια μαθηματικών ξέρω από κάποια πράγματα από προγραμματισμό αλλά έχω ασχοληθεί πολύ λίγο με το μάθημα.
  Αν έχω καταλάβει καλά από όσα έχω ακούσει αλλά και από αυτά που μας είπαν στο σχολείο η λύση με πίνακες ναι μεν είναι λάθος αλλά δεν κόβεται όλο το θέμα. Δίνονται κάποια μόρια.
Από που κι ως που κάποιοι αποφασίζουν να μηδενίζουν με το έτσι θέλω ένα ολόκληρο θέμα??
Γιατί γκρεμίζουν έτσι τα όνειρα των παιδιών μας? Το θεωρώ απαράδεκτο και θα κάνω καταγγελία στο υπουργείο παιδείας ώστε να διερευνηθεί το θέμα. Δεν είναι δυνατόν κάποιοι να παίζουν με το μέλλον των παιδιών μας. Σχολείο μας είπαν ότι για αυτή τη λύση θα πάρει το παιδί μου 7-8 μόρια, Εσεις λέτε θα μηδενιστεί!!! Ντροπή!!!


Αν και συνάδελφος, ως πατέρας και γω φετεινού υποψήφιου και 3ετους φοιτήτριας αντιλαμβάνομαι πως ο «ιερός» ρόλος της μάνας δικαιολογεί το γεγονός πως παρανήσες όσα συζητούνται εδώ.

Όπως σωστά σου απάντησε ο Σπύρος (sdoukakis) η συζήτηση που γίνεται εδώ δεν αφορά στη βαθμολόγηση των γραπτών των υποψηφίων αλλά στη επιθυμητή συνέπεια σε επίπεδο διδασκαλία σε σχέση με τη συνέχεια στην τριτοβάθμια.

Ο Σπύρος αναφέρει πως το ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ της Πάτρας (και όχι το βαθμολογικό κέντρο της Πάτρας) μηδενίζει γραπτά φοιτητών (και όχι υποψηφίων μαθητών) που δίνουν λύση με πίνακα.

Απ όσο ξέρω, παρά το γεγονός πως η απάντηση των υποψηφίων με τη χρήση πίνακα είναι επιστημονικά λάθος, σε επίπεδο μαθήματος ΑΕΠΠ το συγκεκριμένο θέμα εξετάζει αρκετούς ακόμα διδακτικούς στόχους. 

Ως εκ τούτου δεν τίθεται θέμα απώλειας των 20 μονάδων του θέματος παρά 1-2.

Νομίζω πως δεν υπάρχει λόγος να ταλαιπωρηθείς κάνοντας καταγγελίες.  Ο φόβος σου δεν ευσταθεί.
Απ τη μια η θητεία μου σε σχολικές αίθουσες: να φλυαρώ - να ελπίζω πως κατι κατάλαβαν - να εξερευνώ - να μαθαίνω. Απ την άλλη, σχεδόν συνομήλικη, η Διδακτική της Πληροφορικής: ερευνά διαδικασίες μάθησης - φλερτάρει με την Ψυχολογία - με καλεί να αφήσω το βλέμμα του Πληροφορικού και να δω με τα μάτια του δασκάλου. Τέκνα των 2, οι απόψεις μου.. (προσαρμοσμένο από τον πρόλογο του βιβλίου "Το μακρόν Φυσική προ του βραχέως διδάσκω" του Ανδρέα Κασσέτα)

Σπύρος Δουκάκης

Ο κατακερματισμός αυτός σε θεματάκια και υποθεματάκια, η τροποποίηση μηνυμάτων και η προσπάθεια να επαναπροσδιορίσουμε για ακόμα μία φορά το περσινό θέμα... (έχει γίνει κάμποσες φορές η ίδια προσπάθεια) δεν νομίζω ότι προσφέρει κάτι καινούργιο.

Οι απόψεις επαναλαμβάνονται χωρίς να αξιολογούνται και χωρίς να τροποποιούνται.

Ας αφήσουμε πλέον το θέμα και την συζήτηση που ακολούθησε να το κρίνει η ιστορία. Το αρνητικό είναι -για όλους μας, αλλά κυρίως για τους θεματοδότες- ότι η συζήτηση αυτή για το άστοχο θέμα που "έπεσε" πέρσι είχε γίνει και πριν "πέσει" το περσινό θέμα και είχε φανεί ότι είναι γκρίζα ζώνη και ήταν καλό να μην αξιολογηθούν οι μαθητές/τριες σε κάτι τέτοιο.

Προσωπικά υποστηρίζω ότι δεν προκλήθηκε και τόσο μεγάλο κακό. Έπεσε ένα ανοικτό-κλειστό πρόβλημα που μας βοήθησε όλους να δούμε και την φαντασία των μαθητών/τριών και των εκπαιδευτικών που διδάσκουν το μάθημα και αξιολογούν τους μαθητές/τριες... και για να το πω με επιστημονικό λόγο διδακτικής: μας επέτρεψε να δούμε τις αναπαραστάσεις των μαθητών/τριών και των εκπαιδευτικών! Τώρα προσπαθούμε να το "κουκουλώσουμε" ή/και να το "καλουπώσουμε"... για να είμαστε εντάξει με τους εαυτούς μας, τους μαθητές μας, την κοινωνία.

Επειδή η προσέγγιση της Φαίδρας με προβλημάτισε ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ, καταλήγω ότι μερικές φορές οι συζητήσεις αυτές δεν συνεισφέρουν και ίσως θα πρέπει ΚΑΙ να την σταματήσουμε σε αυτό το επίπεδο. Φοβάμαι ότι δεν προσφέρουμε κάποιας μορφής έργο. Το έργο θα είχε προσφερθεί αν το προλαμβάναμε... (το οποίο το είχαν προλάβει οι συνάδελφοι που συμμετέχουν στο ΣΤΕΚΙ) και δεν είχαμε αρκεστεί στη δική μας αλήθεια, αλλά είχαμε αναπτύξει μία επιστημολογία διαψευσιμότητας... επεξηγώντας και διερευνώντας γιατί 1+1 = 2.

Ως εκ τούτου, θα έλεγα ότι καλύτερο είναι να μιλήσουμε μέσω των συνεδρίων. Το συνέδριο της Αθήνας τον Οκτώβριο (http://di.ionio.gr/cie/) είναι ένα καλό βήμα για να επανέλθουμε με επιστημονικό λόγο κάτω από το πρίσμα επιστημολογικών θεωριών, στάσεων και αντιλήψεων να το επαναπροσδιορίσουμε.

Καταλήγοντας:
οι εκπαιδευτικοί και μαζί με αυτούς οι μαθητές/τριές τους έχουν ή/και αποκτούν μία επιστημολογία για το αντικείμενο που διδάσκουν ή/και μαθαίνουν το οποίο ποικίλλει σε πολύ μεγάλο βαθμό ως συνέπεια μιας κοινωνιο-πολιτιστικής προοπτικής για τον προγραμματισμό και την εκμάθησή του. Εδώ κατά την γνώμη μου είναι σημαντικό να επικεντρωθεί η προσπάθεια.


Παράθεση από: Sergio στις 31 Μαΐου 2011, 12:16:43 ΜΜ
Όλοι οι παραπάνω είναι (πιθανόν) εύλογοι προβληματισμοί.. μας έχουν απασχολήσει στο παρελθόν και σίγουρα πρέπει να απαντηθούν.

Όμως έχουμε ήδη ανοίξει το συγκεκριμένο θέμα πολύ και η "εντροπία" αυξάνεται επικίνδυνα.

Προτείνω να δώσουμε μια δομή στη συζήτηση για να οδηγηθούμε κάπου.

- Απόψεις που αφορούν καθαρά στο θέμα "ορισμός πίνακα" ας συνεχίσουν εδώ
- Απόψεις που αφορούν στο θέμα "χώρος προβλήματος" ας συνεχίσουν στο αντίστοιχο θέμα
- Τέλος, απόψεις που αφορούν στην αναγκαιότητα και τον τρόπο βαθμολόγησης της ποιότητας του αλγόριθμου ας συνεχίσουν στο αντίστοιχο θέμα

Αθανάσιος Πέρδος

Βλέποντας αυτόν τον κατακερματισμό πάνω σε ένα προβληματισμό που ξεκίνησε αλλιώς, και που πρέπει να ψηφίσουμε για να δούμε ποια είναι η πλειοψηφία ενώ θεσμικά φαίνεται ότι κανείς δεν μπορεί να κάνει τίποτα, ας θυμηθούμε τι έχει πει ο Symour Papert.

«Όλα τα συστήματα είναι κουτά. Εμείς νομίζουμε ότι τα συστήματα είναι έξυπνα. Πολύ σπάνια όμως τα συστήματα μπορούν να δουν αυτό που συμβαίνει κάτω από τη μύτη τους. Ένα σύστημα, από τη στιγμή που μπαίνει στη λογική της συντήρησης, από τη στιγμή που εναντιώνεται στο άνοιγμα του μυαλού και στην ιδέα της αλλαγής, αρέσκεται να πιστεύει στην ίδια του την προπαγάνδα, στις ιστορίες που ουσιαστικά μόνο του δημιουργεί... Μια κραταιά γραφειοκρατία μπορεί να έχει όλες τις πληροφορίες αλλά λόγω έλλειψης ευελιξίας και καθαρής σκέψης να μην μπορεί να αντιδράσει και να καθορίσει τα γεγονότα».

P.Tsiotakis

Οι ευθύνες για την πορεία του μαθήματος βαραίνουν όλους μας ανεξαιρέτως. Και την επιτροπή εξετάσεων και το στέκι και τον κάθε καθηγητή ξεχωριστά, στο βαθμό που μας αναλογεί. Ο κάθε καθηγητής σχολείου/φροντιστηρίου δεν είναι στο απυρόβλητο της κριτικής. Όπως εκτός κριτικής δεν είναι ούτε οι ακαδημαϊκοί δάσκαλοι.

Και ο βασικός λόγος για αυτήν την πορεία δεν είναι το περσινό θέμα Γ, είναι κάτι πολύ πιο απλό, κατά τη γνώμη μου. Ο κάθε ένας έπλασε τη δική του αναπαράσταση για την ψευδογλώσσα αλλά τη ΓΛΩΣΣΑ, κατά πως είχε μάθει/τον βόλευε/νόμιζε πως είναι το σωστό, πατώντας στο πρόσχημα της φαντασίας και της δημιουργικότητας.
Όμως η ψευδογλώσσα δεν είναι λαστέξ να την πλάθει ο καθ' ένας όπως του αρέσει.




Σέργιο, συμφωνώ πως όλα αυτά τα polls είναι ανούσια και χωρίς πρακτικό νόημα. Δεν πρόκειται παρά για καταγραφή της γνώμης των πολλών αδερφέ μου...




Γεια χαρά

Sergio

Φίλε μου συμφωνώ σε όλα όσα είπες και σε όλα όσα καταλαβαίνω πως εννοείς με αυτά.

Όντως έχει φανεί η ποικιλία ερμηνειών που δίνεται από το σώμα των συναδέλφων στους ουσιαστικούς στόχους του μαθήματος.  Αυτό έχει σίγουρα ως αποτέλεσμα να βρίσκονται συχνά κάποιοι μαθητές προ εκπλήξεων σχετικά με την ορθότητα της μίας ή της άλλης απάντησής τους.  Βέβαια, η ιδιαιτερότητα του χαρακτήρα του μαθήματος όπως αυτή προκύπτει μέσα από προσεκτική ερμηνεία του διδακτικού συμβολαίου που καθορίζεται για τους διδάσκοντες κατ' αρχήν από το ΑΠΣ και δευτερευόντως από το ΔΠ, επιβάλει την περιορισμένη και αντικειμενική συνέπεια της οποιασδήποτε λάθος απάντησής τους σε ερώτημα εξετάσεων.  Και αυτό όχι για λόγους επιείκειας αλλά βασικά λόγω της πληθώρας διδακτικών στόχων που εξετάζονται για τις 20 μονάδες ενός θέματος.

Σε καμία περίπτωση δε θεωρώ πως η παρουσίαση μεμονωμένων ερωτημάτων αυτής της μορφής θα μπορούσε να θεωρηθεί ως 'κατακερματισμός ενός θέματος σε θεματάκια και υποθεματάκια' όπως ανέφερε νωρίτερα ο Σπύρος ούτε ότι με οποιοδήποτε τρόπο 'εναντιώνεται στο άνοιγμα του μυαλού και στην ιδέα της αλλαγής, αρέσκεται να πιστεύει στην ίδια του την προπαγάνδα, στις ιστορίες που ουσιαστικά μόνο του δημιουργεί' που ανέφερε ο Νάσος.

Όπως σωστά λες, όλοι μας έχουμε το μερίδιο της ευθύνης για την κατάσταση που έχει δημιουργηθεί οπότε η μόνο πρακτική σημασία που μπορεί να έχει ένα «poll» σε «συγκεκριμένη ερώτηση» σαν αυτή που διατυπώνεται στο παρόν θέμα αλλά και στο γειτονικό του χώρος προβλήματος, είναι να καταγράψει τις απόψεις, θέσεις και προτάσεις των εκπαιδευτικών που έχουν διδάξει το μάθημα και θα μπορούσαν ενδεχομένως να έχουν περιληφθεί σε σχετικό ερωτηματολόγιο.  Θα μπορούσε για κάποιους να αποτελέσει ίσως και αντικείμενο μελέτης για κάποιο συνέδριο που αναφέρει ο Σπύρος ή ακόμα και απλά για προβληματισμό των συναδέλφων που για διάφορους λόγους έχουν πιο εύκολη πρόσβαση στο Στέκι παρά σε ένα συνεδριακό χώρο.

Εξ άλλου ο (σοφός) λαός δίνει πάντα τρόπους για να ερμηνεύσει κανείς το αποτέλεσμα ενός «poll» κατά το .. δοκούν.  Υπάρχει το .. ρητό «οργή λαού – φωνή θεού», υπάρχει και το ανέκδοτο με το «Γιωρίκα» που οδηγώντας στη Συγγρού άκουσε στο ραδιόφωνο να λενε πως κάποιος πάει ανάποδα και γέλασε λέγοντας «τι ένας, όλοι ανάποδα πάνε»
Απ τη μια η θητεία μου σε σχολικές αίθουσες: να φλυαρώ - να ελπίζω πως κατι κατάλαβαν - να εξερευνώ - να μαθαίνω. Απ την άλλη, σχεδόν συνομήλικη, η Διδακτική της Πληροφορικής: ερευνά διαδικασίες μάθησης - φλερτάρει με την Ψυχολογία - με καλεί να αφήσω το βλέμμα του Πληροφορικού και να δω με τα μάτια του δασκάλου. Τέκνα των 2, οι απόψεις μου.. (προσαρμοσμένο από τον πρόλογο του βιβλίου "Το μακρόν Φυσική προ του βραχέως διδάσκω" του Ανδρέα Κασσέτα)

Αθανάσιος Πέρδος

@ sergio

Επειδή εδώ μιλάμε για πίνακες και βλέπω ότι από κάποιους τα γραφόμενα μου παρεξηγούνται ας εξηγήσω δύο πράγματα σχετικά με αυτό που παρέθεσα από τον Papert.

Παράθεση από: aperdos στις 31 Μαΐου 2011, 02:52:37 ΜΜ
«Όλα τα συστήματα είναι κουτά. Εμείς νομίζουμε ότι τα συστήματα είναι έξυπνα. Πολύ σπάνια όμως τα συστήματα μπορούν να δουν αυτό που συμβαίνει κάτω από τη μύτη τους. Ένα σύστημα, από τη στιγμή που μπαίνει στη λογική της συντήρησης, από τη στιγμή που εναντιώνεται στο άνοιγμα του μυαλού και στην ιδέα της αλλαγής, αρέσκεται να πιστεύει στην ίδια του την προπαγάνδα, στις ιστορίες που ουσιαστικά μόνο του δημιουργεί... Μια κραταιά γραφειοκρατία μπορεί να έχει όλες τις πληροφορίες αλλά λόγω έλλειψης ευελιξίας και καθαρής σκέψης να μην μπορεί να αντιδράσει και να καθορίσει τα γεγονότα».

Εμείς συζητάμε αν πρέπει να θεωρηθούν οι πίνακες στατικοί ή δυναμικοί ενώ από συναδέρφους έχει ξεπεραστεί αυτό το θέμα. Διδάσκουν μεν σωστά τη χρήση ή μη χρήση πίνακα αλλά επειδή το κυνήγι των μονάδων στις πανελλαδικές οδηγεί στη ρήση "ο σκοπός αγιάζει τα μέσα" λεν στο τέλος. "Αν δεν σας βγαίνει κάντε μια παραδοχή, χρησιμοποιήστε πίνακα ώστε να πάρετε κάποιες μονάδες." Στην ουσία να πάρετε σχεδόν όλες τις μονάδες.

Το πρόβλημα λοιπόν δεν είναι η επιτροπή και οι εκφωνήσεις της, ούτε έχω τίποτα μαζί της όπως νομίζουν μερικοί (βλέπε kpde στο άλλο παρεμφερές θέμα του χώρου προβλήματος) ούτε πρόκειται ποτέ να συμμετάσχω σε αυτήν λόγω θέσης. Ούτε θεωρώ ότι είναι θέμα αναπαραστάσεων των καθηγητών πως αντιμετωπίζεται η στατικότητα και η δυναμικότητα. Το Βιβλίο είναι ξεκάθαρο σε αυτό. Είναι απλά θέμα χρησιμοθηρίας, όπως βολεύει τον καθένα όπως λέει και ο Παναγιώτης.

Αυτό λοιπόν το πράγμα σταματάει ή θεσμικά ή με μία εκφώνηση που θα πριμοδοτεί αρκετά όπως αυτή που έδωσες σε προηγούμενα μηνύματα τη μη χρήση πίνακα. Δυστυχώς για μένα ο διδακτικός στόχος να δούμε αν είναι δυνατόν η χρήση ή όχι πίνακα έχει πια καεί. Το σύστημα λοιπόν θα πρέπει να προσαρμοστεί ώστε να αναγκάσει

  • τους μαθητές να σκεφτούν λύση χωρίς πίνακα
  • τους καθηγητές να διδάσκουν πια με βάση τη στατικότητα και όχι παραδοχές

Τώρα αν τη ρήση του Papert την ερμήνευσαν κάποιοι διαφορετικά, ας αναρωτηθούν γιατί. 

Αθανάσιος Πέρδος

Επίσης για να τελειώνω με την φλυαρία μου για το θέμα, να παραθέσω και κάτι ακόμα.
Στο ε ερώτημα του 4ου θέματος στις επαναληπτικές εσπερινών του 2005 έλεγε

να υπολογίζει και να εμφανίζει με τη χρήση πίνακα το συνολικό κόστος που θα καταβάλει το κάθε ασφαλιστικό ταμείο στο νοσοκομείο.

Το συγκεκριμένο όμως ερώτημα σε ότι αφορά το συνολικό κόστος κάθε ασφαλιστικού ταμείου μπορούσε κάλλιστα να λυθεί και χωρίς τη χρήση πίνακα. Αν λοιπόν η επιτροπή εννοούσε το συνολικό κόστος και όχι κάτι άλλο τότε πρόκειται σίγουρα για ευθεία υπόδειξη στον τρόπο λύσης. Δεν διόρθωσα στα εσπερινά και δεν ξέρω πως αντιμετωπίστηκε πιθανή χωρίς τη χρήση πίνακα λύση.

Το ερώτημα όμως που θέλω να βάλω μετά από όλη την συζήτηση είναι γιατί η επιτροπή να μπορεί να υποδείξει λύση με χρήση πίνακα και να μην μπορεί να υποδείξει λύση χωρίς χρήση πίνακα.

Βέβαια έτσι θα υποστηρίξουν κάποιοι ότι χάνεται ο διδακτικός στόχος που αφορά τη κρίση του μαθητή αν μπορεί να χρησιμοποιηθεί πίνακας ή όχι σε κάποια άσκηση.

Θα υποστηρίξω ξανά ότι αυτός ο στόχος εφόσον δίνεται η πλειονότητα των μονάδων στις λύσεις με πίνακα, δεν υφίσταται πια.


Σπύρος Δουκάκης

Εγώ θα πρόσθετα εδώ και το θέμα Δ το περσινό! Το θέμα λυνόνταν και χωρίς πίνακα... Ελάχιστοι το έλυσαν έτσι. Θυμάμαι έναν αλγόριθμο υλοποίησης του θέματος Δ και στο στέκι:

https://alkisg.mysch.gr/steki/index.php?topic=2935.msg29857#msg29857

Θα έλεγα, λοιπόν, ότι εκεί έγκειται και ο ρόλος της ΚΕΕ. Είναι η ευκαιρία της (ενόψει επαναληπτικών) να κλείσει με αυτό τον τρόπο που λέει ο Νάσος το θέμα.

Βέβαια, αν θέλουμε να αξιολογήσουμε αν ξέρει πότε θα χρησιμοποιήσει πίνακα ή όχι ας το κάνουμε διερευνητικό και όχι αλγοριθμικό με ερωτήσεις στο Θέμα Α ή μετατροπή αλγόριθμου που περιλαμβάνει πίνακα σε αλγόριθμο που να μην περιλαμβάνει πίνακα.

Ας βάλει τα δυνατά της η επιτροπή να αλλάξει το κακό που έχει γίνει!

Παράθεση από: aperdos στις 05 Ιουν 2011, 08:00:40 ΜΜ
Επίσης για να τελειώνω με την φλυαρία μου για το θέμα, να παραθέσω και κάτι ακόμα.
Στο ε ερώτημα του 4ου θέματος στις επαναληπτικές εσπερινών του 2005 έλεγε

να υπολογίζει και να εμφανίζει με τη χρήση πίνακα το συνολικό κόστος που θα καταβάλει το κάθε ασφαλιστικό ταμείο στο νοσοκομείο.

Το συγκεκριμένο όμως ερώτημα σε ότι αφορά το συνολικό κόστος κάθε ασφαλιστικού ταμείου μπορούσε κάλλιστα να λυθεί και χωρίς τη χρήση πίνακα. Αν λοιπόν η επιτροπή εννοούσε το συνολικό κόστος και όχι κάτι άλλο τότε πρόκειται σίγουρα για ευθεία υπόδειξη στον τρόπο λύσης. Δεν διόρθωσα στα εσπερινά και δεν ξέρω πως αντιμετωπίστηκε πιθανή χωρίς τη χρήση πίνακα λύση.

Το ερώτημα όμως που θέλω να βάλω μετά από όλη την συζήτηση είναι γιατί η επιτροπή να μπορεί να υποδείξει λύση με χρήση πίνακα και να μην μπορεί να υποδείξει λύση χωρίς χρήση πίνακα.

Βέβαια έτσι θα υποστηρίξουν κάποιοι ότι χάνεται ο διδακτικός στόχος που αφορά τη κρίση του μαθητή αν μπορεί να χρησιμοποιηθεί πίνακας ή όχι σε κάποια άσκηση.

Θα υποστηρίξω ξανά ότι αυτός ο στόχος εφόσον δίνεται η πλειονότητα των μονάδων στις λύσεις με πίνακα, δεν υφίσταται πια.