Γυμνάσιο > Γενικά

Πληροφορική και Εξ αποστάσεως εκπαίδευση

<< < (3/3)

pgrontas:

--- Παράθεση από: ilias_s στις 14 Απρ 2020, 01:25:35 μμ ---..
@pgrontas : Το έγραψα και πιο πριν. Ο σκοπός της Πληροφορικής του γυμνασίου δεν είναι να κάνουμε το μάθημα "προετοιμασία για ECDL". Χρήση ΤΠΕ μπορεί να ξεκινάει από το δημοτικό αλλά στο γυμνάσιο θα πρέπει να επικεντρωνόμαστε λιγότερο στον κειμενογράφο, υπολογιστικά φύλλα και παρουσιάσεις και περισσότερο στις υπηρεσίες διαδικτύου και την αξιοποίησή τους, στην αποδοτική χρήση των ΛΣ, τον προγραμματισμό και τα βασικά της επιστήμης Η/Υ.
..

--- Τέλος παράθεσης ---
@ilia_s
Μάλλον παρεξήγησες αυτό που έγγραψα (ίσως επειδή δεν το εξέφρασα καλά).
Αυτό που είπα είναι ότι στόχος του μαθήματος της πληροφορικής στο σχολείο (για κάποιο λόγο απεχθάνομαι το ΤΠΕ, ίσως επειδή εξισώνει προς τα κάτω - dumbs down - την χρήση όπως την αντιλαμβάνομαι) πρέπει να είναι και να κάνουμε τους μαθητές μας 'power users' (πάλι ο όρος χρησιμοποιείται για οικονομία). Δεν είπα ότι είναι θέμα του γυμνασίου.


--- Παράθεση ---Προσωπικά θεωρώ ότι πρέπει να υπάρχει καθοδήγηση στην χρήση των υπολογιστών σε αναλογία με το ότι σπαταλούμε τόσα χρόνια να μάθουμε σωστά τη γλώσσα μας, παρά το ότι όταν πάμε σχολείο γνωρίζουμε να μιλάμε. Αφού κατακτήσουμε αυτό στις μικρές τάξεις, ασχολούμαστε και με υπολογιστική σκέψη σε μεγαλύτερες. Ή ενναλακτικά ας μπούνε περισσότερα από ένα μαθήματα σε κάποιες τάξεις.

--- Τέλος παράθεσης ---
Αυτό που έθιξα είναι ότι πρέπει να γίνει, αλλά κανείς δεν θέλει να το κάνει. Όλοι το ρίχνουν σε αφηρημένες έννοιες, με αποτέλεσμα να μην κατακτώνται πρώτα οι βασικές. 

Επιπλέον ότι αυτό που λέμε χρήση υπολογιστή, αν διδαχθεί σωστά μπορεί να φέρει κοντά τους μαθητές με ανώτερες έννοιες της επιστήμης της πληροφορικής. Αυτό δεν έχει καμία σχέση με το ECDL που εγραψες, που ακριβώς γι'αυτό δεν το ανέφερα.

ilias_s:

--- Παράθεση από: pgrontas στις 14 Απρ 2020, 01:36:25 μμ ---@ilia_s
Μάλλον παρεξήγησες αυτό που έγγραψα (ίσως επειδή δεν το εξέφρασα καλά).
Αυτό που είπα είναι ότι στόχος του μαθήματος της πληροφορικής στο σχολείο (για κάποιο λόγο απεχθάνομαι το ΤΠΕ, ίσως επειδή εξισώνει προς τα κάτω - dumbs down - την χρήση όπως την αντιλαμβάνομαι) πρέπει να είναι και να κάνουμε τους μαθητές μας 'power users' (πάλι ο όρος χρησιμοποιείται για οικονομία). Δεν είπα ότι είναι θέμα του γυμνασίου.
Αυτό που έθιξα είναι ότι πρέπει να γίνει, αλλά κανείς δεν θέλει να το κάνει. Όλοι το ρίχνουν σε αφηρημένες έννοιες, με αποτέλεσμα να μην κατακτώνται πρώτα οι βασικές. 

Επιπλέον ότι αυτό που λέμε χρήση υπολογιστή, αν διδαχθεί σωστά μπορεί να φέρει κοντά τους μαθητές με ανώτερες έννοιες της επιστήμης της πληροφορικής. Αυτό δεν έχει καμία σχέση με το ECDL που εγραψες, που ακριβώς γι'αυτό δεν το ανέφερα.

--- Τέλος παράθεσης ---

Συμφωνώ με ό,τι έγραψες πιο πριν. Ίσως να μην το εξέφρασα καλά αλλά, με αφορμή όσα ανέφερες, συνεχίζω υπερθεματίζοντας (απλά το post ήταν ήδη αρκετά μεγάλο και δεν ήθελα να γράψω περισσότερα)

Επικεντρώνομαι στο γυμνάσιο για 2 λόγους :

α) Είναι η τελευταία βαθμίδα της 10χρονης υποχρεωτικής εκπαίδευσης. Μετά το γυμνάσιο, στο οποίο υποχρεωτικά (έστω στη θεωρία) πρέπει να φοιτήσουν όλοι, οι μαθητές μπορούν να μη συνεχίσουν ή να συνεχίσουν σε κάποιο τύπο λυκείου (ή άλλη σχολής) επιλέγοντας κάποια άλλη κατεύθυνση σπουδών και αποφεύγοντας παντελώς τα μαθήματα πληρ/κής!
β) Το γυμνάσιο είναι η βαθμίδα που, αν και ο μαθητής μπορεί να μάθει πολλά περισσότερα πράγματα από εφαρμογές γραφείου και τα βασικά μέρη του Η/Υ, στην Ελλάδα συνεχίζουμε να αφιερώνουμε ένα σημαντικό μέρος του απειροελάχιστου χρόνου που μας διαθέτει εκπ/κό σύστημα στις εφαρμογές γραφείου λες και πάμε να πάρουμε μία πιστοποίηση ECDL (που ούτε αυτό το καταφέρνουμε φυσικά).

Θα αναφέρω ότι, στις πρόσφατες Αιτήσεις-Δηλώσεις Πανελλαδικών που κατατέθηκαν ηλεκτρονικά, το 30% των τελειόφοιτων μαθητών της Γ' λυκείου είχαν σοβαρό πρόβλημα να χρησιμοποιήσουν το e-mail για να στείλουν την αίτησή τους! Όλους αυτούς τους είχα μαθητές στο γυμνάσιο και είχαμε ασχοληθεί με το συγκεκριμένο θέμα (e-mail) κάποια στιγμή (που για κάποιους ήταν και η μοναδική μέχρι τώρα). Αν δεν τους βοηθούσα κάποιοι ήταν έτοιμοι να αρχ'ισουν να ψάχνουν εκτυπωτή για να τυπώσουν και να καταθέσουν χειρόγραφα την αίτηση στο σχολείο.

Δε θα αναφέρω καν πόσοι (>50%) πηγαίνουν, δύο χρόνια τώρα, για να τους κάνει την ηλεκτρονική εγγραφή στην επόμενη τάξη ο λογιστής πληρώνοντας, κάποιοι, από 20-50€. Αυτοί αύριο μεθαύριο, αν δεν αλλάξει κάτι, δεν θα μπορούν να κάνουν το παραμικρό ηλεκτρονικά!

itt:

--- Παράθεση από: evry στις 13 Απρ 2020, 12:57:07 μμ ---Μετά από 2-3 εβδομάδες διδασκαλίας εξ αποστάσεως σε μαθητές Γυμνασίου είπα να γράψω μερικά πράγματα που μου έρχονται στο μυαλό.
Αρχικά μου έκανε εντύπωση που μας έβαλαν στις ειδικότητες (ας πούμε τις βασικές) με τις οποίες ξεκίνησε και τρέχει ακόμα η σύγχρονη εκπαίδευση. Προφανώς το έκαναν για να αναλάβουμε την τεχνική υποστήριξη του εγχειρήματος.
Κάνοντας όμως μάθημα είδα ότι μάλλον είμαστε το μάθημα που του ταιριάζει περισσότερο αυτό το στυλ εκπαίδευσης και αναφέρομαι κυρίως στην ενότητα του προγραμματισμού.
Με κατάλληλο σχεδιασμό διερευνητικών δραστηριοτήτων οι μαθητές μπορούν να δουλέψουν μόνοι τους αφού μπορούν να πειραματιστούν στο περιβάλλον προγραμματισμού.
Στην σύγχρονη εκπαίδευση τους μοιράζεις την οθόνη σου ή σου μοιράζουν αυτοί/ες τη δική τους. Στα μαθηματικά ας πούμε τα πράγματα είναι πολύ πιο δύσκολα.
Από την άλλη υπάρχει ένα ποσοστό μαθητών 20% ίσως και παραπάνω που έχουν μεγάλο πρόβλημα στη χρήση του υπολογιστή.
Μήπως τώρα έχει γίνει περισσότερο από ποτέ επιτακτική η αναβάθμιση του μαθήματος στο Γυμνάσιο? Μήπως είναι μια ευκαιρία όλη αυτή η κατάσταση στην οποία φάνηκε πόσο σημαντικοί είμαστε και εμείς στα σχολεία αλλά και το μάθημα? Δεν ξέρω πότε θα είναι η κατάλληλη στιγμή να κάνουν μια πρόταση οι ενώσεις μας στο υπουργείο για αναβάθμιση του μαθήματος όχι μόνο σε ώρες αλλά και σε πρόγραμμα σπουδών.
Δεν ξέρω, όσοι διδάσκετε στη σύγχρονη τι γνώμη έχετε?

--- Τέλος παράθεσης ---

Πλέον με το έντονο shift που θα γίνει λόγο της ηλίθιας κατάστασης που επικρατεί, ξεκάθαρα πρέπει να αναβαθμιστεί η Πληροφορική στην εκπαίδευση. Και δεν εννοώ μόνο τις ελάχιστες αλγοριθμικές έννοιες που διδάσκονται στο ΑΕΠΠ, εννοώ all over board.

dpa2006:
Είναι ξεκάθαρο πως η Πληροφορική πρέπει να αναβαθμιστεί στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.
Τόσο στο Γυμνάσιο όσο και στο Λύκειο.
Δεν ξέρω αν και πως θα υλοποιηθούν οι εξαγγελίες αλλά η Πληροφορική ως Επιστήμη αλλάζει με ταχύτητα πλέον όχι μόνο όλες τις Επιστήμες αλλά και όλη την κοινωνία.
Ο Κορονοϊός ήρθε για να μείνει.
Όπως και η Ισπανική γρίπη του 1918 είχε τρία κύματα,κάτι αντίστοιχο θα συμβεί και τώρα με τον κορονόϊό
Άρα μπορεί να δούμε μέτρα που θα εφαρμόζονται και θα αίρονται ή τροποποιούνται ανάλογα με την καμπύλη της Πανδημίας ανά χώρα και περιοχή.
Σε αυτές τις καταστάσεις θα αλλάξουν (ίσως) και οι ανάγκες για εκπαίδευση.
Και προφανώς θα κληθούν και άνθρωποι της Επιστήμης της Πληροφορικής να αναλάβουν την τροποποίηση της εκπαιδευτικής διαδικασίας(λογικά θα συμμετάσχουν και άλλες ειδικότητες).
Αν δεν εμφανιστεί γρήγορα ένα εμβόλιο(δεν το θεωρώ πιθανό),αν μεταλλαχθεί ο ιός κλπ.
Είναι εξαιρετικά δυναμική η περίοδος που έχουμε μπει.


Οι εξαγγελίες της ηγεσίας του υπουργείου δείχνουν ξεκάθαρα ότι θα διευρυνθεί η Τηλεκπαίδευση



Αμέσως μετά το Πάσχα ταχύρρυθμη επιμόρφωση όλων των εκπαιδευτικών στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση

Πλοήγηση

[0] Λίστα μηνυμάτων

[*] Προηγούμενη σελίδα

Μετάβαση στην πλήρη έκδοση