Πανελλήνιες 2019 - σχολιασμός θεμάτων

Ξεκίνησε από Λαμπράκης Μανώλης, 12 Ιουν 2019, 09:07:16 ΠΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

tsioulak

Παράθεση από: Λαμπράκης Μανώλης στις 14 Ιουν 2019, 08:56:24 ΠΜ
Καλημέρα σε όλους

Κατά την ταπεινή μου άποψη αν κάνουν πρόγραμμα δεν '' χαλάει '' απολύτως τίποτα στη λύση της άσκησης... Ούτε καν θα έπρεπε  να το λάβει υπόψη κάποιος.... Ειδικά συνάδελφε το ' κάνα δυο' μόρια που αναφέρεις, εμένα αν μου έκοβαν 2 μόρια θα ζητούσα επανεξέταση  και θα τραβούσα τα μαλλιά μου ( τα οποία έχω χάσει εδώ κι καιρό χεχεχε)

Εφοσον το προγραμμα δουλευει (δηλαδη διαβαζει τα Μ1 και Μ2) τοτε συμφωνω μαζι σου, απλα ειπα οτι επειδη δεν εγινε συγκεκριμενα αυτο που ζηταει η ασκηση (και εγιναν παραπανω) μπορει και να βρεθει καποιος που θα κοψει κατι "ψιλα".

Λαμπράκης Μανώλης

Δεν μπορώ να καταλάβω ποια είναι τα παραπάνω που λες, ίσα ίσα θεωρώ πως ίσως είναι πιο ολοκληρωμένη η λύση ... ένας μαθητητς μου πχ στο Α3 με την εμφάνιση τιμών, επειδή του φάνηκε πολύ απλό να γράψει δυο-τρία νούμερα, έκανε σαν ένα μικρό πίνακα τιμών για κάθε περίπτωση ...  δεν μπήκα στην διαδικασία να σκεφτώ αν του κόψουν μονάδες... όπως και να χει όλες οι απόψεις σεβαστές, καταλαβαίνω πως το λες, απλά ελπίζω να επικρατήση η (απλή) λογική ... μιας που διαβάζουν και μαθητές ας μην τους αγχώνουμε παραπάνω με τέτοιες λεπτομέριες ..

Φιλικά Μανώλης


ilias_s

Παράθεση από: tsioulak στις 14 Ιουν 2019, 07:00:51 ΠΜ
Κανονικα δεν θα επρεπε να αλλα η ασηκηση ζητουσε να γινουν σε ΓΛΩΣΣΑ μονο τα συγκικρεμενα βηματα, οποτε μπορει και να κοψουν κανα δυο μορια.

Στο "κάτι παραπάνω" δεν κόβεις τίποτα. Βαθμολογείς κατά πόσο, αυτό που ζητάει η άσκηση, έχει γίνει σωστά ή όχι (δηλαδή αν δίνει σωστό αποτέλεσμα).

Να μην είμαστε υπερβολικοί. Βαθμολογούνται μαθητές, όχι επαγγελματίες προγραμματιστές! Σκέψου ότι έχουν διδαχθεί ένα διδακτικό αντικείμενο, κακήν κακώς, 1ω/εβδ. στη Β' Λυκείου και 2ω/εβδ. στη Γ' Λυκείου, δηλαδή λιγότερο από τη ΜΗ-εξεταζόμενη Ιστορία Προσανατολισμού. Εδώ ή ίδια η ΓΛΩΣΣΑ είναι υποθετική (μη-πραγματική) με δεκάδες ασάφειες, αδυναμίες και εκπτώσεις... εμείς θα "ξυρίσουμε" τους μαθητές επειδή έγραψαν 2-3 εντολές παραπάνω;;;

tsioulak

Παράθεση από: ilias_s στις 15 Ιουν 2019, 02:18:09 ΜΜ
Στο "κάτι παραπάνω" δεν κόβεις τίποτα. Βαθμολογείς κατά πόσο, αυτό που ζητάει η άσκηση, έχει γίνει σωστά ή όχι (δηλαδή αν δίνει σωστό αποτέλεσμα).

Να μην είμαστε υπερβολικοί. Βαθμολογούνται μαθητές, όχι επαγγελματίες προγραμματιστές! Σκέψου ότι έχουν διδαχθεί ένα διδακτικό αντικείμενο, κακήν κακώς, 1ω/εβδ. στη Β' Λυκείου και 2ω/εβδ. στη Γ' Λυκείου, δηλαδή λιγότερο από τη ΜΗ-εξεταζόμενη Ιστορία Προσανατολισμού. Εδώ ή ίδια η ΓΛΩΣΣΑ είναι υποθετική (μη-πραγματική) με δεκάδες ασάφειες, αδυναμίες και εκπτώσεις... εμείς θα "ξυρίσουμε" τους μαθητές επειδή έγραψαν 2-3 εντολές παραπάνω;;;

Το ξανα ειπα, εφοσον το προγραμμα δουλευει ("κανει compile") εγω δεν θα εκοβα μορια, καποιος ομως μπορει να το κανει επειδη "βγηκε εκτος θεματος".

Λαμπράκης Μανώλης

Καλημέρα σε όλους

είμαι ο πρώτος που είπε πως μάλλον θα πρέπει να σταματήσουμε τον "ατέρμων βρόγχο" αυτής της συζήτησης, όμως συνάδελφε ειλικρινά δεν καταλαβαίνω το "εκτός θέματος"  ...  καταλαβαίνω πως το λες, αλλα δεν το καταλαβαίνω ... χεχεχε ... μα δεν εχει βγει εκτός θέματος ούτε 1 στα 100000 αν γράψει πρόγραμμα και βάλει μεταβλητές ... δηλαδή αν έλεγε "γράψτε τμήμα αλφορίθμου" και κάποιος έκανε αλγόριθμο θα ήταν εκτός θέματος ??? οκ, κάποιος μπορεί να κόψει όπως μπορεί να κόψει και από τα γράμματα πχ ή από τα μικρά στην ΓΛΩΣΣΑ ή επειδή ξύπνησε στραβά, όμως κατά την γνώμη μου είναι η εξαίρεση που επιβεβαιώνει τον κανόνα και δεν θα έπρεπε να γίνει ...

αρκετά νομίζω αναλύσαμε το θέμα, καλό τριήμερο ας έχουμε, καλή ξεκούραση στους μαθητές μας και σε εμάς και καλά αποτελέσματα

evry

Παράθεση από: tsioulak στις 16 Ιουν 2019, 06:32:05 ΠΜ
Το ξανα ειπα, εφοσον το προγραμμα δουλευει ("κανει compile") εγω δεν θα εκοβα μορια, καποιος ομως μπορει να το κανει επειδη "βγηκε εκτος θεματος".
1ον  το ότι κάνει compile δε σημαίνει ότι δουλεύει
2ον  Οι βαθμολογητές δεν εξετάζουν αν το πρόγραμμα κάνει compile
3ον  εκτός θέματός υπάρχει μόνο στην έκθεση
4ον  Με βάση όσα έχω δει ως βαθμολογητής και συντονιστής μπορώ να πω με βεβαιότητα ότι δεν υπάρχει καμία περίπτωση να κοπούν μονάδες.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

tsioulak

Υπαρχουν διορθωτες που ψαχνουν δικαιολογια για να κοψουν μορια, αυτο ειναι γνωστο, δεν ειμαι εγω ενας απο αυτους αλλα υπαρχουν και αυτο που λεω ειναι οτι οι μαθητες δεν πρεπει να τους δινουν δικαιολογια για να κοψουν μορια.

Προσωπικο παραδειγμα, οταν ο μικρος μου αδερφος εδωσε πανελλαδικες (εγω τοτε ημουν φοιτητης), στο δικο μας μαθημα (και στο ΑΟΘ, αλλα αυτο δεν εχει σημασια) το γραπτο του ηταν τελειο ΑΛΛΑ το θεμα Δ το ειχε λυσει με πολυ περιεργο τροπο, σωστος ηταν ο τροπος του αλλα ηταν περιεργος. Ο ενας βαθμολογητης του εδωσε 100, ο αλλος 80, ο τριτος του εδωσε 92.

Οποτε εγω συμβουλευω τους μαθητες να μην δινουν τετοιες αφορμες.
Σωστα τα λεει ο Μανωλης, επρεπε να εξηγηθω καλυτερα στην πρωτη μου αναρτηση (επειδη κοιτανε το forum και μαθητες) και αρκετα το αναλυσαμε.

evry

Όχι δεν είναι γνωστό και δεν ισχύει σε καμία περίπτωση! Επίσης είναι απαράδεκτο να ακούγονται τέτοιες απόψεις και να χαρακτηρίζονται έτσι οι βαθμολογητές.
Αυτό όμως όπως εξηγώ παρακάτω βοηθάει στο να τα ρίξουμε όλα στον άκαρδο και κακό βαθμολογητή , γιατί είναι δύσκολο να παραδεχτούμε το λάθος μας.
Παράθεση από: tsioulak στις 16 Ιουν 2019, 10:27:16 ΠΜ
Υπαρχουν διορθωτες που ψαχνουν δικαιολογια για να κοψουν μορια, αυτο ειναι γνωστο,
Δηλαδή για σκεφτείτε. Είναι δυνατόν να πηγαίνει κάποιος να διορθώσει για να κόψει μόρια?
Επειδή κάτι τέτοια στερεότυπα ακούγονται στις μέρες μας θα εξηγήσω γιατί συμβαίνει αυτό.
Καταρχήν έχετε ακούσει ποτέ μαθητή να διαμαρτύρεται γιατί πήρε παραπάνω από ότι περίμενε? Εγώ όχι. Και όμως το πιθανότερο τι είναι κατά τη γνώμη σας?
Να ξεφύγει από κάποιον βιαστικό βαθμολογητή κάποιο λάθος που δεν θα δει, ή κάποιος αιμοβόρος/αιμοδιψής βαθμολογητής να κόβει από σημεία που δεν θα έπρεπε?
Συνήθως συμβαίνει το πρώτο. Όταν ο μαθητής δει δυο βαθμολογίες π.χ. 100 και 90 δεν καταλαβαίνει ότι ο 100 του έκανε χάρη και του χάρισε αλλά πάντα υποθέτει ότι ο κακός είναι ο 90.
Αυτό εξηγείται επειδή τόσα χρόνια τα παιδιά έχουν μάθει στο σχολείο να γράφουν 5 και να παίρνουν 25 με αποτέλεσμα να μην μπορούν να αξιολογήσουν σωστά αυτά που έχουν γράψει.
Αντί λοιπόν να δουν την αλήθεια είναι πιο εύκολο να κατηγορήσουν τον ανώνυμο αόρατο άγνωστο σφαγέα βαθμολογητή που κόβει .... έτσι...... γιατί του αρέσει!

What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

ilias_s

Παράθεση από: tsioulak στις 16 Ιουν 2019, 10:27:16 ΠΜ
Υπαρχουν διορθωτες που ψαχνουν δικαιολογια για να κοψουν μορια, αυτο ειναι γνωστο, δεν ειμαι εγω ενας απο αυτους αλλα υπαρχουν και αυτο που λεω ειναι οτι οι μαθητες δεν πρεπει να τους δινουν δικαιολογια για να κοψουν μορια.

Προσωπικο παραδειγμα, οταν ο μικρος μου αδερφος εδωσε πανελλαδικες (εγω τοτε ημουν φοιτητης), στο δικο μας μαθημα (και στο ΑΟΘ, αλλα αυτο δεν εχει σημασια) το γραπτο του ηταν τελειο ΑΛΛΑ το θεμα Δ το ειχε λυσει με πολυ περιεργο τροπο, σωστος ηταν ο τροπος του αλλα ηταν περιεργος. Ο ενας βαθμολογητης του εδωσε 100, ο αλλος 80, ο τριτος του εδωσε 92.

Οποτε εγω συμβουλευω τους μαθητες να μην δινουν τετοιες αφορμες.
Σωστα τα λεει ο Μανωλης, επρεπε να εξηγηθω καλυτερα στην πρωτη μου αναρτηση (επειδη κοιτανε το forum και μαθητες) και αρκετα το αναλυσαμε.

Μιλάμε για βαθμολόγηση που ακολουθεί τις οδηγίες και το ύφος της εξέτασης-βαθμολόγησης και πάντα από νορμάλ (μη-εμπαθείς) ανθρώπους. Τώρα αν βρούμε την εξαίρεση... τι να σου πω... Υπάρχουν πολλοί σε κάθε επάγγελμα! Όμως, αυτό που γράφεις για "εκτός θέματος" τυπικά δεν ισχύει.

Πάντως, από το παράδειγμα που έδωσες εγώ παρατηρώ πως ο ένας έκοψε ολόκληρη την άσκηση (80) και ο τρίτος έδωσε 92... Πως μπορείς να είσαι σίγουρος πως κάποιος τρίτος (έστω και αν είναι ο αδερφός σου) κάτω από πίεση χρόνου και άγχος, δίνοντας μία ανορθόδοξη (πιθανώς κάπως μπερδεμένη) λύση, δεν έκανε κανένα λάθος;;; Εγώ ούτε για τον εαυτό μου δεν θα ήμουν σίγουρος!!!

andreas_p

#40
Χρόονιααα  ήμουν Διορθωτής  - Βαθμολογητής
Πάντα μ'ενδιέφεραν  τα στατιστικά  σε σχέση με τον έτερο Βαθμολογητή.  (Α' ή Β'). ( Δηλαδή το ... 'ταίρι' μου).  Η μελέτη μου αφορούσε το Α_Τ (Α-Β). Στόχος ... <= 6 (στα 100). Ως ένα σημείο  αυτό ήταν εφικτό  ! Οι συνθήκες διόρθωσης (χωρίς κλιματιστικό,  χωρίς ησυχία  , ούτε καν τουαλέτες  ... καθαρές, η χρονική  πίεση , η απαξίωση του δύσκολου,    υπεύθυνου  έργου διόρθωσης - βαθμολόγησης , η κούραση  λόγω ανισομερούς  κατανομής  και πολλά άλλα) εύκολα φέρνουν το λάθος.
Ο κάθε ανώνυμος και ανεύθυνος  , χωρίς  να διαθέτει επαρκή δεδομένα ας μην κουνάει το δάχτυλο !
Να βλέπει το Α_Τ (Α-Β) !!!

Υ.Γ. Εννοείται  ότι προϋπόθεση  μιας δίκαιης (;) βαθμολόγησης είναι η πειραματική βαθμολόγηση , όπου το ... 'Ακαδημαϊκό  καβάλημα' του καθενός  ... αφήνεται  στην ... άκρη  !!!


Πυρόβολος 

petrosp13

Παράθεση από: andreas_p στις 17 Ιουν 2019, 09:37:43 ΜΜ
Στόχος ... <= 6 (στα 100).

Στο μάθημα μας, ο στόχος θα έπρεπε να είναι <=1
6 μονάδες διαφορά είναι τεράστια για ένα τέτοιο μάθημα που δεν υπάρχει υποκειμενικότητα
Στα φετινά θέματα για παράδειγμα, σε ποιο σημείο μπορούν δυο βαθμολογητές να έχουν διαφορές ώστε να έχουμε απόκλιση 6 μονάδων;
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

ilias_s

#42
Παράθεση από: petrosp13 στις 17 Ιουν 2019, 11:12:11 ΜΜ
Στο μάθημα μας, ο στόχος θα έπρεπε να είναι <=1
6 μονάδες διαφορά είναι τεράστια για ένα τέτοιο μάθημα που δεν υπάρχει υποκειμενικότητα
Στα φετινά θέματα για παράδειγμα, σε ποιο σημείο μπορούν δυο βαθμολογητές να έχουν διαφορές ώστε να έχουμε απόκλιση 6 μονάδων;

Δε θα έλεγα πως δεν υπάρχει υποκειμενικότητα... Είναι πολύ μικρότερη από άλλα μαθήματα αλλά υπάρχει.

Στα ερωτήματα κλειστού τύπου ή όπου οι μονάδες κατανέμονται ισόποσα στα ζητούμενα είναι εύκολο. Συνήθως όμως, στα υποερωτήματα των θεμάτων Γ και Δ, μπορεί εύκολα κάποιος να παρατηρήσει μία απόκλιση +/- 1 ανά βαθμολογητή και είναι κατανοητό.

Αν δεν υπήρχε καθόλου υποκειμενικότητα τότε όχι 3ος αλλά ούτε 2ος βαθμολογητής δε θα χρειάζονταν.


evry

1 μονάδα στις 100 δεν υπάρχει περίπτωση.
Μια απόσταση 5-6 μονάδες στο μάθημά μας είναι λογική γιατί στα θέματα Γ και Δ υπάρχουν λύσεις που μπορεί να βαθμολογηθούν με διαφορετικά σκεπτικά. Αν βάλεις μια απόκλιση 1-2 μονάδες ανά θέμα μια χαρά βγαίνουν οι 6.
Επίσης θα πω κάτι άλλο. Δοκιμάστε να διορθώσετε ένα γραπτό και μετά από καιρό προσπαθήστε να διορθώστε το ίδιο. Πάμε στοίχημα ότι δεν θα πετύχετε τον ίδιο ακριβώς βαθμό?
Επίσης σκεφτείτε ότι αν διορθώσεις 100 γραπτά το 101 το διορθώνεις με διαφορετικό τρόπο από ότι διόρθωσες το 1ο.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

tsioulak

Παράθεση από: ilias_s στις 17 Ιουν 2019, 08:42:22 ΜΜ
Μιλάμε για βαθμολόγηση που ακολουθεί τις οδηγίες και το ύφος της εξέτασης-βαθμολόγησης και πάντα από νορμάλ (μη-εμπαθείς) ανθρώπους. Τώρα αν βρούμε την εξαίρεση... τι να σου πω... Υπάρχουν πολλοί σε κάθε επάγγελμα! Όμως, αυτό που γράφεις για "εκτός θέματος" τυπικά δεν ισχύει.

Πάντως, από το παράδειγμα που έδωσες εγώ παρατηρώ πως ο ένας έκοψε ολόκληρη την άσκηση (80) και ο τρίτος έδωσε 92... Πως μπορείς να είσαι σίγουρος πως κάποιος τρίτος (έστω και αν είναι ο αδερφός σου) κάτω από πίεση χρόνου και άγχος, δίνοντας μία ανορθόδοξη (πιθανώς κάπως μπερδεμένη) λύση, δεν έκανε κανένα λάθος;;; Εγώ ούτε για τον εαυτό μου δεν θα ήμουν σίγουρος!!!

Και εμένα με είχε κάνει εντύπωση, μπορεί να μην τα είχε κάνει 100% ετσι οπως μου τα έχει πει και να έχασε ενα υποερωτημα, μπορεί και ο τριτος να μην έκατσε να μελετησει το περιεργο κομματι (φυσικα και μπορει και αυτος που του εδωσε 100 να ειχε κανει αυτος το λαθος), όπως και να 'χει ομως δεν θα επρεπε να κοπει ολοκληρο το θεμα επειδη η λύση του ήταν περιεργη και ομως συνεβει, για αυτο ειπα οτι ειπα.

Παράθεση από: andreas_p στις 17 Ιουν 2019, 09:37:43 ΜΜ
Χρόονιααα  ήμουν Διορθωτής  - Βαθμολογητής
Πάντα μ'ενδιέφεραν  τα στατιστικά  σε σχέση με τον έτερο Βαθμολογητή.  (Α' ή Β'). ( Δηλαδή το ... 'ταίρι' μου).  Η μελέτη μου αφορούσε το Α_Τ (Α-Β). Στόχος ... <= 6 (στα 100). Ως ένα σημείο  αυτό ήταν εφικτό  ! Οι συνθήκες διόρθωσης (χωρίς κλιματιστικό,  χωρίς ησυχία  , ούτε καν τουαλέτες  ... καθαρές, η χρονική  πίεση , η απαξίωση του δύσκολου,    υπεύθυνου  έργου διόρθωσης - βαθμολόγησης , η κούραση  λόγω ανισομερούς  κατανομής  και πολλά άλλα) εύκολα φέρνουν το λάθος.
Ο κάθε ανώνυμος και ανεύθυνος  , χωρίς  να διαθέτει επαρκή δεδομένα ας μην κουνάει το δάχτυλο !
Να βλέπει το Α_Τ (Α-Β) !!!

Υ.Γ. Εννοείται  ότι προϋπόθεση  μιας δίκαιης (;) βαθμολόγησης είναι η πειραματική βαθμολόγηση , όπου το ... 'Ακαδημαϊκό  καβάλημα' του καθενός  ... αφήνεται  στην ... άκρη  !!!


Πυρόβολος
Είναι οντως τόσο χάλια οι συνθηκες;