Εισαγωγη πινακων

Ξεκίνησε από konst, 07 Μαΐου 2013, 11:43:49 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

konst

Ειμαι μαθητης της 3ης λυκειου και θα ηθελα να με βοηθησετε σε ορισμενα θεματα.
Στο φροντηστιριο μου εχουν πει οτι αν η ασκηση  δεν λεει στην εκφωνηση οτι θα διαβαζουμε (ή οτι θα εισαγουμε κ.τ.λ.) καποιο πινακα δεν μπορουμε να διαβασουμε το συγκεκριμενο πινακα.

Ομως νομιζω οτι ειναι εφικτο σε μια τετεια περιτωση :

ΑΣΚΗΣΗ

Να φτιαξετε αλγοριθμο (ή προγραμμα ) ο οποιος θα διαβαζει τους βαθμους 100 μαθητων και στη συνεχεια..........


ΛΥΣΗ
........
....
ΓΙΑ i ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 100
  ΔΙΑΒΑΣΕ βαθ
  Π[ i ]<--βαθ
ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
.........

με αυτον τον τροπο διαβαζω τους βαθμους οπως λεει η ασκηση και ταυτοχρονα φτιαχνω πινακα.Ειναι λαθος?


Ευχαριστω για το χρονο σας








itt

Δεν φτιάχνεις ταυτόχρονα τον πινάκα,δίνεις τιμές σε έναν πίνακα 100 θέσεων που ήδη έχεις φτιάξει(Σε αλγόριθμο αρκεί να ξέρεις ακριβώς το πλήθος των δεδομένων που θα διαβάσεις οπότε και θα μπορείς να ξέρεις και το μέγεθος του πίνακα που χρειάζεσαι).


ΠαράθεσηΣτο φροντηστιριο μου εχουν πει οτι αν η ασκηση  δεν λεει στην εκφωνηση οτι θα διαβαζουμε (ή οτι θα εισαγουμε κ.τ.λ.) καποιο πινακα δεν μπορουμε να διαβασουμε το συγκεκριμενο πινακα.

Άμα ξέρεις το πλήθος των στοιχείων που θα διαβάσεις μπορείς να χρησιμοποιήσεις τον πίνακα,οπότε μήπως σου είπαν κάτι άλλο;

konst

#2
οποτε αυτος ο τροπος ειναι σωστος? στο φροντηστιριο απο οσο καταλαβα μου ειπαν αυτο που ειπα και στην αρχη για αυτο ειμε επιφυλακτικος

itt

H άσκηση που έγραψες είναι σωστή.Μήπως εννοούσαν πώς ο πίνακας είναι ήδη έτοιμος,οπότε και δεν χρειάζεται να διαβάσεις τίποτα.

P.Tsiotakis

μάλλον εννοούσαν πως αν δε σου αναφέρει ρητά η εκφώνηση ΝΑ ΔΙΑΒΑΣΕΙΣ ένα στοιχείο (πίνακα ή μεταβλητή) δεν έχεις δικαίωμα να το κάνεις. Αν μπορείς να τον δημιουργήσεις με επεξεργασία άλλων δεδομένων που έχουν εισαχθεί, τότε κάντο...

konst

Με αυτο τον τροπο ομως, δεν θα υπαρχει ασκηση στην οποια δεν θα μπορω να κανω πινακα.Γιατι τοτε μπαινουμε σε αλλες διαδικασιες?

Επισης μου ειπαν οτι στην δυσκολη ασκηση των πανελλνιων με το αλμα εισ μηκοσ του 2010 οποιος εκανε πινακα εχανε μορια.Εχουν δικιο?

itt

ΠαράθεσηΜε αυτο τον τροπο ομως, δεν θα υπαρχει ασκηση στην οποια δεν θα μπορω να κανω πινακα.Γιατι τοτε μπαινουμε σε αλλες διαδικασιες?

Με ποιον τρόπο;Δεν μπορείς να λύσεις κάθε άσκηση με πίνακα.

igeorgi

Παράθεση από: konst στις 08 Μαΐου 2013, 09:05:08 ΜΜ
Επισης μου ειπαν οτι στην δυσκολη ασκηση των πανελλνιων με το αλμα εισ μηκοσ του 2010 οποιος εκανε πινακα εχανε μορια.Εχουν δικιο?

Ο πίνακας είναι μια στατική δομή δεδομένων, που σημαίνει ότι το πλήθος των θέσεων που έχει είναι καθορισμένο. Η συγκεκριμένη άσκηση δεν γίνεται να λυθεί με χρήση πίνακα διότι το πλήθος των αθλητών δεν είναι σταθερό, το δέχεται σαν είσοδο ο αλγόριθμός σου. Θα μπορούσε να λυθεί με χρήση πίνακα μόνο αν σου έλεγε ότι οι αθλητές είναι το πολύ 100, για παράδειγμα, οπότε θα μπορούσες να χρησιμοποιήσεις έναν πίνακα 100 θέσεων ο οποίος θα είχε κενές θέσεις, αν οι αθλητές ήταν λιγότεροι.

gpapargi

Είχε γίνει μεγάλος σαματάς τότε. Μιλάμε για 115 σελίδες συζήτηση στο στέκι. Στο παρακάτω link που στέλνω αρχίζει το σημείο που ξεκίνησε ο σαματάς
https://alkisg.mysch.gr/steki/index.php?topic=2927.msg26949#msg26949

Για την ιστορία... η επιτροπή είπε ότι η λύση με πίνακα πρέπει να θεωρηθεί λάθος κατά τη διόρθωση. Δεν διευκρινίστηκε πόσο ακριβώς θα κοβόταν. Έγιναν κάποιες συζητήσεις μεταξύ εξεταστικών κέντρων σε μια προσπάθεια να ομογενοποιηθεί η βαθμολόγηση. Ήταν από τα σημεία που δεν επιτεύχθηκε κάτι τέτοιο στο βαθμό που θα έπρεπε.

Για τη συγκεκριμένη άσκηση αυτό που έχει νόημα είναι το να προσπαθήσεις να τη λύσεις χωρίς πίνακα γιατί αλλάζει σημαντικά και επίσης να προβληματιστείς για το γιατί δεν μπορεί να λυθεί με πίνακα.
Πάντως οι βαθμοί που κόπηκαν ήταν λίγοι, αν και η άσκηση αλλάζει σημαντικά.

petrosp13

Πάντως, κι εγώ ήμουν τότε υπέρ της χρήσης πίνακα, αλλά τώρα τίθεμαι κατά!
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

itt

Παράθεση από: petrosp13 στις 09 Μαΐου 2013, 03:38:24 ΜΜ
Πάντως, κι εγώ ήμουν τότε υπέρ της χρήσης πίνακα, αλλά τώρα τίθεμαι κατά!

Tίθεσαι κατά για τη χρήση στο τότε θέμα;Ή σε αυτό που έγραψε ο konst;

petrosp13

Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

itt

Tι σε έκανε να αναθεωρήσεις;Δεν κρίνω τη θέση σου,απλά μου φαίνεται ενδιαφέρον να μας εξηγήσεις αυτή την μεταβολή στην άποψή σου.

konst

Παράθεση από: igeorgi στις 09 Μαΐου 2013, 12:31:20 ΜΜ
Ο πίνακας είναι μια στατική δομή δεδομένων, που σημαίνει ότι το πλήθος των θέσεων που έχει είναι καθορισμένο. Η συγκεκριμένη άσκηση δεν γίνεται να λυθεί με χρήση πίνακα διότι το πλήθος των αθλητών δεν είναι σταθερό, το δέχεται σαν είσοδο ο αλγόριθμός σου. Θα μπορούσε να λυθεί με χρήση πίνακα μόνο αν σου έλεγε ότι οι αθλητές είναι το πολύ 100, για παράδειγμα, οπότε θα μπορούσες να χρησιμοποιήσεις έναν πίνακα 100 θέσεων ο οποίος θα είχε κενές θέσεις, αν οι αθλητές ήταν λιγότεροι.



απο την στιγμη ομως που διαβαζεις ενα αριθμο αθλητων δεν βλεπω που το λαθος στο να πεις:

διαβασε αρ_αθλ
για i απο 1 μεχρι αρ_αθλ
εντολες

petrosp13

Παράθεση από: itt στις 09 Μαΐου 2013, 04:01:39 ΜΜ
Tι σε έκανε να αναθεωρήσεις;Δεν κρίνω τη θέση σου,απλά μου φαίνεται ενδιαφέρον να μας εξηγήσεις αυτή την μεταβολή στην άποψή σου.

Πολύ απλά, μέσα από την εμπειρία 3 χρόνων ακόμα πάνω στο μάθημα, κατέληξα ότι δεν είναι σωστή τακτική να χρησιμοποιούμε πίνακα σε περιπτώσεις που δεν είναι γνωστό το μέγεθος του την ώρα του προγραμματισμού, γιατί έτσι ανοίγουμε τους ασκούς του Αιόλου (όπου ασκοί είναι η χρήση τεράστιου πίνακα σε κάθε πρόβλημα)
Τότε ήταν σχετικά πρωτόγνωρο το ζήτημα και μας έπιασε μάλλον απροετοίμαστους, αλλά τελικά συντάσσομαι με την άποψη συναδέλφων και όπως την είχαν υποστηρίξει τότε, παρόλο που προσπάθησα να την πολεμήσω!
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής