ΕΠΑΛ ή Γενικό

Ξεκίνησε από NikosP, 05 Ιουν 2012, 11:32:16 ΠΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

NikosP

Καλησπέρα σε όλους!

Είμαι μαθητής της Γ γυμνασίου και σε 2 εβδομάδες τελειώνει για μένα η φοίτηση στο γυμνάσιο και πρέπει να διαλέξω ανάμεσα στο ΓΕΛ και ΕΠΑΛ (Τεχνικό όπως το ονόμασαν τώρα).Η απόφαση είναι δύσκολη είδα κάποια παλία θέματα αλλά δεν έβγαλα άκρη καθώς έγιναν διαμάχες ανάμεσα στους καθηγητές.

Θα ήθελα να μου πείτε την γνώμη σας ποιο από τα 2 να επιλέξω.Ο αδερφός μου τελείωνει και αυτός φέτος το Λύκειο (ΓΕΛ) και μου είπε πως αξίζει.Το θέμα είναι ότι θέκω να περάσω σε ΑΕΙ Θεσ/νίκη λόγο ότι μένω Καβάλα και είναι πιο εύκολα.

Ακούω τις γνώμες όλων.Θα παρακαλούσα να μην υποβαθμιστεί η ποιότητα τον καθηγητών κανενός εκπαιδευτικού ιδρύματος και να μείνουμε στο θέμα.

Νίκος.

dski

Νίκο,

Ίσως δεν είμαι ο πλέον κατάλληλος να απαντήσει το ερώτημά σου αλλά από τη μικρή εμπειρία μου τόσο σε ΕΠΑΛ όσο και σε ΓΕΛ θα σου πω την προσωπική μου γνώμη:

Στη θεωρία, το ΕΠΑΛ είναι ένα πολύ καλό σχολείο από το οποίο ο μαθητής δεν παίρνει ένα απλό απολυτήριο αλλά πτυχίο επαγγελματικής κατάρτισης στην ειδικότητα που θα επιλέξει, γεγονός του επιτρέπει να αναζητήσει αμέσως εργασία έχοντας μάλιστα κατοχυρωμένα επαγγελματικά δικαιώματα που αντιστοιχούν σε αυτό τον τίτλο. Έχοντας διδάξει μαθήματα στην κατεύθυνση της πληροφορικής σε ΕΠΑΛ πριν λίγα χρόνια μπορώ να πω ότι, ακόμη και αν τα βιβλία είναι παλιά και σε ορισμένες περιπτώσεις παρωχημένα, εντούτοις οι βασικές γνώσεις που προσφέρουν είναι καλές, σίγουρα πολύ πάνω από αυτές που μπορεί να πάρει ένας μαθητής παρακολουθώντας όλα τα μαθήματα πληροφορικής που προσφέρει το ΓΕΛ. Θα έλεγα ότι το επίπεδό τους αντιστοιχεί στα μαθήματα Α' και Β' εξαμήνου σε πανεπιστημιακό επίπεδο ίσως και λίγο παραπάνω σε κάποιες περιπτώσεις.

Κατά την άποψή μου, το βασικό πρόβλημα με τα ΕΠΑΛ είναι το γενικότερο κλίμα που επικρατεί εκεί. Δυστυχώς τις τελευταίες πολλές δεκαετίες στη χώρα μας η λεγόμενη τεχνική εκπαίδευση θεωρείται ως η "καταβόθρα" του εκπαιδευτικού συστήματος. Για κάποιους λόγους επικράτησε η άποψη ότι όσοι "δεν έχουν τα φόντα" ή δεν ενδιαφέρονται για πανεπιστημιακή εκπαίδευση πρέπει να πάνε προς τα εκεί, ενώ αντίθετα οι "καλοί μαθητές" πρέπει να επιλέξουν το γενικό λύκειο... Αυτό είχε και έχει ως αποτέλεσμα το μαθητικό δυναμικό στα ΕΠΑΛ να βρίσκεται κατά μέσο όρο ας πούμε σε κατώτερο επίπεδο σε σχέση με το ΓΕΛ. Αυτό δε σημαίνει πως δεν υπάρχουν καλοί μαθητές στα ΕΠΑΛ ούτε ότι οι καθηγητές εκεί "δεν είναι καλοί". Απεναντίας, γνωρίζω προσωπικά συναδέλφους πληροφορικούς σε ΕΠΑΛ οι οποίοι είναι εξαιρετικοί και ευσυνείδητοι και σε κάθε περίπτωση το μείγμα των καθηγητών στα ΕΠΑΛ δε διαφέρει από αυτό των άλλων σχολείων.
Από την άλλη όμως, όταν σε ένα τμήμα 25 ατόμων είναι ευτύχημα να βρεθούν 2 ή 3 μαθητές που θα βλέπουν το σχολείο με τη δέουσα σοβαρότητα (επειδή δίδαξα σε μικρό επαρχιακό ΕΠΑΛ με ολιγομελή τμήματα, βρέθηκα σε τμήματα όπου απολύτως κανείς μαθητής δεν είχε πραγματική διάθεση για μάθημα. Δεν ήταν ευχάριστο...), όταν γενικά υπάρχει ένα κλίμα "να πάρουμε το χαρτί και να φύγουμε" κάνοντας στο μεσοδιάστημα πλάκα (ενίοτε και χοντρή), είναι δύσκολο ακόμη και για έναν καλό μαθητή να μείνει ανεπηρέαστος. Εκεί είναι το πρόβλημα. Καλώς ή κακώς, για να μπορέσει κάποιος να "ανέβει" σε οποιοδήποτε τομέα χρειάζεται προσωπική θέληση αλλά πρέπει να τον βοηθά και το περιβάλλον του. Και -κάκιστα κατά την γνώμη μου- το μαθητικό περιβάλλον στα ΕΠΑΛ δε βοηθά τους καλούς να προσπαθήσουν να γίνουν καλύτεροι, να κάνουν το κάτι παραπάνω...

Τα ίδια φυσικά ισχύουν και για ένα κακό ΓΕΛ, όμως, πάλι κατά μέσο όρο, το μαθητικό περιβάλλον στο ΓΕΛ είναι καλύτερο. Έχεις γενικά περισσότερους καλούς μαθητές να συγκριθείς (ή και να συναγωνιστείς αν θέλεις) και αυτό "σε τραβάει" κι εσένα. Καλύτερο μαθητικό περιβάλλον σημαίνει επίσης, πάλι κατά μέσο όρο, καλύτερο μάθημα, περισσότερη ησυχία κτλ. Βέβαια, είπαμε, από το ΓΕΛ δε βγαίνεις πληροφορικός...

Αυτά τα λίγα. Ελπίζω να σε βοήθησα κάπως. Εσύ θα πρέπει να αποφασίσεις κατ' αρχήν τι σε ενδιαφέρει περισσότερο και κατόπιν σταθμίσεις θετικά και αρνητικά κάθε επιλογής. Η τελική απόφαση πρέπει να είναι φυσικά μόνο δική σου...

DWARF

ΤΟ ΚΛΙΜΑ ΣΤΑ ΕΠΑΛ ΕΧΕΙ ΑΡΧΙΣΕΙ ΝΑ ΑΛΛΑΖΕΙ , ΟΛΟ ΚΑΙ ΠΕΡΙΣΟΤΕΡΟΙ "ΚΑΛΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ" ΦΟΙΤΟΥΝ ΣΕ ΑΥΤΑ ΚΑΙ ΜΑΛΙΣΤΑ ΔΙΑΛΕΓΩΝΤΑΣ ΤΗΝ ΟΜΑΔΑ Β ΕΧΟΥΝ ΠΡΟΣΒΑΣΗ ΣΤΑ ΑΕΙ. ΑΝ Ο ΜΑΘΗΤΗΣ ΕΙΝΑΙ ΛΙΓΟΤΕΡΟ ΔΥΝΑΤΟΣ ΚΑΙ ΔΙΑΒΑΣΤΕΡΟΣ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΔΩΣΕΙ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΕΣ ΣΤΗΝ ΟΜΑΔΑ Α ( ΜΟΝΟ ΤΕΙ ΤΗΣ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑΣ) ΑΛΛΑ ΜΕ ΕΛΑΧΙΣΤΑ ΕΩΣ ΚΑΘΟΛΟΥ ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΑ ( ΔΕΝ ΕΠΙΒΑΡΥΝΕΙ ΤΟΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΟ ΠΡΟΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟ ΑΠΟ ΤΗΝ Α ΛΥΚΕΙΟΥ). ΣΥΝ ΟΤΙ ΠΕΡΝΕΙΣ ΚΑΙ ΠΤΥΧΙΟ. τΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΕΙΝΑΙ ΣΑΦΩΣ ΠΙΟ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΑ ΓΙΑΤΙ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΣΕ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ .
ΚΑΙ ΝΑ ΘΥΜΑΣΤΕ ΕΙΜΑΣΤΕ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΟΙ
ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΠΡΑΚΤΙΚΟΙ ΚΑΙ ΤΗΣ ΠΑΤΕΝΤΑΣ
ΟΧΙ ΦΙΛΟΛΟΓΟΙ

http://texnikiekp.wordpress.com/


Λάμπρος Μπουκουβάλας

Το σημαντικό κριτήριο είναι να αποφασίσεις τί θέλεις να κάνεις, τί θα σου άρεσε. Από εκεί ξεκινούν όλα.

Για παράδειγμα, αν είσαι θεωρητικό μυαλό, με έφεση στα φιλολογικά, το ΕΠΑΛ δεν θα σε καλύψει.

Στα θετικά του ΕΠΑΛ: παίρνεις απολυτήριο και πτυχίο με ενδοσχολικές εξετάσεις (όχι με εξετάσεις πιστοποίησης όπως στα ΙΕΚ). Η είσοδος στα ΤΕΙ γίνεται κάπως πιο εύκολη, λόγω μικρότερης ύλης (σε κάποιες σχολές όμως οι βάσεις είναι υψηλότερες), ενώ από φέτος οι απόφοιτοι ΕΠΑΛ διεκδικούν το 1% των θέσεων στα ΑΕΙ. Έχεις πολλά εργαστηριακά μαθήματα. Αν έχεις όρεξη και έχεις καταρτισμένους Καθηγητές, έχεις μια πολύ καλή ευκαιρία να μάθεις πολλά. Τέλος, από φέτος λειτουργεί πιο ουσιαστικά η μαθητεία, που επιχειρεί να σπρώξει τους απόφοιτους στην αγορά εργασίας με μαλακό τρόπο.

Στα αρνητικά του ΕΠΑΛ: στο μυαλό του Έλληνα είναι κάπως υποβαθμισμένα (στην πράξη δεν είναι). Πολλά παιδιά νοιώθουν έτσι (ότι είναι οι "τελευταίοι", οι "χειρότεροι") ήδη από την Α' λυκείου και φοιτούν με απογοήτευση, θα έλεγα ότι φοιτούν παραδομένοι σε μια αχαλίνωτη τεμπελιά. Δε φταίει το ΕΠΑΛ γι' αυτό. Πολλές φορές φταίει η δική τους άρνηση να παλέψουν για να γίνουν κάτι καλύτερο και η διάθεση να ξεχωρίσουν. Βολεύονται όμως από τους συμμαθητές τους και το γενικό κλίμα... Οι ΚΑθηγητές που θα βρει κανείς στα ΕΠΑΛ - σε μεγάλο ποσοστό- θα μπορούσαν να είναι άνετα σε ΓΕΛ και δεν θα είχαν κανένα πρόβλημα να κάνουν ποιοτική δουλειά στο ΕΠΑΛ. Να σημειώσω εδώ ότι έχω γνωρίσει Καθηγητές στα ΓΕΛ οι οποίοι δεν παράγουν ποιοτική δουλειά  στην τάξη. Δε φταίει το ΕΠΑΛ, όλα είναι θέμα ανθρώπου... Οι συμμαθητές σου, σε μεγάλο ποσοστό επιλέγουν το ΕΠΑΛ διότι πιστεύουν ότι εκεί θα πάρουν απολυτήριο χωρίς διάβασμα. Αυτό είναι μύθος. Γι' αυτό το προτιμούν μεγάλο ποσοστό από μαθητές χαμηλών επιδόσεων. Και στο ΓΕΛ θα βρεις τέτοιους μαθητές, αλλά στο ΕΠΑΛ περισσότερους.

Η γνώμη μου: ένας καλός μαθητής θα μπορούσε πολύ άνετα να επιλέξει το ΕΠΑΛ, αρκεί να είναι συνειδητοποιημένος.
Λάμπρος Μπουκουβάλας
MSc - MRes

http://blogs.sch.gr/lambrosbouk

Ο Θουκυδίδης  (που τον διαβάζουν οι ξένοι, αλλά όχι εμείς)  έγραφε: «Αταλαίπωρος τοις πολλοίς η ζήτησις της αληθείας, και επί τα ετοίμα μάλλον τρέπονται» (Ι, 20, 3). Οι περισσότεροι δηλαδή αναζητούν αβασάνιστα την αλήθεια και στρέφονται σε ό,τι βρίσκουν έτοιμο. Δεν προβληματίζονται...