Εξέταση ασκήσεων μαθητών στο μάθημα

Ξεκίνησε από Λαμπράκης Μανώλης, 30 Ιουλ 2020, 07:25:50 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

Λαμπράκης Μανώλης

Καλησπέρα σε όλους

ήθελα να ρωτήσω απόψεις σχετικά με την εξέταση των ασκήσεων των μαθητών στο εβδομαδιαίο μάθημα (φροντιστήριο με 3-4 μαθητές στο τμήμα με 3 ώρες ανά εβδομάδα) .. μέχρι τώρα έχω δοκιμάσει κατά περιόδους:

1) να παίρνω τα τετράδια σπίτι: κερδίζουμε χρόνο στην τάξη, όμως δεν εξετάζονται άμεσα όλες οι απορίες και μετά από μία εβδομάδα ίσως έχουν ξεχαστεί
2) να τις εξετάζουμε μέσα στην τάξη, όλοι μαζί τις πιο θεωρητικές  και να βλέπω τους μεγάλους αλγορίθμους και προγράμματα εγώ: λύνονται άμεσα όλες οι απορίες, όμως αυτό απαιτεί αρκετή ώρα, ειδικά αν οι ασκήσεις είναι μεγάλες και οι απορίες πολλές

επίσης έχω ακούσει το

3) να βλέπουν οι μαθητές τις απαντησεις μόνοι τους από τις λύσεις, αυτή η μέθοδος προσωπικά δε μου αρέσει καθώς αρκετοί θα τις αντιγράφουν και δεν είναι σίγουρο πως θα έχουν λύσει κάτι σωστά μόνο από το αποτέλεσμα .. εγώ τους δίνω δικό μου βοήθημα δίχως τις λύσεις

θα ήθελα να ακούσω και τις δικές σας απόψεις

Μανώλης

meteo_xampos

Εγώ προσωπικά λέω στους μαθητές να έχουν δυο τετράδια, το ένα το κρατώ εγώ και διορθώνω ασκήσεις που τους είχα βάλει για το μάθημα της ημέρας, οπότε στο επόμενο μάθημα βλέπουμε ασκήσεις που δεν τα χουν πάει καλά και τις θυμούνται, και στο άλλο τετράδιο λύνουν τις ασκήσεις που τους βάζω για το επόμενο μάθημα... Έτσι γλιτώνω αρκετό χρόνο, και αν θέλουν μπορούν να σημειώνουν το μάθημα που κάναμε και με ημερομηνία για να πάνε να διαβάσουν για τις ασκήσεις που θα χουν για την επόμενη φορά... Στα ΣΛ λέω απλά τις σωστές απαντήσεις, και αν κάποιος έχει κάνει λάθος σε κάποιο σταματώ και τους εξηγώ τι έκανε λάθος... Βέβαια υπάρχουν και στοχευμένα ΣΛ τα οποία μερικές φορές τα χουν κάνει κατα λάθος σωστά οπότε τα εξηγώ κι αυτά... :)

dpa2006

Μπορείς να δίνεις τις ασκήσεις σε φυλλάδια με έτοιμο χώρο για λύση και με ονοματεπώνυμο επάνω.
Διορθώνεις κρατάς βαθμούς και τα επιστρέφεις
Computer science (abbreviated CS or CompSci) is the scientific and practical approach to computation and its applications. It is the systematic study of the feasibility, structure, expression, and mechanization of the methodical processes (or algorithms) that underlie the acquisition, representation, processing, storage, communication of, and access to information, whether such information is encoded in bits and bytes in a computer memory or transcribed engines and protein structures in a human cell.source:http://en.wikipedia.org/wiki/Computer_science

George Eco

Τη δουλειά τη παίρνω σπίτι εγώ και σε ατομικό επίπεδο διορθώνω.
Ωστόσο, όσες ασκήσεις έχουν κοινά λάθη οι μαθητές ή η πλειοψηφία δεν έλυσε σωστά, τις λύνω την επόμενη φορά.
Ουκ ολίγες αυτές.

Κάνω ότι κάνει κι ο meteo_xampos με άλλα λόγια, αλλά η λογική μου είναι "Οι απαντήσεις σε τετράδιο σπιράλ, σκίζετε σελίδες, τις δίνετε με ονοματεπώνυμο στη πρώτη σελίδα". Τις διορθώνω, τις επιστρέφω, τις φυλλάνε σε πλαστικό φάκελλο, απαντούμε σε απορίες που θα προκύψουν, ή σημεία που λέω εγώ ο ίδιος να ρωτήσουν στο μάθημα, αφού τους δώσω 5 λεπτά να δουν τι απαντώ.

Λαμπράκης Μανώλης

Καλημέρα

και εγώ μέχρι πέρυσι τις διόρθωνα σπίτι, πάνω κάτω όπως τα λέτε .. παρατηρούσα όμως πως 1) οι μαθητές είχαν απορίες οπότε ουσιαστικά λύναμε κάποιες ασκήσεις επι τόπου και 2) στο επόμενο μάθημα δεν ήταν 100% στο πνεύμα των προηγούμενων ασκήσεων .. οπότε φέτος εξετάζουμε μαζί τις θεωρητικές και λύνουμε κάποιες ασκήσεις στον πίνακα, παράλληλα εγώ κοιτάω τα τετράδια τους και διορθώνω ταυτόχρονα .. επειδή τα τμήματα μας είναι μικρά (2-3-4 άτομα συνήθως) είναι εφικτό αυτό .. και μου αρέσει αρκετά αυτή η μέθοδος γιατί εισπάττω πως λύνοντια άμεσα οι απορίες .. απλά κάποιες φορές μου τρώει αρκετό χρόνο, ο οποίος δεν είναι "χαμένος", ίσα ίσα είναι το πιο σημαντικό κομμάτα η εμπέδωση, αλλά πρέπει να προχωράει και η ύλη .. τώρα όλα αυτά βέβαια είναι ανάλογα με το τμήμα, αν είναι αστέρια όλη η διαδικασία είναι 5 λεπτά .. αν όμως ένα τμήμα είναι "αδύναμο" και από τις 10 πχ ασκήσεις έχουμε θέμα στις 6, τότε έχω το πρόβλημα εγώ .. εσείς πως το αντιμετωπίζεται ?? γιατί αν είναι να λυθούν όλες οι ασκήσεις και στην τάξη, τότε δυσκολεύει αρκετά νομίζω .. κάποιες φορές τους λέω να τις δουν ξανά για την άλλη φορά .. σχετικά είναι όλα αυτά βέβεαια και ανάλογα με το τμήμα

George Eco

Μανώλη, ένα παιδί που δυσκολεύεται ειλικρινά με ασκήσεις, το αντιμετωπίζω με υπομονή κι αγάπη. Ας κάνει και τις δέκα λάθος. Θα το κάνω στο τέλος να μπορεί να τις λύνει. Το πρόβλημα παρουσιάζεται με παιδιά που ΔΕ λύνουν. Η τεμπελιά πάει πίσω το πράμα κι αυτό είναι που πιστεύω μου έχει προξενήσει δυσκολίες γενικά.

ΔΗΜΗΤΡΗΣ Χ

Καλημέρα σε όλους. Εγώ για τις ασκήσεις απο μάθημα σε μάθημα, κάνω τον έλεγχο επι τόπου, πριν αρχίσει το μάθημα. Βοηθάει πολύ πιστεύω, στην καλή συνέχεια του μαθήματος και στην εμπέδωσή του. Στα καλά τμήματα γίνεται γρήγορα, στα μέτρια και κάτω απαιτεί χρόνο είναι η αλήθεια. Έχω βέβαια και μια ωρα παραπάνω την εβδομάδα, δηλ 4(+). Όταν όμως οι ώρες είναι πιο λίγες, πρέπει να ελεγχθουν στο σπίτι. Αν το παιδί εχει διάθεση να μάθει, δεν χάνει και αυτος ο τρόπος. Αλλωστε και στο επι τόπου, θέμα ενδιαφέροντος είναι.

paschalispap

Καλημέρα και καλές διακοπές σε όλες και όλους.
Πως ακούγεται η ιδέα κάθε μαθητής να έχει το δικό του σετ ασκήσεων ανάλογα με το πόσο καλός είναι και το πόσο επιμελής είναι?
Να δώσω συνοπτικά το γενικό πλάνο για το πως δουλεύω τα τελευταία χρόνια:
Έχω κατασκευάσει ένα μια πλατφόρμα βασισμένη στο moodle όπου εκεί έχω ανεβάσει μια σειρά ασκήσεων σε κάθε ενότητα (Δομή ακολουθίας, επιλογής, επανάληψης...)
Όταν μπαίνουμε στην θεωρία σε κάθε μια ενότητα σε κάθε μαθητή ανατίθεται η πρώτη άσκηση της σειράς. Τους ζητάω να την κάνουν σε Γλώσσα ή σε Γλωσσομάθεια και να μου ανεβάσουν την λύση. Εναλλακτικά μπορουν να μου την στείλουν σκαναρισμενη με το κίνητό τους
Την βλέπω την σχολιάζω, του/της στέλνω την λύση και ανοίγω την επόμενη. Πολλές φορές, δίνω μια υπόδειξη για τα λάθη που έχουν γίνει και ζητάω να διορθωθεί και να ξανασταλθεί. Έτσι καθένας και καθε μια "τρέχει" με τον δικό του ρυθμό. Υπόψη ότι κάνω και σε φροντιστήρια που το μάθημα είναι 2-ωρο ακόμη.
Στο μάθημα θα σχολιάσω τα σφάλματα που έχουν γίνει
(Η πλατφόρμα έχει και άλλα πολλά πράγματα πέρα από αυτό, αλλά αυτό είναι άλλο συζήτηση)