Νέο σύστημα εξετάσεων

Ξεκίνησε από P.Tsiotakis, 20 Ιαν 2009, 10:06:17 ΠΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

P.Tsiotakis

Από ΗΜΕΡΗΣΙΑ   (http://www.alfavita.gr/typos/typos20_1_09_929.php)
το έβαλα σε αυτή τη συζήτηση λόγω μεγαλύτερης επισκεψιμότητας


"Νέα πρόταση για το εξεταστικό σύστημα

Κοινή η Α' λυκείου και διαχωρισμός των μαθητών σε θεωρητική και θετική κατεύθυνση

Της Χαράς Καλημέρη

Σε... ελάχιστα θυμίζει την αρχική η πρόταση την οποία τελικώς θα καταθέσει το Εθνικό Συμβούλιο Παιδείας στο διάλογο που ανοίγει η κυβέρνηση για την αλλαγή του συστήματος πρόσβασης στα ΑΕΙ - ΤΕΙ.
Μετά τις αντιδράσεις που προκάλεσε η προοπτική προπαρασκευαστικού έτους μετά το λύκειο, χθες η αρμόδια επιτροπή του ΕΣΥΠ αποφάσισε η προετοιμασία των υποψηφίων για τα πανεπιστήμια να μεταφερθεί? εντός του λυκείου. Πρόκειται, στην ουσία, για τη δημιουργία ενός «φροντιστηρίου» από τη β΄ τάξη λυκείου με μαθήματα ακόμη και κατά τις απογευματινές ώρες.

Τι προβλέπεται
Ειδικότερα, σύμφωνα με πληροφορίες, η νέα πρόταση της επιτροπής Βερέμη προβλέπει τα εξής:

Η α΄ τάξη λυκείου θα είναι κοινή για όλους τους μαθητές. Στη β΄ τάξη οι μαθητές θα αποφασίζουν εάν επιθυμούν να διεκδικήσουν μία θέση στα ΑΕΙ - ΤΕΙ ή να λάβουν απολυτήριο.

Όσοι μαθητές επιθυμούν να εισαχθούν στην τριτοβάθμια εκπαίδευση θα έχουν να επιλέξουν ανάμεσα σε δύο κατευθύνσεις: Τη θεωρητική και τη θετική και θα προετοιμάζονται σε 4 ή 5 μαθήματα της κατεύθυνσης. Υπάρχουν σκέψεις η προετοιμασία να γίνεται κατά τις απογευματινές ώρες από διαφορετικούς καθηγητές ή ενδεχομένως να μειωθούν ώρες από δευτερεύοντα μαθήματα.

Οι εξετάσεις για την εισαγωγή στα ΑΕΙ - ΤΕΙ θα διενεργούνται στο τέλος της γ΄ τάξης λυκείου σε πανελλαδικό επίπεδο υπό την ευθύνη του υπουργείου Παιδείας, ενδεχομένως σε ένα ξεχωριστό Εθνικό Εξεταστικό Κέντρο. Όσοι μαθητές δεν ενδιαφέρονται να εισαχθούν στην τριτοβάθμια εκπαίδευση θα εξετάζονται σε ενδοσχολικό επίπεδο για να λάβουν απολυτήριο.

Η επιτροπή του ΕΣΥΠ θα οριστικοποιήσει την πρότασή της τις επόμενες ημέρες και θα την καταθέσει στο διάλογο, ο οποίος, επισήμως, ξεκινά την Παρασκευή από τη Βουλή. Στο πλαίσιο αυτό, ο υπουργός Παιδείας, Άρης Σπηλιωτόπουλος, συναντήθηκε χθες με την προκάτοχό του Μαριέττα Γιαννάκου, ενώ άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο οι αλλαγές στο εξεταστικό να νομοθετηθούν πριν από τη διεξαγωγή των επόμενων βουλευτικών εκλογών."

P.Tsiotakis

#1
Πέρα απο τη γενικότερη κριτική, φοβάμαι μήπως στην ΘΕΤΙΚΗ κατεύθυνση μας φάει το μαύρο σκοτάδι φίλοι μου

petrosp13

#2
Πανελλαδικές εξετάσεις χωρίς μάθημα Πληροφορικής;
Εγώ λέω να καταργήσουν εντελώς τα μαθήματα Πληροφορικής στα σχολεία
Ποιος ο λόγος να υπάρχουν;
Άλλες είναι οι ανάγκες της εποχής, με τους υπολογιστές θα ασχολούμαστε;

(Κανονικά, αν γίνει κάτι τέτοιο, θα έπρεπε να ξεσηκωθούν τα ίδια τα παιδιά, αφού το σχολείο δεν θα τους παρέχει κανένα εφόδιο Πληροφορικής, αλλά ξέρουμε τι επικρατεί στις απαιτήσεις παιδιών-γονέων-καθηγητών-πολιτικών κτλ...)
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

gpapargi

#3
Όσο το κριτήριο  επιλογής αποφάσεων είναι αυτό της "ελαχιστοποίησης του πολιτικού κόστους και του αριθμού των δυσαρεστημένων"... δεν πρόκειται να ληφθεί σοβαρή απόφαση στην Ελλάδα. Θα περιστρεφόμαστε συνεχώς γύρω από τα ίδια και απλά θα τους αλλάζουμε όνομα.

Μιλάω γενικά. Στη συγκεκριμένη περίπτωση... δεν ξέρουμε ακόμα... απλά κάτι μου λέει ότι δύσκολα θα αλλάξει η νοοτροπία στη λήψη αποφάσεων.

pgrontas

#4
Οι άνθρωποι είναι για τα μπάζα.

Ας ξεχάσουμε για λίγο την πληροφορική.

Ποιος είναι ο στόχος της πρότασης: Να κάνουμε το σχολείο φροντιστήριο;Να επισημοποιήσουμε δηλαδή το ότι σήμερα τα παιδιά τρέχουν σα τον Βέγγο και δεν έχουν ελεύθερο χρόνο να ανακαλύψουν τον εαυτό τους.
Και είναι η συγκεκριμένη πρόταση αυτονόμηση και αποδέσμευση του Λυκείου από τις πανελλήνιες;;; Μάλλον το αντίθετο μου φαίνεται.


Προσωπικά νομίζω ότι η συγκεκριμένη πρόταση είναι  κράχτης με στόχο να μαζέψει αρνητικές αντιδράσεις ώστε όποια ρύθμιση εφαρμοστεί να φαίνεται καλύτερη.

Τώρα για την θέση της πληροφορικής, παραθέτω ένα κείμενο που περιέχει όλες τις απαντήσεις:  The Algorithm: Idiom of Modern Science. Διαβάστε την ενότητα Thinking algorithmically.
Δυστυχώς όμως όλοι εδώ έχουν πειστεί για αυτά που αναφέρονται εκεί. Αυτοί που πρέπει να πειστούν δεν πρόκειται να το διαβάσουν.

Programs must be written for people to read, and only incidentally for machines to execute - Harold Abelson

Γιάννης Αναγνωστάκης

Πιστεύετε πραγματικά ότι θα εφαρμόσουν σύστημα εξετάσεων χωρίς να υπάρχεi Πληροφορική;

evry

  Δεν υπάρχει περίπτωση να γίνει κάτι τέτοιο και ο λόγος είναι ότι χτυπάει τα φροντιστήρια. Αν το παιδί πηγαίνει πρωί - απόγευμα στο σχολείο τότε πότε θα πηγαίνει φροντιστήριο, οπότε αφήστε το. Επίσης θα χρειαστούν λεφτά, που θα τα βρουν? και αλήθεια ποιοι θα διδάσκουν εκεί και πόσα θα παίρνουν? μήπως όσα παίρνουν τώρα και στην ΠΔΣ? δηλαδή κάνα 5ευρω.
 Και θα πω και το άλλο. Ένας μαθητής που τελειώνει το λύκειο χωρίς να έχει παρακολουθήσει αυτά τα φροντιστηριακά θα έχει δικαίωμα να δώσει εξετάσεις ή θα ξαναπάει σχολείο? Φαντάζομαι ότι θα έχει , οπότε γιατί οι μαθητές να τρέχουν στο σχολείο και το απόγευμα? Εδώ δεν μπορούν να κάτσουν μετά την 5η ώρα, θα έρχονται και το απόγευμα?
  Από την άλλη αν δεν είναι υποχρεωτική η παρακολούθηση δεν πρόκειται να πατήσει κανένας μαθητής και όλοι θα πηγαίνουν φροντιστήριο όπως τώρα, άσε που όλη μέρα θα ασχολούνται με αυτά μόνο τα μαθήματα και τα άλλα του Λυκείου θα τα έχουν γραμμένα.

Για να μην γράφω όμως περισσότερα για το πυροτέχνημα αυτό συμφωνώ απόλυτα με τον παναγιώτη, η πρόταση είναι για να ελέγξει αντιδράσεις και να μας αναγκάσει να δεχτούμε κάτι κακό απλά επειδή η άλλη επιλογή μας είναι κάτι ακόμα χειρότερο. Προσέξτε πως το διατυπώνει

σύμφωνα με πληροφορίες, η νέα πρόταση της επιτροπής Βερέμη προβλέπει τα εξής:

Πάντως αν πραγματικά αυτό το πρότεινε μέλος του ΕΣΥΠ σημαίνει ότι οι άνθρωποι είναι σε πανικό. Δεν σκέφτονται με καθαρό μυαλό, και οι κινήσεις τους δεν είναι μεθοδικές. Δεν υπάρχει σχέδιο, ούτε στρατηγική. Αυτό φαίνεται από το σύνθημα "Να βγουν οι πανελλήνιες από το λύκειο". Η πρόταση που έκαναν είναι ακριβώς το αντίθετο. Το σίγουρο είναι ότι θα έχουμε πάλι μια από τα ίδια.Το θέμα είναι αν θα έχουμε κάτι ακόμα χειρότερο από αυτό που είχαμε.
Για να δούμε που θα οδηγήσει η πολιτική της ανοχής και του σκεπτικού "να μείνουν όλοι ευχαριστήμενοι".

Η γνώμη μου είναι ότι δεν θα γίνει ούτε προπαρασκευαστικό ούτε τίποτα, απλά θα γυρίσουμε πίσω στις δέσμες...
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

evry

Τώρα που έχουμε Σχολικούς Συμβούλους και είμαστε μια πολυπληθής ειδικότητα το θεωρώ δύσκολο
Αν όμως είναι μόνο 2 κατευθύνσεις με 5 μαθήματα για σκεφτείτε ποια θα είναι αυτά?
Αυτό που μπορεί να γίνει είναι το εξής. Να υπάρξει άμεση πίεση από τους ενδιαφερομένους, και δεν εννοώ μόνο τους καθηγητές αλλά κυρίως τα ΑΕΙ/ΤΕΙ πληροφορικής. Νομίζω είναι συνολικά καμιά 35αριά? Μήπως είμαστε η ειδικότητα με τα περισσότερα τμήματα ανά την ελλάδα? Αν βγουν αύριο αυτά τα τμήματα και απαιτήσουν να εξετάζεται η πληροφορική και για την ακρίβεια οι αλγόριθμοι και ο προγραμματισμός από τον υπουργό θα τους πει όχι? δε νομίζω.

Παράθεση από: janag79 στις 20 Ιαν 2009, 01:30:33 ΜΜ
Πιστεύετε πραγματικά ότι θα εφαρμόσουν σύστημα εξετάσεων χωρίς να υπάρχεi Πληροφορική;
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

Laertis

Παράθεση από: janag79 στις 20 Ιαν 2009, 01:30:33 ΜΜ
Πιστεύετε πραγματικά ότι θα εφαρμόσουν σύστημα εξετάσεων χωρίς να υπάρχεi Πληροφορική;
Το θεωρείς απίθανο ; Εγώ καθόλου ...

Οι δέσμες δεν είχαν Πληροφορική  :)
Νικολακάκης Γιώργος
Μηχανικός Η/Υ Συστημάτων
Καθηγητής Πληροφορικής
http://users.sch.gr/gnikola

gpapargi

Παράθεση από: evry στις 20 Ιαν 2009, 01:42:14 ΜΜ
Αυτό που μπορεί να γίνει είναι το εξής. Να υπάρξει άμεση πίεση από τους ενδιαφερομένους, και δεν εννοώ μόνο τους καθηγητές αλλά κυρίως τα ΑΕΙ/ΤΕΙ πληροφορικής. Νομίζω είναι συνολικά καμιά 35αριά? Μήπως είμαστε η ειδικότητα με τα περισσότερα τμήματα ανά την ελλάδα? Αν βγουν αύριο αυτά τα τμήματα και απαιτήσουν να εξετάζεται η πληροφορική και για την ακρίβεια οι αλγόριθμοι και ο προγραμματισμός από τον υπουργό θα τους πει όχι? δε νομίζω.

Κι εγώ αυτό ακριβώς λέω. Όταν οι περισσότεροι υποψήφιοι χτυπούν σχολές πληροφορικής, οι σχολές αυτές αποχτούν ισχύ. Ας υποστηρίξουν λοιπόν τους αποφοίτους τους. Δεν είναι δυνατόν να θέλει κάποιος να μπει στους ηλεκτρολόγους ΕΜΠ για να σπουδάσει πληροφορική και να μην είναι υποχρεωτική γι αυτόν η ΑΕΠΠ. Αυτά μόνο στην ελλάδα γίνονται.

Γιάννης Αναγνωστάκης

Ποιο είναι το δικό μας αρμόδιο όργανο για αυτά τα θέματα; Η ΕΠΕ ;

Laertis

Σε ποιά φυλή ανήκεις ;
ΠΕ19 Πληροφορικός, ΠΕ20 Πληροφορικός, ΠΕ19 Γιαλαντζί Πληροφορικός, ΠΕ 20 Γιαλαντζί Πληροφορικός, απλός καθηγητής Πληροφορικής, ΠΕ χχ με μεταπτυχιακά ή διδακτορικό στην Πληροφορική, ΠΕ χχ με μεταπτυχιακά ή διδακτορικό σε άλλο αντικείμενο αλλά διορισμένος ως Πληροφορικός ...

Να πω κι άλλα ;

Ε, φίλε janag79 βάλε μια-δυό ενώσεις κατα κατηγορία και βρες πόσες υπάρχουν.
Κάποια απ'όλες αυτές θα υπάρχει και για σένα...
Νικολακάκης Γιώργος
Μηχανικός Η/Υ Συστημάτων
Καθηγητής Πληροφορικής
http://users.sch.gr/gnikola

Γιάννης Αναγνωστάκης

Ωραία. Ποιες ενώσεις μπορούν να μας βοηθήσουν;

evry


  και κάτι τελευταίο που δεν το παρατήρησε κάποιος άλλος με το χαμό που γίνεται

το προπαρασκευαστικό έτος θα γίνεται παράλληλα με την κανονική φοίτηση στη Β΄ και στην Γ΄ Λυκείου, με περικοπές δευτερευόντων μαθημάτων και απογευματινά μαθήματα

Ποια μαθήματα να εννοεί άραγε, πάντως σίγουρα όχι τα θρησκευτικά. Μάλλον κάποιο μάθημα επιλογής που δεν εξετάζεται γραπτώς μου θυμίζει.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

ntzios kostas

Η γνώμη μου ότι όλα αυτά είναι πυροτεχνήματα της κυβέρνησης για να δείξει ότι προσπαθεί να αλλάξει κάτι στο χώρο της εκπαίδευσης. Αν ήθελε όμως να αλλάξει κάτι θα το έκανε ξεκινώντας από την πρώτη δημοτικού και όχι από τις πανελλήνιες, που οι ίδιες πραγματικά δεν φταίνε σε τίποτα. Με μια μικρή βελτίωση των μαθημάτων που δίνονται και μιλάω κυρίως για τα μαθήματα επιλογής, το σύστημα είναι μία χαρά και πιστεύω ότι μπαίνουν οι καλύτεροι. Αν το σχολείο θέλει να βελτιώσει τον τρόπο διδασκαλίας του, τότε τα υπόλοιπα μαθήματα που διδάσκονται στη τρίτη λυκείου και δεν αποτελούν μέρος των πανελλαδικών εξεταζόμενων, άνετα μπορεί να τα ενσωματώσει στην ύλη των αντίστοιχων μαθημάτων των προηγούμενων τάξεων. Δεν χρειάζεται να φτιάξει κανένα προπαρασκευαστικό έτος το οποίο νομίζω ότι δεν θα το κάνει, γιατί το κόστος είναι τεράστιο. Σκεφτείτε επίσης τι κενό θα δημιουργηθεί στα πανεπιστήμια στο μεταβατικό στάδιο. Μία χρονιά χωρίς φοιτητές.

Το μόνο όφελος για το παρασκευαστικό έτος θα έχουν τα ιδιωτικά πανεπιστήμια που εκεί οι μαθητές δεν θα χρειάζονται να μπουν χάνοντας ακόμα μία χρονιά.

Για το μέλλον της πληροφορικής-αλγοριθμικής στο σχολείο δεν νομίζω ότι θα υπάρξει πρόβλημα με το πλήθος των σχολών που υπάρχουν γύρω από την πληροφορική. Αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι πρέπει να αφήσουμε, άλλες ειδικότητες να αποφασίσουν για το μέλλον της-μας.
Το μάθημα Ανάπτυξη Εφαρμογών δεν έχει σαν στόχο την εκμάθηση κάποιου συγκεκριμένου προγραμματιστικού περιβάλλοντος ούτε την καλλιέργεια προγραμματιστικών δεξιοτήτων από τη μεριά των μαθητών. Δεν αποσκοπεί στη λεπτομερειακή εξέταση της δομής, του ρεπερτορίου και των συντακτικων κανόνων κάποιας γλώσσας...