Αλγόριθμος και αρχή

Ξεκίνησε από gkark, 30 Νοε 2005, 06:27:18 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

EleniK

Πέτρο νομίζω ότι είναι καλύτερα ως έχει η διαμόρφωση της ύλης. Τα παιδιά πρέπει να μάθουν ότι η αλγοριθμική σκέψη δεν συνδέεται με καμία γλώσσα προγραμματισμού και παράλληλα πρέπει να διδαχθούν την αυστηρότητα που συνεπάγονται οι κανόνες μιας γλώσσας προκειμένου να είναι εκτελέσιμο ένα πρόγραμμα.  Προσωπικά προβάλλω πολύ συχνά όταν διδάσκω το γεγονός ότι μαθαίνοντας να σκέφτονται αλγοριθμικά θα τους βοηθήσει να μάθουν οποιαδήποτε γλώσσα προγραμματισμού θέλουν ευκολότερα.
Ελένη Κοκκίνου
Καθηγήτρια Πληροφορικής, ΠΕ19

gkark

Και εγώ με την σειρά μου πιστέυω ότι το μπέρδεμα δημιουργείται γιατι υπάρχουν αρκετά βοηθήματα στο εμπόριο που στα παραδείγματά τους δηλώνουν μεταβλητες στον αλγόριθμο. Δυστηχώς πολύ συνάδερφοι καθηγητές που διδάσκουν στα λύκεια  στηρίζονται πάνω σε αυτά και όχι στο επίσημο σχολικό βιβλίο(γιατι αραγε;) με αποτέλεσμα να διδάσκουν αυτήν την δομή γραφής του αλγορίθμου. Το ιδιο συμβαίνει και στα φροντιστήρια( δεν αναφέρομαι σε όλους).
Το μεγάλο πρόβλημα είναι όταν τα παιδιά  μαθαίνουν το σωστό  τρόπο γραφής χωρίς δήλωση μεταβλητών στον αλγόριθμο πχ στο σχολείο και τον λαθασμένο τρόπο γραφής με δήλωση μεταβλητών στον αλγόριθμο πχ στο φροντιστήριο.
Και έρχομαι στην θέση των παιδιών: ποιον απο τους δυο καθητητές να πιστέψουν του σχολείου ή του φροντιστηρίου;
Και με την απαξιωτική άποψη που έχουν οι μαθητές για το δημόσιο σχολείο εσείς ποιον νομίζεται να πιστέψουν;

P.Tsiotakis

Η απαξιωτική αυτή άποψη ενισχύεται και από πολλούς καθηγητές φροντιστηρίων.

Συμβαίνει και το ανάποδο, οι καθηγητές του σχολείου να είναι "αυθεντίες"

Ο καθένας από μας πρέπει να βοηθάει την κατάσταση από το μετερίζι του όσο μπορεί...

EleniK

Παναγιώτη πίστεψέ με αυτό δεν ισχύει για όλους τους καθηγητές φροντιστηρίων.

 ::)

Προσωπικά επειδή διδάσκω σε φροντιστήριο και έχω πολλά παιδιά από κοινού με έναν καθηγητή σχολείου που είναι πολύ καλός, αποφασίσαμε να δημιουργήσουμε κάποιες ασκήσεις μαζί, με σκοπό να βοηθηθούν τα παιδιά περισσότερο. Ένα φυλλάδιο με κάποιες καλές δηλαδή συνδυαστικές ασκησούλες. Τίποτα το φοβερό, αλλά μου άρεσε η συνεργασία και το γεγονός ότι προσπελάστηκε το χάσμα μεταξύ καθηγητών σχολείου και φροντιστηρίου!

Μπορεί να το δοκιμάσουν και άλλοι που ξέρετε

 ;)
Ελένη Κοκκίνου
Καθηγήτρια Πληροφορικής, ΠΕ19

Πετρος

Δε μπορώ να εντοπίσω προσωπικά σε τι διαφέρουν οι καθηγητές φροντιστηρίων από τους καθηγητές σχολείων...  Έχω παρατηρήσει ωστόσο ένα κοινό τους χαρακτηριστικό: οι μεν να κατηγορούν τους δε και αντιστρόφως!
Το μοναδικό που προσπαθούν να κάνουν αμφότεροι είναι η δουλειά τους. Διδάσκω σε φροντιστήριο και προσωπικά φροντίζω να ξεχωρίζω τις έννοιες. Ο αλγόριθμος σαν έννοια και η γλώσσα προγραμματισμού σαν μέθοδος υλοποίησής αλγορίθμων στον Η/Υ,  θεωρώ ότι έπρεπε να είναι δυο διαφορετικά μαθήματα διδασκόμενα σε διαφορετικές χρονιές και να εξετάζεται στις πανελλήνιες μόνο το ένα από τα δύο. Κατά τη γνώμη μου η σαφήνεια που χαρακτηρίζει μια  γλώσσα προγραμματισμού δε θα επέτρεπε παρεξηγήσεις και διττές ερμηνείες. Εναλλακτικά η ύπαρξη μιας ψευδογλώσσας για αναπαράσταση αλγορίθμων αλλά και μιας πραγματικής γλώσσας προγραμματισμού η οποία δε θα είχε τέτοια παραπλανητική ομοιότητα με την ψευδογλώσσα κατά τη γνώμη μου θα έδινε τέλος στη σύγχυση.  

Ελένη η κατάσταση που επικρατεί ανάμεσα στους ίδιους καθηγητές γι αυτό το μάθημα είναι από μόνη της στοιχείο ανησυχητικό και σίγουρα ενδεικτικό της προχειρότητας του σχεδιασμού του μαθήματος και της αναγκαιότητας αλλαγών του σχολικού βιβλίου και του τρόπου διδασκαλίας γενικότερα.  Προφανώς δεν οφείλεται στα διαφορα λαθεμένα βοηθήματα που κυκλοφορούν. Απλώς αυτά επιδείνωσαν την κατάσταση.  

dimosthenis77

"Για τη συγκεκριμένη σύγχυση Δημοσθένη, δε φταίει το διδακτικό πακέτο
αλλά οι διδάσκοντες"
Κύριε Τσιωτάκη δεν γνωρίζω αν υπάρχει κάποιο ειρωνικό σχόλιο στην απάντησή σας, ελπίζω πως όχι. Παρά τα σχόλια των αυθεντιών αυτού του site συνεχίζω να πιστεύω ότι πολλόι θα  γεράσουν ακούγοντας το ερώτημα "Γράψε ή εκτύπωσε να βάλω δάσκαλε;". Χιλιάδες τόνοι φαιάς νεανικής ουσίας θα καταναλωθούν στο βωμό αυτού του ψευτοδιλήμματος. Και για αυτό  φταίνε καθόλου οι διδάσκοντες, αλλά η άποψη των συγγραφέων του σχολικού βιβλίου ότι με τη χρήση  ψευδογλώσσας και με την "ελευθερία" που αυτή προσφέρει "βοηθάμε" τους μαθητές να εισαχθούν στον αλγοριθμικό τρόπο σκέψης! Οι ίδιοι μαθητές που ταυτόχρονα αντιμετωπίζουν πολύ δυσκολότερα νοητικά προβλήματα σε Μαθηματικά και Φυσική κατεύθυνσης!
ΥΓ Πόσοι από σας συνάδελφοι βοηθηθήκατε από την ψευδογλώσσα στο πανεπιστήμιο; Και πόσοι από σας θυμάστε αν έστω τη διδαχθήκατε; Γιατί εγώ θυμάμαι ότι (τελείως άσχετος το 95) δεν αντιμετώπισα κάποιο πρόβλημα να εισαχθώ στον προγραμματισμό με την Pascal; (τώρα στα πανεπιστήμια ξεκινάνε 1ο έτος με Java, η Ελλάδα είναι τελευταία των τελευταίων στην Πληροφορική, ενώ εμείς παίζουμε με την κολοκυθιά με το γράψε-εκτύπωσε-εμφάνισε-κλπ)

P.Tsiotakis

Όχι κε dimosthenis77, δεν υπάρχει ειρωνικό σχόλιο αλλά ευθεία βολή. Το "αυθεντίες του site" το αντιπαρέρχομαι γιατί προφανώς δεν έχεις διαβάσει και πολλά θέματα του παρόντος forum, αφού σε διαφορετική περίπτωση δεν θα το έγραφες αυτό

Εγώ έκανα προπτυχιακά 2 εξάμηνα ψευδογλώσσα και θεωρώ οτι πλησιάζω να γίνω αυθεντία.
Μάλιστα έχω προτείνει στο υπουργείο να αντικατασταθεί το βιβλίο της ΑΕΠΠ με εγχειρίδιο της java. Βέβαια, εγώ τότε θα πάω σε γυμνάσιο για να μπορώ να ανταπεξέλθω στη διδασκαλία της ψευδογλώσσας

Όσον αφορά για τα ειρωνικά σχόλια και τις αυθεντίες (με και χωρίς εισαγωγικά), θα ανοίξω άλλο θέμα να τα συζητήσουμε.


andreas_pi

Συνάδελφοι, καλημέρα.
1) Το βιβλίο (εκτός κάποιων καθαρά τυπογραφικών λαθών) είναι πολύ ωραίο. Το δε τετράδιο ακόμη καλύτερο με ωραίες και ποιοτικές ασκήσεις (βλέπε 1 , 2, 3 αστεράκια).
2) Η δομή του αλγορίθμου σε ψευδογλώσσα (Κεφ. 2) και σε ΓΛΩΣΣΑ (Κεφ. 7) είναι ΞΕΚΑΘΑΡΗ !!!  
Άρα, ποιος ο λόγος για αυτοσχεδιασμούς ;;;
Σημείο αναφοράς ΕΙΝΑΙ τα σχολικά εγχειρίδια και  ΟΧΙ τα φροντιστήρια ή η κάθε έκδοση του ελεύθερου  εμπορίου.
Χωρίς αυτό να σημαίνει ότι στο εμπόριο δεν υπάρχουν αξιόλογες εκδόσεις. Πρέπει όμως να ψάξεις προσεκτικά.
3) Προσωπικά , αν θέλετε τη θέση μου, προτείνω ΓΛΩΣΣΑ ( δεν πειράζει μικρά ή κεφαλαία τα γράμματα ) με δηλώσεις ΣΤΑΘΕΡΩΝ και ΜΕΤΑΒΛΗΤΩΝ. Ας μη ξεχνάμε και το Κεφ. 10  'ΥΠΟΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ' στο οποίο όλες οι αναφορές γίνονται  σε ΓΛΩΣΣΑ.

Ανδρέας

gkark

Οπως αναφέρει και ο andreas_pi  η δομή του αλγορίθμου σε ψευδογλώσσα και σε ΓΛΩΣΣΑ είναι ξεκάθαρη και δεν πρέπει να μπερδευόμαστε. Το μπέρδεμα δημιουργήται γιατί κάποιοι συνάδερφοι  χρησιμοποιούν σαν οδηγό για το μάθημα όχι το διδακτικό πακέτο αλλά βοηθήματα του εμπορίου. Οπως ειπε και ο andreas_pi υπάρχουν και αξιολογα βοηθήματα.