Σχολιασμός θεμάτων(ημερήσια) 2017

Ξεκίνησε από sstauross, 12 Ιουν 2017, 11:51:06 ΠΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

ilias_s

Παράθεση από: petrosp13 στις 15 Ιουν 2017, 12:15:45 ΠΜ
Δυστυχώς δεν υπάρχουν καν διαμαρτυρίες γι'αυτό το θέμα
Χάσαμε την αποκλειστικότητα στις σχολές Πληροφορικής και δεν κουνήθηκε φύλλο
Και όπως λες κι εσύ Γιάννη, έχουμε 13446486 ενώσεις και καμία δεν έβγαλε καν μια ανακοίνωση σχολιασμού των θεμάτων

Βασικά την "αποκλειστικότητα" δεν την είχαμε από τη μέρα που μπήκε το νέο σύστημα.

Από τη στιγμή που οι Ηλ/γοι Μηχανικοί-Μηχανικοί Η/Υ ήταν αποκλειστικά στην ΟΠ Θετικών, και όλα τα ΤΕΙ ήταν και στις δύο, ήταν θέμα χρόνου να και τα ΑΕΙ Πληροφορικής και να μπουν και αυτά στην ΟΠ Θετικών. To αντίστροφο δε νομίζω πως πρόκειται να γίνει ποτέ!!!

Σκέψου πως αρκετά τμήματα Πληροφορικής ανήκουν σε σχολές Θετικών Επιστημών των Παν/μίων με εξαίρεση τα τμ. Εφαρμοσμένης Πληροφορικής που βρίσκονται σε Οικονομικά Πανεπιστήμια, λόγου χάρη το ΠΑ.ΜΑΚ.

Τέλος πάντων, άκρη σε αυτό το ζήτημα δεν ήταν δύσκολο να βρεθεί αλλά αφού δεν βρέθηκε μέχρι σήμερα μην περιμένετε να γίνει... στην Ελλάδα ζούμε!

petrosp13

Αν αυτό δεν είναι εφικτό, δηλαδή να έχουμε αποκλειστικότητα στα τμήματα Πληροφορικής, θα ήταν εξίσου λογικό να ζητηθεί να ενταχθούν στο πεδίο μας τμήματα Μαθηματικών-Στατιστικής
Πρώτο μάθημα βαρύτητας είναι, είναι ντροπή να μην μπορούν να τα δηλώσουν
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

pvs

Παράθεση από: Γιάννης Αναγνωστάκης στις 15 Ιουν 2017, 12:09:38 ΠΜ
Το θέμα είναι τι θέματα βάζει κάθε χρονιά η χ επιτροπή, ή ποια πεδία ανοίγει κάθε ομάδα?

Δηλαδή τι θέλουμε, να έχουμε γελοία θέματα και να απαξιωθούμε?

Εγώ χαίρομαι που τα θέματα ανέβηκαν επίπεδο.. Στη τελική, μαθητές που απλά κατέληγαν σε μας, για να μην πάνε πουθενά αλλού (δηλαδή χωρίς στόχο) ίσως να μην έχει νόημα να δίνουν καν εξετάσεις
Συνάδελφε είμαστε απαξιωμένοι και αυτό το έχουμε καταφέρει μόνοι μας, δεν νομίζω ότι με τα φετινά θέματα ανεβήκαμε σε εκτίμηση. Το αντίθετο. Σε ότι αφορά τα παιδιά που μας επιλέγουν, αυτά έχουμε αυτά πρέπει να προστατεύσουμε, εσύ πιστεύεις ότι η θετική δεν έχει αντίστοιχα παιδιά? Μεγάλο ποσοστό της θετικής είναι παιδιά χαμηλού επιπέδου. Απλά, τους κάνουν πλύση εγκεφάλου οι φυσικοί και επιλέγουν τη θετική. Επίσης, από τη στιγμή που οι φυσικοί και οι χημικοί βάζουν θέματα γελοία για να προμοτάρονται τότε πρέπει να παίξεις και εσύ με τους ίδιους όρους. Αναβάθμιση της πληροφορικής δεν γίνεται βάζοντας δύσκολα θέματα. 

Γιάννης Αναγνωστάκης

Παράθεση από: pvs στις 15 Ιουν 2017, 08:57:33 ΜΜ
Συνάδελφε είμαστε απαξιωμένοι και αυτό το έχουμε καταφέρει μόνοι μας, δεν νομίζω ότι με τα φετινά θέματα ανεβήκαμε σε εκτίμηση. Το αντίθετο. Σε ότι αφορά τα παιδιά που μας επιλέγουν, αυτά έχουμε αυτά πρέπει να προστατεύσουμε, εσύ πιστεύεις ότι η θετική δεν έχει αντίστοιχα παιδιά? Μεγάλο ποσοστό της θετικής είναι παιδιά χαμηλού επιπέδου. Απλά, τους κάνουν πλύση εγκεφάλου οι φυσικοί και επιλέγουν τη θετική. Επίσης, από τη στιγμή που οι φυσικοί και οι χημικοί βάζουν θέματα γελοία για να προμοτάρονται τότε πρέπει να παίξεις και εσύ με τους ίδιους όρους. Αναβάθμιση της πληροφορικής δεν γίνεται βάζοντας δύσκολα θέματα.

1. Προσωπικά δεν νοιώθω ότι έχουμε απαξιωθεί μόνοι μας, για άλλο λόγο έχει γίνει ότι έχει γίνει μέχρι τώρα

2. Τα θέματα πρέπει να είναι κλιμακούμενης δυσκολίας. Το διαγώνισμα που δόθηκε προχθές θεωρώ ότι είχε 40 πολύ εύκολα μόρια, (ίσως και παραπάνω, ) 40, μέτριας δυσκολίας και 20 λίγο πιο δύσκολα. Αλλά δεν ήταν κάτι τραγικό. Να δεις που το ποσοστό κάτω από τη βάση φέτος θα είναι μικρότερο.

3. Μαθήματα στα οποία τα θέματα είναι υπερβολικά δύσκολα ή πολύ εύκολα, αδικούν τους μαθητές. Αν το οποιοδήποτε μάθημα έχει εύκολα θέματα, απαξιώνεται, γιατί δεν έχει αξία να γράψεις υψηλό βαθμό (αφού γράφουν όλοι καλά....οπότε είναι εύκολο)

4. Δεν θα υποστηρίξω ποτέ τη λογική να βάζουμε εύκολα θέματα για να προσελκύουμε τους μαθητές. Ούτε πολύ δύσκολα, με κλιμακούμενη δυσκολία για να ξεχωρίζει ο μέτριος, ο καλός, ο πολύ καλός και ο άριστος. Αυτό είναι το δίκαιο για τους μαθητές

Υ.Γ: Δεν νομίζω ότι η Χημεία είχε γελοία θέματα φέτος...




Καρκαμάνης Γεώργιος

Υπάρχουν γενικά δυο απόψεις γύρω από το επίπεδο των θεμάτων του μαθήματος ΑΕΠΠ:

Η μία,  είναι αυτή που επιθυμεί θέματα αρκετά δύσκολα γ και η άλλη , είναι αυτή η οποία επιθυμεί θέματα βατά και εύκολα για να μπορούν να ανταποκριθουν οι μαθητές. Τα κλιμακούμενης δυσκολίας θέματα μπορεί να εφαρμοστούν σε οποιαδήποτε από τις δύο απόψεις.
Η κάθε μια άποψη έχει τα θετικά της αλλά και τα αρνητικά.Το τι είναι καλό για το μάθημα, είναι δύσκολο να απαντηθεί καθώς η απάντηση  είναι συνάρτηση πολλών παραγόντων .

Η εμπειρία δείχνει ότι ένας μέτριος μαθητής που δεν τον ενδιαφέρει σε ποια σχολή θα περάσει, αλλά τον ενδιαφέρει να περάσει κάπου,  θα προσπαθήσει να βρει τον πιο εύκολο δρόμο πρόσβασης.

Παρουσιάζω να περσινά ποσοστά των βαθμολογιών των πανελλαδικών εξετάσεων, σε τρία βασικά μαθήματα των δύο ομάδων προσανατολισμού για να εξάγει ο καθένας τα συμπερασματά του:

Χημεία: 25% κάτω από 10,    44% πάνω από 17
Φυσική: 30% κάτω από 10,    35% πάνω από 17
ΑΕΠΠ: 39% κάτω από 10,      21% πάνω από 17

meteo_xampos

Καλησπέρα σας παιδιά... Πιστεύω ότι θα ναι λιγότερα τα κοπέλια κάτω από τη βάση, περισσότερα στη κλίμακα 10-14, και αρκετά λιγότερα στη κλίμακα 18-20!!! Στα φετινά θέματα Γ και Δ ήθελε ο μαθητής πολύ καλή κατανόηση!!! Μη λέτε ότι δεν ήταν κάτι το ιδιαίτερο... Επίσης, φέτος στην πόλη μου φέτος στα 2 Λύκεια τα παιδάκια της κατεύθυνσής μας ήταν 22 και 23... Φέτος περίπου 30 κοπέλια στο κάθε ένα Λύκειο θα είναι κατεύθυνσή μας... Βλέπω μια μικρή στροφή προς τη κατεύθυνσή μας!!! τα παιδιά βγάζουν σπυράκια με τη Χημεία ιδιαίτερα και έπειτα με τη Φυσική... Που να μας βάλουν και τις σχολές που πρέπει στη κατεύθυνσή μας... Το μάθημά μας είναι αρκετά πιο ανάλαφρο και διασκεδαστικό για τα μικρά μας τα παιδιά!!! Καθήκον μας να το υποστηρίξουμε και να το ενισχύσουμε με την αγάπη μας σε αυτό το μάθημα!!!

pvs

Παράθεση από: Γιάννης Αναγνωστάκης στις 15 Ιουν 2017, 11:37:18 ΜΜ
1. Προσωπικά δεν νοιώθω ότι έχουμε απαξιωθεί μόνοι μας, για άλλο λόγο έχει γίνει ότι έχει γίνει μέχρι τώρα

2. Τα θέματα πρέπει να είναι κλιμακούμενης δυσκολίας. Το διαγώνισμα που δόθηκε προχθές θεωρώ ότι είχε 40 πολύ εύκολα μόρια, (ίσως και παραπάνω, ) 40, μέτριας δυσκολίας και 20 λίγο πιο δύσκολα. Αλλά δεν ήταν κάτι τραγικό. Να δεις που το ποσοστό κάτω από τη βάση φέτος θα είναι μικρότερο.

3. Μαθήματα στα οποία τα θέματα είναι υπερβολικά δύσκολα ή πολύ εύκολα, αδικούν τους μαθητές. Αν το οποιοδήποτε μάθημα έχει εύκολα θέματα, απαξιώνεται, γιατί δεν έχει αξία να γράψεις υψηλό βαθμό (αφού γράφουν όλοι καλά....οπότε είναι εύκολο)

4. Δεν θα υποστηρίξω ποτέ τη λογική να βάζουμε εύκολα θέματα για να προσελκύουμε τους μαθητές. Ούτε πολύ δύσκολα, με κλιμακούμενη δυσκολία για να ξεχωρίζει ο μέτριος, ο καλός, ο πολύ καλός και ο άριστος. Αυτό είναι το δίκαιο για τους μαθητές

Υ.Γ: Δεν νομίζω ότι η Χημεία είχε γελοία θέματα φέτος...
Σε ότι αφορά την απαξίωση για να μην παρεξηγηθώ αναφέρομαι ξεκάθαρα στα συνδικαλιστικά όργανα που έχουν δεχτεί διατάξεις που απαξιώνουν τον κλάδο μας και τα μαθήματα. Επίσης, θεωρώ απαράδεκτο την ημέρα των εξετάσεων της ΑΕΠΠ να μη βγαίνει η ΠΕΚΑΠ ή ένας άλλος σύλλογος (τόσους έχουμε) για να σχολιάσει τα θέματα. Πχ με ρωτούσαν ο σύλλογος σας τι αναφέρει για το επίπεδο των θεμάτων. Τι απαντάς εκεί συνάδελφε? Αν αυτό δεν είναι απαξιώση τότε τι είναι?

VAIOS

Για αυτούς που βαθμολογούν - που κυμαίνονται οι βαθμολογίες στα γραπτά που βαθμολόγησαν στο περίπου;

pgrontas

Φέτος η βαθμολόγηση πηγαίνει πάρα πολύ γρήγορα. Με κάθε επιφύλαξη λοιπόν λόγω μικρού δείγματος και στο περίπου:
0-20: 15%
21-40:10%
41-60:15%
61-80:35%
81-100:25%

Κάποια χαρακτηριστικά που σημείωσα:
1. Το Α3 στη συντριπτική πλειοψηφία σωστό, όπως και με τα α,β,ε από το Β1.
2. Μου έκανε εντύπωση το πόσο συχνά συνάντησα στο Α4 το Οσο ι>=5 και ι<=20 χωρίς αρχική τιμή στο ι.
3. Στο Β2 λίγοι τελικά έλεγξαν για θετικό
4. Στο Γ, μια ενδιαφέρουσα παρανόηση που είδα δυο τρεις φορές: οι μαθητές διαβάζουν τα 4 στοιχεία σε έναν αριθμό και μετά τον σπάνε στα ψηφία για να βρουν σχολεία και σετ.
5. Πολύ άσχημα κατανεμημένες οι μονάδες του Δ, μας αναγκάζει να παίζουμε με μισά στα διάφορα λάθη των υποπρογραμμάτων.

Programs must be written for people to read, and only incidentally for machines to execute - Harold Abelson

Sergio

Παράθεση από: pgrontas στις 17 Ιουν 2017, 07:44:20 ΜΜ
Φέτος η βαθμολόγηση πηγαίνει πάρα πολύ γρήγορα. Με κάθε επιφύλαξη λοιπόν λόγω μικρού δείγματος και στο περίπου:
0-20: 15%
21-40:10%
41-60:15%
61-80:35%
81-100:25%

Κάποια χαρακτηριστικά που σημείωσα:
1. Το Α3 στη συντριπτική πλειοψηφία σωστό, όπως και με τα α,β,ε από το Β1.
2. Μου έκανε εντύπωση το πόσο συχνά συνάντησα στο Α4 το Οσο ι>=5 και ι<=20 χωρίς αρχική τιμή στο ι.
3. Στο Β2 λίγοι τελικά έλεγξαν για θετικό
4. Στο Γ, μια ενδιαφέρουσα παρανόηση που είδα δυο τρεις φορές: οι μαθητές διαβάζουν τα 4 στοιχεία σε έναν αριθμό και μετά τον σπάνε στα ψηφία για να βρουν σχολεία και σετ.
5. Πολύ άσχημα κατανεμημένες οι μονάδες του Δ, μας αναγκάζει να παίζουμε με μισά στα διάφορα λάθη των υποπρογραμμάτων.



Σε ΠΟΣΑ γραπτά;;

ΠΟΣΑ 100άρια βρήκες;
Απ τη μια η θητεία μου σε σχολικές αίθουσες: να φλυαρώ - να ελπίζω πως κατι κατάλαβαν - να εξερευνώ - να μαθαίνω. Απ την άλλη, σχεδόν συνομήλικη, η Διδακτική της Πληροφορικής: ερευνά διαδικασίες μάθησης - φλερτάρει με την Ψυχολογία - με καλεί να αφήσω το βλέμμα του Πληροφορικού και να δω με τα μάτια του δασκάλου. Τέκνα των 2, οι απόψεις μου.. (προσαρμοσμένο από τον πρόλογο του βιβλίου "Το μακρόν Φυσική προ του βραχέως διδάσκω" του Ανδρέα Κασσέτα)

pgrontas

Παράθεση από: Sergio στις 17 Ιουν 2017, 09:46:05 ΜΜ
Σε ΠΟΣΑ γραπτά;;

ΠΟΣΑ 100άρια βρήκες;
125 γραπτά - 0 κατοσταρια (το μεγαλύτερο ήταν 97)
Programs must be written for people to read, and only incidentally for machines to execute - Harold Abelson

petrosp13

Αν μπορείς να τα δώσεις σε κλίμακα
0-25
25-50
50-75
75-90
90+
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

Νίκος Αδαμόπουλος

Παράθεση από: pvs στις 16 Ιουν 2017, 11:06:47 ΠΜ
Πχ με ρωτούσαν ο σύλλογος σας τι αναφέρει για το επίπεδο των θεμάτων. Τι απαντάς εκεί συνάδελφε? Αν αυτό δεν είναι απαξιώση τότε τι είναι?

Να προσθέσω κι εγώ μερικές ερωτήσεις μήπως υπάρχει κανείς να δώσει απάντηση:
- Ποιο είναι το site του συλλόγου μας;
- Μπορώ να πληκτρολογήσω εκεί κάπου το όνομά μου και να μου βγάλει τι χρωστάω από συνδρομές;
- Μπορώ με κάποιον τρόπο, ηλεκτρονικά κατά προτίμηση, να εξοφλήσω τις συνδρομές μου;

Laertis

Προσυπογράφω το Post του Παναγιώτη με εντυπωσιακές ομοιότητες για το Α4. Επιπλέον, στο Α4β στη μετατροπή σε Αρχή_επανάληψης ... Μέχρις_ότου, αρκετοί κάνουν έλεγχο : Αν ι <=20 τότε ...

Εγώ θα δώσω τα δικά μου προσωρινά στατιστικά σε άλλη κλίμακα, τονίζοντας ότι δε μπορούν να αποτελέσουν αντιπροσωπευτικό δείγμα γιατί, όπως ήδη γνωρίζουν οι περισσότεροι, πέρα απο το μικρό πλήθος, σημαντικό ρόλο παίζει και η γεωγραφική κατανομή των γραπτών.
Μέχρι στιγμής έχω :

0-4,9:      11,1%
5-9,9:      31,5%
10-14,9:  31,5%
15 -18:    16.7%
18,1-20:  9,3%

Φαίνεται ότι μάλλον πάμε για μικρότερο αριθμό γραπτών κάτω απο τη βάση σε σχέση με τις άλλες χρονιές, μικρότερο αριθμό άριστων γραπτών και μεγαλύτερες συγκεντρώσεις ενδιάμεσα με το μεγαλύτερο πλήθος στην περιοχή 10-16.
Καλή συνέχεια και καλή δύναμη σε όλους.
Νικολακάκης Γιώργος
Μηχανικός Η/Υ Συστημάτων
Καθηγητής Πληροφορικής
http://users.sch.gr/gnikola

methenitis