Σχολιασμός θεμάτων(ημερήσια) 2017

Ξεκίνησε από sstauross, 12 Ιουν 2017, 11:51:06 ΠΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

sstauross

Καλημέρα συνάδελφοι,
πως τα είδατε τα φετινά θέματα;

Προσωπικα τα θεωρώ καλά θέματα χωρίς ιδιαίτερες δυσκολίες στα Α και Β θέματα με δυνατό 3ο θέμα και μετριας δυσκολίας το 4ο θέμα.
2 ερωτηματικά έχω:

Στο 2ο πολ/πλής επιλογής:
Η χρήση του διερμηνευτή για τη μετάφραση ενός προγράμματος εχει ώς αποτέλεσμα την ταχύτερη εκτέλεση του;
ειναι Σ ή Λ για εσάς; νομίζω οτι εξαρτάται τι λέτε;

και όσον αφορά το Β2 θέμα, αν πείς οτι εχει συντακτικό λάθος στη χρήση μικρών(πεζών) γραμματων για τη συνταξη του Προγράμματος θα θεωρηθεί λάθος;


gthal

Παράθεση από: sstauross στις 12 Ιουν 2017, 11:51:06 ΠΜ
και όσον αφορά το Β2 θέμα, αν πείς οτι εχει συντακτικό λάθος στη χρήση μικρών(πεζών) γραμματων για τη συνταξη του Προγράμματος θα θεωρηθεί λάθος;
η χρήση πεζών έχει ξεκαθαριστεί πλέον νομίζω ότι δεν είναι λάθος
Φιλικά,
Γιώργος Θαλασσινός

koskoutsak

Παράθεση από: sstauross στις 12 Ιουν 2017, 11:51:06 ΠΜ
Καλημέρα συνάδελφοι,
Στο 2ο πολ/πλής επιλογής:
Η χρήση του διερμηνευτή για τη μετάφραση ενός προγράμματος εχει ώς αποτέλεσμα την ταχύτερη εκτέλεση του;
ειναι Σ ή Λ για εσάς; νομίζω οτι εξαρτάται τι λέτε;

Λάθος σχολ. βιβλίο σε 122
Από την άλλη μεριά η χρήση διερμηνευτή έχει το πλεονέκτη-
μα της άμεσης εκτέλεσης και συνεπώς και της άμεσης διόρθωσης. Όμως η
εκτέλεση του προγράμματος καθίσταται πιο αργή, σημαντικά μερικές φο-
ρές, από εκείνη του ισοδύναμου εκτελέσιμου προγράμματος που παράγει
ο μεταγλωττιστής.

koskoutsak

Μία γενικότερη παρατήρηση είναι πως έχει ανέβει το επίπεδο του μαθήματος με αποτέλεσμα θέματα σαν τα φετινά να τα θεωρούμε βατά ενώ πριν από μερικά χρόνια (πριν το 2010) να φαινότανε άλυτα.

lsourtzo

#4
Καλημέρα ... ανεβάζω τις λύσεις μου ... ριχτέ μία ματιά μήπως και μου έχει ξεφύγει τίποτα ...

dimvavas

Καλησπέρα, μόλις έγραψα, νομίζω τα θέματα είχαν μία καλή δυσκολία και το Γ' Θέμα δυσκόλεψε αρκετούς καλούς (και όχι μέτριους) μαθητές, ωστόσο ήταν αρκετά ενδιαφέρουσες οι ασκήσεις.

Στο Β1, στο κενό {3} έβαλα i mod 3, αντί για i mod 12 που βλέπω ότι λένε οι λύσεις.
Το έτρεξα στον Διερμηνευτή και μου τα έβγαλε σωστά τα αποτελέσματα, υπάρχει περίπτωση να μου το κόψει κάποιος επειδή δε συνάδει με τις λύσεις;

Επίσης, στο Β2, δεν έβαλα τη διόρθωση που κάνει το P από ακέραιο σε πραγματικό. Το σκέφτηκα αλλά δεν το έβαλα επειδή προφανώς για να μπει μέσα στην δομή επιλογής, το X πρέπει να είναι πολλαπλάσιο του 3 και του 5. Και, προφανώς, για να ισχυεί αυτό πρέπει να είναι ακέραιος αριθμός (το Χ). Επομένως, το P δε θα πολλαπλασιαστεί ποτέ με δεκαδικό παρά μόνο με πραγματικό-ακέραιο (πχ 5.0). Άρα ποτέ δεν θα υπάρξει θέμα. Οπότε το ζήτημα είναι αν: P=3 (ακέραιος) και X=5.0 (πραγματική μεταβλητή αλλά ακέραιος αριθμός), τότε το P*X μας δίνει 15 (οπότε παραμένει ακέραια η P) ή μας δίνει 15.0 (επομένως πρέπει να γίνει πραγματική η P); Το χάνω εγώ κάπου; Ελπίζω να έγινα κατανοητός.

Τώρα να σχολιάσω και το τελευταίο Σ-Λ που το βρήκα παγίδα και κακώς το βάλανε. Προσωπικά το έβαλα Λάθος, επειδή θυμόμουν ότι: "Στην πράξη όμως, η απόλυτη ανεξαρτησία είναι δύσκολο να γίνει." (βιβλίο). Έπεσα στην παγίδα.

dimvavas

Παράθεση από: lsourtzo στις 12 Ιουν 2017, 12:19:03 ΜΜ
Καλημέρα ... ανεβάζω τις λύσεις μου ... ριχτέ μία ματιά μήπως και μου έχει ξεφύγει τίποτα ...
εκτός από το αντιμετάθεσή του Ονόματος που το διόρθωσα ...

Καλησπέρα σας, νομίζω το 2ο Σ-Λ είναι λάθος, και όχι σωστό.

jimmy

Γενικά πιο δυνατά θέματα σε σχέση με 2016 και 2015. Τα Α+Β θεωρώ ότι ήταν βατά και αυτό αντισταθμίζει βαθμολογικά τις δυσκολίες στο Γ + Δ οι οποίες ήταν λίγο "ψαρωτικές", (ειδικά με το Δ φαντάζομαι το μαθητή που το είδε και είπε "Πωωω 3 υποπρογράμματα..."), χωρίς όμως να είναι κάτι τρομερό. Νομίζω υπήρξαν χρονιές , όπως το 2013 και 2014, που υπήρχαν αρκετές και ουσιαστικές δυσκολίες σε όλα τα θέματα και όχι μόνο στις ασκήσες.

MRX

Παράθεση από: dimvavas στις 12 Ιουν 2017, 01:00:31 ΜΜ
Καλησπέρα, μόλις έγραψα, νομίζω τα θέματα είχαν μία καλή δυσκολία και το Γ' Θέμα δυσκόλεψε αρκετούς καλούς (και όχι μέτριους) μαθητές, ωστόσο ήταν αρκετά ενδιαφέρουσες οι ασκήσεις.

Στο Β1, στο κενό {3} έβαλα i mod 3, αντί για i mod 12 που βλέπω ότι λένε οι λύσεις.
Το έτρεξα στον Διερμηνευτή και μου τα έβγαλε σωστά τα αποτελέσματα, υπάρχει περίπτωση να μου το κόψει κάποιος επειδή δε συνάδει με τις λύσεις;



Δε νομίζω να στο κόψει κάνεις από τη στιγμή που είναι σωστό και σίγουρα θα το δεις σε κάποιες απαντήσεις ως εναλλακτική λύση . Έδινα και εγώ σήμερα και έκανα τη χαζομάρα στο β2 αντί να κάνω έλεγχο εγκυροτητασ μέχρι να δοθεί χ>0 , έβαλα δομή επιλογησ..σκεφτηκα ότι όσοι είναι θετικοί πρέπει να πολλαπλασιαζονται με το p αλλά η εκφώνηση έλεγε να  ΔΙΑΒΆΖΕΙ θετικουσ αριθμουσ ... αλλά λίγο το κακό .. Καλά αποτελεσματα!

akalest0s

Παράθεση από: dimvavas στις 12 Ιουν 2017, 01:00:31 ΜΜ
Τώρα να σχολιάσω και το τελευταίο Σ-Λ που το βρήκα παγίδα και κακώς το βάλανε. Προσωπικά το έβαλα Λάθος, επειδή θυμόμουν ότι: "Στην πράξη όμως, η απόλυτη ανεξαρτησία είναι δύσκολο να γίνει." (βιβλίο). Έπεσα στην παγίδα.
Εγώ συμφωνώ με αυτό που έγραψες. Μάλλον όμως αυτό που περιμένανε είναι να το θεωρήσεις σωστό.
Με αυστηρή διατύπωση, είναι όντως λάθος, κατά τη γνώμη μου. Αλλά...
"Abstraction is not the first stage, but the last stage, in a mathematical development." MK
"I don't want to write about a high level thing, unless I fully understand about a low level thing" DK

Λαμπράκης Μανώλης

Καλησπέρα σε όλους...να πω και εγώ τη γνώμη μου

1) τα α και β σχετικά εύκολα, για εμένα υπήρχαν ""όχι καλές διατυπώσεις" στα σ-λ και ίσως στο β2 ... εύκολα κάποιος μπορεί να μπερδευτεί..

2)το θέμα γ ήταν ίσως το πιο δύσκολο σαν σύνολο που έχει μπει....η δημιουργία του πίνακα ήθελε πολύ καλή αντίληψη ... και η εκφώνηση μπέδρευε ίσως ήταν λίγο "δυσνόητη" .. οι πιο δύσκολες χρονιές ήταν κατά την γνώμη μου 2013, 2014 και η φετινή..απλά φέτος κάποιοι μαθητές δεν κατάλαβαν καν τι έλεγε..

3) στο θέμα δ ήθελα να πω το εξής: μιλάμε για μαθητές...οι οποίοι έχουν γράψει χάλια μαθηματικά..και έχει προηγηθεί το γ που θέλει πάρα πολύ σκέψη και πάρα πολύ γράψιμο...και δεν έχει ψυχολογία...ε μόνο που βλέπουν 3 υποπρογράματα αγχώονται...αν τα δει κάποιος βήμα βήμα βγαίνουν, αλλά αν συνυπολογίσει κανείς και τα παραπανω, είναι δύσκολο θεωρώ...έχω την εντύπωση πως αν κάποιος είχε αρχισει από το δ ίσως αντί το γ ήταν καλύτερα

Παρατηρώ πως και στα μαθηματικά μέχρι υο 10 πχ έγραφε κάποιος αλλά παραπάνω με πολύ κόπο...κάπως έτσι και στο δικό μας

petrosp13

Παράθεση από: Λαμπράκης Μανώλης στις 12 Ιουν 2017, 02:23:22 ΜΜ
3) στο θέμα δ ήθελα να πω το εξής: μιλάμε για μαθητές...οι οποίοι έχουν γράψει χάλια μαθηματικά..και έχει προηγηθεί το γ που θέλει πάρα πολύ σκέψη και πάρα πολύ γράψιμο...και δεν έχει ψυχολογία...ε μόνο που βλέπουν 3 υποπρογράματα αγχώονται...αν τα δει κάποιος βήμα βήμα βγαίνουν, αλλά αν συνυπολογίσει κανείς και τα παραπανω, είναι δύσκολο θεωρώ...έχω την εντύπωση πως αν κάποιος είχε αρχισει από το δ ίσως αντί το γ ήταν καλύτερα

Συμφωνώ, αλλά μιλάμε (ίσως) για το πιο εύκολο α θέμα της τελευταίας 10ετίας και ένα αρκετά εύκολο θέμα β με ελάχιστο γράψιμο
Ένας προετοιμασμένος μαθητής θα μπορούσε να τα ολοκληρώσει και τα 2 σε 20 λεπτά
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

Λαμπράκης Μανώλης

Ναι όντως αρκετά εύκολα το α και σχετικά το β ....απλά μου φαίνεται αυτό που είπα στο τέλος...εύκολα χανόταν κανείς στο γ και μετά στο δ... τι να πω...μου λείπει μία κλιμάκωση ας το πούμε...εύκολα ο μέσος μαθητής έγραφε πολύ λίγες μονάδες σε γ και δ....τι να πω θα δείξει

Tzo

Καλησπέρα

Στο Β2 θεωρείτε πως έπρεπε να γίνει έλεγχος εγκυρότητας για το χ>0 εφόσον έλεγε να διαβάζονται θετικοί αριθμοί; Αρα δλδ έπρεπε κάποιος να βάλει ότι η γραμμή 8 έχει λογικό λάθος και να κάνει Μέχρις_ότου για να το διορθώσει;

Γιατί εγώ βλέποντας τη σημείωση (Σημείωση: Θεωρείστε ότι κατά την εκτέλεση του προγράμματος θα δοθεί τουλάχιστον ένας τέτοιος αριθμός) θεώρησα ότι με το "τέτοιος" είναι δεδομένο ότι θα είναι θετικός και δεν το έλεγξα.

gthal

Παράθεση από: Tzo στις 12 Ιουν 2017, 02:55:50 ΜΜ
Γιατί εγώ βλέποντας τη σημείωση (Σημείωση: Θεωρείστε ότι κατά την εκτέλεση του προγράμματος θα δοθεί τουλάχιστον ένας τέτοιος αριθμός) θεώρησα ότι με το "τέτοιος" είναι δεδομένο ότι θα είναι θετικός και δεν το έλεγξα.
Αλήθεια, αυτή η σημείωση πού εξυπηρετεί ;;;
Φιλικά,
Γιώργος Θαλασσινός

dimpapadop

To ένας "τέτοιος" αριθμός φαντάζομαι εννοεί ο θεματοδότης το ""θετικός και πολλαπλάσιος του 3 και του 5 συγχρόνως"", ώστε να υπάρξει τελικά κάποιο γινόμενο. (Ίσως θα μπορούσε και να μην υπήρχε σαν σημείωση, αλλά τότε δεν θα είχαμε γινόμενο και πιθανά φοβήθηκαν μην δεν διορθώσει ο μαθητής το λογικό λάθος της εντολής 6. με P<-1 αντί του 0???? τι να πώ τέλος πάντων δεν νομίζω να δημιουργεί πρόβλημα σαν σημείωση, αν και θα μπορούσε να μην υπήρχε.)

Τα θέματα Γ-Δ προσωπικά μου άρεσαν πολύ, και παρόλο που ήταν σχετικά απαιτητικά, μοίραζαν και μονάδες σε μέσους μαθητές.
Οι κάτω του μέσου όρου απο την άλλη παίρναν τις μονάδες τους από τα εύκολα Α και Β.
Και όλοι καλά και ευχαριστημένοι. (κατά την επιτροπή)

Προσωπικά πέρα από το εύκολο Α και Β, θεωρώ ότι τα Γ,Δ ήταν κλιμακούμενης δυσκολίας και πολύ όμορφες ασκήσεις, που καλύπταν μεγάλο εύρος της διδασκόμενης ύλης, δίνοντας στον καλό μαθητή την δυνατότητα να ξεχωρίσει από τον μέτριο.


ολγα

#16
.

dimvavas

Μια ερώτηση: έγραψα πρώτα τις συναρτήσεις-διαδικασία και μετά το πρόγραμμα. Υπάρχει περίπτωση να υπάρξει κάποιο θέμα με αυτό;

vpetrog

Στο θέμα 3ο 9 αγώνες δε θα γίνουν συνολικά, αντί για 10 που λέει η εκφώνηση;

tdrivas

Παράθεση από: dimvavas στις 12 Ιουν 2017, 04:47:01 ΜΜ
Μια ερώτηση: έγραψα πρώτα τις συναρτήσεις-διαδικασία και μετά το πρόγραμμα. Υπάρχει περίπτωση να υπάρξει κάποιο θέμα με αυτό;
Οχι, κανενα θεμα.
Επιτελους, θεματα ατην σωστη κατευθυνση. Μακρια απο συνηθισμενες μεθοδολογιες.
Ανεβαζω και εγω τις δικες μου λύσεις.
Thanassis Drivas
BSc in Computer Science
MSc in Space Science Applications and Technologies
https://github.com/tdrivas

pvs

Αφού λοιπόν πέρασε και η σημερινή δύσκολη ημέρα δυό τρία σχόλια επί των θεμάτων και όχι μόνο. Στο θέμα Γ η εικόνα που έχω πάρει είναι ότι έχει κάψει πάρα πολλούς. Το ξαναγράφω και επιμένω ότι ήταν από τα πιο δύκολα θέματα ever, χρονοβόρο και ήθελε πάρα πολλές γραμμές κώδικα. Βασικά τα Γ, Δ έπρεπε να ήταν ανάποδα.
Μία παρατήρηση καλοπροαίρετη, ναι μπορεί να ήταν "πιασάρικα" για εμάς αλλά μόνο για εμάς όχι για τα παιδιά που όσοι τα είδαμε μετά τα μαθηματικά τα λυπήθηκε η ψυχή μας. Τι να το κάνω αν το Α ήταν εύκολο όταν το Γ είναι παλούκι και το Δ ξεκινάει με τρία υποπρόγραμματα. Επίσης, ξεχνάμε το επίπεδο των μαθητών που μας επιλέγουν ως κατεύθυνση. 
Συνάδελφοι, κακά τα ψέμματα βρισκόμαστε σε μια κατάσταση που βαλόμαστε από παντού και μας παίζουν με σημαδεμένη τράπουλα (βλέπε φυσικούς οι οποίοι παίζουν με θέματα της πλάκας για να τραβήξουν κόσμο). Την ίδια ώρα εμείς μετά τη σφαγή στα μαθηματικά αντί να βοηθήσουμε τα παιδιά να πάρουν ψυχολογία τα πάμε στα τάρταρα ε τότε θα υποστούμε τις συνέπειες. Λυπάμαι που το λέω αλλά το σημερινό θα το πληρώσουμε ως κατεύθυνση. Εκτός και αν θεωρείτε φυσιολογικό πέρυσι και φέτος η Ελλάδα να έχει γεμίσει αριστούχους στο μάθημα της Φυσικής. Αυτά από εμένα. Καλά αποτελέσματα σε όλους. 

ΚΑΛΟΓΙΑΝΝΗΣ ΝΕΣΤΟΡΑΣ

Τα θέματα φέτος ήταν για πολύ καλά προετοιμασμένους μαθητές , όπου όλη τη χρονιά είχαν πάρει στα σοβαρά το συγκεκριμένο μάθημα
, επίσης κάπου στον τύπο σχολιάστηκε ότι τα θέματα ήταν βάση με τα περσινά (2016) , εγώ έχω να τονίσω ότι δεν είχαν καμία σχέση όσον αφορά το βαθμό δυσκολίας , φέτος (2017) ήταν πιο δύσκολα και οι μαθητές έπρεπε να είναι καλά  προετοιμασμένοι !!! Τώρα κάποιες ασάφειες και λεπτομέρειες , όπως πχ στο δ που έλεγε να αρχικοποιηθεί ο δισδιάστατος πίνακας , έκει έπρεπε να διευκρινίζει με τι τιμή να αρχικοποιείται ,
Επαναλαμβάνω τα θέματα ήταν για μαθητές που είχαν δουλέψει καλά όλη τη χρονιά και δεν έκαναν διάβασμα της τελευταίας στιγμής!!!! 

Sergio

Παράθεση από: gthal στις 12 Ιουν 2017, 02:58:42 ΜΜ
Αλήθεια, αυτή η σημείωση πού εξυπηρετεί ;;;

Πιθανά στο γεγονός πως αν δεν "..δοθεί τουλάχιστον ένας τέτοιος αριθμός.." (πολλαπλάσιος και του 3 και του 5 - συγχρόνως), η έξοδος του αλγόριθμου θα είναι λανθασμένη (P=1).
Απ τη μια η θητεία μου σε σχολικές αίθουσες: να φλυαρώ - να ελπίζω πως κατι κατάλαβαν - να εξερευνώ - να μαθαίνω. Απ την άλλη, σχεδόν συνομήλικη, η Διδακτική της Πληροφορικής: ερευνά διαδικασίες μάθησης - φλερτάρει με την Ψυχολογία - με καλεί να αφήσω το βλέμμα του Πληροφορικού και να δω με τα μάτια του δασκάλου. Τέκνα των 2, οι απόψεις μου.. (προσαρμοσμένο από τον πρόλογο του βιβλίου "Το μακρόν Φυσική προ του βραχέως διδάσκω" του Ανδρέα Κασσέτα)


Sergio

Παράθεση από: ΚΑΛΟΓΙΑΝΝΗΣ ΝΕΣΤΟΡΑΣ στις 12 Ιουν 2017, 08:36:28 ΜΜ
.. τα θέματα ήταν για μαθητές που είχαν δουλέψει καλά όλη τη χρονιά και δεν έκαναν διάβασμα της τελευταίας στιγμής!!!! 

Συμφωνώ απόλυτα.. ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΑ θέματα (κατά τη δική μου γνώμη).

Δεν είμαι όμως σίγουρος πως εξέφραζαν απόλυτα το, γνωστό πλέον σε όλους τους διδάσκοντες, επίπεδο των μαθητών της Ομάδας Προσανατολισμού Οικονομίας και Πληροφορικής (ή απλά .. Οικονομίας όπως έχει αρχίσει να επικρατεί :( )
Απ τη μια η θητεία μου σε σχολικές αίθουσες: να φλυαρώ - να ελπίζω πως κατι κατάλαβαν - να εξερευνώ - να μαθαίνω. Απ την άλλη, σχεδόν συνομήλικη, η Διδακτική της Πληροφορικής: ερευνά διαδικασίες μάθησης - φλερτάρει με την Ψυχολογία - με καλεί να αφήσω το βλέμμα του Πληροφορικού και να δω με τα μάτια του δασκάλου. Τέκνα των 2, οι απόψεις μου.. (προσαρμοσμένο από τον πρόλογο του βιβλίου "Το μακρόν Φυσική προ του βραχέως διδάσκω" του Ανδρέα Κασσέτα)

Sergio

Παράθεση από: vpetrog στις 12 Ιουν 2017, 06:51:22 ΜΜ
Στο θέμα 3ο 9 αγώνες δε θα γίνουν συνολικά, αντί για 10 που λέει η εκφώνηση;

Οχι, θα γίνουν 10 αγώνες:
1.   1 με 2
2.   1 με 3
3.   1 με 4
4.   1 με 5
5.   2 με 3
6.   2 με 4
7.   2 με 5
8.   3 με 4
9.   3 με 5
10. 4 με 5
Απ τη μια η θητεία μου σε σχολικές αίθουσες: να φλυαρώ - να ελπίζω πως κατι κατάλαβαν - να εξερευνώ - να μαθαίνω. Απ την άλλη, σχεδόν συνομήλικη, η Διδακτική της Πληροφορικής: ερευνά διαδικασίες μάθησης - φλερτάρει με την Ψυχολογία - με καλεί να αφήσω το βλέμμα του Πληροφορικού και να δω με τα μάτια του δασκάλου. Τέκνα των 2, οι απόψεις μου.. (προσαρμοσμένο από τον πρόλογο του βιβλίου "Το μακρόν Φυσική προ του βραχέως διδάσκω" του Ανδρέα Κασσέτα)

petrosp13

Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

Mariza

Καλησπέρα, θα ήθελα μια γνώμη σχετικά με τη βαθμολόγηση θεμάτων. Ένας άριστος μαθητής μου στο Θέμα Δ έλυσε σωστά όλα τα ερωτήματα μόνο που έγραψε πρώτα τα υποπρογράμματα (καθώς έτσι θεώρησε ότι τα ζητούσε η εκφώνηση...) και στη συνέχεια το κυρίως πρόγραμμα! Πόσο λέτε να του κόψουν από αυτό?  :-\  Ευχαριστώ πολύ!

evry

What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

Καρκαμάνης Γεώργιος

Νομίζω ότι το θέμα πρέπει να μεταφερθεί από τους διαχειριστές στο "Εξετάσεις 2016-2017" για να υπάρχει μία συνέχεια με τα υπόλοιπα.

lsourtzo

Παράθεση από: gthal στις 12 Ιουν 2017, 02:58:42 ΜΜ
Αλήθεια, αυτή η σημείωση πού εξυπηρετεί ;;;
Αν δεν δινόταν κανένας τότε θα έβγαζε αποτέλεσμα 1 στο τέλος ... που θεωρητικά είναι λάθος ... για αυτό μάλλον.

lsourtzo

Παράθεση από: evry στις 12 Ιουν 2017, 11:20:38 ΜΜ
Τίποτα
Γιατί να του κόψουν?

Γιατί έτσι του είπε κάποιος καθηγητής ότι θα γίνει ...

Πραγματικά δεν μπορώ να καταλάβω μερικές φορές την "λογική" μερικών.
Εγώ πάλι θα έλεγα ότι με βάση τα θέματα ποιο σωστό θα ήταν να κόψουν σε κάποιον που τα έκανε ανάποδα ... αν πρέπει ντε και καλά να πούμε κάτι έτσι απλά για να το πούμε ...

Μερικές φορές με ξεπερνάνε μερικά πράγματα .

gbougioukas

Παράθεση από: lsourtzo στις 13 Ιουν 2017, 09:10:28 ΠΜ
Αν δεν δινόταν κανένας τότε θα έβγαζε αποτέλεσμα 1 στο τέλος ... που θεωρητικά είναι λάθος ... για αυτό μάλλον.

Θεωρητικά είναι απολύτως σωστό. Το γινόμενο των στοιχείων του κενού συνόλου ορίζεται στα σύγχρονα (συνολοθεωρητικά) μαθηματικά ίσο με 1.

https://en.wikipedia.org/wiki/Empty_product

Γιώργος Μπουγιούκας
Computer Science (BSc), Bioinformatics & Neuroinformatics (MSc)
https://gbougioukas.wordpress.com/
https://apothesis.eap.gr/handle/repo/54953

ilias_s

Προσωπικά πιστεύω πως :

1) Το Θέμα Α ήταν εύκολο αλλά οι διατυπώσεις σε ορισμένες ερωτήσεις του Α1 δεν ήταν καλές και θα μπορούσε κάποιος να μπερδευτεί.
2) Το Θέμα Β ήταν εύκολο γενικά αλλά το Β2 ήθελε προσοχή και σε 1 με 2 σημεία απαιτούσε περισσότερο παρατηρητικότητα και λιγότερο γνώσεις.
3) Το Θέμα Γ το θεωρώ το πιο δύσκολο και ζόρισε και καλούς μαθητές καθώς :
    α) Το παράδειγμα δεδομένων εισόδου μπορούσε να δημιουργήσει σύγχυση.
    β) Η απαίτηση για πίνακα 2 διαστάσεων (Α[5,3]) δε διευκόλυνε τους μαθητές, απεναντίας μπορούσε να δημιουργήσει περισσότερα προβλήματα.
    γ) Ο αριθμός των αντιμεταθέσεων (συνολικά 7) ήταν τέτοιος που έπρεπε να χρησιμοποιήσει κάποιος επανάληψη για να μη χάσει χρόνο γράφοντας.
4) Το Θέμα Δ ήταν μέτριας δυσκολίας.

Θα περίμενα στο μέλλον να βελτιωθούν οι διατυπώσεις στα Σ/Λ, να αξιολογούμε λιγότερο την παρατηρητικότητα και περισσότερο τη γνώση.

Τέλος, για το Θέμα Γ, αν και είναι ωραίο σαν ιδέα, θα ήθελα λίγο πιο ξεκάθαρη εκφώνηση. Αυτό που δε μ' άρεσε ήταν που σε ανάγκαζε να κάνεις πίνακα 2Δ και έτσι έπρεπε να είσαι πολύ προσεκτικός με τους δείκτες και έπειτα οι αντιμεταθέσεις ήταν τόσες που, αν δεν έκανες όσες γίνονταν με επανάληψη, έτρωγες αρκετό χρόνο. Αυτό νομίζω πίεσε ιδιαίτερα τους μέτριους μαθητές αρκετοί από τους οποίους δεν θα σκέφτηκαν ή θα φοβήθηκαν τη λύση των αντιμεταθέσων μέσα σε ΓΙΑ και θα έχασαν χρόνο προσπαθώντας να γράψουν 7 αντιμεταθέσεις.

pgrontas

Παράθεση από: Sergio στις 12 Ιουν 2017, 09:21:02 ΜΜ
Οχι, θα γίνουν 10 αγώνες:
1.   1 με 2
2.   1 με 3
3.   1 με 4
4.   1 με 5
5.   2 με 3
6.   2 με 4
7.   2 με 5
8.   3 με 4
9.   3 με 5
10. 4 με 5
Θεωρείτε ότι αυτή η απαρίθμηση είναι εκτός των ορίων των μαθητών; Η άσκηση θα ήταν πολύ πιο ενδιαφέρουσα και θα εμπεριείχε το στοιχείο της ανάλυσης προβλήματος αν δεν είχε δοθεί ρητά ο αριθμός των αγώνων εφόσον άλλωστε διευκρινίζεται ότι "κάθε σχολείο παίζει μία φορά με όλα τα υπόλοιπα". Οι μαθητές έχουν δει κάτι τέτοιο σε ασκήσεις τριγωνικών πινάκων, αλλά και τα ίδια τα νούμερα είναι τέτοια ώστε να μπορούν να υπολογιστουν με το χέρι.
Programs must be written for people to read, and only incidentally for machines to execute - Harold Abelson

Sergio

Παράθεση από: pgrontas στις 13 Ιουν 2017, 05:44:52 ΜΜ
Θεωρείτε ότι αυτή η απαρίθμηση είναι εκτός των ορίων των μαθητών; Η άσκηση θα ήταν πολύ πιο ενδιαφέρουσα και θα εμπεριείχε το στοιχείο της ανάλυσης προβλήματος αν δεν είχε δοθεί ρητά ο αριθμός των αγώνων εφόσον άλλωστε διευκρινίζεται ότι "κάθε σχολείο παίζει μία φορά με όλα τα υπόλοιπα". Οι μαθητές έχουν δει κάτι τέτοιο σε ασκήσεις τριγωνικών πινάκων, αλλά και τα ίδια τα νούμερα είναι τέτοια ώστε να μπορούν να υπολογιστουν με το χέρι.

Οχι, δεν ήταν εκτός ορίων.  Ομως, εάν έλειπε, θα έκανε μια δύσκολη άσκηση ΑΚΟΜΑ πιο δύσκολη αφού θα καλούνταν να βρουν ΚΑΙ το μέγεθος του πίνακα. Νομίζω πως καλά έκαναν και το ανέφεραν στην εκφώνηση.

Πάντως, το συγκεκριμένο θέμα ήταν, κατά τη γνώμη μου, εξαιρετικό, αλλά δύσκολο περισσότερο από ότι θα ήθελα για το επίπεδο των μαθητών της συγκεκριμένης Ομάδας Προσανατολισμού..
Απ τη μια η θητεία μου σε σχολικές αίθουσες: να φλυαρώ - να ελπίζω πως κατι κατάλαβαν - να εξερευνώ - να μαθαίνω. Απ την άλλη, σχεδόν συνομήλικη, η Διδακτική της Πληροφορικής: ερευνά διαδικασίες μάθησης - φλερτάρει με την Ψυχολογία - με καλεί να αφήσω το βλέμμα του Πληροφορικού και να δω με τα μάτια του δασκάλου. Τέκνα των 2, οι απόψεις μου.. (προσαρμοσμένο από τον πρόλογο του βιβλίου "Το μακρόν Φυσική προ του βραχέως διδάσκω" του Ανδρέα Κασσέτα)

Sergio

Ιστορικό Χαμηλό για το Στέκι ο σχολιασμός των θεμάτων φέτος με:

226 μηνύματα
7 θέματα

στις 13/6/17, 20:50

Να σημαίνει χαμηλό ενδιαφέρον ή ικανοποίηση από τα θέματα ;; 
Συσχέτιση εντοπίστηκε.. Αιτιώδης σχέση, ακόμη ΟΧΙ :)
Απ τη μια η θητεία μου σε σχολικές αίθουσες: να φλυαρώ - να ελπίζω πως κατι κατάλαβαν - να εξερευνώ - να μαθαίνω. Απ την άλλη, σχεδόν συνομήλικη, η Διδακτική της Πληροφορικής: ερευνά διαδικασίες μάθησης - φλερτάρει με την Ψυχολογία - με καλεί να αφήσω το βλέμμα του Πληροφορικού και να δω με τα μάτια του δασκάλου. Τέκνα των 2, οι απόψεις μου.. (προσαρμοσμένο από τον πρόλογο του βιβλίου "Το μακρόν Φυσική προ του βραχέως διδάσκω" του Ανδρέα Κασσέτα)

P.Tsiotakis


Sergio

Απ τη μια η θητεία μου σε σχολικές αίθουσες: να φλυαρώ - να ελπίζω πως κατι κατάλαβαν - να εξερευνώ - να μαθαίνω. Απ την άλλη, σχεδόν συνομήλικη, η Διδακτική της Πληροφορικής: ερευνά διαδικασίες μάθησης - φλερτάρει με την Ψυχολογία - με καλεί να αφήσω το βλέμμα του Πληροφορικού και να δω με τα μάτια του δασκάλου. Τέκνα των 2, οι απόψεις μου.. (προσαρμοσμένο από τον πρόλογο του βιβλίου "Το μακρόν Φυσική προ του βραχέως διδάσκω" του Ανδρέα Κασσέτα)

Λαμπράκης Μανώλης

Έτσι για να χαλαρώσουμε λιγάκι ... χαχαχα

Mariza

Παράθεση από: evry στις 12 Ιουν 2017, 11:20:38 ΜΜ
Τίποτα
Γιατί να του κόψουν?

Α ωραία, ρώτησα γιατί παρόλο που προγραμματιστικά δεν είναι λάθος  στο βιβλίο Οδηγιών Μελέτης Μαθητή (επισυνάπτω το απόσπασμα) είναι ξεκάθαρο ότι τα υποπρογράμματα πάνε μετά το τέλος του κυρίως προγράμματος. Χαίρομαι που δεν θα του κόψουν θα ήταν κρίμα, σας ευχαριστώ όλους για τις απαντήσεις!

ΚΑΛΟΓΙΑΝΝΗΣ ΝΕΣΤΟΡΑΣ

Τα θέματα των πανελληνίων όσον αφορά για το μάθημα "Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον" κοινώς ΑΕΠΠ για το σχολικό έτος 2016-2017 ήταν με μια πρώτη άποψη διαβαθμισμένα.
Πιο συγκεκριμένα στο Θέμα Α απαιτούσαν καλή γνώση της θεωρητικής πλευράς του μαθήματος καθώς επίσης και του πρακτικού επιπέδου των ασκήσεων όσον αφορά την επίλυση λογικών εκφράσεων, καθώς και την καλή προετοιμασία των μαθητών πάνω στις δομές επανάληψης βλέπε πίνακα τιμών .
Στο Θέμα Β ίσως αυτό που απαιτούσε λίγο παραπάνω χρόνο ήταν το θέμα Β1 με την συμπλήρωση των κενών , αυτό ίσως απαιτούσε οι υποψήφιοι να ήταν άριστα προετοιμασμένοι και να είχαν και την αντίστοιχη πείρα από τα φροντιστήρια.
Το Β2 θέμα ήταν σχετικά εύκολο και όχι χρονοβόρο για τους υποψηφίους.
Το Θέμα Γ  ήταν βατό και έπρεπε οι μαθητές να είχαν προετοιμαστεί είτε στο σχολείο με παρόμοια άσκηση ειδικά στο Γ3 υποερώτημα είτε οι καθηγητές των φροντιστηρίων να έχουν λάβει ιδιαίτερη μέριμνα, κατά την άποψή μου ήταν και εν ολίγοις αναμενόμενο .Το μόνο μαι πολύ μικρή ασάφεια όσον αφορά το είδος αρχικοποίησης του Γ1γ υποερωτήματος. έπρεπε να διευκρινίζει ότι ο πίνακας έπρεπε να αρχικοποιείται με μηδέν τιμή , ίσως γιατί κάποιοι υποψήφιοι μπορεί να τον διάβασαν .
Το Θέμα Δ ήταν κατανοητό είχε να κάνει με τη χρήση υποπρογραμμάτων καθώς και τον τρόπο διαχείρισής τους από το κυρίως πρόγραμμα.
Σε γενικές γραμμές επειδή κάπου γράφηκε ότι τα φετινά θέματα ήταν ίδιου επιπέδου με τα περσινά αυτό δεν ισχύει. Σαφώς και τα θέματα του 2016 ήταν πιο εύκολα .
Τα θέματα του 2017 ήταν πιο απαιτητικά καθώς είχαν συνδυασμό από όλα τα κεφάλαια , οι μαθητές που είχαν πάρει στα σοβαρά το μάθημα και είχαν κάνει πάρα πολύ καλή προετοιμασία ήταν σε θέση να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις των θεμάτων , και να διαχειριστούν το χρόνο τους.
                                                                                                   

Καρκαμάνης Γεώργιος

Βλέποντας σφαιρικά τα φετινά θέματα και χωρίς να εστιάσουμε στο πρώτο θέμα,  μπορούμε να πούμε πως δεν ήταν εύκολα και ο συνδυασμούς τους , με το γνωστικό επίπεδο των μαθητών της ομάδας προσανατολισμού μας, τα καθιστά ως "δύσκολα".

Το Θέμα Α παρόλο τις μη σωστά διατυπωμένες προτάσεις Σ/Λ,  ήταν από τα πιο εύκολα που έχουμε συναντήσει σε πανελλαδικές εξετάσεις.

Το θέμα Β αν και φαινομενικά έδειχνε εύκολο, εντούτοις αποδείχθηκε ότι υπήρχαν σημεία που δυσκόλεψαν/μπέρδεψαν τους μαθητές. Συγκεκριμένα, στο Β1 δεν υπήρχε σαφή ένδειξη του πλήθους των στοιχείων που έπρεπε να συμπληρωθούν στα κενά της εντολής "Αν" , κάτι που δημιούργησε σύγχυση. Στο Β2 η σημείωση που δόθηκε όπως επίσης και η διατύπωση "να διαβάζει 10 θετικούς αριθμούς" περισσότερο δυσκόλεψαν  και λιγότερο βοήθησαν, με αποτέλεσμα να μπερδευτούν πολλοί στην εύρεση των σωστών λαθών.

Το θέμα Γ ήταν αυτό που δυσκόλεψε περισσότερο του εξεταζόμενους και  προκάλεσε τις περισσότερες αρνητικές αντιδράσεις. Απευθύνοντας όχι μόνο σε καλά προετοιμασμένους μαθητές , αλλά σε μαθητές με "σωστή αντίληψη" του προγραμματισμού και είχαν τη δυνατότητα να εφαρμόσουν προσεχτικά τις γνώσεις τους.

Για να ανταποκριθεί ένα μαθητής στο θέμα Δ έπρεπε να ήταν πολύ καλός γνώστης της χρήσης των υποπρογραμμάτων καθώς ζητήθηκε εκτεταμένα η χρησιμοποιησή τους.

Εν κατακλείδι:
Ο συνδυασμός του τρίτου και του τέταρτου θέματος ανέβασαν αρκετά το επίπεδο δυσκολίας των θεμάτων. Από μόνο του το κάθε θέμα ήταν αρκετό για να σταθεί σε πανελλαδικές εξετάσεις, τα δύο μαζί ήταν υπερβολικά.
Το τρίτο θέμα ήταν αυτό που τσάκισε τους πιο πολλούς μαθητές και τους έκανε να αφιερώσουν πολύ περισσότερο χρόνο απ'ότι θα έπρεπε για τη λύση, με αποτέλεσμα να μείνει ελάχιστος χρόνος για το θέμα Δ.

Δυστυχώς και μετά τα σημερινά θέματα ΑΟΘ, φοβάμαι πως μια μερίδα μαθητών θα στραφεί εκ νέου στη θετική ομάδα προσανατολισμού.





Γιάννης Αναγνωστάκης

Παράθεση από: Καρκαμάνης Γεώργιος στις 14 Ιουν 2017, 11:40:55 ΜΜ

Δυστυχώς και μετά τα σημερινά θέματα ΑΟΘ, φοβάμαι πως μια μερίδα μαθητών θα στραφεί εκ νέου στη θετική ομάδα προσανατολισμού.

Το θέμα είναι τι θέματα βάζει κάθε χρονιά η χ επιτροπή, ή ποια πεδία ανοίγει κάθε ομάδα?

Δηλαδή τι θέλουμε, να έχουμε γελοία θέματα και να απαξιωθούμε?

Εγώ χαίρομαι που τα θέματα ανέβηκαν επίπεδο.. Στη τελική, μαθητές που απλά κατέληγαν σε μας, για να μην πάνε πουθενά αλλού (δηλαδή χωρίς στόχο) ίσως να μην έχει νόημα να δίνουν καν εξετάσεις





petrosp13

Παράθεση από: Γιάννης Αναγνωστάκης στις 15 Ιουν 2017, 12:09:38 ΠΜ
Το θέμα είναι τι θέματα βάζει κάθε χρονιά η χ επιτροπή, ή ποια πεδία ανοίγει κάθε ομάδα?

Δυστυχώς δεν υπάρχουν καν διαμαρτυρίες γι'αυτό το θέμα
Χάσαμε την αποκλειστικότητα στις σχολές Πληροφορικής και δεν κουνήθηκε φύλλο
Και όπως λες κι εσύ Γιάννη, έχουμε 13446486 ενώσεις και καμία δεν έβγαλε καν μια ανακοίνωση σχολιασμού των θεμάτων
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

ilias_s

Παράθεση από: petrosp13 στις 15 Ιουν 2017, 12:15:45 ΠΜ
Δυστυχώς δεν υπάρχουν καν διαμαρτυρίες γι'αυτό το θέμα
Χάσαμε την αποκλειστικότητα στις σχολές Πληροφορικής και δεν κουνήθηκε φύλλο
Και όπως λες κι εσύ Γιάννη, έχουμε 13446486 ενώσεις και καμία δεν έβγαλε καν μια ανακοίνωση σχολιασμού των θεμάτων

Βασικά την "αποκλειστικότητα" δεν την είχαμε από τη μέρα που μπήκε το νέο σύστημα.

Από τη στιγμή που οι Ηλ/γοι Μηχανικοί-Μηχανικοί Η/Υ ήταν αποκλειστικά στην ΟΠ Θετικών, και όλα τα ΤΕΙ ήταν και στις δύο, ήταν θέμα χρόνου να και τα ΑΕΙ Πληροφορικής και να μπουν και αυτά στην ΟΠ Θετικών. To αντίστροφο δε νομίζω πως πρόκειται να γίνει ποτέ!!!

Σκέψου πως αρκετά τμήματα Πληροφορικής ανήκουν σε σχολές Θετικών Επιστημών των Παν/μίων με εξαίρεση τα τμ. Εφαρμοσμένης Πληροφορικής που βρίσκονται σε Οικονομικά Πανεπιστήμια, λόγου χάρη το ΠΑ.ΜΑΚ.

Τέλος πάντων, άκρη σε αυτό το ζήτημα δεν ήταν δύσκολο να βρεθεί αλλά αφού δεν βρέθηκε μέχρι σήμερα μην περιμένετε να γίνει... στην Ελλάδα ζούμε!

petrosp13

Αν αυτό δεν είναι εφικτό, δηλαδή να έχουμε αποκλειστικότητα στα τμήματα Πληροφορικής, θα ήταν εξίσου λογικό να ζητηθεί να ενταχθούν στο πεδίο μας τμήματα Μαθηματικών-Στατιστικής
Πρώτο μάθημα βαρύτητας είναι, είναι ντροπή να μην μπορούν να τα δηλώσουν
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

pvs

Παράθεση από: Γιάννης Αναγνωστάκης στις 15 Ιουν 2017, 12:09:38 ΠΜ
Το θέμα είναι τι θέματα βάζει κάθε χρονιά η χ επιτροπή, ή ποια πεδία ανοίγει κάθε ομάδα?

Δηλαδή τι θέλουμε, να έχουμε γελοία θέματα και να απαξιωθούμε?

Εγώ χαίρομαι που τα θέματα ανέβηκαν επίπεδο.. Στη τελική, μαθητές που απλά κατέληγαν σε μας, για να μην πάνε πουθενά αλλού (δηλαδή χωρίς στόχο) ίσως να μην έχει νόημα να δίνουν καν εξετάσεις
Συνάδελφε είμαστε απαξιωμένοι και αυτό το έχουμε καταφέρει μόνοι μας, δεν νομίζω ότι με τα φετινά θέματα ανεβήκαμε σε εκτίμηση. Το αντίθετο. Σε ότι αφορά τα παιδιά που μας επιλέγουν, αυτά έχουμε αυτά πρέπει να προστατεύσουμε, εσύ πιστεύεις ότι η θετική δεν έχει αντίστοιχα παιδιά? Μεγάλο ποσοστό της θετικής είναι παιδιά χαμηλού επιπέδου. Απλά, τους κάνουν πλύση εγκεφάλου οι φυσικοί και επιλέγουν τη θετική. Επίσης, από τη στιγμή που οι φυσικοί και οι χημικοί βάζουν θέματα γελοία για να προμοτάρονται τότε πρέπει να παίξεις και εσύ με τους ίδιους όρους. Αναβάθμιση της πληροφορικής δεν γίνεται βάζοντας δύσκολα θέματα. 

Γιάννης Αναγνωστάκης

Παράθεση από: pvs στις 15 Ιουν 2017, 08:57:33 ΜΜ
Συνάδελφε είμαστε απαξιωμένοι και αυτό το έχουμε καταφέρει μόνοι μας, δεν νομίζω ότι με τα φετινά θέματα ανεβήκαμε σε εκτίμηση. Το αντίθετο. Σε ότι αφορά τα παιδιά που μας επιλέγουν, αυτά έχουμε αυτά πρέπει να προστατεύσουμε, εσύ πιστεύεις ότι η θετική δεν έχει αντίστοιχα παιδιά? Μεγάλο ποσοστό της θετικής είναι παιδιά χαμηλού επιπέδου. Απλά, τους κάνουν πλύση εγκεφάλου οι φυσικοί και επιλέγουν τη θετική. Επίσης, από τη στιγμή που οι φυσικοί και οι χημικοί βάζουν θέματα γελοία για να προμοτάρονται τότε πρέπει να παίξεις και εσύ με τους ίδιους όρους. Αναβάθμιση της πληροφορικής δεν γίνεται βάζοντας δύσκολα θέματα.

1. Προσωπικά δεν νοιώθω ότι έχουμε απαξιωθεί μόνοι μας, για άλλο λόγο έχει γίνει ότι έχει γίνει μέχρι τώρα

2. Τα θέματα πρέπει να είναι κλιμακούμενης δυσκολίας. Το διαγώνισμα που δόθηκε προχθές θεωρώ ότι είχε 40 πολύ εύκολα μόρια, (ίσως και παραπάνω, ) 40, μέτριας δυσκολίας και 20 λίγο πιο δύσκολα. Αλλά δεν ήταν κάτι τραγικό. Να δεις που το ποσοστό κάτω από τη βάση φέτος θα είναι μικρότερο.

3. Μαθήματα στα οποία τα θέματα είναι υπερβολικά δύσκολα ή πολύ εύκολα, αδικούν τους μαθητές. Αν το οποιοδήποτε μάθημα έχει εύκολα θέματα, απαξιώνεται, γιατί δεν έχει αξία να γράψεις υψηλό βαθμό (αφού γράφουν όλοι καλά....οπότε είναι εύκολο)

4. Δεν θα υποστηρίξω ποτέ τη λογική να βάζουμε εύκολα θέματα για να προσελκύουμε τους μαθητές. Ούτε πολύ δύσκολα, με κλιμακούμενη δυσκολία για να ξεχωρίζει ο μέτριος, ο καλός, ο πολύ καλός και ο άριστος. Αυτό είναι το δίκαιο για τους μαθητές

Υ.Γ: Δεν νομίζω ότι η Χημεία είχε γελοία θέματα φέτος...




Καρκαμάνης Γεώργιος

Υπάρχουν γενικά δυο απόψεις γύρω από το επίπεδο των θεμάτων του μαθήματος ΑΕΠΠ:

Η μία,  είναι αυτή που επιθυμεί θέματα αρκετά δύσκολα γ και η άλλη , είναι αυτή η οποία επιθυμεί θέματα βατά και εύκολα για να μπορούν να ανταποκριθουν οι μαθητές. Τα κλιμακούμενης δυσκολίας θέματα μπορεί να εφαρμοστούν σε οποιαδήποτε από τις δύο απόψεις.
Η κάθε μια άποψη έχει τα θετικά της αλλά και τα αρνητικά.Το τι είναι καλό για το μάθημα, είναι δύσκολο να απαντηθεί καθώς η απάντηση  είναι συνάρτηση πολλών παραγόντων .

Η εμπειρία δείχνει ότι ένας μέτριος μαθητής που δεν τον ενδιαφέρει σε ποια σχολή θα περάσει, αλλά τον ενδιαφέρει να περάσει κάπου,  θα προσπαθήσει να βρει τον πιο εύκολο δρόμο πρόσβασης.

Παρουσιάζω να περσινά ποσοστά των βαθμολογιών των πανελλαδικών εξετάσεων, σε τρία βασικά μαθήματα των δύο ομάδων προσανατολισμού για να εξάγει ο καθένας τα συμπερασματά του:

Χημεία: 25% κάτω από 10,    44% πάνω από 17
Φυσική: 30% κάτω από 10,    35% πάνω από 17
ΑΕΠΠ: 39% κάτω από 10,      21% πάνω από 17

meteo_xampos

Καλησπέρα σας παιδιά... Πιστεύω ότι θα ναι λιγότερα τα κοπέλια κάτω από τη βάση, περισσότερα στη κλίμακα 10-14, και αρκετά λιγότερα στη κλίμακα 18-20!!! Στα φετινά θέματα Γ και Δ ήθελε ο μαθητής πολύ καλή κατανόηση!!! Μη λέτε ότι δεν ήταν κάτι το ιδιαίτερο... Επίσης, φέτος στην πόλη μου φέτος στα 2 Λύκεια τα παιδάκια της κατεύθυνσής μας ήταν 22 και 23... Φέτος περίπου 30 κοπέλια στο κάθε ένα Λύκειο θα είναι κατεύθυνσή μας... Βλέπω μια μικρή στροφή προς τη κατεύθυνσή μας!!! τα παιδιά βγάζουν σπυράκια με τη Χημεία ιδιαίτερα και έπειτα με τη Φυσική... Που να μας βάλουν και τις σχολές που πρέπει στη κατεύθυνσή μας... Το μάθημά μας είναι αρκετά πιο ανάλαφρο και διασκεδαστικό για τα μικρά μας τα παιδιά!!! Καθήκον μας να το υποστηρίξουμε και να το ενισχύσουμε με την αγάπη μας σε αυτό το μάθημα!!!

pvs

Παράθεση από: Γιάννης Αναγνωστάκης στις 15 Ιουν 2017, 11:37:18 ΜΜ
1. Προσωπικά δεν νοιώθω ότι έχουμε απαξιωθεί μόνοι μας, για άλλο λόγο έχει γίνει ότι έχει γίνει μέχρι τώρα

2. Τα θέματα πρέπει να είναι κλιμακούμενης δυσκολίας. Το διαγώνισμα που δόθηκε προχθές θεωρώ ότι είχε 40 πολύ εύκολα μόρια, (ίσως και παραπάνω, ) 40, μέτριας δυσκολίας και 20 λίγο πιο δύσκολα. Αλλά δεν ήταν κάτι τραγικό. Να δεις που το ποσοστό κάτω από τη βάση φέτος θα είναι μικρότερο.

3. Μαθήματα στα οποία τα θέματα είναι υπερβολικά δύσκολα ή πολύ εύκολα, αδικούν τους μαθητές. Αν το οποιοδήποτε μάθημα έχει εύκολα θέματα, απαξιώνεται, γιατί δεν έχει αξία να γράψεις υψηλό βαθμό (αφού γράφουν όλοι καλά....οπότε είναι εύκολο)

4. Δεν θα υποστηρίξω ποτέ τη λογική να βάζουμε εύκολα θέματα για να προσελκύουμε τους μαθητές. Ούτε πολύ δύσκολα, με κλιμακούμενη δυσκολία για να ξεχωρίζει ο μέτριος, ο καλός, ο πολύ καλός και ο άριστος. Αυτό είναι το δίκαιο για τους μαθητές

Υ.Γ: Δεν νομίζω ότι η Χημεία είχε γελοία θέματα φέτος...
Σε ότι αφορά την απαξίωση για να μην παρεξηγηθώ αναφέρομαι ξεκάθαρα στα συνδικαλιστικά όργανα που έχουν δεχτεί διατάξεις που απαξιώνουν τον κλάδο μας και τα μαθήματα. Επίσης, θεωρώ απαράδεκτο την ημέρα των εξετάσεων της ΑΕΠΠ να μη βγαίνει η ΠΕΚΑΠ ή ένας άλλος σύλλογος (τόσους έχουμε) για να σχολιάσει τα θέματα. Πχ με ρωτούσαν ο σύλλογος σας τι αναφέρει για το επίπεδο των θεμάτων. Τι απαντάς εκεί συνάδελφε? Αν αυτό δεν είναι απαξιώση τότε τι είναι?

VAIOS

Για αυτούς που βαθμολογούν - που κυμαίνονται οι βαθμολογίες στα γραπτά που βαθμολόγησαν στο περίπου;

pgrontas

Φέτος η βαθμολόγηση πηγαίνει πάρα πολύ γρήγορα. Με κάθε επιφύλαξη λοιπόν λόγω μικρού δείγματος και στο περίπου:
0-20: 15%
21-40:10%
41-60:15%
61-80:35%
81-100:25%

Κάποια χαρακτηριστικά που σημείωσα:
1. Το Α3 στη συντριπτική πλειοψηφία σωστό, όπως και με τα α,β,ε από το Β1.
2. Μου έκανε εντύπωση το πόσο συχνά συνάντησα στο Α4 το Οσο ι>=5 και ι<=20 χωρίς αρχική τιμή στο ι.
3. Στο Β2 λίγοι τελικά έλεγξαν για θετικό
4. Στο Γ, μια ενδιαφέρουσα παρανόηση που είδα δυο τρεις φορές: οι μαθητές διαβάζουν τα 4 στοιχεία σε έναν αριθμό και μετά τον σπάνε στα ψηφία για να βρουν σχολεία και σετ.
5. Πολύ άσχημα κατανεμημένες οι μονάδες του Δ, μας αναγκάζει να παίζουμε με μισά στα διάφορα λάθη των υποπρογραμμάτων.

Programs must be written for people to read, and only incidentally for machines to execute - Harold Abelson

Sergio

Παράθεση από: pgrontas στις 17 Ιουν 2017, 07:44:20 ΜΜ
Φέτος η βαθμολόγηση πηγαίνει πάρα πολύ γρήγορα. Με κάθε επιφύλαξη λοιπόν λόγω μικρού δείγματος και στο περίπου:
0-20: 15%
21-40:10%
41-60:15%
61-80:35%
81-100:25%

Κάποια χαρακτηριστικά που σημείωσα:
1. Το Α3 στη συντριπτική πλειοψηφία σωστό, όπως και με τα α,β,ε από το Β1.
2. Μου έκανε εντύπωση το πόσο συχνά συνάντησα στο Α4 το Οσο ι>=5 και ι<=20 χωρίς αρχική τιμή στο ι.
3. Στο Β2 λίγοι τελικά έλεγξαν για θετικό
4. Στο Γ, μια ενδιαφέρουσα παρανόηση που είδα δυο τρεις φορές: οι μαθητές διαβάζουν τα 4 στοιχεία σε έναν αριθμό και μετά τον σπάνε στα ψηφία για να βρουν σχολεία και σετ.
5. Πολύ άσχημα κατανεμημένες οι μονάδες του Δ, μας αναγκάζει να παίζουμε με μισά στα διάφορα λάθη των υποπρογραμμάτων.



Σε ΠΟΣΑ γραπτά;;

ΠΟΣΑ 100άρια βρήκες;
Απ τη μια η θητεία μου σε σχολικές αίθουσες: να φλυαρώ - να ελπίζω πως κατι κατάλαβαν - να εξερευνώ - να μαθαίνω. Απ την άλλη, σχεδόν συνομήλικη, η Διδακτική της Πληροφορικής: ερευνά διαδικασίες μάθησης - φλερτάρει με την Ψυχολογία - με καλεί να αφήσω το βλέμμα του Πληροφορικού και να δω με τα μάτια του δασκάλου. Τέκνα των 2, οι απόψεις μου.. (προσαρμοσμένο από τον πρόλογο του βιβλίου "Το μακρόν Φυσική προ του βραχέως διδάσκω" του Ανδρέα Κασσέτα)

pgrontas

Παράθεση από: Sergio στις 17 Ιουν 2017, 09:46:05 ΜΜ
Σε ΠΟΣΑ γραπτά;;

ΠΟΣΑ 100άρια βρήκες;
125 γραπτά - 0 κατοσταρια (το μεγαλύτερο ήταν 97)
Programs must be written for people to read, and only incidentally for machines to execute - Harold Abelson

petrosp13

Αν μπορείς να τα δώσεις σε κλίμακα
0-25
25-50
50-75
75-90
90+
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

Νίκος Αδαμόπουλος

Παράθεση από: pvs στις 16 Ιουν 2017, 11:06:47 ΠΜ
Πχ με ρωτούσαν ο σύλλογος σας τι αναφέρει για το επίπεδο των θεμάτων. Τι απαντάς εκεί συνάδελφε? Αν αυτό δεν είναι απαξιώση τότε τι είναι?

Να προσθέσω κι εγώ μερικές ερωτήσεις μήπως υπάρχει κανείς να δώσει απάντηση:
- Ποιο είναι το site του συλλόγου μας;
- Μπορώ να πληκτρολογήσω εκεί κάπου το όνομά μου και να μου βγάλει τι χρωστάω από συνδρομές;
- Μπορώ με κάποιον τρόπο, ηλεκτρονικά κατά προτίμηση, να εξοφλήσω τις συνδρομές μου;

Laertis

Προσυπογράφω το Post του Παναγιώτη με εντυπωσιακές ομοιότητες για το Α4. Επιπλέον, στο Α4β στη μετατροπή σε Αρχή_επανάληψης ... Μέχρις_ότου, αρκετοί κάνουν έλεγχο : Αν ι <=20 τότε ...

Εγώ θα δώσω τα δικά μου προσωρινά στατιστικά σε άλλη κλίμακα, τονίζοντας ότι δε μπορούν να αποτελέσουν αντιπροσωπευτικό δείγμα γιατί, όπως ήδη γνωρίζουν οι περισσότεροι, πέρα απο το μικρό πλήθος, σημαντικό ρόλο παίζει και η γεωγραφική κατανομή των γραπτών.
Μέχρι στιγμής έχω :

0-4,9:      11,1%
5-9,9:      31,5%
10-14,9:  31,5%
15 -18:    16.7%
18,1-20:  9,3%

Φαίνεται ότι μάλλον πάμε για μικρότερο αριθμό γραπτών κάτω απο τη βάση σε σχέση με τις άλλες χρονιές, μικρότερο αριθμό άριστων γραπτών και μεγαλύτερες συγκεντρώσεις ενδιάμεσα με το μεγαλύτερο πλήθος στην περιοχή 10-16.
Καλή συνέχεια και καλή δύναμη σε όλους.
Νικολακάκης Γιώργος
Μηχανικός Η/Υ Συστημάτων
Καθηγητής Πληροφορικής
http://users.sch.gr/gnikola

methenitis