Σχολιασμός θεμάτων(ημερήσια) 2017

Ξεκίνησε από sstauross, 12 Ιουν 2017, 11:51:06 ΠΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

sstauross

Καλημέρα συνάδελφοι,
πως τα είδατε τα φετινά θέματα;

Προσωπικα τα θεωρώ καλά θέματα χωρίς ιδιαίτερες δυσκολίες στα Α και Β θέματα με δυνατό 3ο θέμα και μετριας δυσκολίας το 4ο θέμα.
2 ερωτηματικά έχω:

Στο 2ο πολ/πλής επιλογής:
Η χρήση του διερμηνευτή για τη μετάφραση ενός προγράμματος εχει ώς αποτέλεσμα την ταχύτερη εκτέλεση του;
ειναι Σ ή Λ για εσάς; νομίζω οτι εξαρτάται τι λέτε;

και όσον αφορά το Β2 θέμα, αν πείς οτι εχει συντακτικό λάθος στη χρήση μικρών(πεζών) γραμματων για τη συνταξη του Προγράμματος θα θεωρηθεί λάθος;


gthal

Παράθεση από: sstauross στις 12 Ιουν 2017, 11:51:06 ΠΜ
και όσον αφορά το Β2 θέμα, αν πείς οτι εχει συντακτικό λάθος στη χρήση μικρών(πεζών) γραμματων για τη συνταξη του Προγράμματος θα θεωρηθεί λάθος;
η χρήση πεζών έχει ξεκαθαριστεί πλέον νομίζω ότι δεν είναι λάθος
Φιλικά,
Γιώργος Θαλασσινός

koskoutsak

Παράθεση από: sstauross στις 12 Ιουν 2017, 11:51:06 ΠΜ
Καλημέρα συνάδελφοι,
Στο 2ο πολ/πλής επιλογής:
Η χρήση του διερμηνευτή για τη μετάφραση ενός προγράμματος εχει ώς αποτέλεσμα την ταχύτερη εκτέλεση του;
ειναι Σ ή Λ για εσάς; νομίζω οτι εξαρτάται τι λέτε;

Λάθος σχολ. βιβλίο σε 122
Από την άλλη μεριά η χρήση διερμηνευτή έχει το πλεονέκτη-
μα της άμεσης εκτέλεσης και συνεπώς και της άμεσης διόρθωσης. Όμως η
εκτέλεση του προγράμματος καθίσταται πιο αργή, σημαντικά μερικές φο-
ρές, από εκείνη του ισοδύναμου εκτελέσιμου προγράμματος που παράγει
ο μεταγλωττιστής.

koskoutsak

Μία γενικότερη παρατήρηση είναι πως έχει ανέβει το επίπεδο του μαθήματος με αποτέλεσμα θέματα σαν τα φετινά να τα θεωρούμε βατά ενώ πριν από μερικά χρόνια (πριν το 2010) να φαινότανε άλυτα.

lsourtzo

#4
Καλημέρα ... ανεβάζω τις λύσεις μου ... ριχτέ μία ματιά μήπως και μου έχει ξεφύγει τίποτα ...

dimvavas

Καλησπέρα, μόλις έγραψα, νομίζω τα θέματα είχαν μία καλή δυσκολία και το Γ' Θέμα δυσκόλεψε αρκετούς καλούς (και όχι μέτριους) μαθητές, ωστόσο ήταν αρκετά ενδιαφέρουσες οι ασκήσεις.

Στο Β1, στο κενό {3} έβαλα i mod 3, αντί για i mod 12 που βλέπω ότι λένε οι λύσεις.
Το έτρεξα στον Διερμηνευτή και μου τα έβγαλε σωστά τα αποτελέσματα, υπάρχει περίπτωση να μου το κόψει κάποιος επειδή δε συνάδει με τις λύσεις;

Επίσης, στο Β2, δεν έβαλα τη διόρθωση που κάνει το P από ακέραιο σε πραγματικό. Το σκέφτηκα αλλά δεν το έβαλα επειδή προφανώς για να μπει μέσα στην δομή επιλογής, το X πρέπει να είναι πολλαπλάσιο του 3 και του 5. Και, προφανώς, για να ισχυεί αυτό πρέπει να είναι ακέραιος αριθμός (το Χ). Επομένως, το P δε θα πολλαπλασιαστεί ποτέ με δεκαδικό παρά μόνο με πραγματικό-ακέραιο (πχ 5.0). Άρα ποτέ δεν θα υπάρξει θέμα. Οπότε το ζήτημα είναι αν: P=3 (ακέραιος) και X=5.0 (πραγματική μεταβλητή αλλά ακέραιος αριθμός), τότε το P*X μας δίνει 15 (οπότε παραμένει ακέραια η P) ή μας δίνει 15.0 (επομένως πρέπει να γίνει πραγματική η P); Το χάνω εγώ κάπου; Ελπίζω να έγινα κατανοητός.

Τώρα να σχολιάσω και το τελευταίο Σ-Λ που το βρήκα παγίδα και κακώς το βάλανε. Προσωπικά το έβαλα Λάθος, επειδή θυμόμουν ότι: "Στην πράξη όμως, η απόλυτη ανεξαρτησία είναι δύσκολο να γίνει." (βιβλίο). Έπεσα στην παγίδα.

dimvavas

Παράθεση από: lsourtzo στις 12 Ιουν 2017, 12:19:03 ΜΜ
Καλημέρα ... ανεβάζω τις λύσεις μου ... ριχτέ μία ματιά μήπως και μου έχει ξεφύγει τίποτα ...
εκτός από το αντιμετάθεσή του Ονόματος που το διόρθωσα ...

Καλησπέρα σας, νομίζω το 2ο Σ-Λ είναι λάθος, και όχι σωστό.

jimmy

Γενικά πιο δυνατά θέματα σε σχέση με 2016 και 2015. Τα Α+Β θεωρώ ότι ήταν βατά και αυτό αντισταθμίζει βαθμολογικά τις δυσκολίες στο Γ + Δ οι οποίες ήταν λίγο "ψαρωτικές", (ειδικά με το Δ φαντάζομαι το μαθητή που το είδε και είπε "Πωωω 3 υποπρογράμματα..."), χωρίς όμως να είναι κάτι τρομερό. Νομίζω υπήρξαν χρονιές , όπως το 2013 και 2014, που υπήρχαν αρκετές και ουσιαστικές δυσκολίες σε όλα τα θέματα και όχι μόνο στις ασκήσες.

MRX

Παράθεση από: dimvavas στις 12 Ιουν 2017, 01:00:31 ΜΜ
Καλησπέρα, μόλις έγραψα, νομίζω τα θέματα είχαν μία καλή δυσκολία και το Γ' Θέμα δυσκόλεψε αρκετούς καλούς (και όχι μέτριους) μαθητές, ωστόσο ήταν αρκετά ενδιαφέρουσες οι ασκήσεις.

Στο Β1, στο κενό {3} έβαλα i mod 3, αντί για i mod 12 που βλέπω ότι λένε οι λύσεις.
Το έτρεξα στον Διερμηνευτή και μου τα έβγαλε σωστά τα αποτελέσματα, υπάρχει περίπτωση να μου το κόψει κάποιος επειδή δε συνάδει με τις λύσεις;



Δε νομίζω να στο κόψει κάνεις από τη στιγμή που είναι σωστό και σίγουρα θα το δεις σε κάποιες απαντήσεις ως εναλλακτική λύση . Έδινα και εγώ σήμερα και έκανα τη χαζομάρα στο β2 αντί να κάνω έλεγχο εγκυροτητασ μέχρι να δοθεί χ>0 , έβαλα δομή επιλογησ..σκεφτηκα ότι όσοι είναι θετικοί πρέπει να πολλαπλασιαζονται με το p αλλά η εκφώνηση έλεγε να  ΔΙΑΒΆΖΕΙ θετικουσ αριθμουσ ... αλλά λίγο το κακό .. Καλά αποτελεσματα!

akalest0s

Παράθεση από: dimvavas στις 12 Ιουν 2017, 01:00:31 ΜΜ
Τώρα να σχολιάσω και το τελευταίο Σ-Λ που το βρήκα παγίδα και κακώς το βάλανε. Προσωπικά το έβαλα Λάθος, επειδή θυμόμουν ότι: "Στην πράξη όμως, η απόλυτη ανεξαρτησία είναι δύσκολο να γίνει." (βιβλίο). Έπεσα στην παγίδα.
Εγώ συμφωνώ με αυτό που έγραψες. Μάλλον όμως αυτό που περιμένανε είναι να το θεωρήσεις σωστό.
Με αυστηρή διατύπωση, είναι όντως λάθος, κατά τη γνώμη μου. Αλλά...
"Abstraction is not the first stage, but the last stage, in a mathematical development." MK
"I don't want to write about a high level thing, unless I fully understand about a low level thing" DK

Λαμπράκης Μανώλης

Καλησπέρα σε όλους...να πω και εγώ τη γνώμη μου

1) τα α και β σχετικά εύκολα, για εμένα υπήρχαν ""όχι καλές διατυπώσεις" στα σ-λ και ίσως στο β2 ... εύκολα κάποιος μπορεί να μπερδευτεί..

2)το θέμα γ ήταν ίσως το πιο δύσκολο σαν σύνολο που έχει μπει....η δημιουργία του πίνακα ήθελε πολύ καλή αντίληψη ... και η εκφώνηση μπέδρευε ίσως ήταν λίγο "δυσνόητη" .. οι πιο δύσκολες χρονιές ήταν κατά την γνώμη μου 2013, 2014 και η φετινή..απλά φέτος κάποιοι μαθητές δεν κατάλαβαν καν τι έλεγε..

3) στο θέμα δ ήθελα να πω το εξής: μιλάμε για μαθητές...οι οποίοι έχουν γράψει χάλια μαθηματικά..και έχει προηγηθεί το γ που θέλει πάρα πολύ σκέψη και πάρα πολύ γράψιμο...και δεν έχει ψυχολογία...ε μόνο που βλέπουν 3 υποπρογράματα αγχώονται...αν τα δει κάποιος βήμα βήμα βγαίνουν, αλλά αν συνυπολογίσει κανείς και τα παραπανω, είναι δύσκολο θεωρώ...έχω την εντύπωση πως αν κάποιος είχε αρχισει από το δ ίσως αντί το γ ήταν καλύτερα

Παρατηρώ πως και στα μαθηματικά μέχρι υο 10 πχ έγραφε κάποιος αλλά παραπάνω με πολύ κόπο...κάπως έτσι και στο δικό μας

petrosp13

Παράθεση από: Λαμπράκης Μανώλης στις 12 Ιουν 2017, 02:23:22 ΜΜ
3) στο θέμα δ ήθελα να πω το εξής: μιλάμε για μαθητές...οι οποίοι έχουν γράψει χάλια μαθηματικά..και έχει προηγηθεί το γ που θέλει πάρα πολύ σκέψη και πάρα πολύ γράψιμο...και δεν έχει ψυχολογία...ε μόνο που βλέπουν 3 υποπρογράματα αγχώονται...αν τα δει κάποιος βήμα βήμα βγαίνουν, αλλά αν συνυπολογίσει κανείς και τα παραπανω, είναι δύσκολο θεωρώ...έχω την εντύπωση πως αν κάποιος είχε αρχισει από το δ ίσως αντί το γ ήταν καλύτερα

Συμφωνώ, αλλά μιλάμε (ίσως) για το πιο εύκολο α θέμα της τελευταίας 10ετίας και ένα αρκετά εύκολο θέμα β με ελάχιστο γράψιμο
Ένας προετοιμασμένος μαθητής θα μπορούσε να τα ολοκληρώσει και τα 2 σε 20 λεπτά
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

Λαμπράκης Μανώλης

Ναι όντως αρκετά εύκολα το α και σχετικά το β ....απλά μου φαίνεται αυτό που είπα στο τέλος...εύκολα χανόταν κανείς στο γ και μετά στο δ... τι να πω...μου λείπει μία κλιμάκωση ας το πούμε...εύκολα ο μέσος μαθητής έγραφε πολύ λίγες μονάδες σε γ και δ....τι να πω θα δείξει

Tzo

Καλησπέρα

Στο Β2 θεωρείτε πως έπρεπε να γίνει έλεγχος εγκυρότητας για το χ>0 εφόσον έλεγε να διαβάζονται θετικοί αριθμοί; Αρα δλδ έπρεπε κάποιος να βάλει ότι η γραμμή 8 έχει λογικό λάθος και να κάνει Μέχρις_ότου για να το διορθώσει;

Γιατί εγώ βλέποντας τη σημείωση (Σημείωση: Θεωρείστε ότι κατά την εκτέλεση του προγράμματος θα δοθεί τουλάχιστον ένας τέτοιος αριθμός) θεώρησα ότι με το "τέτοιος" είναι δεδομένο ότι θα είναι θετικός και δεν το έλεγξα.

gthal

Παράθεση από: Tzo στις 12 Ιουν 2017, 02:55:50 ΜΜ
Γιατί εγώ βλέποντας τη σημείωση (Σημείωση: Θεωρείστε ότι κατά την εκτέλεση του προγράμματος θα δοθεί τουλάχιστον ένας τέτοιος αριθμός) θεώρησα ότι με το "τέτοιος" είναι δεδομένο ότι θα είναι θετικός και δεν το έλεγξα.
Αλήθεια, αυτή η σημείωση πού εξυπηρετεί ;;;
Φιλικά,
Γιώργος Θαλασσινός