Ημερήσια εξετάσεις 2009

Ξεκίνησε από VAIOS, 27 Μαΐου 2009, 12:17:52 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

ntzios kostas

Παράθεση από: evry στις 28 Μαΐου 2009, 02:49:22 ΜΜ

Όχι, εδώ πιστεύω ότι είσαι άδικος. Όταν χρειάζεται να γίνει έλεγχος το θέμα το λέει ρητά. Θυμάσαι ποτέ θέμα που έχει πέσει και απαιτούσε έλεγχο χωρίς να το λέει? Το μόνο που θα δεχόμουνα θα ήταν ότι η επιτροπή αμέλησε να δώσει μια διευκρίνηση του στυλ "Θεωρήστε ότι όλοι όσοι ανεβαίνουν είναι συνολικά όχι λιγότεροι από αυτούς που κατεβαίνουν".

Παράθεση από: petrosp_13 στις 28 Μαΐου 2009, 04:13:03 ΜΜ
Μερικές παρατηρήσεις για να συνεχιστεί η συζήτηση:


3. Για το θέμα των ελέγχων στο τρίτο θέμα. Όποιος έχει προγραμματίσει μερικές φορές στην ζωή του, ξέρει πολύ καλά ότι ένα πρόγραμμα μπορεί να έχει απίστευτες προεκτάσεις και επεκτάσεις. Έτσι, για να μην πιάσει τρέλα τον προγραμματιστή, μένει στα δεδομένα που του παρέχει ο δημιουργός του προβλήματος, ανεξάρτητα αν τα δεδομένα πιθανόν να οδηγήσουν εύκολα σε λάθος. Εφόσον δεν προβλέπονται έλεγχοι στην εκφώνηση, δεν θα γίνουν. Και αν δοκιμάσει να κάνει κάποιος έλεγχο και τον εφαρμόσει λάθος; Θα στερηθεί μονάδες που δεν θα τις έπαιρνε έτσι κι αλλιώς;




Στις περσινές εξετάσεις έλεγε σε ένα θέμα ρητά, ότι δεν χρειάζεται να γίνει έλεγχος εγκυρότητας στις τιμές εισόδου. Αυτό γιατί το αναφέρανε; Άρα, καλό είναι ειδικά σε μία τέτοια δύσκολη περίπτωση ελέγχου εγκυρότητας σαν του θέματος 3 η διευκρίνιση αυτή να δίνεται. Δεν ήταν, άλλωστε και κάτι το σημαντικό και δύσκολο. Πάντως στο δικό μου βαθμολογικό το οποίο μάλιστα δεν είχε και συντονιστή, ζητήσαμε την διευκρίνιση, αλλά μάλλον ήμασταν εκπρόθεσμοι. (Αν παίρνεις τα θέματα στις 9 που να προλάβεις να δεις τέτοιες λεπτομέρειες).



Για τα θέματα τώρα θα έλεγα και εγώ με τη σειρά μου ότι ήταν πολύ καλά. Βλέποντας τα αποτελέσματα όμως των δικών μου μαθητών, δεν γίνεται πάλι διάκριση του πολύ καλού μαθητή με του άριστου. Δεν υπήρχε το ερώτημα στο 3ο ή 4ο θέμα, έστω 5 μόρια που να μας κάνουν αυτή τη διάκριση (Ευριπίδη το θυμάμε το ανέφερες και εσύ :) :)).  Προσέξτε ότι 5 μόρια διαφορά σημαίνει γύρω στα 150 μόρια διαφορά στην τελική τους βαθμολογία.
Το μάθημα Ανάπτυξη Εφαρμογών δεν έχει σαν στόχο την εκμάθηση κάποιου συγκεκριμένου προγραμματιστικού περιβάλλοντος ούτε την καλλιέργεια προγραμματιστικών δεξιοτήτων από τη μεριά των μαθητών. Δεν αποσκοπεί στη λεπτομερειακή εξέταση της δομής, του ρεπερτορίου και των συντακτικων κανόνων κάποιας γλώσσας...

novulus

Μολονότι είπα στον εαυτό μου ότι το θέμα έκλεισε αναγκάζομαι να επανέλθω σε κάποια σημεία.
Οι ερωτήσεις μου είναι σαφείς και δεν χρειάζονται πολλά λόγια για απάντηση.
Στην ψευδογλώσσα υπάρχει η έννοια "τύπος δεδομένων"; Αν ναι που αναφέρεται στο βιβλίο.
Αν όχι με βάση την ΓΛΩΣΣΑ τι είναι το -32,0 και το 0,42. Αν ισχυριστείτε πραγματικοί που αναφέρεται αυτό στο βιβλίο.
Απλά πράγματα.
Βέβαια για να μην παρεκλίνει η συζήτηση να τονίσω ότι στα Μαθηματικά ο -32,0 βεβαίως και είναι πραγματικός ακριβώς όπως και ο -32!!!

Όσον αφορά το 3ο θέμα ισχυρίζεστε ότι μπορεί ο υποψήφιος πρέπει να δημιουργεί αλγορίθμους - προγράμματα ανεξάρτητα από το σενάριο; Δηλαδή όταν μας λέει ένα πρόβλημα για της ημέρες της εβδομάδας πρέπει να αναφέρεται στο θέμα ότι η εβδομάδα έχει 7 ημέρες;

@andreas_p
Δεν καταλαβαίνω τι εννοείς. Και τα περσινά θέματα μυστήρια ήταν. Εχουν συζητηθεί δεν χρειάζεται να επανέλθουμε, με τα φετινά να δούμε τι γίνεται.

Thus spake the master programmer:
"When you have learned to snatch the error code from the trap frame, it will be time for you to leave."

petrosp13

Παράθεση από: ntzios kostas στις 28 Μαΐου 2009, 05:38:43 ΜΜ
Παράθεση από: evry στις 28 Μαΐου 2009, 02:49:22 ΜΜ

Όχι, εδώ πιστεύω ότι είσαι άδικος. Όταν χρειάζεται να γίνει έλεγχος το θέμα το λέει ρητά. Θυμάσαι ποτέ θέμα που έχει πέσει και απαιτούσε έλεγχο χωρίς να το λέει? Το μόνο που θα δεχόμουνα θα ήταν ότι η επιτροπή αμέλησε να δώσει μια διευκρίνηση του στυλ "Θεωρήστε ότι όλοι όσοι ανεβαίνουν είναι συνολικά όχι λιγότεροι από αυτούς που κατεβαίνουν".

Παράθεση από: petrosp_13 στις 28 Μαΐου 2009, 04:13:03 ΜΜ
Μερικές παρατηρήσεις για να συνεχιστεί η συζήτηση:


3. Για το θέμα των ελέγχων στο τρίτο θέμα. Όποιος έχει προγραμματίσει μερικές φορές στην ζωή του, ξέρει πολύ καλά ότι ένα πρόγραμμα μπορεί να έχει απίστευτες προεκτάσεις και επεκτάσεις. Έτσι, για να μην πιάσει τρέλα τον προγραμματιστή, μένει στα δεδομένα που του παρέχει ο δημιουργός του προβλήματος, ανεξάρτητα αν τα δεδομένα πιθανόν να οδηγήσουν εύκολα σε λάθος. Εφόσον δεν προβλέπονται έλεγχοι στην εκφώνηση, δεν θα γίνουν. Και αν δοκιμάσει να κάνει κάποιος έλεγχο και τον εφαρμόσει λάθος; Θα στερηθεί μονάδες που δεν θα τις έπαιρνε έτσι κι αλλιώς;




Στις περσινές εξετάσεις έλεγε σε ένα θέμα ρητά, ότι δεν χρειάζεται να γίνει έλεγχος εγκυρότητας στις τιμές εισόδου. Αυτό γιατί το αναφέρανε; Άρα, καλό είναι ειδικά σε μία τέτοια δύσκολη περίπτωση ελέγχου εγκυρότητας σαν του θέματος 3 η διευκρίνιση αυτή να δίνεται. Δεν ήταν, άλλωστε και κάτι το σημαντικό και δύσκολο. Πάντως στο δικό μου βαθμολογικό το οποίο μάλιστα δεν είχε και συντονιστή, ζητήσαμε την διευκρίνιση, αλλά μάλλον ήμασταν εκπρόθεσμοι. (Αν παίρνεις τα θέματα στις 9 που να προλάβεις να δεις τέτοιες λεπτομέρειες).


Το περσινό θέμα μιλούσε για τον έλεγχο εγκυρότητας των τιμών που δίνει ο χρήστης, όχι όμως σε σχέση με κάτι άλλο. Είναι δηλαδή ο κλασικός έλεγχος εγκυρότητας ώστε οι τιμές που δίνονται να είναι συγκεκριμένες.
Ο έλεγχος που αναφέρεστε στο φετινό θέμα θα περιελάμβανε πρόσθετη αλγοριθμική δυσκολία, την οποία δεν θα μπορούσε να καλύψει η πλειοψηφία των μαθητών και αυτό δεν θα το ήθελαν, τουλάχιστον στο 3ο θέμα

Όσο για το -32,0, την πάτησαν αρκετοί. Ίσως θα έπρεπε να πονηρευτούν από την σημείωση ότι κάποια κατηγορία δεδομένων μπορεί να μην χρησιμοποιηθεί. Αλλά η απάντηση είναι σαφής, υποδιαστολή και ακέραιος δεν συνάδουν.
Και στο κάτω κάτω, ο μαθητής που θα είχε αμφιβολίες, ας το έβαζε πραγματικό για να είναι σίγουρος.
Αλήθεια, τι θα γινόταν στην περίπτωση που έδινε -32 και κάποιος απαντούσε ότι είναι πραγματικό;  :laugh:
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

vassilisB

Κατά την ταπεινή μου γνώμη, τα θέματα σε σύγκριση με άλλες χρονιές ήταν απλά εξαιρετικά.. Μακάρι να συνεχίσουν σε αυτό το δρόμο.
Όσο για τα λίγα αμφιλεγόμενα σημεία, εντάξει βρε παιδιά, και δικοί μου μαθητές έχασαν 1 και 2 και 4 μόρια από τα συγκεκριμένα, αλλά αν τα δούμε ως σύνολο τα θέματα ήταν αιώνες μπροστά.. :)
Αλλωστε τόσα χρόνια γκρινιάζουμε -και δικαίως- για τα θέματα που βάζουν στην ΑΕΠΠ, ας πούμε και ένα μπράβο στην επιτροπή μια χρονιά, που έκανε τα αδύνατα δυνατά να "προσφέρει" στο μάθημα μας..  ;)

evry

Παράθεση από: petrosp_13 στις 28 Μαΐου 2009, 07:09:40 ΜΜ
Αλήθεια, τι θα γινόταν στην περίπτωση που έδινε -32 και κάποιος απαντούσε ότι είναι πραγματικό;  :laugh:
Θα τους βρίζαμε όλοι μαζί, και για αυτό ακριβώς δεν έδωσαν τέτοια περίπτωση
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

P.Tsiotakis

Υπάρχει ακέραιος αριθμός, που για να τον διαβάσει κανείς, αναφέρει τη λέξη "κόμμα";

evry

Παράθεση από: novulus στις 28 Μαΐου 2009, 05:49:16 ΜΜ
Οι ερωτήσεις μου είναι σαφείς και δεν χρειάζονται πολλά λόγια για απάντηση.
Στην ψευδογλώσσα υπάρχει η έννοια "τύπος δεδομένων"; Αν ναι που αναφέρεται στο βιβλίο.
Άρα κατά τη γνώμη σου δεν υπάρχουν τύποι στην ψευδογλώσσα άρα μπορούμε να γράψουμε
Όνομα <- "ΠΕΜΠΤΗ"
Ισχύει <- ΑΛΗΘΗΣ
α <- 10
Εμφάνισε   α * ( Όνομα / Ισχύει ) + Όνομα

Είναι λάθος το παραπάνω? και αν ναι γιατί?

Παράθεση
Αν όχι με βάση την ΓΛΩΣΣΑ τι είναι το -32,0 και το 0,42. Αν ισχυριστείτε πραγματικοί που αναφέρεται αυτό στο βιβλίο.
Απλά πράγματα.
σελ. 31 έχει ως παράδειγμα τον αριθμό -1,25 πάλι με κόμμα
σελ. 44 στο σχολικό βιβλίο γράφει
               Για χ από 0 μέχρι 1 με_βήμα 0,01
όπου χρησιμοποιεί την υποδιαστολή σε πραγματικό αριθμό

Παράθεση
@andreas_p
Δεν καταλαβαίνω τι εννοείς. Και τα περσινά θέματα μυστήρια ήταν. Εχουν συζητηθεί δεν χρειάζεται να επανέλθουμε, με τα φετινά να δούμε τι γίνεται.
Τα περσινά θέματα δεν είχαν καμία σχέση με τα φετινά , είναι η μέρα με τη νύχτα, τι να πάει να πει μυστήρια?
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

COACH

Παράθεση από: papaluk στις 28 Μαΐου 2009, 04:39:27 ΜΜ
Το τελικό σχόλιο του χαλάλι το Σ/Λ που έχασε, τουλάχιστό δεν γράψανε όλοι 20 όπως πέρυσι, και κυρίως τα χάρηκε τα θέματα.. ( είπε "  αναγκάστηκα να κάνω σχήμα στο 3ο θέμα, ενώ τα περυσινά παρότι ήταν Β λυκείου τα είχα λύσει χωρίς χαρτί και μολύβι, στο μυαλό μου)

Αυτό ακριβώς είπα κι εγώ στα παιδιά μου που ήταν σκεπτόμενα...Χαλάλι το 1 ή τα 2 μόρια....Τώρα έχετε την διαφορά που αξίζετε από τους άλλους...Είναι πιο σημαντικό το 98-60 από το 100-100 ή ακόμα και το 100-95 στον αγώνα σκεπτόμενος-παπαγάλος...
ΧΑΛΑΛΙ....

Και ένα μεγάλο ευχαριστώ στην επιτροπή που απένειμε δικαιοσύνη...Δεν την κριτικάρω για τίποτα από τα υπόλοιπα...

Θα ήμουν ακόμα πιο ευτυχισμένος αν το θέμα4 είχε και ένα κλικ που δεν θα το είχε δει κανείς νωρίτερα σε παρόμοια άσκηση και θα έπρεπε να το βγάλει ο οποιοσδήποτε εκείνη την ώρα....

ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ...επιτέλους είδαμε τους κόπους μίας χρονιάς να μην πηγαίνουν στον βρόντο...Είδαμε ότι το να προσπαθείς να βοηθήσεις τα παιδιά να καλλιεργήσουν αλγοριθμική ευρύτερη σκέψη έχει πλέον νόημα στο μάθημά μας...

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΘΩΜΟΥ

P.Tsiotakis

είναι σαφές οτι το σχολικό βιβλίο ως υποδιαστολή στην ψευδογλώσσα χρησιμοποιεί το κόμμα ( , )
ενώ στη ΓΛΩΣΣΑ την τελεία ( . )

P.Tsiotakis

Ποιο είναι το αποτέλεσμα της πράξης:    32.0  MOD  5.0  ?

sstergou

Στην ψευδογλώσσα ή στην γλώσσα;

Στην γλώσσα είναι σίγουρα λάθος. Στην ψευδογλώσσα όμως χωράει μεγάλη κουβέντα, κανείς δεν ξέρει μέχρι που φτάνει η ελευθερία της...

Ξαναλέω ότι το βιβλίο δεν διαχωρίζει τις αριθμητικές μεταβλητές στο 2ο και 3ο κεφάλαιο. Ο διαχωρισμός αυτός γίνεται αργότερα. Οπότε αν η εκφώνηση έλεγε "σε ποιον τύπο δεδομένων της γλώσσας .." και είχε τελεία αντί για υποδιαστολή πιστεύω δεν θα το ψάχναμε τόσο πολύ.

Κατά την δικιά μου υλοποίηση πάντως αποφάσισα καθαρά για λόγους ομοιομορφίας οτιδήποτε έχει υποδιαστολή να θεωρείται πραγματικός.

P.Tsiotakis

Η ψευδογλώσσα δεν εχει τυπους ακέραιο ή πραγματικό.
συνεπώς η ασκηση παρεπεμπε σαφως στη ΓΛΩΣΣΑ

meteo_xampos

Καλησπέρα και από μένα... Πολύ ωραία θέματα, πολλά από τα παιδιά που είχα μου λέγανε τι ωραία θέματα,
και μάλιστα τους άρεσε η συνάρτηση (ή διαδικασία) του ερωτήματος 4δ... Μακάρι να συνεχίσουν έτσι και
του χρόνου, να βγάλουν την θεωρία και να βάλουν το υπόλοιπο 3ο και το 5ο... :) Όνειρα θερινής νυκτός...
Παναγιώτη, θα κυκλοφορήσεις νέο βιβλίο;

P.Tsiotakis

"Δεν ξέρω, δεν απαντώ"   είναι η απάντηση

Νίκος Αδαμόπουλος

Παράθεση από: andreas_p στις 28 Μαΐου 2009, 03:03:57 ΜΜ
papet, τι μαθητής είναι αυτός που βλέπει ένα δεδομένο (το 32,0) σε μια στήλη Α και το εμηνεύει ως δύο (2) δεδομένα 32 και 0 ;  Εκτός και αν η συμπεριφορά του αυτή  είναι προσχηματική ...

Παράθεση από: papet στις 28 Μαΐου 2009, 03:15:11 ΜΜ
Αν δεν κάνω λάθος, μιλάει γι' αυτό ο Νίκος Αδαμόπουλος σε κάποιο άλλο thread δίνοντας μάλιστα και τη σχετική στιχομυθία που είχε με το συγκεκριμένο μαθητή...

Ναι, είναι στο: https://alkisg.mysch.gr/steki/index.php?topic=2031.msg15586#msg15586
(ξαναδίνω το link γιατί μέσα στον όγκο των μηνυμάτων χάνει η μάνα το παιδί...)

Αυτό είναι γεγονός! Ένας μαθητής το έκανε... Και όχι κακός μαθητής! Πιάνει λίγο κάτω από το 90...
Γιατί το έκανε; Άβυσσος η ψυχή του ανθρώπου!!! Προφανώς ΔΕΝ σκέφτηκε ότι "Ααα, αν ήταν υποδιαστολή θα έπρεπε να είναι τελεία (.) - άρα οι αριθμοί είναι δύο!". Απλά έφαγε φλασιά εκείνη την ώρα! Έτσι κι αλλιώς είχε δει πάρα πολλά παραδείγματα και από παλιότερες εξετάσεις...

Όμως να εξηγηθώ... Δεν τον δικαιολογώ σε καμία περίπτωση! Αυτόν δεν το απασχόλησε καν το επίμαχο θέμα -32,0 vs -32 ή ακόμα και 0.42 vs 0,42... Αυτός είδε 4 ακέραιους !!!!

Εγώ το ανέφερα ως υποψήφιο για το "Ανέκδοτο της χρονιάς" ... :)