Θέματα Πανελληνίων 2019

Ξεκίνησε από clitos, 11 Ιουν 2019, 10:17:41 ΠΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

clitos

Τα θέματα τα σημερινά!
Με μια πρώτη άποψη το θέμα Δ είναι για πολύ καλα διαβασμένους μαθητές ( Ουρά), ή κάνω λάθος?

https://www.minedu.gov.gr/publications/docs2019/EXETASEIS-2019/them_progyp_epal_c_hmer_190611.pdf

clitos

Εν ταχει:
Α1 ΛΣΛΣΣ
Α2 1δ 2γ 3α 4β
Α3
1 100
2 3
3'w'
4write
5str
6close

A4 γ

Β1
α) ΑΜ
β) def perasa_mathima(self,p):
          self.credits+=p
γ) foititis1=Foititis(103,'Kvnstantinou',0)
δ)foititis1.perasa_mathima(5)

B2  1 55 34 5 2 2
      1 2 55 34 5 2
      1 2 2 55 34 5
      1 2  2 5 55 34
      1 2  2 5 34 55

B3 το χ ειναι 100
το τοπικο χ ειναι 2
το χ ειναι ακομα 100





polikarpos

#2
προχειρη λύση
ΘΕΜΑ Γ
plithos =0
Sum =0.0
min_epidosi =200
#Γ1

for  i in range(35):
     onoma= raw_input('Δώστε ')
     prosp= 1
     epidosi= input('Δώστε')   
     while prosp <=4 and epidosi >180:
           epidosi= input('Δώστε')   
           prosp += 1
#Γ2
      print onoma
      if epidosi<=180:
              print epidosi
              #Γ3
              plithos+=1
              Sum += epidosi
       else:
              print "ΜΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ"
#Γ4
    if  epidosi<= min_epidosi or i==0:
            min_epidosi = epidosi
            min_onoma = onoma

#Γ3
print plithos
print Sum/plithos
#Γ4
print min_onoma
print min_epidosi
www.sepchiou.gr
moodle.sepchiou.gr
museum.sepchiou.gr

dimitra

Προσωπικά μου φάνηκαν δύσκολα, ειδικά το θέμα Δ (εμένα μου πήρε κανά τέταρτο να το σκεφτώ και να το γράψω, άρα στα παιδιά...). Παραθέτω μια λύση, την έγραψα στα γρήγορα και σίγουρα δεν είναι η βέλτιστη. Χρησιμοποίησα επιπλέον λίστες για ευκολία, ξέρω ότι γίνεται και χωρίς αυτές. Συγγνώμη για τα greeklish.

w=input("Plithos vagoniwn: ")
v=input("Ogkos kivotiou: ")
QUE=[]
while v!=0:
	QUE.append(v)
	v=input("Ogkos kivotiou: ")

l1=[] #synoliko varos kivotiwn gia kathe vagoni
l2=[] #plithos kivotiwn gia kathe vagoni
wagon=1
while wagon<=w and QUE!=[]:
	s=0;pl=0
	kivotio=QUE[0]
	while s+kivotio<=2000 and QUE!=[]:
		QUE.pop(0)
		s+=kivotio
		pl+=1
		if QUE!=[]:
			kivotio=QUE[0]
	l1.append(s)
	l2.append(pl)
	wagon+=1
for i in range(len(l1)):
	print "To vagoni", i+1, "metefere", l2[i], "kivotia, synolikou varous", l1[i]
if QUE==[]:
	s=0
	for i in range(len(l1)):
		s=s+l1[i]
	print "Xrisimopoihthikan", len(l1), "vagonia, ta opoia meteferan kivotia synolikou ogkou", s
else:
	s=0
	for i in range(len(QUE)):
		s+=QUE[i]
	print "Paremeinan stin apothiki", len(QUE), "kivotia, synolikou ogkou", s
Ενιαίο, δημόσιο και δωρεάν δωδεκάχρονο σχολείο.

polikarpos

www.sepchiou.gr
moodle.sepchiou.gr
museum.sepchiou.gr

tkon

Μάλλον η επιτροπή με τα σημερινά θέματα δεν θέλει την ειδικότητά μας

socnafs

Κατεβητε απο το καλαμι οσο ειναι νωρις...

tvroch

Κατω απο άλλες συνθηκες δεν θα ειχα καμμια αντιρρηση για δύσκολα θεματα αλλά υπαρχουν κοινες σχολές με τις αλλες ειδικοτητες απο την μια και το μικρο μηχανογραφικο μας περιεχεται αυτουσιο στο τομεα της ηλεκτρολογιας απο την άλλη... Με αυτο το τροπο τα δύσκολα θέματα δημιουργούν αθεμιτο ανταγωνισμο εις βαρος των μαθητων ΜΑΣ και αυτο προσωπικα ΔΕΝ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΤΟ ΔΕΧΘΩ...

Δεν γίνεται να βλεπεις τους μαθητες που σημερα εγραψαν ΑΟΔ να βγαινουν και να μιλουν για χαλαρο 18αρι και τους μαθητες που εδιναν Προγραμματισμο να παλευουν μεχρι τέλους για ενα πολυ χαμηλοτερο βαθμο...

socnafs

Ευτυχως στην κοινη ομαδα ο συντελεστης 3.5 ειναι στην γλωσσα και τα μαθηματικα

seibei

#9
Πραγματικά το παράκαναν στο 4ο. Αναμένω μεγάλο μακελειό εκεί. Είναι από την άλλη 4ο θέμα...

Μια παρατήρηση για το 3ο Σ/Λ. "Κάθε συνάρτηση όταν κληθεί επιστρέφει πάντα μια τιμή".
'Αστοχο θέμα, καθώς η απάντηση Σ είναι στην πραγματικότητα η σωστή και όχι η Λ όπως απλοποιητικά παρουσιαζεται στο βιβλίο της Β'. 'Επρεπε να το αποφύγουν.

Νομίζω πως τα βιβλία της Β και Γ πρέπει να αντικατασταθούν από 1 ενιαίο βιβλίο. Το πρώτο μισό για την Β και το 2ο μισό για την Γ. Δεν βρίσκω το λόγο να καλύπτεται τόσο μεγάλο μέρος της γλώσσας στην Β από ένα βιβλίο στην πραγματικότητα 80 σελίδων και να επαναλαμβάνονται τα ίδια πάλι στην Γ.

seibei

Παράθεση από: tvroch στις 11 Ιουν 2019, 02:28:53 ΜΜ
Κατω απο άλλες συνθηκες δεν θα ειχα καμμια αντιρρηση για δύσκολα θεματα αλλά υπαρχουν κοινες σχολές με τις αλλες ειδικοτητες απο την μια και το μικρο μηχανογραφικο μας περιεχεται αυτουσιο στο τομεα της ηλεκτρολογιας απο την άλλη... Με αυτο το τροπο τα δύσκολα θέματα δημιουργούν αθεμιτο ανταγωνισμο εις βαρος των μαθητων ΜΑΣ και αυτο προσωπικα ΔΕΝ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΤΟ ΔΕΧΘΩ...

Δεν γίνεται να βλεπεις τους μαθητες που σημερα εγραψαν ΑΟΔ να βγαινουν και να μιλουν για χαλαρο 18αρι και τους μαθητες που εδιναν Προγραμματισμο να παλευουν μεχρι τέλους για ενα πολυ χαμηλοτερο βαθμο...

Τα ίδια είχαμε και πέρσι... Και εμένα μου φαίνεται εντελώς παράλογο να εξετάζονται δυο μαθητές για την ίδια θέση σε διαφορετικά μαθήματα.
Θα έπρεπε να γίνεται κανονικοποίηση των βαθμολογιών αλλά κάτι τέτοιο ακούγεται μάλλον σαν επιστημονική φαντασία...


bugman

Στη python οι συναρτήσεις μπορούν να κληθούν ως διαδικασίες. Άρα μπορούν να κληθούν χωρίς να επιστρέψουν τιμή. Αν όμως μια πρόταση έλεγε αν μια συνάρτηση δεν επιστρέφει τιμή σε έκφραση τότε θα ήταν λάθος. Στη ΓΛΩΣΣΑ της ΑΕΠΠ δεν καλούμε συναρτήσεις ως διαδικασίες οπότε εκεί η απάντηση σε ίδια πρόταση με αυτή  της εξέτασης θα ήταν Λάθος.

karinakis

Κυριολεκτικά η επιτροπή το παράκανε σήμερα με το 4ο ζήτημα...Εκτός από ένα δύσκολο ζήτημα εμένα προσωπικά μου φάνηκε ένα θέμα που στην διατύπωσή του ήταν μπερδεμένο γεγονός που αύξανε τον βαθμό δυσκολίας του κατακόρυφα.... Μου φαίνεται εκεί στην επιτροπή δεν έχουν γνώση σχετικά με το επίπεδο των μαθητών στο ΕΠΑΛ...και φυσικά δεν δέχομαι ότι επειδή δίνει πρόσβαση σε πανεπιστήμια πρέπει να υπαρχει αυτή η αντιμετώπιση στους μαθητές του Τομέα Πληροφορικής. Ακόμη και οι καλά διαβασμένοι μαθητές έπαιρναν απλά τις μονάδες του ερωτήματος Δ1 (σύνολο 5) και από κει και πέρα έπρεπε κυριολεκτικά να "ιδρώσουν" και μάλιστα πολύ για κάτι περισσότερο. Αν ένα τέτοιο θέμα δινόταν στα ΓΕΛ στο αντίστοιχο μάθημα θα γινόταν χαμός τώρα.... Λυπάμαι....

clitos

Μια άλλη κατηγορία συναρτήσεων είναι:
α) αυτές οι οποίες, όταν κληθούν, επιστρέφουν αποτέλεσμα (κάποια τιμή)
β) εκείνες που δεν επιστρέφουν κάποια τιμή (κενές/void συναρτήσεις), αλλά
εκτελούν ενέργειες μέσω των εντολών τους. Οι κενές αυτές συναρτήσεις
μπορεί να εμφανίζουν αποτέλεσμα στην οθόνη ή να έχουν κάποιο άλλο απο-
τέλεσμα, αλλά δεν επιστρέφουν κάποια τιμή.
Από το βιβλίο της Γ τάξης σελίδα 109.

clitos

Το πρόβλημα είναι η μη κοινή αντιμετώπιση σε όλες τις ειδικότητες που εφόσον μιλάμε για κοινές θέσεις έχει νόημα.
Από κει και πέρα δεν είμαι σίγουρος για το νόημα του Δ θέματος αν και τα υπόλοιπα μου φάνηκαν πιο εύκολα από πέρυσι ,ειδικά το Β θέμα ...

seibei

Παράθεση από: bugman στις 11 Ιουν 2019, 02:56:18 ΜΜ
Στη python οι συναρτήσεις μπορούν να κληθούν ως διαδικασίες. Άρα μπορούν να κληθούν χωρίς να επιστρέψουν τιμή.

Πάντα επιστρέφουν τιμή οι συναρτήσεις στην Python.
Κακώς το βιβλίο λεει το αντίθετο, κανει λάθος.
Η τιμή που επιστρέφεται όταν δεν υπάρχει return ή όταν το return είναι σκέτο (χωρίς να ακολουθεί τίποτα) είναι η None.

petroszoul

Παράθεση από: clitos στις 11 Ιουν 2019, 03:17:52 ΜΜ
Μια άλλη κατηγορία συναρτήσεων είναι:
α) αυτές οι οποίες, όταν κληθούν, επιστρέφουν αποτέλεσμα (κάποια τιμή)
β) εκείνες που δεν επιστρέφουν κάποια τιμή (κενές/void συναρτήσεις), αλλά
εκτελούν ενέργειες μέσω των εντολών τους. Οι κενές αυτές συναρτήσεις
μπορεί να εμφανίζουν αποτέλεσμα στην οθόνη ή να έχουν κάποιο άλλο απο-
τέλεσμα, αλλά δεν επιστρέφουν κάποια τιμή.
Από το βιβλίο της Γ τάξης σελίδα 109.
Το γ ερώτημα του Σ/Λ και εγώ θα το θεωρήσω Σωστό παιδιά. Συμφωνώ απόλυτα με τον clitos, σε αυτό που παρέθεσε αλλά έτσι όπως το αναφέρει το βιβλίο είναι σαν να είναι μία μικρή εξαίρεση, ειδικά όταν ελάχιστες γραμμές πιο πριν (στο παράδειγμα 1 για την ακρίβεια), αναφέρει το εξής "Είναι σύνηθες να λέμε πως η συνάρτηση δέχεται ορίσματα και επιστρέφει ΕΝΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ. Το αποτέλεσμα αυτό ονομάζεται επιστρεφόμενη τιμή (return value)."
Κατά την άποψη μου δεν θα έπρεπε να βάλουν ένα τέτοιο ερώτημα όταν σχεδόν στην ίδια σελίδα του σχολικού αναφέρονται δύο σχεδόν διαφορετικές προτάσεις (ως προς αυτό που ρώτησαν στα πανελλαδικά θέματα)

karinakis

#17
Παράθεση από: dimitra στις 11 Ιουν 2019, 11:56:56 ΠΜ
Προσωπικά μου φάνηκαν δύσκολα, ειδικά το θέμα Δ (εμένα μου πήρε κανά τέταρτο να το σκεφτώ και να το γράψω, άρα στα παιδιά...). Παραθέτω μια λύση, την έγραψα στα γρήγορα και σίγουρα δεν είναι η βέλτιστη. Χρησιμοποίησα επιπλέον λίστες για ευκολία, ξέρω ότι γίνεται και χωρίς αυτές. Συγγνώμη για τα greeklish.

w=input("Plithos vagoniwn: ")
v=input("Ogkos kivotiou: ")
QUE=[]
while v!=0:
	QUE.append(v)
	v=input("Ogkos kivotiou: ")

l1=[] #synoliko varos kivotiwn gia kathe vagoni
l2=[] #plithos kivotiwn gia kathe vagoni
wagon=1
while wagon<=w and QUE!=[]:
	s=0;pl=0
	kivotio=QUE[0]
	while s+kivotio<=2000 and QUE!=[]:
		QUE.pop(0)
		s+=kivotio
		pl+=1
		if QUE!=[]:
			kivotio=QUE[0]
	l1.append(s)
	l2.append(pl)
	wagon+=1
for i in range(len(l1)):
	print "To vagoni", i+1, "metefere", l2[i], "kivotia, synolikou varous", l1[i]
if QUE==[]:
	s=0
	for i in range(len(l1)):
		s=s+l1[i]
	print "Xrisimopoihthikan", len(l1), "vagonia, ta opoia meteferan kivotia synolikou ogkou", s
else:
	s=0
	for i in range(len(QUE)):
		s+=QUE[i]
	print "Paremeinan stin apothiki", len(QUE), "kivotia, synolikou ogkou", s




bugman

Παράθεση από: seibei στις 11 Ιουν 2019, 04:20:20 ΜΜ
Πάντα επιστρέφουν τιμή οι συναρτήσεις στην Python.
Κακώς το βιβλίο λεει το αντίθετο, κανει λάθος.
Η τιμή που επιστρέφεται όταν δεν υπάρχει return ή όταν το return είναι σκέτο (χωρίς να ακολουθεί τίποτα) είναι η None.



Η τιμή None έχει νόημα μόνο για τον διερμηνευτή. Συμφωνώ ότι με απουσία του return θα επιστραφεί το None, σαν σήμα, ως "απουσία τιμής", αλλά η επιστροφή δεν είναι θέμα του ίδιου του προγράμματος, αλλά εσωτερικό θέμα του διερμηνευτή.

Όταν κάποιος δεν βάζει λοιπόν το return για να επιστρέψει τιμή, σε μια συνάρτηση, τότε αυτή η συνάρτηση έχει τη ίδια θέση με μια διαδικασία, που δεν επιστρέφει τιμή. Αν επίσης κάποιος βάλει μια συνάρτηση σε μια έκφραση, ενώ αυτή δεν γυρνάει τιμή θα βγει λάθος. Δεν μπορούμε να εφαρμόσουμε τελεστές στο None. Επειδή οι μεταβλητές "Δείχνουν" σε αντικείμενα, και το None είναι αντικείμενο, μπορούμε σε μια μεταβλητή να δώσουμε το None, αλλά στην ουσία είναι σαν να πετάμε την οποιαδήποτε άλλη τιμή, που είχε η μεταβλητή, και προσδιορίζονταν με κάποιο άλλο τύπο (άλλη κλάση αντικειμένου).

Γιάννης Αναγνωστάκης

Ένα γενικό σχόλιο

Δεν θεωρώ ότι τα θέματα των ΕΠΑΛ ήταν τόσο τραβηγμένα. Τα Α,Β,Γ ήταν πολύ στρωτά και βασικά πράγματα, μερικά μέσα από το βιβλίο αυτούσια..

Το θέμα Δ ήταν αρκετά δύσκολο, ήθελε σκέψη και χρόνο, αλλά πρέπει να υπάρχει και ένα θέμα λίγο πιο δύσκολο. Πιστεύω ότι υπάρχουν 10-12 δυσκόλες μονάδες σε αυτό το θέμα Δ

Και συνεχίζω, πρέπει ή δεν πρέπει να υπάρχουν αυτές οι δύσκολες μονάδες όταν υπάρχει πλέον πρόσβαση και σε ΑΕΙ?

Το ότι το επίπεδο σε αρκετά - αλλά όχι σε όλα τα ΕΠΑΛ- είναι χαμηλό, δεν σημαίνει ότι πρέπει να βάζουμε αστεία θέματα. Ένας καλά διαβασμένος σήμερα δεν έπιανε εύκολα 16-17? Ένας άριστος δεν έπιανε το 19?

Και όσον αφορά τα θέματα από τις άλλες ειδικότητες, ειλικρινά πιστεύετε ότι υπάρχει σύγκριση ύλης και αντικειμένου και εύρος ασκήσεων με κάποιο μάθημα άλλης ειδικότητας?


nefeli

Μα αυτό ακριβώς είναι το θέμα: Από τη στιγμή που οι μαθητές διαγωνίζονται για πρόσβαση στις ίδιες σχολές με μαθητές άλλων ειδικοτήτων θα πρέπει να υπάρχει "σύγκριση ύλης, αντικειμένου και εύρος ασκήσεων".

Γιάννης Αναγνωστάκης

Ναι αλλά οι μαθητές διαγωνίζονται κυρίως για τις σχολές της ειδικότητας

Δεν μπορούμε να βάζουμε ασκήσεις 5 γραμμών που γίνονται σε άλλες ειδικότητες, όταν διδάσκονται 2 χρόνια Python!

tvroch

Γιατι στις αλλες ειδικοτητες δεν διδασκονται τα αντικειμενα τους για δύο χρόνια;

Δεν γινεται να βλεπεις ερωτηματα του τύπου "τα παιδια του ζεβεδαιου ποιον ειχαν πατερα" σε αλλες ειδικοτητες και στην πληροφορικη να βλεπεις τα απιστευτα επειδη καποιοι θελουν να το εμφανιζονται ως εξυπνακηδες ή δηθεν σοφοι...

Τα μαθηματα της πληροφορικης ειναι δύσκολα εξ ορισμου και καποιοι θελουν να τα κανουν δυσκολοτερα δημουργωντας προβλημα στην ιδια την επιβιωση της ειδικοτητας...

Γιάννης Αναγνωστάκης

Παράθεση από: tvroch στις 11 Ιουν 2019, 10:26:03 ΜΜ
Γιατι στις αλλες ειδικοτητες δεν διδασκονται τα αντικειμενα τους για δύο χρόνια;

Δεν γινεται να βλεπεις ερωτηματα του τύπου "τα παιδια του ζεβεδαιου ποιον ειχαν πατερα" σε αλλες ειδικοτητες και στην πληροφορικη να βλεπεις τα απιστευτα επειδη καποιοι θελουν να το εμφανιζονται ως εξυπνακηδες ή δηθεν σοφοι...

Τα μαθηματα της πληροφορικης ειναι δύσκολα εξ ορισμου και καποιοι θελουν να τα κανουν δυσκολοτερα δημουργωντας προβλημα στην ιδια την επιβιωση της ειδικοτητας...

Και το λάθος δηλαδή είναι ότι υπάρχουν 10-12 δύσκολες μονάδες σε μας ενώ είναι σωστό ότι τα θέματα των άλλων ειδικοτήτων είναι του "τα παιδια του ζεβεδαιου ποιον ειχαν πατερα";;;

Αλήθεια τώρα;

alkisg

Παράθεση από: bugman στις 11 Ιουν 2019, 09:26:26 ΜΜ
Η τιμή None έχει νόημα μόνο για τον διερμηνευτή. Συμφωνώ ότι με απουσία του return θα επιστραφεί το None, σαν σήμα, ως "απουσία τιμής", αλλά η επιστροφή δεν είναι θέμα του ίδιου του προγράμματος, αλλά εσωτερικό θέμα του διερμηνευτή.

Η Python θα μπορούσε να το έχει υλοποιήσει σαν τη C, όπου στις void συναρτήσεις δεν υπάρχει κρυφή μεταβλητή "result" και δεν χρησιμοποιείται stack space κλπ.
Από τη στιγμή που αποφάσισαν να επιστρέφουν πάντα τιμή, σεβόμαστε την απόφασή τους. :)
Μια συνάρτηση Python που μπορεί να επιστρέψει True/False, επιλέγει από 2 διαφορετικές τιμές.
Μια συνάρτηση Python που μπορεί να επιστρέψει True/False/None, επιλέγει από 3 διαφορετικές τιμές. Το None εκεί δίνει περαιτέρω πληροφορία.
Αυτό δεν αντιστοιχεί σε "απουσία τιμής", ΘΑ αντιστοιχούσε ΑΝ η Python είχε εντελώς διαφορετική σύνταξη και υλοποίηση και ήταν ουσιαστικά άλλη γλώσσα.

seibei

Παράθεση από: bugman στις 11 Ιουν 2019, 09:26:26 ΜΜ
Η τιμή None έχει νόημα μόνο για τον διερμηνευτή. Συμφωνώ ότι με απουσία του return θα επιστραφεί το None, σαν σήμα, ως "απουσία τιμής", αλλά η επιστροφή δεν είναι θέμα του ίδιου του προγράμματος, αλλά εσωτερικό θέμα του διερμηνευτή.

Παραθέτω από το Documentation της Python https://docs.python.org/2/library/constants.html

None
The sole value of types.NoneType. None is frequently used to represent the absence of a value, as when default arguments are not passed to a function.

(τα bold δικα μου)
Από αυτό καταλαβαίνω (διορθώστε με παρακαλώ) οτι το Νοne είναι τιμή - value, συγκεκριμένου τύπου δεδομένων, του NoneType.
Απο κει και πέρα το τι κάνει αυτή η τιμή και τι δεν κάνει, και το πως χρησιμοποιείται και γιατί, είναι εντελώς αδιάφορο για την απάντηση του ερωτήματος. Σημασία έχει μόνο οτί είναι τιμή. Έτσι το βλέπω εγώ και δεν επανέρχομαι.

Παράθεση από: Γιάννης Αναγνωστάκης στις 11 Ιουν 2019, 09:51:56 ΜΜ
Ένα γενικό σχόλιο
Δεν θεωρώ ότι τα θέματα των ΕΠΑΛ ήταν τόσο τραβηγμένα. Τα Α,Β,Γ ήταν πολύ στρωτά και βασικά πράγματα, μερικά μέσα από το βιβλίο αυτούσια..
Το θέμα Δ ήταν αρκετά δύσκολο, ήθελε σκέψη και χρόνο, αλλά πρέπει να υπάρχει και ένα θέμα λίγο πιο δύσκολο. Πιστεύω ότι υπάρχουν 10-12 δυσκόλες μονάδες σε αυτό το θέμα Δ
Και συνεχίζω, πρέπει ή δεν πρέπει να υπάρχουν αυτές οι δύσκολες μονάδες όταν υπάρχει πλέον πρόσβαση και σε ΑΕΙ?
Το ότι το επίπεδο σε αρκετά - αλλά όχι σε όλα τα ΕΠΑΛ- είναι χαμηλό, δεν σημαίνει ότι πρέπει να βάζουμε αστεία θέματα. Ένας καλά διαβασμένος σήμερα δεν έπιανε εύκολα 16-17? Ένας άριστος δεν έπιανε το 19?
Και όσον αφορά τα θέματα από τις άλλες ειδικότητες, ειλικρινά πιστεύετε ότι υπάρχει σύγκριση ύλης και αντικειμένου και εύρος ασκήσεων με κάποιο μάθημα άλλης ειδικότητας?

Συμφωνώ απόλυτα σε όλα, αλλά δεν μπορούμε να προσπερνάμε το θέμα του (πιθανώς) αθέμιτου ανταγωνισμού.
Θα είχε ενδιαφέρον να δούμε στατιστικά. Να δούμε τι γίνεται με τους μέσους όρους. Εάν είναι πολύ κοντά, τότε οκ.
Αν όχι όμως, μιλάμε σίγουρα για μια αδικία που πρέπει με κάποιον τρόπο να διορθωθεί.   

evry

#26
Παράθεση από: seibei στις 11 Ιουν 2019, 10:47:48 ΜΜ
Παραθέτω από το Documentation της Python https://docs.python.org/2/library/constants.html

None
The sole value of types.NoneType. None is frequently used to represent the absence of a value, as when default arguments are not passed to a function.


Γιατί δεν κάνεις bold και το absence of value?Γιατί το αποφεύγεις?
Η None δεν δηλώνει απουσία τιμής?
Δηλαδή αν ένας μαθητής σκεφτεί ότι μια συνάρτηση που δεν έχει return επιστρέφει None έτσι ώστε να μπορούμε να ελέγξουμε με το is None αν επιστρέφει κάτι ή όχι κάνει λάθος?

Δεν διαφωνώ ότι το ΣΛ είναι σωστό κυριολεκτικά αφού επιστρέφει None που είναι τιμή με τύπο (που δηλώνει απουσία τιμής!) αλλά ποια είναι η ερμηνεία της?

Το ΣΛ αυτό δεν έπρεπε να έχει μπει. Είναι τεράστιο φάουλ.

Όσον αφορά τα θέματα μου φαίνεται ότι κάποιοι έφτιαξαν θέματα σε Pascal/Γλώσσα και στη συνέχεια έκαναν απλά μετάφραση σε Python.
Επίσης τι μανία είναι αυτή με τα αρχεία!!! Δεν έχει άλλα να βάλουν?
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

evry

Παράθεση από: seibei στις 11 Ιουν 2019, 02:38:09 ΜΜ
Νομίζω πως τα βιβλία της Β και Γ πρέπει να αντικατασταθούν από 1 ενιαίο βιβλίο. Το πρώτο μισό για την Β και το 2ο μισό για την Γ. Δεν βρίσκω το λόγο να καλύπτεται τόσο μεγάλο μέρος της γλώσσας στην Β από ένα βιβλίο στην πραγματικότητα 80 σελίδων και να επαναλαμβάνονται τα ίδια πάλι στην Γ.

Δηλαδή θεωρείς λάθος που επαναλαμβάνονται αρκετά πράγματα σε Β και Γ. Αυτό δεν βοηθάει τους μαθητές?
Πιστεύεις ότι αρκεί μια φορά να τα ακούσουν και θα τα καταλάβουν?
Διδάσκεις σε ΕΠΑΛ?
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

tvroch

#28
Παράθεση από: Γιάννης Αναγνωστάκης στις 21 Ιουν 2018, 10:49:44 ΜΜ
.....
Τα θέματα των ψηφιακών συστημάτων είναι πολύ πολύ απλά, είναι δώρο προς τους μαθητές, που θα μπουν όμως σε μία σχολή και δεν θα την τελειώσουν, αν δεν αντιγράψουν ή δεν πληρώσουν ένα σκασμό χρήματα για  υποστηρικτικά μαθήματα. Αυτό θέλουμε;
οχι ... για αυτο ας αφησουμε τους αλλους πεζους να περνανε τους μαθητες τους στις σχολες και εμεις ας ασχολουμαστε με την χαρα της επιστημης.....
ας γνωρίζουμε ομως οτι το μηχανογραφικο της πληροφορικης περυσι περιλαμβανονταν αυτουσιο στον τομεα της ηλεκτρολογιας συνεπως τα θεματα που χαρακτηριζεις "δώρο" ,  αφησαν εξω παιδια της πληροφορικής απο σχολές  πληροφορικης... παιδια που για να περασουν επρεπε να γραψουν καλυτερο βαθμο σε πολυ δυσκολοτερα θεματα επειδη καποιοι σοφοι θελουν να εμφανιζονται ως Ritchie και Dijkstra.. τωρα αν ο κλαδος ειναι ενταξει με αυτο , εγω παω πασο!!!!!


petroszoul

Παιδιά μια ερώτηση και αν κάποιος ξέρει ας μου απαντήσει... Γιατί στη σελίδα του ΟΕΦΕ έχουν ήδη ανέβει απαντήσεις αλλά και σχόλια για τα θέματα των υπόλοιπων κλάδων που έγραφαν σήμερα, ενώ για προγραμματισμό τίποτα απολύτως; Μήπως τελικά όντως φέτος τα σκατ*σανε με τα θέματα που έβαλαν και συμβαίνει κάτι;

Όσο για το σχολιασμό των θεμάτων θα συμφωνήσω ότι ναι τα θέματα ήταν όντως πολύ δυσκολότερα σε σχέση με προηγούμενες χρονιές, με κάποιες μικρές παγιδούλες στα Α,Β,Γ και αρκετά ακαταλαβίστικο το Δ(καλοί μαθητές του γενικού το έλυναν άνετα), και επίσης όντως εμείς πρέπει να κοιτάμε σαν κλάδος το τι συμβαίνει σε σχέση με τους υπόλοιπους κλάδους των ΕΠΑΛ (ειδικά με αυτούς που επίσης ανοίγουν σχολές πληροφορικής, όπως κλάδων ηλεκτρονικών)

evry

Παράθεση από: tvroch στις 12 Ιουν 2019, 12:01:16 ΠΜ
επειδη καποιοι σοφοι θελουν να εμφανιζονται ως Richie και Dijkstra.. τωρα αν ο κλαδος ειναι ενταξει με αυτο , εγω παω πασο!!!!!

Ritchie  ;)
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

tvroch


telits

Καλημερα συναδελφοι.
Για μενα το Σ-Λ με την επιστρεφομενη τιμη ειναι εντελώς
χαζο.. Καποιος που ξερει προγραμματισμο σε βαθος
γνωριζει οτι υπαρχει το None..
Απο εκει και περα , το Δ θεμα ήταν τραγικά δύσκολο
και άστοχο. Δεν βρίσκω τον λόγο να βάλεις
θέμα επιπεδου 2ετους μαθήματος σε Πανεπιστημιο,
σε παιδια που γράφουν Πανελλήνιες...
Μόνο κακό κάνουν τέτοια θέματα στον κλάδο
μας. Καλα αποτελέσματα να χουμε.

Τηλέμαχος Ελευθερίου
Καθηγητης Πληροφορικης στο Ρεθυμνο☘

bugman

Με δεδομένο ότι οι μαθητές σκέφτονται ότι η επιστροφή τιμής γίνεται με το return, η απουσία του return σημαίνει απουσία επιστροφής τιμής. Το τι κάνει ο διερμηνευτής της python εσωτερικά είναι αδιάφορο για μαθητή.
Αυτό που σκέφτηκε ο alkis για τις τρεις τιμές είναι τραβηγμένο. Σημαίνει ότι παίζει να έχουμε τη χρήση του return με επιλογή, έτσι ώστε κάποια στιγμή να μη εκτελεστεί το return. Το πρόβλημα με το None είναι ότι δεν επιδέχεται τελεστές. Ο μόνος που μπορεί να αξιοποιηθεί είναι το IS, αν λοιπόν έχουμε τρεις τιμές true, false, και έστω None, τότε μπερδεύουμε τρία αντικείμενα με τα δυο πρώτα να έχουν τελεστές και το τρίτο να μην έχει.
Σε περίπτωση που θέλουμε τρεις τιμές, χρησιμοποιούμε enumeration
https://docs.python.org/3/library/enum.html
>>> from enum import Enum
>>> class Color(Enum):
...     RED = 1
...     GREEN = 2
...     BLUE = 3

gbougioukas

Τελικά το μηδέν είναι αριθμός; Το κενό σύνολο είναι σύνολο; Όταν μια συνάρτηση της python επιστρέφει την κενή λίστα, δεν επιστρέφει καμία τιμή; Στο βιβλίο της ΑΕΠΠ έχει τον αλγόριθμο του πολλαπλασιασμού αλά ρωσικά και εξαιρεί τις τιμές Μ1=0 και Μ2=0, ενώ ο αλγόριθμος δουλεύει κανονικά για αυτές τις τιμές. "Μηδενοφοβία". Κι όμως το κενό σύνολο είναι θεμέλιο των σύγχρονων Μαθηματικών και της Πληροφορικής. Στην python οι λίστες χτίζονται πάνω στην κενή λίστα.
Γιώργος Μπουγιούκας
Computer Science (BSc), Bioinformatics & Neuroinformatics (MSc)
https://gbougioukas.wordpress.com/
https://apothesis.eap.gr/handle/repo/54953

Σάκης Δημόπουλος

Ευκολα τα θέματα Α και Β.
Μικρής δυσκολίας το θέμα Γ
Πολύ δύσκολο το Δ (Δ2 και Δ3)

bugman

Σημασία έχει η τιμή και ο τύπος. Ένα 0 για το πρόγραμμα δεν είναι απλά μια τιμή αλλά και ένας τύπος. Η κενή λίστα έχει τύπο λίστα, έχει δηλαδή μια τιμή που υπάρχει σε αυτό το τύπο. Το μήκος της λίστας για να δοθεί πρέπει να δώσουμε κάτι με τύπο λίστας. Η κενή λίστα είναι κάτι με τύπο λίστας, άρα μπορεί να δοθεί.

Στη python βγαίνει λάθος αν χρησιμοποιήσουμε την None σε έκφραση
True & None
None + 1
Μόνο το is μπορεί να χρησιμοποιηθεί


Επίσης ενώ το a=5 κάνει το a να έχει τιμή 5, και το b=5 κάνει επίσης το b να έχει την ίδια τιμή, ως αντικείμενα είναι τα ίδια. Αυτό συμβαίνει γιατί έχει μια λειτουργία η python για να μην καταναλώνει πολύ μνήμη, και βάζει και τα δυο a και b να δείχνουν το ίδιο αντικείμενο. Αν δώσουμε το a+=1 θα αλλάξει αντικείμενο, ενώ αν δώσουμε αμέσως μετά το a-=1 τότε πάλι το a θα δείχνει ότι και το b (φαίνεται με το a is b).
Το παραπάνω δεν ισχύει στις λίστες.
Αν ορίσουμε a=[] και b=[] τότε το a is b βγάζει False. Για να βγάλει True πρέπει να δώσουμε το a=b. Αφού το κάνουμε αυτό μετά το b+=[1,2,3] θα δώσει τρία στοιχεία στη λίστα που δείχνουν και τα δυο, επειδή a is b.
Η χρήση του is είναι ένα προχωρημένο θέμα στη python. Δεν νομίζω να το έχουν στην ύλη τους οι μαθητές.


telits

Τηλέμαχος Ελευθερίου
Καθηγητης Πληροφορικης στο Ρεθυμνο☘

bugman

Βάλε το Κάτι(10)+1 να δεις τι θα σου βγάλει!


alkisg

Παράθεση από: bugman στις 12 Ιουν 2019, 12:48:04 ΠΜ
Αυτό που σκέφτηκε ο alkis για τις τρεις τιμές είναι τραβηγμένο. Σημαίνει ότι παίζει να έχουμε τη χρήση του return με επιλογή, έτσι ώστε κάποια στιγμή να μη εκτελεστεί το return.
...
Σε περίπτωση που θέλουμε τρεις τιμές, χρησιμοποιούμε enumeration

Πρόβλημα: "κάντε ένα πρόγραμμα που αναζητά τη θέση ενός ακεραίου σε ένα πίνακα, ή να επιστρέφει ότι δεν βρέθηκε"
Ή: "κάντε ένα πρόγραμμα που να επιστρέφει την λύση της τάδε εξίσωσης, ή να επιστρέφει ότι δεν είναι επιλύσιμη"

C, Pascal, ΓΛΩΣΣΑ: επιστρέφουν "integer" και "boolean" στο πρώτο πρόβλημα, "real" και "boolean" στο δεύτερο. "if found then print(position)"
Python: επιστρέφει integer/real και None αν δεν βρέθηκε. Όλα σε ένα, χωρίς τη χρήση δύο διαφορετικών μεταβλητών. "if position is not None: print(position)"

Το None είναι τιμή που δίνει πληροφορία.
Στο αρχικό μου παράδειγμα, για να χωρέσεις την παραπάνω πληροφορία, ξέφυγες από τους booleans που χωράνε 2 τιμές και πήγες σε άλλο τύπο δεδομένων, enums, για να χωρέσεις την τρίτη τιμή.
Τώρα σε αυτά τα παραδείγματα τι νέο τύπο θα χρησιμοποιήσεις; Και μην πεις "θα χρησιμοποιήσω το -1 για να πω ότι δεν βρέθηκε", π.χ. στην Pascal επιτρέπεται οι πίνακες να έχουν θέση -1· δες την ουσία από αυτά που λέω, μην κοιτάς τρόπους παράκαμψης...

Ένας boolean προσφέρει ένα bit πληροφορίας, δηλαδή δύο τιμές. Στο μοναδιαίο σύστημα που εντάσσεται το None, επιστρέφει μόνο μία τιμή παραπάνω πληροφορίας. Αλλά είναι παραπάνω πληροφορία.

Υπάρχει βέβαια περίπτωση το None να σημαίνει απουσία τιμής. "Είμαι μια διαδικασία που κάνω αυτά τα πράγματα και δεν σου επιστρέφω τίποτα χρήσιμο, αλλά η Python λόγω σχεδιαστικής επιλογής επιστρέφει πάντα το None".
Όμως υπάρχουν και οι περιπτώσεις όπου το None εκφράζει μια τιμή περισσότερης πληροφορίας η οποία δεν πρέπει να αγνοείται.

(btw το "έτσι ώστε κάποια στιγμή να μη εκτελεστεί το return" δεν ισχύει, μπορεί μια συνάρτηση να κάνει return position με το position να έχει τιμή None)

taxata

#40
Στο  Α1γ δεν ξέρω τι είχαν στο μυαλό τους να ελέγξουν εάν δύναται η function να είναι και procedure ?? Επίσης την έννοια "επιστροφής τιμής" στην Python θα έπρεπε να τη διδάσκουμε ως "επιστροφή αντικειμένου", καθόσον μπορεί να επιστρέφει σε αντίθεση με τη ΓΛΩΣΣΑ αντικείμενα και όχι μόνο απλών αλλά και σύνθετων δομών. Δεν είναι η πρώτη πάντως φορά που γίνεται μαντάρα ένα ΣΛ έχει γίνει εάν θυμάμαι καλά και άλλη φορά να πιάνεται σωστό είτε έτσι είτε αλλιώς.
Αυτό τώρα με τη χρησιμοποίηση της δυσκολίας των θεμάτων και την εισαγωγή τους στις Ανώτατες Σχολές μου θύμισε μία ατάκα από στέλεχος υπουργείου που ρωτήθηκε κάποια στιγμή για την αύξηση της κίνησης σε μεγάλο γνωστό αυτοκινητόδρομο. "Τι θα κάνετε για να περιορίσετε τη αύξηση της κίνησης", απάντηση: "Θα αυξήσουμε τα διόδια !!". Σε αυτό πάντως που ενδεχομένως υστερούν οι εισακτέοι από το ΕΠΑΛ στις σχολές Πληροφορικής σε σχέση με αυτούς του ΓΕΛ δεν είναι σε καμιά περίπτωση ο προγραμματισμός ... αλλά τα μαθηματικά !!.
Τάσος_Χατζηπαπαδόπουλος
Κύριε δεν έχω internet
http://users.sch.gr/chatzipap/

Γιάννης Αναγνωστάκης

Παράθεση από: petroszoul στις 12 Ιουν 2019, 12:02:50 ΠΜ
Παιδιά μια ερώτηση και αν κάποιος ξέρει ας μου απαντήσει... Γιατί στη σελίδα του ΟΕΦΕ έχουν ήδη ανέβει απαντήσεις αλλά και σχόλια για τα θέματα των υπόλοιπων κλάδων που έγραφαν σήμερα, ενώ για προγραμματισμό τίποτα απολύτως; Μήπως τελικά όντως φέτος τα σκατ*σανε με τα θέματα που έβαλαν και συμβαίνει κάτι;

Όσο για το σχολιασμό των θεμάτων θα συμφωνήσω ότι ναι τα θέματα ήταν όντως πολύ δυσκολότερα σε σχέση με προηγούμενες χρονιές, με κάποιες μικρές παγιδούλες στα Α,Β,Γ και αρκετά ακαταλαβίστικο το Δ(καλοί μαθητές του γενικού το έλυναν άνετα), και επίσης όντως εμείς πρέπει να κοιτάμε σαν κλάδος το τι συμβαίνει σε σχέση με τους υπόλοιπους κλάδους των ΕΠΑΛ (ειδικά με αυτούς που επίσης ανοίγουν σχολές πληροφορικής, όπως κλάδων ηλεκτρονικών)

Το πιθανότερο είναι ότι ο συνάδελφος που θα ετοίμαζε λύσεις θα έτρεχε όλη μέρα με το γενικό (που δίνει σήμερα..)

Λαμπράκης Μανώλης

Καλημέρα σε όλους

Τα θέματα Α και Β νομίζω ήταν μέσα από το βιβλίο τα περισσότερα, με δυσκολότερα ίσως το Α3 και το Β1.
Στο θέμα Γ το θέμα ήταν να κατανοήσει ο μαθητής πως λειτουργούν οι επαναλήψεις (είχε την δυσκολία του νομίζω) , τα υπόλοιπα ερωτήματα έβγαιναν.
Για το θέμα Δ (ευτυχώς έτρεχα όλη μέρα με το ΑΕΠΠ και δεν μπήκα στην διαδικασία να το λύσω, είδα τα σχόλια εδώ)εμένα προσωπικά δεν με ενοχλεί να υπάρχουν δύσκολα θέματα, όμως θεωρώ πως και τα περσινά Γ και Δ και το φετινό Δ ξέφευγαν σε δυσκολία και δεν ήταν "τίμια" ... εγώ θα τα διαχώριζα: άλλο δύσκολο θέμα και άλλο τραγικά δύσκολο που πρακτικά δεν λύνεται από το μεγαλύτερο ποσοστό των μαθητών του ΕΠΑΛ ..


evry

Παράθεση από: Γιάννης Αναγνωστάκης στις 12 Ιουν 2019, 07:20:57 ΠΜ
Το πιθανότερο είναι ότι ο συνάδελφος που θα ετοίμαζε λύσεις θα έτρεχε όλη μέρα με το γενικό (που δίνει σήμερα..)

Ελπίζω να μην ήσουν εσύ  :D
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

socnafs

Τα περσινα στατιστικα δειχνουν οτι το 77,72% εγραψε κατω απο την βαση στον προγραμματισμο. Για να δουμε φετος.

clitos

Καλημέρα... Θα συμφωνήσω σε πολλά με τον Μανώλη.

Τα θέματα δεν ήταν τίμια...σωστή λέξη. Πέρυσι και φέτος. Το Θέμα Γ θα μπορούσε να είναι ένα μέτριο  και όχι εύκολο παρακαλώ θέμα . Οι εξετάσεις έχουν να κάνουν και με το περιεχόμενο της εκπαίδευσης και του βιβλίου- Τετραδίων ασκήσεων. Το θέμα Δ απέχει πολύ από αυτό.
Οι μαθητές στις Πανελλήνιες ανταγωνίζονται με άλλους.δεν είναι διαγωνισμός προγραμματισμού ανοικτός χωρίς ύλη.. Επίσης ήδη σε γενικές γραμμές οι άλλες ειδικότητες έχουν πάρει το νόημα και λένε για την ανισότητα θεμάτων. Θέλουμε να μείνουμε μόνοι με την επιστήμη μας? Δεν είναι το πρόβλημα των μαθητών στα ΑΕΙ ο προγραμματισμός, άλλα το ΑΤΟΥ τους,λόγω ακριβώς της διδασκαλίας της γλώσσας σε κανονικό επίπεδο. Δεν χρειάζεται να βάλουμε κατι δύσκολο για να δείξουμε τίποτα, οι μαθητές παράγουν έργο στην ειδικότητα...
Είμαι πάντως μέχρι και θυμωμένος για αυτα τα 2 χρόνια να ξέρετε.

Με ρώτησε συγγενής αν πρέπει το παιδί να πάει Πληροφορική ή Ηλεκτρολόγος για να περάσει Πολυτεχνείο, πολύ καλός μαθητής με έφεση και στα δύο . Τί λέτε να του είπα?

Για την επιστροφή τιμής, θεωρώ ότι εφόσον το λέει το σχολικό εγχειρίδιο  δεν επιστρέφει τιμή , , σε εξέταση σχολικού εγχειριδίου ξαναλέω ΟΧΙ γενικά .

evry

Παράθεση από: alkisg στις 12 Ιουν 2019, 06:56:16 ΠΜ
Python: επιστρέφει integer/real και None αν δεν βρέθηκε. Όλα σε ένα, χωρίς τη χρήση δύο διαφορετικών μεταβλητών. "if position is not None: print(position)"
Άλκη θα μπορούσε να επιστρέφει και False αντί για integer/Real ώστε από το είδος του τύπου επιστροφής να καταλάβεις τι έγινε.


@bugman
Το παράδειγμα του Άλκη με τη διαφορά void/None είναι πολύ καλό για να δείξει ότι το None δεν σημαίνει τίποτα κυριολεκτικά αλλά αποτελεί αντικείμενο τύπου NoneType που επιστρέφεται όταν δεν θέλουμε να επιστρέψουμε κάποια τιμή ως αποτέλεσμα.

Άλκη για δες το παράδειγμα που έχω στην εικόνα.

Ο διερμηνευτής όταν εκτελεστεί η συνάρτηση doNothing δεν επιστρέφει τιμή. Μόνο αν απαιτήσω explicitly να εκτυπώσω τιμή μου βγάζει None.
Αν κάποιος μαθητής μου το έδειχνε ως παράδειγμα λέγοντάς μου ότι εδώ αυτή η συνάρτηση δεν επιστρέφει τίποτα, δεν θα μπορούσα να του το πάρω λάθος. Δεν περιμένω από τον μαθητή να ξέρει τι ακριβώς είναι το None και πως το αναπαριστά/υλοποιεί ο διερμηνευτής.

ΥΓ. Το σχολικό βιβλίο δεν γράφτηκε ως manual αλλά ως διδακτικό βιβλίο για μαθητές ΕΠΑΛ. Θεωρήσαμε πιο παιδαγωγικό να πούμε ότι όταν δεν επιστρέφεται τιμή επιστρέφει None παρά να μπλέξουμε τους μαθητές με τέτοιες λεπτομέρειες. Δεν φαντάζεσαι ότι θα το πάρει κάποιος και θα το βάλει ΣΛ.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

clitos

Σωστά για το σχολικό εγχειρίδιο επίσης να ξαναπώ δημόσιο όπως πέρυσι  ότι η προσωπική μου άποψη ξανά  @evry μετά από ένα χρόνο δουλειάς είναι ότι είναι πολύ καλή δουλειά.
Μας βοήθησε να κάνουμε πράγματα. Και βέβαια διαφωνώ για το να αλλάξουμε το βιβλίο της Β.Έχουμε κάνει φοβερά μαθήματα με την Β μέσα από το σχολικό εγχειρίδιο που δεν το περίμενα.
(Με αφορμή τις δραστηριότητες του βιβλίου της Β )



socnafs

Στατιστικα

2016--->45,78%  κατω απο 10
2017--->56,59%         ""
2018--->77,72%         ""
2019--->??

Ετσι βλεπουμε και την δυσκολια των θεματων

evry

@clitos ευχαριστώ για τα καλά λόγια.

Πρέπει πάντα να έχουμε στο μυαλό μας ότι δεν παίζουμε μόνοι μας. Ακόμα και σε υψηλό επίπεδο υπάρχουν προσπάθειες άλλων ειδικοτήτων να μας υποβαθμίσουν.
Για παράδειγμα είχε ακουστεί για ποιο λόγο υπάρχουν κοινές ενότητες και στα δυο βιβλία?
Γιατί να μη γίνει ένα βιβλίο? Όπως καταλαβαίνετε η επόμενη ερώτηση θα ήταν:
Αφού κάνετε τα ίδια σε ένα βιβλίο τι νόημα έχει το μάθημα της Β? Να μειωθούν οι ώρες του ή να φύγει.

Φυσικά απαντήσαμε ότι κάποιες έννοιες πρέπει να γίνονται σπειροειδώς γιατί είναι πολύ απαιτητικές και καταφέραμε και το περάσαμε.

Τα πράγματα δεν είναι τόσο απλά. Πρέπει να έχουμε στο μυαλό μας όλη την εικόνα και όχι μόνο το τμήμα της που βλέπουμε εμείς.
Για παράδειγμα είχε προταθεί τα τελευταία χρόνια η ΑΕΠΠ να ονομαστεί Αλγοριθμική και να μπορούν να τη διδάσκουν και μαθηματικοί.
Αν η ΑΕΠΠ είχε τέτοια ύλη που η διδασκαλία της από μαθηματικούς θα ήταν απαγορευτική δεν θα ζητούσαν κάτι τέτοιο.

ΥΓ. Και καλό θα ήταν να θυμόμαστε ότι ο τότε σύμβουλος στο ΙΕΠ ο Σάκης ο Τσαπέλας πίεσε να γίνουν όλα αυτά τα νέα βιβλία του τομέα και τα πέρασε υπό αντίξοες συνθήκες και σε απίστευτα στενά χρονικά περιθώρια, όταν όλα τα προηγούμενα χρόνια δεν τολμούσαν να αλλάξουν ούτε κόμμα στα βιβλία.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

tvroch

Παράθεση από: clitos στις 12 Ιουν 2019, 08:59:25 ΠΜ
Το Θέμα Γ θα μπορούσε να είναι ένα μέτριο  και όχι εύκολο παρακαλώ θέμα
Απολυτα σωστός, γιατι καποιοι θελουν να μας τρελανουν .... και να μην ξεχναμε οτι  τα χθεσινα θεματα απο Στοιχεία Μηχανων και ΑΟΔ δεν ειχαν και τίποτα που να πλησιαζει την δυσκολία του "εύκολου"  Γ θέματος!!!!!

Παράθεση από: clitos στις 12 Ιουν 2019, 08:59:25 ΠΜ
Επίσης ήδη σε γενικές γραμμές οι άλλες ειδικότητες έχουν πάρει το νόημα και λένε για την ανισότητα θεμάτων. Θέλουμε να μείνουμε μόνοι με την επιστήμη μας?
οποιος εχει δουλέψει σε ΕΠΑΛ αυτο το ζει καθημερινα, οι υπολοιποι κοιμούνται το υπνο του δικαιου μεχρι να αρχισουν να ψαχνουν ώρες για να μην βγουν υπεραριθμοι.... αλλα εμεις θελουμε να μεινουμε με την αυτοικανοποίηση της επιστήμοσυνης μας την οποια φυσικα αντιλαμβανομαστε μονο εμεις...


alkisg

Παράθεση από: evry στις 12 Ιουν 2019, 09:05:47 ΠΜ
ΥΓ. Το σχολικό βιβλίο δεν γράφτηκε ως manual αλλά ως διδακτικό βιβλίο για μαθητές ΕΠΑΛ. Θεωρήσαμε πιο παιδαγωγικό να πούμε ότι όταν δεν επιστρέφεται τιμή επιστρέφει None παρά να μπλέξουμε τους μαθητές με τέτοιες λεπτομέρειες. Δεν φαντάζεσαι ότι θα το πάρει κάποιος και θα το βάλει ΣΛ.

Ευριπίδη χωρίς να έχω καν δει το βιβλίο, πιστεύω ότι είναι μια χαρά! Σε αυτό που είπε ο bugman στάθηκα, ότι "Η τιμή None έχει νόημα μόνο για τον διερμηνευτή", ενώ αποτελεί "μια τιμή πληροφορίας" που χρησιμοποιείται στον προγραμματισμό αντίστοιχα με τα True/False. Δεν έχει απολύτως καμία σχέση με το void, το None το χρησιμοποιούμε και εκτός της "return". Μοιάζει λίγο με τα undefined, NaN, inf κλπ άλλων γλωσσών.

Υ.Γ. για το "Άλκη θα μπορούσε να επιστρέφει και False αντί για integer/Real ώστε από το είδος του τύπου επιστροφής να καταλάβεις τι έγινε.", δεν είναι ακριβώς το ίδιο, γιατί τότε ποτέ δεν θα επίστρεφες True. Δηλαδή επιστρέφοντας integer/none χρησιμοποιείς όλο το πεδίο τιμών, ενώ επιστρέφοντας integer/boolean δεν χρησιμοποιείς ποτέ την τιμή true, που είναι ένδειξη ότι το none είναι καταλληλότερος τύπος από τον boolean γι' αυτό το παράδειγμα (και γι' αυτό απαντάται πολύ συχνότερα σε αντίστοιχες περιπτώσεις στις βιβλιοθήκες της python).

linap

Παράθεση από: tvroch στις 11 Ιουν 2019, 02:28:53 ΜΜ
Κατω απο άλλες συνθηκες δεν θα ειχα καμμια αντιρρηση για δύσκολα θεματα αλλά υπαρχουν κοινες σχολές με τις αλλες ειδικοτητες απο την μια και το μικρο μηχανογραφικο μας περιεχεται αυτουσιο στο τομεα της ηλεκτρολογιας απο την άλλη... Με αυτο το τροπο τα δύσκολα θέματα δημιουργούν αθεμιτο ανταγωνισμο εις βαρος των μαθητων ΜΑΣ και αυτο προσωπικα ΔΕΝ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΤΟ ΔΕΧΘΩ...

Δεν γίνεται να βλεπεις τους μαθητες που σημερα εγραψαν ΑΟΔ να βγαινουν και να μιλουν για χαλαρο 18αρι και τους μαθητες που εδιναν Προγραμματισμο να παλευουν μεχρι τέλους για ενα πολυ χαμηλοτερο βαθμο...


Σχετικά με το επίπεδο δυσκολίας των θεμάτων, συμφωνώ με τους προλαλήσαντες, θέματα Α και Β βατά, θέμα Γ "ας πούμε" οκ,
θέμα Δ τα Δ2 και Δ3 υπερβολικά δύσκολα για το μέσο "καλό" μαθητή ενός ΕΠΑΛ.

Να δούμε όμως και κάποια στιγμή τον ελέφαντα στο δωμάτιο.
Ρίξτε μια ματιά αν θέλετε στο φετινό μηχανογραφικό ΕΠΑΛ, σελίδες 2 και 4.
https://www.alfavita.gr/sites/default/files/2019-06/%CE%9C%CE%97%CE%A7%CE%91%CE%9D%CE%9F%CE%93%CE%A1%CE%91%CE%A6%CE%99%CE%9A%CE%9F_%CE%94%CE%95%CE%9B%CE%A4%CE%99%CE%9F_%CE%95%CE%A0%CE%91.%CE%9B._2019.pdf

Οι ηλεκτρονικοί δίνουν δίκτυα με κοινή ύλη και θέματα με τους πληροφορικούς, και ψηφιακά συστήματα ενώ οι πληροφορικοί δίνουν προγραμματισμό υπολογιστών.
Στο μηχανογραφικό τους δε, έχουν ΟΛΕΣ τις σχολές πληροφορικής. (το οποίο μηχανογραφικό ισχύει και για τους ηλεκτρολόγους).

Χωρίς παραπάνω σχόλια, ψάξτε να βρείτε το λάθος...  :)

seibei

Παράθεση από: evry στις 11 Ιουν 2019, 11:18:28 ΜΜ
Γιατί δεν κάνεις bold και το absence of value?Γιατί το αποφεύγεις?

Με συγχωρείς, ομολογώ: Ένοχος!

Ξεκίνησα μια συζήτηση για την επιστροφή τιμής από συνάρτηση και το μετάνιωσα. Βλέπω σχεδόν επιθετικά σχόλια. Παραλογισμός! Το ξαναλέω (αν και το έγραψα ξεκάθαρα) γιατί κάποιοι δεν καταλαβαίνουν φαίνεται:
Θεωρώ το θέμα άστοχο. Δεν έπρεπε να μπει γιατί και οι δυο απαντήσεις μπορούν και πρέπει να θεωρηθούν σωστές.
Ήμαρτον...

Παράθεση από: evry στις 11 Ιουν 2019, 11:20:48 ΜΜ
Δηλαδή θεωρείς λάθος που επαναλαμβάνονται αρκετά πράγματα σε Β και Γ. Αυτό δεν βοηθάει τους μαθητές?
Πιστεύεις ότι αρκεί μια φορά να τα ακούσουν και θα τα καταλάβουν?
Διδάσκεις σε ΕΠΑΛ?

Έβγαλες εντελώς αυθαίρετα συμπεράσματα από τα γραφόμενά μου.
Κατ' εμε είναι τραβηγμένο να καλύπτεται τόση πολλή ύλη στην Β.
Επιλογή, επανάληψη, συναρτήσεις, λίστες, strings, αλγόριθμοι, γραφικό περιβάλλον. Και όταν τους βάλεις μια απλή άσκηση τα κάνουν μαντάρα.
Έσυ πως δικαιολογείς το 77% κάτω από την βάση με 2 χρόνια σωστά δομημένης διδιασκαλίας;
Αν θες, να συζητήσουμε με επιχειρήματα, χωρίς ανούσιες ερωτήσεις, όπως οι τελευταίες δυο που μου απευθύνεις.

evry

Παράθεση από: seibei στις 12 Ιουν 2019, 11:58:07 ΠΜ
Θεωρώ το θέμα άστοχο. Δεν έπρεπε να μπει γιατί και οι δυο απαντήσεις μπορούν και πρέπει να θεωρηθούν σωστές.
Συμφωνώ!! Από το σχόλιό σου δεν κατάλαβα αυτό, ίσως δεν το διάβασα καλά. Νόμιζα ότι εννοούσες πως είναι Σωστό χωρίς κουβέντα!

Παράθεση
Κατ' εμε είναι τραβηγμένο να καλύπτεται τόση πολλή ύλη στην Β.
Επιλογή, επανάληψη, συναρτήσεις, λίστες, strings, αλγόριθμοι, γραφικό περιβάλλον. Και όταν τους βάλεις μια απλή άσκηση τα κάνουν μαντάρα.
Μην κοιτάς μόνο την ύλη, κοίτα και τις ώρες. Δεν είναι αρκετές? Πόσες ώρες είναι συνολικά σε Β και Γ?
Δεν μπορείς στη Β να κάνεις μόνο επιλογή επανάληψη.
Όσον αφορά τις λίστες δεν κάνεις κάτι φοβερό. Απλά μια απλή εισαγωγή αφού θα τις ξαναδούν στη Γ.

Παράθεση
Έσυ πως δικαιολογείς το 77% κάτω από την βάση με 2 χρόνια σωστά δομημένης διδασκαλίας;
Νομίζω ότι ο σημαντικότερος παράγοντας σε αυτή την περίπτωση είναι το επίπεδο των μαθητών. Σίγουρα κάποιες έννοιες είναι προχωρημένες όμως δεν γίνεται να έχεις τόσες πολλές ώρες χωρίς την αντίστοιχη ύλη.
Για αυτό είπα και προηγουμένως ότι πρέπει αυτές οι έννοιες να επαναλαμβάνονται για τις εμπεδώσουν τα παιδιά καλύτερα.

What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

evry

Άλκη δεν αναφερόμουν σε δικό σου σχόλιο όσον αφορά το βιβλίο, γενικά το ανέφερα με το σκεπτικό ότι όταν απευθύνεσαι σε μαθητές πρέπει να κατεβάσεις κάποια πράγματα στο δικό τους επίπεδο.
Συμφωνώ με το σκεπτικό σου. Απλά λέω ότι το ΣΛ όπως τέθηκε έχει θέμα.
Δηλαδή και το σκεπτικό του bugman έχει κάποια βάση για αυτό ανέβασα το παράδειγμα με την doNothing.

Όσον αφορά το void πάντως το χρησιμοποιούμε και αυτό εκτός της return όταν θέλουμε να δείξουμε ότι μια συνάρτηση στη C δεν παίρνει παραμέτρους.
ΥΓ. Με μπέρδεψε λίγο το τελευταίο σου μήνυμα.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

karinakis

Παράθεση από: clitos στις 12 Ιουν 2019, 08:59:25 ΠΜ
Καλημέρα... Θα συμφωνήσω σε πολλά με τον Μανώλη.

Τα θέματα δεν ήταν τίμια...σωστή λέξη. Πέρυσι και φέτος. Το Θέμα Γ θα μπορούσε να είναι ένα μέτριο  και όχι εύκολο παρακαλώ θέμα . Οι εξετάσεις έχουν να κάνουν και με το περιεχόμενο της εκπαίδευσης και του βιβλίου- Τετραδίων ασκήσεων. Το θέμα Δ απέχει πολύ από αυτό.
Οι μαθητές στις Πανελλήνιες ανταγωνίζονται με άλλους.δεν είναι διαγωνισμός προγραμματισμού ανοικτός χωρίς ύλη.. Επίσης ήδη σε γενικές γραμμές οι άλλες ειδικότητες έχουν πάρει το νόημα και λένε για την ανισότητα θεμάτων. Θέλουμε να μείνουμε μόνοι με την επιστήμη μας? Δεν είναι το πρόβλημα των μαθητών στα ΑΕΙ ο προγραμματισμός, άλλα το ΑΤΟΥ τους,λόγω ακριβώς της διδασκαλίας της γλώσσας σε κανονικό επίπεδο. Δεν χρειάζεται να βάλουμε κατι δύσκολο για να δείξουμε τίποτα, οι μαθητές παράγουν έργο στην ειδικότητα...
Είμαι πάντως μέχρι και θυμωμένος για αυτα τα 2 χρόνια να ξέρετε.

Με ρώτησε συγγενής αν πρέπει το παιδί να πάει Πληροφορική ή Ηλεκτρολόγος για να περάσει Πολυτεχνείο, πολύ καλός μαθητής με έφεση και στα δύο . Τί λέτε να του είπα?

Για την επιστροφή τιμής, θεωρώ ότι εφόσον το λέει το σχολικό εγχειρίδιο  δεν επιστρέφει τιμή , , σε εξέταση σχολικού εγχειριδίου ξαναλέω ΟΧΙ γενικά .


Χίλια μπράβο για τα σχόλια σου! Να σαι καλά που τα πες γιατί η συζήτηση έχει να κάνει με αυτά που διδάσκουμε στα σχολεία, σε τι επίπεδο μαθητών τα διδάσκουμε και όχι με το τι μπορεί να κάνει ή όχι η Python (σημείο στο οποίο λανθασμένα κατέληξε η συζήτηση εδώ πέρα). Επιπλέον τα σημερινά θέματα του ΑΕΠΠ ήταν πολύ πιο στρωτά, πολύ πιο προσεγμένες οι εκφωνήσεις τους...μήπως να αρχίσουμε να αναρωτιόμαστε ότι μερικοί δεν θέλουν στροφή των μαθητών προς τα ΕΠΑΛ? λέω μήπως?

Συγχαρητήρια και πάλι για αυτά που είπες! Χίλια μπράβο! Και κάποια στιγμή πρέπει να αποφασίσουμε αν είμαστε στην εκπαίδευση για τους μαθητές μας ή απλά για ν υπηρετούμε την επιστήμη μας, μόνοι και έρημοι, χωρίς αντίκτυπο.....

Vangelis

Το ξαναγράφω μπας και το εμπεδώσουμε.
Τα θέματα τα βάζουν συνάδελφοι που διδάσκουν το μάθημα σε ΕΠΑΛ δεν τα βάζουν Αρειανοί. (Τα λύνουν και συνάδελφοι των ΕΠΑΛ)
Μια συνάρτηση φυσικά πάντα κάνει "κάτι" (διαφορετικά δεν έχει νόημα ύπαρξης) μπορεί όμως να μην επιστρέφει τίποτα στο κυρίως πρόγραμμα. Παράδειγμα μια συνάρτηση που τυπώνει τίτλους. 

karinakis

Μήπως πρέπει λίγο να προβληματιστούμε γιατί 2 μέρες μετά την εξέταση του μαθήματος Προγραμματισμός Η/Υ  της Γ' Πληροφορικής ΕΠΑΛ, στον ΟΕΦΕ δεν υπάρχουν λύσεις μα ούτε καν σχολιασμός.....και μια γρήγορη ματιά νομίζω ότι είναι το μοναδικό μάθημα που συμβαίνει αυτό....και εδώ θα αντιγράψω τη έκφραση που διατύπωσε πολύ σωστά λίγο παραπάνω συνάδελφος...."Θέλουμε να μείνουμε μόνοι με την επιστήμη μας?"...... αν αργήσουμε να το καταλάβουμε θα μείνουμε γρήγορα χωρίς μαθητές, χωρίς ώρες και κατά συνέπεια χωρίς δουλειά....

socnafs

Με 77.72% κατω απο την βαση το 2018    "ή στραβος ειναι ο γυαλος ή στραβα αρμενιζουμε"

petroszoul

Παράθεση από: karinakis στις 13 Ιουν 2019, 07:45:24 ΠΜ
Μήπως πρέπει λίγο να προβληματιστούμε γιατί 2 μέρες μετά την εξέταση του μαθήματος Προγραμματισμός Η/Υ  της Γ' Πληροφορικής ΕΠΑΛ, στον ΟΕΦΕ δεν υπάρχουν λύσεις μα ούτε καν σχολιασμός.....και μια γρήγορη ματιά νομίζω ότι είναι το μοναδικό μάθημα που συμβαίνει αυτό....και εδώ θα αντιγράψω τη έκφραση που διατύπωσε πολύ σωστά λίγο παραπάνω συνάδελφος...."Θέλουμε να μείνουμε μόνοι με την επιστήμη μας?"...... αν αργήσουμε να το καταλάβουμε θα μείνουμε γρήγορα χωρίς μαθητές, χωρίς ώρες και κατά συνέπεια χωρίς δουλειά....
Συμφωνώ απόλυτα karinakis...Και εγώ έχω προβληματιστεί από τον ΟΕΦΕ και μάλιστα το ανέφερα από το ίδιο βράδυ (των εξετάσεων) ακόμη. Τώρα τι συμβαίνει και κανείς δεν έχει ανεβάσει λύσεις στον ΟΕΦΕ μόνο αν υπάρχει καμιά εσωτερική πληροφόρηση θα το μάθουμε

evry

Παράθεση από: karinakis στις 13 Ιουν 2019, 07:45:24 ΠΜ
Μήπως πρέπει λίγο να προβληματιστούμε γιατί 2 μέρες μετά την εξέταση του μαθήματος Προγραμματισμός Η/Υ  της Γ' Πληροφορικής ΕΠΑΛ, στον ΟΕΦΕ δεν υπάρχουν λύσεις μα ούτε καν σχολιασμός.....και μια γρήγορη ματιά νομίζω ότι είναι το μοναδικό μάθημα που συμβαίνει αυτό....και εδώ θα αντιγράψω τη έκφραση που διατύπωσε πολύ σωστά λίγο παραπάνω συνάδελφος...."Θέλουμε να μείνουμε μόνοι με την επιστήμη μας?"...... αν αργήσουμε να το καταλάβουμε θα μείνουμε γρήγορα χωρίς μαθητές, χωρίς ώρες και κατά συνέπεια χωρίς δουλειά....

Δεν μου άρεσαν καθόλου τα θέματα όμως δεν είναι δυνατόν να κατηγορούμε τους θεματοδότες επειδή δεν έβγαλε τις λύσεις ο ΟΕΦΕ. Αυτό είναι πρόβλημα του ΟΕΦΕ και όχι των θεμάτων.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

karinakis

Παράθεση από: evry στις 13 Ιουν 2019, 12:00:31 ΜΜ
Δεν μου άρεσαν καθόλου τα θέματα όμως δεν είναι δυνατόν να κατηγορούμε τους θεματοδότες επειδή δεν έβγαλε τις λύσεις ο ΟΕΦΕ. Αυτό είναι πρόβλημα του ΟΕΦΕ και όχι των θεμάτων.

το γεγονός ότι ανέφερα τον ΟΕΦΕ δεν έχει καμία σχέση με τη γνώμη μου σχετικά με τα θέματα. Χαρακτήρισα από την 1η στιγμή απαράδεκτο το θέμα 4 που ήταν ένα δύσκολο θέμα και αυτόματα γίνονταν ακόμη δυσκολότερο με την απαράδεκτη εκφώνησή του. Σε συνδυασμό πάντα με το γενικότερο επίπεδο που υπάρχει στα ΕΠΑΛ....  Τον ΟΕΦΕ τον ανέφερα για να προβληματιστούμε λίγο για ποιο λόγο δεν βγήκαν απαντήσεις εκεί..... μήπως γενικότερα το ξαναλέω δε βολεύει κάποιους, οι μαθητές να μετακινηθούν από τα ΓΕΛ στα ΕΠΑΛ;;;;

Dimitris365

#63
Πολύ ωραία ήταν τα θέματα. Το Δ για πολύ καλούς μαθητές. Ίσως λίγο δύστροπη η εκφώνηση του 2ου μέρους του Δ3.

Οι απαντήσεις που προτάθηκαν μέχρι τώρα δεν με ικανοποιούν (αναφέρομαι στα θέματα Γ και Δ).

Προτεινόμενες λύσεις (μάλιστα, η λύση στο Δ θέμα είναι διορθωμένη απάντηση μαθητή όπως την έγραψε στις εξετάσεις!):

https://drive.google.com/file/d/1iqjhNck1-_Sgn8PM8Q8I1KoenOLNgHVC/view?usp=sharing

Συγκεκριμένα για το ΘΕΜΑ Γ:

count=sum=0
min=181
min_onoma=""
#Γ1
for i in range(35):
    onoma=raw_input("onoma=")
    prospatheies=4
    prokrithike=False    
    while not prokrithike and prospatheies>0:
        xronos=input("xronos=")
        prospatheies-=1
        if xronos<=180:
            prokrithike=True        
    
    #Γ2
    if prokrithike:
        print onoma, " ", xronos
        #Γ3
        count+=1
        sum=sum+xronos
        #Γ4
        if xronos<min:
            min=xronos
            min_onoma=onoma
    else:
        print onoma, " MH ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ"

#Γ3
print "count=",count
print "mo=", sum/float(count)
#Γ4
print "mmin_onoma=", min_onoma, ",min=", min


Για το ΘΕΜΑ Δ:

count=sum=xwros=0
QUE=[]
ar_vag=input("vagonia " )       
ogkos=input("ogkos ")      
while ogkos!=0:
    QUE.append(ogkos)
    ogkos=input("ogkos ")
    
k=ar_vag
while QUE!=[] and k>0:
    plhthos=0
    vol=0
    orio=2000
    j=0
    while j<len(QUE):
        if QUE[j]<=orio:        
            orio-=QUE[j]
            plhthos+=1          
            vol+=QUE[j]         
            sum+=QUE[j]         
            QUE.pop(j)          
        else:
            j+=1
    print "plithos kibwtiwn sto bagoni :",plhthos    
    print "ogkos sto bagoni :",vol        
    k-=1
    count+=1                    
    xwros+=orio     

if QUE==[]:
    print "bagonia xrhsimopoihthikan :",count," synolikos ogkos :",sum    
else:
    print "kibwtia sthn apothiki :",len(QUE)    
    temp=k*2000+xwros       
    print "xwros anaxiopoiitos :",temp

tvroch

Εσπαγαν πλακα οι ηλεκτρολογοι με τα σημερινα θεματα τα οποια ρωτουσαν τι ειναι το Hertz και ζορικες ασκησεις που οι δύσκολες θελαν εως και δύο ολακερους πολ/σμους με τυπους.... και μιλαμε ακομα  για τα "ωραία θεματα" στον προγραμματισμο..

Για να μην μπερδευομαστε  η μεταφορα μαθητη απο ΕΠΑΛ σε ΓΕΛ αποκλείεται.. αντιθετα η μεταφορα απο την πληροφορικη προς αλλους τομεις των ΕΠΑΛ οπως η ηλεκτρολογια -ηλεκτρονικη ειναι εξαιρετικα πιθανη απο την ωρα που εχουν σχεδον το ιδιο μηχανογραφικο και ανταγωνιζόνται για τις ιδιες ακριβως θεσεις ακομα και σε σχολες πληροφορικης αλλα με τεραστιο χασμα στις απαιτησεις (χαρη στους επιστημονες θεματοδοτες μας ).

κοντολογις οσοι ειστε σε ΕΠΑΛ αρχιστε να ψαχνετε για κενα στο οικειο ΠΥΣΔΕ ....

nefeli

Νομίζω πάντως ότι αδικούμε τους συμμετέχοντες στη συζήτηση και όσους εκφράζουμε  προβληματισμό για τη δυσκολία των θεμάτων σε σύγκριση με άλλα μαθήματα όταν καταλήγουμε απλά στο συμπέρασμα ότι θα ψάχνουμε για θέσεις. Είναι πολύ δυσάρεστο να βλέπουμε τους μαθητές μας να καταβάλλουν μεγάλη προσπάθεια και τελικά να υποσκελίζονται από άλλους που μάλλον κατέβαλαν μικρότερη...

tvroch

Παράθεση από: nefeli στις 14 Ιουν 2019, 04:48:51 ΜΜ
Νομίζω πάντως ότι αδικούμε τους συμμετέχοντες στη συζήτηση και όσους εκφράζουμε  προβληματισμό για τη δυσκολία των θεμάτων σε σύγκριση με άλλα μαθήματα όταν καταλήγουμε απλά στο συμπέρασμα ότι θα ψάχνουμε για θέσεις. Είναι πολύ δυσάρεστο να βλέπουμε τους μαθητές μας να καταβάλλουν μεγάλη προσπάθεια και τελικά να υποσκελίζονται από άλλους που μάλλον κατέβαλαν μικρότερη...

δηλαδη για να καταλαβω , απο 100 γραμμες σχολιασμου απομονωνεις την μια που   θεωρεις  "πεζή"  και την αποκαλεις ως καταληξη της συζητησης.... οκ παω πασο ...  το 99 τα εκατο των γραφομενων ειναι για την αδικη κατασταση που διαμορφωνεται εις βαρος των μαθητων μας ....
αν ομως αυτο το γεγονος που μαλλον θεωρεις ασημαντο πιστευεις οτι δεν πρεπει μας απασχολει .. οκ  ...

polikarpos

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΚΗΣ ΚΛΙΜΑΚΑΣ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ - ΕΠΑΛ - --ΟΛΕΣ ΟΙ ΟΜΑΔΕΣ ΠΡΟΣΑΝ.-- - ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ 2019

www.sepchiou.gr
moodle.sepchiou.gr
museum.sepchiou.gr

Σάκης Δημόπουλος


deserve2die

Καλησπέρα, μήπως έχει κανείς τις λύσεις των επαναληπτικών του 2019;

Laertis

Νικολακάκης Γιώργος
Μηχανικός Η/Υ Συστημάτων
Καθηγητής Πληροφορικής
http://users.sch.gr/gnikola

deserve2die



Laertis

Παράθεση από: deserve2die στις 26 Μαρ 2020, 01:45:55 ΜΜ
το λινκ που μου δώσατε είναι για θέματα του ενιαίου λυκείου

Έχεις δίκιο, χίλια συγγνώμη, δικό μου λάθος, δεν έχω λύσεις για τα ΕΠΑΛ
Νικολακάκης Γιώργος
Μηχανικός Η/Υ Συστημάτων
Καθηγητής Πληροφορικής
http://users.sch.gr/gnikola