Σχέδιο Προγράμματος για την Α', Β' & Γ' Λυκείου

Ξεκίνησε από skoud, 02 Οκτ 2010, 11:50:30 ΠΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

mour

Παράθεση από: poursali στις 02 Νοε 2010, 12:27:15 ΜΜ
Το 92% διαφωνεί με την κατάργηση της πληροφορικής στα Γενικά Λύκεια

http://edu4adults.blogspot.com/2010/11/92.html
Κι εγώ διαφωνώ, αλλά to δείγμα από ένα τέτοιο blog μάλλον δεν είναι αντιπροσωπευτικό. Σαν να ρωτάμε στο site του Ολυμπιακού ποια είναι η καλύτερη ομάδα

poursali

δεν είναι ακριβώς έτσι. το blog δεν αφορά την πληροφορική, αλλά την εκπαίδευση ενηλίκων. σίγουρα δεν αποτελεί κανένα επιστημονικό τεκμήριο, αλλά το παρέθεσα επειδή το θεώρησα σχετικό με το θέμα μας και επιπλέον για να δούμε ποιοι ασχολούνται με αυτό το θέμα.
μετρον αριστον
είμαι τζαμπατζής, χρησιμοποιώ λίνουξ

geokra

#467
......

tom

Θωμάς Σκυλογιάννης

- Ζήσε σα να' ταν να πεθάνεις αύριο. Μάθε σα να' ταν να ζεις για πάντα.
                                                                                     Μαχάτμα Γκάντι

geokra

Είπε ότι η Πληροφορική θα συνεχίσει ΚΑΙ να διδάσκεται στο Λύκειο (εκτός του ότι το πρωτεύον, κατά την ίδια, είναι να αποτελεί εργαλείο-βοήθημα των άλλων μαθημάτων), αλλά δεν ξέρουν ακόμα το ΠΩΣ, δηλ. θα 'ψάξουν' να βρουν με ποιον τρόπο θα τη βάλουνε στο Λύκειο.
Επομένως, δεν θα πρέπει να δεχθούν προτάσεις για το θέμα;
Αν τα λόγια αυτά ήταν προεκλογικός κατευνασμός δεν το γνωρίζω.

skoud

Έχει ετοιμαστεί Δελτίου Τύπου για χθες, βρίσκεται σε διαδικασία  έγκρισης από τα μέλη του ΔΣ της ΠΕΚΑΠ και ετοιμάζεται το βίντεο με τις δηλώσεις της κας Χριστοφιλοπούλου και του κ. Κοντογιάννη, για να ξέρουν όλοι τι ακριβώς είπαν. Λίγη υπομονή...

Προφανώς η ΠΕΚΑΠ έχει θέση για το Λύκειο, είναι δημοσιοποιημένη ξανά πολύ πρόσφατα, στην τελευταία ανακοίνωσή της για το σχέδιο που διέρρευσε. Αυτή και θα υποστηρίξει. Πρέπει βέβαια να δούμε το γενικό σχέδιο και τη γενική δομή του νέου Λυκείου, για να εξειδικεύσουμε αν χρειαστεί και αυτό θα επιδιώξουμε στη συνάντηση, μαζί με τα υπόλοιπα: να ενημερωθούμε για το που το πάνε.

Εν πάσει περιπτώσει, πριν την όποια συνάντηση με την κα Χριστοφιλοπούλου, αλλά και μετά από αυτή, είμαστε και θα είμαστε σε διαρκή συνεργασία και επαργύπνηση, για να γίνει ότι το καλύτερο και αποτελεσματικότερο είναι δυνατό.


ΥΣ: μήπως θα έπρεπε να μεταφερθεί όλο αυτό το θέμα στο "Σχέδιο Προγράμματος για την Α', Β' & Γ' Λυκείου" ?
Ενώ οι μαθητές ξέχασαν από καιρό τα λάθη του δασκάλου, αυτός ακόμα τα θυμάται...

skoud

#471
δελτίο τύπου για την χθεσινή ημερίδα της ΠΕΚΑΠ:

http://www.pekap.gr/Images/UploadedFiles/dtPEKAP3-11.pdf και στο http://pekap.blogspot.com/2010/11/2112010.html
Ενώ οι μαθητές ξέχασαν από καιρό τα λάθη του δασκάλου, αυτός ακόμα τα θυμάται...

skoud

Ενώ οι μαθητές ξέχασαν από καιρό τα λάθη του δασκάλου, αυτός ακόμα τα θυμάται...

pgrontas

Συγχωνεύτηκε το θέμα που άνοιξε για τις δηλώσεις Χριστοφιλοπούλου με το παρόν.

Επι της ουσίας τώρα. Από το βίντεο το οποίο υπάρχει στην ιστοσελίδα της ΠΕΚΑΠ (στο ακριβώς παραπάνω μήνυμα) φαίνεται ότι
η υφυπουργός λέει ότι η Πληροφορική θα παραμείνει στο Λύκειο κυρίως διαθεματικά αλλά και για όποιους θέλουν να εξειδικεύσουν (περίπου στο 3:18).

Εγώ προσωπικά και σε πρακτικό επίπεδο το καταλαβαίνω αυτό ως εξής: Ότι μία από τις επιλογές στο πρόγραμμα σπουδών θα είναι και η πληροφορική χωρίς να μπορούμε να συμπεράνουμε αν θα οδηγεί με κάποιο τρόπο στις σχολές πληροφορικής (σε στυλ ΑΕΠΠ) ή αν απλά θα είναι μια ακόμα επιλογή (σε στυλ εφαρμογών).

Αν ερμηνεύω σωστά, κάτι τέτοιο είναι σίγουρα καλύτερο από το τίποτα, αφετέρου όμως απέχει από το στόχο της ΠΕΚΑΠ, αλλά και όλων πιστεύω, για πληροφορική και ως μάθημα γενικής παιδείας και ως εξεταζόμενο μάθημα για τις σχολές πληροφορικής.

Πάντως το γενικό συμπέρασμα που βγάζω από την ημερίδα (μπορεί να κάνω και λάθος) είναι ότι περισσότερη σημασία δόθηκε από τα στελέχη του υπουργείου στην πληροφορική ως εργαλείο για τα άλλα μαθήματα παρά ως αυτόνομο γνωστικό αντικείμενο. Νομίζω ότι συνεχίζεται το δόγμα περί οριζοντιοποίησης που σίγουρα είναι καλό για τις άλλες ειδικότητες και για τα άλλα μαθήματα, αλλά δεν αφορά εμάς, εκτός αν λάβουμε το ρόλο της υποστήριξης.

Αυτό θέλουμε; Να έχουμε δηλ. ένα τριωράκι/εξαωράκι δικό μας και μετά να βοηθάμε όλους τους άλλους (αν έχω καταλάβει σωστά);
Programs must be written for people to read, and only incidentally for machines to execute - Harold Abelson

tom

Πρόλαβα να δω μόνο το βίντεο της κας Χριστοφιλοπούλου. Μπορεί η στάση να είναι πιο διαλακτική ως προς την πληροφορική στο Λύκειο αλλά δεν είμαι σίγουρος ότι το έχουν πιστέψει πραγματικά... Μου θυμίζει το ανέκδοτο με τον τύπο που νομίζει ότι είναι καλαμπόκι και φεύγοντας από το ψυχιατρείο, σε ερωτήσεις των γιατρών απαντάει: "Εγώ πλέον το ξέρω ότι δεν είμαι καλαμπόκι αλλά οι κότες το ξέρουν";  ;D

Κατά τη γνώμη μου από εδώ και πέρα το στοίχημα για το λύκειο είναι να κατοχυρώσουμε brand name. Δηλαδή να χρησιμοποιούμε τον όρο "αλγοριθμική" ταυτίζοντας τον με την πληροφορική. Κάτι παρόμοιo με αυτό που έχει πετύχει η JEEP.  ;) Το "πληροφορική" παραείναι γενικό γι' αυτούς και μπερδεύονται. Αν άκουγαν συνέχεια "αλγοριθμική" θα το έψαχναν... >:D 
Θωμάς Σκυλογιάννης

- Ζήσε σα να' ταν να πεθάνεις αύριο. Μάθε σα να' ταν να ζεις για πάντα.
                                                                                     Μαχάτμα Γκάντι

Χ.Μοτσενίγος

Αγαπητοί συνάδελφοι από τη στιγμή αφού άκουσα με προσοχή την ομιλία της κ.Χριστοφιλοπούλου, πείστηκα εντελώς ότι το παιχνίδι είναι στημένο. Τελεία και παύλα. Αυτό που δεν ξέρω είναι ποιος το έστησε και με ποιο σκοπό, αλλά αυτό μπορεί και να μην το μάθουμε ποτέ.

Σημεία από την ομιλία της υφυπουργού στα οποία και μου σηκώθηκε η τρίχα κάγκελο και άρχισα το ...παραδοσιακό πια κοπάνημα του πληκτρολογίου στο κεφάλι μου.

«Τα μικρά παιδιά ήδη ξέρουν υπολογιστές......» Πόσες φορές θα το ακούσουμε αυτό το παραμύθι ακόμα; Πότε από την υπουργό, πότε από την υφυπουργό, μόνο ο πρωθυπουργός δεν το έχει πει ακόμα (ή μήπως όχι;). Δεν το σχολιάζω περαιτέρω αλλά για μένα εκεί έκλεισε το θέμα. Τι να περιμένω να ακούσω όταν ξεκινάμε από το αξίωμα «τα παιδιά ήδη ξέρουν»΄

Όσον αφορά στην περίφημη διαρροή του περίφημου σχεδίου τώρα. Αξίζει να το σχολιάσουμε αυτό; Το σχέδιο το έφτιαξε «ομάδα συναδέλφων εκπαιδευτικών της Δευτεροβάθμιας – εμπειρογνώμονες». Επίσης «το σχέδιο είναι ένα από τα πολλά σχέδια», αλλά κατά σατανική σύμπτωση είναι και το μόνο το οποίο διέρρευσε!

Και ναι,  θα υπάρχει «με κάποια μορφή Πληροφορική στο Λύκειο ως αυτοδύναμο αντικείμενο», αλλά αυτό που εισέπραξα εγώ είναι ότι το διαθεματικό της υπόθεσης είναι αυτό που ενδιαφέρει το υπουργείο και το σχεδιασμό του γενικότερα. Το άλλο το «αυτοδύναμο»..... «θα το δούμε, θα το συζητήσουμε».

Επίσης ωραία και σωστά όλα αυτά με τη διδασκαλία της Γεωγραφίας και των Μαθηματικών με υπολογιστή που όπως είπε η υφυπουργός κάνουν το μάθημα πιο ζωντανό και πιο ενδιαφέρον, αλλά... γιατί τα λέει σε μας; Να τα πει στους Μαθηματικούς στους Φυσικούς, στους Φιλόλογους κλπ κλπ. Εμείς που μπαίνουμε δηλαδή; Θα κάνουμε ως Πληροφορικοί και Θρησκευτικά με υπολογιστή; Εδώ κάπου έχασα τη μπάλα, το ομολογώ.

Το πράγμα δεν πάει καθόλου, μα καθόλου καλά συνάδελφοι, υπάρχει μια «γραμμή» στο υπουργείο την οποία ακολουθούν απαρέγκλιτα οι κεφαλές – υπουργός – υφυπουργοί.

Εντάξει στην ομιλία του κ. Κοντογιαννη  επιτέλους ειπώθηκαν κάποιες αλήθειες (όχι ολόκληρες αλλά τέλος πάντων) και κάποια αυτονόητα για μας, αλλά όχι και για το υπουργείο μας,  πράγματα. Δε νομίζω όμως ότι έχει βαρύνουσα σημασία η γνώμη του. Αν είχε βαρύνουσα σημασία δεν θα είχαμε ακούσει αυτά που ακούσαμε πέρσι στην ημερίδα από την κ.Διαμαντοπούλου, ούτε φέτος τα ίδια από την κ.Χριστοφιλοπούλου. Και δε θα σχολιάσω την υπεραισιόδοξη άποψη ότι κάποιοι μαθητές μπορούν στην Πέμπτη Δημοτικού «να φτιάξουν παρουσίαση σε PowerPoint» (μανία όμως με το συγκεκριμένο λογισμικό ε;) ή να δημιουργήσουν «μορφοποιημένο κείμενο». Μάλλον μιλάμε για τα παιδιά της Εκάλης, του Ψυχικού, των ιδιωτικών σχολείων και εκπαιδευτηρίων, των μεγαλοαστικών οικογενειών και τέτοια. Αν είναι έτσι πάω πάσο. Για ελάτε να ρωτήσετε και τα παιδιά από τις λαϊκές συνοικίες της Αθήνας, για πηγαίνετε και καμιά βόλτα στην επαρχία και μετά τα λέμε.  Και σε τελική ανάλυση μάθετε πρώτα στα παιδιά να γράφουν και να διαβάζουν κι αφήστε το "PowerPoint" για αργότερα, αυτή τη φούρια δεν την κατάλαβα!

Πέρσι μετά την ημερίδα δήλωνα ανήσυχος και συγκρατημένα απαισιόδοξος, αλλά χωρίς να θέλω να τα δω όλα μαύρα.

Φέτος μετά από όλα όσα έχω δει κι ακούσει......δεν υπάρχει ελπίδα σ' αυτόν τον τόπο. Στραβά είναι από την αρχή και στραβώνουν κι άλλο όσο πάει.

«Πεδίο δόξης λαμπρόν».

dtsilog

Περίμενα να δω σε μια ημερίδα ότι πέρα από τις προσωπικές ομιλίες της υφυπουργού και του ενός από τους ειδικούς γραμματείς, θα υπήρχε έστω και λίγος χρόνος για να τεθούν ορισμένα κρίσιμα ερωτήματα, έστω δύο τρία. Τους μονολόγους τους έχουμε ξανακούσει και έχουμε βαρεθεί. Κρίμα γιατί ήταν μια καλή ευκαιρία, πόσο μάλλον χρήσιμο για όλους τους συναδέλφους Πληροφορικής που έστειλαν φέτος υποχρεωτικά στα Δημοτικά σχολεία. Αρνούμαστε συστηματικά την πραγματικότητα και αυτό ποτέ δε βγαίνει σε καλό. Αν άκουσα και καλά σε κάποια στιγμή, ο ειδικός γραμαμτέας (ο ίδιος που υπογράφει την απόφαση ότι οι υπεύθυνοι εργαστηρίου δεν απαλλάσονται από εξωδιδακτικές αλλά ταυτόχρονα μας
προστατεύει δίνοντας μας και συμβουλευτικό ρόλο στις ΤΠΕ) αναφέρει πως ο υπολογιστής δηλαδή η χρήση ΗΥ πρέπει να αποτελεί και γνωστικό αντιεκίμενο, πέρα από εργαλείο για τα άλλα μαθήματα.

Δηλαδή .. μου τελειώνουν και τα λόγια, όταν μιλούσαμε για την Πληροφορική ως ξεχωριστό διδακτικό αντικείμενο, κατάλαβαν ότι εννοούσαμε μόνο τη χρήση ΗΥ?

Να κλείσω λέγοντας για τις 2 ομιλίες του υπουργείου, ότι η μία ήταν πιο τραγική από την άλλη. Τίποτα περισσότερο. Επειδή λοιπόν δεν μας ακούσαν καλά την πρώτη φορά που φωνάξαμε, πρέπει τη δεύτερη φορά να φωνάξουμε ακόμα πιο δυνατά.

Για να μη παρεξηγηθώ να πω μπράβο για την προσπάθεια όλων των συναδέλφων της ΠΕΚαΠ, αλλά και να επαναλάβω για άλλη μια φορά ότι στις δύσκολες στιγμές που έρχονται δε φτάνουν τα μπράβο, πρέπει να αρχίσουμε να έχουμε αποτελέσματα. Και ακόμα πιο σημαντικό πρέπει να ξέρουμε ξεκάθαρα όλοι οι συνάδελφοι τι διεκδικούμε για την Πληροφορική στο Δημόσιο σχολείο.
Πολύ νωρίς είδες τα Όχι να γίνονται Ίσως... ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ και ΑΝΤΙΔΡΑΣΗ έννοιες που ΧΑΘΗΚΑΝ! (*ΔΕΝ)

pgrontas

#477
Θωμά συμφωνώ μαζί σου για την ανάγκη ύπαρξης brand name αλλά δεν θα διάλεγα το αλγοριθμική. Νομίζω το επιστήμη υπολογισμού θα ήταν καλύτερο.

Και ένα γενικότερο σχόλιο: Νομίζω ότι οι πληροφορικοί κακώς φοβηθήκαμε να δείξουμε ωραία σημεία της επιστήμης μας θεωρώντας τα τεχνικά και όχι γενικής παιδείας. Γιατί για παράδειγμα να μην εμβάθυναν τα παιδιά στο λύκειο λίγο σε αρχιτεκτονική ΗΥ, λειτουργικά συστήματα και δίκτυα; Αυτό σε συνδυασμό με την αλγοριθμική θα έκανε ένα υπέροχο μάθημα, το οποίο θα μπορούσε άνετα να διδαχθεί στα τρία χρόνια του λυκείου (με τρία βιβλία, όχι ένα αλλά αυτό είναι μια άλλη πονεμένη ιστορία).

Αν θυμάμαι καλά παλιότερα είχε συζητήθεί, τα παιδιά μαζί με την ανάπτυξη να δίνουν και το άλλο μάθημα του λυκείου (επιλογή στη Γ' - Τεχνολογία Υπολογιστικών Συστημάτων & Λειτουργικά Συστήματα - http://digitalschool.ypaideias.gr/courses/DSB103/). Πολύ ωραία ιδέα - κρίμα που δεν περπάτησε.

Αν το δούμε καλά, όλες οι άλλες θετικές επιστήμες εξειδικεύουν στο Λύκειο. Γιατί, εμείς θεωρούμε τεχνικό όρο το λανθάνουσα μνήμη ή το διεύθυνση IP και δεν θεωρούμε τεχνικό όρο τον ομοιοπολικό δεσμό;
Programs must be written for people to read, and only incidentally for machines to execute - Harold Abelson

tom

Παράθεση από: pgrontas στις 04 Νοε 2010, 06:49:09 ΜΜ
Θωμά συμφωνώ μαζί σου για την ανάγκη ύπαρξης brand name αλλά δεν θα διάλεγα το αλγοριθμική. Νομίζω το επιστήμη υπολογισμού θα ήταν καλύτερο.
Δεν έχει σημασία αρκεί να μην είναι πληροφορική. Ο κίνδυνος με αυτό που προτέινεις είναι να το διεκδικήσουν οι μαθηματικοί!  :D

Παράθεση από: pgrontas στις 04 Νοε 2010, 06:49:09 ΜΜ
Αν θυμάμαι καλά παλιότερα είχε συζητήθεί, τα παιδιά μαζί με την ανάπτυξη να δίνουν και το άλλο μάθημα του λυκείου (επιλογή στη Γ' - Τεχνολογία Υπολογιστικών Συστημάτων & Λειτουργικά Συστήματα - http://digitalschool.ypaideias.gr/courses/DSB103/). Πολύ ωραία ιδέα - κρίμα που δεν περπάτησε.
Αν το δούμε καλά, όλες οι άλλες θετικές επιστήμες εξειδικεύουν στο Λύκειο. Γιατί, εμείς θεωρούμε τεχνικό όρο το λανθάνουσα μνήμη ή το διεύθυνση IP και δεν θεωρούμε τεχνικό όρο τον ομοιοπολικό δεσμό;

Φοβερό μάθημα και ίσως ένα από τα καλύτερα βιβλία που έχω δει στην επιστήμη μας, όχι μόνο στην Βθμια! Σε συνδυασμό με την αλγοριθμική ή τον προγραμματισμό θα απογείωνε τον κλάδο.
Θωμάς Σκυλογιάννης

- Ζήσε σα να' ταν να πεθάνεις αύριο. Μάθε σα να' ταν να ζεις για πάντα.
                                                                                     Μαχάτμα Γκάντι

Νίκος Αδαμόπουλος

#479
Παράθεση από: skoud στις 03 Νοε 2010, 09:49:35 ΜΜ
δελτίο τύπου για την χθεσινή ημερίδα της ΠΕΚΑΠ:

Επειδή καμιά φορά η πρώτη εικόνα που δημιουργείται δεν είναι πάντα η πραγματική, αλλά πρέπει να γίνεται προσεκτική ανάγνωση των λεγομένων, να επισημάνω ότι σύμφωνα με το Δελτίο Τύπου της ΠΕΚΑΠ:

"...Η κα Χριστοφιλοπούλου δήλωσε ότι το σχέδιο που διέρρευσε  ήταν ένα από τα πολλά σχέδια που επεξεργάζονται διάφορες ομάδες εργασίας και παρουσιάζονται στο Υπουργείο και ότι θεωρεί ότι η Πληροφορική θα υπάρχει στο Νέο Λύκειο και ως ανεξάρτητο γνωστικό αντικείμενο. Το ίδιο δήλωσε από το βήμα της ημερίδας και ο Ειδικός Γραμματέας του ΥΠΔΒΜΘ κος Κοντογιάννης..." (sic)

Ωστόσο, έχουμε και λέμε:

Η Υφυπουργός: ( http://www.youtube.com/watch?v=GeRTLmOqVns )

Αρχικά μιλάει για το Δημοτικό. Στη συνέχεια αναφέρεται στη διαρροή του κειμένου του σχεδίου. Από το 2:50:  "...αλλά ξεκαθαρίζω: Στόχος μας είναι με την 3η Γυμνασίου το παιδί να έχει επάρκεια, να έχει ψηφιακή επάρκεια (...) τελειώνοντας το Γυμνάσιο. Και, βεβαίως, από κει και πέρα είναι πολύ σημαντικό, και διαθεματικά και όχι μόνο, και για όσα παιδιά θέλουν να πάνε πιο βαθιά και να πάνε να εξειδικεύσουν στο Λύκειο θα υπάρχει βεβαίως η πληροφορική*, και όχι μόνο διαθεματικά στο Λύκειο, θα συζητήσουμε πώς  θα υπάρχει. Αλλά ένα είναι σίγουρο, γιατί καταλαβαίνω ότι... ε, και νομίζω ότι εδώ πρέπει ο κλάδος να δει ότι εδώ υπάρχει (ε?μια?πεδί?όξης) λαμπρόν, διότι ο συνδυασμός με παιδαγωγικά ορθό τρόπο να μπει η πληροφορική... Η πληροφορική ΕΙΝΑΙ στη ζωή μας. Τι πάει να πει να μπει; Δεν είναι τυχαίο ότι τα μικρά παιδιά εχθες ήξεραν και είναι μόνο... δεν περίμενα αυτά τα μικρά παιδιά ... πως ήταν χθεσινή εικόνα και τη μεταφέρω... Το ξέρουμε όλοι μας ότι πολλές φορές οι μικροί εμάς τους μη ειδικούς τα παιδιά μάς μαθαίνουν κάποια πράγματα, και μένα, και είμαι χρήστης Η/Υ πάρα πολύ καιρό, και με μαθαίνουν τα παιδιά μου. Άρα λοιπόν θέλω πραγματικά να διασκεδάσω τους φόβους και τις ανησυχίες, που είναι εύλογες, γιατί σε εποχή αλλαγών είναι σημαντικό οι κλάδοι καθηγητών να καταλαβαίνουν τη σημασ.. τις προθέσεις μας, να υπάρχει ένας διάλογος και να συνεχίζεται μια προσπάθεια να μπει ο ψηφιακός εγγραμματισμός πολύ γρήγορα και οι τάξεις να γίνουν ψηφιακές. Πρέπει να σας πω, και εδώ επιτρέψτε μου μισό λεπτό ακόμα να μιλήσω για την ομορφιά της χρησιμοποίησης της πληροφορικής εε.. σε άλλα μαθήματα, το πόσο πολύ πιο ζωντανά μάθαιναν, γιατί τα είδα... είδα και μάθημα γεωγραφίας και μάθημα μαθηματικών, παίζοντας διαδραστικά στον υπολογιστή τα παιδιά στον πίνακα μαζί με το δάσκαλο, μάθαιναν πολύ πιο ζωντανά και τις δυνάμεις στα μαθηματικά και τους νομούς της χώρας στη γεωγραφία, και πάει λέγοντας. Όλα αυτά είναι ένας τεράστιος πλούτος..." (κλπ)

(*) εδώ δηλαδή εννοεί την Επιστήμη της Πληροφορικής ως ανεξάρτητο γνωστικό αντικείμενο;

Αν τα συνδυάσουμε: "...θα υπάρχει βεβαίως η πληροφορική, και όχι μόνο διαθεματικά στο Λύκειο, θα συζητήσουμε πώς  θα υπάρχει. (...) Η πληροφορική ΕΙΝΑΙ στη ζωή μας. Τι πάει να πει να μπει; Δεν είναι τυχαίο ότι τα μικρά παιδιά χθες ήξεραν... (...). είναι σημαντικό οι κλάδοι καθηγητών να καταλαβαίνουν τις προθέσεις μας, να υπάρχει ένας διάλογος και να συνεχίζεται μια προσπάθεια να μπει ο ψηφιακός εγγραμματισμός πολύ γρήγορα και οι τάξεις να γίνουν ψηφιακές.".

... εγώ το καταλαβαίνω ως εξής: Αφού η πληροφορική (βλ. χρήση Η/Υ) είναι ήδη στη ζωή μας, και τα παιδιά ήδη ξέρουν από πληροφορική, τότε θα πρέπει ως κλάδος αυτό να το κατανοήσουμε και να συμβάλλουμε ώστε να ξεκινήσει η πληροφορική από νωρίς από το Δημοτικό. Αυτά!

Ως προς τον Ειδικό Γραμματέα: ( http://www.youtube.com/watch?v=8ADJF8sW1HI )

Δεν μπορώ να διακρίνω πού έκανε τέτοια δήλωση. Πουθενά δεν χρησιμοποίησε ούτε και ως λέξη (!!!) το "Λύκειο" (βλ. πιο συγκεκριμένα από 4:10 και μετά). Όταν αναφερόταν στην αναγκαιότητα της Πληροφορικής και ως ξεχωριστό γνωστικό αντικείμενο ουσιαστικά [θεωρώ πως] εννοούσε το Δημοτικό και το Γυμνάσιο. Μάλιστα στο 5:32 λέει: "... Θα έλεγα λοιπόν ότι πρέπει να ξεκινήσει από πολύ χαμηλά η πληροφορική, να υπάρχει πιστοποίηση στο Γυμνάσιο και από κει και πέρα*, βεβαίως, είναι ένα όργανο, ένα μέσο για να κάνουμε και τα άλλα μαθήματά μας...".

(*) εδώ εννοεί το Λύκειο;