Έκτακτη Γενική Συνέλευση της Π.Ε.ΚΑ.Π. στις 16/3/2011

Ξεκίνησε από skoud, 03 Μαρ 2011, 08:38:04 ΠΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

skoud

Έκτακτη Γενική Συνέλευση της Π.Ε.ΚΑ.Π.
16 Μαρτίου 2011, στις 5 μ.μ.
στην αίθουσα εκδηλώσεων του 1ου ΕΠΑ.Λ. Αθηνών

(Αχιλλέως 37-39 & Μυλλέρου 124, στάση ΜΕΤΡΟ Μεταξουργείο)

Με θέμα:
Ανατροπή της διαφαινόμενης υποβάθμισης και περιθωριοποίησης της διδασκαλίας της Πληροφορικής στην εκπαίδευση.

Στη συνέλευση καλούνται να πάρουν μέρος όλοι οι συνάδελφοι Πληροφορικής ΠΕ19-ΠΕ20

Για την καλύτερη προετοιμασία της έκτακτης Γ.Σ., το Δ.Σ. της Π.Ε.ΚΑ.Π. καλεί όλους τους συναδέλφους ΠΕ19-ΠΕ20 να καταθέσουν έγκαιρα τις απόψεις και προτάσεις τους για το θέμα της συνέλευσης καθώς και τη θέση τους για το θέμα της κάθε είδους υποστήριξης* του σχολείου από τους καθηγητές Πληροφορικής.

Κατάθεση προτάσεων:
Το Δ.Σ. της Π.Ε.ΚΑ.Π.

*
Το Υπουργείο Παιδείας ζήτησε την άποψη μας για τη μείωση ωρών που πρέπει να έχουν οι συνάδελφοι Πληροφορικής που θα αναλαμβάνουν την τεχνική ή/και τη μηχανογραφική υποστήριξη του σχολείου.

Η γενική θέση της Π.Ε.ΚΑ.Π. είναι ότι οι εργασίες αυτές πρέπει να διεκπεραιώνονται από ειδικό προσωπικό (γραμματέα, τεχνικό. κ.λπ.) και ειδικά για τη μηχανογραφική υποστήριξη σε καμιά περίπτωση δεν μπορούν να ανήκουν στην αποκλειστική αρμοδιότητα των καθηγητών Πληροφορική, αφού μπορούν να πραγματοποιηθούν, πάντα σε εθελοντική βάση, από οποιοδήποτε συνάδελφο ορίσει ο σύλλογος των καθηγητών με τον περιορισμό αυτός να έχει πιστοποίηση γνώσης χειρισμού υπολογιστών.  (Η πλήρης θέση μας με αφορμή το e-school στο: http://pekap.blogspot.com/2009/06/e-school.html)

Επειδή όμως υπάρχουν αρκετοί συνάδελφοι οι οποίοι προτιμούν την ανάληψη αυτών των εργασιών από την μετακίνησή τους σε άλλο σχολείο, θέτουμε σε δημόσια διαβούλευση τα παρακάτω θέματα: 

Α)  Αν θα πρέπει να απαντήσουμε ή απλά να στείλουμε τη γενική θέση μας.
Β)  Αν απαντήσουμε πόσες ώρες αποτιμούμε κάθε εργασία (για παράδειγμα μπορούμε να προτείνουμε 10 ώρες για όλες τις μηχανογραφικές εργασίες ή εναλλακτικά 2 ώρες για τον ΕΠΑΦΟ, 2 για το e-mail κ.λπ.).
Ενώ οι μαθητές ξέχασαν από καιρό τα λάθη του δασκάλου, αυτός ακόμα τα θυμάται...

Keep Growing

Εγώ είμαι υπέρ της άποψης, " απλά να στείλουμε τη γενική θέση μας" .
Εάν "τσιμπήσουμε " στο καρότο, τότε είναι που θα ξεκινήσει η αρχή του τέλους της σύντομης εκπαιδευτικής μας προσφοράς στο δημόσιο Ελληνικό σχολείο.
Η πρότασή μου είναι, να ζητήσει το υπουργείο από τους πληροφορικούς που διδάσκουν στα ελληνικά σχολεία, ποιοι από αυτούς θέλουν να αναλάβουν διοικητική - τεχνική υποστήριξη σχολείων και να μεταταγούν στους αντίστοιχους ρόλους, έτσι ώστε όλοι οι υπόλοιποι να μείνουν απερίσπαστοι στα εκπαιδευτικά τους καθήκοντα + τις γνωστές εξω διδακτικές εργασίες τις οποίες από κοινού με τον υπόλοιπο σύλλογο θα αναλαμβάνουν.

Επίσης, λάβετε υπόψη σας ότι εάν αυξηθούν οι ώρες από 21 σε 25 για παράδειγμα, τότε για 4 ώρες νταβατζιλίκι, μπορεί κάποιος συνάδελφος να πάρει επ' ώμου όλο το σχολείο.
Ο Έρωτας (του Εκπ/κου Πληροφορικού) στ' αλώνια της καλδέρας (του υπνωτισμού).

pgrontas

Παράθεση από: Keep Growing στις 03 Μαρ 2011, 09:40:27 ΠΜ
Εγώ είμαι υπέρ της άποψης, " απλά να στείλουμε τη γενική θέση μας" .
Εάν "τσιμπήσουμε " στο καρότο, τότε είναι που θα ξεκινήσει η αρχή του τέλους της σύντομης εκπαιδευτικής μας προσφοράς στο δημόσιο Ελληνικό σχολείο.
Συμφωνώ. Αν θέλουν τεχνικούς και γραμματείς να βγάλουν οργανικές θέσεις και όποιος (όχι κατ' αναγκη πληροφορικός - για την θέση του γραμματέα) θέλει να ζητήσει μετάταξη.
Programs must be written for people to read, and only incidentally for machines to execute - Harold Abelson

fof

Ποτέ μέχρι τώρα ο κλάδος των Πληροφορικών δεν είχε την κατοχυρωμένη εκ του Υπουργείου αποκλειστική αρμοδιότητα των εργασιών (γραμματείας, e-school, τεχνικών.. κ.α.), γιατί να συμβεί αυτό σήμερα;

Συμφωνώ με την γενική θέση της ΠΕΚΑΠ και μόνο αυτή προτείνω να σταλεί.
(Το Υπουργείο ας πράξει όπως επιθυμεί! Ας αποτιμήσει κάθε εργασία και ας αφήσει ΟΛΟΥΣ τους Εκπαιδευτικούς να ΕΠΙΛΕΞΟΥΝ αυτό που θέλουν)

Κατάθεση Προτάσεων

Καταθέτω ξανά τις προτάσεις που από την 15/12/10 είχα καταθέσει

1. Συσπείρωση Όλων των Ενώσεων Πληροφορικής

2. Επικοινωνία και Συμμετοχή των Πανεπιστημιακών Καθηγητών – Φοιτητών στον αγώνα μας

3. Συλλογική Άρνηση όλων των Πληροφορικών στην εκτέλεση εργασιών πέραν του διδακτικού τους καθήκοντος (Γραμματεία, e-school...) και ενημέρωση όλων των Διευθύνσεων Δευτεροβάθμιας.

4. Αναφορά στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή για παρόμοιο ζήτημα όπως είχε κάνει κ. Αλαβάνος στην
«ΓΡΑΠΤΗ ΕΡΩΤΗΣΗ E-2162/00 υποβολή: Alexandros Alavanos (GUE/NGL) προς την Επιτροπή. Υποβάθμιση της διδασκαλίας των ξένων γλωσσών στα ελληνικά σχολεία ανώτερης δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης (Λύκεια).       Επίσημη Εφημερίδα αριθ. C 081 E της 13/03/2001 σ. 0162 – 0163»

5. Να αποστείλουμε επιστολή ενημερώνοντας προσωπικά και Επώνυμα όλους τους Συναδέλφους του Κλάδου στα Σχολεία τους.

6. Να ζητήσουμε συμπαράσταση κ βοήθεια με όποιον τρόπο μπορούν από Συνδέσμους - Ενώσεις  Πληροφορικών άλλων Χωρών της Ευρώπης.

7. Να αρχίσουμε επικοινωνία - ενημέρωση σε όλες τις κατά τόπους ΕΛΜΕ και προς ΟΛΜΕ και προς Συνδικαλιστικές παρατάξεις ώστε να συμμετέχουν ενεργά και ουσιαστικά στον αγώνα μας

8. Δημοσιοποίηση στα ΜΜΕ της αναγκαιότητας της Πληροφορικής στο Λύκειο.

9. Διαμαρτυρία έξω από το Υπουργείο Παιδείας

Gnirut

Προτάσεις προς συζήτηση:

1) Δεν θα πρέπει να ορίσουμε ακριβή αντιστοιχία εργασίας-ωρών απασχόλησης (είναι παγίδα) κάθε σχολείο έχει τις δικές του ανάγκες (αρχαίος εξοπλισμός, νυκτερινά σχολεία έχουν χαρτούρα μεγάλη όλο το έτος κ.ο.κ.)

Θα πρέπει εαν χρειάζεται γραμ. υποστήριξη να ανατεθούν όσες ώρες υπολείπονται στον πληροφορικό μέχρι συμπληρώσεως του υποχρεωτικού του ωραρίου (21 ώρες θα έχει ο εκπαιδευτικός-21 ώρες θα φαίνονται και στο πρόγραμμα και αυτές ακριβώς ορισμένες πάνω στο ωρολ. πρόγραμμα)

Καλό θα ήταν η τεχνική υποστήριξη να αποφευχθεί διότι:
α) πολλοί συνάδερφοι δεν έχουν γνώση επισκεύης
β) ο ακριβής χρόνος επιδιόρθωσης κάποιας ηλεκτρονικής συσκευής δεν είναι ορισμένος μπορεί να πάρει από 5 λεπτά μέχρι πολλές μέρες εαν μάλιστα αυτό απαιτεί αγορά ανταλλακτικών, μεταφορά σε συνεργείο επισκευής κ.ο.κ.

2) Δεύτερη ανάθεση και άλλων μαθημάτων για όσους πληροφορικούς το θέλουν και περάσουν αντίστοιχα ΠΕΚ.

3) Μεταφορά άλλων ειδικοτήτων (θεολόγοι κλπ) που δεν διορίστηκαν αρχικά ως ΠΕ19-20 στους κλάδους που είναι συναφείς με το πτυχίο τους.

4) Ειδική επιδότηση μορίων για την εκλογή μας σε διοικητικές θέσεις λόγω, της πιθανής (βλέπε 1), μεγαλύτερης ενασχόλησης του κλάδου μας με διοικητικά θέματα. Στην περίπτωση που τελικά γίνει αυτό.

Gnirut

@Keep Growing, pgrontas, fof

Γενικό σχόλιο:
Κανένας πληροφορικός δεν γουστάρει να κάνει τον μαθηματικό, τον γεωγράφο, τον γραμματέα ή τον επιδιορθωτή συνάδερφοι.

Αλλά προφανώς δεν έχετε καταλάβει ή συνειδητοποιήσει ότι τον Σεπτέμβριο μπάινει σε εφαρμογή το "Νέο" Λύκειο και οι συγχνεύσεις των σχολείων (φήμες λένε για 30%). Αυτό σημαίνει μεσοβραχυπρόθεσμα μετατάξεις και απολύσεις σε αρκετούς από εμάς. Εαν εσείς είστε σε σχολεία της επαρχίας με "σίγουρο" αριθμό μαθητών και "σίγουρο" σχολείο αυτό δεν σημαίνει ότι και για όλους ισχύει το ίδιο.

Είτε ζωστούμε τα φυσεκλίκια μας και κατασκηνώσουμε για πέντε χρόνια έξω από το υπουργείο, είτε πάρουμε επιστολή από την ακαδημία Αθηνών για το πόσο χρήσιμη είναι η πληροφορική στο σχολείο, είτε επαναλαμβάνουμε στους κλητήρες του υπουργείου με τους οποίους θα συναντιόμαστε ότι εμείς πληροφορικοί γίναμε και πληροφορικοί θε να πεθάνουμε δεν πρόκειται να αλλάξει τίποτα.

Άλλωστε άλλοι εργασιακοί κλάδοι και μάλιστα πολύ πιο καλοί στο ξύλο και στον τσαμπουκά από μας έφαγαν τα μούτρα τους πριν από μας. Και λέμε από μας όχι ως εκπαιδευτικούς αλλά ως ένα μικρό υποσύνολο των εκπαιδευτικών.

Αν θέλουμε κάτι δυναμικό μπορούμε όπως είπα και παλαιότερα να προσεγγίσουμε και να πάρουμε την άποψη και τυχόν δεσμεύσεις πάνω στο θεμα από την αντιπολίτευση, όχι ότι θα γίνει τίποτα και έτσι αλλά εν πάση περιπτώσει για να κάνουμε κάτι "δυναμικό".

Επίσης πρεπει να πιέσουμε και να φέρουμε και  την ΟΛΜΕ προ των ευθυνών της και να πάρει συνολική θέση για το πρόβλημα μας.

Ακόμα θα μπορούσαμε να συνασπισθούμε και με άλλες ειδικότητες (π.χ. τις τεχνικές) που και αυτές θίγονται από το νέο σχολείο και να κάνουμε κοινό μέτωπο.

Δυστυχώς πρόκειται να διαπραγματευθούμε επί τετελεσμένων. Επίγει να καταφέρουμε να διατηρήσουμε τη θέση μας στο σχολείο και κάποια στιγμη που καλυτερέυσουν τα πράγματα να μπορέσουμε να θέσουμε σε νέα βάση την παρουσία της πληροφορικής στην εκπάιδευση.

Vangelis

Αν μπορούμε στο θέμα αυτό να παραμείνουμε στα ερωτήματα που θέτει η ΠΕΚΑΠ και να μην βάζουμε ένα σωρό άλλα ζητήματα που έχουν συζητηθεί σε άλλα σημεία στο στέκι.   Το άπλωμα της συζήτησης σε όλα τα υπάρχοντα ζητήματα απλά θα εμποδίσει να φανεί η επιθυμία των συναδέλφων στα συγκεκριμένα ζητήματα.

pgrontas

Αγαπητέ Gnirut, οι υποθέσεις σου σε ό,τι αφορά εμένα προσωπικά για το τι έχω καταλάβει ή όχι ή αν το σχολείο μου θα συγχωνευθεί ή όχι ή οτιδήποτε άλλο είναι εντελώς λάθος. Για τον σκοπό αυτό καλύτερα να περιοριστείς στο να εκθέτεις τα επιχειρήματα σου, χωρίς να κάνεις υποθέσεις για την κατάσταση ή τα κίνητρα άλλων.

Προσωπικά θεωρώ ότι η τεχνική υποστήριξη είναι μια πάρα πολύ επισφαλής δραστηριότητα για τον εξής απλό λόγο. Αν τη δούμε σε επίπεδο σχολικής μονάδας εχει ελάχιστα (μην πω μηδαμινά) πράγματα που πρέπει να κάνεις σε καθημερινή βάση. Οπότε είτε αναλαμβάνεις περισσότερες σχολικές μονάδές ή περιμένεις μέχρι να την δώσει μαζικά το υπουργείο outsourcing και να βρεθείς ξεκρέμαστος.
Η γραμματειακή υποστήριξη για μένα είναι προσβολή ήδη με την παρούσα μορφή της (παρόλο που όσα χρόνια είμαι διορισμένος την κάνω).
Προσωπικά θα νιώσω πολύ άσχημα αν  οι μαθητές που με βλέπουν φέτος ως καθηγητή, από του χρόνου με δούνε αποκλειστικά ως γραμματέα (πολυτελείας).

Για το θέμα με τις δεύτερες αναθέσεις συμφωνώ με τον Gnirut και υποστηρίζω ότι ήταν λάθος των πληροφορικών από την αρχή που είχαμε ελάχιστες. Αν μπορεσουμε να κερδίσουμε κάτι τώρα, καλώς να το κυνηγήσουμε για μένα.

Με βάση όμως το μήνυμα του Βαγγέλη πιο πάνω, θα ήθελα να ρωτήσω: Ποια είναι η στόχευση της γενικής συνέλευσης;
Έχουμε αποδεχτεί ότι δεν πρόκειται να υπάρξει βελτιωμένη πρόταση από το υπουργείο και ψάχνουμε τρόπο αντίδρασης;
Θεωρούμε ότι με κάποια διαπραγμάτευση μπορεί να υπάρξει κάποια βελτιωμένη πρόταση (πχ. σε ό,τι αφορά την Α' Λυκείου);
Θεωρούμε ότι ούτε η αντίδραση θα αλλάξει τα πράγματα και πάμε για εναλλακτικές ασχολίες (όπως η γραμματειακή υποστήριξη);
Programs must be written for people to read, and only incidentally for machines to execute - Harold Abelson

iliasthes

Το θέμα της συνέλευσης οπως το έθεσε η ΠΕΚΑΠ είναι:
"Ανατροπή της διαφαινόμενης υποβάθμισης και περιθωριοποίησης της διδασκαλίας της Πληροφορικής στην εκπαίδευση."

Η συζήτηση όμως περιστρέφεται γύρω από το θέμα:
"Διαχείριση της υποβάθμισης της πληροφορικής στην εκπαίδευση και αναζήτηση σωσιβίων μετά το ναυάγιο".

Στόχος είναι να κερδίσουμε διδακτικές ώρες ως επιστήμη με χρήσιμο περιεχόμενο για τους μαθητές μας. Πολύ καλές οι προτάσεις της συναδέλφου fof.

Το λίγο από όλα, δηλαδή λίγο καθηγητής πληροφορικής (6-7 ώρες), λίγο γραμματέας (άλλες τόσες), λίγο τεχνικός (άλλες τόσες) και όταν περισσεύουν 2-3 ώρες και λίγο καθηγητής γεωγραφίας, οδηγεί με μαθηματική ακρίβεια περίπου 3000 συναδέλφους στο δρόμο της μετάταξης.
Είναι απλά τα πράγματα ο πληροφορικός είναι αναγκαίος όταν υπάρχει μάθημα πληροφορικής στο σχολείο, όταν δεν υπάρχει οι υπόλοιπες ανάγκες μεσοπρόθεσμα θα καλυφθούν με διάφορους τρόπους. Πχ η γραμαμτειακή υποστήριξη θα καλυφθεί με αποφοίτους Λυκείου ή ΙΕΚ αντίστοιχης ειδικότητας μέσω ευρωπαϊκών προγραμμάτων ή με ανάληψη των εργασιών και από άλλες ειδικότητες, η τεχνική υποστήριξη με κάποιο σχετικό συμβόλαιο με με γάλη εταιρεία κ.ο.κ.

Η διατήρηση των θέσεων των συναδέλων, επειδή τίθεται αυτό το θέμα, εξασφαλίζεται μόνο αν υπάρχει αντικείμενο εργασίας που μπορεί να εκπληρώσει μόνο ο πληροφορικός. Το μόνο αντικείμενο δουλειάς που μας εξασφαλίζει λοιπόν είναι η διδασκαλία των μαθημάτων μας.
Τα θέμα με τις ώρες γραμματειακής και τεχνικής υποστήριξης, είναι απλά μαι προσπάθεια του υπουργείου για να χρυσώσει προσωρινά το χάπι, να φύγει η πληροφορική, χωρίς πολλές αντιδράσεις από τον κλάδο και του χρόνου, αφού θα έχει παγιωθεί μία κατάσταση, εδώ είμαστε πάλι. Με το νέο μισθολόγιο, μπορεί να αλλάξουμε και 3-4 υπουργεία μέχρι τα βαθιά γεράματα που θα δουλεύουμε (σύνταξη στον άλλο κόσμο).

Gnirut

"Η γραμματειακή υποστήριξη για μένα είναι προσβολή ήδη με την παρούσα μορφή της (παρόλο που όσα χρόνια είμαι διορισμένος την κάνω). "

Ωραία λοιπόν αφου είναι κοινό μυστικό ότι όλοι την κάνουμε την γραμματειακή υποστήριξη, άλλος λιγότερο άλλοςν περισσότερο, γιατί να μην τους βάλουμε να μας την κατοχυρώσουν μέσα στο ωρολόγιο πρόγραμμα του σχολείου μέχρις συμπληρώσεως του ωραρίου μας το οποίο του χρόνου για πολλούς από εμάς θα είναι ελλιπές.

Για την τεχνική υποστήριξη και εγώ συμφωνώ να την αποφύγουμε. Σε πληροφορώ όμως ότι σε σχολεία που ο διευθυντής βαριέται να συμπληρώνει κάθε λίγο τη χαρτούρα για να ζητήσει λεφτά για αντικατάσταση εξοπλισμού από τη σχολική επιτροπή συνεχώς χαλάνε μηχανήματα και δεν είναι λίγη δουλειά αλλά αρκετά χρονοβόρα.

"Με το νέο μισθολόγιο, μπορεί να αλλάξουμε και 3-4 υπουργεία μέχρι τα βαθιά γεράματα που θα δουλεύουμε (σύνταξη στον άλλο κόσμο)."
Έτσι δικαιολογείται και η "ακλόνητη" διαπραγματευτική σου στάση. Υπάρχει κόσμος πάντως που δεν θέλει να αλλάζει τα υπουργεία σαν τα πουκάμισα και προτείνει ρεαλιστική διαπραγμάτευση.

Stefania

Γιατί μπλέκουμε την τεχνική υποστήριξη με την γραμματειακή; Γιατί πετάμε προτάσεις πυροτεχνήματα που δεν πρόκειται να γίνουν; Δεν έγιναν όταν δεν υπήρχε το "οικονομικό" πρόβλημα, θα γίνουν τώρα; Μετατάξεις δηλαδή σε θέσεις τεχνικής υποστήριξης. Με τι ωράριο; Σε τι θέσεις; Χάνεται η οργανικότητα; Θα είναι κάποιος τεχνικός με 21 ώρες την εβδομάδα ή με 40; Το καλοκαίρι θα έχει διακοπές, θα βγαίνει ταμείο ανεργίας ή θα γυρνά όπου τον καλούν (δήμοι, διάφορες υπηρεσίες); Τις αργίες; Χριστούγεννα; Πάσχα; Ή ακόμα καλύτερη πρόταση μέσα από ευρωπαϊκά προγράμματα να καλυφτούν αυτές οι θέσεις. Αυτά που δεν πληρώνουν ποτέ στην ώρα τους. Που σήμερα είναι, αύριο δεν είναι. Σουπερ πρόταση και αυτή. Γεμάτη αλτρουισμό και αλληλεγγύη.

Είναι αστείο να συζητάμε καν για το αν θα αναλάβουμε τεχνική υποστήριξη ενός σχολείου. Τα μισά μαθήματα στις σχολές πληροφορικής είναι "σχετικά" με την τεχνική υποστήριξη. Αν δεν την αναλάβουμε εμείς τότε ποιοι; Οι μαθηματικοί;  Να βγάλει και η Ένωση Μαθηματικών - Φυσικών σεμινάριο για τεχνική υποστήριξη. Γιατί πριν κάτι χρόνια διάφορες ειδικότητες υποτίμησαν τα τετραετή πτυχία τους και επέλεξαν μετά από λίγες ώρες σεμιναρίων να γίνουν πληροφορικοί. Γιατί να μην το κάνουν και τώρα, με ότι αυτό θα συνεπάγεται; Γιατί να μην αναλάβουν και την αλγοριθμική τότε; Πρόταση για ιδιωτικές εταιρείες νομίζω θα μας ξεφτίλιζε σαν κλάδο και θα εκτόξευε τα κόστη για τεχνική υποστήριξη σε τρομακτικά επίπεδα. Εκτός αν κάποιοι θέλουν να θησαυρίσουν οι μεγάλες εταιρείες με τα σχετικά συμβόλαια. Θα είχε πλάκα πάντως ο πληροφορικός να διδάσκει δίκτυα, και αν έχει πρόβλημα το δίκτυο να φωνάζει τεχνικό. Και να ρωτούν οι μαθητές:
- Εσείς δεν μας λεγάτε πώς να ρυθμίζουμε ένα δίκτυο; Γιατί φωνάξατε άλλον να το φτιάξει; Τι θα απαντούσατε συνάδελφοι; Είμαστε εκπαιδευτικοί και όχι τεχνικοί;

Προσωπικά έχω αναλάβει την τεχνική υποστήριξη (αναγκαστικά αλλιώς δεν θα μπορούσα να κάνω μάθημα) σε πολλά δημοτικά, χωρίς καμιά ώρα απαλλαγής. Σε δημοτικά με υπολογιστές δεκαετίας, τους περισσότερους από δωρεές, χωρίς προγράμματα, χωρίς συντήρηση, χωρίς υπεύθυνο, χωρίς τίποτα. Με μισθό ωρομισθίας. Με απόλυση το καλοκαίρι και αγωνία για του χρόνου. Σχεδόν πάντα σε διαφορετικά σχολεία. Χωρίς καμιά ώρα απαλλαγής (το επαναλαμβάνω). Το πρόβλημα μου δεν ήταν η τεχνική υποστήριξη. Ήταν ότι η πλειοψηφία των συναδέλφων, δεν έχτιζε στο εργαστήριο που έβρισκε. Γιατί όταν φτιάξεις σωστά το εργαστήριο σου, η συντήρηση του είναι σχετικά εύκολη υπόθεση. Τουλάχιστον αυτό ισχύει στα δημοτικά. Για γυμνάσια – λύκεια δεν μπορώ να έχω άποψη. Είχα προτείνει να ανοίξουμε ένα θέμα σχετικά με το τι είναι τεχνική υποστήριξη.

Τεχνική υποστήριξη για μένα είναι:
-Οι κεντρικές μονάδες (υλικό - λογισμικό).
-Το δίκτυο.
-Η δημιουργία ιστοσελίδας του σχολείου.
-Η εγκατάσταση προγραμμάτων του ΥΠΕΠΘ (e-school).

Τεχνική υποστήριξη δεν είναι:
-Η εισαγωγή οποιονδήποτε στοιχείων, για οποιοδήποτε λόγο.
-Η αλλαγή μελανιών στα φωτοτυπικά.
-Η αντιγραφή cd σε συναδέλφους.
-Η αποστολή και λήψη mail του σχολείου.
-Η εγκατάσταση προγραμμάτων για άλλα μαθήματα πλην πληροφορικής.
-Η εκτύπωση βαθμολογίων, απουσιών.

Θα μπορούσαμε σαν πιο ευρεία έννοια της τεχνικής υποστήριξης να παρέχουμε επιμόρφωση σε συναδέλφους πάνω σε θέματα ΤΠΕ, αλλά αυτό είναι άλλη κουβέντα.

Τι καταφέρνουμε με την τεχνική υποστήριξη:
-Στα δημοτικά αφού ήδη την παρέχουμε, κερδίζουμε την όποια μείωση ωρών (που σήμερα δεν έχουμε). Κερδίζουμε περισσότερες θέσεις για συναδέλφους (αν και μάλλον αυτό ενδιαφέρει ελάχιστους αφού η πλειοψηφία στο forum είναι μόνιμοι). Με τεχνική υποστήριξη στα δημοτικά τέλος, διασφαλίζουμε για πάντα τις θέσεις μας (όποιος έχει εργαστεί σε δημοτικά καταλαβαίνει τι εννοώ, ειδικά τώρα που μπαίνουν "νέες τεχνολογίες" και κανείς δάσκαλος δεν μπορεί να αναλάβει το παραμικρό).
-Γυμνάσια Λύκεια. Τα ίδια πάνω κάτω με τα δημοτικά.
Γιατί αυτός που θα ελέγχει όλα αυτά (e-school, σχολικό site κτλ) δεν μπορεί να αντιμετωπίζεται σαν φτωχός συγγενής. Αν απέχει από την εργασία του το σχολείο θα κατεβάζει ρολά. Ακόμα και αν καταργήσουν το μάθημα της πληροφορικής για φέτος στα λύκεια, μετά από 1-2 χρόνια, θα αναγκαστούν να αλλάξουν θέση. Ή μάλλον θα τους αναγκάσουμε. Το ξέρω ότι ακούγεται σκληρό και συντεχνιακό και αντιεκπαιδευτικό. Άλλη λύση προσωπικά δεν βλέπω. Η αναγκαιότητα της αλγοριθμικής δεν πείθει κανένα.

Υστερόγραφα:
-Σε όποιες αποφάσεις πάρει η ΠΕΚΑΠ, ελπίζω να λαμβάνει υπόψη και τους χιλιάδες πληροφορικούς στους πίνακες αναπληρωτών ωρομισθίων. Γιατί την παρούσα φάση, που δεχόμαστε πόλεμο από παντού και που ο δυνατός τρώει τον αδύνατο, το να δωρίζεις ώρες είναι προδοσία.

-Αυτοί που διαφωνούν με την τεχνική υποστήριξη γιατί θέλουν να εργάζονται μόνο ως εκπαιδευτικοί, αν τελικά γίνουν υποχρεωτικές μετατάξεις στον ευρύτερο δημόσιο τομέα, θα παραιτηθούν; Γιατί αν τους πειράζουν 3-4 ώρες τεχνικής υποστήριξης, οι 40 ώρες εκτός εκπαίδευσης θα ισοδυναμεί γι' αυτούς με θάνατο. Βέβαια και παλιά τα έλεγαν κάποιοι αυτά αλλά υπήρξαν ή υπάρχουν ακόμα και σήμερα αποσπασμένοι σε υπηρεσίες άσχετες με την εκπαίδευση.

-Δεν έχω αμφιβολία ότι η συντριπτική πλειοψηφία σε αυτό το forum είναι καλοί εκπαιδευτικοί και διδάσκουν με μεράκι το μάθημα της πληροφορικής. Αυτό φαίνεται μέσα από τη συμμετοχή στα κοινά της πληροφορικής, την ανταλλαγή απόψεων, την αλληλοβοήθεια σε τεχνικές εργασίες, μέσα από προτεινόμενα θέματα και ασκήσεις. Οι υπόλοιποι; Που είναι οι υπόλοιποι; Γιατί δεν συμμετέχουν; Γιατί δεν διαδηλώνουν; Γιατί καν δεν υπογραφούν τη διαμαρτυρία της ΠΕΚΑΠ. Υπάρχουν καθηγητές πληροφορικής που δεν γνωρίζουν!!!  Είναι δυνατόν!! Πιστεύετε ότι αυτοί οι εκπαιδευτικοί κάνουν σωστό μάθημα ή μήπως το απαξιώνουν και έβαλαν και αυτοί το λιθαράκι τους ώστε να φτάσουμε εδώ που φτάσαμε. Απορούμε μετά γιατί δεν μας στηρίζουν οι πανεπιστημιακοί. Το να λέμε είμαστε εκπαιδευτικοί, όταν μερικές εκατοντάδες ανταποκρίνονται σωστά σε αυτό το ρόλο, ενώ υποστηρίζουμε ότι η τεχνική υποστήριξη μας αλλοτριώνει από τον ρόλο του εκπαιδευτικού. Does not compute......

-Έκπληξη μου προκαλεί το γεγονός ότι για το ελεύθερο λογισμικό, δεν έχουμε πάρει θέση. Αλλά θέση όχι του στυλ το στηρίζουμε και είμαστε σύμφωνοι. Θέση ότι από το Σεπτέμβρη του 2011 (έστω του 2012) όλα τα εργαστήρια πληροφορικής θα τρέχουν με ελεύθερο λογισμικό.  Απορούμε μετά γιατί δεν μας στηρίζουν τόσες κοινότητες σχετικές με πληροφορική (π.χ. ΕΛΛΑΚ). Να υποθέσω ότι υπάρχει κόσμος "βολεμένος" που δεν θέλει να μπλέκει; Να βγάλει νέες σημειώσεις; Δεν ξέρει; Δεν θέλει να ξαναδιαβάζει και να επιμορφωθεί;

iliasthes

Το τι θέλει ο κόσμος ή τουλάχιστον η πλειοψηφία όσων θα παρεβρεθούν στη συνέλευση θα το εκδηλώσουν οι ίδιοι με τις προτάσεις και την ψήφο τους στη συνέλευση. Προς το παρόν ο καθένας διατυπώνει τη γνώμη του και επιχειρηματολογεί γι' αυτό, εκτός αν είναι κακό να υπάρχουν διαφορετικές απόψεις για το ίδιο θέμα.

Το συμπέρασμα που βγάζεις από τα λεγόμενα μου είναι αυθαίρετο. Εγώ δεν είπα να δεχτούμε,  να αλλάζουμε υπουργεία σαν τα πουκάμισα. Αυτό που λέω είναι πως η γραμματειακή ή τεχνική υποστήριξη δεν θα μας γλιτώσει από τις μαζικές μετατάξεις, αλλά αντίθετα αποτελεί το πρώτο βήμα προς αυτές. Δηλαδή τι περιμένατε να πει το υπουργείο, πως μετά τον περιορισμό των διδακτικών σας ωρών θα σας στείλω στο υπουργείο οικονομικών, μεταφορών, εσωτερικών και σε όσες υπηρεσίες χρειάζονται πληροφορικούς; Σου προτείνει μια ενδιάμεση κατάσταση για να περάσει το πρώτο μέτρο χωρίς αντιδράσεις. Μετά όμως θα έχει ανοίξει ο δρόμος για τη μετάταξη. Δεν είναι τυχαίο πως ακόμα και στο δημοτικό ως προσωρινούς μας αντιμετωπίζει.

Όταν (μετά από τρία χρόνια) δεν θα έχεις διδακτικό αντικείμενο στο σχολείο  θα μπορεί πιο εύκολα να σε στείλει χωρίς αντιδράσεις, οπουδήποτε θέλει και η γραμματειακή και τεχνική υποστήριξη να αποτελέσει παρελθόν και στα μάτια του κόσμου θα είναι φυσιολογικό να  φύγει από το σχολείο ένας εκπαιδευτικός που δεν διδάσκει. Η ρεαλιστική διαπραγμάτευση που προτείνεται, κατά τη γνώμη μου, είναι οι όροι ανακωχής που μπαίνουν από τον ηττημένο μετά από μια ήττα, για να έχει την αυταπάτη πως γλίτωσε κάτι.

Η εκτίμηση μου είναι πως η ΠΕΚΑΠ ως εκπρόσωπος των καθηγητών πληροφορικής πρέπει να κάνει μια ολοκληρωμένη πρόταση για τη διδασκαλία της πληροφορικής σε όλες τις βαθμίδες με βάση τους παρακάτω άξονες:


    1)τάξη έναρξης-τάξη ολοκλήρωσης της διδασκαλίας,
    2)Εκπαιδευτικοί και γνωστικοί στόχοι-περιεχόμενο διδασκαλίας-διάρθρωση της ύλης,
    3)διαφοροποίηση των μαθημάτων πληροφορικής ως ξεχωριστή επιστήμη με τα μαθήματα χρήσης εργαλείων που προσφέρει η πληροφορική. Σε αυτή τη λογική πχ  το μάθημα πληροφορικής του Γυμνασίου να γίνει διπλό (όπως λέγαμε άλγεβρα και γεωμετρία στα μαθηματικά) με μία ώρα πληροφορική και μία ώρα χρήση εργαλείων πληροφορικής (εφαρμογές γραφείου, προγράμματα επικοινωνιών κλπ) και έτσι να διπλασιαστούν οι ώρες διδασκαλίας στο Γυμνάσια
     4)Βελτίωση της αναλογίας μαθητών/καθηγητή στα εργαστηριακά μαθήματα, επέκταση εργαστηριακών ωρών σε κάποια μαθήματα. Δεν γίνεται στο Γενικό Λύκειο να έχουμε έναν εκπαιδευτικό για 22 μαθητές στο εργαστήριο και σε εργαστήριο με 10-11 Η/Υ, ούτε στο ΕΠΑΛ να κάνεις εργαστηριακές ασκήσεις στον Δομημένο Προγραμματισμό, στις Βάσεις Δεδομέναν ή στα Προγραμματιστικά Εργαλεία Διαδικτύου με 16-17 μαθητές και έναν εκπαιδευτικό, όταν σε άλλες ειδικότητες ο δεύτερος καθηγητής μπαίνει με λιγότερους μαθητές.

Από εκεί και μετά πρέπει να χρησιμοποιήσει όσα εργαλεία δείξουμε ως κλάδος οτι είμαστε πρόθυμοι να χρησιμοποιήσουμε για να πετύχουμε τους στόχους μας, αξιοποιώντας και τους πανεπιστημιακούς και τους φοιτητές του κλάδου και όσες συμμαχίες μπορούμε ως κλάδος να κάνουμε και φυσικά χωρίς να μπούμε στη λογική της διαίρεσης σε διάφορες υποκατηγορίες. βασικό πτυχίο, ΑΕΤΙ-ΑΤΕΙΑ κοκ.

Για την τεχνική υποστήριξη να δημιουργήσει το υπουργείο αντίστοιχο αριθμό οργανικών θέσεων και αφού ρυθμίσει το θέμα των αμοιβών, του ωραρίου κλπ όσοι συνάδελφοι επιθυμούν να κάνουν αίτηση για μετάταξη. Βάζω το θέμα των αμοιβών, γιατί στο νέο μισθολόγιο σύμφωνα με το κείμενο που δόθηκε χθες στη δημοσιότητα (κάντε έναν κόπο και μελετήστε το), φαίνεται πως ο μισθός δεν θα εξαρτάται από τις σπουδές και τα προσόντα, αλλά από τη θέση και τις ευθύνες που αυτή συνεπάγεται. Αυτό σημαίνει πως υπάρχει ο κίνδυνος διαφοροποίησης μας μισθολογικά αν μετατραπούμε επίσημα με ώρες στο ωράριο μας σε γραμματείς ή τεχνικούς, καθώς το να αλλάξεις πληκτρολόγιο ή κάρτα γραφικών πιθανά θα θεωρείται λιγότερο απαιτητική εργασία από το να διδάσκεις σε 30 μαθητές και να έχεις την ευθύνη τους.  Η εργασία data entry λοιπόν είτε υλοποιείται από τον συνάδελφο με διδακτορικό και τρεις ξένες γλώσσες, για να μην χάσει την οργανική του στο σχολείο του τόπου καταγωγής του, είτε υλοποιείται από τον απόφοιτο τεχνικού λυκείου σε κάποιον δήμο, θα αμοίβεται πάνω κάτω το ίδιο.

iliasthes

Ξαναδιάβασε συναδέλφισσα τι έγραψα και πες μου ειλικρινά αν κατάλαβες οτι εγώ πρότεινα να μπει τεχνική εταιρεία για την τεχνική υποστήριξη.

mirtilo

Παράθεση από: Vangelis στις 03 Μαρ 2011, 05:12:58 ΜΜ
Αν μπορούμε στο θέμα αυτό να παραμείνουμε στα ερωτήματα που θέτει η ΠΕΚΑΠ και να μην βάζουμε ένα σωρό άλλα ζητήματα που έχουν συζητηθεί σε άλλα σημεία στο στέκι.   Το άπλωμα της συζήτησης σε όλα τα υπάρχοντα ζητήματα απλά θα εμποδίσει να φανεί η επιθυμία των συναδέλφων στα συγκεκριμένα ζητήματα.

Θα συμφωνήσω εν μέρη με τον Vangelis.

Όχι βέβαια στο γεγονός να περιοριστείτε στα ερωτήματα που θέτει το Δ.Σ., τα ερωτήματα σε μια Γ.Σ. πρέπει να είναι από κάτω προς τα πάνω, αλλιώς η Γ.Σ. μπορεί να θεωρηθεί κατευθυνόμενη. Απο την άλλη όμως, παρόλο που είναι πολύ καλή η συζήτηση, υπάρχει η τάση να εκπαίσει σε φλυαρία η οποία εμποδίζει στο να βγει το συμπέρασμα και να τεθεί κάποιος κοινός στόχος.

Στο δια ταύτα.

Ο καθένας αφού επιχειρηματολογήσει, καλό είναι να κατεβάσει την πρότασή του , να την γράψει με bold και σε μορφή ψηφίσματος, έτσι ώστε να καταλάβουν οι άλλοι τι προτείνει και να μπορούν να εκφράστουν επ΄αυτής συμφωνώντας ή διαφωνώτας .

αν οποιοσδήποτε θεωρεί οποιοδήποτε μήνυμα μου προσβλητικό, παρακαλώ να μου πει ποιό είναι και θα το διαγράψω

Gnirut

"Για την τεχνική υποστήριξη να δημιουργήσει το υπουργείο αντίστοιχο αριθμό οργανικών θέσεων και αφού ρυθμίσει το θέμα των αμοιβών, του ωραρίου κλπ όσοι συνάδελφοι επιθυμούν να κάνουν αίτηση για μετάταξη."
Στόχος του υπουργείου την παρούσα στιγμή είναι η συρρίκνωση των οργανικών θέσεων και όχι η δημιουργία νέων.
Σου επαναλαμβάνω επίσης ότι ουδεις συνάδερφος θα θελήσει να μεταταγεί.

"Το τι θέλει ο κόσμος ή τουλάχιστον η πλειοψηφία όσων θα παρεβρεθούν στη συνέλευση θα το εκδηλώσουν οι ίδιοι με τις προτάσεις και την ψήφο τους στη συνέλευση."
Ελπίζοντας ότι αυτή τη φορά δεν παρανόησα αυτά που έγραψες, πιστέυω ότι σε αυτό συμφωνούμε απολύτως!