Τελικό Επαναληπτικό Διαγώνισμα 2010-2011 απο το Στέκι

Ξεκίνησε από Laertis, 14 Απρ 2011, 12:22:39 ΠΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

dimitra

Συνάδελφοι, καταπληκτική δουλειά για μια ακόμη φορά, συγχαρητήρια!!
Το 4ο θέμα μου άρεσε πάρα πολύ, εκείνος/η που το εμπνεύστηκε πρέπει να έχει πολύ φαντασία!
Επίσης, μου άρεσε το Β, ξεφεύγει λίγο από τα τυποποιημένα.
Λιγότερο ..αγαπημένο το Α4α (το οποίο για δεδομένη έξοδο ζητά τις τιμές της εισόδου), νομίζω θα μπερδέψει.
Πάντως θεωρώ ότι το 3ο και 4ο είναι δύσκολα. Ο άριστος θα ιδρώσει για να βγάλει ειδικά το 4ο. Αλλά είναι πολύ καλή η κλιμάκωση των υποερωτημάτων, οπότε και ο μέτριος μπορεί να το φτάσει μέχρι ένα ικανοποιητικό σημείο.
Ευχαριστούμε!
Ενιαίο, δημόσιο και δωρεάν δωδεκάχρονο σχολείο.

StefAlex

Μπορώ να πω ότι είναι πολύ καλύτερο το διαγώνισμα  από αυτό του ΟΕΦΕ.

Μήπως πρέπει να δοθούν και οι προτεινόμενες λύσεις  ή είναι νωρίς ακόμα ??

evry

οι προτεινόμενες λύσεις θα δοθούν σε λίγες μέρες, υπομόνη.
Φυσικά όποιος θέλει να δώσει μια δικιά του λύση μέχρι τότε μπορεί να το κάνει
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

lp

Ενα πολύ καλό διαγώνισμα αλλά πάρα πολύ απαιτητικό. Ο καλός μαθητής δύσκολα θα το βγάλει σε 3 ώρες, πόσο άλλον ο μέτριος. Εκτός βέβαια αν έχει εξασκηθεί σε παρόμοια θέματα.

3ο και 4ο θέμα πολύ μεγάλα (3ο θέλει πολύ σκέψη και το 4ο έχει πολλά ερωτήματα). Πάντα κατά την γνώμη μου!

Ευχαριστώ πολύ
Λέων Προκόπης
2ο ΓΕΛ Ναυπλίου

Laertis

#19
Τα διαγωνίσματα του στεκιού θέλουμε να διαφέρουν απο τα υπόλοιπα. Και νομίζω ότι κανένας απο εμάς στην ομάδα διαγωνισμάτων δε θεώρησε εύκολα ή μέτρια δυσκολίας τα διαγωνίσματα που βγάζουμε εδώ και πολύ καιρό. Υπάρχει σκοπός και φιλοσοφία πίσω απο αυτό....

Βατά και απλά διαγωνίσματα μπορεί να βρει ο κάθε συνάδελφος σχεδόν παντού, απο ιστοσελίδες φροντιστηρίων και εφημερίδων, διάφορα και ποικίλλα βοηθήματα του εμπορίου μέχρι προσωπικές ιστοσελίδες συναδέλφων.
Θα θεωρούσα ανούσια τη συμμετοχή μου σε ένα ακόμη "μια απο τα ίδια" διαγώνισμα.

Ευχαριστώ
Νικολακάκης Γιώργος
Μηχανικός Η/Υ Συστημάτων
Καθηγητής Πληροφορικής
http://users.sch.gr/gnikola

andreas_p

Γιώργο, δε χρειάζεται να απολογείσαι ...

Τα θέματα είναι εξαιρετικά σε διατύπωση και κατανόηση.

Ενδεικτικά αναφέρω την αντίδραση μαθήτριας (άσχετης με ποδόσφαιρο), στο θέμα Γ :

"Είναι απολύτως κατανοητό και σαφές.  Τώρα το κουπί (της σκέψης) πρέπει να το ... τραβήξω μόνη μου"

Τώρα αν απαιτούν ένα άλλο μονοπάτι σκέψης, διαφορετικό από την τυποποίηση  ...

Άλλωστε αυτή είναι η φιλοσοφία των θεμάτων !

Γιώργο, επειδή φέτος, απείχα απ' τη διαδικασία, αν επιθυμείς μπορώ να αναλάβω και να στείλω τις λύσεις (μαζί με το run time ... σε ΓΛΩΣΣΑ) των ΘΕΜ. Γ και Δ.

Α


karinakis

Συνάδελφοι, βλέποντας τα θέματα από το τελικό διαγώνισμα θα ήθελα να κάνω και εγώ κάποιες παρατηρήσεις :

α) ορισμένα θέματα ήταν σίγουρα πολύ καλά και ανταποκρίνονται στο επίπεδο των εξετάσεων ή καλύτερα στο επίπεδο των μαθητών.
β) στο σύνολό τους τα θέματα ήταν πάρα πολλά και αμφιβάλλω αν έστω και ένας μαθητής - ακόμη και καλός - θα μπορέσει να αντεπεξέλθει μέσα σε 3 ώρες. Τώρα αν η συντακτική ομάδα θεωρεί ότι πρέπει ο μαθητής να διαβάζει μία φορά το θέμα και να το γράφει λες και είναι κομμάτι της ιστορίας που έχει αποστηθίσει τότε λυπάμαι... μάλλον οδηγούμε τους μαθητές μας στην παπαγαλία και δε νομίζω ότι είναι αυτό το ζητούμενο του συγκεκριμένου μαθήματος.
γ) θα ήθελα να μου πει κάποιος από την συντακτική ομάδα, στο σχολείο του έκανε συνέχεια τέτοια θέματα και προετοίμαζε τους μαθητές για το συγκεκριμένο επίπεδο...;;;;
δ) σκοπός μας πιστεύω δεν είναι να δείξουμε πόσο δύσκολα θέματα μπορούμε να βάλουμε για να μην έχουν τη δυνατότητα να τα λύσουν οι μαθητές αλλά να είμαστε αρωγοί στην προσπάθεια των μαθητών μας.
ε) στο σύνολό τους τα συγκεκριμένα θέματα (έκταση, βάθμος δυσκολίας, απαιτήσεις στο κάθε υποερώτημα) δεν ανταποκρίνονται καθόλου μα καθόλου στα θέματα των πανελλαδικών όπως τα έχουμε δει μέχρι τώρα
στ) το στέκι πάντα βοηθούσε τους μαθητές και πιστεύω σκοπός του ήταν και είναι να συνεχίσει να το κάνει. Τώρα αν κάποιοι θεωρούν ότι μέσα από ένα διαγώνισμα πρέπει να κάνουν επίδειξη γνώσεων τότε λυπάμαι αλλά έχουμε χάσει το στόχο μας και παύουμε να είμαστε παιδαγωγοί...

και ένα τελευταίο....

ας μην ξεχνάμε ότι το διαγώνισμα το βλέπουν και μαθητές. Και σίγουρα ακόμη και οι καλυτεροι με αυτά που αντίκρυσαν απογοητεύτηκαν. Η ψυχολογία των μαθητών είναι πολύ σημαντική για την επιτυχία τους. Ως καθηγητές τους έχουμε την υποχρέωση να στεκόμαστε δίπλα τους και όχι να τους στριμώχνουμε στον τοίχο μέσα από δύσκολα θέματα.... ας δουλέψουμε λίγο και την ψυχολογία των μαθητών και όχι να κοιτάμε μόνο πως θα κάνουμε επίδειξη γνώσεων μέσα από δύσκολα θέματα. Λίγες μέρες πριν τις πανελλαδικές εμείς μάλλον τους διαλύουμε παρά τους βοηθάμε.

Με βάση όλα τα παραπάνω θεωρώ ότι για μία ακόμη φορά το διαγώνισμα είναι δυστυχώς εκτός πραγματικότητας, οπως και όλα τα προηγούμενα χρόνια

Ζητώ συγνώμη για το ύφος μου, εκτιμώ τη δουλειά των συναδέλφων όμως για μένα προέχει ο μαθητής του με την καλή και πατροπαράδοτη έννοια (και όχι φυσικά με την έννοια που δίνει το υπουργείο με το σχετικό του σύνθημα)

Ευχαριστώ


andreas_p

Ευχαριστούμε πολύ ...  για την εκτίμησή σου !

Α.Π.

Μέλος της ομάδας  ΑΝΤΙ-παιδαγωγών !!

evry

Αντρέα μην ασχολείσαι, απαντάμε μόνο σε καλοπροαίρετες κριτικές ;)
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

petrosp13

Ειλικρινά, πόση ώρα χρειαζόμαστε εμείς σαν καθηγητές για να γράψουμε τις λύσεις σε αυτά τα θέματα;
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

gpapargi

Παιδιά δεκτές οι κριτικές και το συζητάμε.

Αν η ομάδα διαγωνισμάτων έβαζε θέματα με βάση το υπάρχον επίπεδο δυσκολίας των εξετάσεων τότε θα έπρεπε τα θέματα να είναι πάντα εύκολα και βατά δηλαδή το καλύτερο δώρο για ένα μαθητή που παπαγαλίζει και λύνει μόνο τυποποιημένα θέματα. Σε μια τέτοια περίπτωση η ομάδα διαγωνισμάτων του στεκιού (η οποία είναι ανοιχτή σε συμμετοχές προς όλους) δε θα είχε λόγο ύπαρξης αφού τέτοιες ασκήσεις βρίσκει οα καθένας πολύ εύκολα. 

Το στέκι βγάζει θέματα με βάση το επίπεδο δυσκολίας του διδακτικού πακέτου, όπως αυτό φαίνεται στο τετράδιο μαθητή. Υπάρχουν στο τετράδιο ασκήσεις 3 αστέρων που είναι εξ' ορισμού εντός ύλης αλλά πάνω από το επίπεδο των εξετάσεων. Ένας μαθητής που έχει προετοιμαστεί για να λύνει την τριγωνική σάρωση, να φτιάχνει πίνακα συχνοτήτων σε τελείως τυχαίο μονοδιάστατο, να υπολογίζει τη δυναμοσειρά του συνημιτόνου και να κάνει ανάλυση φυσικού σε πρώτους παράγοντες (όλες αυτές είναι ασκήσεις μέσα από το τετράδιο μαθητή), μπορεί να αντιμετωπίσει τα θέματα.  Και φυσικά δεν είναι αναγκαίο να παίρνουν άριστα. Οι πολύ καλοί πρέπει να ξεχωρίζουν.

Γενικά το πνεύμα της ομάδας είναι να προετοιμάζονται οι μαθητές για όλη την ύλη και όχι για αυτά που συνήθως πέφτουν (ΣΟΣ).

Keep Growing

Το στέκι και η ομάδα διαγωνισμάτων, δεν είναι κάποιος θεσμοθετημένος φορέας του Υπουργείου Παιδείας για να "κινείται" πάνω σε συγκεκριμένη  "τροχιά".
Γιαυτό και το ταξίδι των "επιβατών" έχει ουσιαστικό ενδιαφέρον ...
Το "ταξίδι" προς τη γνώση δεν έχει συγκεκριμένη διαδρομή. Μόνο ο προορισμός είναι γνωστός πριν από την αρχή του ταξιδιού.

...

Καλά "ταξίδια" λοιπόν, και στους "οδηγούς" και στους "επιβάτες".
Ο Έρωτας (του Εκπ/κου Πληροφορικού) στ' αλώνια της καλδέρας (του υπνωτισμού).

P.Tsiotakis

Ευρυπίδη, με όλο το σεβασμό και χωρίς να παίρνω θέση επί της ουσίας,  δε νομίζω πως η κριτική δεν ήταν κακοπροαίρετη. Ήταν κοσμιότατη, με προσεγμένο λεξιλόγιο και χωρίς ύβρεις. Εκφράζεται μέσω αυτής ένας γενικότερος προβληματισμός που δεν είναι νέος, ούτε φετινός.

Συνάδελφοι, καλό είναι να υπάρχει ελευθερία σε χρήστες, και δη τέτοιου επιπέδου όπως ο @karinakis, να εκφράζουν τη γνώμη τους και τους προβληματισμούς τους.

evry

Παναγιώτη όπως ξέρεις όλοι οι συνάδελφοι που συμμετέχουν στην ομάδα διαγωνισμάτων διαθέτουν αρκετό από τον προσωπικό τους χρόνο χωρίς κανένα απολύτως όφελος, αφού στο τελικό διαγώνισμα δεν φαίνονται ούτε τα ονόματά τους.  Όταν λοιπόν κάποιος λέει ότι οι συνάδελφοι κάνουν επίδειξη γνώσεων δεν νομίζω ότι αυτό θεωρείται καλοπροαίρετη κριτική.
Και στην τελική, τι νόημα έχει αυτού του είδους η κριτική; Όπως πολύ εύστοχα είπε ο Παναγιώτης (Πέντσας) δεν είμαστε κάποιο θεσμοθετημένο όργανο. Είμαστε μια παρέα (ανοικτή σε όλους) που θέλει να προσφέρει. Όποιος διαφωνεί με τη φιλοσοφία του διαγωνίσματος, μπορεί απλά να μην το χρησιμοποιήσει, δεν υποχρεώνουμε κανέναν.
Αν κάποιος διαφωνεί με κάποιο συγκεκριμένο θέμα πολύ ευχαρίστως να το συζητήσουμε.
Τέλος, αν κάποιος θεωρεί ότι τα θέματα είναι πολλά για 3  ώρες, μπορεί κάλλιστα να χρησιμοποιήσει αυτά που του αρέσουν και να αντικαταστήσει ένα δύσκολο θέμα με ένα δικό του πιο εύκολο, αν θεωρεί ότι οι μαθητές του δεν θα μπορέσουν να ανταπεξέλθουν. Δεν υποχρεώνουμε κανέναν να το χρησιμοποιήσει έτσι. Μπορεί να το χρησιμοποιήσει ή να το τροποποιήσει όπως θέλει.
Η γενική φιλοσοφία όπως το βλέπω εγώ είναι όσο μπορούμε να παράγουμε νέες ιδέες και πρωτότυπες (όχι απαραίτητα δύσκολες) ασκήσεις. Η κατανόηση των βασικών εννοιών και της θεωρίας μπορεί να ελεγχθεί καλύτερα  με πρωτότυπες ασκήσεις και όχι με θέματα τα όποια έχουν "συνηθίσει" οι μαθητές, ούτε φυσικά με απλές ερωτήσεις ανάκλησης.  Εκεί απαντούν μηχανικά χωρίς να σκέφτονται.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

pgrontas

#29
Προσπαθούσα να το γράψω μισή ώρα αυτό το μήνυμα αλλά είχα πρόβλημα σύνδεσης και με πρόλαβε ο Ευριπίδης, σε κάποια πράγματα που ήθελα να πω:

Επι της ουσίας συμφωνώ με το Γιώργο: Η κριτική είναι χρήσιμη και μας βοηθάει να γίνουμε καλύτεροι, όταν όμως αυτή είναι  συγκεκριμένη και όχι γενικόλογη και γεμάτη αφορισμούς (πχ. επίδειξη γνώσεων, εκτός πραγματικότητας). Καλό θα ήταν λοιπόν να εστιάζεται σε συγκεκριμένα σημεία του διαγωνίσματος.

Θέλω λοιπόν να απαντήσω στα συγκεκριμένα θέματα της παραπάνω κριτικής:

Επειδή κατά την διάρκεια της χρονιάς κάνω στους μαθητές μου (σε ένα τυπικό λύκειο) όλες τις ασκήσεις που έχουν μπει στα διάφορα διαγωνίσματα του στεκιού και ακούω γκρίνιες του στυλ ότι τόσο δύσκολα δεν μπαίνουν ούτε στο φροντιστήριο, η απάντηση που έδινα και δίνω και εδώ είναι ότι οι διαφορετικές ασκήσεις είναι αυτές που έχουν αξία, γιατί αν κατακτήσεις τον τρόπο σκέψης αυτών τότε μπορείς να κάνεις και τις απλούστερες και φυσικά έχεις και κέρδος σε περίπτωση δύσκολου θέματος.  Καταγράφω επίσης, χωρίς περαιτέρω σχόλιο, ότι οι μαθητές που δεν έχουν επαφή με τυποποιημένες ασκήσεις, έχουν πιο θετική αντιμετώπιση. Επιπλέον σε ό,τι αφορά το είδος και το επίπεδο των θεμάτων των πανελλαδικών, ό,τι λεγεται είναι απλά και μόνο υποθέσεις με βάση την προηγούμενη εμπειρία. Οποιαδήποτε πρόβλεψη είναι εντελώς παρακινδυνευμένη. Κανείς δεν πρέπει να αποκλείει πιο δύσκολα ή/και 'διαφορετικά' θέματα, ειδικά όταν είναι όπως σωστά ανέφερε ο Γιώργος στο πνεύμα του τετραδίου του μαθητή.

Σε ό,τι αφορά την διάρκεια του διαγωνίσματος κανένας από τους μαθητές μου που μίλησα σημέρα και το έλυσαν το Πάσχα δεν διαμαρτυρήθηκε πως δεν πρόλαβε. Επειδή δεν είχα σήμερα ΑΕΠΠ και η παραπάνω συζήτηση έγινε στους διαδρόμους θα σας ενημερώσω για τα αποτελέσματα όταν τα συζητήσουμε (με όσους δυστυχώς έρθουν).

Στο θέμα της αυτοπεποίθησης θεωρώ ότι όντως υπάρχει ένας κίνδυνος, αλλά όλα είναι θέμα σερβιρίσματος. Δεν το παρουσιάζεις ως "ένα διαγώνισμα πανελληνίων". Το παρουσιάζεις ως κάτι πιο δύσκολο από τις πανελλήνιες, επισημαίνοντας και αυτό που έγραψα πριν σχετικά με τις προβλέψεις. Έτσι και αυτός που θα τα πάει καλά θα ανέβει ψυχολογικά (δικαίως) και όποιος δεν τα πάει καλά δεν θα αποθαρρυνθεί. Επίσης δεν χρειάζεται να το δώσεις ως διαγώνισμα, με την έννοια της βαθμολογίας, αλλά ως κάποιες ασκήσεις που σκοπό έχουν να 'προκαλέσουν' τους μαθητές.

Τέλος το διαγώνισμα του Στεκιού δεν είναι υποχρεωτικό να χρησιμοποιηθεί πουθενά. Αν κάποιος διδάσκων κρίνει ότι δεν συμβαδίζει με τους στόχους που έχει θέσει, απλά δεν το χρησιμοποιεί.
Programs must be written for people to read, and only incidentally for machines to execute - Harold Abelson