Είναι λάθος η εκφώνηση ή......

Ξεκίνησε από Δημήτρης Γκίνης, 06 Δεκ 2009, 06:14:22 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

Δημήτρης Γκίνης

Το post αυτό αφορά ένα τεστ που έβαλα στην Ανάπτυξη (αφορά επανάληψη + επιλογή).
Αν κάποιος από τους διαχειριστές νομίζει ότι κακώς αναρτάται εδώ, τότε παρακαλώ να το μετακινήσει.

Την εβδομάδα που πέρασε έβαλα ένα τεστ στην Ανάπτυξη στο σχολείο μου. Πλην ενός (άντε δύο) γράψανε χάλια και προσπαθώ να καταλάβω αν έφταιξε η εκφώνηση του θέματος (μιας και από τις απαντήσεις τους είναι σαφές ότι δεν καταλαβαίνουν τι κάνει ο αλγόριθμος).

Την παραθέτω λοιπόν και ζητώ την γνώμη σας:
****************************************************************
Το παρακάτω ΔΡ απεικονίζει ένα αλγόριθμο που εκτελεί τις ακόλουθες λειτουργίες:
Αρχικά διαβάζει τον πανελλήνιο μέσο όρο βαθμολογίας στο μάθημα της Ανάπτυξης Εφαρμογών. Στη συνέχεια διαβάζει τους βαθμούς 25 μαθητών μιας τάξης στο μάθημα αυτό και υπολογίζει το μέσο όρο τους. Στη συνέχεια συγκρίνει το μέσο όρο της τάξης με τον πανελλήνιο μέσο όρο και εμφανίζει κατάλληλα μηνύματα:
(ακολουθεί το ΔΡ στο οποίο οι εντολές που θα έπρεπε να υπάρχουν σε κάποια από τα σχήματα είναι ημιτελείς ή λείπουν τελείως)
Α) Να συμπληρώσετε το ΔΡ με τις κατάλληλες εντολές ώστε να εκτελεί σωστά την παραπάνω διαδικασία
β) Να μετατραπεί σε ισοδύναμο αλγόριθμο με εντολές ψευδογλώσσας
****************************************************************
Βρε παιδιά, έιναι κακή η εκφώνησή μου (αναφέρομαι στην περιγραφή της λειτουργίας του αλγορίθμου)  ή.............

Ευχαριστώ,
Δημήτρης

P.Tsiotakis

"...και υπολογίζει το μέσο όρο τους..."

αυτό με μπέρδεψε, με την 2η ανάγνωση το κατάλαβα. Πιθανώς θα ήθελε

"και υπολογίζει το μέσο όρο της τάξης..."

όμως, στη συνέχεια η επόμενη πρόταση το γράφει!!

Δημήτρης Γκίνης

Αυτό που λες Παναγιώτη αρχικά το υπέθεσα και εγώ.
Αλλά ακόμη και αν δεν προσέχανε το "Στη συνέχεια συγκρίνει το μέσο όρο της τάξης " ....ποιον άλλον μέσο όρο θα μπορούσαν να υπολογίσουν με βάση τα δεδομένα της εκφώνησης:::::::::
Φοβάμαι ότι πολλοί από τους αστέρες μου μόλις είδαν την έκφραση "μέσο όρο μαθητών" το μαυλό τους πήγε στο μέσο όρο τετραμήνου ή απολυτηρίου (βοήθησε σε αυτό και η ασάφεια που εντοπίζεις...)
Ουφ....

zwoula

σαν μαθητρια εχω να πω οτι η διατυπωση ειναι μια χαρα!! αν σου ειπαν οτι φταιει αυτο που δεν εγραψαν καλα...απλα εψαχναν δικαιολογια!
Κάποτε είχαμε χρόνο για τον εαυτό μας.
Σήμερα δεν έχουμε χρόνο για κανένα....
Αυτό το «Κάποτε», το έλεγαν ζωή..

gthal

Γενικά παρατηρώ ότι τα παιδιά (ακόμα κι αυτής της ηλικίας) δυσκολεύονται με τις εκφωνήσεις.

Μάλιστα, μου έχει τύχει μαθητές να με "κράζουν" για εκφωνήσεις που έχω διαθέσει πολύ χρόνο για να τις γράψω όσο πιο λιανά γίνεται.   >:(

Στο πρώτο διαγώνισμα της χρονιάς, έβαλα μια άσκηση που έλεγε:
Να γραφεί αλγόριθμος που:
α) ... ενέργεια 1η
β) ... ενέργεια 2η
γ) ... ενέργεια 3η
(ό,τι πιο ξεκάθαρο, πιστεύω, αντί να ψάχνουν μέσα σε μια ενιαία παράγραφο να βρουν τα ζητούμενα)
Ε, λοιπόν, 1 στους 10 μαθητές έγραψε 3 αλγορίθμους !!! (σαν η εκφώνηση να έλεγε "Να γραφούν αλγόριθμοι")

Ή τώρα, που κάνουμε αναζήτηση σε μονοδιάστατους πίνακες,  βλέπω ότι τα ερωτήματα
"ποιες ομάδες έχουν 10 βαθμούς" και "πόσες ομάδες έχουν 10 βαθμούς"
για το 40% περίπου των παιδιών σε πρώτη ανάγνωση είναι ταυτόσημα, ενώ το 20% τα θεωρεί ίδια ακόμα κι αν ζητήσω να τα διαβάσουν πιο προσεκτικά

ή σε άσκηση αντιστοίχισης: "Να γράψετε τον αριθμό από τη στήλη Α και δίπλα του το γράμμα από τη στήλη Β που αντιστοιχεί σωστά" και παίρνω απαντήσεις του στυλ   α:4 , β:1 κλπ
Φιλικά,
Γιώργος Θαλασσινός

zwoula

δε νομιζω οι μαθητες που διαβαζουν να αντιμετωπιζουν προβληματα στις εκφωνησεις...!το παρατηρω και στο τμημα μου. αυτοι που δεν ασχολουνται με το μαθημα ακομη και η εκφωνηση τουσ φαινετε δυσκολη χωρις καν να προσπαθησουν να λυσουν την ασκηση.τωρα ειδικα που μπηκαμε δισδιαστατους πινακες....χαμος!
Κάποτε είχαμε χρόνο για τον εαυτό μας.
Σήμερα δεν έχουμε χρόνο για κανένα....
Αυτό το «Κάποτε», το έλεγαν ζωή..

Γιώργος Λάμπρου

Παράθεση από: zwoula στις 07 Δεκ 2009, 10:46:20 ΠΜ
δε νομιζω οι μαθητες που διαβαζουν να αντιμετωπιζουν προβληματα στις εκφωνησεις...!το παρατηρω και στο τμημα μου. αυτοι που δεν ασχολουνται με το μαθημα ακομη και η εκφωνηση τουσ φαινετε δυσκολη χωρις καν να προσπαθησουν να λυσουν την ασκηση.τωρα ειδικα που μπηκαμε δισδιαστατους πινακες....χαμος!

συμωνω απολυτα με τη ζωη...
και γω ως μα8ητης, δεν αντιμερωπισα καποιο προβλημα στην συγκεκριμένη διατύπωση....
Δε μένω τυφλός στα ψεγάδια μου, αλλα έχω την ιδιοτροπία να πιστεύω στον εαυτό μας...(Σεφέρης)

dipa57

Παράθεση από: gthal στις 07 Δεκ 2009, 02:47:52 ΠΜ
Γενικά παρατηρώ ότι τα παιδιά (ακόμα κι αυτής της ηλικίας) δυσκολεύονται με τις εκφωνήσεις.
ή σε άσκηση αντιστοίχισης: "Να γράψετε τον αριθμό από τη στήλη Α και δίπλα του το γράμμα από τη στήλη Β που αντιστοιχεί σωστά" και παίρνω απαντήσεις του στυλ   α:4 , β:1 κλπ

Σε διαγώνισμα Τρίτης Γυμνασίου, στην παρακάτω εκφώνηση:

Χαρακτηρίστε τις παρακάτω προτάσεις ως σωστές ή λάθος αντιγράφοντας στην κόλλα σας την πρόταση και δίπλα το (Σ) αν είναι σωστή και το (Λ) αν είναι λάθος.
Για τις προτάσεις που, κατά τη γνώμη σας είναι λάθος, να γράψτε δίπλα και την σωστή διατύπωση:

...

Σε σύνολο 30 μαθητών, πήρα επτά σωστές (σύμφωνα με το πνεύμα της εκφώνησης) απαντήσεις
Δημήτρης Παπακωνσταντίνου
1110010100 1110110111 1110111100 1110101110 1111000100 1111000001 1110110111 1111000010

Loukritia

Κι εγώ προσπαθώ σε κάποιες ασκήσεις να βάλω τα παιδιά να διορθώσουν τις προτάσεις που είναι λάθος, αλλά το αποτέλεσμα συνήθως είναι....  το εξής.
Οι μεταγλωττιστές βρίσκουν τα λογικά λάθη ενός προγράμματος
Απάντηση μαθητή: Οι μεταγλωττιστές δεν βρίσκουν τα λογικά λάθη ενός προγράμματος 
αντί του
Οι μεταγλωττιστές βρίσκουν τα λογικά συντακτικά λάθη ενός προγράμματος .
Και μεταξύ μας, επειδή είναι σωστή η απάντηση του μαθητή, δεν μπορείς να κόψεις!!! Γι αυτό σταμάτησα να βάζω τέτοιες ασκήσεις, εκτός κι αν είναι καλό το τμήμα κι έχω κάνει παρόμοια άσκηση μέσα στην τάξη.

Η εκφώνηση του συναδέλφου είναι σαφής και πλήρης θεωρώ, απλά τα παιδιά ΔΕΝ διαβάζουν με προσοχή τις εκφωνήσεις ή σε μερικές περιπτώσεις δεν καταλαβαίνουν τι διαβάζουν.
Χαρακτηριστικά, είχα δώσει εκφώνηση σε κατεύθυνση Τεχνολογική που ξεκίναγε ως εξής: " Να γραφεί αλγόριθμος που, δοθέντος πίνακα Α 100 στοιχείων, μπλα μπλα " και η αντίδραση ενός μαθητή ήταν (έκπληξη!): "Κυρία, πώς μιλάτε έτσι;" λες και μίλαγα καθαρεύουσα!Και συχνά στην Ανάπτυξη λύνουν άλλη άσκηση από αυτή που δίνεις!
Time is a great teacher, but unfortunately it kills all its pupils ... - Louis Hector Berlioz