ΘΕΜΑ Τράπεζας Θεμάτων 34250

Ξεκίνησε από ilias_s, 26 Μαΐου 2023, 04:54:14 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

ilias_s

Στην Τράπεζα Θεμάτων, στο ΘΕΜΑ 34250 λέει :


ΠαράθεσηΘΕΜΑ 2

2.1

Να γράψετε στο τετράδιό σας τους αριθμούς 1, 2, 3 , 4 ,5 της Στήλης Α, όπου είναι τιμές μεταβλητών και δίπλα το γράμμα α, β, γ, δ, ε της Στήλης Β που αντιστοιχεί στον τύπο της μεταβλητής. Στη στήλη Β υπάρχει μια τιμή που δεν αντιστοιχεί στη στήλη Α.  
και παρακάτω δίνει πίνακα όπου :

1. 'ΑΛΗΘΗΣ α. ΑΚΕΡΑΙΑ
2. ΑΛΗΘΗΣ β. ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ
3. 32 γ. ΧΑΡΑΚΤΗΡΕΣ
4. -15.2 δ. ΛΟΓΙΚΗ
5. '25' + '32' ε. Μη έγκυρος τύπος

Και στις ενδεικτικές λύσεις δίνει () ενώ είναι εμφανές ότι το '25' + '32' δεν μπορεί να αποτελεί τιμή μεταβλητής (τουλάχιστον οχι έτσι οπως έχει γραφεί) και στο (ε) υπάρχει η επιλογή "Μη έγκυρος τύπος".

Πέρα απ' αυτό, στην εκφώνηση ρητά αναφέρεται ότι  Στη στήλη Β υπάρχει μια τιμή που δεν αντιστοιχεί στη στήλη Α ενώ κάτι τέτοιο δε βλέπω να ισχύει, γεγονός που κάνει και την εκφώνηση παραπλανητική.

Σήμερα έπεσε αυτό το θέμα και το πρόσεξε μαθήτριά μου. Δυστυχώς τα θέματα της ΤΘΔΔ φαίνεται πως δεν έχουν ελεγχθεί αρκετά καλά και ειδικά το συγκεκριμένο είναι απαράδεκτο που περιέχει παραπλανητική επισήμανση.

pgrontas

#1
Το πρόβλημα για μένα με το συγκεκριμένο θέμα αφορά κυρίως ότι το 5 αντιστοιχίζεται με το γ, ενώ πουθενά στο διδακτικό πακέτο δεν αναφέρεται ο πολυμορφισμός του τελεστή + ως συνένωση για τη ΓΛΩΣΣΑ.

Για τον ίδιο λόγο όμως το 5 δεν πρέπει να αντιστοιχιστεί ούτε με το ε, γιατί ακριβώς ο τελεστής + δεν ορίζεται για χαρακτήρες.
Κατά συνέπεια, η έκφραση προκαλεί σφάλμα (ο διερμηνευτές το βγάζει συντακτικό - πιο σωστά είναι σημασιολογικό) το οποίο διαφέρει από το μη έγκυρος τύπος.
Programs must be written for people to read, and only incidentally for machines to execute - Harold Abelson

akalest0s

Όπως φαίνεται και από άλλα θέματα, υπάρχει μια (ντροπιαστική) προχειρότητα στην τράπεζα θεμάτων. Είναι έτσι και στα υπόλοιπα μαθήματα; 
"Abstraction is not the first stage, but the last stage, in a mathematical development." MK
"I don't want to write about a high level thing, unless I fully understand about a low level thing" DK

ilias_s

Παράθεση από: pgrontas στις 27 Μαΐου 2023, 12:19:38 ΜΜΤο πρόβλημα για μένα με το συγκεκριμένο θέμα αφορά κυρίως ότι το 5 αντιστοιχίζεται με το γ, ενώ πουθενά στο διδακτικό πακέτο δεν αναφέρεται ο πολυμορφισμός του τελεστή + ως συνένωση για τη ΓΛΩΣΣΑ.

Για τον ίδιο λόγο όμως το 5 δεν πρέπει να αντιστοιχιστεί ούτε με το ε, γιατί ακριβώς ο τελεστής + δεν ορίζεται για χαρακτήρες.
Κατά συνέπεια, η έκφραση προκαλεί σφάλμα (ο διερμηνευτές το βγάζει συντακτικό - πιο σωστά είναι σημασιολογικό) το οποίο διαφέρει από το μη έγκυρος τύπος.
Κοίτα, σίγουρα το 5 ΔΕΝ πάει με το γ... Ούτε "μη έγκυρος τύπος" είναι ακριβώς καθώς μιλάμε για μία έκφραση η οποία, σύμφωνα πάντα με το διδακτικό πακέτο δεν μπορεί να θεωρηθεί σωστή... Από την άλλη, επειδή η εκφώνηση αναφέρει ρητά "τιμή μεταβλητής", ούτε κάτι τέτοιο μπορεί να θεωρηθεί πως είναι!

Αν σκεφτόμουν ως μαθητής μάλλον θα το αντιστοίχιζα με το 'ε' όμως

Νομίζω πως όποιος το έγραψε ήθελε να γράψει μάλλον '25 + 32' και έγινε κάποιο τυπογραφικό λάθος. Όμως αυτό δεν παύει να σημαίνει πως η Τράπεζα Θεμάτων περιέχει θέματα που δεν έχουν ελεγχθεί. Μέχρι σήμερα έχουν ανέβει 156 θέματα. Θα προτιμούσα να είχαν ανέβει τα μισά και να ήταν ελεγμένα.