Γενικό Λύκειο > Α΄ Λυκείου

Μάθημα επιλογής 2018-2019;

<< < (3/5) > >>

dion:

--- Παράθεση από: stam12 στις 06 Σεπ 2018, 11:03:51 πμ ---Αν επιλέξουν το μάθημα πολλά παιδιά και πρέπει να σπάσει σε τμήματα τι γίνεται; Στο σχολείο μου προτάθηκε να πιεστούν κάποια παιδιά ν' αλλάξουν την επιλογή τους (έγινε και πέρσι), γιατί δε "βολεύει" το πρόγραμμα του σχολείου να σπάσει σε τμήματα το μάθημα! Γνωρίζει κανείς τι ισχύει σ' αυτή την περίπτωση - τι συμβαίνει και σε άλλα σχολεία κι αν υπάρχει σχετική νομική κάλυψη;

--- Τέλος παράθεσης ---
Βολεύει πράγματι το πρόγραμμα διότι όλα τα μαθήματα επιλογής γίνονται σε ζώνη ( την ίδια ώρα) οπότε δεν θα μπορούσες την ίδια ώρα να κάνεις και το δεύτερο τμήμα πληροφορικής. Οι λύσεις είναι :
1) Τα τμήματα επιλογής να είναι και γενικής παιδείας οπότε  μέσα στο πρόγραμμα γινεται και το επιλογής. Δεν έχει νομική κάλυψη αλλά γίνεται σε κάποια σχολεία γιατι βολευει το πρόγραμμα.
2)Να γίνουν σε ζώνη όπως λεει  αυτός που βγάζει το πρόγραμμα, και να έρθει 2ος πληροφορικός για το άλλο τμήμα. Μειονέκτημα ότι δεν θα πάρεις εσύ τις ώρες και ότι θα πηγαίνετε εναλλάξ στο εργαστήριο αν δεν υπάρχει δεύτερο, αλλά: είναι το καλύτερο για τους μαθητές, αυτό λέει ο νόμος, δεν χάνονται ώρες και μαθητές πληροφορικής.
3)Να βρεις το τμήμα γενικής που έχει τα περισσότερα παιδια που διάλεξαν πληροφορική και να "πιεστούν" να αλλάξουν οι λίγοι που δεν διάλεξαν πληροφορική να πάρουν και αυτοί πληροφορική. ( η πίεση θα είναι η ίδια με το να αλλάξουν την πληροφορική οι άλλοι χαχα) Έτσι το τμήμα αυτό θα κάνει επιλογή οποιαδήποτε ώρα της εβδομάδας και τα υπόλοιπα τμήματα σε ζώνη όπου εσύ θα κάνεις το δεύτερο τμήμα πληροφορικής.
Η αποψή μου είναι ότι καλύτερη είναι η 3η (αυτή κανω και γω πολλά χρόνια), αν δεν γίνεται απαίτησε τη 2η που λέει ο νόμος, μη δεχτείς  την άποψη του προγραμματιστή γιατί χάνονται ώρες πληροφορικής.

ilias_s:

--- Παράθεση από: stam12 στις 06 Σεπ 2018, 11:03:51 πμ ---Αν επιλέξουν το μάθημα πολλά παιδιά και πρέπει να σπάσει σε τμήματα τι γίνεται; Στο σχολείο μου προτάθηκε να πιεστούν κάποια παιδιά ν' αλλάξουν την επιλογή τους (έγινε και πέρσι), γιατί δε "βολεύει" το πρόγραμμα του σχολείου να σπάσει σε τμήματα το μάθημα! Γνωρίζει κανείς τι ισχύει σ' αυτή την περίπτωση - τι συμβαίνει και σε άλλα σχολεία κι αν υπάρχει σχετική νομική κάλυψη;

--- Τέλος παράθεσης ---

Το έχω αντιμετωπίσει πολλές φορές. Ο νόμος λέει πως αν έχεις 28+ μαθητές, το τμήμα σπάει στα δύο (αν και μπορούν να σε πιέσουν να πάρεις +10%, δηλαδή 30 μαθητές, με απόφαση ΔΔΕ).

Πόσα διαφορετικά μαθήματα επιλογής γίνονται στο σχολείο σου και με πόσους μαθητές? Το ιδανικό (για εσένα) είναι όλοι οι μαθητές να επιλέξουν πληροφορική οπότε θα τους αναλάβεις όπως είναι τα τμήματα Γενικής και το πρόγραμμα βγαίνει κανονικά... αλλά δε νομίζω πως είναι αυτή η περίπτωση!

Στην πράξη :

1) Αν έχεις την πολυτέλεια των δύο λειτουργικών εργαστηρίων (πράγμα σπάνιο για τα περισσότερα ΓΕΛ) τότε θα μπορούσαν να διαθέσουν άλλον ένα συνάδελφο για να γίνονται παράλληλα.

2) Αν ο αριθμός το επιτρέπει, μπορούν να δημιουργηθούν τα τμήματα γενικής βάσει τις επιλογές. Ένα τμήμα γενικής με μαθητές αμιγώς της πληροφορικής και το δεύτερο μεικτό (πληροφορική + το άλλο μάθημα). Αν γίνει αυτό πάλι το πρόγραμμα βγαίνει μία χαρά!

Η εμπειρία μου λέει πως αν πεις σε μαθητές να αλλάξουν τμήμα γενικής (και να απομακρυνθούν από τους παλιούς συμμαθητές τους) για χάρη της επιλογής ... αλλάζουν μάθημα επιλογής και πηγαίνουν εκεί που είναι και οι υπόλοιποι!!!

3) Πίεση σε μαθητές για αλλαγή επιλογής, προσωπικά, δεν άσκησα ποτέ αλλά ούτε και ανέχθηκα να ασκείται από άλλους (όχι φυσικά πως δεν την ασκούν... αλλά πάντα στα μουλωχτά!!!). Δεν είναι σωστό, πρώτα και κύρια, για τους μαθητές! Στη δική μας περίπτωση έχω την αίσθηση πως ούτε χρειάζεται ούτε και αποβαίνει υπέρ μας, στην τελική. Τι κερδίζεις αν πιέζεις μαθητές που ουσιαστικά δεν έχουν το παραμικρό ενδιαφέρον για το μάθημα, να το επιλέξουν? Μπορώ να σου πω πως και αυτοί οι "συνάδελφοι" που ασκούν πιέσεις (ο καθένας με τον τρόπο του), σε βάθος χρόνου δεν βγαίνουν κερδισμένοι!

stam12:
Συμφωνώ με τις απόψεις και των δύο απαντήσεων και νομίζω πως το καλύτερο για τα παιδιά αλλά και για το μάθημα θα ήταν να μην επηρεάζονται για ν' αλλάξουν την επιλογή τους (απομακρυνόμενοι απ' το μάθημα εννοείται), αλλά να αναλάβει 2ος εκπαιδευτικός από γειτονικό σχολείο να κάνει το ένα 2ωρο. Αυτό βέβαια προϋποθέτει εκτός από το πρόβλημα του εργαστηρίου και την παρακολούθηση και τον καλό συντονισμό των τοποθετήσεων - διαθέσεων των εκπαιδευτικών Πληροφορικής από τους σχολικούς μας συμβούλους. 

ilias_s:
Αν και δε είναι άμεσα σχετικό με το thread, επειδή τυχαία έπεσα πάνω στο άρθρο, παραθέτω τα αριθμητικά στοιχεία (από το Υπουργείο παρακαλώ) για τους παρακολουθούντες των μαθημάτων επιλογής της Α' τάξης για το Σχολ. Έτος 2015-16.

Εφαρμογές Πληρ/κής : 37275
Καλλιτεχνική Παιδεία : 21685
Γεωλογία & Δ.Φ.Π. : 16803
Ελλ. & Ευρ. Πολιτισμός : 5038

Πηγή : http://www.alfavita.gr/arthron/poia-mathimata-epilogis-parakoloythoyn-oi-mathites-sto-lykeio

Απλά για να μη χαθούν και να βλέπουμε και τους αριθμούς που μιλάνε μόνοι τους. Έτσι, επειδή έχουν ακουστεί διάφορες απόψεις ότι η Πληρ/κή "φθήνει", δεν υπάρχει ενδιαφέρον και άλλα τέτοια. Τώρα και πάλι μπορεί να εμφανιστούν οι κλασσικοί "ξερόλες" που θα πουν για το μάθημα το μακρύ και το κοντό τους και το κλασσικό πως "οι μαθητές το επιλέγουν γιατί είναι εύκολο και δε γίνεται μάθημα!!!". Μόνο που στην περίπτωση των μαθημάτων επιλογής... όλα είναι εύκολα (και με τις ευλογίες και οδηγίες του υπουργείου). Αλλά δεν είναι τυχαίο που τα μαθήματα μέσα από τα οποία μπορεί να εκφραστεί η δημιουργικότητα είναι στις 2 πρώτες θέσεις με μεγάλη διαφορά από τα υπόλοιπα.

Ο κόσμος ζητάει να μάθει για τις νέες τεχνολογίες και την Πληροφορική, μία ανάγκη που δεν καλύπτεται επαρκώς από το δημόσιο σχολείο σήμερα.

pgrontas:

--- Παράθεση από: ilias_s στις 22 Σεπ 2018, 11:16:52 πμ --- Αλλά δεν είναι τυχαίο που τα μαθήματα μέσα από τα οποία μπορεί να εκφραστεί η δημιουργικότητα είναι στις 2 πρώτες θέσεις με μεγάλη διαφορά από τα υπόλοιπα.

--- Τέλος παράθεσης ---
Πολυ σωστό. Αλλά στην Α Λυκείου 5 ώρες αρχαία είναι απαραίτητες... >:(

Πλοήγηση

[0] Λίστα μηνυμάτων

[#] Επόμενη σελίδα

[*] Προηγούμενη σελίδα

Μετάβαση στην πλήρη έκδοση