Επιστήμη Υπολογιστών Β ΓΕΛ (yes) - ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ

Ξεκίνησε από P.Tsiotakis, 14 Σεπ 2014, 07:15:45 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

stpdt

Όσον αφορά την ύλη της γενικής παιδείας (που ελπίζω να διατηρηθεί και στην Γ τάξη) νομίζω πρέπει να συμπεριλαμβάνει ,εκτός της κλασικής πληροφορικής, και τα παρακάτω.

Να έχει κεφάλαια:

1) Γίνε Πολιτικός Μηχανικός
2) Γίνε Ηλεκτρολόγος
3) Γίνε Γιατρός
4) Γίνε Χημικός
5) Γίνε Σχεδιαστής

κλπ κλπ

και τα παιδιά να διδάσκονται επίκαιρα πακέτα λογισμικού που χρησιμοποιεί ένας σύγχρονος επαγγελματίας.

Για να καταλάβει ο κόσμος ότι στην εποχή μας, μέτρια σπίτια μπορεί να χτίζει και ένας ημιμαθής, και στο περίπου διαγνώσεις ιατρικές μπορεί να κάνει ένας ημιμαθής, και χημικές αναλύσεις μπορεί να κάνει ένας ημιμαθής κλπ κλπ, πάντα φυσικά με εργαλείο έναν υπολογιστή.

Να βγει μια γενιά που να είναι σε θέση να ελέγχει όλες αυτές τις συντεχνίες που έχουν κάτσει στο σβέρκο της κοινωνίας και την απομυζούν, πουλώντας το επιστημονιλίκι τους πανάκριβα ενώ στην πραγματικότητα η δουλειά που κάνουν είναι ελάχιστη και είναι δουλειά χειριστή υπολογιστών (δηλαδή μη επιστημονική)

gergerman

Παιδιά, καμμία βοήθεια-υλικό  για την έννοια του υπολογιστικού προβλήματος; Είναι αυτή η κατηγορία προβλημάτων που αναφέρεται και στην ΑΕΠΠ( 3 κριτήριο κατηγοριοποίησης προβλημάτων : υπολογιστικά , απόφασης, βελτιστοποίησης ) ή έχουν να κάνουν με τον υπολογιστή;

Σπύρος Δουκάκης

Παράθεση από: gergerman στις 22 Σεπ 2014, 04:19:58 ΜΜ
Παιδιά, καμμία βοήθεια-υλικό  για την έννοια του υπολογιστικού προβλήματος; Είναι αυτή η κατηγορία προβλημάτων που αναφέρεται και στην ΑΕΠΠ( 3 κριτήριο κατηγοριοποίησης προβλημάτων : υπολογιστικά , απόφασης, βελτιστοποίησης ) ή έχουν να κάνουν με τον υπολογιστή;

Δες εδώ:
https://alkisg.mysch.gr/steki/index.php?topic=5911.msg67521#msg67521

gergerman

Παράθεση από: Σπύρος Δουκάκης στις 22 Σεπ 2014, 06:00:55 ΜΜ
Δες εδώ:
https://alkisg.mysch.gr/steki/index.php?topic=5911.msg67521#msg67521


Συνάδελφε το έχω δει αυτό. Είναι πολύ καλό. Εξακολουθώ να έχω όμως απορία περί της έννοιας του υπολογιστικού προβλήματος . Αν έχει κανείς υλικό ή κανά link ...

alex1alex


dpa2006

Computer science (abbreviated CS or CompSci) is the scientific and practical approach to computation and its applications. It is the systematic study of the feasibility, structure, expression, and mechanization of the methodical processes (or algorithms) that underlie the acquisition, representation, processing, storage, communication of, and access to information, whether such information is encoded in bits and bytes in a computer memory or transcribed engines and protein structures in a human cell.source:http://en.wikipedia.org/wiki/Computer_science

odysseas

Φρέσκο κόμικ από το xkcd, θεωρώ (χωρίς πλάκα) ότι μπορεί να χρησιμοποιηθεί στην ενότητα 2.1.3 περί υπολογιστικών προβλημάτων.  :)

pgrontas

Μήπως η ενότητα 2.1.3 εννοεί τα υπολογίσιμα προβλήματα και όχι τα υπολογιστικά;
Programs must be written for people to read, and only incidentally for machines to execute - Harold Abelson

Καρκαμάνης Γεώργιος

Με τον αρχικό σχεδιασμό το μάθημα  "Επιστήμη Υπολογιστών" θα διδάσκονταν στη Β και Γ λυκείου.

Μήπως το βιβλίο περιέχει την ύλη και για τις δύο τάξεις;

Ανδρέας Φαρμακόρης

Καθηγητης Πληροφορικής ΠΕ19
Λυκειο Αμπελακίων Σαλαμίνας

odysseas

Παράθεση από: pgrontas στις 24 Σεπ 2014, 10:49:57 ΜΜ
Μήπως η ενότητα 2.1.3 εννοεί τα υπολογίσιμα προβλήματα και όχι τα υπολογιστικά;

Τουλάχιστον από τον ορισμό του τι δεν είναι "υπολογιστικό", κι εγώ αυτό καταλαβαίνω:

Παράθεση
Από την άλλη, τα μη υπολογιστικά προβλήματα δεν μπορούν να λυθούν από έναν υπολογιστή ή από άλλα μηχανικά μέσα. Για παράδειγμα, καμία μηχανή δεν μπορεί γενικά να αποφανθεί αν ένα δεδομένο πρόγραμμα θα επιστρέψει απάντηση για μια δεδομένη είσοδο, ή αν θα εκτελείται για πάντα.

dpa2006

#41
Παράθεση από: Ανδρέας Φαρμακόρης στις 25 Σεπ 2014, 09:46:26 ΠΜ
Ολοκληρο το βιβλίο:  http://195.251.16.52/uploaded_files/EISAGOGI_EPISTIMI_YPOLOGISTON.pdf
Ευχαριστώ!
Μείγμα ΑΕΠΠ,Τεχνολογίας Υπολογιστικών Συστημάτων και Εφαρμογών ΗΥ και Δικτύων,απουσιάζουν τα πολυμέσα.
Προστέθηκε κεφάλαιο Τεχνητής Νοημοσύνης.

[edit]
Με την ευκαιρία να ρωτήσω,θα ανέβουν τα νέα βιβλία στο http://ebooks.edu.gr/ ή κάπου αλλού για να τα έχουμε σε e-μορφή;
[/edit]
Computer science (abbreviated CS or CompSci) is the scientific and practical approach to computation and its applications. It is the systematic study of the feasibility, structure, expression, and mechanization of the methodical processes (or algorithms) that underlie the acquisition, representation, processing, storage, communication of, and access to information, whether such information is encoded in bits and bytes in a computer memory or transcribed engines and protein structures in a human cell.source:http://en.wikipedia.org/wiki/Computer_science

eara

Ένα από τα θέματα που θα πρέπει να αντιμετωπίσουμε σύντομα (άμεσα) είναι τι γίνεται με την κλήση διαδικασιών/συναρτήσεων σε μορφή ψευδοκώδικα, καθώς και την εννοια της αναδρομής.
Με μια πρώτη ματιά το βιβλίο χρησιμοποιεί στην 2η ενότητα ψευδοκώδικα και με αυτόν παρουσιάζει διάφορα παραδείγματα όπου γίνεται χρήση διαδικασιών/συναρτήσεων.
Δυστυχώς από όσο γνωρίζω μέχρι στιγμής δεν έχουμε ένα αντίστοιχο (εξελληνισμένο) περιβάλλον διαθέσιμο για τον  ψευδοκώδικα του βιβλίου που να υποστηρίζει κλήση διαδικασιών, πόσο μάλλον αναδρομή.
Στο βιβλίο βέβαια γίνεται αναφορά για το περιβάλλον ViALGOL το οποίο φαίνεται να υποστηρίζει κλήση διαδικασιών αλλά δεν το έχω εντοπίσει μέχρι στιγμής να είναι κάπου διαθέσιμο, και δεν έχω άλλη πληροφόρηση...

Ξέρει κάνεις τίποτα για αυτό;

Πρόκειται να διατεθεί σύντομα και άμεσα;

Σε άλλη περίπτωση πως θα παρουσιάσουμε ζωντανά παραδείγματα στο εργαστήριο (που υποτίθεται πως είναι ο χώρος διεξαγωγής του μαθήματος) για ανάλυση του προβλήματος σε επιμέρους απλούστερα προβλήματα, κλήση διαδικασιών/συναρτήσεων και αναδρομή;

Θα καταφύγουμε στην "ΓΛΩΣΣΑ" που δεν υπαρχει αναφορά; σε κάποια άλλη γλώσσα προγραμματισμού π.χ. C/PASCAL/JAVA κ.ο.κ.;
Δεν με βρίσκει αρνητικό αυτό... απλώς είναι θέμα ΧΡΟΝΟΥ! και τι τελικά θα αποκομίσουν οι μαθητές αν πριν ακόμα καταλάβουν τα βασικά εντός 10 ωρών αρχίσεις να τους δίνεις και παραδείγματα με άλλες γλώσσες από αυτές του βιβλίου.

stpdt

Παράθεση από: eara στις 27 Σεπ 2014, 07:42:49 ΜΜ
Ένα από τα θέματα που θα πρέπει να αντιμετωπίσουμε σύντομα (άμεσα) είναι τι γίνεται με την κλήση διαδικασιών/συναρτήσεων σε μορφή ψευδοκώδικα, καθώς και την εννοια της αναδρομής.
Με μια πρώτη ματιά το βιβλίο χρησιμοποιεί στην 2η ενότητα ψευδοκώδικα και με αυτόν παρουσιάζει διάφορα παραδείγματα όπου γίνεται χρήση διαδικασιών/συναρτήσεων.
Δυστυχώς από όσο γνωρίζω μέχρι στιγμής δεν έχουμε ένα αντίστοιχο (εξελληνισμένο) περιβάλλον διαθέσιμο για τον  ψευδοκώδικα του βιβλίου που να υποστηρίζει κλήση διαδικασιών, πόσο μάλλον αναδρομή.
Στο βιβλίο βέβαια γίνεται αναφορά για το περιβάλλον ViALGOL το οποίο φαίνεται να υποστηρίζει κλήση διαδικασιών αλλά δεν το έχω εντοπίσει μέχρι στιγμής να είναι κάπου διαθέσιμο, και δεν έχω άλλη πληροφόρηση...

Ξέρει κάνεις τίποτα για αυτό;

Πρόκειται να διατεθεί σύντομα και άμεσα;

Σε άλλη περίπτωση πως θα παρουσιάσουμε ζωντανά παραδείγματα στο εργαστήριο (που υποτίθεται πως είναι ο χώρος διεξαγωγής του μαθήματος) για ανάλυση του προβλήματος σε επιμέρους απλούστερα προβλήματα, κλήση διαδικασιών/συναρτήσεων και αναδρομή;

Θα καταφύγουμε στην "ΓΛΩΣΣΑ" που δεν υπαρχει αναφορά; σε κάποια άλλη γλώσσα προγραμματισμού π.χ. C/PASCAL/JAVA κ.ο.κ.;
Δεν με βρίσκει αρνητικό αυτό... απλώς είναι θέμα ΧΡΟΝΟΥ! και τι τελικά θα αποκομίσουν οι μαθητές αν πριν ακόμα καταλάβουν τα βασικά εντός 10 ωρών αρχίσεις να τους δίνεις και παραδείγματα με άλλες γλώσσες από αυτές του βιβλίου.

http://wiki.scratch.mit.edu/wiki/Recursion

Katsadouros_Dhm

Για τα μαθήματα Γενικής Παιδείας Α' και Β΄Λυκείου βγήκε η διδακτέα-εξεταστέα ύλη. Λείπουν τα μαθήματα Πληροφορικής.
Ειδικά για το μάθημα της Β' Λυκείου (λόγω Τράπεζας θεμάτων) θα πρέπει να βγει άμεσα η αντίστοιχη εγκύκλιος γιατί τα μαθήματα τρέχουν.

Άποψή μου είναι ότι λόγω της μιας ώρας διδασκαλίας την  εβδομάδα είναι αδύνατο να διδαχθούν σε βάθος όλες οι έννοιες που αφορούν τους αλγορίθμους και αναφέρονται στο βιβλίο (Κεφάλαιο 2).
Νομίζω ότι θα ήταν καλό για τους μαθητές πολλά θέματα να αφαιρεθούν από την ύλη (θα ήταν καλό να βγουν οι πίνακες, οι διαδικασίες, η αναδρομή, η πολυπλοκότητα, αυτά μπορούν να μπουν στη Γ' Λυκείου) και να μείνουν οι βασικές αλγοριθμικές δομές (ακολουθία, επιλογή, επανάληψη), νομίζω οι 10 ώρες του ΠΣ είναι οριακές ακόμα και για αυτά τα βασικά.
Θα γίνει πολύ πιο καλό μάθημα, θα εμπεδωθεί καλύτερα η ύλη από τους μαθητές και θα δημιουργηθεί έτσι μια σταθερή βάση για τη Γ' Λυκείου.
Εγώ πάντως στο 2ο κεφάλαιο εκεί θα επιμείνω - περιμένοντας τις οδηγίες του Υπουργείου για τα υπόλοιπα - στην ενότητα 2.2.7.1 έως και 2.2.7.4
Σε κάθε περίπτωση βέβαια θα πρέπει να ακολουθήσουμε τελικά την ύλη που θα υποδειχθεί από το Υπουργείο.