Απορία Αν..Αλλιώς_Αν..Αλλιώς

Ξεκίνησε από Glyko Xamogelo, 14 Δεκ 2015, 09:38:18 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

George Eco

Παράθεση από: Λαμπράκης Μανώλης στις 29 Σεπ 2020, 02:34:11 ΜΜ
καλησπέρα και από εμένα

νομίζω πως απλώς δεν έχουν προβέψει να αναφέρουν κάπου την "προαιρετική χρήση του Αλλιώς στην πολλαπλή επιλογή" , όπως άλλα θέματα που έχουμε συζητήσει ξανά και ξανά, πχ εκχώρηση ακέραιας τιμής σε πραγματική μεταβλητή κτλ .. προσωπικά δε νόμίζω να μας απαχολήσει κάπου, δηλαδή πχ να μπει θέμα εκσφαλμάτωσης με πολλαπλή επιλογή δίχως αλλιως και να θεωρηθεί λάθος...ποτέ δε ξέρεις βέβαια, αλλά θέλω να πιστεύω πως όχι

Νομίζω ναι, δεν το είχαν προβλέψει απλά. Αλλά 20 χρόνια κι ακόμα το ίδιο.
Είναι παρατραβηγμένο όντως σε εκσφαλμάτωση, αλλά τους φοβάμαι Μανώλη. Τυπικά είναι συντακτικό λάθος. Πάντως πες πως δε το πάνε εκεί. Γράψε πρόγραμμα που ο χρήστης θα βάζει διακριτές τιμές (1,2,3,4 ή 5). Χρησιμοποιώντας την ΑΛΛΙΩΣ_ΑΝ. κρίμα δεν είναι να χάσει ένα παιδί 3 μόρια για το τίποτα, όταν υπάρχει ασφαλής οδός; Αλλά μου τη δίνει από την άλλη πως πρέπει να γίνεται έτσι, όταν σε κάθε άλλη γλώσσα προγραμματισμού που γνωρίζω, είναι προαιρετικό το else.

ΥΓ (αυτό με το πραγματική <-- ακέραια πού το πας; Σωστός! Εκεί δηλαδή θα πρέπει τυπικά να λες: πραγματική <-- ακέραια *1.0 για να είσαι τυπικά σωστός. Δεν είναι λίγο... χαζό; Από μία ασάφεια καταλήγουμε εκεί. Ο στόχος ήταν να καταλάβουν τα παιδιά πως για παράδειγμα λογική <-- πραγματική δε γίνεται).
Χαίρω πολύ. Άλλο γράψαν όμως στη σελ 132.

Καρκαμάνης Γεώργιος

Παράθεση από: George Eco στις 29 Σεπ 2020, 03:23:12 ΠΜ
Εγώ νομίζω κε Καρκαμάνη πως πρέπει.
Δεν είναι λεπτομέρεια άνευ σημασίας.

Δε βρίσκεται εντός ύλης ΑΛΛΙΩΣ_ΑΝ δίχως ΑΛΛΙΩΣ.
Δεν υπάρχει στη θεωρία σύνταξη τέτοια.

Όλα τα θέματα που έχουν ΑΛΛΙΩΣ_ΑΝ δίχως ΑΛΛΙΩΣ, είναι αλγόριθμοι ψευδογλώσσας, που δεν έχουν αυστηρή σύνταξη. Η ψευδογλώσσα άλλωστε, είναι φτιαγμένη για να τη κατανοεί άνθρωπος. Η ΓΛΩΣΣΑ υποτίθεται εκτελείται εικονικά σε Η/Υ οπότε είναι αλλιώς τα πράγματα, απαιτεί αυστηρή σύνταξη.

Στη σελιδα 176 του βιβλίου καθηγητή προτείνεται μια λυση για το παράδειγμα 1 του τετραδίου μαθητή της σελίδας 68 στο οποίο χρησιμοποιούν οι συγγραφείς των βιβλίλων σύνταξη σε ΓΛΩΣΣΑ της εντολής ΑΛΛΛΙΩΣ_ΑΝ χωρίς να ολοκληρώνεται με ΑΛΛΙΩΣ στο τέλος.

Αυτό είναι ένα δείγμα στο οποίο  φαίνεται ότι η σύνταξη της εντολης στη ΓΛΩΣΣΑ δεν είναι τόσο αυστηρή τελικά.


Παράθεση από: George Eco στις 29 Σεπ 2020, 03:23:12 ΠΜ

Σελ 126 Εισαγωγή. Δίνει μια ιδέα.

Διδακτικός στόχος του μαθήματος:
Να επιλέγει την καλύτερη μορφή της εντολής ΑΝ για το κάθε πρόγραμμα.


Ξαναλέω λοιπόν ΠΑΝΩ ΣΕ ΑΥΤΟ:

ΑΝ α = 'ΑΛΗΘΗΣ' ΤΟΤΕ
    ΓΡΑΨΕ 'Το α είναι ΑΛΗΘΗΣ'
ΑΛΛΙΩΣ
   ! Δε βάζω τίποτα εδώ
ΤΕΛΟΣ_ΑΝ

Ποιος εμποδίζει έναν εξεταστή να πει πως έπρεπε να βάλει ΑΝ δίχως ΑΛΛΙΩΣ στο παραπάνω; Κανείς. Δίκιο θα έχει.

Κι έχουμε παρακάτω το εξής:

ΑΝ χ = 1 ΤΟΤΕ
    ! κάτι εδώ
ΑΛΛΙΩΣ_ΑΝ χ = 2 ΤΟΤΕ
    ! κάτι άλλο εδώ
ΑΛΛΙΩΣ
   ΑΝ Χ = 3 ΤΟΤΕ
    ! κάτι τελευταίο εδώ
  ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
ΤΕΛΟΣ_ΑΝ

Ποιος μου λέει πως δεν επιδιώκει την εμφώλευση ο εξεταστής;

"είναι σαφέστατο ότι μπορεί μια εντολη ΑΛΛΛΙΩΣ_ΑΝ να ολοκληρώνεται και με ΑΛΛΙΩΣ."
Δεν είναι εκεί το πρόβλημά μου κε Καρκαμάνη. Το πρόβλημα είναι πως ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ορισμός σύνταξης ΔΙΧΩΣ την ΑΛΛΙΩΣ, αν έχω ΑΛΛΙΩΣ_ΑΝ.
Δείτε το παρακάτω:

ΑΝ χ > 5 ΤΟΤΕ
   ! Κάτι γίνεται εδώ...
ΑΛΛΙΩΣ_ΑΝ χ > 10 ΤΟΤΕ
   ! Κάτι άλλο γίνεται
ΤΕΛΟΣ_ΑΝ

Είναι στη κρίση (και το έλεος) της κάθε επιτροπής, αν θα το πάρουν σωστά. Τυπικά αυτό είναι εκτός ύλης και θα μπορούσε με εντός ύλης δομές να υλοποιηθεί ως:

ΑΝ χ > 5 ΤΟΤΕ
   ! Κάτι γίνεται εδώ...
ΑΛΛΙΩΣ
   ΑΝ χ > 10 ΤΟΤΕ
        ! Κάτι άλλο γίνεται
   ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
ΤΕΛΟΣ_ΑΝ

Ποιος μου λέει πως ο στόχος της άσκησης, δεν είναι να βάλει το μαθητή να σκεφτεί να το λύσει έτσι;


Ολα τα παραδείγμα που αναφέρεις έιναι ορθά και μπορούν να χρησιμοποιηθούν απο οποιοδήποτε μαθητή κατά τη λυση μιας άσκησης και εννοείται ότι είνα και αποδκετά από τον κάθε εξετασή. Τα θέμα 3 και 4 δεν υποδεικνύουν στον μαθητή τις εντολές που θα χρησιμοποιήσει στη λυση, οπότε ο μαθητής είναι ελευθερος να σκεφτει οποιδήποτε χρήση εντολών.

Ο κάθε εξεταστής δεν είναι άσχετος με το μάθημα, αλλά είναι γνώστης αυτού και όλων των ιδιατεροτήτων που το διακατέχουν γιαυτό και η βαθμολογηση γίνεται με λογικά κριτήρια και9 όχι με παράλλογα που δίνουν έμφαση στη λεπτομέρεια του τύπου αν έγραψες με πεζά η κεφαλαία, αν έβαλες Εμφάνισε ή ΓΡΑΨΕ κλπ

Παράθεση από: George Eco στις 29 Σεπ 2020, 03:23:12 ΠΜ

Παραπάνω αναφέρθηκε και παράδειγμα από θέμα πανελλαδικών εξετάσεων, Το να είναι σε αλγόριθμο και όχι σε ΓΛΩΣΣΑ δεν έχει διαφορά.
???
Αναπτύξτε μου τότε σε ΓΛΩΣΣΑ τον αλγόριθμο στη σελ 59 σημερινού βιβλίου Α.Ε.Π.Π. ακριβώς όπως είναι. (Σελ 58 στο βιβλίο του 1999) Δε γίνεται. Διαφωνώ κάθετα κε Καρκαμάνη. Έχει πολύ μεγάλες διαφορές, δεν αναφέρομαι στο τμήμα δηλώσεων, εννοώ πρακτική εφαρμογή της ψευδογλώσσας σε ΓΛΩΣΣΑ δεν είναι και τόσο απλό πράγμα. Θα πρέπει να γράφεται η ψευδογλώωσα εξ αρχής ώστε να είναι σύμφωνη με τη ΓΛΩΣΣΑ. Ο αλγόριθμος που παραθέτω, αντιμετωπίζει τον πίνακα ως δυναμική δομή δεδομένων, στα πλαίσια όμως του μαθήματος, ο πίνακας είναι στατική δομή με μέγιστη διάσταση κατά τη δήλωση. Η διάσταση όμως, βάσει του αλγορίθμου ορίζετεαι στην εκτέλεση, οπότε έπεται της δήλωσης κι έτσι καθιστά αδύνατο τον αλγόριθμο ως έχει να υλοποιηθεί σε ΓΛΩΣΣΑ.

Δεδομένα // m, n, table //
Ισοδύναμο με εισαγωγή δεδομένων, που προκύπτει ΜΕΤΑ το τμήμα δηλώσεων.
Και όμως αν δεις τη λειτουργία των εντολών είτε είναι σε ψευδογλώσσα , είτε σε ΓΛΩΣΣΑ είναι σχεδόν ίδια όπως και η σύνταξη αυτών με ορισμένες διαφορές-λεπτομέρειες οι οποίες δεν επηρεάζουν  τη λύση μιας άσκησης, όπως αυτή απδίδεται  από τον εκάστοτε μαθητή.

Παράθεση από: George Eco στις 29 Σεπ 2020, 03:23:12 ΠΜ

ΥΓ: Συμφωνώ, είναι λεπτομέρεια. Αλλά δεν αφήνω τίποτα στη τύχη κι είναι 20 χρόνια μετέωρα κάποια πράγματα.
Αν συνεχίσουμε να διδάσκουμε το μάθημα σε ΓΛΩΣΣΑ, τουλάχιστο ας ξεκαθαριστούν να ξέρω κι εγώ τι ισχύει για να ηρεμήσω.  :)

Αν δει τη σύνταξη της εντολής ΓΙΑ στη ψευδογλώσσα και στη ΓΛΩΣΣΑ έχει μια δαφορά
Στη ψευδογλώσ χρησιμοποεί την κάτω παύλα στη λέξη Με_βήμα   δηλαδή    Για  ι από 1 μέχρι 10 με_βήμα 2
ενώ στη ΓΛΩΣΣΑ δεν υπάρχει η κάτω παύλα  δηλαδή ΓΙΑ Ι ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 10 ΜΕ ΒΗΜΑ 2

αυτό είναι λεπτομέρεια ή όχι;
πρέπει να το λάβουμε υπόψη στη διδασκαλία ή οχι;
Τι πρέπει να διδάσκουμε στα παιδιά ότι είναι διαφορετική η σύνταξη της εντολη ΓΙΑ στη ψευδογλώσσα και στη ΓΛΩΣΣΑ ή όχι;

Δη

George Eco

#32
Έχετε δίκιο!!!
Το ΜΕ ΒΗΜΑ και το ΜΕ_ΒΗΜΑ είναι δύο διαφορετικά πράγματα. Νομίζω έχει βγει οδηγία όμως που το ρυθμίζει, λέγοντας πως και τα δύο είναι αποδεκτά.
Κι εδώ είναι το παράπονό μου. Δεν υπάρχει αντίστοιχη για τη προαιρετικότητα της ΑΛΛΙΩΣ στην ΑΝ.
Από την άλλη όμως, μας κοτσάρουν μια ΕΠΙΛΕΞΕ με προαιρετική ΑΛΛΙΩΣ (και σωστά κάνουν) όπως είπε πριν ο συνάδελφος.

"Και όμως αν δεις τη λειτουργία των εντολών είτε είναι σε ψευδογλώσσα , είτε σε ΓΛΩΣΣΑ είναι σχεδόν ίδια όπως και η σύνταξη αυτών με ορισμένες διαφορές-λεπτομέρειες οι οποίες δεν επηρεάζουν  τη λύση μιας άσκησης, όπως αυτή απδίδεται  από τον εκάστοτε μαθητή."

Μα όχι!
Διορθώστε με αν κάνω λάθος, αλλά αν παίρνεις ως ΔΕΔΟΜΕΝΑ (σε μεταβλητές) τις διαστάσεις πίνακα, δηλαδή τις εισάγει ο χρήστης με άλλα λόγια, έχουμε προσπεράσει το τμήμα δηλώσεων. Προσπερνώντας το τμήμα δηλώσεων όμως, δίχως να ξέρουμε τις διαστάσεις του πίνακα από πρίν, είναι απλώς αδύνατο στη ΓΛΩΣΣΑ. Δηλώνεται ο πίνακας στο τμήμα δηλώσεων με τις μέγιστες διαστάσεις του και δεν αλλάζει κατά την εκτέλεση. Ο εν λόγω αλγόριθμος, για ΓΛΩΣΣΑ είναι ανέφικτος, για άλλες γλώσσες είναι μια χαρά.  :-\ :-\ :-\

Κι έρχεται κι αυτό και δυστυχώς με δικαιώνει (να το βράσω, μπορούσαν να πουν κάτι και για τη προαιρετική ΑΛΛΙΩΣ, να ησύχαζα, αλλά πάλι δε το έκαναν)

https://www.esos.gr/sites/default/files/articles-legacy/pliroforiki-.pdf

Από την άλλη κάτι παρατήρησα (έναντι των επιχειρημάτων μου): Την ΕΠΙΛΕΞΕ και τη ΜΕΧΡΙΣ_ΟΤΟΥ τις γράφει με πεζά. Οπότε αυτό είναι μια καλή ένδειξη που υποστηρίζει όσους ισχυρίζονται πως πεζά - κεφαλαία δεν έχουν τόση σημασία.



Καρκαμάνης Γεώργιος

Παράθεση
"Και όμως αν δεις τη λειτουργία των εντολών είτε είναι σε ψευδογλώσσα , είτε σε ΓΛΩΣΣΑ είναι σχεδόν ίδια όπως και η σύνταξη αυτών με ορισμένες διαφορές-λεπτομέρειες οι οποίες δεν επηρεάζουν  τη λύση μιας άσκησης, όπως αυτή απδίδεται  από τον εκάστοτε μαθητή."

Αναφερόμουν στις εντολές που υπάρχουν και στη ψευδογλώσσα και στη ΓΛΩΣΣΑ
Παράθεση
Μα όχι!
Διορθώστε με αν κάνω λάθος, αλλά αν παίρνεις ως ΔΕΔΟΜΕΝΑ (σε μεταβλητές) τις διαστάσεις πίνακα, δηλαδή τις εισάγει ο χρήστης με άλλα λόγια, έχουμε προσπεράσει το τμήμα δηλώσεων. Προσπερνώντας το τμήμα δηλώσεων όμως, δίχως να ξέρουμε τις διαστάσεις του πίνακα από πρίν, είναι απλώς αδύνατο στη ΓΛΩΣΣΑ. Δηλώνεται ο πίνακας στο τμήμα δηλώσεων με τις μέγιστες διαστάσεις του και δεν αλλάζει κατά την εκτέλεση. Ο εν λόγω αλγόριθμος, για ΓΛΩΣΣΑ είναι ανέφικτος, για άλλες γλώσσες είναι μια χαρά.

και όχι στα "Δεδομένα // //" οπου υπάρχει μόνο στη ψευδογλγώσσα.

Επίσης όπως ανέφερα  Στη σελιδα 176 του βιβλίου καθηγητή προτείνεται μια λυση για το παράδειγμα 1 του τετραδίου μαθητή της σελίδας 68 στο οποίο χρησιμοποιούν οι συγγραφείς των βιβλίλων σύνταξη σε ΓΛΩΣΣΑ της εντολής ΑΛΛΛΙΩΣ_ΑΝ χωρίς να ολοκληρώνεται με ΑΛΛΙΩΣ στο τέλος.

Αυτό και μόνο δεν μας δίνει το δικαίωμα να χρησιμοποιούμε την ΑΛΛΙΩΣ_ΑΝ χωρίς ΑΛΛΙΩΣ στο τέλος;
Δεν είναι αποδεκτή;


George Eco

#34
Εσείς πείτε μου! Το τετράδιο μαθητή το έχουν εκτός ύλης! Το βιβλίο Καθηγητή δε προορίζεται για το μαθητή, τα βιβλία εξεταστέας ύλης είναι το πράσινο βιβλίο μαθητή και το συμπληρωματικό υλικό λευκό εξώφυλλο βιβλίο. Οπότε εγώ λέω όχι.
Και συνεχίζω να τραβάω τα μαλλιά μου βεβαίως βεβαίως.
Διότι έχετε δίκιο να λέτε πως η ΑΛΛΙΩΣ_ΑΝ είναι προαιρετική. Να σας το κάνω ευκολότερο; Η άσκηση Πλοίο2 στο συμπληρωματικό βιβλίο, αν προσέξετε έχει ΑΛΛΙΩΣ_ΑΝ δίχως ΑΛΛΙΩΣ και το βιβλίο ανήκει στην εξεταστέα ύλη.
Ξέρετε ποιο είναι το πρόβλημα; Δεν υπάρχει αντίστοιχη θεωρία να το στηρίξει κε Καρκαμάνη.
Έχω φρίξει κυριολεκτικα με αυτό το θέμα.

Είναι σα να λέω:
Στη Γ ΕΠΑΛ διδάσκουν Python.
Το
a = b = c = d = e = 10 είναι μια χαρά εντολή python. Αλλά εκτός ύλης ως δυνατότητα. Να το διδάξω; Χμμμ όχι ε; Αφού είναι ΕΚΤΟΣ ΥΛΗΣ...
Με την ίδια φιλοσοφία λοιπόν κοιτάζω και το Πληροφορική Γ Λυκείου.



ΥΓ:
"Αναφερόμουν στις εντολές που υπάρχουν και στη ψευδογλώσσα και στη ΓΛΩΣΣΑ και όχι στα "Δεδομένα // //" οπου υπάρχει μόνο στη ψευδογλγώσσα. "
Ωραία. Πάμε
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ Αθρ_Πίνακα
ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ
ΑΚΕΡΑΙΕΣ: m,n,i,j
ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΕΣ: table[m,n],  row[m], col[n],sum
ΑΡΧΗ
ΔΙΑΒΑΣΕ m,n
...
χρειάζεται να συνεχίσω για να δούμε εδώ πως στο τμήμα δηλώσεων table[m,n],  row[m], col[n] έχουν άγνωστες διαστάσεις, επέρχεται η ΑΡΧΗ για να λάβουν τιμές κι άρα είναι πρακτικά αδύνατον αυτός ο αλγόριθμος να υλοποιηθεί έτσι όπως είναι σε ΓΛΩΣΣΑ, λόγω των περιορισμών που έχει θέσει το Υπουργείο;

Νίκος Αδαμόπουλος

Παράθεση από: George Eco στις 04 Οκτ 2020, 12:35:17 ΠΜ
Από την άλλη κάτι παρατήρησα (έναντι των επιχειρημάτων μου): Την ΕΠΙΛΕΞΕ και τη ΜΕΧΡΙΣ_ΟΤΟΥ τις γράφει με πεζά. Οπότε αυτό είναι μια καλή ένδειξη που υποστηρίζει όσους ισχυρίζονται πως πεζά - κεφαλαία δεν έχουν τόση σημασία.

Φυσικά και δεν έχουν καμία σημασία! Ακόμα το κουβεντιάζουμε;

George Eco

Παράθεση από: Νίκος Αδαμόπουλος στις 06 Οκτ 2020, 02:41:51 ΜΜ
Φυσικά και δεν έχουν καμία σημασία! Ακόμα το κουβεντιάζουμε;
Αν είναι έτσι τότε γιατί σε ΓΛΩΣΣΑ όλα τα θέματα είναι με κεφαλαία;
Επίσης στα βιβλία προγράμματα σε ΓΛΩΣΣΑ ακολουθούν αυτή την αποδοχή.
Αν δεν υπάρχει ρητή οδηγία, γιατί να μη κουβεντιάζεται;

Λαμπράκης Μανώλης

Καλημέρα σε όλους

συνάδελφοι, γιατί να μη συμφωνήσουμε πως διαφωνούμε σε κάποια θέματα ?? ο καθένας μας έχει τις απόψεις του, δυστυχώς με βάση το βιβλίο δεν επιβεβαιώνεται κανένας 100000%, οπότε όλα καλά ... @George Eco Γιώργο το  2017 στο θέμα Β είχε μπει πρόγραμμα με πεζά ... ΔΕ ΓΡΑΦΕΙ σε ΓΛΩΣΣΑ (για να σε προλάβω χεχεχε ) αλλά κατά την ταπεινή μου γνώμη, είναι προφανώς πρόγραμμα σε ΓΛΩΣΣΑ (είναι η δομή της ΓΛΩΣΣΑΣ, η σύνταξη της ΓΛΩΣΣΑΣ, οι μαθητές διδάσκονται ΓΛΩΣΣΑ, για βρεις λάθη πρέπει να το κάνεις με βάση κάποιο συνταντικό, άρα ΓΛΩΣΣΑ) ... είμαι σίγουρος πως αν ψάξουμε θα βρούμε πολλές ακόμη ασάφειες που δεν διευκρινίζονται 1000% ...αν μπει θέμα με πολλαπλή επιλογή στη ΓΛΩΣΣΑ δίχως ΑΛΛΙΩΣ σε στυλ να βρούμε τα λάθη, ε θα είναι ένα άκυρο θέμα όπως και να το κάνουμε, αλλά μπορούν να μπουν άλλα τόσα παρόμοια θέματα, οπότε ας μην χαλάμε τη ζαχαρένια μας που λένε ..

καλημέρα και καλή συνέχεια σε όλους μας, είτε με ΑΛΛΙΩΣ είτε όχι ;D  8) :angel: >:D

ApoAntonis

Εδώ θα συμφωνήσω με τον Γιώργο. Κακώς στις οδηγίες δίνεται έγκυρη τυποποίηση για την ΕΠΙΛΕΞΕ
με πεζά (και τυπογραφικό με την παύλα στο τέλος ; )
Κακώς ακολουθείται παρακάτω η ίδια προτροπή στην ΜΕΧΡΙΣ_ΟΤΟΥ (αν και δεν αναφέρει ρητά όπως προηγουμένως ότι είναι δεκτή στην ΓΛΩΣΣΑ).
Αλλά και πιο πριν από αυτά, ενώ αναφέρεται στο κεφ. 7 το πηλίκο γράφεται "div".
Εύκολα ζητήματα τα οποία λόγω προχειρότητας παραβλέφθηκαν ίσως.

Κατά πολύ σημαντικότερη είναι η επιμονή να αγνοηθεί το βιβλίο και τα παραδείγματα να δίνονται με εμφωλευμένη επιλογή
( και φυσικά το αμίμητο με την ουρά στην τράπεζα και τις 4 περιπτώσεις για τα ταμεία ).

Αφού έπιασα τα "αμίμητα"... σελίδα 19 ύστερα από την ταξινόμηση με επιλογή:
" ...πινάκων (ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ: ΟΝΟΜΑΤΑ-ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΕΣ) (έπειτα από την διδασκαλία τους στη σχετική ενότητα). "
Πρώτη φορά βλέπω πρόταση να τελειώνει με δύο διαδοχικές παρενθέσεις. Μοναδικότητα.

Να μου πεί κανείς ποιές είναι οι "λοιπές" συναρτήσεις, εκτός των μαθηματικών συναρτήσεων, οι οποίες αναφέρονται
στην σελίδα 6 εδάφιο 9 και πρέπει να παρουσιασθούν.

Από την άλλη, περί εξεταστέας-διδακτέας, κανένα εγχειρίδιο ασκήσεων ή λύσεων δεν ανήκει στην εξεταστέα. Βέβαια υπάρχει η ιδιαιτερότητα ότι
οι ασκήσεις παρέχονται σε ξεχωριστό τεύχος ενώ στα υπόλοιπα μαθήματα βρίσκονται εντός του βασικού βιβλίου.
Με αυτή την λογική θα έπρεπε να ανήκει στην ύλη και το βιβλίο της Β' Λυκείου και αντίστοιχα στην Νεοελληνική Γλώσσα το αναγνωστικό της Α' Δημοτικού.

update: Γενικά δεν πρέπει να μπεί θέμα με διόρθωση συντακτικών λαθών.

ακολουθεί υστερόγραφο το οποίο μπορεί να θεωρηθεί εκτός του πνεύματος και των σκοπών του μαθήματος (ίσως και εκτός thread).
Υ.Γ.
η ΓΛΩΣΣΑ, και κάθε προγραμματιστική γλώσσα, είναι μια τυπική γλώσσα. Έτσι καταλαβαίνει λέξεις που ανήκουν στο υποσύνολο
των ακολουθιών που δημιουργούνται από τα στοιχεία του αλφαβήτου (όπως μάθαμε στην παράγραφο 6.3)
Στην ελληνική γλώσσα όμως (καθώς και σε άλλες) οι ακολουθίες που δημιουργούν λέξεις, δεν περιέχουν αποκλειστικά στοιχεία του αλφαβήτου.
Για παράδειγμα: η λέξη κάλος και η λέξη καλός. Ο ίδιος χαρακτήρας έχει διαφορετική μορφή με πεζά αλλά με κεφαλαία δεν παρουσιάζει διαφορά.
Ειδικότερα το γράμμα σίγμα: Οι μορφές του "σκύλος" και "ΣΚΥΛΟΣ" είναι ίσες.
(αφού βγάζω γκρίνια πάλι, από τους χαρακτήρες της ΓΛΩΣΣΑΣ απουσιάζουν τα διαλυτικά)
Τι θέλω να πω επομένως; Αυτά είναι γνωστά και δεν θα ζητηθεί ποτέ σύγκριση μεταξύ "καλός"-"κάλος" όπως δεν θα ζητηθεί σύγκριση "123α" και "α123".
Ούτε η σύγκριση του "είχα" με το "eixa" έχει γνωστό αποτέλεσμα (σε πιο απτό το "S" με το "Σ" φυσικά).
Όλα είναι αλφαριθμητικά δεδοδένα, αλλά δεν έχει ορισθεί η σειρά τους.
Χτυπητό παράδειγμα 2019 θέμα Δ, Βαλκανιάδα Πληροφορικής, σε περίπτωση ισοβαθμούντων να εμφανιστούν τα ονόματα τους αλφαβητικά.
Μας ενδιαφέρει το όνομα το οποίο έχει δοθεί; καθόοοοοολουυυυ! Θεωρούμε ότι η σύγκριση γίνεται. Μας ενδιαφέρει σε τι γλώσσα γράφτηκαν τα
ονόματα; Καθόοοοοολουυυυ.

Για να το κλείσω -κάπως σοβαρά- αν όλα πάνε καλά φέτος η ανησυχία μου είναι αν ζητηθεί θέμα από τον αντικειμενοστραφή, όπου εκεί έχουμε
πραγματικό πρόβλημα.

George Eco

Παράθεση από: Λαμπράκης Μανώλης στις 07 Οκτ 2020, 09:18:06 ΠΜ
καλημέρα και καλή συνέχεια σε όλους μας, είτε με ΑΛΛΙΩΣ είτε όχι ;D  8) :angel: >:D
Γεια και σε σένα Μανώλη με πολλή αγάπη και συμπάθεια! Βασικά εγώ διδάσκω όσα διδάσκω, κι όταν ο συνάδελφος στο σχολείο λέει πως η ΑΛΛΙΩΣ είναι προαιρετική, συμφωνώ άμεσα και λέω στα παιδιά πως έχει δίκιο. Εξηγώ τι παίζει και γιατί το διδάσκω εγώ έτσι, κι από κει και πέρα συνεχίζεται η ζωή μας χωρίς να υποτιμηθεί κανενός η διδασκαλία.
Μου αρέσει πολύ να συνεργάζομαι με τον εκπαιδευτικό στο σχολείο και μου τη δίνει όταν τα παιδιά βάζουν στον εκπαιδευτικό γκολ από τα αποδυτήρια, λέγοντάς του ότι "εγώ τα μαθαίνω φροντιστήριο". Έχω επιπλήξει παιδιά για τέτοια στάση. Το έχω ξαναπεί. ΔΕΝ υποκαθιστώ, υποστηρίζω.

"Από την άλλη, περί εξεταστέας-διδακτέας, κανένα εγχειρίδιο ασκήσεων ή λύσεων δεν ανήκει στην εξεταστέα. Βέβαια υπάρχει η ιδιαιτερότητα ότι
οι ασκήσεις παρέχονται σε ξεχωριστό τεύχος ενώ στα υπόλοιπα μαθήματα βρίσκονται εντός του βασικού βιβλίου. "

Για να είμαι ειλικρινής Αντώνη αυτό δε το είχα σκεφτεί ποτέ έτσι.  :o

Για να το κλείσω -κάπως σοβαρά- αν όλα πάνε καλά φέτος η ανησυχία μου είναι αν ζητηθεί θέμα από τον αντικειμενοστραφή, όπου εκεί έχουμε
πραγματικό πρόβλημα.

Αντώνη... εγώ έχω στόχο να δείξω κάτι αν προλάβω στα παιδάκια σε python, να πάρουν μυρωδιά τι συμβαίνει.
Από εκεί και πέρα ο Θεός βοηθός τι θα βάλουν ως θέματα, αλλά τουλάχιστο να ΞΕΡΟΥΝ πραγματικά τα παιδιά τι να γράψουν.
Εννοώ, αν ρωτήσει να φτιαχτεί κάποια class σε μορφή UML, να ξέρουν τι πρέπει να κάνουν.

Πάντως ένα είναι σίγουρο. Αυτό το μεταβατικό στάδιο που περνάει το μάθημα είναι πραγματικά δύσκολο. Ελπίζω τουλάχιστο κάποιο νέο βιβλίο και πρόβλεψη να βοηθήσει στη κατάσταση και να μη προξενήσει άλλα προβλήματα. Η ελπίδα ξέρεις τι λένε...

andreas_p

Μια διευκρίνιση !
Είναι στρέφομαι και όχι στράφομαι. 
Συνεπώς   ... αντικειμενοστρεφής.

Επίσης για το ... αλλιώς

Βλ.  05.07.2002  Θ3

ApoAntonis

μπορεί το στρέφω να είναι με έψιλον -όχι σε όλους τους χρόνους-
αλλά
η μετοχή είναι στραμμένος

alkisg

Εγώ το απομνημόνευσα πιο εύκολα παραλληλίζοντάς το με το "εσωστρέφεια/εξωστρέφεια".

ApoAntonis

Ως μετάφραση του object-oriented νομίζω ταιριάζει καλύτερα το -στραφής.

Η εσωστρέφεια/εξωστρέφεια δεν σημαίνουν ότι είμαι στραμμένος προς τα μέσα/έξω.

Το χρηστικό λεξικό της Νεοελληνικής Γλώσσας από την Ακαδημία Αθηνών
έχει και τους δύο τύπους.

O Τζιοβάνι κάθεται με την ανθοδέσμη στο χέρι και περιμένει με αγωνία  ;D

Laertis


Παράθεση από: ApoAntonis στις 08 Οκτ 2020, 12:13:12 ΜΜ

O Τζιοβάνι κάθεται με την ανθοδέσμη στο χέρι και περιμένει με αγωνία  ;D
Ο Πέπε αντιθέτως λόγω covid-19 έχει δουλειές με φούντες ως ταχυμεταφορέας, και έχει κονομήσει τρελά γιατί το γύρισε στο γενικό delivery και δε προλαβαίνει να μοιράζει απο πίτσες μέχρι προίόντα τεχνολογίας !!!  :laugh:
Νικολακάκης Γιώργος
Μηχανικός Η/Υ Συστημάτων
Καθηγητής Πληροφορικής
http://users.sch.gr/gnikola