Καλημέρα,
ο αλγόριθμος "Ταξινόμηση ευθείας εισαγωγής (insertion sort) ή παρεμβολής" είναι εντός ύλης ?
Αντιγράφω από εδώ: http://www.minedu.gov.gr/publications/docs2017/163578_%CE%9F%CE%94%CE%97%CE%93%CE%99%CE%95%CE%A3_%CE%91%CE%95%CE%A0%CE%A0_%CE%93_%CE%B7%CE%BC%CE%B5%CF%81_%CE%94_%CE%B5%CF%83%CF%80%CE%B5%CF%81_%CE%93%CE%95%CE%9B_2017_18_v2_signed.pdf
χαμηλά στη σελ 8 :
Να γίνει η επισήμανση ότι υπάρχουν διαφορετικοί αλγόριθμοι ταξινόμησης
(ενδεικτικά, η αναφορά σε μερικούς απλούς αλγορίθμους ταξινόμησης, στις χρήσιμες
πληροφορίες στο δεξί πλαίσιο της παραγράφου 3.7). Να δοθούν, ως παραδείγματα,
κάποιοι από αυτούς (ταξινόμηση με επιλογή) με μορφή ασκήσεων, όπου περιγράφεται ο
αλγόριθμος και ζητείται η υλοποίηση του σε πρόγραμμα (βλέπε ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ).
Δεν αναφέρει την παρεμβολή και στο παράρτημα επίσης παρουσιάζει μόνο την ταξινόμηση με επιλογή
Καλημέρα,
Σε ευχαριστώ για την απάντηση. Και εγώ αυτό ξέρω, αλλά στο σχολείο ο καθηγητής τους είπε ότι είναι εντός ύλης.
Παναγιώτης
Η ΔΣ3 του Τετραδίου Μαθητή (Κεφ.3 σελ.34) στην ουσία περιγράφει τον αλγόριθμο ταξινόμησης ευθείας εισαγωγής, όπως διευκρινίζεται και στο Βιβλίο του Καθηγητή (σελ. 90). Άρα κάτι τέτοιο μπορεί να είναι θέμα όχι ως θεωρία αλλά ως άσκηση.
Σωστό κι αυτό...
πάντως αυτή η .... δημιουργική ασάφεια που αφορά την ύλη (για δεύτερη χρονιά τώρα) πολύ με προβληματίζει
αλλά μάλλον θα ανοίξω άλλο θέμα για να γκρινιάξω σχετικά, γιατί θα βγούμε εκτός θέματος εδώ.
Με το ζόρι τα παιδιά μαθαίνουν τη φυσαλίδα και την επιλογή, αν ζητήσουν και την παρεμβολή τότε ας κλείσουν και την κατεύθυνση να δούμε και εμείς του ιδιωτικού τομέα τι θα κάνουμε.
Η εικόνα που έχω τόσο προσωπικά όσο και από άλλους συναδέλφους είναι ότι γενικά το επίπεδο φέτος είναι χειρότερο από πέρυσι και τα παιδιά που είναι σήμερα Β' λυκείου και μας επιλέγουν είναι σε ακόμα χειρότερη κατάσταση. Αν η επιτροπή δεν έχει καμία επαφή με την πραγματικότητα ας βάλει και παρεμβολή και γενικά ας βάλει θέματα που θα διώξει και τους λίγους που μας επιλέγουν. Οι φυσικοί και οι χημικοί άλλωστε τους περιμένουν με ανοιχτές αγκάλες. Το μάθημα είναι γεμάτο γκρίζες ζώνες, με χαρακτηριστικό παράδειγμα τη στοίβα χρόνου εκτέλεσης που είναι εντός ύλης ενώ η στοίβα είναι εκτός.
Συνάδελφε, μόλις άγγιξες ένα θέμα που με καίει από πέρυσι ...
και για να μην επαναλαμβάνομαι, έχω τοποθετηθεί εδώ https://alkisg.mysch.gr/steki/index.php?topic=7077.msg80070#msg80070
Αναρωτιέμαι πάντως αν έχει ρωτηθεί το Υπουργείο σχετικά, να αποσαφηνίσει το θέμα.
Θεωρώ ότι είναι αναγκαίο! Δεν ξέρω, ποια είναι η διαδικασία ;
Επαναλαμβάνω ότι το γεγονός ότι αυτά ΤΥΧΑΙΝΕΙ να βρίσκονται μέσα σε σελίδες που είναι στην ύλη, εμένα δε μου αρκεί. Η ύλη δε χωρίζεται σε σελίδες αλλά σε ενότητες (και παραγράφους κλπ και όπως θέλετε πείτε τα), τα οποίοα έχουν μια νοηματική συνοχή-ροή. Τα πλαίσια δεν ακολουθούν απαραίτητα ή έστω αυστηρά αυτή τη ροή (γιαυτό και είναι εμβόλιμα και δεν αποτελούν μια ακόμα παράγραφο μέσα στη ροή των παραγράφων)
Προσωπικά, αισθάνομαι ντροπή όταν πρέπει να παραδώσω στα παιδιά κάτι που είναι τόσο ασύνδετο με την υπόλοιπη ύλη τους, χωρίς να μπορώ να το δικαιολογήσω ή να το συνδέσω με αυτά που ξέρουν, με μόνη δικαιολογία ότι θα εξεταστούν σ' αυτό γιατί ίσως από κάποιους διέφυγε το γεγονός ότι βρίσκονται σε σελίδες εντός ύλης αλλά δεν δένουν με αυτή (και επομένως δεν συνεισφέρουν και κάτι σε αυτή, υπό αυτές τις συνθήκες) ....
Αυτά τα δύο πλαίσια, ως ασύνδετα που είναι με την διδαγμένη ύλη, πρέπει αναγκαστικά να μαθευτούν παπαγαλία από το μαθητή. Και αυτό είναι κάτι που όλοι νομίζω σιχαινόμαστε και θα πρέπει να πιέσουμε το υπουργείο να εξαιρέσει αυτά τα δύο πλαίσια από την εξεταστέα ύλη.