επαναληπτικές 2010 ημερήσια λύκεια

Ξεκίνησε από P.Tsiotakis, 08 Ιουλ 2010, 11:07:02 ΠΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

P.Tsiotakis


Νίκος Αδαμόπουλος

#1
Ένας πρώτος σχολιασμός μου για τα θέματα:

Θέμα Α

Α1: αποτίμηση λογικών εκφράσεων - ΟΚ

Α2: μετατροπή φυσικής γλώσσας σε τμήμα σε ΓΛΩΣΣΑ (ΑΝ...ΤΟΤΕ...ΑΛΛΙΩΣ_ΑΝ) - ΟΚ

Α3: Δημιουργία ενός (ή μήπως δύο;) μικρού προγράμματος σε ΓΛΩΣΣΑ για δημιουργία 2 πινάκων...  Γιατί σε ΓΛΩΣΣΑ;  Για να μπει και η δήλωση των μεταβλητών και των πινάκων; Ποιος είναι τελικά ο σκοπός αυτού του προγράμματος αφού όταν τελειώσει όλα τα δεδομένα χάνονται; Πιστεύω πως θα ήταν καλύτερο να ζητάει τμήμα αλγορίθμου! Θέλει δύο προγράμματα ή ένα; Ο 2ος πίνακας λογικά θα πρέπει να είναι πραγματικού τύπου...

A4, A5 έχουμε συνολικά 13 μονάδες ανάπτυξης θεωρίας που όμως θα λέγαμε ότι είναι από τα αναμενόμενα (για τους καλά προετοιμασμένους μαθητές).

Θέμα Β

Τυπικό Β θέμα με μετατροπή σε διάγραμμα ροής και συμπλήρωση πίνακα τιμών. Η συγκεκριμένη μορφή του πίνακα τιμών έχει πλέον καθιερωθεί. Δεν μου αρέσει που αριθμούνται οι "δηλωτικές" εντολές ΑΛΛΙΩΣ, ΤΕΛΟΣ_ΑΝ και ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ, παρόλο που ζητάει "Για κάθε εντολή που εκτελείται να γράψετε...". Στα φετινά θέματα του ημερήσιου, τουλάχιστον, σημείωνε αντίστοιχα ότι: "Σημείωση: Η εντολή της γραμμής τάδε δεν χρειάζεται να αποτυπωθεί στον πίνακα."

Θέμα Γ

Θέμα με πίνακες! Μου αρέσει το "σενάριο" της άσκησης ... όμως δεν μου αρέσει που όλα όσα ζητάει να φτιαχτούν πρέπει να αποτελούν μία διαδικασία στη ΓΛΩΣΣΑ (θεωρώντας μάλιστα ότι υπάρχει το κύριο πρόγραμμα!). Ποια είναι είναι η σκοπιμότητα για κάτι τέτοιο; Για να δηλωθούν (ξανά - βλ. θέμα Α3 παραπάνω!) οι μεταβλητές και ο πίνακας; Μάλιστα ο πίνακας θα πρέπει να δηλωθεί και ως παράμετρος στη διαδικασία!!! Γιατί να μην ζητάει αλγόριθμο με Δεδομένα και Αποτελέσματα; Για να λέμε ότι μπήκε θέμα και από τον τμηματικό προγραμματισμό;

Πέρα από αυτά όμως, ακόμα περισσότερο δεν με ικανοποιεί η διατύπωση για θέμα εξετάσεων! Λέει (ο τονισμός δικό μου):

"Διαβάζει το όνομα και το συνθηματικό του χρήστη. Ελέγχει αν το όνομα πρόσβασης και το συνθηματικό είναι έγκυρα, δηλαδή υπάρχουν στον πίνακα χρηστών και αναφέρονται στον ίδιο χρήστη. Αν υπάρχουν, εμφανίζει το μήνυμα «ΚΑΛΩΣ ΗΡΘΑΤΕ», διαφορετικά εμφανίζει το μήνυμα «ΛΑΘΟΣ ΟΝΟΜΑ ΠΡΟΣΒΑΣΗΣ Ή ΣΥΝΘΗΜΑΤΙΚΟ» και ζητά εκ νέου την εισαγωγή των δύο αυτών στοιχείων (ονόματος πρόσβασης και συνθηματικού) μέχρι να δοθούν έγκυρα στοιχεία."

Τι σημαίνει "Αν υπάρχουν";;;  :D  Μόνο το όνομα πρόσβασης αν υπάρχει...! Το συνθηματικό δεν κοιτάμε αν υπάρχει στον πίνακα ... αλλά αν είναι του χρήστη αυτού!!! Μπορεί εμείς να καταλαβαίνουμε "τι θέλει να πει" ο θεματοδότης, αλλά οι μαθητές δεν είναι απαραίτητο ότι το καταλαβαίνουν! Αλλά έτσι κι αλλιώς θα περίμενε κανείς τα θέματα πανελληνίων να είναι άψογα στη διατύπωσή τους.

Εγώ, προσπαθώντας να κάνω τις ελάχιστες αλλαγές στο αρχικό κείμενο, θα το διατύπωνα έτσι:

"Διαβάζει το όνομα και το συνθηματικό του χρήστη. Ελέγχει αν το όνομα πρόσβασης και το συνθηματικό είναι έγκυρα, δηλαδή αν το όνομα υπάρχει στον πίνακα χρηστών και το συνθηματικό αναφέρεται σε αυτόν τον χρήστη. Αν είναι έγκυρα, εμφανίζει το μήνυμα ..."

ή ακόμα καλύτερα ώστε να μην επιβάλει συγκεκριμένη λύση...

"Διαβάζει το όνομα και το συνθηματικό του χρήστη. Ελέγχει αν το όνομα πρόσβασης και το συνθηματικό είναι έγκυρα, δηλαδή αν υπάρχει στον πίνακα χρήστης με αυτό το όνομα και το συνθηματικό. Αν είναι έγκυρα, εμφανίζει το μήνυμα ..."

Έτσι όπως είναι τώρα διατυπωμένο θα έλεγε κανείς ότι το θέμα προσπαθεί να επιβάλει συγκεκριμένη λύση: Να κάνει αναζήτηση στα ονόματα, αναζήτηση στα συνθηματικά, και αν υπάρχουν να συγκρίνει τις θέσεις όπου αυτά βρέθηκαν για να δει αν ταυτίζονται... Δηλαδή μη αποδοτική λύση...

Επιπλέον πιστεύω ότι θα χρειαζόταν επιπλέον διευκρίνηση για τα ονόματα και τα συνθηματικά, του στυλ: "Δεν μπορεί δύο χρήστες να έχουν το ίδιο όνομα πρόσβασης" και ίσως "... ενώ για τα συνθηματικά δεν υπάρχει τέτοιος περιορισμός" !!

Θέμα Δ

Θέμα με πίνακες επίσης! Αρκετά καλό, πρωτότυπο, και λιγάκι ... τσιμπημένο! Αν και μη ξεχνάμε ότι μιλάμε για επαναληπτικές!

Γενικότερα: (Πάλι) στο Γ2 και στο Δ3 πιστεύω ότι αφήνεται στην κρίση του βαθμολογητή το αν θα θεωρεί σωστές τις λύσεις που κάνουν περιττούς ελέγχους, δηλαδή αν ο αλγόριθμος συνεχίζει και ελέγχει όλα τα στοιχεία των σχετικών πινάκων στην περίπτωση που είναι πλέον γνωστό το αποτέλεσμα... Εδώ έχω την εντύπωση ότι οι απόψεις διίστανται...

evry

#2
Tο θέμα Δ μου φαίνεται ότι είναι το πιο εύκολο θέμα Δ που έχει πέσει ποτέ σε Επαναληπτικές. Και μόνο από την έκταση της λύσης είναι φανερό. Απλά θέλει λίγο σκέψη και καλή κατανόηση του κειμένου, αλλά είναι σαφώς πολύ πιο εύκολο. Δίνω παρακάτω μια λύση (όπου Ν βάλτε 5000) λίγο βιαστικά, μπορεί να μου ξέφυγε τίποτα

Αλγόριθμος ΘέμαΔ
Δεδομένα // Μ, Ν//
   κ <--0                                                       ! Δ1
   Για ι από 1 μέχρι Ν
      Αν Μ[ι]=-1 Τότε  κ <-- κ+1
   Τέλος_Επανάληψης
   Εμφάνισε κ
   Αν  Μ[1]<>-1  και   Μ[2]=-1 Τότε  Μ[1]<--1                 ! Δ2
   Για ι από 2 μέχρι Ν-1
          Αν  Μ[ι]<>-1  Τότε
                Αν  Μ[ι-1]=-1   Τότε  Μ[ι]<--Μ[ι]+1
                Αν  Μ[ι+1]=-1  Τότε  Μ[ι]<--Μ[ι]+1
         Τέλος_Αν
   Τέλος_Επανάληψης     
   Αν  Μ[Ν]<>-1  και   Μ[Ν-1]=-1 Τότε  Μ[Ν]<--1

   ι <-- 1                                                                                       ! Δ3
   θέση <- 0
   Όσο  ι<Ν   και  θέση=0   Επανάλαβε
       Αν Μ[ι] = Μ[ι+1] και Μ[ι]=-1 Τότε   θέση <-- ι 
       ι <-- ι + 1
   Τέλος_Επανάληψης       
 
  Αν θέση=0 Τότε
     Εμφάνισε 'Δεν υπάρχει σημαντική εστία μόλυνσης'
  Αλλιώς
     Εμφάνισε 'Υπάρχει σημαντική εστία μόλυνσης', ' στη θέση  ', θέση
  Τέλος_Αν

Επίσης σχετικά με τις περιττές συνθήκες και τους επιπλέον ελέγχους δεν νομίζω ότι υπάρχει κανένα θέμα.
Στα ημερήσια έγινε χαμός για το αν θα κοπούν 1-2 μόρια από μια ανταποδοτική λύση με πίνακες, εδώ έχουμε λιγότερο ανταποδοτικές λύσεις οι οποίες φαντάζομαι ότι θεωρούνται και επιστημονικά τεκμηριωμένες. Αρά γιατί να κοπούν μόρια, δεν καταλαβαίνω.
Οι λύσεις αυτές μάλιστα είναι της ίδιας τάξης πολυπλοκότητας μεταξύ τους.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

meteo_xampos

Εμένα γιατί μου φαίνονται πιο εύκολα από αυτά των φετινών εξετάσεων;;;

Βασίλης Παπαχρήστος

Παράθεση από: evry στις 08 Ιουλ 2010, 06:23:52 ΜΜ
Tο θέμα Δ μου φαίνεται ότι είναι το πιο εύκολο θέμα Δ που έχει πέσει ποτέ σε Επαναληπτικές. Και μόνο από την έκταση της λύσης είναι φανερό. Απλά θέλει λίγο σκέψη και καλή κατανόηση του κειμένου, αλλά είναι σαφώς πολύ πιο εύκολο. Δίνω παρακάτω μια λύση (όπου Ν βάλτε 5000) λίγο βιαστικά, μπορεί να μου ξέφυγε τίποτα

Αλγόριθμος ΘέμαΔ
Δεδομένα // Μ, Ν//
   κ <--0                                                       ! Δ1
   Για ι από 1 μέχρι Ν
      Αν Μ[ι]=-1 Τότε  κ <-- κ+1
   Τέλος_Επανάληψης
   Εμφάνισε κ
   Αν  Μ[1]<>-1  και   Μ[2]=-1 Τότε  Μ[1]<--1                 ! Δ2
   Για ι από 2 μέχρι Ν-1
          Αν  Μ[ι]<>-1  Τότε
                Αν  Μ[ι-1]=-1   Τότε  Μ[ι]<--Μ[ι]+1
                Αν  Μ[ι+1]=-1  Τότε  Μ[ι]<--Μ[ι]+1
         Τέλος_Αν
   Τέλος_Επανάληψης     
   Αν  Μ[Ν]<>-1  και   Μ[Ν-1]=-1 Τότε  Μ[Ν]<--1

   ι <-- 1                                                                                       ! Δ3
   θέση <- 0
   Όσο  ι<Ν   και  θέση=0   Επανάλαβε
       Αν Μ[ι] = Μ[ι+1] Τότε   θέση <-- ι 
       ι <-- ι + 1
   Τέλος_Επανάληψης       
 
  Αν θέση=0 Τότε
     Εμφάνισε 'Δεν υπάρχει σημαντική εστία μόλυνσης'
  Αλλιώς
     Εμφάνισε 'Υπάρχει σημαντική εστία μόλυνσης', ' στη θέση  ', θέση
  Τέλος_Αν

Επίσης σχετικά με τις περιττές συνθήκες και τους επιπλέον ελέγχους δεν νομίζω ότι υπάρχει κανένα θέμα.
Στα ημερήσια έγινε χαμός για το αν θα κοπούν 1-2 μόρια από μια ανταποδοτική λύση με πίνακες, εδώ έχουμε λιγότερο ανταποδοτικές λύσεις οι οποίες φαντάζομαι ότι θεωρούνται και επιστημονικά τεκμηριωμένες. Αρά γιατί να κοπούν μόρια, δεν καταλαβαίνω.
Οι λύσεις αυτές μάλιστα είναι της ίδιας τάξης πολυπλοκότητας μεταξύ τους.

Τελείως φευγαλέα έχω την εντύπωση πως η λύση που δίνεις στο Δ3 δεν είναι απόλυτα σωστή καθώς θέλεις να σταματάς όταν βρίσκεις 2 συνεχόμενα μολυσμένα άτομα, ενώ ο δικός σου αλγόριθμος θα σταματά ακόμη κι αν εμτοπίσει 2 υγιή άτομα που συνορεύουν από αριστερά και δεξιά το καθένα αντίστοιχα με μολυσμένα άτομα.
Πχ έστω αρχικά
Μ = [0  -1  0  0  -1]
και μετά το β ερώτημα θα έχουμε
Μ = [1  -1  1  1  -1]
Με άλλα λόγια νομίζω θα έπρεπε να προσθέσεις στη συνθήκη της ΑΝ και ένα: ΚΑΙ Μ[ι] = -1 δηλαδή
Αν Μ[ι] = Μ[ι+1] ΚΑΙ Μ[ι] = -1 τότε ...

evry

Ναι σωστά, έχεις δίκιο, το διόρθωσα
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

tsak

Συμφωνώ κι εγώ με τον κ. Παπαχρήστο (με πρόλαβε για δευτερόλεπτα!). Στο Δ3 πρέπει να γίνεται έλεγχος μόνο για μολυσμένα άτομα (Μ[ι]=-1).

Νίκος Αδαμόπουλος

Άρα είχα δίκιο! Το Δ είναι λιγάκι... τσιμπημένο!  ;) Μην ξεχνάμε ότι μιλάμε και για μαθητές εν ώρα εξέτασης !

evry

έλα ρε που είναι τσιμπημένο, δηλαδή το συγκρίνεις με το πτηνοτροφίο και την τρίλιζα? ή με αυτό με τους ημιτελικούς που ήθελε συγχώνευση? είναι πολύ πιο απλό
είναι σίγουρα το θέμα με τις λιγότερες γραμμές κώδικα που έχει πέσει ποτέ!!!
άλλωστε από την αρχή είπα ότι το έλυσα πρόχειρα και σίγουρα καπου θα είχα κάποιο λαθάκι.
Ακόμα όμως και αν ένας μαθητής εκανε αυτό το λάθος ποσο θα έκοβες?
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

Νίκος Αδαμόπουλος

Παράθεση από: Νίκος Αδαμόπουλος στις 08 Ιουλ 2010, 03:40:42 ΜΜ
Α3: Δημιουργία ενός (ή μήπως δύο;) μικρού προγράμματος σε ΓΛΩΣΣΑ για δημιουργία 2 πινάκων... 
(ύστερα από υπενθύμιση συναδέλφου:)

Τετράδιο μαθητή,  σελ. 95:

9.4. Δραστηριότητες - ασκήσεις
Στην τάξη

ΔΤ1. Να γράψετε τις δηλώσεις των παρακάτω πινάκων, καθώς και τις εντολές με τις οποίες εκχωρούνται οι τιμές σε αυτά.
...
Δ. Πίνακας με 10 στοιχεία, πρώτο στοιχείο τον αριθμό 500 και κάθε επόμενο στοιχείο να είναι το μισό του προηγούμενο, δηλαδή το δεύτερο 250, το τρίτο 125 κοκ.


Είναι προφανές ότι η ΚΕΕ θέλει να στηρίξει το τετράδιο μαθητή και μάλλον καλά κάνει!

Νίκος Αδαμόπουλος

Παράθεση από: evry στις 08 Ιουλ 2010, 11:43:43 ΜΜ
έλα ρε που είναι τσιμπημένο, δηλαδή το συγκρίνεις με το πτηνοτροφίο και την τρίλιζα? ή με αυτό με τους ημιτελικούς που ήθελε συγχώνευση? είναι πολύ πιο απλό
είναι σίγουρα το θέμα με τις λιγότερες γραμμές κώδικα που έχει πέσει ποτέ!!!
άλλωστε από την αρχή είπα ότι το έλυσα πρόχειρα και σίγουρα καπου θα είχα κάποιο λαθάκι.
Ακόμα όμως και αν ένας μαθητής εκανε αυτό το λάθος ποσο θα έκοβες?

Έλα ρε, πλάκα κάνω! Άλλωστε είπα ότι είναι λίγο τσιμπημένο, όχι πολύ! Στο κάτω κάτω δεν λέω δεν πρέπει να πέφτουν και δύσκολα θέματα! Προφανώς αυτά που αναφέρεις είναι πιο δύσκολα!

Όσο για το θέμα με τον μικρότερο κώδικα, νομίζω ότι ήταν το θέμα 3 του 2005:  http://dide.ilei.sch.gr/keplinet/education/docs/them_plir_kat_c_hmer_no_0605.pdf :

"Δίνεται πίνακας Α[Ν] ακέραιων και θετικών αριθμών, καθώς και πίνακας Β[Ν-1] πραγματικών και θετικών αριθμών.
Να γραφεί αλγόριθμος, ο οποίος να ελέγχει αν κάθε στοιχείο Β είναι ο μέσος όρος των στοιχείων Α και Α[i+1], δηλαδή αν Β = (Α + Α[i+1])/2...."


Σε αυτό το θέμα τι ποσοστό επιτυχίας υπήρχε; Ίσως το μέτρο της δυσκολίας να μην είναι το μέγεθος του απαιτούμενου κώδικα... Ένα θέμα με πολλά (κλιμακούμενης δυσκολίας) ερωτήματα σίγουρα δίνει περισσότερα περιθώρια συγκέντρωσης μονάδων ακόμα και από μέτριους μαθητές... Άρα δεν μετράει το μέγεθος! Ή μήπως όχι;   ;)

gthal

Α1 : στρωτό, καλό για "καλημέρα"
Α2 : κλασική άσκηση που ο καθένας θα έχει λύσει όταν μάθαινε δομή επιλογής ! Δώρο !
Α3 : Χωρίς ιδιαίτερες δυσκολίες. Ναι, φαντάζομαι ζητάει πρόγραμμα για να δηλωθούν σωστά και οι πίνακες (ένα πρόγραμμα, απ' ότι καταλαβαίνω)
Α4-Α5 : επανέρχεται η εξέταση θεωρίας, πράγμα το οποίο με μπερδεύει. Θα εξετάζεται ή όχι τελικά;

Β1 : να κάνουν διάγραμμα ροής οι μαθητές ; πίστευα ότι δε θα ζητιόταν ποτέ κάτι τέτοιο.
Β2 : κλασικό πλέον, αν και συμφωνώ ότι η εκφώνηση πάσχει: η εντολή ΑΝ και ΟΣΟ "εκτελούνται" (ας πούμε). Εκεί τι γράφουν οι μαθητές; επίσης η εντολή ΑΛΛΙΩΣ, ΤΕΛΟΣ_ΑΝ, ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ εκτελούνται ; (Νομίζω ότι η σαφέστερη διατύπωση ήταν το 2009 :  "Για κάθε εντολή εκχώρησης που εκτελείται, να γράψετε ... ")
Β3 : οκ

Θέμα Γ : καλό θεματάκι, πιστεύω κανονικής δυσκολίας για 3ο. Συμφωνώ με τα δύο τελευταία σχόλια του Νίκου αν και νομίζω ότι δεν αποδυναμώνεται το θέμα από αυτές τις ελλείψεις. Όσο για το γιατί Διαδικασία, νομίζω είναι και ένας τρόπος να ελεγχθεί αν γνωρίζει ο μαθητής να συντάξει μια Διαδικασία (θα μπορούσε εντελώς ισοδύναμα να ζητιέται και πρόγραμμα, με την προσθήκη ότι θα διαβαζόταν ο πίνακας). Προσωπικά το προτιμώ όπως ζητιέται από το να ζητούσε έναν αλγόριθμο με Δεδομένα / Αποτελέσματα, που νομίζω είναι ήδη αρκετά αμφιλεγόμενα.

Δ1 πολύ απλό
Δ2 και Δ3 παρουσιάζουν μια δυσκολία από πλευράς ανάλυσης του προβλήματος. Αν η ανάλυση γίνει σωστά, από προγραμματιστικής άποψης η λύση είναι πράγματι απλή. Για να γίνει λίγο πιο "πικάντικο" και προγραμματιστικά, θα μου άρεσε το Δ3 να ζητάει τη "μεγαλύτερη" εστία μόλυνσης  >:D  (ε, επαναληπτικές είναι - τι στο καλό ; )

Γενικά, κι εμένα μου φαίνονται θέματα πιο "φιλικά" και πιο ευνοημένα από του Μαΐου. Με εξαίρεση, ίσως, το θέμα Α (που παραείναι "φιλικό") τα υπόλοιπα είναι πολύ καλά ισορροπημένα και κλιμακούμενα. Νομίζω ότι αυτό το πακέτο θεμάτων ήταν καταλληλότερο για το Μάιο. Κρίμα.

Φιλικά,
Γιώργος Θαλασσινός

evry

#12
Μπα μου φαίνεται αυτό με τον μέσο όρο των αλμάτων μήκους είναι μικρότερο, αλλά εγώ εννοούσα το μικρότερο θέμα 4 που έχει πέσει και ειδικά στα επαναληπτικά. ;)
Πάντως το θέμα που λες του 2005 ήταν σίγουρα από τα  πιο δύσκολα στη βαθμολόγηση γιατί εκεί ή το έγραφες ή όχι  και δεν είχε ερωτήματα ώστε να πάρεις κανένα μόριο.

Παράθεση από: Νίκος Αδαμόπουλος στις 09 Ιουλ 2010, 12:06:22 ΠΜ
Όσο για το θέμα με τον μικρότερο κώδικα, νομίζω ότι ήταν το θέμα 3 του 2005:  http://dide.ilei.sch.gr/keplinet/education/docs/them_plir_kat_c_hmer_no_0605.pdf :

@gthal
Δεν υπάρχει κανένα συμβόλαιο ότι θα πέφτουν ή δεν θα πέφτουν ερωτήσεις ανάπτυξης, όπως για παράδειγμα δεν υπάρχει συμβόλαιο ότι θα πέφτουν διαγράμματα ροής ή υποπρογράμματα. Όλα αυτά είναι στην ύλη. Το ίδιο συνέβη φέτος και στα μαθηματικά όπου δεν έπεσε ούτε θεώρημα Rolle ούτε   Bolzano που έπεφταν κάθε χρόνο. Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν θα ξαναπέσουν
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

Νίκος Αδαμόπουλος

Συμφωνώ κι εγώ: δεν προκύπτει από πουθενά να λέμε στους μαθητές ότι δεν θα πέσει στο μέλλον θεωρία... Όσο για μετατροπές από διάγραμμα σε ψευδογλώσσα και το αντίθετο, έχουν πέσει και στο πρόσφατο παρελθόν, άρα δεν υπάρχει λόγος να μην προετοιμάζονται κατάλληλα οι μαθητές!

Νίκος Αδαμόπουλος

Παράθεση από: evry στις 08 Ιουλ 2010, 06:23:52 ΜΜ
Επίσης σχετικά με τις περιττές συνθήκες και τους επιπλέον ελέγχους δεν νομίζω ότι υπάρχει κανένα θέμα.
... εδώ έχουμε λιγότερο ανταποδοτικές λύσεις οι οποίες φαντάζομαι ότι θεωρούνται και επιστημονικά τεκμηριωμένες. Αρά γιατί να κοπούν μόρια, δεν καταλαβαίνω.
Οι λύσεις αυτές μάλιστα είναι της ίδιας τάξης πολυπλοκότητας μεταξύ τους.
Πάντως υπάρχουν και αντίθετες απόψεις που δεν μπορούμε να τις αγνοήσουμε... Για αυτό είπα παραπάνω ότι δεν θα έπρεπε να πέφτει τελικά το μπαλάκι στον εκάστοτε βαθμολογητή! Π.χ. από παλιότερη συζήτηση :

Παράθεση από: gpapargi στις 07 Ιουν 2007, 10:06:04 ΠΜ
Άλλο πρόβλημα είναι η αναζήτηση μοναδικού στοιχείου με «Για» αντί για «Όσο».
Εδώ η αλγοριθμική τάξη δεν αλλάζει άρα ο προηγούμενος κανόνας δεν παραβιάζεται.
Εδώ παραβιάζει το διδακτικό στόχο που λέει ότι ο μαθητής πρέπει να επιλέγει την κατάλληλη εντολή επανάληψης. Ο κανόνας λοιπόν μπορεί να είναι ότι σε μονοδιάστατο πίνακα (εδώ βάζω και τις γραμμές δισδιάστατου) αν η πλήρης σάρωση του πίνακα δεν είναι αναγκαία πρέπει να χρησιμοποιείται η «Όσο». Αν το κάνει με τη «Για» δεν ξέρει να επιλέγει την κατάλληλη εντολή επανάληψης και άρα χάνει πόντους.